sõiduvarustuse kohta artikkel Part II - Kiivrid

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


Tsikkelröövel
Postitusi: 1702
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 12 korda
Kontakt:

Lugemata postitus #31 Postitas Tsikkelröövel » 07 Nov 2007, 09:03

Ma olen vist ikka mingi napakas :mrgreen:
Sõidan teist aastat mingi Probikeri alla tonnise asjaga. Olen proovinud ka paremaid, aga mõne mugavuslisa eest mitu tonni juurde laduda, kusjuures kasutades teda vaid tänaval ja väikese plussiga legaalsetel kiirustel... Ma tunnen end selle raha eest parem mugavalt kusagil sajusaartel või lähen mägedesse.
A noh, eks iga inimese enimtähtsustatud asjad on erinevates kohtades.


Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
manager2
Postitusi: 590
Liitunud: 12 Mär 2006, 16:52
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #32 Postitas manager2 » 07 Nov 2007, 12:07

Tsikkelröövel kirjutas: kusjuures kasutades teda vaid tänaval ja väikese plussiga legaalsetel kiirustel... Ma tunnen end selle raha eest parem mugavalt kusagil sajusaartel või lähen mägedesse.
A noh, eks iga inimese enimtähtsustatud asjad on erinevates kohtades.



... legaalsetel kiirustel tänaval... kui aus olla, siis pärast lühikest kogemust rinkal, ma tänavale enam ei kipu... liiga ohtlik...

mis sa arvad, kui põrkad legaalsel plus kiirusel tänaval kokku legaalsel plus kiirusel sulle vastu sõitva autoga või keerad end kummuli 200 pealt rinkal - kumb on hullem? Usu mind, 70-ga piki sama kiirusega sulle vastu liikuvat bussi lajatada on selgelt hullem tagajärg, kui rajal lohiseda...

tõsiseid vigastusi (luumurd ei ole tõsine vigastus...) rinkal näed sa siis, kui millegi vastu lennatakse, mida aga ei juhtu seal väga tihti, liikluses on paraku vastupidi...

...kõige suuremat ohtu kujutavad sulle seisvad ja sulle vastassuunas liikuvad objektid (teised autod, inimesed, postid jne...) lisaks veel "meeldivad" kõnniteeääred, kuhu pihta on "ääretult" mõnus lohiseda.

usu mind, sinu tänaval liikumine võib leida ühel päeval planeerimata peatuse, kus G-force sinu kiivri sees on märgatavalt suurem, kui eeldasid... ja siis igatsed seda paari tonni, mis sajusaartele jäi, kohe kiirelt taga.
THESE FEW MINUTES ON THE TRACK… YOU LIVE MORE THAN SOME PEOPLE DURING THEIR LIFETIME

Alwayslate
Postitusi: 373
Liitunud: 16 Mai 2006, 17:08
Asukoht: Tallinn/Merivälja
Kontakt:

Lugemata postitus #33 Postitas Alwayslate » 07 Nov 2007, 12:56

Siiamaani suuremas osas kasutanud schuberth-i toodangut.Väikse kõrvalpõikena on ka 1 IXS-i 3 tuhandene kiiver olnud.
Schuberthiga rahul,kui välja arvata see et C2 oli natu raske bike peale mu makaroni kaela otsas :)
IXS-iga olid maanteel sõites vajalikud kõrvatropid.Samas on see minu kolba jaoks üks äraütlemata mugav kiiver.Saatsin ta pensile ja kevadeks kas Schuberthi R1 või HJC fs-10.Ei oskagi otsustada hetkel kumb kuna R1 pole saanud veel proovida.
Minsk->Jawa->Yamahaxj600n->Yamaha dragstar 650->Suzuki TL1000S->SV 1000 S-> TL1000R

Tsikkelröövel
Postitusi: 1702
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 12 korda
Kontakt:

Lugemata postitus #34 Postitas Tsikkelröövel » 07 Nov 2007, 16:59

Hm, kellele tütar, kellele ämm. Muide, mu kiiver vastab kõigele vaatamata kõigile nõuetele.
Siiski, aga nüüd AUSALT: kui palju on olnud juhtumeid, kus nõuetele vastav odav kiiver ise on põhjustanud sõitja surma seal, kus kallim oleks ta ellu jätnud? 70-ga pea ees bussi lennates ei päästa sind ükski kiiver. Sest pidurdust 70 km/h kuni 0-ni distantsil mõni sentimeeter, ei pea vastu mitte ükski aju. Puust, siis ehk. See on füüsikaliselt võimatu parimagi kiivriga, isegi kui kiiver ise ei purune ja selle sisu töötab perfektselt, seega sellised juhtumused võime ilmselt vaatluse alt välja jätta.
Niipalju, kui mina näinud olen, on praktiliselt alati olnud tegu sellega, et kiivri rihm oli lahti või oli kiiver suur ja tuli üle pea ära vmt. Igaühe kogemus on ju vaid oma kiivriga. Käin üle kaela, kiidan, et hea kiiver päästis minu. Aga kust ma tean? Need mehed, keda ei päästnud, enam ei räägi ju?
Ohutustest ja selle andmed? Seda võiks uskuda, samas olen absoluutselt veendunud, et kiiver, mis oleks ohtlik, ei saaks mingil juhul ka heakskiitu.
Seega, kuidas on asi tegelikult? Puhutud jutuga on nii, et see lendab tuulde.
Kogemused... hmm ca 100 000 km ei ole mu suhtumist muutnud. Tänaval. Mitte ringrajal, ma pole seal käinud ja ei kipu ka. Pole minu stiihia. Mulle meeldib lihtsalt sõita. Aga ei vaimustu eriti ülisuurtest kiirustest ega ka suurtest mootoritest. Olen kindel, et ei suuda iialgi isegi oma 48-t kW lõpuni ära kasutada. Ja olen ka absoluutselt veendunud, et suur osa meist sõidab masinatega, millel oleks meile kaugelt rohkem pakkuda, kui me iial tegelikult ära kasutama võimelised oleme.
Mina ei pea end kõvaks meheks. Tegelikult isegi mitte kogenuks. Siinkohalgi ütlesin oma arvamuse. Ja mind ei häiri kuidagi kellegi teistsugune arvamus. Sest sellel teisel võib vabalt õigus olla.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

santon
Postitusi: 74
Liitunud: 25 Okt 2007, 15:55
Tsikkel: Suzuki GR650
Asukoht: Tartu, Karlova

Lugemata postitus #35 Postitas santon » 07 Nov 2007, 17:26

Vaatasin kunagi exploreri pealt saadet liiklusõnnetuste uurimisest - tüüp sõitis kurvis vastasuunavööndisse, külili, vastutulnud autoga kokku ja sai surma. Põhjus - edevusest oli rehvid mustemaks teinud mingi polstritaastusvahendiga - tulemuseks kadunud pidamine kallutades. Aga surma sai tänu sellele, et kokkupõrkel põrkas peaga vastu lenksul olnud piduriõli karpi ja nagu uurijad toonitasid tänu odavale kiivrile mulgustas karbi nurk kiivri ja kolju. Vot sihuke lugu kiivritega.
Suzuki GR650
Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 397
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus #36 Postitas vincent » 07 Nov 2007, 18:01

http://www.motorcyclistonline.com/gearb ... et_review/
Päris palju juttu kiivritest, testimisest.Tutvustab veidi ka kiivritootjate elu köögipoolt.
Kasutaja avatar

pitbull
Postitusi: 521
Liitunud: 09 Juun 2004, 14:44
Tsikkel: v2
Asukoht: westestonia ....finland
Kontakt:

Lugemata postitus #37 Postitas pitbull » 07 Nov 2007, 18:56

schuberth on mulle hea...c1 endal ja sbib neikedi peale hästi...ei lahma tuult alt sisse ja mugav ära ja pähe saada...vaikne ka ja kvaliteetne
PitBull ,,I Just Don't Give A Fuck...,,

Jaansi

Lugemata postitus #38 Postitas Jaansi » 07 Nov 2007, 20:26

Vaatasin kunagi exploreri pealt saadet liiklusõnnetuste uurimisest - tüüp sõitis kurvis vastasuunavööndisse, külili, vastutulnud autoga kokku ja sai surma. Põhjus - edevusest oli rehvid mustemaks teinud mingi polstritaastusvahendiga - tulemuseks kadunud pidamine kallutades. Aga surma sai tänu sellele, et kokkupõrkel põrkas peaga vastu lenksul olnud piduriõli karpi ja nagu uurijad toonitasid tänu odavale kiivrile mulgustas karbi nurk kiivri ja kolju. Vot sihuke lugu kiivritega.


huvitav kas siin oli tegemist mõne "noname" kiivriga või mõne tipptootja odava kiivriga :?

santon
Postitusi: 74
Liitunud: 25 Okt 2007, 15:55
Tsikkel: Suzuki GR650
Asukoht: Tartu, Karlova

Lugemata postitus #39 Postitas santon » 07 Nov 2007, 22:16

Pigem "noname" kiiver oli vist, või siis 'poliitilise korrektsuse' pärast ei näidatud, kelle oma.
Suzuki GR650
Kasutaja avatar

VWman
Postitusi: 825
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Kontakt:

Lugemata postitus #40 Postitas VWman » 07 Nov 2007, 23:01

Hmm.. ma siin üritan, midagi omale välja valida, esimeseks kiivriks ja kindel soov on et oleks oranz, siuke tee töölise oranz, et oleks liikluses kaugele näha, aga mida ei ole seda ei ole ja sõiduriided kipuvad ka kõik olema tumedates toonides. Miks see nii on?
Mathisse RS Airohi oma on oranz, aga krt see teeb siukse ahvi näo pähe
Viimati muutis VWman, 07 Nov 2007, 23:07, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
manager2
Postitusi: 590
Liitunud: 12 Mär 2006, 16:52
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #41 Postitas manager2 » 07 Nov 2007, 23:01

olen 100 % suzumeniga nõus. kui sul on vähegi oidu peas ja ka vahendeid, siis valid sa parima võimaliku kaitse endale, mida selle raha eest, mis sul on, ka saab. ükski soojal maal veedetud lisapäev või muu soetatud luksikas vidin ei kaalu üle seda kaupa, mille sa oma aastatega oled siia kasvatanud - sind ennast.

ja kui sa näiteks kasvõi protesti mõttes või muidu ignorantsusest jätad ohtuse teisejärguliseks, siis on väärtushinnangud paigast ära. täpselt samamoodi sõidad sa võibolla autoga turvavöö lahti, kuna nii on cool (nagu 15 aastaselt ka suitsetamine) või oled kuulnud, et keegi kusagil sai viga just seetõttu, et tal turvavöö kinni oli... jah juhtus küll, kuid statistiliselt on vastupidi...

...loomulikult, on inimesi, kes teadlikult end vigastada soovivad, kuid neid on ikka valdavas vähemuses ning nende peas ei ole kõik päris normaalne ... kuigi jah, kes olen mina, et määratleda normaalsust või vastupidist...

eks sedasorti kommentaarid, et mul on odav kräpp peas ja pole kah miskit juhtunud, olidki põhjuseks, miks ma need artiklid võtsin kätte ja ära tõlkisin... et natukenegi infi nendele edastada, kes viitsivad ja tahavad seda vastu võtta. täpselt samamoodi nagu hindan kiivri kvaliteeti, hindan ka kombet. mis seal salata, kui mul üks teatavat marki kombe pärast lühiajalist lohinat suhteliselt suurel kiirusel õla pealt liigagi kiirelt läbi kulus, hindan vägagi seda nahka , millest mu tänane Alpinestars tehtud on ja pärast teatavat kukkumist vaadates peeglist tumepunast ranti otsa ees hindan ka oma Shoeit nii, et vähe pole ja mu kindad... oi kui tore, et neil carbonist kaitsmed küljes olid... kuigi veel aasta hiljem võtab vahel pisara silmast välja, kui keegi tugevamalt kätt surub.

Tavaliselt tutvun sõiduriietuse tehniliste omadustega ikka pikalt enne kui selle ostan. Jah teksapükse ostan poest välimuse ja võibolla ka hinna järgi, kuigi mitte alati... kombe ja kiivri valikul on esmased alati muud kriteeriumid.
THESE FEW MINUTES ON THE TRACK… YOU LIVE MORE THAN SOME PEOPLE DURING THEIR LIFETIME
Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 397
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus #42 Postitas vincent » 07 Nov 2007, 23:29

Just. Ostke endale Arai ja ärge mölisege ?....:P Talvine hooaeg on alanud .

Jaansi

Lugemata postitus #43 Postitas Jaansi » 08 Nov 2007, 00:09

.....
Ja minule on oluline, et uued baikerid pööraks võimalikult palju tähelepanu varustuse kvaliteedile ja ohutusele.
....


Suzumen'il täita õigus!!! Ohutus on tähtis eelkõige enda ja tegelikult ka teiste huvides. See ei ole üldse teema mida arutada.

Samas ei taha ma kuidagi leppida siin foorumis läbikumava mõttega et iga asi mis maksab väga palju ja on väga tuntud tootja oma on kohe automaatselt kõige parem ja vingem ja turvalisem jne...
Pearsoni printsiip kehtib ka siin!!!
Seega ei ole kunagi mõistlik osta kõige kallim asi vaid see mida sul tegelikult vaja läheb.
Nüüd ongi küsimus, et mis hinnaga siis tegelikult peab arvestama kui tahta omale kiivrit mis pakuks piisavat kaitset nende juhtumite vastu mis tänaval sõites võivad tabada ja samas mitte nö üle maksta.
Siin pole jälle mõtet hakata pakkuma erinevaid tootjaid, sest kõigil on odavad ja kallid kiivrid. Räägime mudelist.
Kasutaja avatar

jansu24
Postitusi: 123
Liitunud: 19 Mai 2007, 00:27
Tsikkel: HYOSUNG GT650iR
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus #44 Postitas jansu24 » 08 Nov 2007, 07:18

Samas ei taha ma kuidagi leppida siin foorumis läbikumava mõttega et iga asi mis maksab väga palju ja on väga tuntud tootja oma on kohe automaatselt kõige parem ja vingem ja turvalisem jne...
Pearsoni printsiip kehtib ka siin!!!
Seega ei ole kunagi mõistlik osta kõige kallim asi vaid see mida sul tegelikult vaja läheb.
Nüüd ongi küsimus, et mis hinnaga siis tegelikult peab arvestama kui tahta omale kiivrit mis pakuks piisavat kaitset nende juhtumite vastu mis tänaval sõites võivad tabada ja samas mitte nö üle maksta.
Siin pole jälle mõtet hakata pakkuma erinevaid tootjaid, sest kõigil on odavad ja kallid kiivrid. Räägime mudelist.


Tegelikult määrab hinna ikkagi see, kui palju mingi tootja kulutab raha antud toodete testimise ja uuendamise peale. Selle kõige makseme me kiivri näol kinni ja kõik ka loogiline. Kiivri hind on odav, sest see on lihtsalt valmis vorbitud ja kõik - aga paraku on neil ka palju puudusi, nt pole need nii mürakindlad, ohutud, hea ventilatsiooniga jne, jne.
Mina isiklikult valisin endale Shuberthi kiivri, sest minu jaoks oli tähtsal kohal lisaks turvalisusele ka mürakindlus (ei ole just viitsimist iga kord ennem kiivri pähe panekut troppe kõrva toppida) ja oma osa määras ka päikesevisiiri olemasolu ja mida rohkem aega edasi, seda vähem kahetsen, et just selle kiivri valisin.
Terv,
Jansu

__________________________________________

V-mootor on nagu lõvi taltsutamine ja rida mootor nagu kassi piinamine :)

HYOSUNG GT650Ri

Alwayslate
Postitusi: 373
Liitunud: 16 Mai 2006, 17:08
Asukoht: Tallinn/Merivälja
Kontakt:

Lugemata postitus #45 Postitas Alwayslate » 08 Nov 2007, 10:49

Tegelikult käiks enamus siinsest mulast teemasse."millist kiivrit valida"
Ehk keegi mode tõstaks ringi?

Aga ok
Tegelikult tahtsin küsida seda ,et kas kellelgil on kogemust HJC firma kiivritega.Reklaamivad nad ennast kui "#1 helmet brand in North America"
Pähe proovides tundus mugav,päiksesirmi süsteem tekitas mõned kahtlused,aga üldpilt oli hea.Huvitab just ,et kuna seda kiivrit(FS-10) on suht palju Eestisse müüdud,siis kuida kommenteerivad omanikud mürataset.
Minsk->Jawa->Yamahaxj600n->Yamaha dragstar 650->Suzuki TL1000S->SV 1000 S-> TL1000R
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1045
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku
Tänanud: 7 korda

Lugemata postitus #46 Postitas saqu » 08 Nov 2007, 11:30

HJC peaks olema Korea tootja, teeb krossikiivreid näiteks ka THOR-ile. Osa odavama otsa mudeleid vähemalt. Võimalik, et ka teistele brändidele.
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1702
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 12 korda
Kontakt:

Lugemata postitus #47 Postitas Tsikkelröövel » 08 Nov 2007, 11:50

"...siis osta endale näiteks jalgratta kiiver..."
Just. Jalgrattakiiver mul on. Ja sellega olen pannud jalrattaga 50- pealt allamäge grupi sees PEA EES vastu maad (üle otsa). Ilma kiivrita oleks mu ajud olnud asfaldil. AGA SEE OLIGI RATTAKIIVER JA KIIRUS OLI SUURIM, MIS NÄITEKS LINNAS LUBATUD. Kiiver sai kannatada, aga tegi oma töö. Isegi sel tasemel, et sõitsin veel 100 km distantsi lõpuni. Samas on rattakiiver ju kaugelt väiksemate kaitseomadustega, kui standardile vastav motokiiver.
Ma ei vaidlusta, et alati on võimalik paremat saada. Aga kui me nüüd räägime mingist avatava lõuaosaga 3000 eegusest kiivrist võrdluses mitteavatavaga, siis vabandage, aga mina loen ohutumaks seda mitteavatavat. Sest see avatav lõuaosa (mugavuslisa!) ise maksab sellisel juhul rohkem, kui ülejäänud kiiver! Jäikusest siinkohal rääkimata. Või väidad, et ei ole nii? Et avatava lõuaosaga kiiver oleks sama tugev, kui mitteavatav, maksakski see vähemalt 5 000. Ilmselt rohkemgi. Eriti kui tahta, et see oleks ka ilus, mugav ja töökindel.

DD-lukk iseenesest ei välista mitte midagi. Mu veneaegsel kiivril, mida ma küll enam 10 aastat ei kasuta, on samuti DD lukk. Väga hea ja mugav ja tugev ja lollikindel asi, muide. Aga küsimus pole reeglina luku tüübis vaid selles, et lõuapaela ei tõmmata piisavalt pingule. Saage aru minu põhipointist. Või veel parem, unustage kogu minu eelnev jutt ja lugege seda lauset: PARIMGI TURVAVARUSTUS EI AITA SIIS, KUI SEDA EI KASUTATA VÕI SEDA EI KASUTATA ÕIGESTI! Ja ma väidan, et justnimelt see on 99% juhtudel põhjuseks turvavarustusega seotud õnnetustel.
Töötan alal, kus turvavarustus on eluliselt tähtis. Ja siiamaani on KÕIK õnnetused läbi aastate olnud justnimelt mu suurte tähtedega toodud põhjusel. Ja see, kas turvavarustus on rahuldav (selle määrab standard) või hea, mängibki vaid selle 1% raames. Mu kursavenda ei päästnud Schubert 2-nädalasest koomast, sest ta ei pannud selleks lühikeseks lõiguks rihma kinni. Maandus kiivrita. Mida siin veel arutada?

Jutt tuulemürast, kaalust, mugavusest - siin pole midagi vaieldagi, loomulikult ei pääse odav asi siinkohal haisulegi. Muidugi saab arutleda teemal, et juba mugavus üksi annab aega tegelda rohkem sõitmisega. Nõus siinkohal.

Mis puudutab aga kiivri valiku kriteeriume minu jaoks, siis oli minu meelest juba mu esimene lause, et minu kiiver vastab kehtivale Euroopa Liidu standardile. Ehk siis ECE 22.05, mille järgi katsetatakse kõiki EL -s kasutada lubatavaid motokiivreid. Ei ole ka "noname" kiiver, mainisin ka seda. Ja hind on siiski tuhande kandis, ehk siis sugugi mitte odavaim võimalikest. SEE on minu valiku kriteerium. Muide, jätaks üksteise tagasihoidlikud isikud diskussioonist välja?
Ja on ka kindel, et ma ei mõtlegi vahetada kinnist kiivrit ODAVAMA otsa avatava vastu. Sest see "mask" on esimene, mis järele annab ja näkku sõidab, kui see on tehtud odavalt. Piisab näoli mööda asfalti libisemisestki, siinsamas foorumiski kogemuste jagajaid.

Mis aga puudutab juttu Hiina baigist ja Hondast, siis... küsimus on ju eesmärgis: kas teha midagi erilist või jõuda punktist A punkti B. Vana Jawa on saavutusvõimelt kaugel allpool mu Kawat, aga transpordivahendina viis ta mind läbi aastate tõrkumatult kohale, kõik need ca 100 000 kilomeetrit. Ma pole temaga KUNAGI teele jäänud. Sõnasõnalt. Ja ma keeldun teda kehvaks masinaks pidamast. Ei saa võrrelda tööhobust võidusõiduhobusega. Kategooria on ju erinev.
Ega kiivrigagi - sa ju ringrajamees, sellistel kiirustel on kiivri mugavus jmt kaugelt tähtsam, kui muidu. Kiiver ja varustus, mis 100-ga käib küll, muutub talumatuks suurel kiirusel. Sa ei suuda ju võidusõidu käigus lisaks muule võidelda ka plagiseva varustusega? Seesama minu irvitatud kiiver muutub samuti juba 150 juures talumatuks, proovitud. Põhiosa hinnast aga just sellistest nüanssidest tulebki, või ma eksin?

Sellega lõpetan oma esinemise selles küsimuses siin. Mõtlen, et olen piisavalt ammendava seletuse andnud, miks ma nii mõtlen. Teil jääb sellega üle nõustuda või mitte.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

ulmefm

Lugemata postitus #48 Postitas ulmefm » 08 Nov 2007, 12:12

manager2 kirjutas:olen 100 % suzumeniga nõus. kui sul on vähegi oidu peas ja ka vahendeid, siis valid sa parima võimaliku kaitse endale, mida selle raha eest, mis sul on, ka saab. ükski soojal maal veedetud lisapäev või muu soetatud luksikas vidin ei kaalu üle seda kaupa, mille sa oma aastatega oled siia kasvatanud - sind ennast.

ja kui sa näiteks kasvõi protesti mõttes või muidu ignorantsusest jätad ohtuse teisejärguliseks, siis on väärtushinnangud paigast ära. täpselt samamoodi sõidad sa võibolla autoga turvavöö lahti, kuna nii on cool (nagu 15 aastaselt ka suitsetamine) või oled kuulnud, et keegi kusagil sai viga just seetõttu, et tal turvavöö kinni oli... jah juhtus küll, kuid statistiliselt on vastupidi...

...loomulikult, on inimesi, kes teadlikult end vigastada soovivad, kuid neid on ikka valdavas vähemuses ning nende peas ei ole kõik päris normaalne ... kuigi jah, kes olen mina, et määratleda normaalsust või vastupidist...

eks sedasorti kommentaarid, et mul on odav kräpp peas ja pole kah miskit juhtunud, olidki põhjuseks, miks ma need artiklid võtsin kätte ja ära tõlkisin... et natukenegi infi nendele edastada, kes viitsivad ja tahavad seda vastu võtta. täpselt samamoodi nagu hindan kiivri kvaliteeti, hindan ka kombet. mis seal salata, kui mul üks teatavat marki kombe pärast lühiajalist lohinat suhteliselt suurel kiirusel õla pealt liigagi kiirelt läbi kulus, hindan vägagi seda nahka , millest mu tänane Alpinestars tehtud on ja pärast teatavat kukkumist vaadates peeglist tumepunast ranti otsa ees hindan ka oma Shoeit nii, et vähe pole ja mu kindad... oi kui tore, et neil carbonist kaitsmed küljes olid... kuigi veel aasta hiljem võtab vahel pisara silmast välja, kui keegi tugevamalt kätt surub.

Tavaliselt tutvun sõiduriietuse tehniliste omadustega ikka pikalt enne kui selle ostan. Jah teksapükse ostan poest välimuse ja võibolla ka hinna järgi, kuigi mitte alati... kombe ja kiivri valikul on esmased alati muud kriteeriumid.


Täiesti 100% nõus, omalgi plaanis järgmiseks hooajaks mingi viisaka tegija kiiver soetada. Lisaks eelnevalt mainitud kriteeriumidele huvitab mind see et kiiver võimalikult vähe uduseks läheb, maksku mis maksab ega uduse klaasiga sõit odavam ei tule lõppkokkuvõtes. äkki kellelgi on mingeid häid ideid mida soetada?
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 2961
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus #49 Postitas spinna » 08 Nov 2007, 13:37

Suzumen kirjutas: Kui tahad head ja odavat, siis tuleb kaks asja osta. Üks odav, teine aga hea ja kvaliteetne.


No on ikka ekstremist! :) Hinna ja kvaliteedi suhtest ka midagi kuulnud oled või? Sinu postitusi lugedes jääb mulje, et tegelikult oled küll, aga kui väitlemiseks kisub, siis läheb see kogemus kappi peitu.

Jälle seesama vana hea võrdlus uues kuues : odavas "noname" kiivris pea on kümneid või sadu võituhandeid kordi paremini kaitstud kui ilma kiivrita pea. Ja kallis kiivris pea on x% paremini kaitstud kui odavas kiivris pea. Kahjuks ei ole mingeid võrdlusteste kuskilt võtta, seega kujutan ette, et odava ja kalli kiivri vahe tuleb tegelikult väga väikses osas nõuete miinimumi piiril või pisukse ületamise pärast ja põhiline erinevus on ikkagi mugavus, mis iseenesest kaudselt haakub ohutusega. Müra, voolujoonelisus, raskus jms väsimusele mõjuvad tegurid näiteks.
Seega ei saa öelda, et odavate, nõuetele vastavate, kiivrite kasutamine oleks mõtetu või ohtlik. Küll võib öelda, et samalaadsete kallimate kiivrite kasutamine lisab turvalisust. Noh umbes nagu autode puhul KIA vs Opel vs Volvo. Ohutuses on vahe sees? On küll, aga ega see veel Kiast selles osas kasutamiskõlbmatut saasta ei tee, tubli tegija temagi hoolimata odavusest.

PS. Sai vist vilets näide valitud, KIA-l pidavat üsna mitmed "viietähelised" olema. Aga noh mõttest saite vast aru ;)
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4177
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se+650ccm
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Lugemata postitus #50 Postitas yeekim » 18 Nov 2007, 20:58

Alwayslate kirjutas:
Aga ok
Tegelikult tahtsin küsida seda ,et kas kellelgil on kogemust HJC firma kiivritega.Reklaamivad nad ennast kui "#1 helmet brand in North America"
Pähe proovides tundus mugav,päiksesirmi süsteem tekitas mõned kahtlused,aga üldpilt oli hea.Huvitab just ,et kuna seda kiivrit(FS-10) on suht palju Eestisse müüdud,siis kuida kommenteerivad omanikud mürataset.


Sama siin. Depoos sai proovitud, peas istus hästi, tundus selline mõnusalt kinnine. Aga mingist review'st sai loetud, et müra liiga palju, samuti kaalu 200g rohkem kui teistel(eks see päikesevisiir koos süsteemiga).
Krt. see kiivri otsimine on minu kolba juures paras pähkel, nt. Nitro mudelitest sobisid ainult kõige kallim ja kõige odavam mudel, IXS'i st mitte miskit jne.
Kallim, modernsem, turvalisem jms jutt on tore küll aga kui see lux pott ikka pähe ei istu, tuleb a'la 1000 EEK Kadaka turu kiiver osta.

Edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Cyberdyne
Postitusi: 396
Liitunud: 02 Dets 2005, 04:49
Tsikkel: Yamaha XT 660 X
Asukoht: Tabasalu/Harkujärve/Saaremaa
Kontakt:

Lugemata postitus #51 Postitas Cyberdyne » 18 Nov 2007, 21:19

Endal kah peakujuga probleem ja ka suurusega, õigemini sellega puhta segadus.

Ise kah proovisin igasuguseid imevigureid kuni 7000kr välja ja ei midagi lõpuks ostsin MAX-CAN 1200 krooni maksva avatava kiivri mõõdus XL. Kuigi teised kiivrid ei läinud isegi XXL pähe, põhiline probleem see, et minul kipub lõug ette jääma, kinnsed kiivrid pidin täiesti ära unustama ja ainult avanevad sobivad.

See talve pean minema Nolan N102 ja Schuberth C2 vaatama.

Võib veel pakkuda selliseid kiivried mis avanevad ja millel kõik viled küljes. Uduvastane visiir on kõige tähtsam, see ka ainukene mis päriselt sellel MAX kiivril vajaka jääb. Päikesesir on muidugi kah boonuseks. Kaal polegi nii ähtis, sest mul tugev kael :twisted:
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 5947
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Lugemata postitus #52 Postitas mx77 » 19 Nov 2007, 10:21

saqu kirjutas:HJC peaks olema Korea tootja, teeb krossikiivreid näiteks ka THOR-ile. Osa odavama otsa mudeleid vähemalt. Võimalik, et ka teistele brändidele.


HJC peaks olema üldse vist maailma suurim kiivritootja ja teeb vist kõik need USA brändide kiivrid valmis.

--> SIIM <--

Lugemata postitus #53 Postitas --> SIIM <-- » 19 Nov 2007, 10:41

mx77 kirjutas:
saqu kirjutas:HJC peaks olema Korea tootja, teeb krossikiivreid näiteks ka THOR-ile. Osa odavama otsa mudeleid vähemalt. Võimalik, et ka teistele brändidele.


HJC peaks olema üldse vist maailma suurim kiivritootja ja teeb vist kõik need USA brändide kiivrid valmis.


Kes peale Motodepoo veel HJC kiivreid müüb ja kas netis hinnainfot ka kusagilt leida võib, et mandrile sattudes saaks kohad juba ette välja vaadata. Neti.ee-st ja kaupluste lehtedelt ei leidnud küll seda firmat kusagilt. Motodepool pole ka üleval, et nad seda kaubamärki müüks.

Ago

Lugemata postitus #54 Postitas Ago » 19 Nov 2007, 11:49

--> SIIM <-- kirjutas:Kes peale Motodepoo veel HJC kiivreid müüb ja kas netis hinnainfot ka kusagilt leida võib, et mandrile sattudes saaks kohad juba ette välja vaadata. Neti.ee-st ja kaupluste lehtedelt ei leidnud küll seda firmat kusagilt. Motodepool pole ka üleval, et nad seda kaubamärki müüks.

Vähemalt kevadel veel seisid Motodepoos (Tallinnas) riiulis reas HJC kiivrid. Omalegi sai pähe istuvuse järgi just HJC valitud.
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1076
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #55 Postitas scryth » 19 Nov 2007, 12:03

HJC peaks olema ka AllRight'i kaubavalikus.
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Kasutaja avatar

ulmo
Postitusi: 377
Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #56 Postitas ulmo » 20 Nov 2007, 11:25

Jutt igasugu ägedatest ja hästi kaitsvatest ning mugavatest kiivritest on tore küll, aga praktikas tuleb kahjuks piirduda selle vähesega, mis poodides saada on. Ise käisin kevadel kõik poed läbi ja ostsin kiivri, mis ainsana pähe sobis. Hinda vaadata ei saanud ega tootjat, sest enamus tsiklisõitjaid on väikese ja ümara peaga - ainult sellistele peadele meie poodides suur kiivrivalik.

piloot
Postitusi: 2102
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus #57 Postitas piloot » 20 Nov 2007, 11:40

ulmo kirjutas:enamus tsiklisõitjaid on väikese ja ümara peaga - ainult sellistele peadele meie poodides suur kiivrivalik.

Kantpea kiivreid pole tõesti kohanud aga kui esmalt tavakiiver pressi all pähe suruda ja siis väljapoolt kurikaga vähe tuunida, peaks ju peakuju küll ju võtma :wink: :twisted:
Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

Kelleni
Postitusi: 25
Liitunud: 22 Aug 2005, 12:26

Lugemata postitus #58 Postitas Kelleni » 13 Juun 2008, 13:18

Ehk on abiks kellelegi uue kiivri valimisel:
Safety Helmet and Assessment Rating Programme
Terv.
Kelleni

HB
Postitusi: 1
Liitunud: 28 Juun 2008, 16:31

Re: sõiduvarustuse kohta artikkel Part II - Kiivrid

Lugemata postitus #59 Postitas HB » 30 Juun 2008, 17:45

Suudab keegi soovitada kahe klaasiga kvaliteetset kiivrit? Üks siis tume ja seespool ning tavaline läbipaistev väljas (kui keegi aru ei saanud :) ) Halb ei oleks, kui eksisteeriks kiivris ka spetsiaalne ruum handsfree süsteemi jaoks! Kindlasti sooviks infot saada AINULT kinniste kiivrite kohta!


Ette tänades!
Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 650
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: sõiduvarustuse kohta artikkel Part II - Kiivrid

Lugemata postitus #60 Postitas HRQ » 30 Juun 2008, 17:56

AGS Racing müüb Takachi kiivreid. Sama, mis Nitro kiiver, ehk siis keskmise hinnaklassi kiivrid (kuid soodsam :wink: . Avatava lõuaosaga, tume visiir kah sees olemas. Saadaval ka erinevate disainidega. Hind 3290.-
Pilt:
http://www.takachi.de/content/takachi/t ... tanium.gif

Sven
http://www.ags.ee
Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee




Mine “Sõidu- ja lisavarustus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist