Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Tere, sain just Catweesilt teada, et kuna mitmetel mootorratastel on olnud varasemalt probleeme ülevaatusel, siis nüüd on ajsa lihtsustatud e. esimesi suunatulesid võib kasutada ääretule režiimis aga väiksema valgustugevusega. Kui ülevaatusel peaks keegi peedistama, siis võib sellele teemale viidata, saan aidata allikani viia :)

Maanteeamet kirjutas:

Mootorratta eesmised suunatulelaternad ja ääretulelaternad võivad olla vastastiku ühendatud laternad. Vastastiku ühendatud latern on selline latern, millel on erinevatel tingimustel töötav üks valgusallikas, osaliselt või täielikult ühine valgusava ja ühine korpus. Seega kui latern põleb ääretule režiimis, siis selle valgusallikas põleb väiksema valgustugevusega, kui aga toimib suunatule režiimis, siis põleb valgusallikas vilkuvalt tugevama valgustugevusega. Tekitatud valguse värvus on ka õige, sest mootorratta eesmise ääretule tekitatud valgusvihu värvus võib olla valge või merevaigukollane.



Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Huvitav, kui keeruline seda enda rattal sättida oleks, raudselt lülitaks need sisse, kui saaks.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ja kui rämedalt siis 5w21w pirn nendest tingimustest mõõda läheb?

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ma ei saanud täpselt küsimusest aru nüüd.
Iseenesest oleks suht lihtne teha enda suunakad ääretuledeks nendega:
http://www.customled.com/products/blinker-genie
Aga see vidin ei pane ääretuled nõrgemalt põlema, vaid jätab täisvõimsusega peale, seega see otseselt nagu ei sobi. Paistab, et peaks jälle mingit keemiat releedega ja takistitega tegema, et nõuetele vastaks.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6615
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Miks keemiat?
Ostke mingid USA turu chopperi suunad ja.....

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas Piipz »

No mu DL-il on sellised suured jurakad ja väga mingeid tuuningsuunakaid ei tahaks. Mõtlesin et saab äkki originaalid põlema ja vilkuma.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6615
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Võta ainult pesa ja pirn......

Saadetud kettaga lauatelefonist!


madis3000

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas madis3000 »

Mul oli ka paar aastat tagasi ühes ülevaatuspunktis nende USA ääretuledega probleem nii, et ei lastudki läbi nende tulede pärast.
Sõitsin Pärnus natuke ringi ja leidsin teise koha, kus ei pööratud nendele tuledele mingit tähelepanu.
Küsisin auto24 foorumist ka mingi mehe käest ja tegelikult need ääretuled võivad olla, sest need on tehase poolt
paigaldatud ja sellepärast lubatud.
Mul põlevadki need esimesed ääretuled kogu aeg ja kui suund on sees, siis vilkuv tuli on palju tugevam.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Piipz kirjutas:

Ma ei saanud täpselt küsimusest aru nüüd.
Iseenesest oleks suht lihtne teha enda suunakad ääretuledeks nendega:
http://www.customled.com/products/blinker-genie
Aga see vidin ei pane ääretuled nõrgemalt põlema, vaid jätab täisvõimsusega peale, seega see otseselt nagu ei sobi. Paistab, et peaks jälle mingit keemiat releedega ja takistitega tegema, et nõuetele vastaks.

Pidasin silmas seda et kas 2he hõõgniidiga pirn täidab need tingimused.Kahe niidiga pirn on ju erinevatel tingimustel töötav üks valgus allikas.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1135
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 68 korda

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas Black »

Ühe niidiga pirni või samasid LED-e kasutades tekib ilmselt küsimus, et millisel pingel täpselt see ääretule jaoks sobilik valgustugevus saavutada. Kui erinevus suuna- ja ääretulerežiimis on liiga väike, pole suunakast suurt tolku. Parima tulemuse saab tõenäoliselt tüüpilist 21W/5W pirni kasutades. See on tihti kasutusel taga pidurituli/ääretuli kombona. Tuleb lihtsalt laternaga kokkusobiv pesa leida ja pisut kaabeldust nokitseda.

Moodsamate autode LED päevatuled toimivad ka üldjuhul lisaks ääretuledena - peatulede süttides tõmmatakse tunduvalt hämaramaks. Samuti juhul, kui süttib selle poole suunatuli.

E39 bemm näiteks kasutas automaatselt vastava poole vähendatud võimsusega esisuunakat läbipõlenud ääretule asemel. Tahtsid ette ägedaid USA-style tulesid, keerasid lihtsalt gabariitidest pirnid välja. Autocheck jäi paraku armatuuri hoiatust kuvama.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas Piipz »

See 5W/21w on päris hea mõte. Peaks sisuliselt enda suunakal ainult pesa ära vahetama sees. Ilmselt migni hetk seda teen lähengi.
See peaks vist olema õige pesa - BAY15D (kaks plussi põhjas): http://avsk.ee/est/tooted/autoelekter/p ... 27111.html
Eks katsetan mingi hetk järgi, ei pea isegi suunatuld lõhkuma, vaatasin järgi, et vana pesa käib lihtsasti välja.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Kuna eile pidin niikuinii korraks plastid maha kiskuma, siis vahetasin möödaminnes ka pirnipesad ära, just need samad, mida AVSK pakub. Tund-poolteist tööd ja töötab küll. Iseasi, kas see nüüd muidugi vajalik oli.... Kui on väikesed suunakad, siis on ilmselt natuke keerulisem aga DL-il on suured kärakad, midagi otseselt ringi modima ei pidanudki. Gabariidi voolu võtsin mingist juhtmest, kus ainult süütega vool sees on.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas AzA »

Aga, mis selle asja mõte on?

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas Piipz »

:( kui ainult teaks

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Tilgake edevust ja natuke blingi.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas AzA »

Heh ja mina ootasin vastu pikka esseed, kuidas see värk liiklusohutust parandab ja kõik läti pensiokad ratast märkama paneb.
Rikkusite lõbusa pärastlõuna oma aususega ära :(

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1135
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 68 korda

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas Black »

Voolu võiks ikka orig. gabariidi ahelast võtta. Läbi relee, kui on uuem tsikkel ja miski autocheck peal, mis muidu karjuma pista võiks.

Eks ta edevus ole, jah. Kunagi, kui 18-25 olin, sai ka igasugu tulukeste ja vidinatega erinevaid sõidukeid p*dereeritud. Nüüd on nagu kuidagi üle läinud. Aga pole välistatud, et hoog tuleb kunagi jälle peale.

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas pühak »

Mul originaalis ongi olnud eesmised suunakad ääretuledeks, millalgi enne mind oli ääretulede juhtmed lihtsalt pistikust välja tõmmatud. Kuna mul on sõidutuleautomaatika, pole ükski ülevaataja seni veel urisenud, et eesmine gabariit ei tööta. Pärast eelmist ülevaatust torkasin juhtmed pistikusse tagasi ja vähemalt tee peal pole keegi seni veel kottinud. Augustis lähen uuele ülevaatusele, siis hea teada, et pole vaja juhtmeid pistikust välja katkuda. :)

Aga kas mingi direktiivi või RT lehekülje vms ka saab, mida ennetavalt välja trükituna ÜV-le kaasa võtta?

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1135
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 68 korda

Re: Infoks: Esimesed kollased suunatuled ääretule reziimis

Lugemata postitus Postitas Black »

Kui sul tootja poolt sellised laternad on (kas USA-st tulnud tsikkel või USA turgu peamise eesmärgina nähes toodetud mudel), pole kellelgi midagi kottida. Laternaklaasile või tagaosale on ka tavaliselt 21W/5W pressitud. Samas kui on ainult 21W kiri, võidaks teoorias ikkagi nokkida, kuna tootja ei ole sinna gabariiti ette näinud. Analoogia aftermarket HID'idega - halogeentulelaternas ei tohi neid tegelikult kasutada isegi siis, kui on olemas tulepesurid ja automaatregull.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”