navigatsiooniseade
Moderaator: Moded
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6608
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: navigatsiooniseade
XM on Põhja-Ameerika sat-raadio- http://en.wikipedia.org/wiki/XM_Satellite_Radio
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: navigatsiooniseade
Uurisin täna Regiolt ja Eomapilt, kas nende kaardid kunagi ka TomTom'i jõuavad. Et ehk on midagi muutunud vahepeal. Sellised vastused:
Regio kirjutas:Tervist!
Ei ole paraku võimalik, sest TomTom ei luba seda kellelgi teha.
Nende kaardiuuendused toimuvad ainult neile kuuluva Tele Atlase kaardifirma kaudu.
Nad on meilt küll ka tükati andmeid ostnud, aga mingit kontrolli, kas, kui suures ulatuses
või millal nad neid kasutusele võtavad meil ei ole.Seega hetkel on Baltikumi osas kõige detailsem meie poolt pakutav info saadaval Garmini seadmetele.
Lugupidamisega
Enn Veenpere
Regio AS
Eomap kirjutas:Tere,
Garmin on paraku ainus avatud platvorm, millele saame GPS kaarti toota.
Lugupidamisega,
Vello Solna
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: navigatsiooniseade
jään ikka Garmini juurde, nüüd vaja käsi GPS veel ratta peal ära testida ja vaadata, kas see täidaks eesmärgi või vaja ikka Zümo 660 poole vaadata.
-
- Postitusi: 1271
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: navigatsiooniseade
Suhtlesin täna spetsiga. Vastus selline, nagu eespool - ainsad Eesti detailkaardid on toodetud Garminile. TomTomile ei midagi peale TeleAtlase üldkaardi. Põhjus selles, et Garmin on linuxipõhine, ehk töötab vaba lähtekoodiga tarkvaral, kuhu iga mats võib kodus lauanurga peal softi kribada, TomTom aga on omaenese kinnise opsüsteemi peal. Põhimõtteliselt võibolla TomTom ei vaatagi väga kurja pilguga oma softi täiustamise peale, aga kes see ikka riskida tahab, kui ükskord juhuslikult vaidlemiseks peaks minema.
Ja siis on veel muidugi kolmandate tootjate navid. Nendele pidi ka mingi poolkõva Eesti kaart olemas olema, aga too tegelane, kellega mina juttu ajasin, ei teadnud ühtegi aktsepteeritavat tsiklinavi nende valikust. Midagi nagu isegi olevat, aga milleks võtta tundmatu tootja teadmata kvaliteedi, olematu supporti ja kaardimaterjaliga navi, kui Garmini säästunavi tsiklile Zümo 220 on vaid veidi kallim ning kõik talle vajaminev on saadaval.
Eomap versus Regio - Eomap on asendamatu maastikul orienteerujale, Regio seevastu mõeldud (auto)turistile. Maastiku detailsus on Eomapil parem, Regio pluss on suurem hulk POI-sid ja muud tsivilisatsiooniga kaasnevat mudru. Igaüks valib ise.
-
- Postitusi: 1271
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: navigatsiooniseade
Täiendan - Eesti detailkaart on olemas ka veel Magellanile. Magellan küll otseselt tsiklinavi ei tooda, aga nende käsinavid on piisavalt suure ekraaniga tsiklil kasutamiseks. Nii navisid kui ka kaarte müüb Eestis AruCAD Süsteemid. http://www.navigatsioon.ee/GPS-seadmed
EDIT: mingi info kohaselt pidi Magellan ka Regiot sööma... http://www.regio.ee/?id=17&op=news kui just nii ei ole, et arucad regio kaarti oma toodangu pähe reklaamib...
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
- Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
- Asukoht: tartu
Re: navigatsiooniseade
isakene kirjutas:Suhtlesin täna spetsiga. Vastus selline, nagu eespool - ainsad Eesti detailkaardid on toodetud Garminile. TomTomile ei midagi peale TeleAtlase üldkaardi. Põhjus selles, et Garmin on linuxipõhine, ehk töötab vaba lähtekoodiga tarkvaral, kuhu iga mats võib kodus lauanurga peal softi kribada, TomTom aga on omaenese kinnise opsüsteemi peal. Põhimõtteliselt võibolla TomTom ei vaatagi väga kurja pilguga oma softi täiustamise peale, aga kes see ikka riskida tahab, kui ükskord juhuslikult vaidlemiseks peaks minema.
Ja siis on veel muidugi kolmandate tootjate navid. Nendele pidi ka mingi poolkõva Eesti kaart olemas olema, aga too tegelane, kellega mina juttu ajasin, ei teadnud ühtegi aktsepteeritavat tsiklinavi nende valikust. Midagi nagu isegi olevat, aga milleks võtta tundmatu tootja teadmata kvaliteedi, olematu supporti ja kaardimaterjaliga navi, kui Garmini säästunavi tsiklile Zümo 220 on vaid veidi kallim ning kõik talle vajaminev on saadaval.
Eomap versus Regio - Eomap on asendamatu maastikul orienteerujale, Regio seevastu mõeldud (auto)turistile. Maastiku detailsus on Eomapil parem, Regio pluss on suurem hulk POI-sid ja muud tsivilisatsiooniga kaasnevat mudru. Igaüks valib ise.
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: navigatsiooniseade
Nii, sai eile ära testitud väikese sõiduga Garmin Oregon 200 käsi GPS. Teeb oma töö täitsa ära aga peab olema valvas ekraani jälgima, kuna hääljuhistega harjunud ja kui neid pole siis sõitsin 3 korda vähemalt teeotsast mööda segaseks jäi ka see, miks ta mind võssa juhatas ja käskis sõita mööda sellist teed, mis meenutas vaevalt jalgrada. Seadetest oli mul valitud liikumisviisiks auto/mootorratas ja noh tsikliga veel oleks kuidagi sealt läbi sõitnud aga ma ei kujuta ette kuidas see oleks pidanud autoga välja nägema ei leidnud seadetest ka kuskilt, et midagi väga valesti oleks olnud.
Kõige häirivam oli minu jaoks selle oregon 200 juures see, et ekraan on ikka pime mis pime. Eile oli küll pilves ilm ja ekraani heleduse reguleerisin max peale aga ma ei kujuta ette mis siis saab kui päike paistab, siis ei näe vist mitte tuhkagi enam. Huvitav kas kõikidel oregon seeria mudelitel on see ekraan nii pime...? Zümo 660 kõrval võrreldes õhtul 21:00 ajal oli Zümo lausa silmi pimestav ja oleks vajanud heleduse vähendamist samas aga oregonile oleks tahtnud juurde keerata taustavalgust
Kas keegi suudab ära seletada, mis neil oregoni mudelitel vahet on 200, 300, 450, 550 peale hinna ???
- ekraanid on kõigil sama suured ja puutetundlikud
- reso on kõigil sama
- kaal on kõigil sama
- akud samad
- vettpidavus sama
- mälu sama v.a 200 millel on sisemälu 24 mb ainult
- 200 mudelil pole elektroonilist kompassi
jne jne jne...
Ainult hinna vahe 250-440 EUR vot ei jõua mulle kohale kus on point...
TO: sitikass oled saanud oma Zümo 220 testida ka juba, kuidas kommenteerid ?
-
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Re: navigatsiooniseade
motoratsutaja kirjutas:segaseks jäi ka see, miks ta mind võssa juhatas ja käskis sõita mööda sellist teed, mis meenutas vaevalt jalgrada
Gepsud reeglina ei tea, milline üks või teine tee looduses välja näeb. Kõik sõltub sellest, kuidas kaardi tootja on selle defineerinud. Aga kaardi tootja ei jõua ka kõikide teede seisukorda/olemasolu kontrollida. Aga tasapisi uuenevad kõikide tootjate kaardid. Sul ja miks mitte ka kõigil teistel, on võimalik ju siinkohal kaastööd teha. Kui avastad, et tee tegelik olukord ei vasta sellele, mida gps arvab olevat, anna kaardi tootjale sellest teada, soovitavalt koos gps-träkiga. Nii saab asjad kiiremini õigeks ja aasta pärast, kui on väljas kaardi uus versioon, Sind enam võssa ei roudita.
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
-
- Postitusi: 1271
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: navigatsiooniseade
Garminiga on see jama jah, et kipub sind vahepeal väikestele teedele juhatama. Isegi sellist nalja teeb, et laseb trassil liikudes läbi peatuskohtade sõita. Selleks, et sind ainult mööda suuri teid juhatataks, peaks olema softist "truck" versioon, ehk siis veokitele mõeldud asi, mis veidi teisele loogikale üles ehitatud. Ma ei ole sellega täpselt veel tuttav, et kuidas ja mis tingimustel ja millele, kes tahab, küsib ise softitootjatelt järgi. Kui ma näiteks oma Saksa-reisiks läpparil marsruuti koostan, siis võivad Garminil MapSources olla kõik tingimused maksimumile keeratud, väiksemate teede kiirused maha ja highway eelistus kõrgeim, aga kui ma selle tracki Garminisse CityNavigatori peale üle kannan, kipub ta ikka väikesi teid sisse viskama. Samal ajal läpparis jooksev MS AutoRoute seda viga ei tee, track on suure kaubiku jaoks optimaalne ja seda täiesti keskmiste settingutega.
Oregoni ekraan on tume jah. Samas, tuleb jälgida, et mitu kaarti korraga aktiveeritud ei oleks, see teeb pildi tumedaks. Ise kasutan veel tsiklisõidul teibiga külge tõmmatud päikesesirmi. Ja jälle üks Eomapi eelis - alates 300m mõõtkavast läheb kaart heledapõhjaliseks ning on päikeses täiesti loetav.
Oregonide võrdluseks mine garmin.ee ja tekita võrdlustabel. Suuri erinevusi neil ei olegi, enamasti pisiasjad ja needki pühapäevaorienteerujale või autokasutajale suht kasutud. Neile kes geocashingut või muud mängivad, on ilmselt mingi tähtsusega...
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: 27 Apr 2009, 22:15
- Tsikkel: Moto Guzzi Breva 1100 ABS
- Asukoht: tartu
Re: navigatsiooniseade
motoratsutaja kirjutas:Nii, sai eile ära testitud väikese sõiduga Garmin Oregon 200 käsi GPS. Teeb oma töö täitsa ära aga peab olema valvas ekraani jälgima, kuna hääljuhistega harjunud ja kui neid pole siis sõitsin 3 korda vähemalt teeotsast mööda segaseks jäi ka see, miks ta mind võssa juhatas ja käskis sõita mööda sellist teed, mis meenutas vaevalt jalgrada. Seadetest oli mul valitud liikumisviisiks auto/mootorratas ja noh tsikliga veel oleks kuidagi sealt läbi sõitnud aga ma ei kujuta ette kuidas see oleks pidanud autoga välja nägema ei leidnud seadetest ka kuskilt, et midagi väga valesti oleks olnud.
Kõige häirivam oli minu jaoks selle oregon 200 juures see, et ekraan on ikka pime mis pime. Eile oli küll pilves ilm ja ekraani heleduse reguleerisin max peale aga ma ei kujuta ette mis siis saab kui päike paistab, siis ei näe vist mitte tuhkagi enam. Huvitav kas kõikidel oregon seeria mudelitel on see ekraan nii pime...? Zümo 660 kõrval võrreldes õhtul 21:00 ajal oli Zümo lausa silmi pimestav ja oleks vajanud heleduse vähendamist samas aga oregonile oleks tahtnud juurde keerata taustavalgust
Kas keegi suudab ära seletada, mis neil oregoni mudelitel vahet on 200, 300, 450, 550 peale hinna ???
- ekraanid on kõigil sama suured ja puutetundlikud
- reso on kõigil sama
- kaal on kõigil sama
- akud samad
- vettpidavus sama
- mälu sama v.a 200 millel on sisemälu 24 mb ainult
- 200 mudelil pole elektroonilist kompassi
jne jne jne...Ainult hinna vahe 250-440 EUR vot ei jõua mulle kohale kus on point...
TO: sitikass oled saanud oma Zümo 220 testida ka juba, kuidas kommenteerid ?
Tere. Pole veel testinud .
Annan kohe teada kui olen esimese tonni läbi kärutanud. Lähen Dubrovnikusse ja see tee peaks andma korraliku ülevaate mis see Zümo 220 endast kujutab
Re: navigatsiooniseade
Tervist!
On keegi kokku puutunud akuta rattale gpsi paigaldamisega? Nimelt on mul magneetoga ratas (LC4 620 SC) ja toide oleks gpsile sel juhul ainult mootori töötamisel. Gpsi oma aku najal saaks gpsi (Garmin zümo 220) andmete järgi umbes 8h sõita, paraku pikematel sõitudel jääb sellest väheks.
-
- Postitusi: 1271
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: navigatsiooniseade
MargusO kirjutas:Tervist!
On keegi kokku puutunud akuta rattale gpsi paigaldamisega? Nimelt on mul magneetoga ratas (LC4 620 SC) ja toide oleks gpsile sel juhul ainult mootori töötamisel. Gpsi oma aku najal saaks gpsi (Garmin zümo 220) andmete järgi umbes 8h sõita, paraku pikematel sõitudel jääb sellest väheks.
Variant 1 - ostad navile lisaakupaketi.
variant 2 - paigaldad tsikli elektrisüsteemi väikese aku
variant 3 - muretsed käsinavi, mis töötab AA akude või patareide pealt ning hoiad pihutäie värskeid vooluallikaid taskus. Muideks, korralike alkaalpatareide peal käib navi tunduvalt kauem kui akudelt.
Re: navigatsiooniseade
isakene kirjutas:Põhjus selles, et Garmin on linuxipõhine, ehk töötab vaba lähtekoodiga tarkvaral, kuhu iga mats võib kodus lauanurga peal softi kribada, TomTom aga on omaenese kinnise opsüsteemi peal.
Tegelikult on nii Tomtomil kui Garminil osad mudelid linuxi peal ja osad jällegi mitte. Erinevus tuleneb siiski nende poliitikast, Garmin võtab vastu suvalise õiges formaadis kaardi, kui Tomtom seade nõuab, et kaart oleks Tomtomi salajase võtmega allkirjastatud vmt.
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: navigatsiooniseade
Kuna Zümo 220 ei võimalda mobiiltelefoniga ühendamist vaid ainult kiivri peakomplektiga üle sinihamba, siis kas keegi on testinud nii:
- Zümo 220 on ühendatud kiivriga
- Telefon on ühendatud kiivriga
ning toimivad nii hääljuhised kui ka sissetulevad kõned Cardo Scala Rider G4 näiteks.
Ma olen aru saanud, et nii see ei toimi vist..... et G4 ei võimalda või siis telefon ei suuda
hääljuhiseid katkestada ja kui suudab katkestada siis ei suuda Zümo enam kiiviriga tagasi ühenduda...
oivaline oleks kui see nii toimiks.
garmini kodukal on muidugi eksitav info ka selle helistamise kohta üleval:
http://www.garmin.ee/teele/moto-gps/zumo-220#18
Käed-vabad helistamine läbi Bluetooth juhtmevaba tehnoloogia Jah
Viitasin ka sellele eksitavale infole, et ei saa ju helistada üle sinihamba kui 220 ei toeta mobiiliga ühendamist ....
Või selgitage mulle siis kuidas saab ja seda selgitust mulle ei tulnud samas ei tunnistatud ka eksitavat informatsiooni kajastamist
tehniliste andmete all. Mina aru ei saa, mille kohta see käed vabad helistamine käib igatahes.
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: navigatsiooniseade
No selge, kuna mu küsimusele vastust ei tulnud siis pidin ZÜMO 220 ära ostma ja eks ma ise testin mis ja kus.
Aga küsiks nüüd teadjamatelt kaardi kohta, millist tasuks osta kui motoorienteerumisel seda abivahendina kasutada,
kas Regio või EOMAP. Oma mammutiga metsasihtidele ja kraavipervedele ei roni ehk siis kas on EOMAP kaardil mõtet ?
Ja huvitav kuidas see Zümos liigub, äkki on liiga detailne ja kaarti sirvides kole uimane... järgmine asi mille üle jaurata
pool aastat ja mõelda enne kui omale ostan jube lihtne oleks kui valikut poleks.... ei ikka ei oleks lihtne, siis on
vaja ju mõeda kas osta või mitte
-
- Postitusi: 670
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: navigatsiooniseade
Isakene tegi ju paar postitust tagasi puust ette ja punaseks, miks on Eomap hea ja miks on Regio hea.
Detailsust saab alati seadmest sättida. Minu kogemus Zumo 550 on, et 2D vaade on kiirem kui 3D, viimasega kipub max detailsusega Eomapi tuntavalt hakkima. 2D jookseb max detailidega enam-vähem, aga ka mitte perfektselt.
-
Teema algataja
Re: navigatsiooniseade
Küsimus tehniline: kas keegi on proovinud tsiklil kasutada mõnda GPSiga tahvelarvutit? Igavesti suur jubin teine, kõik kinnitused, mis mootorrattale leidnud olen, on lenksu külge: ma hinges kahtlustan, et kaardi tagant seepeale spidokat enam ei näegi. Võibolla on mõni tootja peale Herbert Richteri veel, mis tableti kuhugi mujale kinnitab? Mulle miskipärast tundub, et paagi peale oleks hulga adekvaatsem kinnitada. Nagu paagikoti kaarditaskusse...
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: navigatsiooniseade
Minu nutitelefon kuumenes paagikoti kiletaskus kohe üle ja hakka karjuma kuna see kiletasku nagu kasvuhoone. Pigem ikka kuskil mujal. Ma mõtlesin oma telefoni ka lenksule panna ja navina kasutada aga loobusin sellest variandist kuna arvan, et ta ei pea seal Herbert Richteri kinnituses lenksul lihtsalt vibrale ja löökidele vastu ja törts vihma lõpetaks ka selle lõbu koheselt.
-
- Postitusi: 1271
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: navigatsiooniseade
Matou kirjutas:Küsimus tehniline: kas keegi on proovinud tsiklil kasutada mõnda GPSiga tahvelarvutit? Igavesti suur jubin teine, kõik kinnitused, mis mootorrattale leidnud olen, on lenksu külge: ma hinges kahtlustan, et kaardi tagant seepeale spidokat enam ei näegi. Võibolla on mõni tootja peale Herbert Richteri veel, mis tableti kuhugi mujale kinnitab? Mulle miskipärast tundub, et paagi peale oleks hulga adekvaatsem kinnitada. Nagu paagikoti kaarditaskusse...
Esimene soovitus: mine oma tabletiga õue ja kontrolli, kas asi üldse päikese käes loetav on. Outdoor screen on nõutav võlusõna. Isegi õue mõeldud käsigepsude lugemisega tekib ilusama ilmaga raskusi, tavalise notebooki loetavusest päikeses ma parem ei räägi... Seda ka muidugi, et enamasti toodetakse outdoor screeni vaid rugged seeria arvutitele, keegi teadjam võiks hetkeseisu kommida. Paar aastat tagasi, kui ma ise antud teemal nuputasin, loobusin mõttest, kuna korraliku asja hinna eest oleks saanud viimase peal Zümo ja veel pealekauba pikka aega ja palju õlut trimbata...
Ja spidoka loetavusega pole ju üldse probleemi, iga enesest lugupidava navi ekraanile saab ju kiirusnäidu tekitada... aga suund kipub küll sisse ununema, seilasime-teame...
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: navigatsiooniseade
isakese jutt on väga kümnesse. Ragistasin ka siin tükk aega ajusid, et mismöödi oma fööni saada lenksule navigeerima aga lõpuks loobusin kõigest ja nüüd on Zümo 220 lenksul ning hetkel hing rahul. Baaskaardid sai ka värskelt uuendatud aga vot ei tea, kas neist piisab või vaja ikka eesti detailkaart mälukaga seadmesse suruda... eks seda näitaks järgmine orienteerumine, kas on piisav või mitte.
-
- Postitusi: 670
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: navigatsiooniseade
Asfaldiklassis seilates saab ehk Garmini Euroopa kaardiga hakkamagi, kruusaklassis on Eomapi kaart asendamatu.
Loomulikult on igasugune kaart parem kui mitte midagi, samas kui gps juba on, miks siis mitte sinna ka võimalikult detailne kaart panna?
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: navigatsiooniseade
Omal mul Regio Topo kaart Garminis, lugedes siin kiidetakse ka Eomapi kaarti, eriti just maastikul. Kas keegi näiteks nädalaks ära vahetada ei soovi Eomapi Eesti kaardi vastu, saaks maitse suhu, kas on parem kaart...
Re: navigatsiooniseade
isakene kirjutas:MargusO kirjutas:Tervist!
On keegi kokku puutunud akuta rattale gpsi paigaldamisega? Nimelt on mul magneetoga ratas (LC4 620 SC) ja toide oleks gpsile sel juhul ainult mootori töötamisel. Gpsi oma aku najal saaks gpsi (Garmin zümo 220) andmete järgi umbes 8h sõita, paraku pikematel sõitudel jääb sellest väheks.
Variant 1 - ostad navile lisaakupaketi.
variant 2 - paigaldad tsikli elektrisüsteemi väikese aku
variant 3 - muretsed käsinavi, mis töötab AA akude või patareide pealt ning hoiad pihutäie värskeid vooluallikaid taskus. Muideks, korralike alkaalpatareide peal käib navi tunduvalt kauem kui akudelt.
Variant 4 - LC4 tekitab sädeme toiteks 80-100V suurust vahelduvpinget millest üks poolperiood kasutatakse ära sädeme tekitamiseks aga teist poolperioodi peaks (õiget pidi ühendades, vajadusel laadija skeemi muutes) saama kasutada toalaadija abil navi akude laadimiseks mootori töötamise ajal.
Re: navigatsiooniseade
Meenus see navi teema ja klikkisin tomtomi kodukal rideri peale ning avastasin, et kaardiasjad on uuenenud meie jaoks positiivses suunas:
TomTom kirjutas:Detailed coverage
Andorra Austria Belgium
Czech Republic Denmark Estonia
Finland France Germany
Gibraltar Greece Hungary
Ireland Italy Liechtenstein
Lithuania Luxemburg Malta
Monaco the Netherlands Norway
Poland Portugal San Marino
Slovakia Slovenia Spain (incl. Canary Islands)
Sweden Switzerland Vatican City
United Kingdom (incl. Channel Islands)Partial coverage
Bulgaria, Croatia, Latvia, Romania, Turkey, Ukraine, Russian FederationConnecting Roads
Albania Belarus Bosnia-Herzegovina
Macedonia Moldavia Montenegro
Serbia
On kellelgi uus TomTom'i Eesti kaart ka käes ja oskab kommentaare jagada?
Negatiivse poole pealt, laadijaga dock on jätkuvalt lisavarustus ning maksab üle kiloeeki raha. TomTomi kodukas pakub mulle jätkuvalt hindu Eesti kroonides.
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: navigatsiooniseade
Selline küsimus, et miks vahest navigaator juhatab veidi imelikult. Ehk siis lõpsihti jõuab, aga vahepeale kipub viskama imelikke jõnkse. Navisoft on iGo 8.4 ja Eesti kaardiks Regio 2011.03.
Üks näde on, et sõites Tallinnast Peterburi maanteed mööda välja tahab Lagedi juures juhatada korra ringteele maha ja siis kohe esimesest ristist tagasi. Ehk siis peaks tegema selle Peterburi mnt. ja Ringtee risti juures jõnksu sisse. Selliseid pisikesi näpukaid on veel aga see on kõige imelikum, sest kaardimaterjali järgi on otse minev Peterburi mnt. ikka magistraaltee.
Re: navigatsiooniseade
mx77 kirjutas:Selline küsimus, et miks vahest navigaator juhatab veidi imelikult. Ehk siis lõpsihti jõuab, aga vahepeale kipub viskama imelikke jõnkse. Navisoft on iGo 8.4 ja Eesti kaardiks Regio 2011.03.
Üks näde on, et sõites Tallinnast Peterburi maanteed mööda välja tahab Lagedi juures juhatada korra ringteele maha ja siis kohe esimesest ristist tagasi. Ehk siis peaks tegema selle Peterburi mnt. ja Ringtee risti juures jõnksu sisse. Selliseid pisikesi näpukaid on veel aga see on kõige imelikum, sest kaardimaterjali järgi on otse minev Peterburi mnt. ikka magistraaltee.
See ei ole tegelikult Lagedi, see on rohkem Nehatu. Aga nii saab vahest kiiremini, siis kui foor punaseks läheb ja pikk rivi ees seisab
Pagan neid navisid aru saab. Ma olen ka sõitnud Tallinnas testimise mõttes ja Järve Selveri juurest sõites Järvevana tee 9 ehk MB keskuse vastu, ei lasknud ta mul parempööret õiges kohas teha. Sõitsin navi järgi ja sain marsuudi: Järve Selver - Pärnu mnt - Vasakule alla Tammsaare pikendusele - Tondi Selveri kõrvalt Neste tanklast läbi - vasakule (vist Tondi tn.) - ristmikult uuesti vasakule Tammsaare pikendusele ja Järvevana tee ppole ning peale MB keskust teatas, et Voila! Oletegi kohal ehk miks otse kui saab ringiga
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: navigatsiooniseade
Sellest saan ma nii aru, et kui sa oled sisestanud aadressi majanumbriga, siis ta üritab sind juhatada sellele teepoolele, ilma et sa peaks U-pööret tegema. Kuigi Järvevana 9 juurde saab täitsa ametliku U-pöördega?
Re: navigatsiooniseade
mx77 kirjutas:Sellest saan ma nii aru, et kui sa oled sisestanud aadressi majanumbriga, siis ta üritab sind juhatada sellele teepoolele, ilma et sa peaks U-pööret tegema. Kuigi Järvevana 9 juurde saab täitsa ametliku U-pöördega?
Tulles Järve Selveri poolt ei ole vaja mingit U pööret. Pärnu mnt-lt keerad paremale Järvevana tee poole ja siis on 3-4-s maja paremat kätt.
-
- Postitusi: 1798
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 109 korda
Re: navigatsiooniseade
Mul oli kunagi Saksamaal kiirtee peal ka selline huvitav juhus, kus oli nö "pikk mahasõit", kus mahapöörded olid kiirteest barjääriga eraldatud ja 3 mahapööret tulid üksteise järel. Siis navi juhatas enne esimest mahapööret, et hoia paremale ja iga mahapöörde juures ütles, et hoia vasakule ja lõpuks suunaski jälle barjääri lõppedes uuesti kiirteele tagasi Võib-olla see on lihtsalt mõistuse teravana hoidmiseks, sest muidu navi järgi sõites ei hooma absoluutselt, kus sa oled ja kuhu ta sind juhatab
-
- Postitusi: 12
- Liitunud: 05 Juun 2008, 22:48
- Tsikkel: Honda Hornet 900
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
Re: navigatsiooniseade
Olen IGo-d kasutanud mitu aastat ja üldiselt võib temaga rahule jääda. Ma arvan, et sellised salapärased vigurid on enamasti põhjustatud seadetest. IGo seadetes on kindlasti kuskil "Väldi U-pöördeid" vms. Näiteks kui juhtud mingi hirmus pika veokiga või bussiga sõitma siis ehk on hea selliseid kitsaid tagasipöördeid vältida ja ongi targem paarikildine auring teha. Igasugu kummaliste pakutud teekondade puhul tasuks alati üle vaadata oma marsruudi planeerimise režiim (ökonoomseim, lühim, kiireim jne) ja teeliikide vältimine (kruus, tasuline, kiirtee jne).
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.