Sidesüsteemid mootorrattal

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
MARTL

Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1 Postitas MARTL » 28 Okt 2004, 12:21

Kommenteerige kelle tooteid Eestis kasutatakse ja mis hea on.(kas Eestis on palju side kasutajaid??) :?:
Olen ise kiibitsenud Starcom'i kuna tundub Autocom'iga võrreldes parem hind ja asi ise optsioonidelt enam vähem sama.
Või on veel paremaid (nii kvaliteedilt kui hinnalt)?

sidesüsteemid
intercom
sena
s20
cardo
side
sidesüsteemidest


Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3554
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Kontakt:

Mootorratta sidevahendid

Lugemata postitus #2 Postitas Laisaar » 28 Okt 2004, 12:38

tere,

ise kasutan kantavat ja niiskuskindlat kobra saatjat koos viirvi komplektiga. Eelis see, et saan ka muudeks otstarveteks kasutada kui vaja peaks olema. Näiteks mingitel ürituste. Samade saatjatega sõidab u. 20 siinset kasutajat veel ringi. Standartseid kasutanud pole ja nendest ei tea paraku midagi rääkdia.

edu

motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com

Teema algataja
nsr125

Lugemata postitus #3 Postitas nsr125 » 28 Okt 2004, 14:45

to motopaks : kui palju sul see saatja maksab ? endal ka plaanis osta ,aga ei tea ültse hinnaklassist midagi :oops: :)
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3554
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Kontakt:

Lugemata postitus #4 Postitas Laisaar » 28 Okt 2004, 14:52

Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 402
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus #5 Postitas Aatomik » 28 Okt 2004, 22:51

Kas intercomi adapterite hind on juba selgunud?
Pilt
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Lugemata postitus #6 Postitas puhh » 29 Okt 2004, 09:26

Ise kasutan Alan-Albrecht'i toodangut, nii raadiosaatjat (AE Tectalk Action) kui intercomi (Intercom AE 500). Kirjade järgi peaks saatjaga saama rääkida kuni 5 km kaugusele (laussile maastik), plussiks on integreeritud intercom. Hea on ka see, et toiteallikaks ei ole mingi spets kujuga aku, vaid kolm AA tüüpi patareid või akut ja need viimased kestavad päris pikalt.
Intercom on samuti tore vidin, sest sellega saavad nii juht kui kaasõitja piiramatult ja vabalt vestalda ja vist nii, et jutt eetrisse ei lenda (parandavad targemad kui eksin). Sinna intercomi on võimalik lisada raadiosaatja (seetõttu saavad mõlemad ka juttu eetrisse lasta), plaadimängija (mp3 või tavalise cd mängija), mobla ning sisse on ehitatud fm raadio. Juhul kui kuulad raadiot või plaati ning keegi soovib vestelda, siis intercom lülitab automaatselt muusika välja ja peale jutuajamist jälle sisse. 8)
Kui küsida arvamust, siis võin öelda, et olen täiesti rahul ja soovitaks matkajatele (ka neile, kes Eesti piires reisivad). :D :wink:

Teema algataja
MARTL

Lugemata postitus #7 Postitas MARTL » 29 Okt 2004, 09:30

Mis selle komplektihind on (starcom ilma jaamata 5-6k eek)
Kes müüb
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Lugemata postitus #8 Postitas puhh » 29 Okt 2004, 09:42

Eelpool mainitud Alan-Albrecht'i (raadiosaatja ja intercom) komplekti hind - raadiosaatjad, 2 tk u 1700 kr ja intercom (komplekt, mis sisaldab juhi ja kaassõitja varustus) u 1800 kr. Müüjad peaksid olema motopood ja motodepoo (kuid võivad ka teised müüa). Reklaami tegemise eest paluks motopaksult ja modedelt kergemat karistust. :oops: :oops: :D
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 2961
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus #9 Postitas spinna » 29 Okt 2004, 10:12

MARTL kirjutas:.(kas Eestis on palju side kasutajaid??) :?:


Käsitleks seda poolt ka.
Ütleme, et tõmbad klapid pähe ,sead oma aparatuuri eetrit seirama ja hakkad Tallinnast ...hmmm...Tartu poole sõitma. Kas eetrist midagi kostab ka? Kas näiteks veoautojuhid jms. on samadel sagedusaladel?
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Lugemata postitus #10 Postitas puhh » 29 Okt 2004, 11:18

Tunnistan ausalt, et pole eriti kohanud kaassõitjaid, kellega lobiseda. Muidugi peale selle kui sõbraga tsiklitega sõidame. Kuid vast põhjus ka selles, et suht palju sõidan üksi. Ja teine miinus, need saatjad on linnaliikluses suht lahjad - paarsada meetrid, pool kilomeetrit, kilomeeter- poolteist parimal juhul, siis kaob leviala. Seega pole just eriti palju kuulda. Mis puutub rekkameestesse, siis need peaksid olema teisel sagedusalal.
Ja ehk lepiks ka kokku (osad teavad, osad mitte), mis sagedusalal ja kanalil näiteks bikerirahvas suhtleb, nii lihtsam, muidu iga mees oma liivakasti nurgas ja kasu pole saatjatest ikka midagi. :wink:
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3554
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Kontakt:

Lugemata postitus #11 Postitas Laisaar » 29 Okt 2004, 11:48

meie oleme ikka suht hoogsalt seda suhtlemise võimalust kasutanud. Maanteel võtab levi päris hästi ka ja mõõtmistulemustena saime vist 2,5-3 km kauguselt ka veel ühendust. Sagedust ei tea...sest PMR saatjatel on kanalid ja sagedust need ei näita. Meie oleme kasutanud biker.ee algus-kuupäeva 5.12 . Ehk siis 5 kui põhikanal ja 12 kui secure kanal. Tegelikult on sõites aegajalt suhelda päris hea. :wink:

motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com

domingo
Toetajaliige
Postitusi: 17
Liitunud: 01 Sept 2004, 11:36
Tsikkel: MT-09
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus #12 Postitas domingo » 29 Okt 2004, 12:01

Natuke sagedusi teile kah.PMR 446 vabakasutusega raadiokanalite sagedused:

Kanal 1 - 446.00625 MHz
Kanal 2 - 446.01875 MHz
Kanal 3 - 446.03125 MHz
Kanal 4 - 446.04375 MHz
Kanal 5 - 446.05625 MHz
Kanal 6 - 446.06875 MHz
Kanal 7 - 446.08125 MHz
Kanal 8 - 446.09375 MHz

PMR446 kanalid asuvad harilike sidekanalite vahel, kasutades ebaharilikku kanalisammu 6,25 kHz. Sellega püütakse vältida litsenseeritud raadiosidevahendite ja PMR446 vabakanalite vastatikust segamist.

Ultralühilaine (70 cm lainepikkus) raadiosaatjate side on puhas tööstushäiretest ja mürast. Kõrge sagedus läbib hästi raudbetoonkonstruktsioone ja muid tõkkeid.


kus kohast tekst pärineb ei ütle, sest reklaami eest pole makstud. :D
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3554
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Kontakt:

Lugemata postitus #13 Postitas Laisaar » 29 Okt 2004, 12:08

domingo kuule,

kui 5-s kanal on sellise sagedusega: Kanal 5 - 446.05625 MHz

siis mida need secure või lisakanalid muudavad? Cobra 725-el on 38 lisakanalit igal põhikanalil.

motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Lugemata postitus #14 Postitas puhh » 29 Okt 2004, 12:25

Motopaks kirjutas: Meie oleme kasutanud biker.ee algus-kuupäeva 5.12 . Ehk siis 5 kui põhikanal ja 12 kui secure kanal. Tegelikult on sõites aegajalt suhelda päris hea. :wink:

motopaks


Igaks juhuks tegi punaseks ja suureks ka, et iga bikeri liige näeks ja meeles hoiaks, muidu tuleb jälle 10 postitust, et milline kanal :wink: :roll:
Lisaks veel Motopaksule, et see aegajalt suhtlemine on päris hea, saab täpsustada sõidusuunda ja -kiirust jms, saab informeerida ohtudest, muutustest teel või lihtsalt juttu ajada. ja kui muusika sees, siis muusikat ka lasta:
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 2961
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus #15 Postitas spinna » 29 Okt 2004, 12:51

Võhikuna tunneks veel huvi :

Kui meresides on näiteks kindlad reeglid, kuidas kedagi eetrisse kutsuda, mis kanalitel lobiseda jne, siis kuidas asi näeb välja lällärisides?
Näiteks : Mereside - näen mingit laeva tulemas, vaatan binokliga, külje peal on nimi Õng. Kui soovin temaga rääkida siis kasutan väljakutsekanalit 16 ( sellel kanalil lobisema jääda ei tohi ) ja ütlen : " õng, õng, spinna ( over). Varsti kuulen vastu "spinna, spinna, õng, üksteist ( over), nüüd lülitun ümber kanalile 11 ja ilmselt teeb õng samal ajal sama, lülitunud nüüd juba suvalisele lobakanalile näiteks 11 ütlen uuesti , "õng, õng, spinna ( over)". Sellele tuleb tavaliselt vastus "õng kuuldel, räägi, ( over)". Ja lähebki kordamööda jutuks, kuni asi aetud. Lõpetamiseks ütlen näiteks " Aitäh, head teed, side lõpp, kuusteist"
õng vastab " Võta heaks, side lõpp, kuusteist" ja mõlemad lülituvad tagasi kanalile 16, kuhu aparatuur jääbki "valveolekusse".

Nüüd aga, olen näiteks tsikliga Jõgeva vahel ja näen mingit tsiklivenda vuramas. Mõtlen, et äkki on Puhh. Mis edasi saab??? Hõikan : "Puhh, sina või?" ? Kirjeldate äkki enamvähem, kuidas see värk ikka käib. Või kuidas käituksite sellises olukorras näiteks.


PS - vanasti öeldi veel nii : "Morda, Morda..... Ja kirpitsh.....Pridu na passadku!" :P
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

piret
Postitusi: 703
Liitunud: 16 Juul 2003, 18:46
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus #16 Postitas piret » 29 Okt 2004, 12:59

no ma arvan, et lennunduse raadioside on mootorrattandusele veits lähedasem :P
aga ma ei hakka siinkohal tervet raadioside raamatut ümber trükkima :D
Vahest sõidan ja teen asju.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 2961
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus #17 Postitas spinna » 29 Okt 2004, 13:05

piret kirjutas:no ma arvan, et lennunduse raadioside on mootorrattandusele veits lähedasem :P
aga ma ei hakka siinkohal tervet raadioside raamatut ümber trükkima :D


Ära siis tervet trüki ! Trüki ainult see osa, mis on ühine motosidega :)
Või vähmalt mingigi side ülesvõtmise ja pidamise ja lõpetamise põhimõtteline lühikirjeldus.
Või siis see, kuidas sa seal Jõgeva vahel sideseadmeid kasutades potensiaalse Puhhi traadi otsa saaksid, või vähemalt üritaksid seda teha.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Lugemata postitus #18 Postitas puhh » 29 Okt 2004, 13:19

Eks see nii käib nagu sa Spinna seda kirjeldad - ma mõtlen seda Jõgeva varianti. Muidugi kui oled harjunud "merekeelega", siis kasuta seda. Eks me maarotid proovi sellest aru saada :D :D .
Seega kui vastu tuled ja hõikad, ja see mina olen, siis keeran otsa ümber. Kui mitte, eks siis võõras tutvustab end. Igal juhul, kes bikerirahvas, see kasuta sama kanalit.
Rääkimist alustad vastava nupukese alla vajutamisega ja side lõpetad lahti laskmisega. Hea kui vestluse või lause lõppu lisada side lõpp, mõnedel saatjatel saab peale panna roger signaali, mis tähistab side lõppu. Intercomi puhul on lihtsam, siin saab osapooled (juht ja kaassõitja) suhelda vabalt, ilma nuputa (oli vist?). Sisseehitatud intercomi puhul peab üks osapooltest nupukest aga all hoidma suhtlemiseks.
Ühesõnaga sõidad mööda linna või maanteed ja näed teist tsikklit vastu tulemas, hõikad siis tervitused ja küsid kes oled (puhh, spinna või piret näiteks). Kui soovid küsid kuhu tee viib ja kui viitsimist võib tagasipöörata.
Kuna ma kesklinnas töötan ja valdavalt kõik tsikklid kesklinnast läbi sõidavad, pean vist hakkama ka tööl käies saatjat kaasas kandma :oops: :wink: :D :roll:
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2273
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus #19 Postitas kris. » 29 Okt 2004, 15:21

Mina vist üks vähestest kellel lisaks PMR-le ka CB-saatja/vastuvõtja (27MHz band) rattal peal on. See siis sama side mida rekkamehed kasutavad. Eriti vahva on välismaal järsku eetrist eestikeelset juttu kuulda ja siis ka ise midagi sekka lobiseda. Teiste tsiklitega suhtlen PMR-i kaudu.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 402
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus #20 Postitas Aatomik » 29 Okt 2004, 15:51

Kris, kas saatjad on sõna otseses mõttes ratta külge monteeritud või kannad saatjaid ikkagi taskus? Arvasin ja keegi ka nagu kunagi mainis, et saatja ei pea vastu tsikli vibratsiooni? Kuidas pistikud on paigutatud?
Pilt
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3554
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Kontakt:

Lugemata postitus #21 Postitas Laisaar » 29 Okt 2004, 15:59

mul vedeles saatja kogu suve ratta sadula all. Alles eelmine nädal võtsin selle sealt ära. Töötab täpselt sama moodi edasi. Taskus on lihtsalt levi parem :wink:

motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com

Teema algataja
MARTL

Lugemata postitus #22 Postitas MARTL » 29 Okt 2004, 18:40

On keegi ka välisantenni prrovinud-
Kas levi on kehvem kui antenn on ots allapoole pakiraami all (see vast ainus koht kuhu kanntab panna?)
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2273
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus #23 Postitas kris. » 29 Okt 2004, 20:29

Aatomik kirjutas:Kris, kas saatjad on sõna otseses mõttes ratta külge monteeritud või kannad saatjaid ikkagi taskus? Arvasin ja keegi ka nagu kunagi mainis, et saatja ei pea vastu tsikli vibratsiooni? Kuidas pistikud on paigutatud?

CB oli juba tehase poolt peal, PMR-i paigaldasin samuti statsionaarsena. Hankimise hetkel oli rahaline olukord kõrgseisus ja sai ostetud Kenwood TK3107 - vastab MIL-STD 810 C/D/E standardile (loe: vibra teemat kui sellist ei eksisteeri :-)) Väljundvõimsusega on Kenwoodil umbes sama lugu nagu rolleritel kiirusega ... on võimeline enamaks ... ja enamus kasutajad on seda võimalust ka kasutanud ... mis sest et tegelikult ei tohiks :oops: . Kel võimalus siis soovitan soojalt - enne vahetate mitu ratast kui saatja vahetuse aeg kätte jõuab. Hind on muidugi omaette teema ... aga kui võimalik on siis tasub osta. Kenwoodil on kanalite kodeering veidi omapärane aga see on teine teema.
Vibra suhes on erinevaid seisukohti. Üldjuhul odavama otsa asjadele ei meeldi kui nad statsionaarselt tsiklile paigaldada. On räägitud nii alla kui üle 1000km-st peale mida asi ära kooles. Aga on ka teisi näiteid nagu eelpool lugeda võis.
Välisantenn võib anda nii mõnedki kilomeetrid levi juurde. Ise küll ei kasuta - Kenwoodi levi on piisav ... ja pole nagu kolmanda antenni jaoks õieti kohta ka ;-).

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!

Teema algataja
MARTL

Lugemata postitus #24 Postitas MARTL » 10 Nov 2004, 17:23

Vaatsin veel sellist firmat Nagu Baehr.- tundub kallis kuid häälestusvõimalused väga suured. Samas suur eelis see, et mikker ei pea suu vastas olema vaid vist kuni 20mm lubatud:
On Eestis Baehri omanikke???

Teema algataja
veix

Lugemata postitus #25 Postitas veix » 05 Juun 2005, 13:53

Sai täna ära proovitud Albrecht AE 500 intercom. Raadio kuuldavus vaevaline kuni 50km/h, peale seda polnud midagi kuulda. Kõne tagaistujaga kuuldav normaalselt kuni 50km/h, vaevaliselt kuni 70km/h, suurtematel kiirustel räägid omaette, sest kaassõitjaga side puudub. Mõlemal üle keskmise AGV kiivrid, kõrvaklapid panin kiirvri sisse õhukese voodri vahele, mikrofon suust 10...15mm eemal. Heli oli põhja keeratud, aga kuuldavus pehmelt öeldes halb. Kas tegin midagi valest või nii ongi? Oskab keegi kommenteerida?
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Lugemata postitus #26 Postitas puhh » 05 Juun 2005, 21:37

Endal sama mudel Albert 500 jne. Kuid näitajad hoopis teisest puust. Raadio rahulikult üle saja lubad kuulata, sama kehtid ka plaadimängija kohta (kannatab päris hästi kuulata kuni kiiruseni 130...150), omavaheline jutt üle 150 läks raskest, sest tuulemüha läks liialt valjuks. Raadiosaatja vahendusel teise tsikliga suheldes kiiruseni 100...120 normaalne jutt, või natsa pidi pingutama. Kiivriteks Schuberth QM ja Caberg (seda siis ühe ratta peal. Caberg ka natuke "häälekam" ).
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2273
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus #27 Postitas kris. » 05 Juun 2005, 21:45

Mikrofon ja klapid määravad siga palju ... kui tulid süsteemiga kaasa ei oska kommenteerida miks ühel hästi ja teisel halvasti toimib ...

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1781
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus #28 Postitas sang » 16 Juun 2005, 12:28

mõtlen ise kah sidesüsteemi rakendamise peale. minu soovid:

-kaassõitajaga rääkimine
- PMR side (kaks jaama, ühe annaks ntx kambajõmmile autosse vms)
-muusika kuulamine

Lahendusi mõtlesin välja kolme sorti:

1. tipp-klassi süsteem (StarCom)
2. odavklassi süsteem (Albrecht)
3. ise millegi kompunnimine ja leidmine

minu küsimus kogenumatele: kas nr 1 on oma omadustelt niivõrd palju üle nr 2, et maksab sinna sisse matta 4X rohkem raha? või on hinna-kvaliteedi optimumi saavutamiseks mõttekas hoopis ise otsida-kompunnida?

minu puhul viimane mõttekas siis, kui hinna/kvaliteedivahe tuleb hoomatav või jändamist vähe, muidu ei viitsi jännata, pigem tarbiks :)

ahjaa, põhiline sõidukiirus 100-110, kiivriteks suht häälekad avanevad shiro ja nolan. elektrit süsteemi toiteks võtaks eelkõige massina küljest (bemaril ju vastav pistikki:) )

mis arvate, mis oleks mõistlik lahendus?
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 402
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus #29 Postitas Aatomik » 06 Aug 2005, 12:03

Olen nüüd samuti professionaalsemat sidesüsteemi valimas ja sõelale jäid Starcom ja Autocom. Kaalukauss hakkab kalduma Autocomi kasuks sest kuigi Starcom on küll odavam, olen aru saanud, et Starcomiga ei kuule rääkija enda häält ja Autocomi helikvaliteet pidavat parem olema. Tahan selle statsionaarselt paigaldada ja minu tsikli puhul on kriitiline selle karbi suurus ning Autocom Active Rider mudel on väiksem kui Starcom.

Autocomile tahaks külge pookida Cobra saatja. Kas kellelgil on isiklikku kogemust ja oskab öelda kas selleks peab olema mingi Autocomi spets kaabel? Kas ja kuidas siis saatja VOX toimib või kasutatakse saatja puhul ikka PTT nuppu?
Pilt
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2273
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus #30 Postitas kris. » 06 Aug 2005, 12:23

Autocom-i valikuga eksida ei saa!
Ise kasutan küll Kenwoodi saatjat aga VOX jms peaksid analoogselt töötama. Kasutan vahekaablit (Autocom) millel on PTT lüliti ning 3-e positsiooni lüliti - saatja pidevalt sees, saatja VOX rezhiimis ning PTT. Praktikas kasutan 95% PTT-d. Pidevalt sees pole kunagi kasutanud. VOX-ga on ilmselt hea kui mingi pikem lobisemine ... mida harilikult ei ole.
Selle vahekaabli eest küsitakse loomulikult järjekordne "miljon" :-(. Kui ise teha ei taha, arvesta kaabli hind süsteemi kogumaksumusse sisse enne kui hindu võrdled.
Samuti mobiiliga ühendamise kaabli hinnad. Endal on lisaks lahtisidestustrafo vahele pandud - ilma selleta ei saanud telefoni korralikult toimima.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!




Mine “Sõidu- ja lisavarustus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist