Milline kiiver?

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


franz125
Postitusi: 1939
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1141 Postitas franz125 » 22 Juun 2016, 09:31

Soetasin kruisimiseks sellise http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... -Up-Helmet (Shark Evoline Series 3 Mezkal)
Otsisin tükk aega universaalset kiivrit,sõelale jäi lõpuks see.
Otsustavaks faktoriks sai see et lõuaosa ei pea ära kangutama.Väga hästi istub peas,ühe käega võimalik sõidu ajal opereerida lõuaosaga.Müra kohta veel öelda ei oska,pole C3-ga kruiseriga veel proovinud. Visiir võiks olla natuke suurem aga ka maantee kiiruste juures on täitsa ok.

Shark-Evoline-SeriesMezkal3.jpg


Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 634
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 7 korda

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1142 Postitas stev666 » 22 Juun 2016, 11:19

franz125 kirjutas:Soetasin kruisimiseks sellise http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... -Up-Helmet
Otsisin tükk aega universaalset kiivrit,sõelale jäi lõpuks see.
Otsustavaks faktoriks sai see et lõuaosa ei pea ära kangutama.Väga hästi istub peas,ühe käega võimalik sõidu ajal opereerida lõuaosaga.Müra kohta veel öelda ei oska,pole C3-ga kruiseriga veel proovinud. Visiir võiks olla natuke suurem aga ka maantee kiiruste juures on täitsa ok.


Jälgi külgedel olevaid hingede katteid. Endal on tulnud mõrad juba, ning sõbral on juba ära kadunud need. Tundub olevat mingisugune tüüpviga. Kusjuures kumbi ei ole eriti seda lõuaosa kasutanud. Ei oska õelda millest need purunevad.
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw

lermo
Postitusi: 328
Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
Tsikkel: Guzzi V7 | FT 500 "Krants"
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänatud: 6 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1143 Postitas lermo » 09 Jaan 2017, 22:05

Kas eestis on võimalik kusagil Premier kiivreid proovida?
Kasutaja avatar

P6rgukoer
Postitusi: 61
Liitunud: 01 Aug 2016, 10:51
Tsikkel: BMW
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1144 Postitas P6rgukoer » 19 Mär 2017, 23:06

Olen 2 hooaega sõitnud MT flux kiivriga. Suht mugav kasutada kuna on avatava lõuaosaga, kergelt avatav ja suletav rihm, nii et isegi paksude sõidukinnastega pole probleemi rihma kinnitada ja avada. Visiiri avamisnukk asub ka käepäraselt hästi visiiri keskel, ei pea seda sõrmega kuskil küljelt taga ajama. Kõrvaklappide jaoks on tehtud voodri sisse süvendid aga pole kunagi kõrvaklappidega sõitnud nii et nende kohapealt ei oska kaasa rääkida. Linnakiirusel sõites kinnise visiiriga kipub klaas uduseks minema, nii et peab olema ühe nõksu võrra avatud olema. Turvalisuse kohapealt võin kiita ka kiivri kooriku tugevust, üle nipli käies asfaltiga kokku puutudes ei tekkinud ühtki mõra koorikule, vaid vaevumärgatavad kaks pindmist kriimu.
MT-Flux-matt-black-608x608[1].jpg
Kasutaja avatar

P6rgukoer
Postitusi: 61
Liitunud: 01 Aug 2016, 10:51
Tsikkel: BMW
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1145 Postitas P6rgukoer » 19 Mär 2017, 23:48

mind ei ole see lärm häirinud siiani aga kuna ma olen keskmisest eestlasest kurdim siis ma pole eriti hea lärmi hindaja ka :D
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2855
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 412 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1146 Postitas urmas66 » 20 Mär 2017, 09:11

Margit kirjutas:Ok :D Eks ma proovin ära. Uskumatu, et sellise hinnaga on 3 kleepsu ja sharp testi 5 tärni saanud kiiver (samal ajal kui shuberti käkk saab 300+ hinnaga vaevu 3).


Turundus ja reklaam teevad tootest müügihiti,aga eks neid samaväärseid ja palju odavamaid kiivreid ole veel.Tõenäoliselt Shubert oli oma algus aegadel teistest parem.Täna on tehnoloogia areng nii kiire ja see kõigile kiiresti kättesaadav,nii et sama head toodet teha on ka palju odvamalt võimalik.Endalgi suht nimetu kiiver (Probiker),mis maksis 150 tuuri ja oli ka 4 tärni saanud.Mõned aastad juba kasutan ja kõik toimib.
Ega näiteks Audi,BMW ja Mersu pole autodena ka nii palju paremad ,kui muud margid ja hinnavahe nendega. :)
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1202
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 258 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1147 Postitas AzA » 20 Mär 2017, 09:34

Schubert on ikka c3 ja ilmselt ka M1, mitte need muud käkid, millega nodi kokku kühveldatakse.
Sharpi test pole ainus, mille järgi kiivrit hinnata.
Mul on saja eurine supermugav, äge, testides hinnatud 3/4-dikku ... ainult, et visiire pole ssaada kuskilt :D
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4023
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 302 korda
Tänatud: 294 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1148 Postitas Macintosh » 20 Mär 2017, 13:24

Äge nendes tärnidest nüüd väga pöördesse minge. Reaalselt pole kellegi aimu, milline on skaala väärtus st. milline on erinevus 3 ja 5 tärnise kiivri vahel. Ja isegi SHARP ütleb "Remember, fit comes first." ehk siis kõige olulisem on, kuidas kiiver pähe istub. Kiivri kaitseulatus on natuke avaram, kui peaga vastu posti virutamine. Isegi mürasummutus on kaitseomadus. Odavamad summutavad vähem ja halvemini, kallimad paremini ja rohkem. Kiivri mugavus on kaudses plaanis samuti turvalisuse osa.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 416
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1149 Postitas Motomarket » 20 Mär 2017, 13:35

Avatavatest kiivritest tasub lisaks MT Flux-ile ka proovida ka selle aasta uut mudelt- MT Atom. Teostuselt sarnaneb väga Schuberth-i avatavale ja on seejuures väga mõistliku hinnaga.
http://motomarket.ee/product/mt-atom
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1202
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 258 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1150 Postitas AzA » 20 Mär 2017, 15:58

Macintosh kirjutas:Äge nendes tärnidest nüüd väga pöördesse minge. Reaalselt pole kellegi aimu, milline on skaala väärtus st. milline on erinevus 3 ja 5 tärnise kiivri vahel. Ja isegi SHARP ütleb "Remember, fit comes first." ehk siis kõige olulisem on, kuidas kiiver pähe istub. Kiivri kaitseulatus on natuke avaram, kui peaga vastu posti virutamine. Isegi mürasummutus on kaitseomadus. Odavamad summutavad vähem ja halvemini, kallimad paremini ja rohkem. Kiivri mugavus on kaudses plaanis samuti turvalisuse osa.


Kahe käega poolt. Mu esimene vastus küsimusele, milline kiiver? on järgmine:
Selline, mida sa enne iga sõitu siira mõnuga pähe paned ja kinni rihmad .... olgu või tefali kastrul.

Optika kvaliteet, mürasummutus, kaal, ventilatsioon jne. jne. on kõik pisiasjad, mis mängivad kokkuvõttes suurt rolli turvalisuse tagamiseks.
Mu kaunis kaasa oli sama dilemma ees, ma lihtsalt jalutasin kaubandusvõrku, käskisin c3 pro lady pähe tõmmata ja peegli ette minna paariks minutiks .... naasmise järel olin viis sotti vaesem ... ongi kogu sharp test.

Ülalpool nimetatud featuuridele sertifikaadikesi ei anta :(
Kokkuvõtvalt, mine tõmba c3 pro lady depoos pähe ja saad ise ka vahest aru, iseasi, kas lisasumma asja väärt on, aga igaljuhul on tegu ülihea potiga.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4023
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 302 korda
Tänatud: 294 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1151 Postitas Macintosh » 20 Mär 2017, 17:20

Margit kirjutas:Mäkk, asi pole ainult tärnis jah, odavamal on millegipärast +2 sertifikaati ka veel lisaks.
Väga vabalt ostaks kallima kiivri kui ta on fääntsim ja mugavam jne. Aga kui seda tehakse turvalisuse arvelt, siis ei aitäh.


Eee. No ilma pikemalt vaidluseesse laskumata: sul pole õigus. See ei tule turvalisuse arvelt. Sertifikaatide arv ja ulatus ega tärniridade pikkus ei tee kiivrit turvalisemaks. Turvalisus on osade summa mitte paari haamrilöögi kokkuvõte. Mõtle lisaks sellele, kuidas erinevad sertifitseerija saavad täiesti erinevaid tulemusi. Mine vaata näiteks, kuidas Schubert testib oma kiivreid. Nad ei mõõda mitte seda, kui palju kiiver deformeerub vaid millist mõju see avaldab kiivri sees olevale peale. Need on kaks erinevat asja.
Ja kindasti võta alati viimase instantsi tõena seda infot, mis on kirjutatud edasimüüja tootekirjeldusse.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1202
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 258 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1152 Postitas AzA » 20 Mär 2017, 18:19

Dacia logan saab kah 4 tärni testis, justkui tojootagi ....... aga jumala eest tuult tiibadesse :bsmile:

Pane see schubert korragi pähe ....
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2855
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 412 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1153 Postitas urmas66 » 20 Mär 2017, 20:35

Kiiver võib sinu pea seal sees terveks jätta,aga kas ka muud osad sinust enam terved on, see on ka väga oluline.Ma selle kiivri turvalisuse peale nii väga palju auru ei raiskaks,peast on nad üldjuhul kõik kõvemad ja kui pauk on nii tugev,et kiiver katki,siis pole sa ise ka suure tõenäosusega enam terve.
Ma pigem vaataks ,et oleks kvaliteetselt tehtud,mugav peas ning mugav kasutada.Hind on ka oluline,sest suht sama laadsete toodete hinnakäärid on vahel ikka väga suured.
Schubert on kindlasti väga kvaliteetne ja mugav kiiver,aga mitte ainuke selline maailmas.Samas on ta ikka üks kallimaid.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 316
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 113 korda
Tänatud: 28 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1154 Postitas ElectroMoto » 21 Mär 2017, 08:51

Ma alguses kandsin Caberg Tourmaxi ja see tundus nagu plastämber pea ümber. Mitte kuidagi ei haakunud pea kujuga. Nüüd võtsin Nexx XD.1 kiivri ja istub nagu valatult. Kerge ja uskumatult hea vaateväljaga, näeb hea välja ja täismäng ühesõnaga.
Ja ikkagi, proovisin pähe isa Schubert C3-e ja no nagu pea paneks padjale.. Nii mugav, et jumala eest hakka või raha koguma...
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1202
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 258 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1155 Postitas AzA » 21 Mär 2017, 09:15

urmas66 kirjutas:Kiiver võib sinu pea seal sees terveks jätta,aga kas ka muud osad sinust enam terved on, see on ka väga oluline.Ma selle kiivri turvalisuse peale nii väga palju auru ei raiskaks,peast on nad üldjuhul kõik kõvemad ja kui pauk on nii tugev,et kiiver katki,siis pole sa ise ka suure tõenäosusega enam terve.


Nii on. Mistahes kinnirihmatud pott teeb oma töö enamjaolt ära. Järgnevaks aia kohaks on teine aju, too millega vähemalt mina aegajalt mõtlen .... seljaaju.
Eriti linnas kipub viimane igast postide taha jääma ja äärekivide vastu prõksatama. Standardsed svammid tagides tuleks välja vahetada enne kui minna fäänsit kiivrit taga ajama ... sellele järgnevalt kipuvad hüppeliigesed murduma ja patellad eralduma.

Iga kett on nii tugev kui kõige nõrgem lüli.
Aga kiivritest rääkides ... jaaaa, isegi hiinlased teevad sekka väga sheffe mudeleid, aga nendega tihti pole nii, et lähed võtad letilt kindla peale ära.

Kui keegi oskab HJC 70s-le tumeda visiiri leida mingit moodi, teen õlled .... hedoniga probleemi pole, saab nuppu vajutada nende kodukal.

Schubert juba on kord selline imelik firma, et kes korra nende rannapalli proovib, see ikka ja jälle meenutab hea sõnaga .... näiteks pole mina oma elus mugavamat lällarisüsteemi kasutanud, kui M1-e peal olev cardo. Lihtlabaselt mikrofonide pärast juba, ei mingeid väntasid nina ees - lahtine kiiver teemaks. Rääkimata sellest, kui krmuse mugav ja vaikne M1 on .... jaaa koos lällariga ca 500€, aga ...... iga senti väärt ka va. muidugi schuberti põhimiinus - mitte eriti edev välimus :bsmile:
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

demineerija
Postitusi: 331
Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
Tsikkel: CB600F
Asukoht: Talsinki
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1156 Postitas demineerija » 21 Mär 2017, 09:44

AzA kirjutas:Kui keegi oskab HJC 70s-le tumeda visiiri leida mingit moodi


Mõni neist äkki? :P
http://www.polo-motorrad.com/en/sonnenb ... g-70s.html
http://www.splashdesign.com/084551
http://www.hjchelmets.uk/accessories/51 ... s-sunvisor (tabelit vaadates täitsa olemas)
https://www.xlmoto.ie/hjc-is-04fg-70s-sun-visor
Stella->Honda CR80->Izh Jupiter 3K->Suzuki XF650 Freewind->Suzuki DR800 SU->S->CB600F
Kasutaja avatar

diugu
Postitusi: 43
Liitunud: 20 Apr 2016, 09:01
Tsikkel: Honda Hornet CB600F
Asukoht: Rapla
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1157 Postitas diugu » 21 Mär 2017, 09:48

Mina võtsin endale eelmine aasta MT Blade SV Alpha ligi http://motomarket.ee/product/mt-blade-sv-alpha

Täiesti ok kiiver minu jaoks- suuri kogemusi pole kuid Scorpioni Exo-Air 500 millega õppesõite sai tehtud on MT müra tunduvalt suurem maanteel. Vihmaga läks visiir uduseks linna vahel aga sai soetatud Pinlock ja asi hoopis teine.

Mulle meeldib see ka, et sain kinnastega ilusti visiiri lahti/ kinni ning päikesesirmi liigutamine kinnastega ei olnud ka probleemiks.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1202
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 258 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1158 Postitas AzA » 21 Mär 2017, 11:36

demineerija kirjutas:
AzA kirjutas:Kui keegi oskab HJC 70s-le tumeda visiiri leida mingit moodi


Mõni neist äkki? :P
http://www.polo-motorrad.com/en/sonnenb ... g-70s.html
http://www.splashdesign.com/084551
http://www.hjchelmets.uk/accessories/51 ... s-sunvisor (tabelit vaadates täitsa olemas)
https://www.xlmoto.ie/hjc-is-04fg-70s-sun-visor


Neist ükski ei ole nõus eestisse saatma või ei ole neil tegelikult olemas :(
Aga äkki nüüdseks juba on ladudes tõesti.
Tänud viitamast, kätte saan, siis õlled nagu lubatud :bsmile:
Vähemasti on viide tekkinud, et tegu IS-04ga :)
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 795
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSXR 750 (1200) GSX1300RZ K750
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: RE: Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1159 Postitas Margusxx » 21 Mär 2017, 11:44

AzA kirjutas:
demineerija kirjutas:
AzA kirjutas:Kui keegi oskab HJC 70s-le tumeda visiiri leida mingit moodi


Mõni neist äkki?
http://www.polo-motorrad.com/en/sonnenb ... g-70s.html
http://www.splashdesign.com/084551
http://www.hjchelmets.uk/accessories/51 ... s-sunvisor (tabelit vaadates täitsa olemas)
https://www.xlmoto.ie/hjc-is-04fg-70s-sun-visor


Neist ükski ei ole nõus eestisse saatma või ei ole neil tegelikult olemas :(
Aga äkki nüüdseks juba on ladudes tõesti.
Tänud viitamast, kätte saan, siis õlled nagu lubatud :bsmile:
Vähemasti on viide tekkinud, et tegu IS-04ga :)

Pilt

Täitsa olemas ju

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Thesaarlane
Postitusi: 652
Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
Tsikkel: Kawasaki 636
Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
Tänatud: 1 kord

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1160 Postitas Thesaarlane » 21 Mär 2017, 11:54

Rootsis sammuti olemas: https://www.xlmoto.se/sok?q=hjc%20is%20 ... 04#?pl&t=1

Kui neist sobib miskit, siis saan ära tellida ja aprilli keskel eesti tuua.

Huvi korral anna teada.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1202
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 258 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1161 Postitas AzA » 21 Mär 2017, 12:33

Ja kuu tagasi ei saanud miskit kätte. Nimekirjas oli, aga ladudes mitte.
Ilmselt kole uus mudel.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 923
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 85 korda

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1162 Postitas M.T. » 21 Mär 2017, 13:05

Turvalisus on kindlasti rohkemat kui ainult kooriku tugevus, nagu teadjamad siin juba korduvalt maininud. See pott peab tõesti olema mugav ja sobima eelkõige kasutaja peakujuga, siis tahad seda ka pähe panna ja naudid sõitu tundide kaupa. Kiiver mis ebamugavustunde tekitab, häirib kindlasti ka sinu keskendumisvõimet ja tõstab juba sellega liiklusohtlikkust. Lisaks tähtsad mürasummutus, nähtavus, tuulutus jne. Ma omal ajal käisin kõik tsiklipoed Tallinnas läbi ja proovisin kõikvõimalikke pähe, lõpuks jäid sõelale 2 tootjat: Schuberth ja Shoei. Teised lihtsalt ei istunud minu peakujuga. Valituks osutus Schuberth, kuna Shoei kinnitusrihm jäi kuidagi liiga kõri peale suruma. Kallis on ta küll, eriti kui hands-free ka lisada, aga rahul olen kah. Ja kuna kiivrit ei osta iga päev vaid ikka pikemaks ajaks, siis pigem kvaliteet kui säästetud eurod ja hiljem kahetsus, et sai kokku hoitud. Hands-free on 5+, helistajad ei usu, et ma sõidan ja räägin. Aru ei pidavat midagi saama ja usuvad alles siis, kui natuke visiiri paotad ja tuulekohin kuuldavaks muutub.
Ei promo siin nüüd, et mine ja osta kindlasti Schuberth, vaid seda, et tärnid ja hind pole kõige olulisemad. Kui siin autodele juba jutt läks, siis alles X aastad tagasi oli paljudel üllatus Euro NCAP tulemusi vaadates tõdeda, et prestiizne keskklassi sakslane sai 4 tärni ja mingi väike, vist oli Korea, plönn 5 tärni. Lihtsalt tärne lugedes tundus Korea plönn turvalisem olevat, aga keegi testijatest poleks olnud nõus nende 2 kokkupõrkel seal idamaa autos istuma. Tärnide erinevus oli aga tingitud asjaolust, et sakslasel puudus lahtise turvavöö hoiatus tagaistujate puhul. Lisati see vile ka ja 5* tuli nagu naksti. Pika jutu kokkuvõte, et alati tasub süübida kuidas neid tärne jagatakse. Ja osta omale kiiver mis sobib nagu valatult pähe, on piisava tuulutusega, tagab hea nähtavuse, piisavalt vaikne ning kokkuvõttes ei sega kuidagi sinu sõitu ja keskendumist. Kõik see kokku on juba mitu turvalisuse tärni väärt.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1202
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 258 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1163 Postitas AzA » 21 Mär 2017, 13:27

Nii ece, dot kui ka snell mõõdavad sisuliselt üht ja sedasama asja väikeste erinevustega. Dot on ameerika ametlik, snell selline mtü laadne (mingi vant viskas kiivri tõttu ketsi nurka pool sajandit tagasi, siis algatati) ja ece euroopa ametlik - viimast nõuab muide motogp.
Sisuliselt on nii, et mis vastab ece-le, vastab ka snellile, snell osta, siis vastab dotile ka.
Lisaks matsu testile hõlmavad nad ka nägemis ala laiust (105 kraadi), hõõrdumisele vastupidamine jms. Loetelu on pikk ja ece neist kõige karmim.
Erinevad nad üsna vähe, ntx ece nõuab ka visiiride nõuete täitmist, kui need on osa kiivrist müümisel jms.
Rohkem erinevad erinevate sertide erinevad versioonid, snelli viimane on vist m2010 ... vs M2000 on muutusi üksjagu. Snell jah, aga miuke versioon? 82-se aasta oma?
Samamoodi arenevad ka ece ja dot.

Selleks, et saada ECE peab enne tootmise algust ca 50 kiivrit laborisse saatma, kus siis testitakse nö kolmanda osapoole poolt enne kui sert antakse, sama on snelliga. Dot on aumeeste asi, kuigi usa valitsus ostab pisteliselt kiivreid ja kontrollib hiljem kuuldavasti.
Saab lähemalt lugeda näiteks siit:
https://ultimatemotorcycling.com/2013/0 ... -05-snell/

Schubert .... nuuh .... :


Nende kaup ületab igasuguseid dot, ece, snell jms nõudeid, nad euro turule lihtsalt ei sertifitseeri ebavajalikku.
Hädasti lisaks ece-le doti ja snelli saada, siis usast schubert osta ja kõps lipikud ilusti küljes lehvimas .... ece ka, sest mudelid samad - tuleneb sellest, et tegu euroopa firmaga ... Bellidega on muide vastupidi, usast ostes pole ece-t :)
Pmst on tegu samasisuliste sertidega.
Argument, et mingi kiiver vastab kõigile kolmele ja on seetõttu parem kui ühele vastav on lihtsalt .... ah las jääb.
Enivei, kui oluline on, et kiivril oleks madagaskari ja vietnami sert, siis muidugi, mida rohkem, seda uhkem :bsmile:
Aga mulle meeldib.

Melx
Postitusi: 306
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1164 Postitas Melx » 03 Apr 2017, 21:44

Sai ka talvel suure hurraaga rpha max evo ostetud ja täna peale esimest sõitu on küll tunne, et kas kiiver ei sobi minule või ma kiivrile.
Kõige katastroofilisem asi siiski, et koguaeg puhub kuskilt tuvastamatust kohast nina-lauba kohapeale, praeguse cirka 5c ilmaga on see nagu piinamine, jube tuulekülm.
Seega minu küsimus ongi, kas probleem kiivris või minus ?
Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

Kirs
Toetajaliige
Postitusi: 3801
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: Aprilia
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1165 Postitas Kirs » 03 Apr 2017, 22:48

Sai ka see hooaeg uus kiiver soetatud, Shark Speed-R Series 2 Sauer ja nüüdseks mõned sajad km ka sõidetud. Võrrelda saan ainult oma vana, Airoh Force Thund kiivriga. Visuaalse poole pealt on Shark minu arust nägusam. Kuna Sharki puhul on tegemist kiivriga, mis loodud mõeldes naked rataste omanikele, siis suur lootus oli ka sellel, et oleks eelmisest kiivrist vaiksem. Ja vaiksem ta on. Küll mitte oluliselt, aga siiski. Legaalsetel kiirustel on täiesti talutav, Airoh mühises siis juba seest talumatult. Airoh kiivriga sõidu ajal end allapoole kummardades läks kohin vaiksemaks, Shark läheb siis hoopis lärmakamaks, just püstises asendis on Shark kõige vaiksem. Kui legaalsest veidi suuremaid kiirusi proovida, siis müra muidugi suureneb oluliselt, aga kui samas vasaku käe risti rinnale panen on kiivris praktiliselt vaikus :roll:
Praeguses jahedas kliimas õhuvahetuse koha pealt on Airoh selgelt parem, saab rahulikut läbi suu hingata ilma, et visiir ja sisemine päikesesirm(eriti just päikesesirm) uduseks läheks ja seda loomulikult kinniste ventilatsiooniavadega. Sharki puhul on ikka tegu, et uduta hakkama saada. Hingan vaikselt läbi nina, sest suu kaudu hingamisel on visiir pluss päikesesirm koosluses koheselt pilt pime:) Just päikesesirmi tõmbab uduseks, sest visiiril pinlock olemas.Veidi parem on seis sõites maanteekiirustel. Pluss 10 kraadist ülespoole on Shark juba päris okei kasutada ka linnakiiruste allalastud visiiridega. Eks Sharki õhuvahetuse puuduseks võib lugeda ka igavesti jurakat nn lõuakardinat, mis praktiliselt kaelani välja ulatub. Airoh -i oma suht väike. Kinnise visiiriga Shark- iga linnas sõites tekib lausa õhupuudus ja olen visiiri kergelt paokile lükanud. Lõuakardinat ei tahaks ära ka võtta, siis vist kipub külm jälle kiivrisse ronima, samuti müra. Aga peab ära testima. Isiklikult meeldib Airoh -i sisemise visiiri liigutamise nupp rohkem, aga paraku jääb see veidi ette Intercom seadmele. Visiiri eemaldamise lahenduse plusspunkt läheb Shark -ile.
Peas on Shark mugavam ja materjalid ning koostekvaliteet paistavad-tunduvad paremad. Pähe panna ja ära võtta on mugavam. Airoh -i häda oli peast ära võttes, kõrvad tahtsid vägisi kiivrisse jääda, seda õnneks peamiselt ilma kiivrisukata. Küll meeldis mulle jälle Airoh kiivri rihmakinnitus, sellise mäesuusasaapa kiirkinnituse stiilis:) Shark -i topelt D vajab nüüd harjumist, aga äkki on selline lahendus turvalisem? Intercomi paigaldamine läks Shark kiivrisse lihtsamalt, Airoh - i puhul pidi kuularite jaoks veidi õgvendustööd tegema. Airoh oli ostes veidi üle 100.- euro odavam.

Shark
Pilt





Airoh
Pilt
TUONO
Kasutaja avatar

kristjan128
Postitusi: 364
Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
Tsikkel: KAWASAKI MEAN STREAK 1500
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1166 Postitas kristjan128 » 04 Apr 2017, 07:36

Keegi uut Shark Covertit ka juba omab, või on proovinud?
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1202
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 258 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1167 Postitas AzA » 04 Apr 2017, 11:18

kristjan128 kirjutas:Keegi uut Shark Covertit ka juba omab, või on proovinud?


Eeldan, et mõtled Scorpion Covert'it siiski.
Näppinud olen depoos, juba oma kuu seisab seal riiulis.
Lahe näeb välja, elusast peast ka. Aga kogu visiiri lukustus jms. tundub selline kaua ei ole nii tihe.
Peas on nagu scorpion, ehk siis piklikule peale hämmastavalt mõnus.
Aga kategooria läheb mul tuimalt roof boxer, shark raw, vancore - ehk siis shefid sooja-kuiva ilma linna potid.
Eks esimesed korralikud reviewd kohe kohe tulema hakkavad lõuna poolt, meie meeste info vast poole suve pealt.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1202
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 258 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1168 Postitas AzA » 04 Apr 2017, 11:25

Melx kirjutas: Seega minu küsimus ongi, kas probleem kiivris või minus ?


Võib mõlemat või ka nii üks kui teine olla.
Rpha maxil on kuuldavasti kvaliteedi probleeme sekka just visiiri tihenditega - nii mõnelgi lekib vett. Vihmaga saad teada. Aga proovi visiiri sõidu ajal alla suruda, kas muutu bmiski?
Võib ka sinu sõiduasendist asi tulla, siis puhub lõua alt tavaliselt. Kata kuidagi kinni, pane kasvõi puhv ümber ja katseta.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1202
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 258 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1169 Postitas AzA » 04 Apr 2017, 11:29

Kirs kirjutas:Shark -i topelt D vajab nüüd harjumist, aga äkki on selline lahendus turvalisem?


On, lootus, et nõksud saba annavad on kadunud ja lisaks pingutad igakord rihma korralikult ära, kiirkinnitused tavaliselt jäävad liiga lõdvaks.
See viimane on olulisem vast.
Aga mulle meeldib.

Melx
Postitusi: 306
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Milline kiiver?

Lugemata postitus #1170 Postitas Melx » 04 Apr 2017, 19:31

Mõtlesin ise, et peaks maalri teibiga kõik liitekohad ja avavused kinni panema testimiseks. Siis saab aimu ehk kuskohas probleem olla võib. Ratta peal sai küll proovitud käega katta ja tuult suunata igatepidi ning keha kui pea asendeid, suurt midagi.
Eelmine kiiver oli 4500 eeku, nüüd 450 euri ja siuke ämbri tunne (crash)
AzA kirjutas:
Melx kirjutas: Seega minu küsimus ongi, kas probleem kiivris või minus ?


Võib mõlemat või ka nii üks kui teine olla.
Rpha maxil on kuuldavasti kvaliteedi probleeme sekka just visiiri tihenditega - nii mõnelgi lekib vett. Vihmaga saad teada. Aga proovi visiiri sõidu ajal alla suruda, kas muutu bmiski?
Võib ka sinu sõiduasendist asi tulla, siis puhub lõua alt tavaliselt. Kata kuidagi kinni, pane kasvõi puhv ümber ja katseta.
Ziccel

Ohverdan bensiini !




Mine “Sõidu- ja lisavarustus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist