1. leht 2-st

Triumph rattad a.k.a. Briti masinad

Postitatud: 17 Mai 2014, 20:45
Postitas KasparR

Hei,

Olen juba paar aastat foorumil silma peal hoidnud ja siiani pole näinud aktiivset arutelu Triumph tsiklite teemal. Ehk siis siia teemasse võiks koguda arvamusi, kasutuskogemusi ja miks mitte ka oma ratta kohta käivat infot jne.

Minu rattaks on Triumph Speed Triple (mudel 955i, aastast 2001). Valitud sai ta just oma iseloomuliku stiili tõttu. Meeldib mono-kiige ja R3 mootor. Antud ratas on mul teine oma sõitjakarjääri jooksul. Ostetud 2013 lõpu poole ja praeguseks minu käes ca 2000 km veerenud. Siiani väga rahul. Juhitavus on meeldivalt terav ning mootor veab mõnusalt ühtlaselt. Siin oli just viimati arutelu R4 vs V2 - R3 on minu arust täpselt seal vahel. Sellist "labidaga selga" R4 tunnet pole aga jõud ei saa ka otsa üleval otsas (V2 puudus). Rattal küljes suht palju edevamaid juppe: Akrapovič sumpa, Rizoma peeglid, rutskad ja suunad, Brembo pidurid ees ja peasilinder, LSLi vidinad. Värvuselt laimi roheline - püüab pilku küll :D . Alati on paljusid huvitanud ka kütusekulu - ca 5L maantel ja 7-8L linnas.

Siiani tehnilisi probleeme pole olnud. Ülevaatusel vaadati natukene viltu Akra sumpa peale. Öeldi, et tühikäigul õnneks väga vali polegi. Hea, et siis nad ei tea, mis häält teeb 6k RPM ja edasi sõites :twisted: .

Väike pilt ka lõppu:
Pilt


Re: Triumph rattad

Postitatud: 17 Mai 2014, 21:36
Postitas Kirs

Mis vee kaks see oli millel üleval jõudu netu? :twisted:
AKRAPOVIČ


Re: Triumph rattad

Postitatud: 17 Mai 2014, 21:55
Postitas Andrea

Triumph meeldib. Olin ka kahe vahel - kas 955i või Tuono. Seekord jäi Tuono aga järgmisena võtab raudpolt mingi Triumphi R3-e ligi. :mrgreen: See noot, mis sumpsist tuleb, on väga kõva. Palju ta üldse läbi sõitnud on? Kas imporditud?

Terv,
A.


Re: Triumph rattad

Postitatud: 17 Mai 2014, 22:03
Postitas puna

Pilt
Oleks peaaegu sügisel sellise ostnud.


Re: Triumph rattad

Postitatud: 17 Mai 2014, 22:15
Postitas MarekM

mulle on kogu aeg need suured topelttuled sümpatiseerinud...


Re: Triumph rattad

Postitatud: 17 Mai 2014, 22:18
Postitas KasparR
holma kirjutas:

Mis vee kaks see oli millel üleval jõudu netu? :twisted:
AKRAPOVIČ

Babahh...viskasin vist õli tulle :) . Tuono on ka sümpaatne ja ei alahinda üldse!!!

Ratas Itaaliast ja läbisõit praegu 38000 juures. Eelmine omanik olla keskealine mees. Ju vist nautis ndl-vahetuse sõite serpentiine kallutades. Küljes ka Power Commander aga millegi pärast lahti ühendatud :roll: . Natuke olen asja uurinud ja võimalik on TuneECU modifikatsioon (http://www.triumphrat.net/ecm-and-fi-tu ... neecu.html). Peab vist VAG-COM OBD II/USB kaabli hankima ja järgi proovima :bsmile: .


Re: Triumph rattad

Postitatud: 17 Mai 2014, 22:27
Postitas Kirs

Äi-ä, ma jäin viivuks lihtsalt mõttesse, et mihuke tonnine V2 ülevaltotsast jõuetu. Mis V2-ga võrdlesid?


Re: Triumph rattad

Postitatud: 17 Mai 2014, 22:51
Postitas fisher

1999 Sprint ST omanik. Lasin tuua Inglismaalt, oli külili käinud ja ära "speed-tripeldatud", ehk siis ette topelt tuled ja gondlid maha. Läbisõit kusagil seal 45 000 miili juures ja põhimõtteliselt vist mitte halvas korras. Kuidagi jäi ebay-st silma ja kuna sain üsna odavalt, 1500 eurtsi koos transa ja eesti paberimajandusega, mõneks ajaks käib mulle küll. Pole seda A kat-i kategooriat veel piisavalt aastaid, et midagi kallimat külili keeramiseks osta.

Mis mulle meeldib, on istumisasend. Isegi minu 195cm juures on täiesti ok sõita, mida ei saa öelda enamuste siklite kohta. Ja noh, mootor teeb mõnusat häält.


Re: Triumph rattad

Postitatud: 18 Mai 2014, 09:04
Postitas Magician

Ma nillisin ka pikalt Triumph Speed Triple-t, just seda uuemat 1050 mudelit. Aga kuna need jäid mu eelarvest väheke välja siis otsustasin teise ratta kasuks. Tulevikus peab ühe 1050 Triple küll ligi võtma, väga mõnus ratas. :bsmile:


Re: Triumph rattad

Postitatud: 18 Mai 2014, 09:42
Postitas kenk

Ise olen SpeedTriple 1050 nautinud aastakese ja väga rahul. Tehnilisi probleeme ei ole olnud, juhitavus on väga hea. Eelmine ratas oli Kwaka Z1000 2005 aastast ja ütleks, et kuigi mõlemad on head rattad siis SpeedTriple tundub isegi veel kergemini juhitav. Ja hea asi on veel see ka, et on ikka üliharv juhus Eestis kui mõni samasugune ratas vastu tuleb :)


Re: Triumph rattad

Postitatud: 26 Mai 2014, 21:29
Postitas radjiv

ja +1 siia teemasse, oli täna põhjust signatuuri muuta


Re: Triumph rattad

Postitatud: 26 Mai 2014, 22:11
Postitas Unt

Sõidan teist hooaega Sprint rs 955i , 2002 aasta. Eelmisel aastal sai sõidetud mingine 12 000. Väga mugav rattas, millega mõnus sõita nii lühikest kui ka pikka maad. Siiani pole mingeid suuremaid probleeme esinenud.


Re: Triumph rattad

Postitatud: 12 Juun 2014, 15:15
Postitas timster

Hei. Triumphi rattad on jah Eestis haruldlased ja nende omanikke raske leida:)
Tegime Facebooki Speed Triple rataste omanikele eraldi grupi, et oleks mõnusam omavahel suhelda ja vahel ühiseid sõite teha.

https://www.facebook.com/groups/1442248889356948/

Tulge aga punti! :)


Re: Triumph rattad

Postitatud: 12 Juun 2014, 22:28
Postitas Valmet
timster kirjutas:

Hei. Triumphi rattad on jah Eestis haruldlased ja nende omanikke raske leida:)
Tegime Facebooki Speed Triple rataste omanikele eraldi grupi, et oleks mõnusam omavahel suhelda ja vahel ühiseid sõite teha.

https://www.facebook.com/groups/1442248889356948/

Tulge aga punti! :)

Facebookis võiks mingit rollerite kogunemist orgunnida, Triumph on siiski tõsine asi.


Re: Triumph rattad

Postitatud: 13 Juun 2014, 22:18
Postitas Loadära
Valmet kirjutas:
timster kirjutas:

Hei. Triumphi rattad on jah Eestis haruldlased ja nende omanikke raske leida:)
Tegime Facebooki Speed Triple rataste omanikele eraldi grupi, et oleks mõnusam omavahel suhelda ja vahel ühiseid sõite teha.

https://www.facebook.com/groups/1442248889356948/

Tulge aga punti! :)

Facebookis võiks mingit rollerite kogunemist orgunnida, Triumph on siiski tõsine asi.

:mrgreen:

Lahe, et siin nüüd keegi sellest margist ka jutuotsa lahti teinud...sest mingi pool aastat tagasi, kui jõulumees endale Triumphi kuuse alla poetas, polnud siin kippu ega kõppu! Aga kuna valdav enamus siin tundub Speed Triple mehi olema, siis küsiks, et kas Street Triple mehi ka liikvel siin...või see pigem selline naiste ratas? :ner:


Re: Triumph rattad

Postitatud: 13 Juun 2014, 22:29
Postitas Tuono

Keegi ei julgenud tunnistada, et sõidab nii koleda rattaga aga ärge põdege busa on veel koledam :ner:


Re: Triumph rattad

Postitatud: 29 Juun 2014, 17:07
Postitas Loadära

Hai,

et kuna ilm tänavasõiduks liig vihmane ja enduroratas ka nässus...ega siis ei jäägi muud üle, kui netis kõvatada :wack:

Nii siis otsustasin hoopis oma Triumphist siia ka paar rida visata. Pealegi nüüd juba pea 2000 sõidukilomeetrit ka selja taga, ehk et julgeks juba ühtteist kommenteerida (et kuna murtud varbad endurokaga vahepeal sõita ei lubanud, siis oli tagavaravariandina päris meeldiv vahelduseks ka sellisega kurve painutada...ja ilmselt mõnda aega peab veel, sest nüüd läks metsarattal pada ka veel laiali :/ )

Ratas ise siis Street Triple, 2011 aasta isend (2008-2012 selliseid vist üldse tehti)ja miski 65oo oli läbisõitu, kui kätte sain, seega suht värske. Seda on sõites kuidagi suht meeldivalt tajuda ka, kuskilt midagi ei kolise, ei logise veel ning kõik käib kui siidi...
Kannab nimes tähte "R", mis peaks siis kangemaid pidureid ja säätavat vedrustust tähendama. Seda viimast näppima pole veel küll hakanud, lihtsalt huvi pärast mõõtsin ära, et enamvähem sobib, või pigem küll gramm pehmemas seades rajalkäigu ideaalist, aga teisalt Eesti teedel paneb niigi kiruma, et krdi jäik on. Kaalu sellisel kuivalt vist 167 vms, teh. passi küll 180midagi läks, aga see siis koos vedelikega ja tangituna vist? Igatahes kurve on päris mõnusalt kerge võtta küll ja kuidagi liiga väike see ratas nüüd ka ei tundu.
Ilupudinatest esimene omanik veel kellade pealse "noka" ja kõhualuse tuulesuunaja raatsinud lisada. Sportsumme ei ole ja minu käes ilmselt ka ei tule ( hind vs. saavutatav möla pole seda vist väärt...pealegi tänavaratas võiks ikka vajadusel nii vaikne olla, et nooremaid tüdrukuid koju viies viimaste vanemad üles ei ärkaks vms :mrgreen: )

Mootori poolelt 675cm3 ja lubavad 78kW, mis pole küll midagi röögatut, aga samas endale meeldib ka just see, et veab meeldivalt ühtlaselt läbi pöörete, nagu üks eelkõnelejagi mainis. Ja esimesed käigud lähevad vajadusel siiski suht ruttu sinna 13k pöörde juurde ära, samas kui viimaste käikudega kannatab vajadusel ka 3-4k pöördel joristada, jorgutama siis veel ei hakka igatahes.
Võrdlusmomenti kiirenduse poolelt hetkel küll ainult sõbra suht korraliku 1200 Banditiga: paigalt saab tavaliselt sivem minema, siis 2-4 käik astuvad täitsa suht sama sammu, aga pealt 180 kiirust läheb Bandit juba kindlalt oma teed. Ise üldse paar korda ainult üle 200 olen proovinud, suht ebameeldivaks läheb, tuul tahab jope seljast ja kiivri peast viia. Eelmainitud põhjusel viimast pigistada polegi proovinud, aga 210 kiirusel tundus küll, et ega sealt vist palju rohkem enam ei tulegi...

Ahjaa, üks mõnus lisa on veel seoses sooritusvõimega, nimelt siniste led-ide rida spido ülaservas, mida saab siis ise vastavalt vajadusele timmida õigetel pööretel järjest põlema süttima. Kuna täiskiirendusel niikuinii pole mõistlik kellasid vahtida, siis see sinakas valgus ikka väga hästi annab märku, millal järgmisele kiirusele võiks lülituda ;)

Ning kuna ma ise suht rott, siis bensukulu olen ka ikka silmanurgast jälginud. Kahjuks siin midagi hõisata pole, võtab nagu auto... :D
5l sajale, nagu eelkõnelja tonnine, pole mina küll suutnud saavutada. Kuigi kaasaegsel pritsemootoril alla 5 ikka vaikselt lootsin, vähemalt matkareziimis. Parim saavutus on siis 5,3 maanteel (kiirustel 100-130 ehk siis kuskil 5-6k pöörde kandis), aga linnas ikka pigem 7, pähe andes ka 8 saanud. Paagi suurus 16l, ehk siis 200-300km ning märku annab tuluke siis, kui viimased 3l veel võtta on.

