Läheb põnevaks: kahetaktiline sisspritsega mootor KTM'ilt

Olgu kohalik või välismaine. Uudis või teadaanne, kui see räägib mootorratastest või mootorratturitest siis selle koht on siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4200
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 360 korda
Tänatud: 331 korda
Kontakt:

Läheb põnevaks: kahetaktiline sisspritsega mootor KTM'ilt

Lugemata postitus #1 Postitas Macintosh » 17 Mär 2017, 09:48

KTM lubas mai alguses ametlikult välja tuua kahtetaktilise sissepritsega mootori. Need lähevad mudelite 250 ja 300 EXC TPI peale
http://racerxonline.com/2017/03/15/fuel ... ng-in-2018

2017%2F03%2F2018_ktm-2stroke_engine.jpg


Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 245
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Läheb põnevaks: kahetaktiline sisspritsega mootor KTM'ilt

Lugemata postitus #2 Postitas tsiklonaut » 17 Mär 2017, 11:02

Midagi uut selles kindlasti pole, kui KTM alles nüüd selle tehnoloogia peale satub.

OSSA oli minuteada esimene, kes ammu 2009-10 aastal 2T sissepritsega traieli mootorrattaid juba tootis.

Pilt

OSSA-l olid muidugi sedavõrd radikaalsed lahendused sellel rattal, et nad iseenda inovaatiliste lahenduste ja arendustöö all ka lõpuks majanduslikult kõrbesid, sest reklaam oli neil praktiliselt ümmargune null.

2013 oli neil ka 300 cm3 enduro valmis, see oli muidugi OSSA-le omaselt veelgi radikaalsem - kahe 2T pritsepeaga (!) - üks üleval ja üks allpool pütti, mis peade omavahelise koostöö ning vastava süüte ajastuse muutusega paneb paneb ühepütase mootori eriti sujuvalt tööle ja saab momendiomadusi muuta (kas näiteks "võtaks" ülevalt või alt pööretelt) vastavalt vajadusele.

Pilt

Pilt

Tootmisesse see muidugi ei jõudnud sest 2014 oli neil juba majandusraskused ja tee pankrotti.

KTM oskab kindlasti sellest lihtsamast 2T pritse asjast kõva reklaami ja müüginumbri teha :)
Pilt
.::: R1100 boGSer :::.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 526
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Läheb põnevaks: kahetaktiline sisspritsega mootor KTM'ilt

Lugemata postitus #3 Postitas Jesper » 20 Mär 2017, 12:26

Ega uudis polegi see, et kahetaktiline pritsega mootor üldse võimalik on, vaid see, et seda võib nüüd lihtsalt minna ja poest osta. Mina igatahes ei jõua ära oodata, millal selle düüsi- ja nõelakuhja ilusti prügikasti panna saab, või noh, võibolla muidugi selleks ajaks kui need uued KTM-id oma esimeste omanike käest läbi käivad ja mulle taskukohaseks muutuvad, siis on juba nostalgia peal ja panen hoopis ilusti kappi ära. Et pärast hea lapselastele näidata, kuidas vanasti inimesed motikaga sõitmas käisid :lol:

Täiesti teemaväline märkus, ja no võibolla ma muidugi teen ise midagi valesti, aga selle Ossa enduroka summutipaun turritab välja täpselt selle koha pealt, kust ma ennast tõusudel jalgadega kinni hoian :) Ilmselgelt ei ole läbimüügi mõttes kõige nutikam oma klientide kintse ära grillida. Ehk siis iseenesest innovatsioon on tore, aga töötavate asjade puhtalt muutmise pärast muutmine mitte niiväga.
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 859
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

Re: Läheb põnevaks: kahetaktiline sisspritsega mootor KTM'ilt

Lugemata postitus #4 Postitas Kalapea » 20 Mär 2017, 12:46

Aprilia rollerid olid juba üheksakümnendate lõpus pritsungiga,
kui juba kõvatamiseks läks :ner:
PiltPilt
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 526
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Läheb põnevaks: kahetaktiline sisspritsega mootor KTM'ilt

