Kohvrite ja Raami valmistamine

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
HighPing
Postitusi: 12
Liitunud: 29 Apr 2016, 19:16
Tsikkel: Honda Hornet 900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas HighPing »

Kuna kevad on kohe käes siis tuleb valmistuda hooajaks ja matkamiseks.
Ma olen maailma vähe veel näinud aga loodan ,et see nüüd muutub.
Üritan siis teha seda odavalt kuid hästi ja lõigi pirn põlema ise teha paar vajalikku abivahendit kuhu matkavarustust panna.

Vabandan pildikvaliteedi tõttu.

Rattaks on Honda Transalp 600v . Naised saunas rääkisid ,et pidavat hea alustamise ratas.
Pilt

Sai natuke kodus kolatud ja leidsin vana tugitooli raami mis paistis tugev ja enam vähem sobiva läbimööduga.
Vaatasin netis pilte ja kasutasin inspiratsiooni.
Ajasin keevituse soojaks ja lükkasin relaka käima ning sai kokku pandud midagi.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Selline ta siis sai lõpuks. Et vaja veel ära puhastada ja värvima hakata.

Pilt

Kuna rikkusega priisata ei ole pidi ka kastid välja nuputama. Sain Alumiinium rihvlit natuke ja keevitasin 2 kasti kokku.
Tegin lihtsa lukustuse . Peaks nagu kinni hoidma midagi. Kastid on veekindlad. Vaja on lasta veel kaane servadesse musta silikooni ja tihendiks ka silikooni riba või siis päris mingi tihend panna.
Mõõdud said netis Touratechi Alukastide järgi. Peaksid 40l olema .Tegin peale 2 sanga ka ,et võimalik ka sinna midagi kinnitada. Kaani saab kasutada ka maapeal laua või alusena. Hea kui tripi peal pead tsikkli kallal kõpitsema saad polte ja mutreid panna .

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Jäänud on veel teha kinnitused ,et kuidas kiiresti vajadusel kohveid ära võtta ja tagasi panna ning mis hoiaks ka kinni.

Kuulaks mida kogenud rahvas räägib ka. Et mida oleks pidanud tegema teisit ja mis oleks parem olnud. :) Võite ka enda vahvaid kaste ja raame näidata mis on niiöelda Homemade :)

Kasutaja avatar

Mart
Postitusi: 396
Liitunud: 18 Juun 2014, 21:53
Tsikkel: Aprilia Pegaso Trail 650
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas Mart »

Küsi kasutaja Zharik käest, ta teeb raame, kohvreid ja kinnitusi. Hinnad on ka mõistlikud

56271134
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7199
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Alumine kinnitus tee selline,et saab sinna alumise toru peale toetada.Mingid kumerad kronsad või üks pikem kronsa,mis alumise toru peale istub.Ülemisele torule kaks auku sisse ja kahe poldiga kinni.Poldid võivad kohvri küljes kinni olla ja paika tõstes ainult kaks mutrit kinni keerata.Mingeid lukkusid sinna panna pole minu arust mõtet.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2195
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 555 korda

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Mul kahjuks detailseid pilte pole näidata, aga enda raamid tegin suht samasugused, ainult kasutasin nelikanttoru, sest seda on kergem kokku sobitada ja no ma üleüldse teen majapidamises pooled asjad nelikanttorust. Põhiasi mis poeraamide puhul ei meeldi on see, et nad koosnevad mitmest tükist - jah, sedasi on kergem-odavam postiga saata, aga no iga poltliides on järjekordne lõputu peavalu allikas, keevitatud raamide tugevusvaru on umbes selline et enne annab tsikli sabaraam järgi kui kohvrite oma :) Lisaks on hea, kui vajadusel saab raamist või kohvritest tsiklit tõsta.

Kastide toorikud tellisin Zhariku käest ja need on küll igat senti väärt tükid. Esiteks jällegi puhas füüsiline tugevus, põrutad ilge pauguga mingi kivi otsa, ronid maha ja mõtled et oh crap, nüüd on raudselt pikem remont soolas. Noja siis selgub, et kastil pole mõlkigi sees, kerged kriimud ainult. Teiseks on teravad servad siiski jalgadele ohtlikud, kui kuskil pehmes kohas sumades on vaja jalgadega kaasa aidata, siis teeb jalg oioi kui kergelt kohvri serva vastu kolksu ära, muidugi korralik saabas aitaks, aga no nendega on kõndimine jälle vaevaline. Noh ja kuigi mu vikat mingeid välimuse auhindu nagunii kunagi ei võida, siis natuke ikka silmale ilusam vaadata ka :)

Kõik kinnitused, lukustused ja hinged tegin ise ehituspoe kolast, natuke rohmakad need tükid ju on, aga see-eest lihtsad ja töökindlad. Näiteks on kõik klambrid sellises stiilis: http://tooriistamarket.ee/et/koormarihm ... mm-blister , sest kui kinnitatavad detailid peaks deformeeruma või lihtsalt klambrid-vastused natuke kuluma, siis saab klambrit peale keerata. Kõik lukud on lihtsalt tabalukud, sest kui nendega mingi jama on siis saab suvalisest supermarketist uued, klambrisse integreeritud luku puhul ei pruugi remont nii kerge olla. Kohvrite kinnitamiseks raami külge paigaldasin kummalegi poole neli mahatõstetavat uksehinge, nendega läks küll hirmsaks projektiks sest poes ei olnud "vasakpoolseid" hingesid ja tuli need teha "parempoolseid" modifitseerides, aga teoreeriliselt on need siiski olemas ja saab kõik nurgad kultuurselt teha. Ühe suurema, aga muidu eelpoolviidatule sarnase klambriga tõmban kohvri raami alumise pulga külge kinni ja sealt jälle taba läbi, vajadusel saab selle väga kitsastes oludes kätte, samas on kinnitus väga tugev ja turvaline.

Mina isiklikult nii laiu kohvreid ei tahaks kui sul nad on, mul on 200mm laiad ja see on juba põhimõtteliselt taluvuse piir, ideaalmaailmas lööks sealt veel 50mm maha anoh nüüd on juba hilja. Kui tsikkel on üle meetri laiune, siis istud igas krdi ummikus koos autodega nagu neetud idioot, sest autojuhid ei jaga sulle ruumi tehes lihtsalt lahti et mingi ilgelt paks mammut tuleb ja ei jäta piisavalt laia vahet. Nutikam on need seitsmes ja kaheksas paar alukaid ja silmapesukauss koju jätta, kergem ka. Kaaned panin ma avanema hingedel väljapoole, põhimõtteliselt ainult selle pärast, et seal lahtise kaane sees on hea kuskil parklas võileibu teha :) Tulevikus paigaldan parempoolse kaane sisse ka velcrodega lõikelaua (et seda saaks puhastamiseks kätte) ja topsihoidja, on veel mugavam. Päris lahtist kaant küll ei tahaks, sest kuhu sa selle näiteks porise ilmaga paned, kui on mingi üks väike asi vaja kiiresti välja otsida. Võib-olla leiad poest mingi kergesti lahtikäiva hinge, kui see äravõtmise funktsioon oluline on?

Minuarust on see kastide veekindlus suhtkoht pipe dream, selles suhtes et jah, otseselt korralike tihenditega vesi põhjas ei loksu, aga pikapeale tõmbab ikka mingi niiskuse sisse. Ma olen riided ja paberid alati eraldi kilekottidesse pakkinud, ja ega haljastesse alukastidesse ei saa nagunii midagi määrduvat otse panna. Hea meelega kataks need seest millegi mittemääriva ja samas vastupidava ning kergesti puhastatava ollusega ära, aga pole siiani veel midagi mõistlikku leidnud.

Üleüldiselt muidugi tuli nüüd hirmus pikk jutt väga lihtsast asjast, aga samas minu jaoks isetegemise põhiline võlu ongi see, et saab teha endale maksimaalselt käepärase asja. Ja kui esimese korraga veel mingeid puudusi ilmneb, siis saab need jälle järgmises versioonis parandada jne.

Suutsin mingi häguse pildi ka produtseerida, maastikupanoraami croppimise teel :)

P1020704.jpg
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3138
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas ranel »

Ma keevitaks su asemel kolmnurgad kandlistesse nurkadesse ning paneks ühe kinnituse juurde, mis oleks vähem saba peal.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Tubli töö. Kaste ma ei kommenteeri, raame aga küll.
Lühidalt öeldes, diagonaalseid ühendusi, mis asjale vajaliku jäikuse annaks, on vähe. Õigemini ei olegi. Vaja oleks mõlemale raamile ülalt alla suunas diagonaalset sidet:

20170206_000050[1].jpg

samuti see toru, mis kahte kasti tagant omavahel ühendab, võiks olla sellise kujuga, et sirge toru läheb raamist tagumise porikani ja sealt teise raamini:

20170206_000123[1].jpg

90 kraadised pöörangud on õrnad ja kipuvad ajapikku järgi andma.

Mulle hullult meeldib selline suhtumine, et kui on vaja, siis teeme. Väga tubli algus!

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas KIBU »

tere
raamide tugevus sõltub ikka suuresti materjalist millest need tehtud. mitte et tugevdus nurgad vajalikud ei ole, isegi neid juurde keevitanud tehasetoodangule, kuid sobimatu materjali puhul jäädki diagonaale/nurki sisse keevitama kuniks kogu see krempel on nii raske, et maastiku sõidu jaoks peab hakkama sabaraami tugevdama.

kaks eraldi teemat on raami vastupidavus kohvri raskusele ja näiteks kukkumisele või siis raputamisele ja vibratsioonile. enda kogemuse põhjal väidan, et vibra on kõige suurem kurjajuur ja selle vastu suurem külgekeevitatud metallikogus tihti ei aita. pigem vastupidi. vibreerivat massi on rohkem, koduse keevisõmbluse servas saab metall tihti nõrgem tänu struktuurimuutusele. pragu tuleb harva keset materjali, pigem ikka õmbluse serva. seega õmbluseid võiks olla ikka võimalikult vähe.

minul on kasutuses Touratechi raamid ja varem kasutasin Givi toodangut. mõlema puhul on nõrgeimaks lüliks poltühendused ja puksid millest poldid läbi. T. puhul pidi mõne poldi jämedama vastu vahetama.

lõppudelõpuks, ega tanki ei ehita. kogu see kohvrimajandus tuleb teha võimalikult kerge ja mõistlikult tugev mitte vastupidi. kindlasti on parem peale käbla vaadata kõverat kohvriraami kui kõverat/katkist sabaraami.

Touratechil on tootevalikus eraldi nn raami rõngas millele saab ise tsiklikinnitused teha.
https://shop.touratech.com/pannier-fram ... steel.html

Touratech-mootorratakohvrite-raam-01-051-0300-0_i_01.jpg
5248653
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2195
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 555 korda

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Printsiibi mõttes ei vaidle vastu, kaal on oluline, aga no kui palju neid eri omadustega terastorusid ikka on. Kui siiski enam-vähem mõistuse piiresse jääda ja mitte raame veetorust teha, siis see maksimaalne võimalik kaaluvahe eri torupaksuste ja terase markide vahel on vast poole kilo tuuris, ehk 2-3 t-särgi jagu. Põhilaks tuleb ikka sellest, mis kohvitesse sisse panna. Näiteks seal Touratechi lingil on kirjas, et materjaliks on 18x2 toru, mul on 20x20x1,5 - ehk siis minu apokalüpsisekindel toru on meeletud 6% raskem.

Pigem on oluline ikka üldine konstruktsioon, sama hulka torusid on võimalik paigutada sajal eri moel. See ats30 piltidel toodud süsteem, kus kohvriraam ripub 45 kraadise toruga pakiraami küljest alla, on ka minu kaadervärgi põhiline selgroog.

Ja no mina ei oska küll asju nii peenelt meelega nõrgaks ehitada, et nüüd arvutan täpselt välja mitme njuutoni juures annab järgi üks asi või teine asi, pmst tegin nii minimalistliku kui suutsin ja ikka kukkus välja nii, et kohvrist sakutades paindub saba, mitte kohvriraam :)

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas KIBU »

Jesper kirjutas:

Printsiibi mõttes ei vaidle vastu, kaal on oluline, aga no kui palju neid eri omadustega terastorusid ikka on. Kui siiski enam-vähem mõistuse piiresse jääda ja mitte raame veetorust teha, siis see maksimaalne võimalik kaaluvahe eri torupaksuste ja terase markide vahel on vast poole kilo tuuris, ehk 2-3 t-särgi jagu. Põhilaks tuleb ikka sellest, mis kohvitesse sisse panna. Näiteks seal Touratechi lingil on kirjas, et materjaliks on 18x2 toru, mul on 20x20x1,5 - ehk siis minu apokalüpsisekindel toru on meeletud 6% raskem.

Pigem on oluline ikka üldine konstruktsioon, sama hulka torusid on võimalik paigutada sajal eri moel. See ats30 piltidel toodud süsteem, kus kohvriraam ripub 45 kraadise toruga pakiraami küljest alla, on ka minu kaadervärgi põhiline selgroog.

Ja no mina ei oska küll asju nii peenelt meelega nõrgaks ehitada, et nüüd arvutan täpselt välja mitme njuutoni juures annab järgi üks asi või teine asi, pmst tegin nii minimalistliku kui suutsin ja ikka kukkus välja nii, et kohvrist sakutades paindub saba, mitte kohvriraam :)

ära sina nüüd nii isiklikult võta. ma sinu postist ei lähtunud, vaid ikka teemaalgataja oma. selleasemel et raami võru neljast tükist kokku keevitada on tugevam see teha ühest painutatud jupist. lisaks tõin välja võimaluse osta valmis jupp iseehitamise lihtsustamiseks.
sinul on raamid valmis, oled nendega rahul- väga hea. kuid foorumi teemasid loevad ka teised, eriti need kes alles plaanivad ise raame ehitama hakata ja ehk saavad nad siinsetest postitustest ideid.

PS eri omadustega terastorusid on ikka omajagu. :D

5248653
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 250
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas Irual »

Veidi teistmoodi - endale sai kunagi selline raam tehtud 2x18 torust. Toetub alust pakiraamile.

Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 250
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas Irual »

pilt kah

Manused
P1060716.JPG
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2195
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 555 korda

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas Jesper »

KIBU kirjutas:

ära sina nüüd nii isiklikult võta. ma sinu postist ei lähtunud, vaid ikka teemaalgataja oma.

Ei võta, lihtsalt oli lobisemise tuju :) Ma generaalplaanis leian et ükskõik milline kohvriraam mille külge kinnitub tsikkel on igal sajal juhul parem süsteem kui neid kohvreid käeotsas tassida, muud detailid seal juures on juba kribukräbu.


CaveFish
Postitusi: 22
Liitunud: 18 Mai 2015, 11:27
Tsikkel: KTM 1190 Adventure
Tänatud: 5 korda

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas CaveFish »

Eelmine kevad sai selline valmis väänatud.
Kasti kinnitus sai lahendatud kasti küljele keevitatud karbiga ja kohvri seest on fikseerimiseks keeratud polt raami sisse.

20160628_235005.jpg
20160705_221031.jpg
20160705_223312.jpg
Kasutaja avatar

Stinger
Postitusi: 205
Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
Tsikkel: Yamaha T7
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas Stinger »

Mõtteks kinnituse kohapealt: Oma transalpi raamid tegin ka nelikant torust, vist oli 18 -nene ja paksus 2mm. Kohvrite kinnituseks raamile kasutasin värava hingede seda poolt mis väravapostile kinnitatakse 4tk.kohvri kohta, isoleerisin osaliselt ära et vähem koliseks. Kinnituse tegin raami ja kohvri vahele alumiiniumkõrvade ja tabalukuga. Point siis selles et kõvema kukkumisega rebiks kohvri raami küljest ära - nii jäävad kõik asjad kokkuvõttes rohkem terveks. Kohvrid tegin 3mm rihvlist ja neetisin alumiinium nurkadega kokku. 6 kasutatud aasta jooksul 0 muret ja väikseid külitamisi ikkagi oli. Raamide ja kohvrite tugevusvaru oli muidugi piltlikult selline et tankiga üle sõites oleks pärast roomik mõlkis :)

CaveFish kirjutas:

Eelmine kevad sai selline valmis väänatud.
Kasti kinnitus sai lahendatud kasti küljele keevitatud karbiga ja kohvri seest on fikseerimiseks keeratud polt raami sisse.

Raamid näevad äärmiselt eeskujulikud välja, pealevaadates tekkib ainult kusimus et kuna raamid in suht kitsad kas raske kohver neid kokku ei vääna?

Yamaha Tenere 700 2021; Honda Dominator NX650 1994 - poolik projekt
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.

CaveFish
Postitusi: 22
Liitunud: 18 Mai 2015, 11:27
Tsikkel: KTM 1190 Adventure
Tänatud: 5 korda

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas CaveFish »

Esimese hooaja järel mingeid paindumise märke tuvastada ei suutnud, kastid said ~ 4000 km jagu kaupa vedada.

Eelmistelt piltidelt ei paista hästi välja, aga poritiiva alt on ka raamide alumised nurgad omavahel ühendatud. See sai reguleeritava lahenduse, et vajadusel veidi nurka sättida saaks.

20160713_152233_Richtone(HDR).jpg

andumees
Postitusi: 36
Liitunud: 09 Dets 2015, 22:54
Tsikkel: Honda Transalp 650 V2
Asukoht: antsla

Re: Kohvrite ja Raami valmistamine

Lugemata postitus Postitas andumees »

tere kas külje raudu teed honda translap

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”