Aga paar pilti kah siis möla kaunistama juba:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ning mingit erilist "Triumph, kui tõsine asi" aurat ma ise sellisel vähemalt küll ei tunne, võibolla see rohkem selliste Bonnevillede ja Rocketite teema...too on lihtsalt selline mõnus, loodetavasti veidi üle keskmise sõiduomadustega naked bike!?
Jah, samas sellega liigeldes on päris mitu korda juurde astutud ja lähemat huvi tuntud ning väljanägemistki kiidetud...mida oma Suzuki metsapeletisega pole küll kunagi kogeda saanud :mrgreen:

Ega väga nagu muud ei oskagi öelda, kui et olen kommentaaridele ja küsimustele valla :bsmile:


Re: Triumph rattad

Postitatud: 09 Aug 2014, 17:36
Postitas KasparR

Hea ülevaade Loadära! Nüüd arusaam ka uuemast väiksemast vennast.
Võrreldes 2011 aasta Street Tripleiga on minu 2001 Speedil sama palju kW aga vääne on teine - 69 Nm vs 100 Nm. Arvan, et see 30 Nm lisa on hästi tunda.

Mis häirima on hakanud? Käike tundub liiga palju olevat. Maanteele väljasõites on suht tüütu kõik need 3, 4, ja 5 läbi lapata ja siis kuuendale jõuda. Palju mõistlikum (ja rohkem fun :twisted:) on teisega kiirus koguda ja siis lõpuks kõrgeim käik fikseerida.

Vahepeal sai uued suunakad külge poogitud (Rizoma Zero`d). Polnud ennem sellist uuema tüübi ratast demonteerinud ja paagi eemaldamine tundus algul jube keeruline (mingi 4 või 5 voolikut, 4 pistikut ja kõik väga tihedalt koos + veel airboxi mahakiskumine). Aga hakkama sain ja tagasi ka :).

Pilti kah:
[kahandapilt]https://lh3.googleusercontent.com/-IyhZ ... 170211.jpg[/kahandapilt]


Re: Triumph rattad

Postitatud: 12 Aug 2014, 09:56
Postitas VahurLE
KasparR kirjutas:

Mis häirima on hakanud? Käike tundub liiga palju olevat. Maanteele väljasõites on suht tüütu kõik need 3, 4, ja 5 läbi lapata ja siis kuuendale jõuda. Palju mõistlikum (ja rohkem fun :twisted:) on teisega kiirus koguda ja siis lõpuks kõrgeim käik fikseerida.

Põhimõtteliselt on ka teine võimalus - käigukasti sihipäraselt kasutama õppida :) Mina küll ei tunne, et käike liialt oleks, nii lame see momendikõver sel R3l kah ei ole.


Re: Triumph rattad

Postitatud: 12 Aug 2014, 12:07
Postitas Cyonara
KasparR kirjutas:

Hea ülevaade Loadära! Nüüd arusaam ka uuemast väiksemast vennast.
Mis häirima on hakanud? Käike tundub liiga palju olevat. Maanteele väljasõites on suht tüütu kõik need 3, 4, ja 5 läbi lapata ja siis kuuendale jõuda. Palju mõistlikum (ja rohkem fun :twisted:) on teisega kiirus koguda ja siis lõpuks kõrgeim käik fikseerida.

KAs ülekannet kuidagi hammakatega ümber ei anna mängida ( +2-3 hammast juurde) , rohkem kiiruse peale ,õnnestub ka kütust sul siis kokku hoida.


Re: Triumph rattad

Postitatud: 02 Sept 2014, 16:52
Postitas ivov

Olen siiamaani väga rahul. Kusagi 1500km on ees ja mingeid jamasid pole veel olnud. Muljetavaldav on R3 väändemoment ja minek iga käiguga. Juba 2000 pöörde juures liigub täiesti normaalselt ja ei podise niisama. Sõidurõõm Truimph-iga peitubki lamedas väändekõveras, mis ka madalatel pööretel piisavalt jõudu annab. Juhitavus ja Brembo pidurid on väga head, kuigi seda saab vahest siis adekvaatsemalt hinnata, kui korralikul rajal ära saab käidud.Tehaseseadistuses on pisut jäik, aga veidike annab asja ka ise seadistada. Igapäevaseks kasutamiseks ja ringi cruisimiseks on seda ratast küllaga ja tõenäoliselt saab samaga hakkama ka Street aga 1050 ja 111 MN väänet räägivad enda eest.
Esimesed 300 km oli miski kerge õlileke mootori peal aga peale hooldust kadus see ära ja hetkel muresid pole. Rattaks Triumph Speed Triple 1050. Lisana tehase kampaania korras Arrow slip exhaust ja muud pudipadi.


Re: Triumph rattad

Postitatud: 02 Sept 2014, 18:59
Postitas Valmet
ivov kirjutas:

Juhitavus ja Brembo pidurid on väga head

Brembo pidurid ongi just see mis kõigil vanematel aastakäikudel puudu on.


Re: Triumph rattad

Postitatud: 02 Sept 2014, 19:13
Postitas puna

Need pidurid on võimalus sinna ju panna
Ja see ratas mulle peaaegu juba meeldib.
Vähe jäi puudu, et oleks eelmineaasta sellise soetanud.
Pilt


Re: Triumph rattad

Postitatud: 02 Sept 2014, 21:53
Postitas Piimanina
puna kirjutas:

Need pidurid on võimalus sinna ju panna
Ja see ratas mulle peaaegu juba meeldib.
Vähe jäi puudu, et oleks eelmineaasta sellise soetanud.

Mis on sellel rattal pakkuda, mida Ducatil ei ole? Täitsa siiras küsimus tegelikult...


Re: Triumph rattad

Postitatud: 02 Sept 2014, 22:05
Postitas puna
Piimanina kirjutas:
puna kirjutas:

Need pidurid on võimalus sinna ju panna
Ja see ratas mulle peaaegu juba meeldib.
Vähe jäi puudu, et oleks eelmineaasta sellise soetanud.

Mis on sellel rattal pakkuda, mida Ducatil ei ole? Täitsa siiras küsimus tegelikult...

Tõesti ei tea mida seal pakkuda oleks.
Ma oleks ostnud seetõttu, et oleks tulnud odavalt kätte.


Re: Triumph rattad

Postitatud: 03 Sept 2014, 10:35
Postitas ivov

Pildi peal on Triple R. Erineb tavaversioonist väga vähe. Erinevused on edevamas värvilahenduses(e. raamile punast värvi lisatud), Öhlinsi esi-ja tagavedrustus(reguleeritav), teised veljed(väidetavalt kergemad), ja Brembo monoblokk pidurid ees. Lisaks veel paar süsinikust juppi tavalise plasti asemel. Muus osas täpselt sama nagu tavamudel(mootori juures erisusi ei ole). Hinnavahe ca. 1500 EUR.


Re: Triumph rattad

Postitatud: 03 Sept 2014, 13:52
Postitas puna

Öhlins tasub seda hinnavahet ära


Re: Triumph rattad

Postitatud: 03 Sept 2014, 14:15
Postitas KasparR
VahurLE kirjutas:
KasparR kirjutas:

Mis häirima on hakanud? Käike tundub liiga palju olevat. Maanteele väljasõites on suht tüütu kõik need 3, 4, ja 5 läbi lapata ja siis kuuendale jõuda. Palju mõistlikum (ja rohkem fun :twisted:) on teisega kiirus koguda ja siis lõpuks kõrgeim käik fikseerida.

Põhimõtteliselt on ka teine võimalus - käigukasti sihipäraselt kasutama õppida :) Mina küll ei tunne, et käike liialt oleks, nii lame see momendikõver sel R3l kah ei ole.

Käike oskan vahetada küll. Lihtsalt kohati mõlgub mõttes, et miks neid käike nii palju on. Vabalt võiks kokku 5 olla nii, et viimase ülekanne oleks sama, mis praegusega 6.
Väändekõver on ju suht lame nii graafikuid vaadates kui ka tagumikuga tundes. Seetõttu ei peagi "magusat kohta" käikudega tagan ajama.

Aga muidu jäik ratas on küll. Kuskil kehvemal, treppis ja laines alfaltil sõites põrutab päris mehiselt.


Re: Triumph rattad

Postitatud: 03 Sept 2014, 14:40
Postitas puna
KasparR kirjutas:

Aga muidu jäik ratas on küll. Kuskil kehvemal, treppis ja laines alfaltil sõites põrutab päris mehiselt.

Seda nimetatakse vedrustuseks ja selle sättimiseks
Jäikus on nattuke teine asi siiski.


Re: Triumph rattad

Postitatud: 03 Sept 2014, 21:32
Postitas Valmet

Ducatiga võrreldes on Triumphi eeliseks see, et ta toimib veatult ja kestab. Kas tal samapalju hinge sees on nagu Ducatil selles ma kahtlen. Üks Monsteri mees kes minu vana Trumpi proovis ei tahtnud pärast enam kuidagi mu tsiklist eemale minna, eriti kiitis ta käigukasti tööd, aga ka kõike muud.