Lugemata postitus #5 Postitas Jesper » 20 Mär 2017, 13:52

Kuskil 90ndatel kisas Orbital Corporation ka kõvasti sellel teemal, kuidas tänu nende leiutatud pritsesüsteemile on kaks takti sisepõlemismootori tulevik - puhas, võimas, kerge jne. Pärast muidugi selgus, et sama tehnoloogia töötab nelari peal veel paremini :)
Kasutaja avatar

Kirs
Toetajaliige
Postitusi: 3821
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: Aprilia
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Läheb põnevaks: kahetaktiline sisspritsega mootor KTM'ilt

Lugemata postitus #6 Postitas Kirs » 20 Mär 2017, 14:24

Kalapea kirjutas:Aprilia rollerid olid juba üheksakümnendate lõpus pritsungiga,
kui juba kõvatamiseks läks :ner:


Tegelikult Suzuki(mudel Katana 50) oli see tootja. Aprilia kasutas neid Suzuki ja Morni aretatud konesid.
Viimati muutis Kirs, 20 Mär 2017, 14:28, muudetud 1 kord kokku.
TUONO
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 859
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

Re: Läheb põnevaks: kahetaktiline sisspritsega mootor KTM'ilt

Lugemata postitus #7 Postitas Kalapea » 20 Mär 2017, 14:26

Aprilia sr50 ja suzuki katana mootor?
PiltPilt
Kasutaja avatar

Kirs
Toetajaliige
Postitusi: 3821
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: Aprilia
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Läheb põnevaks: kahetaktiline sisspritsega mootor KTM'ilt

Lugemata postitus #8 Postitas Kirs » 20 Mär 2017, 14:28

Kalapea kirjutas:Aprilia sr50 ja suzuki katana mootor?


Jup.
TUONO
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 859
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

Re: Läheb põnevaks: kahetaktiline sisspritsega mootor KTM'ilt

Lugemata postitus #9 Postitas Kalapea » 20 Mär 2017, 14:43

Ma nägin su posti ennem täpsustamist, automaatselt seostus katana gsx1100-ga. Aprilial on suzukiga vähe pistmist, ühiseks nimetajaks võib olla küll morini mootor aga ditech pritsung tuli aprilia nõudmisel Orbitali ja Siemensi koostöö tulemusena.
PiltPilt
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 702
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 10 korda

Re: Läheb põnevaks: kahetaktiline sisspritsega mootor KTM'ilt

Lugemata postitus #10 Postitas stev666 » 20 Mär 2017, 14:46

Pole küll ratas aga arctic cati saanidel ka vist juba 2003 alates pritse.
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw
Kasutaja avatar

Kirs
Toetajaliige
Postitusi: 3821
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: Aprilia
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Läheb põnevaks: kahetaktiline sisspritsega mootor KTM'ilt

Lugemata postitus #11 Postitas Kirs » 20 Mär 2017, 15:23

Kalapea kirjutas:Ma nägin su posti ennem täpsustamist, automaatselt seostus katana gsx1100-ga. Aprilial on suzukiga vähe pistmist, ühiseks nimetajaks võib olla küll morini mootor aga ditech pritsung tuli aprilia nõudmisel Orbitali ja Siemensi koostöö tulemusena.


Võimalik. Aga kindel on ka see, et 90 -tel kasutas ka Suzuki pritsungiga 2t 50cm3 sama konet. Jupid neil ühed. Italjaanokeelne wiki mainib ka seda, et enne 2003 kasutati Suzuki-Morini kone, mis oli suht pirtsakas ja asendati Piaggio alla minnes nende Purejet nimelise konega.
Piaggio tehasest tuleb neid väikesi kahetaktilisi pritsungiga siiamaani.
TUONO




Mine “Uuudiseid ja teateid kogu maailmast”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline