Milline kiiver?

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Milline kiiver?

Lugemata postitus #1 Postitas sys » 23 Juul 2003, 23:53

Küsimus järgmine:
Tahaks kinnist mootorratta kiivrit. Mida peaks jälgima ning millise tootja kiivrit mootorratturile soovitate ja mida üldse ei soovita?


----
Dual Sport Mootorrattakiivrite kohta loe siit


Kasutaja avatar

ert
Postitusi: 64
Liitunud: 18 Juul 2003, 23:04
Asukoht: Seinasõidupealinn

Milline mootorratta kiiver

Lugemata postitus #2 Postitas ert » 24 Juul 2003, 23:31

:) .
Viimati muutis ert, 19 Juun 2006, 14:30, muudetud 2 korda kokku.

Burn

Lugemata postitus #3 Postitas Burn » 26 Juul 2003, 17:23

Shoei kiivreid müüb Yamaha keskus Pärnu mnt`l. Ise kasutan Schuberthi kiivrit ja olen küll rahul. Vähemalt ventilatsiooni süsteem on tasemel, antifog klaas ja müra ei tule ka palju sisse.
Kasutaja avatar

Tim
Postitusi: 374
Liitunud: 12 Mai 2003, 20:13
Tsikkel: KX250F
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #4 Postitas Tim » 29 Juul 2003, 13:20

BIEFFE kiivrid on head hinna/kvaliteedi suhtes ja korraliku kiivri võib kätte saada päris odavalt
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2179
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus #5 Postitas CB500 » 29 Juul 2003, 20:21

kindlasti soovitan teha sõiduproov OMA ratta ja potensiaalse kiivriga.. sest iga mootorratta aerodünaamika on mingil määral erinev ja seega on ka kiiver sinu peas "natuke teistmoodi.." Mina näiteks natuke pettusin (ostsin kiivri enne rattas saabumist), -tuulemüha on kiivris rohkem kui ootasin, muidu on väga hea, klaas uduseks ei lähe ja peas on mugav.
Mul on AGV demon top (3,6K)
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1926
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus #6 Postitas madone » 29 Juul 2003, 21:11

Demon top rlz!

Nägin, et ka sys ostis selle :)

soultrain

Hea mootorratta kiiver

Lugemata postitus #7 Postitas soultrain » 10 Sept 2003, 10:49

kui thad odavat aga samas suht koht kvaliteetset kiivrit siis osta Nolan, see on t6esti suhteliselt odav v6rreldse teistega ja samas on ta testitel palju häid kohti saanud

Pääsuke

Arai mootorratta kiiver

Lugemata postitus #8 Postitas Pääsuke » 10 Sept 2003, 20:26

Räägitaxe jah, et ARAI kiivrid on head a kas neid keegi osta ka jõuab? :cry:

Tonis
Mode
Postitusi: 113
Liitunud: 31 Mär 2003, 15:41
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Korralik tsiklikiiver on Nolan

Lugemata postitus #9 Postitas Tonis » 10 Sept 2003, 21:37

NOLAN!!! Egas pollaridki ilmaasjata ei sõida Nolaniga - kvaliteet ja hind - mõlemad on head.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2179
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus #10 Postitas CB500 » 10 Sept 2003, 23:35

Nolan on üsna ok tõesti, ma jawa aegadel sõitsin ühe vana nolaniga.
aga praegu sõidan agv-ga sest..

ootasin kevadel Loodus investis umbes 25 minutit et mind teenindataks (plaanis oli osta 2 kiivrit), aga müüjatel oli mingi ignoreerimis kampaania käimas vist..
Teise kliendi kõrvalt ei ole ju tegelt raske öelda "Tere, teenindan teid x aja pärast..."

Loodan et teil läheb paremini.
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3554
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Kontakt:

Lugemata postitus #11 Postitas Laisaar » 11 Sept 2003, 09:34

see ei ole neil ignoreerimise kampaania. Nad ongi sellised. Enne kui Yamu ostsin siis käisin seal ka rattaid vaatamas. Mingi 30 minti tiirlesin ümber rataset ja näppisin siit ja sealt. Keegi ligi ei tulnud. Siis aga läks 1 müüja teise juurde ja ütles, et lähme suitsetama ning teine valas sellepeale mingi grimassi näole, et ei saand minna kuna keegi rattaid vahtis!!! Vot siis viskas ära ja läksin minema. Ei lähe tõenäoliselt kunagi eman Loodus Investi. Ei käi küll selle teema alla aga lihtsalt pidin ära ütlema.

Motopaks :evil:
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com

andre

Mootorratta kiiver Nolan

Lugemata postitus #12 Postitas andre » 14 Sept 2003, 21:30

mina sain küll enda nolani loodus investist korralikult kätte. vend tegi isegi mingi protsendi hinnast alla. äkki oli mingi teine vahetus tööl..

