sõiduvarustuse kohta artikkel Part II - Kiivrid

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
manager2
Postitusi: 590
Liitunud: 12 Mär 2006, 16:52
Asukoht: Tallinn

sõiduvarustuse kohta artikkel Part II - Kiivrid

Lugemata postitus #1 Postitas manager2 » 16 Mai 2006, 02:25

kuna leidus mõningaid huvilisi, kes teema esimese osa läbi lugesid ja ka sellest uut infot leidsid, siis siin selle minu arvates suurepärase artikli teise poole tõlge.

esimene osa hõlmas peale kiivrite kogu muud sõiduvarustust, teine pool keskendub kiivritele.

kes tunneb huvi ja ei ole lugenud, siis esimsese osa leiate siit:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=17111

nagu juba mainisin esimese osa juures - autoriks on David L. Hough, siinkohal on tegu siis vaba kiirtõlkega, kuna on ju palju neid, kes lisaks meie emakeelele vabalt muid keeli ei valda.

artikkel on siis kättesaadav originaalkujul siit:
http://www.soundrider.com/archive/safety-skills/crash_padding-pt1.htm

jällegi head lugemist :D


KAITSTES SINU PEAD

Esimeses osas keskendusime kõigele, mis jääb allapoole kaela. Selles osas räägime sinu ajust, kõrvadest ja silmadest.

Kiivrite reaalsus
Kas põrutad küljepealt sisse vasakpööret tegevale autole või kaotad pidamise õliloigus, kui tulemuseks on mööda maad libisemine, on suur tõenäosus, et lööd oma pea millegi vastu. Kas sa eelistad kiivrit kanda või mitte, on meil päris hea ettekujutus sellest, mida kiiver võib sellistes situatsioonides teha ja mida mitte, lisaks mõned nõuanded, millal tuleks oma kiiver pensionile saata ja uus osta.
Võib-olla olete näinud seda videot, kus kaks küpset melonit kukutatakse kõnniteele – üks „palja peaga” ja teine asetatud kiivri sisse. Kui sa seda näinud ei ole, tuleb kasutada oma fantaasiat ette kujutamaks, milline on tulemus. Ja sul on õigus! – ilma kiivrita melon kukkus puruks, aju sarnane sisu mööda asfalti laiali. Selline õudustäratav demonstratsioon tõmbab igal juhul minu tähelepanu, kuid tegelikkuses andis see siiski pildi melonite kohta, mitte inimese pea kohta. Tegelikkuses, kui lööte oma pea millegi vastu ei ole kõige suurem risk, et teie pea pooleks lendab, vaid et vigastate seda, mis on teie pealuu sees – aju.

Vigastades aju
Põrutada oma aju on tõsine probleem, kuna aju on selline organ, mis ei paranda iseennast nagu ülejäänud teie kehaosad. Kui lõikad endale sõrme, siis see haav paraneb aja jooksul iseenesest, võib-olla jääb pisikene arm. Kuid ajukelme ei parane nii lihtsalt. Väike vigastus võib aju jaoks olla tõsine ja püsiv trauma. Ja isegi kui õnnestub tõsisemat ajuvigastust avarii korral vältida, on tavaline, et pisut viga saanud koht ajus annab juhuslikke impulsse kunagi aastaid hiljem. Arstid nimetavad seda epilepsiaks ja seda te endale juba ei soovi.

Eneseohverdus
Mida kiiver teha saab, on surve laiali jaotamine ja vähendada selle jõudu kiire löögi korral vastu pead, mis aitab vältida aju loksumist liiga tugevalt sinu pealuu sees. Kiivri välimine kiht on oluline osa, kuna see aitab löögijõudu jaotada mööda suuremat pinda, hoiab seesmist vahukihti vormis, toetab silmade kaitset ja pakub võimalust kiiver pea külge kinnitada.
Paljudele on kiiver see värviline plastist kest, kuid tähtsaim osa kiivrist on kokkusurutav vahtkiht selle välimise kesta sees. Vahukiht neelab energiat kui see kokku surutakse, see aeglustab pea liikumist ja seetõttu vähendab lööki ajule. Kokkusurumine näib toimuvat momentaalselt, kuid tegelikult võtab see paar millisekundit aega, täpselt niipalju, et suurel hulgal energiat endasse imeda. Te saate mingisuguse ettekujutuse, kuidas kiivri vahukiht töötab, kui proovite paar kolm plastvahust kohvitopsi rusikaga puruks lüüa. Topsid lendavad tükkideks, kuid neelavad endasse hulga energiat.

Lennates vastu maad
Üks mootorratturi küsimustest on: millisest jõust me räägime tavalise mootorrattaõnnetuse korral? Ja millist kaitset me siis reaalselt ootame ühelt healt kiivrilt? Liikuvad objektid tekitavad väga suuri jõude, isegi kui see jõud kestab vaid millisekund. Milline on kokkupõrkekiirus, mis tekitab piisavalt tugeva jõu, põhjustamaks ajuvigastust?
David Thom on Californias asuva Head Protection Research Laboratory (pea kaitsmise uurimise instituut) asepresident ja on kulutanud mitmeid aastaid uurimaks kiivreid ja mootorrattaõnnetusi. Thomi sõnul on löökide puhul peale 9-l juhul 10-st tegemist põrkamisega vastu teepinda ja löök lihtsalt ratta seljast maha kukkumise tagajärjel on piisavalt tugev tekitamaks püsivat ajukahjustust. Õnneks on suht harvad juhud, kui mootorrattur põrkab otse vastu fikseeritud objekti, nagu telefonipost või telliskivisein, kuid on tavaline, et sõidetakse vastu autot, lennatakse üle selle katuse, libisetakse asfaldile ja põrkutakse veel ka kõnnitee serva vastu. Te võite ette kujutada, et selline hulk vägivalda toodab suure hulga võimalikke lööke vastu pead.

Erinevad kiivrid erinevateks vajadusteks
Erinevad kiivrikujud pakuvad rohkem või vähem kaitset ajule, isegi kui kõik nendest täidavad ettenähtud riikliku DOT või eraomanduses oleva SNELL sihtasutuse standardid. Millise kiivrikuju valid sõltub tavaliselt sinu kogemusest ja harjumustest. Kui sõidate juba sel ajal kui „Black Shadows”, „Square Fours”, „Hydra Glides” ja „Chiefs”, siis arvate, et kiivri näol on tegemist klaustrofoobilise tüütusega ja kannate võimalikult avatud kiivrit. Kui aga teie sõidukogemus sai alguse selliste masinatega nagu Interceptor, CBR, GXR või FZR, tunnete end võib-olla ilma kinnise kiivrita alasti. Tasub üldjoontes meelde jätta, et mida rohkem on nägu kiivriga kaetud, seda turvalisem.

Kiivri kestad
Kiivritootjad otsivad pidevalt kesta materjale, mis pakuksid parimat kompromissi arvestades tootmise lihtsust, jäikust, kaalu, energia neelamisvõimet ja hinda. Me tahame, et kiivri korpus oleks jäik, jaotamaks laiali löögist tulenevat jõudu, ilma liigse deformeerumiseta. Võib tunduda, et väga tugev ja kerge kiiver on ideaalne, kuid me tahame korpust, mis ei oleks liiga tugev ning purunedes neelaks sellega suure hulga energiat. Väga heaks kesta materjaliks on osutunud Fiiberklaas komposiidid, kuna fiiberklaas ei ole ainult kerge, vaid ka küllalt jäik ning lisaks on tal unikaalne omadus löögienergiat neelata osaliselt rebenedes või „delamineerudes” löögi ajal.

Standardid
Ameerika Ühendriikides on kasutusel kaks põhilist testimisstandardit:
Föderaalse transpordiosakonna oma (DOT) ja Snell memoriaalfondi oma (SNELL). Mõlemad standardid testivad kesta läbistamist, löögi vähendamist, paigalpüsimist ja nägemisulatust, kuid testimismeetodid on pisut erinevad.

Aastaid tagasi oli kasutusel ANSI Z90 standard, mis oli midagi sarnast nagu SNELL ´68 ja oli DOT süsteemi eelkäija. DOT standard võeti kasutusele 1974 U.S. föderaalse valitsuse poolt „Mootorsõidukite turvalisuse akti” kaudu ja on hetkel kehtiv kõigis 50-s osariigis. Kõik avalikuks kasutamiseks mõeldud kiivrid peavad olema edukalt läbinud DOT standardi, vaatamata sellele, kas osariigis on kiivri kasutamise kohustus või mitte.
SNELL standard loodi veel enne ANSI või DOT standardeid, kuid on tänaseni kasutusel ning seda kaasajastatakse iga 5 aasta tagant vastavalt tehnoloogia arengule.

SNELL töötati välja mootorsõidukite võistlusteks, kus esinevad suuremad kokkupõrke kiirused ja võib ette tulla mitmekordseid lööke. Viimased SNELL standardid testivad ka lööke võidusõiduautode turvatalade vastu. SNELL standard nõuab tavaliselt tugevamat löögijõu vähendamist kui DOT.

Kiiver võib täita nii DOT kui ka SNELL nõuded, kuid see ei pea veel kindlalt tähendama, et SNELL hinnatud kiiver mootorratturi aju paremini vigastuse eest kaitseb. Enamus eksperte soovitab, et standard peaks sisaldama ka teisi näitajaid nagu õige suurus, mugavus ja löögijõudu neelav vaht lõuaosas kinnistel kiivritel. Kallimad kiivrid ei pruugi pakkuda paremat löögikaitset kui odavamad, kuid omavad muid kasulikke omadusi nagu väiksem kaal, praktilisem visiiri käsitlemine, paremini kohandatud polsterdus, parem ventilatsioon, suurem vihmakindlus või väiksem müratase. Bruce Porter Arai-st usub, et kiivri hind on üldjuhul väga hea kvaliteedi ja kasutussõbralikkuse indikaator.

Kinnitada rihmaga
Mis iganes standard või stiil kiivril on, kõige tähtsam kiivri jaoks on tema sobimine sõitja pähe tihedalt ning asjaolu, et kiiver ei tule avarii korral peast ära. Erinevatel mudelitel on erinevad sisekujud ja sõitjatel on erinevad peakujud. Kuna tootjatel on eriarusaamad sellest, milline on ideaalne peakuju, on parimaks soovituseks osta ja proovida kiivrit oma kohaliku müügiesindaja juures, kus saate erinevaid tootjaid ja suurusi võrrelda ning otsustada milline bränd või stiil teile paremini sobib. Kuna kiiver kipub kasutamise käigus avaramaks muutuma, peaks uus kiiver olema tihedalt ümber pea, nii et kui tugevalt pead raputate, siis kiiver ei loksu. Kui arvate, et uus kiiver on pisut liiga ümber, on see arvatavasti õige suurus. Mõnepäevase kasutamise järel, muutub see kiiver avaramaks ja on teile juba palju mugavam.

Paigalpüsimine
Võtke arvesse, et DOT „paigalpüsimise” test hindab ainult lõuarihma ja kinnituse tugevust. Järkjärgult oleme aga õppinud, et rihma konfiguratsioon on sama tähtis kui tema tugevus. Potentsiaalne probleem on, et õnnetuse korral kiiver rullub peast ära ettepoole üle otsmiku. Hetkel on ainult SNELL 95 selline standard, mis sisaldab olulist kiivri „äraveeremise” testimist, ehkki ka DOT kaalub „äraveeremise” testi lisamist. Y kujuline rihma konstruktsioon või täpne tavalise rihma kinnituskoha määramine aitab kiivri peast veeremist vältida. Te võite seda kergesti ise testida. Kinnitage rihm, sirutage käed üle kiivri tahapoole, võtke kiivri tagumisest servast kinni, ja tõmmake. Kui teil õnnestub kinnise rihmaga kiiver peast ära tõmmata, soovitame teil teine kiiver leida.
Bruce Porter, firmast Arai, teatab hirmuäratavast trendist, mille kohaselt noored sõitjad jätavad sõites kinnitusrihma lõdvaks, et saaks kiivri lühikeste peatuste korral otsmikule tõsta. Jättes aga kiivri korralikult kinnitamata ja rihma lõdvaks viib selleni, et kiiver tuleb õnnetuse korral peast ära ja sõitja kaotab koheselt selle pakutava kaitse.

Kiivri „pensionile” saatmine
Kui kiiver on sattunud õnnetusse, tuleks see kiiver „pensionile saata”. Ta on oma töö teinud. Isegi kui kiivril on välisküljel vaid mõned kriimud, on tõenäoliselt kiivri siseküljel tugevduskihis praod ja lööki neelav polstrialune vahukiht on osaliselt kokku pressitud. Niisiis isegi kui kiiver ei tundu vigastatud, tuleks teda mitte enam kasutada või vähemalt saata tootja juurde kontrolli.
Kuid kuidas suhtuda kiivritesse mis lihtsalt aastatega vananevad? Kas peaksite ka need kiivrid „pensionile saatma”, mis ei ole õnnetusse sattunud? Tavaliselt soovitatakse vahetada kiiver uue vastu pärast kahe aastast regulaarset kasutamist. Kõige pikem garantii – viis aastat, on Arai kiivritel. Kui teil ei ole kannatust oma kiivrit korralikult hoida ja hooldada või kui te saate endale lubada uut kiivrit iga kahe kuni viie aasta tagant tuleks seda nõuannet kuulda võtta. Kuid enamus meist ei taha kulutada orienteeruvalt 6000 EEK, kui praegune kiiver on veel kasutamiskõlbulik.
Kui me jälgime mõningaid iseenesest mõistetavaid hooldusnõuandeid, võib kiivri kasutamisaega märgatavalt pikendada. Jim Tatung, Gerard Disainist värvib kiivreid ja tunneb neid läbi ja lõhki. Jim isiklikult näiteks kasutab kiivreid mis on rohkem kui 7 aastat vanad, kuid ta on väga hoolas oma kiivrite hooldamisel.
Lõuna California Ülikooli Pea Kaitsmise Laboratoorium on aastate jooksul testinud vananenud kiivreid samade standardite järgi, millega neid algselt hinnati, nägemaks kuidas nad on vananemisele vastu pidanud. Üllatavalt läbivad vanemad kiivrid, kaasa arvatud mõned 25 aasta vanused antiigid, väga tihti oma algse testi. David Thom Pea Kaitsmise Laboratooriumist ütleb, et vaid mõned vanad kiivrid on sellised, mille suhtes tuleb olla ettevaatlik. Näiteks 70-ndate polükarbonaat kestad ja mõned kiivrid, mis tehti SNELL standardite jaoks aastatel 85 ja 86.
Niisiis on heaks uudiseks fakt, et kvaliteetsed kiivrid pakuvad kaitset pikka aega juhul, kui neid hästi hoida. Sellegi poolest soovitavad enamus eksperte, kellega vestlesime, tehnoloogia progressi tõttu, vahetada oma kiiver uue vastu iga paari aasta tagant. Laboratoorsete katsete tulemusel võime väita, et uuemad kiivrid pakuvad olulisemalt paremat kaitset, kui need mida kasutati 10 aastat tagasi. Ning kiire pilk tänastele kiivritele kinnitab, et ka omadused nagu ventilatsioon ja kiirvahetatavad visiirid on valgusaastate kaugusel kunagistest lahendustest.

Kiivri hooldus
Tuleta meelde kiivri tööpõhimõte – oluline osa on vahtvooderdus. Me ei pea siinkohal silmas mugavuspolsterdust vaid kokkupressitavat vaht polüsterool („Styrofoam”) kihti (edaspidi EPS), mis on liimitud kiivri kõva kesta siseküljele. On suhteliselt kerge torgata sellesse kihti märkamatuid vagusid või auke, kui asetate kiivri ratta väljaulatuvate osade otsa nagu peeglid või lenkstang, seetõttu peaksite seda kommet vältima. Parem riputage oma kiiver rihma abil või asetage see hoopiski maha. Ning kui kannate kaasas tagavarakiivrit, siis pange see kiivrikotti ja kinnitage see omakorda tagaistme külge.
Porteril on paar „terve mõistuse” soovitust ja kuuma vihjet, kuidas kiivri eest hoolt kanda:
Lase oma kiivril „hingata” päev pärast kasutamist, et see saaks kuivada
Puhasta kiivri sisemus seebi ja veega, eemaldamaks higi, mustus ja happelised ühendid.
Kui ta oma kiivrit ei kasuta, asetab Porter kiivrisse lõhnastamata antistaatilise riidepuhastuslapi, mis imeb endasse võimalikud lõhnad.
Thom soovitab regulaarselt kontrollida EPS kihti. Kihi pind peab olema puhas, sile ja sellel ei tohi olla pragusid ega eemaldunud kilde. Ja lihtsaim juhtnöör kiivri hoidmiseks on: ära kunagi jäta kiivrit sinna, kuhu sa ise pikali ei heidaks.

Aurud
Bensiiniaurudel on komme EPS lahti sulatada, niisiis vältige oma kiivri jätmist bensiinilaadsete ainete lähedusse. Porter Arai´st ütleb, et jättes oma kiivri bensiinipaagi ventilatsiooniava kohale vaid ühe kuuma pärastlõuna ajaks võib teie kiivri EPS voodri hävitada. Samal põhjusel on oluline, et kaitseksite EPS-i värvilahustite eest juhul, kui otsustasite oma kiivri üle värvida. Nii Porter kui ka Tatung soovitavad lasta vajadusel oma kiiver üle värvida vaid spetsialistidel. On oluline hoolikalt kinni katta nii EPS kiht kui ka ventilatsiooniavad, ning värvimisel kasutada suure võimsusega madalasurvelist süsteemi ventileeritud värvimiskambris, mis kõik värviaurud kiirelt eemaldab. Kui te ei usu, et nitrovärvid Stürovahtu lahustavad, soovitab Jim valada värvilahustit Stürovahust tassi ja siis juba ise järeldused teha.

Võltskoored
Võtke arvesse, et turul on mitmeid võltse uudistoodetena reklaamitavaid kiivreid. Neid võib märgata müügis motoüritustel ja allahindluste raames mootorrattakauplustes. Selliste kiivrite müümine kasutamiseks mootorrattal, on seadusevastane, kuid mõned sõitjad ei hooli seadusest ja mõned südametunnistuseta müüjad annavad nendele kiivritele kaasa võlts DOT kleebised, et nende kandjatel oleks võimalik neid kiivreid seaduse ees probleemideta kasutada. Ei ole meie asi seisukohta võtta, kuid on oluline aru saada, et painduvast plastikust kauss, ilma sisemise EPS kihita ei paku ajuvigastuse vastu isegi minimaalset kaitset.

Kuulmise kaitsmine
Üks omadus, mida kiivritootjad seni ei ole kiivritele lisanud on passiivne kõrvakuulmise kaitsmine. Maanteekiirusel on sõitja pead ümbritsev tuulemüra piisavalt tugev, kahjustamaks kuulmist, kuid kiivritootjad ei ole seni standardse kiivri jaoks välja töötanud passiivset müra vähendamise süsteemi. Loomulikult tuleb kiivritootjatel balansseerida joonel, kus ühel pool on kuulmise kaitsmine ja teisel pool liiklusohutus. Seni kuni me ei näe müra vähendamise süsteeme kiivrites, on kõrvatropid kõige tavalisemaks võimaluseks oma kuulmise kaitsmiseks.

Silmade kaitsmine
Silmade kaitsmine ei ole tähtis vaid selle pärast, et silmad võivad kergesti õnnetuse korral viga saada, vaid ka seetõttu, et silma sattunud praht võib olla põhjuseks ratta üle kontrolli kaotamisel. Mitmes osariigis on silmade kaitsmine kohustuslik, kas siis otse silmade peal kantavalt või siis mootorratta tuuleklaasi näol.
Silmade kaitse peaks olema purunemiskindel. Päikeseprillid, millel on klaasist läätsed ei ole mootorrattal kasutamiseks hea idee, kuna prillide põrkumisel kõva eseme vastu, lenduvad siseküljelt klaasikillud otse silma. Kui teil tuleb kanda retseptijärgseid optilisi päikeseprille, tuleks nendele lisada purunemiskindel kaitse. Mitmes osariigis on silmade kaitsmiseks kasutusele võetud VESC-8 standard.

Kokkuvõte
Pidage meeles, et purunemiskindel sõiduvarustus on midagi, mida ei ole teil aega karbist välja võtta ja selga tõmmata hetk enne seda, kui on teie kord avariisse sattuda. Jah – kogu see varustus tähendab tavaliselt jäika, rasket ja ebamugavat rüüd. Tihti on ahvatlev mõte osa sellest varustusest maha jätta, kui lähete lühikesele sõidule. Kuid kui kulutate aega ja vaeva, leidmaks endale sõiduvarustus, mis on praktiline ja mugav, on tõenäoline, et kannate seda iga kord kui sõidate. Ja kui te kannate alati head kiivrit, tulete suure tõenäosusega pisematest õnnetustest välja ilma püsiva ajukahjustuseta.
Olles ise aastate jooksul mõned korrad sattunud olukorda, kus seda varustust on vaja läinud, võin teile kinnitada, et see kõik on seda vaeva ja hinda väärt.

.... seekord siis kõik.
turvalist sõidusuve... :wink:


THESE FEW MINUTES ON THE TRACK… YOU LIVE MORE THAN SOME PEOPLE DURING THEIR LIFETIME
Kasutaja avatar

sven
Postitusi: 84
Liitunud: 28 Apr 2004, 21:37
Asukoht: Tallinn; SM610
Kontakt:

Lugemata postitus #2 Postitas sven » 16 Mai 2006, 08:24

Väga suure töö oled ära teinud jälle ! Ma usun,et paljudele on sellest kasu
Sven.

bikefan
Postitusi: 585
Liitunud: 09 Juul 2004, 17:38
Tsikkel: VN1500 Nomad
Asukoht: Karksi-Nuia

Lugemata postitus #3 Postitas bikefan » 16 Mai 2006, 10:34

Mõni mode võiks mõlemad teemad kleepekaks panna - palju vaeva nähtud, info oluline ja aegumatu....


Retsept :bsmile:
-Since 2002-
Iž: PL.5,
Suzud: GS500, GSX-R600, VZ800, RM250, RM125
Kawad: ZX-6R, VN750A, VN800A, VN800B, VN1500
Yamud: XTZ660, FZ600S
Kasutaja avatar

krss
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Aug 2005, 00:55
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus #4 Postitas krss » 29 Mai 2006, 02:14

Tänud hea ja väga asjaliku jutu eest. Ehk keegi oskab lisada, kust selliseid häid kiivreid reaalselt osta oleks võimalik? Soomes oli igal pool ääretult igav ja ka muidu väga väike valik. Nüüd olen otsinud Eestist, ja leidsin isegi sobiva kiivri, kuid õiget suurust pole kellelgi ja kauplused selliste odavate ca 3K tellimustega tegeleda kah ei viitsi. Kas on üldse mõtet kaupluste vahet joostes aega ja närve raisata, või tasuks tellida otse netist? Aga kust täpsemalt? Või äkki on kellelgi anda mõnda linki hea kiivrivarustusega poodidest Eestis... nagunii on omalgi veel nii mõnigi koht jäänud kahe silma vahele. Tänud ette!
Kasutaja avatar

Teema algataja
manager2
Postitusi: 590
Liitunud: 12 Mär 2006, 16:52
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #5 Postitas manager2 » 29 Mai 2006, 09:00

krss kirjutas:, kuid õiget suurust pole kellelgi ja kauplused selliste odavate ca 3K tellimustega tegeleda kah ei viitsi.


see on nüüd küll huvitav jutt. räägi meile siin foorumis kah kauplustest, kus ei suvatseta sulle sobivat suurust tellida.

teisalt soovitan sul siia foorumisse uue teemana näiteks selle konkreetse kiivri ostusoov üles panna, mis sulle meeldima hakkas. Nii mõnigi varustuse müüja võib selle peale sulle sobiva asja välja pakkuda.
THESE FEW MINUTES ON THE TRACK… YOU LIVE MORE THAN SOME PEOPLE DURING THEIR LIFETIME
Kasutaja avatar

krss
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Aug 2005, 00:55
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus #6 Postitas krss » 30 Mai 2006, 08:53

Thanks, see pood oli Tallinna Salome Automaailm (?), seal Laki/Kadaka nurgal. Enne, kui saan päris kindla ostusoovi kuhugi kirjutada, tahaksin siiski väga proovida kiivrit pähe. Nimelt on igal pool liiga väikesed suurused ja pole veel õnnestunudki seda pähe tõmmata, kuid ise usun, et see peaks vist ka peas päris mugav tunduma. Sellepärast eelistaksingi leida mõnda poodi, kus see kohapeal olemas, et tulla proovima, raha igaks juhuks juba taskus.

EDIT: Airoh jah, aga mitte s4. Olukord üsna lootusetu, mitte ükski pood ei ole nõus tellima, vist on mingi kamm maaletoojaga
Viimati muutis krss, 05 Juul 2006, 02:25, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

saabastegakass
Postitusi: 128
Liitunud: 27 Aug 2004, 10:42
Tsikkel: Ducati ST2 "Kati"
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus #7 Postitas saabastegakass » 30 Mai 2006, 09:34

Kiiver, mida sa igatsed on airoh s4?
Ega jah, Automaailm on tsiklivarustuse ostmiseks mitte just parim koht.

Kuid kui tõesti airoh'd tahad, siis Tallinnas on ju teisigi nimetet brändi müüjaid, kasvõi Velti motokeskus tondi selveri kõrval
Kasutaja avatar

stonefree
Postitusi: 542
Liitunud: 22 Mai 2004, 14:08
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #8 Postitas stonefree » 30 Mai 2006, 19:13

See pole nyyd aegumatu info aga lisan siia ühe väljavõtte.

Best helmets as rated by MCN (UK suurim mootorratta ajakiri)

• 1. Shoei XR1000 99%

• 2. AGV GP Pro 98%

• 3. AGV X-Vent 95%

• 4. Arai Astro/R 95%

• 5. Arai RX7 Corsair 95%

• 6. Shoei Raid 95%

Endal on GP Pro ja proovinud olen Arai Astrod, mõlemad väga head kiivrid IMHO.
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole :)
Kasutaja avatar

Tsikelman
Postitusi: 27
Liitunud: 13 Juun 2006, 14:53
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus #9 Postitas Tsikelman » 13 Juun 2006, 17:02

Respect tõesti:-) Tänud, nüüd sain ka mina targemaks ja oskan vaadata varustuse ostu vähe tõsisemalt :lol:
Kõike kõige paremat jalgadega käiku vahetatavatele:D
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1076
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #10 Postitas scryth » 13 Juun 2006, 17:45

Stonefree, äkki valgustad ka selle koha pealt, et kuidas sellised tulemused on saadud? Iga järjestuse aluseks on mingi hulk võrreldavaid parameetreid, junõu...
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1059
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: zx10r custom
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus #11 Postitas makuke » 28 Juun 2006, 19:19

aga kuidas suhtute airoh kiivritesse? kas on ka "petukaup" seal veldi mototcentris oli selline must visiiri ja klaasiga krossikiiver. 1,8k hinnaks.

marsu

Lugemata postitus #12 Postitas marsu » 28 Juun 2006, 20:20

aega võttis aga loetud ta sai ja olen 10 kilo targem :D nüüd hakkan siis esimest osa lugema.
Kasutaja avatar

Erik
Postitusi: 308
Liitunud: 30 Aug 2004, 16:44
Tsikkel: jawaha
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus #13 Postitas Erik » 25 Juul 2006, 19:35

Tänan ka omaltpoolt tehtud töö eest. Hea, et midagi eesti keeles ka lugeda saab, sest muid keeli oskan vähem. Lisaks pani see tekst mind mõtlema oma kiivri peale ja nii ostsingi endale kallima kiivri. Mõne mehe jaoks küll odava aga ise pigistasin endast viimase sendi.

Tänud, et noori õpetad innustad. Turvalist sõitu siis!
Kasutaja avatar

Kommionu
Postitusi: 2023
Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus #14 Postitas Kommionu » 26 Juul 2006, 01:23

bikefan kirjutas:Mõni mode võiks mõlemad teemad kleepekaks panna - palju vaeva nähtud, info oluline ja aegumatu....


Retsept :bsmile:


ehh... eelpool nimetatud standardid ei vasta aga Eesti ECE22-04(05) nõuetele ja aegumatuks on seda infot ilmselge liialdus nimetada....

Ise sõidan chopperdades ikka täiesti avatud (paraad)kiivriga, mis ei vasta mingitele standarditele... Tänaval kasutan miskist Dainese kiivrit... Väga hästi sobivad mu puupeaga ka Suomy mõningad mudelid (mugavad ja igati turvalised), aga olude sunnil saan rajal siiski kasutada vaid ARAI RX7-RR mudelt, mis nõmedalt ebamugav... Kuid RX7 on ka ainus kiiver mille klaasi ei suuda ma uduseks lõõtsutada...
Sõida... ja ära MÖLISE!!!
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 1942
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: 90º L2 ja KTM 690SMC
Asukoht: HLK-TAL
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Lugemata postitus #15 Postitas puna » 11 Aug 2006, 10:32

Mis selle RX-7 ebamugavaks teeb?
Äkki räägid sellest vähe lähemalt
Müügiks kõik mis piltidel näha: http://picasaweb.google.com/10670690264 ... 42/Sale02#
Tel. +3725654585, +358445654585
Kasutaja avatar

Kommionu
Postitusi: 2023
Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus #16 Postitas Kommionu » 11 Aug 2006, 23:02

puna kirjutas:Mis selle RX-7 ebamugavaks teeb?
Äkki räägid sellest vähe lähemalt


ehh.. ilmselt mu peakuju ei sobi sellega... ja lõug kahh tobedalt lähedal sellele lõuakaitsmele....
Sõida... ja ära MÖLISE!!!
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 446
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus #17 Postitas HeitiKender » 12 Aug 2006, 10:11

Kommionu kirjutas:... ja ka Suomy mõningad mudelid (mugavad ja igati turvalised), aga olude sunnil saan rajal siiski kasutada vaid ARAI RX7-RR mudelt, mis nõmedalt ebamugav... Kuid RX7 on ka ainus kiiver mille klaasi ei suuda ma uduseks lõõtsutada...


Kui muu ei aita siis topeltklaas aitab alati. Nii vihmas kui talvel jäärajal.
Kasutaja avatar

krss
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Aug 2005, 00:55
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus #18 Postitas krss » 12 Nov 2006, 04:44

saabastegakass kirjutas:Kiiver, mida sa igatsed on airoh s4?
Ega jah, Automaailm on tsiklivarustuse ostmiseks mitte just parim koht.

Ei ole Airoh s4. See on see Airoh, millel on päiksesirm kiivris ja mille lõuaosa saab üldse küljest ära võtta. Hirmus mugav asi iseenesest. Põhjus, miks seda taga ajan, peitub mu kiivri kasutamises: suvel ei taha kindlasti sõita kinnise kiivriga, kuid talvel (mootorkelguga) lahtise kiivriga sõitmine on ikka eriline nöök, ning kusagil Soomes -30 pakasega pole neist prillidest ja näokaitsetest eriti tolku, ilma kinnise kiivrita on "kõva tuule" käes alati külm, rohkem või vähem. Seni olen kasutanud talvel lihtsalt laenatud kiivreid, kuna paljud kaherattaliste omanikud talvel (minu) õnneks üldse oma kiivreid ei kasuta :lol:

Tegelikult kirjutasin siia praegu hoopis sel põhjusel, et olen siiani ikkagi ilma kiivrita :evil: . Ma saaksin veel aru, kui ei viitsita tegeleda maksujõuetu kliendiga, aga olen käinud aegajalt läbi neist Airohi kiivritega tegelevatest poodidest (tõsi, ka teistest, kuid pole veel kellelgi teisel sarnast mudelit letil näinud) ja isegi aktiivse otsimise peale (paari-kolme nädala tagant samade kohtade ülevaatamine) ikka omale kiivrit ei saa. Ainult Automaailmas olen neid näinud (mõni väiksem nr vist vitriinis juba üle aasta), aga alla XXL kiiver mulle pähe ei mahu ning seda numbrit ei ole seal veel kohanud, tellimise peale MINULE ei tooda, aga ma ei teagi, võibolla neid ikka tuuakse, aga ei satu täpselt samal päeval minema, kui kaup tuleb, ning keegi teine õnnelik on selle omale saanud. Igal juhul ei tule ka kaup MITTE KUNAGI täpselt sel päeval kui lubavad, aga see on juba maaletooja, mitte kaupluse probleem. Äkki keegi kogenum oskab anda nõu, mida on veel üldse võimalik teha, et soovitud kiiver kusagilt kätte saada?
Kasutaja avatar

Soultrain
Postitusi: 968
Liitunud: 29 Sept 2003, 18:28
Kontakt:

Lugemata postitus #19 Postitas Soultrain » 12 Nov 2006, 11:45

Ma oskan sellist nõu anda, et sa ilmselt pead silmas Airoh TR1, ehk siis moodulkiivrit. kui otsisin omale kiivrit, siis mõtlesin ka selle peale, aga peale pähe proovimist muutus mu mõttemaailm kohe, selle asja ehitus on selline, et kui juhtud sellega kukkuma, siis vähemalt tundub küll, et see ära võetav lõug lendab sealt esimese asjana nelja tuule poole minema. üldiselt on mu arvamus asjast, et mida rohkem ära käivaid, eemaldatavaid, liigutatavaid juppe, seda ebaturvalisem see asi on. aga see on kõigest minu arvamus asjast.
Kui ikka kange tahtmine seda kiivrit soetada omale, siis osta see Soomest. http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 3&pagenr=3
Loud pipes save lives!!!

GTI

Lugemata postitus #20 Postitas GTI » 12 Nov 2006, 17:57

Salome Auto (kes kasutab Automaailma nime oma poodidel) ongi Airoh kiivrite maaletooja Eestis. Kahjuks Airoh TR1 kiivri suurim mõõt mida tehas toodab, ongi XL. Ja selle kiivri puhul tunduvad kõik mõõdud tõesti väiksemad kui mõne teise Airohi mudeli puhul. Erinevaid värve XL jt. suuruses TR1 kiivreid (nagu ka sisemise päikesesirmiga SV55 ja teisi mudeleid) on praegu Automaailmas korralik valik, suurim muidugi Tallinna omas. Muide, TR1 on uus kiiver, toodetakse 2006 kevadest. Kõik nad vastavad ECE-2205 nõuetele niiet ka TR1 nõrgana tunduv lõuakaitse peaks piisavat kaitset pakkuma.

Soomest ikka vist pole mõtet osta, sealsed hinnad on ju selgelt kallimad? Näiteks TR1 2750EEK versus 255EUR?
Kasutaja avatar

Soultrain
Postitusi: 968
Liitunud: 29 Sept 2003, 18:28
Kontakt:

Lugemata postitus #21 Postitas Soultrain » 12 Nov 2006, 18:01

Põhjus miks soovitasin soomest osta, oli see, et ka minu päringu peale, kas saaks mulle sobiva värvi ja suuruse tellida, vastas automaailm et kui hetkel tellida (oli augusti lõpp) siis kevadeks on kohal.
Soomes poes sa sellist vastust ei saa. Ei ole eriti kasu sellest, kui siin asi odavam, kui seda lihtsalt ei ole ja selleks et saada, pead pool aastat ootama.
Loud pipes save lives!!!
Kasutaja avatar

krss
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Aug 2005, 00:55
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus #22 Postitas krss » 14 Nov 2006, 01:11

TR1 mustana maksab ainult 211EUR (3270kr) - see hinnavahe on 2750kr kõrval ju kopikas, kuna olen selle otsimiseks ikka hinnavahest kõvasti rohkem kütust maha sõitnud. Seda enam, et kui see on Soomes kusagil letihind, saab sellest väga korralikult ka alla tingida.

Selle jutu peale käisin täna jälle Tallinnas Mustamäel Automaailmast läbi. Kohal oli seal täpselt üksainus TR1 kiiver, punavalge, vist oli L suurus, igal juhul liiga väike. Ehk täpselt sama seis mis alati olnud, mingist valikust ei saa juttugi olla. Kõiki varuosi autodele ostan juba ammu Soomest (hinnavõit mõnikord üle 50%!), paistab et peab ka muud varustust hakkama otsima riigist, kus müüjate kasumid karmima maksupoliitika tõttu niigi väiksemad, ent ometi tasub müüa asju odavamalt. Ja asi pole ju üldse rahas, hoopis suhtumises, vastutulekus kliendile. Veel korra proovin suhelda nendega maili teel, kaupluses nagunii kliente palju ja neil omalgi kiire, ehk on sellest tolku. Kelguhooaeg on juba käes, ja kui siit mingit mõistlikku lahendust ei leia, ostangi kiivri vist mõne nädala pärast Soomest sinna kelgutama minnes...

EDIT: suhtlesin maili teel ja kiiver olemas! Ikka Automaailmast, mitte küll mattmust, aga matthall.
Viimati muutis krss, 16 Nov 2006, 16:16, muudetud 1 kord kokku.

GTI

Lugemata postitus #23 Postitas GTI » 14 Nov 2006, 23:48

Siiski, XL suurust TR1 on Tallinna Automaailmas kui õigesti mäletan 4 erinevat värvi, aga jah kahjuks mitte musta. Kui poes ei paista, tasub müüjatelt küsida - paratamatult kõik asjad müügisaali ei mahu.

Tundub et Soomes on üldse kaubavalik suurem kui Eestis ja näiteks Saksas jälle suurem kui Soomes. Sest mis see Tallinn muud on kui üks suur küla ja külapoodide valik on teadagi...
Asi pole ehk niivõrd külapoodnike laiskuses ja lolluses vaid pigem meie väikeses turus ja madalamas ostujõus. Kui tehasest otse tellida (ja nii saab parima ostuhinna) siis tõesti kiivreid ühekaupa ei saa vaid peab ootama kuni on mõistlik jälle suurem ports osta. Ja tehase tarneaeg võib olla väga pikk sest lattu reeglina ei toodeta...
Kahtlen kas tsiklivarustuse tavahinnad ikka on Soomes paremad kui Eestis. Iseasi muidugi alede ajal kui ladu vaja uue kauba jaoks tühjaks teha - täpselt nagu muudegi kaupade puhul võib siis sealt tõesti asju hea hinnaga saada.

Kaubelda ja kliendikaardi soodukat saab Eesti poodides ka.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1202
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 258 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Lugemata postitus #24 Postitas AzA » 10 Dets 2006, 11:55

panin 1 ja 2 osa kokku, natuke silusin ka, hea jaotada tuttavatele naisterahvastele :) Tõstsin 2 osa ettepoole - perse peale kasvatab uue naha, rääkima ei hakka aga kunagi.
partI ja partII koos kemmergus lugemiseks:
http://www.hot.ee/azazel/varustus.rtf

krss: miks sa 2 kiivrit ei osta? kinnist ja lahtist?
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Gringo
Postitusi: 118
Liitunud: 24 Nov 2006, 21:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus #25 Postitas Gringo » 12 Dets 2006, 20:46

Äkki kellegile kasuks!
Kaubamärgid samad mis meil müüdavad, et proovimisega raskusi ei tohiks olla. Mis need kiivri hinnad teevad...ei olegi võrrelnud. Olen tellinud muud varustust ja pole õnneks jamasi olnud. Lihtne tellida ja ups toob nelja-viie päevaga kodu ukseni ja maksab kuskil üle kolmesaja krooni. Kui ei istu, eks selle vahetamisega tüütu ole aga tuleb kindlapeale välja minna.
http://www.motocard.com/en/articulos/resultados.asp?Seccion=1&categoria=10&Proviene=3
http://www.motocard.com/en/articulos/resultados.asp?Seccion=2&categoria=10&Proviene=3
Kasutaja avatar

andrusl
Postitusi: 282
Liitunud: 03 Sept 2006, 21:25
Tsikkel: KX450F 2013a.
Asukoht: Saue-Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus #26 Postitas andrusl » 06 Nov 2007, 20:51

Oskab keegi äkki NZI firma kiivrite kohta rääkida.
Tallinnas Rahumäemotos need müügis.

http://www.rahumaemoto.ee/?id=2

http://www.nzi.es/

ette tänades.
tel:5022145
Koonussüsteemiga kuppel gaasi- ja söegrillid:
http://www.gaasigrill.ee
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 843
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Lugemata postitus #27 Postitas Kalapea » 06 Nov 2007, 21:07

andrusl kirjutas:Oskab keegi äkki NZI firma kiivrite kohta rääkida.
Tallinnas Rahumäemotos need müügis.

http://www.rahumaemoto.ee/?id=2

http://www.nzi.es/

ette tänades.



Omal on NZI carrera, selle kiivri ostuga läksin küll alt, nimelt tahab kiiver 130+km/h peast ära lennata, naked bikeil olles on tuulemüra kah üsna suur, bikeil natuke vähem, aga nendest kiivritest mis mul olnud on on ta peaaegu üks halvemaid. Disain ja kõik ülejäänud on normaalne aga hind võiks u. 1000kr allpool olla.
Kasutaja avatar

andrusl
Postitusi: 282
Liitunud: 03 Sept 2006, 21:25
Tsikkel: KX450F 2013a.
Asukoht: Saue-Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus #28 Postitas andrusl » 06 Nov 2007, 21:12

jutt käiks siis vitesse või razer II R mudelist. :oops:
tel:5022145
Koonussüsteemiga kuppel gaasi- ja söegrillid:
http://www.gaasigrill.ee

Jaansi

Lugemata postitus #29 Postitas Jaansi » 06 Nov 2007, 22:44

Kui juba kiivritest juttu on siis küsiks kas on mõne kiivriga ka selline kogemus mille põhjal võib väita, et mõni kiivrimudel mis meil saadaval on pakub tagasihoidliku kaitset või siis ei paku üldse.

Mugavuse jubstükid on nagunii erilises hinnaklassis ja ex igaüks ise vaatab mille eest kui palju ta välja köhida tahab. Aga küsimus siis kiivri kui kaitsevahendi vaatevinklist. Käisin ise see sügis erinevates poodides kiivreid proovimas ja mis seal salata, odavad kiivrid on mu kaalika otsas mugavamad. Kallimatel küll vägevad vidinad külges aga kui kuskilt pigistab ja kuskilt on loks sees siis ikka kaitset see ei paku....
Kasutaja avatar

gabriel
Postitusi: 205
Liitunud: 15 Aug 2007, 17:17
Asukoht: Helsinki

Lugemata postitus #30 Postitas gabriel » 06 Nov 2007, 23:40

mul küll nüüd konkreetset soovitust ei ole, kuid võib-olla abiks ikka.
suvel oli mul CANi kiiver, suht enesetapja variant. peas istus perfektselt ja minu jaoks maksis ka vaid 1000 raha, kuid sõidu ajal oli müra tase suht kõrge.
kuid siis juhtus väike õnnetus, asfaldi peal lohisemist ei olnud, kuid põrutuse võttis kiiver küll hästi vastu. peale seda küll kiiver kasutus kõlbmatu (mõnusad mõrad sees), kuid selle raha eest tegi ta oma töö ära ja pea jäi seekord terveks.
tähtis pole suurus, vaid osavõtt...




Mine “Sõidu- ja lisavarustus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: sinilind123 ja 8 külalist