Andyvana

Mootorrattakiiver ja udu

Lugemata postitus #13 Postitas Andyvana » 16 Sept 2003, 13:00

kui kiivritest jutuks läks... ei hakanud uut teemat avama...
kas keegi oskab miskit head soovitada udu vastu seespool? augud on kõik lahti aga VAHEST tõmbab uduseks. kas aitab mingi keemia või tuleb rakendada hoopis füüsikat lisaaukude näol jne.?? :?:

tänades ja tervitades Andyvana
Kasutaja avatar

piret
Postitusi: 703
Liitunud: 16 Juul 2003, 18:46
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus #14 Postitas piret » 16 Sept 2003, 13:24

listist on 100 korda on läbi käinud see fairy variant, aga ple proovinud, ei oska töökindlust lubada... võtad natuke fairit paberi peale, hõõrud sellega klaasi nii kaua, kui peaaegu kuiv, siis võtad uue puhta paberi ja käid klaasi sellega veel kord üle, nii et klaas täitsa ilus, puhas...kõik.
Vahest sõidan ja teen asju.
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3554
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Kontakt:

Lugemata postitus #15 Postitas Laisaar » 16 Sept 2003, 13:52

Andyvana,
vaata sellist asja. Äkki saad sealt vastuse
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=105

terv,

Motopaks :D
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com

Andyvana

Lugemata postitus #16 Postitas Andyvana » 18 Sept 2003, 14:06

Tänud õpetuse eest.!!
Sai Fairy ära proovitud.... toimib, kuid mitte 100%-lt. Palju vist oleneb ka poleerimisest. Aga igatahes parem kui ilma. Linnas peab niikuinii väikese õhupiluga visiiri vahel sõitma, sest tuulutusaugud siis ei aita. Vähemalt minu isendil.


Andyvana :wink:

w.puhh

Mootorratturi kiiver

Lugemata postitus #17 Postitas w.puhh » 27 Okt 2003, 12:48

Olen proovinud kolme firma mootorratta kiivrit - IXS (2 tk), Nolan ja Schuberth (QM1 Street).
Lühidalt minu (puhtalt isiklik) kogemus:
IXS - käib kah, kui pole paremat proovind. Tõenäoliselt kallimad mudelid on tunduvalt paremad.
Nolan - see mudel oli suhteliselt raske. Tsiklisõidul pea keeramisega kaasnes tugev pea rappumine. Kiivrivoodriga oli probleeme, ei olnud eriti tihe, jättis mõne õhuaugu, kust tuul sai sissevuhiseda. Siiski oma viga - peaks enne ostu kaupa kontrollima. :?
Schuberth - seni minu parim kogemus. Suhteliselt vaikne ja stabiilne. Samuti piisavalt hea ventilatsioon. :D Miinuseks võiks pidada seda, et kiivri kuklapoolel asub mingit tüüpi stabilisaator. Kuna ta on sinna liimitud, kipub vihma ajal vesi sinna sisse imbuma :( .
Sama firma kiiver SM1 oleks matkamiseks tõenäoliselt veelgi parem.
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 930
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Suzuki Hayabusa
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus #18 Postitas piiks » 27 Okt 2003, 22:00

See uduvastane kile töötab küll 100%, oli naise boeri kiivriga kaasa. Vedel aasta otsa kapis, nüüd kleepisin siise, vinge. Puhud, klaasi rant, kus kilet pole läheb sigauduseks, aga kilega klaasil pole viga miskit :)

Andyvana

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #19 Postitas Andyvana » 28 Okt 2003, 10:29

Katarinal on mingi Nolan'i 70-seeria kiiver ja pole udu ning ta väga sellega rahul.


Andyvana

Qubik

kiiver

Lugemata postitus #20 Postitas Qubik » 28 Okt 2003, 10:38

kasutan ise ka Grex-i jahh linnas kinnise klaasiga söites-eriti kui kiivrisukk peas.. läheb serv udusex.. aga maanteel-väga hea ja mugav kiiver
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Lugemata postitus #21 Postitas puhh » 29 Okt 2003, 11:03

http://www.pm.ee/bikehelp/artiklid/kiiv ... tekst.html, siin peaks olema kiivri testi tekst. Ilmus mitu aasta või rohkemgi tagasi ühes autolehes.

KIIVER on PEA ASI.
Peaaegu kõik motoriseeritud kaherattalisega sõitjad puutuvad varem või hiljem kokku kiivrivalimise kõhklusi ja kahtlusi täis protseduuriga. Juba erinevate brandide hulk võtab silme eest kirjuks, rääkimata mudeligammast. Hinnaskaala algab lahtiste kiivrite puhul 600 kroonist ja 10 tonni pole veel piiriks. Riiulitelt vaatavad vastu eri kuju ja otstarbega peakaitsed - lõuaosata, lahtikäiva lõuaosaga, kinnised, nokaga krossikiivrid.

Mis on oluline?

Kiivri põhiliseks ülesandeks on kaitsta sõitja pead vigastuste eest. Enamus kaasaegseid mudeleid pole ette nähtud õnnetuses terveks jääma, kuna purunemine kuulub löögi summutamise juurde. Sellisest ideoloogiast lähtudes on naljakas vaadata müüjaid, kes kiivri turvalisuse tõestamiseks lasevad testkiivrit vastu maad taguda ning lubavad, et kiiver jääb terveks. Mis kasu on tervest koorikust, kui peale tõsisemat kiivrile kukkumist tuleb see lähtuvalt tootjate soovitusest välja vahetada. On ju lisaks välisele koorele ka sisemine summutuskiht, mis löögi tagajärjel deformeerub ja endist kuju enam ei võta ning järgmine kukkumine võib väga valusalt lõppeda.
Kiivri olulisimaks näitajaks pole kena välimus või stiilne sõjamaaling vaid võime summutada löögienergiat. Kiivri põhilisteks turvaelementideks on koorik, sisemine löögisummutuskiht, siseviimistluse materjal ja kinnitusrihm. Kinnistel kiivritel lisandub siia loetelusse veel lõuaosa ja klaas.
Koorikuks kasutatakse praegusel ajal põhiliselt 2 materjaliklassi - odavam polükarbonaat/termoplastik ning kallim klaasfiiber/süsinikfiiber. Tänavasõiduks üldiselt kooriku turvalisusel suurt vahet pole. Odavamad materjalid on reeglina raskemad ja tundlikud värvide ning lahustite suhtes. Kallitel fiibermaterjalidel on vastupidavus kemikaalidele suurem ning materjal ise kergem. Ka ei maksa arvata, et kallis fiiberkoorik kukkudes paremini oma välimuse säilitab - see võib, vastupidiselt odavale koorikule, ka käest maha kukkudes kildudeks minna. Seetõttu soovitataksegi kiivreid hoida nagu kalleimat varandust - kotis ja kukkumise eest kaitstud. Ka pole tark tegu panna kiivreid peeglite või jalaraudade otsa, kuna sisu võib vigastuda.
Üldine ohutus on kõigil kiivritüüpidel peaaegu ühesugune. Vaid nn. lahtise lõuaosaga kiiver on erandiks. Dietmar Otte läbi viidud uuringu kohaselt saab kiivrivigastustest 35% kannatada lõug, 22% kukal, 18% otsmik ning 10% visiir. 35% on piisavalt kaalukas argument avatud lõuaosaga kiivreist loobumiseks. Kellel tugevad närvid ja vilets kujutlusvõime, vaatavad teemakohast pilti leheküljel http://vagina.rotten.com/motorcycle/
Lisaks löögikaitsele peab kiiver juhi peast eemale hoidma putukad, tolmu, vihma, külma, päikese ja tuule ning seda igapäevaselt ning võimalikult mugavalt.
Mugavus ongi teine põhiline näitaja kiivri valimisel.

Kuidas kiivrit valida?
Kohe kindlasti ei tohi vaadata kataloogist pilti ja osta selle järgi pimesi. ALATI tuleb kiivrit enne ostu pähe proovida. Võib ka juhtuda, et disaini poolest meeldima hakanud kiiver ei klapi sinu peakujuga ja tuleb leida teine mudel või lausa vahetada tootjat.
Mõõda kulmudest ülevaltpoolt horisontaalsuunas mõõdulindiga pea ümbermõõt. See on aluseks kiivri esialgsel valimisel. Eestis saada olevatel kiivritel on peal reeglina pea ümbermõõt, kuid on ka muid tähistusi, millele vasted leiad tabelist. Praktika näitab, et universaalmõõt võib olla tootjate lõikes erinev. Ka sentimeetri etalon tundub teinekord muutlik olema.

Otsi peaümbermõõdule vastav kiiver ning proovi. Pähe tõmbamisel tuleb see kinnitusrihmadest veidi laiali tõmmata. Ka mugavaim tõmbenurk on erinevate tootjate puhul varieeruv ning vales asendis võib see protseduur piinarikkaks osutuda.
Kiiver peab peas tunduma mugav ja igalt poolt ühtlaselt toetama. Uus kiiver peab olema isegi natukene väike, kuna kohaneb mõningase kandmise järel peakujuga ning venib suuremaks. Otsmikult ja kuklast peab olema surve ühesugune ning põsepadjad peavad toetama kindlalt, kuid mitte ebamugavalt. Kiiver ei tohi loksuda peas ei horisontaal- ega vertikaalsuunas ning võib liikuda ainult koos peanahaga. Ka kaelatugi (kui on olemas) ei tohi suruda koorikut peast eemale. Kiiver on õigel kõrgusel, kui ta on lõpuni pähe tõmmatud ja otsaesine sisepolster otse kulmude kohal.
Kui kiiver tundub paraja suurusega, tuleb kinnitada lõuarihm. Tavaliselt on neid 2 erinevat tüüpi fiksaatoriga. Turvavöö lukustuse sarnane pannalkinnitus on mugav kasutada. Saab kiiresti kinni ja lahti, kuid paika reguleerimine on ebamugav. Võidusõidukiivritel kasutatav traditsiooniline topelt D aasaga kinnitus on küll ebamugavam käsitseda, kuid tagab igakordsel kinnitamisel õige pinguse. Turvalised on nad mõlemad.
Õigesti reguleeritud rihma korral ei tohiks kiiver kuklast tõmmates üle pea libiseda. Kui see siiski juhtub ja pingutamine lahendust ei too, tuleb väiksem number või teine mudel valida.
Nüüd tuleks 10 minutit, kiiver peas, veidi poes ringi vaadata või ajalehte lugeda ja siis uuesti ära võtta ning peeglist nägu vaadata. Kui laubal või põskedel on punased laigud või tundub pea kusagilt valus, tuleks proovida suuremat numbrit ehk vahetada mudelit, kui ei taha riskida ebamugava ja peavalusid põhjustava peakattega.
Valiku õigsuses veendumiseks oleks tark tegu proovida veel number suuremat ja väiksemat. Ja tingimata proovige ka mõnda kallist mudelit. Parima võrdluse saaks Arai kiivriga. Siis on kohe selge, milles on ostetava kiivri head ja vead ning ehk muutuvad ka esialgsed ostuplaanid.

Kui sobiv kiiver on leitud, tuleks teha sõiduproov.
Pole saladus, et erinevate mudelite käitumine sõidutuules on erinev. Lisaks avaldab sõidumugavusele suurt mõju mootorratta esigondli kuju ning esiklaasi kõrgus ja disain.
Sõiduprooviks on soovitav valida mootorratas, millega kiivrit hiljem kasutama hakatakse. Eriti pirtsakad on poolkõrge või kitsa klaasiga tsiklid. Mootorratta esiosa tekitab sõidu ajal keeriseid, mis vales kohas kiivrile mõjudes muudavad pikema sõidu väsitavaks ja ebameeldivaks. Palju sõltub ka sõitja isteasendist ja pikkusest. Proovimiseks oleks vaja läbida vähemalt 10 km ning seda kiirustel, mis edaspidi tavaliselt kasutusel hakkavad olema. Klaasi mõju on lihtne leida - tuleb tsikli peal püsti tõusta ning proovida, kuidas muutub tuulemüra ja vibratsioon võrreldes isteasendiga. Ka aitab isteasendis pea kallutamine klaasi tagant kõrvale - peeglite juurde. Võib juhtuda, et selliselt katsetades tekib tahtmine ka tsiklit vahetada. Või esiklaasi.
Sõites peaks ka proovima, kuidas mõjutab sõidutuul pea pööramist. Kui ikka otseks tagasi keerata on väga raske, tuleks valida teine kiiver. Samuti pöörata tähelepanu tuulemürale. Ka siin võivad olla suured erinevused klaasi taga või püsti sõites. Kvaliteetsetel kiivritel on kõrvade kohal piisav heliisolatsioon. Odavamad kiivrid paistavad silma suurema kohina ja vilistamisega. Tuulemüra kontrollides peaks jälgima ka tuulutusklappe, kuna nende asendist võib müra tugevus suurel määral sõltuda.
Kui juba tuuleluukide näperdamine päevakorda tõusis, et tee paha ka ventilatsioon üle kontrollida. Kas luugid on sõidu pealt kindaga kergesti reguleeritavad, kas õhk liigub sinna, kuhu peaks, kas pealagi on ventileeritud. Alati jäta enne kiivri pähesurumist meelde klappide asetus ja kasutamistrikid muidu võid sõidu ajal leida ennast kui keerulise piltmõistatuse lahendamiselt.
Kes plaanib kasutada kiivrit võistlemisel või muidu suuri kiirusi arendada, peaks kontrollima, kas vajalikus olukorras ka kiivri all õhku jätkub.
Peale ohutu ja mugava kiivri leidmist on mõistlik üle vaadata klaas. Kohal seistes ei tohiks kinnise klaasiga tekkida sellele udu. Odavamate kiivrite klaasidel on see paraku tavaline nähtus. Eelistada tuleks Antifog sisekattega klaase või spetsiaalset topeltklaasi. Kui see aga võimalik pole, peaks kontrollima, kas klaasi annab tõsta veidike avatud asendisse. Ka aeglastel kiirustel võib udu viletsa ventileerimise tõttu segama hakata, kuid suurematel kiirustel tavaliselt udu kaob. Kui klaas on liiga "vedel" või liibub halvasti, võib ta maanteekiirusel hakata laperdama. Ka põhjustab vilets või olematu tihend tuulemüra suurenemist.
Suureks plussiks on klaasile kantud kriimustuskindel kate. Paraku tekivad ka hoolikaima hoidmise puhul klaasile kriimud ning tootjad soovitavad visiiri vahetada iga aasta-kahe tagant. Seetõttu tuleks juba ostes uurida varuvisiiride saadavust.
Päikesega sõiduks on tootjatel pakkuda ka erineva tumedusega klaase, mille kasutamisel tuleb hoiduda pimedal ajal sõidust või kanda läbipaistvat varuklaasi kaasas. Mõnel tootjal on päikesevisiir kiivrikoorikusse sisse ehitatud ning selle saab nupuvajutusega kiirelt ette lasta.

Ka kiivri siseviimistluse materjal on oluline ja seda eriti tundliku naha puhul. Kuigi on soovitav kasutada kiivrisukka, võiks siiski kiivri sisu olla eemaldatav ja pestav.
Prillikandjad ja suitsumehed võiks vaadata viimasel ajal üha moodi minevaid avaneva lõuaosaga kiivreid, mis on väga mugavad kasutada, kuid paraku ka tavalistest raskemad.
Kindlasti tuleks hoiduda pruugitud kiivrist. Lisaks läbihigistatud sisule saate peaaegu kindlalt kaasa vale pea järgi kohandunud summutuskihi. Ka vähendab kiivri materjalide loomulik vananemine turvalisust ning üle 5 aasta ei soovitata peakatet aktiivses kasutuses pidada. Tehnoülevaatusel pakuvad ametimeestele huvi euronormid, ning tihti kontrollitakse kiivril E-tähistuse olemasolu. Tavaliselt võib selle leida kinnitusrihma küljest rõnga seest koos päritolumaad tähistava numbriga.

Kiivriotsijatele abiks viis Autoleht läbi mõningate meil pakutavate kiivrite hindamise. Arvamust avaldasid nii kogenud sõitjad kui ka algajad erinevatel sõiduriistadel. Võrdluseks olid 14 kiivrit 12 erinevalt tootjalt. Erinevateks tootjateks on siinkohal loetud selgelt eristuvad marginimed, kuigi materjalidelt ja kasutamiselt võiks nii mõnegi erineva margi lugeda samas tehases valmistatuks.
Kiivrid olid testis 57/58 suurusega ning ka testijad vastavalt sellele peasuurusele valitud.
Testi eesmärgiks oli selgitada välja kasutajate hinnang erineva hinnaga kiivritele. Hindamise aluseks sõitja subjektiivne hinnang kasutamis- ja sõidumugavusele. Kiivrid on järjestatud testis hinna alusel alustades kalleimast.

Arai NR-5 Multicolor
Äärmiselt kerge ja mugav. Lihtne, kuid kvaliteetne sisu toetab kenasti igalt poolt. Üks väheseid kiivreid, mis kõigile probleemideta pähe sobis. Korralik ventilatsioon. Pealage tuulutatakse klaasi sees olevate tuulutusavade kaudu, mille avamine ja sulgemine tekitas erinevatel proovijatel erinevaid tundeid. Ka tekitas probleeme traditsioonilise D-aasadega rihmaga opereerimine, mis kindlasti harjutades probleeme ei valmistaks. Vaateväli on avar ja klaas usaldusväärne. Paraku kurdeti klaasi uduseks minekut seistes.
Kahtlemata on oma hinda väärt ning seda peaks kindlasti proovima enne odava kiivri ostmist.

AGV X-Vent
Näeb hea välja, istub mugavalt peas. Pähe panek ja äravõtt veidi tülikas. Sisematerjali hinnati pisut karedaks, mistõttu võiks õrnanahalised tähelepanelikud olla. Muidu madalatel kiirustel vaikne, kuid lahtiste ülemiste õhutusavade korral tekib terav vile. Ka on liialt kõrge müratase suurematel kiirustel. Õhujoad on kiivri all tuntavad. Pead pöörates tõmbab tuulega kaasa ja raskendab otseks keeramist. Lukustus vanamoodne topelt D. Klaasimehhanism tundub odavana ja klaas hinnati liiga õhukeseks ja "vedelaks". Samuti häirisid vaatevälja kilede kinnitusnupud.
Istumiselt ja kasutamiselt mugav kuid klaasimehhanism jätab selle hinna juures soovida.

Bell Streetstar
Hea vaikne kiiver, mis isegi õhutusavade lahtises asendis ei muutu häirivalt häälekaks. Vabas õhuvoolus oli väga hea stabiilsusega, kuid keeristes hakkas kiiver pead raputama ega polnud enam stabiilne. Ka pea pööramisel on raskusi tagasi keeramisega. Kui on õige number, istub normaalselt peas, kuid palju tühja siseruumi jätab veidi ebakindla mulje. Proovieksemplaril oli tumendatud klaas, mis õhtuhämaruses üllatavalt hea nähtavuse tagas. Kinnitus jällegi vana hea topelt D.
Kui number on õige, pole põhjust kurtmiseks.

BMW Systemhelm 4 EVO
Lahtikäiv kiiver ja seega ka raskem. Lausa testi raskeim. Näeb välja äärmiselt soliidne ja elegantne. Ka sisu kvaliteet tundub korralik, kuid peas olles pole enam kiitmiseks põhjust. Põskedest hoiab nõrgalt ning üldine toetamine ka just parimat muljet ei jäta ning tekitab soovi pisema numbri järele. Klaas on jäik ja kindel. Tuulutuses aru ei saanud, vaid müra suurenes klappide avamisel. Plusspunkte annab ühe käega avatav lukustusmehhanism ning lõua ülaasendis fikseerumine. Üldine sõidu- ja tuulemüra häirivalt suur ning viib mõtte kõrvatroppidele. Rihm on kiirkinnitusega, kuid veidi ebakonventsionaalne lahendus nõuab harjumist.

Schuberth Concept
Jällegi tõusva ninaga kiiver ning seega keskmisest raskem. Sisu on mugav ja mõnus. Tänu alumistele katetele ei kosta ka teemüra sisse ning üldine tase on testi vaikseim. Avatav ühe käega ning fikseerub ka ülemises asendis. Tuulemüra tekib suurematel kiirustel järsku, kuid ei ole häiriv. Tuulejoas käitub hästi. Klaas võiks olla veidi jäigem. Kriitikat tekkis ülemise ventilatsiooninupu käsitsemismugavusest. Rihm on kiirkinnitusega ning pehmenduspatjadega. Suure plussi annab integreeritud päikesesirm, mistõttu puudub vajadus teise klaasi muretsemiseks. Ka klaas on uduvastase kattega.
Parim lahtikäiv mudel, kuid kahjuks selle tootja kiivreid Eestis ametlikult veel ei müüda.

AXO RR6 EV
Lihtsalt läheb pähe ja tuleb ära, kuid istub mugavalt ega rõhu üleliia. Mugav sisu, mis paistis ehtitaallaslikult keeruline ja kiirkinnitus andis plusspunkte. Ka ventilatsioon oli hea. Klaas liikus sujuvalt ning konkreetselt ja väga kõrgele üles. Vaateväli oli üles liiga avar, allapoole jällegi piiratud. Kuna kõrvade kohal polstrit vähem, kohises ka tuules suhteliselt rohkem, kuid üldine tuulemüra oli madal.

Bieffe BR19
Kuigi koorik on kallist materjalist näeb ja tundub seest väga tavaline ja odav. Põskedest ja pealt toetab hästi, kuid kõrvade kohal on materjal otsa saanud ning seetõttu müriseb sõites keskmisest rohkem. Suurematel kiirustel sõidab kiiver kuklasse ning pea pööramisel hakkab loperdama. Tuulutusavad primitiivsed ja käivad raskelt ning ebakonkreetselt. Klaas on vedel, läheb kergesti uduseks ning pikemal kasutamisel kriimustab kiivri värvi. Positiivne on kerge kaal ja rihma kiirkinnitus.

X-Lite X-901 Elegance
Väga eriline kiiver. Näeb kõrgtehnoloogiline välja ning kiivriklaasi avamismehhanism on külgedel tänu läbipaistvale kattele näha. Kujult pikk ja kitsas ning omapärane. Peas istub mugavalt ning tuul ei mõjuta pea pööramist. Tuulemüra oli maanteekiirusel keskmine ning ülemise ventilatsiooni avamisel lisandus ka vihin. Klappide erinevaid avamisastmeid ja arve on palju ning seda juhitakse nupuvajutustega. Ilma peeglita on raske aru saada, millisesse asendisse klapid jäid. Rihm kinnitub topelt D aasaga.

Lazer Razor
Tavaline kiiver. Mitte millegi erilisega ei üllata. Ka mitte halvaga. Kena välimusega peakate, kuid kuklale keebitud kogukas läbipaistev stabilisaator tekitab kahesuguseid emotsioone. Peas istub neutraalselt, kuid viimistlusmaterjal on naha jaoks karedavõitu. Tuulutusavasid mugav käsitseda ja ka visiir teenis plusspunkte kerge ja konkreetse käsitsetavuse ning uduvastase topeltklaasi eest. Ka kiideti rihma lukustusmehhanismi.

Dainese D-Tour F1
Välja näeb kena, kuid iga peakuju jaoks ei sobi. Sisu tundub mii vaatamisel kui peas odav. Vaateväli on alt ja küljelt piiratud. Kõrvade kohalt ei toeta. Maanteekiirusel hakkab õhuvooludes laperdama ja ka müra on harjumatult suur. Õhutusklappide avamine (juba niigi valju) müra ei suurenda vaid asendab vilinaga. Rihm kiirkinnitusega.

Lazer Racer-3
Liiga lihtsalt läheb pähe, kuid ei hoia ühtlaselt ja enim toetab pealagi ja põsed. Ülemäärane surve kuklapadja poolt. Klaas läheb seistes kohe uduseks ning fikseerub ainult kinni- või lahtiasendis.
Sõites suur müra ning keeristes hakkab laperdama. Standardvarustuses on ninakate.

Nolan N100 Trend
Avaneva lõuaosaga kiiver. Korralikuks peas istumiseks vajab õiget peakuju ning õiget suurust tuleb valikul hoolikalt jälgida. Põskedelt toetab vähe. Rihma kinnitus on ennenägematu. Kiirelt kinni, kiirelt lahti ning lisaks veel ka lihtsalt reguleeritav. Lõug tuleb avada 2 käega ning ülemises asendis pole kindlalt fikseeritud vaid õõtsub vedrude peal. Sõidu ajal tekkiva nina ja klaasi vahel tuulekeerised ning kõrvaosa vähese polsterduse tõttu on keskmisest häälekam.

IXS HX 283
Välja näeb rohkem, kui tegelikult on. Konkreetset ja kindlat suhet selle kiivriga ei saavutanud keegi. Ei toeta ühtlaselt kogu pea ulatuses. Tuulega on väga suur müra ning iga tuulehoo peale muudab asendit. Äärmiselt ebastabiilne. Sõites tekib kiivri alla tõmbetuul sõltumata õhutusklappide asendist. Kiita saab lukustus ning visiiri kasutamismugavus.
On oma hinda väärt.

Bieffe B12
Selle hinna eest parim. Küll odav sisu ja koorik, kuid peas istub enam-vähem ning on ka suhteliselt kerge. Vastavalt hinnaklassile häälekas ning tundlik keeristele ja tuulehoogudele. Klaas on vedel ja läheb kergesti uduseks. Kiidusõnu saab rihma kiirkinnitus.

Kokkuvõtteks.
Kõik hea on kallis, kuid kõik kallis pole hea. Üle 6000 krooni maksvaid võib pea pimesi usaldada, kuid sellest allpool tuleb ise järele proovida hinna ja kvaliteedi vastavust.

Kiiver on mootorratturi olulisim kaitsevarustus ning seda tuleb hoolikalt valida. Ka siis, kui tegu on hinnalt odavaga. Mida suuremaid kiiruseid on kavas taga ajama hakata, seda enam tuleb investeerida kaitsevahendeisse. Kindlasti ei tohiks tekkida olukorda, kus soetatakse kallis ja kiire tsikkel ning korraliku kiivri ja bensiini jaoks enam ressursse ei jagu.
Kui kellelgi veel kahtleb kiivri vajalikkuses, tõttab jooksujalu lähimasse internetikohvikusse. Http://coke.rotten.com/all-kings-horses/0003/ vaatamine hajutab ka tõrksamate kahtlused, kuid nõrganärvilistel on soovitav enne vaatamist validoolitablett keele alla panna. Korralikku kiivrit kasutades võib aga pääseda vaid ehmatuse ja uue peakatte ostuga.


Testisid Neeme Ervin (7 aastat kogemust / kasutab Bieffet), Rain Inno (5/Roof), Gert Rohtla (algaja/Bieffe), Meelis Saar (15/Schuberth)
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 604
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus #22 Postitas Karupoeg puhh » 29 Okt 2003, 18:04

Oma võimaluste piires tuleks osta ikka võimalikult hea kiiver (loe. kallis)
Njah Arai on minumeelest tõepoolest vaieldamatult parim, endal praegu Arai VX pro krossikiiver krossi jaoks ja AGV (mudelit ei tea kahjuks) bike jaoks. Araiga olen igati rahul pestav sisu, ventilatsioon....kõik väga hea. AGV-l pole pestavat sisu, suurematel kiirustel tahab tõmblema hakata peas, noh ventilatsiooni suurt pole aga peas istub see-eest hästi, arvestades sellega, et sain kiivri mõne tahvli šokolaadi ja 1000eek eest olen rahul. Jõuludeks peaksin saama korraliku kiivri, kui vaja eks ma siis ütlen, kas olen rahul või mitte.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2179
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus #23 Postitas CB500 » 10 Nov 2003, 00:05

Kui sa hingad nina kaudu ja sukk on nina peal siis hakkab sealt ka mõne aja pärast higistama.. tee proovi.
Kasutaja avatar

justhmike
Mode
Postitusi: 215
Liitunud: 09 Okt 2003, 00:16
Kontakt:

Lugemata postitus #24 Postitas justhmike » 10 Nov 2003, 18:16

kui hingad nina kaudu siis võid panna suu peale selle suka, a ma talvel panin suu alla sest siis niiguinii oli suuremad kiirused, nina kinni, tatt ka voolas parajalt!

Pane nii kuidas endal kõige mugavam 8)

Tarts
Postitusi: 1481
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 17 korda

Lugemata postitus #25 Postitas Tarts » 16 Nov 2003, 18:04

Pole vist lõpuni õige koht selle küsimuse jaoks, aga uut teemat selleks teha ei ole vist kah mõistlik.

Kas kellegil on kogemusi ehtsa Saksa armee sõjaaegse kiivriga sõiduga? Kui kurjaks miilitsad saavad? Kas nad seda üldse tähele panevad (kuna poeski müüakse sakslase immitatsiooni ja väidetavalt isegi E tähisega)? Ärge ainult rääkige ohutusest, sest minu sõidukiirus/Dnepr/kiiver on tasakaalus. Ja kas kellegil on analoogilisi kogemusi nii nimetatud "munakoortega"?

Rein
Postitusi: 1186
Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
Tsikkel: Valkyrie
Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus #26 Postitas Rein » 16 Nov 2003, 18:30

Noh politsei petteks kasutasin munakoort, aga kui see kukkus sadulalt maha killustiku peale, ja sealt ülestõstes meenutas sõela, siis ma kohe ostsin teise kiivri omale.
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Lugemata postitus #27 Postitas puhh » 19 Jaan 2004, 09:51

BMW peaks varsti tooma uue kiivri müügile. TM-s oli natuke iseloomustatud seda. Kaal peaks olema vähem kui kilo, ning kiivril on hea väljavaade. Sobivale temperatuurile ja niiskusastmele aitab tagada DuPont fiiberkiust sisu. Märtsist peaks see kiiver müügile tulema, kuid oh häda, selle hind peaks olema TM-i arvestuste järgi u 20 000! :? :shock: :!: :idea: :(
Kasutaja avatar

LYNX
Postitusi: 9
Liitunud: 28 Dets 2003, 01:26
Asukoht: Jõgeva

Lugemata postitus #28 Postitas LYNX » 19 Jaan 2004, 18:51

Endal selline ll maailmasõja aegne saksa raud kasutuses. Suht raske teine ja ebamugav. Ka kipub tuul igasugu vihinaid ja turbulentse tekitama. Muidugi oleneb sisust mis sees, sest enamjaolt originaal sisu ammu ära mädanenud. Aga kui tagaistujal kah selline peas, siis on kiirendusel ja pidurdamisel sellised ägedad kõlksud kuulda.
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 930
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Suzuki Hayabusa
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus #29 Postitas piiks » 20 Jaan 2004, 22:39

Motopaks kirjutas::D .
mul on lahtine kiiver ja kärab küll seni kuni mingi suurema sitikaga vasta pead saad. Ossa raisk küll võib mõni putuk valus olla. Igaks juhuks ostan sellise ka kus klaas ette käib. Aga muidu on Motodepoos suur valik korralike kiivreid.

terv,

Moropaks 8)


Selleks ei pea kiiver isegi mitte lahtine olema. Suvel sõitsin kinnise kiivriga, aga lühikeste pükstega ja siis tuli, midagi suurt ja väga kõva koorega, kiivri klaasi ja sealt rikoshetiga vasta reit. Päris valus tundus kohe.
Kasutaja avatar

mumm
Postitusi: 628
Liitunud: 12 Nov 2003, 15:34
Tsikkel: horney Helga
Asukoht: Kohatu
Kontakt:

Lugemata postitus #30 Postitas mumm » 04 Veebr 2004, 14:12

mul boeri kiiver. selles uhtes mõnus, et lõug käib lausa kukla taha kui vaja (eriti hinnatud peaks suitsumeeste sees olema :wink: ). kõrvaklapid mahuvad minul vähemalt kenasti sinna alla (pisikesed siis). tuule kohta ei oska midagi öelda, sest ei ole teist mulle sobivat (loe: nii väikest) kiivrit proovinud. kohe oli kaasas ka udukile, mis tõesti õigustab ennast. kaua aga 1 kile vastu peab, ei tea. on ehk kellegil selles osas kogemusi?

ahjaa, ostetud on see jüri ligidal olevast mingist kesko värgist.
mumm
väike kuri mootorrattur




Mine “Sõidu- ja lisavarustus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist