Üherattaline haagis mootorrattale?
Moderaator: Moded
Re: Üherattaline haagis?
franz125 kirjutas:Tehase dabroo peab ka olema, kõikidel ratastel ei pruugi olla.
Avaldasid arvamust või lugesid selle kuskilt välja?
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
- Tsikkel: HD Bobik 103
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Üherattaline haagis?
HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
Hetkel tundub olevat suurimaks kitsaskohaks on määrust nr 37. (03.06.2011) "Auto, mootorratta, mopeedi ja nende haagiste tüübikinnituse, üksiksõiduki kinnituse ja ümberehituse tingimused, nõuded ja kord" kus on öeldud, et haakeseade peab olema EÜ- või E-tüübikinnitatud. Tüübikinnitatud haakeseadmetena on olemas vaid kuulkinnitused ja need üherattalistele kohe kuidagi ei sobi.
Ma olen läbi töötanud hunniku erinevaid EÜ määruseid ja nõudeid aga seni pole suutnud avastada ühtegi, mis kästitleks üksikkorras ehitatavaid haagiseid ja haakeseadmeid. Kõik leitu käib tootmise käigus paigaldatud haakeseadmetele.
Saatsin algatuseks järelepärimise ARK'i vaatame, mis nad vastavad.
Kui keegi oskab viidata mõnele EU reeglile või määruselel, mis käsitleb üksikkorras ehitatud L kategooria sõidukite haagiseid ja haaakeseadmeid, siis palun jagada.
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Üherattaline haagis?
Tarts kirjutas:franz125 kirjutas:Tehase dabroo peab ka olema, kõikidel ratastel ei pruugi olla.
Avaldasid arvamust või lugesid selle kuskilt välja?
Sõber ostis maxirollu ja tahtis ka haagist orgunnida aga passi haagist kirja ei pandud kuna maaletooja dokkides haagisest juttu polnud.Pidid võtma tehasega ühendust ja sealt läkitati vajalikud paberid.Võimalik et asi tüübikinnitusest kinni aga kes seda teab mismoodi need tehtud on.Ju peab iga tsikkli omanik igaks juhuks ARK-st küsima.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Macintosh kirjutas:Hetkel tundub olevat suurimaks kitsaskohaks on määrust nr 37. (03.06.2011) "Auto, mootorratta, mopeedi ja nende haagiste tüübikinnituse, üksiksõiduki kinnituse ja ümberehituse tingimused, nõuded ja kord" kus on öeldud, et haakeseade peab olema EÜ- või E-tüübikinnitatud. Tüübikinnitatud haakeseadmetena on olemas vaid kuulkinnitused ja need üherattalistele kohe kuidagi ei sobi.
No ei ole kindlasti ainult kuulkinnitused.Eestiski on erinevaid haakeseadmeid müügil erinevatele liiklusvahenditele ja neid tüüpe on ikka kindlasti rohkem ,kui kuulliigend..Alustades põllumajandusest ja lõpetades kaevanduses kasutatavatega.On näiteks pneumaatiliselt avatavad või mehhaniliselt avatavad,sõrme ,munaka sadulana jne.Enamus neist on sertifitseeritud.Haakeseadet valitakse üldjuhul haakeseadmele rakenduva kaalu ja haagise massi järgi ning muuid otseseid nõudeid nagu eriti ei olegi.Traktoritel kasutatakse autodega samu asju jne.Sertifitseeritud peab olema ka haagise küljes olev osa(näiteks tiisli silm),ehk see osa ,mida lukustatakse.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Üherattaline haagis?
franz125 kirjutas:...
Sain aru. Sellele vaatamata olen seisukohal, et ametniku suva ei ole määrav. Senised avaldused, mis olen aidanud büroole teha, on eranditult saanud positiivsed lahendused. Viimane neist oli umbes kaks kuud tagasi.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
XL1000 kirjutas:No ei ole kindlasti ainult kuulkinnitused.
Antud dokumendi lõigus millest ma räägin on jutuks mootorattata haakeseade.
See, et traktoril on kasutusel midagi on antud juhul lihtsalt müra.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Macintosh kirjutas:XL1000 kirjutas:No ei ole kindlasti ainult kuulkinnitused.
Antud dokumendi lõigus millest ma räägin on jutuks mootorattata haakeseade.
See, et traktoril on kasutusel midagi on antud juhul lihtsalt müra.
Ma pidasin silmas,mida maailmas toodetakse ja mida ka meil saab osta.Ei ole see tsikli haakeseade midagi ainukordne ega ainulaadne.Kõik EU-s tehtud sertifitseeringuga asjad peavad ju ka meil saama tüübikinnituse,seaduses on nii öeldud.Kui inglane või tšehh teeb midagi tsiklitele, nagu seal eespool viidatud,siis peab selle ka meil saama legaalselt arvele.Ise tegemisel on ainult see iva,et selle liikuva osa pead kuskilt ostma.Ise sertifikaati teha ,ühe asja jaoks on mõtetu,aga mitte võimatu.Ja need ei ole seal ükski munaka tüüpi ühendused.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Sellel lingil on keegi juba MNT-st järelpärimise teinud ja seal see ka täismahus välja pandud,ehk selline nimetus asjal
"Kaherattalise mootorratta üherattaline järelhaagis, mis kallutab koos kaherattalise sõidukiga." ja seda eestis arvele ei võeta vaid on mootorratta lisaseade ja ei ole vaja mingeid E ega EÜ tüübikinnitusi.Telli USA lehelt need haakesadme osad ja keevita sinna haagis külge.Elu on alati veidi lihtsam,kui esmalt tundub .
Link sinna venekeelsesse teemasse,aga ARK-i vcastus seal maakeeli kirjas ja ka tegelase kontaktid all.
http://www.free-rider.ee/forum/printthread.php?tid=175
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Üherattaline haagis?
Selle loogika järgi tundub simpel.
Aga, siis on veel kindlustuse teema üleval. Kuidas nemad seda näevad?
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Üherattaline haagis?
xl1000 lingil oleva jutu järgi võttes:
Kuna tegu pole haagisega, vaid lisaseadmega, siis eraldi teda ei kindlustata. Küll aga ilmselt kasko puhul läheb teemaks.
Kindlustuse mõttes tegu sama asjaga nagu auto lisatuled või kiivrid meie peas
Sel puhul on asi ikka äärmiselt lihtne - tee valmis, keevita külge, 15 eurikut korraline ülevaatus ja asi ants.
Sel puhul ei tohiks ka oluline olla ratta lubatud haagise mass, kuna tegu pole haagisega seaduse mõistes. Pane mida tahes sinna järgi, niikaua kui tegu on üherattalise asjaga, peamine, et tsikli enda tuled, reg märk välja paistavad.
Täiesti tume maa seadusandluses. Pimedas .... märgistamata 2 meetrine jeblunn ratta järel Ilmselt kohanduvad pika veose nõuded - kui üle meetri, siis peab vastavalt märgistatud olema vms.
Kui see nüüd tõeks osutub, st. mingi ametnik ka kirjalikult kinnitab, et nii on, siis kannan kohe projekti koordinaatorile üle 20 euri asjaajamis ja testkäru tegemiskulude katteks. Vastu soovin saada informatsiooni - ametnike vastused, ehitamiseks vajalike osade nimekirja, projekti joonised ning võimaliku valmistaja kontakte.Lisaks .... tegu peaks olema platvorm monohaagisega (Mul puudub huvi matta tonn euri ilusa läikiva klaasfiiber palli alla). Sealjuures ei pea projekt õnnestuma, soovin panustada ühiskonna arengusse, aga kuna olen igal alal kirvevars, siis muuga kui lepalehed ei oska aidata. Lisaks huvitun kohe algul vaja minevate vidinate soetamisest - kiige haakeseade, rattake, amortisatsioon (kui tuleb) jne.
Ma juba viiendat aastat imestan meie nö lollide küla kojamehe rollerihaagist uurides, et mismoodi ta siiani ilma trahvi saamata ringi kütab - päris papinöörist haakeseade pole, aga sauna taga soome seppade poolt mutrivõtmetest kokku keevitatu külge on sajase naelaga aiakäru kinnitet.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Davidson kirjutas:Selle loogika järgi tundub simpel.
Aga, siis on veel kindlustuse teema üleval. Kuidas nemad seda näevad?
Kindlustus näeb seda sellisena nagu teh.passis kirjas ehk tsikkel koos lisaseadmega.Ega nemad ei saa ise mingeid nõudmisi esitada.Liiklus kindlustus on kohustuslik ja nemad on kohusttud seda tegema arvel olevale liiklusvahendile.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
AzA kirjutas:xl1000 lingil oleva jutu järgi võttes:
Kuna tegu pole haagisega, vaid lisaseadmega, siis eraldi teda ei kindlustata. Küll aga ilmselt kasko puhul läheb teemaks.
Kindlustuse mõttes tegu sama asjaga nagu auto lisatuled või kiivrid meie peas
Sel puhul on asi ikka äärmiselt lihtne - tee valmis, keevita külge, 15 eurikut korraline ülevaatus ja asi ants.
Sel puhul ei tohiks ka oluline olla ratta lubatud haagise mass, kuna tegu pole haagisega seaduse mõistes. Pane mida tahes sinna järgi, niikaua kui tegu on üherattalise asjaga, peamine, et tsikli enda tuled, reg märk välja paistavad.
Täiesti tume maa seadusandluses. Pimedas .... märgistamata 2 meetrine jeblunn ratta järel Ilmselt kohanduvad pika veose nõuded - kui üle meetri, siis peab vastavalt märgistatud olema vms.Kui see nüüd tõeks osutub, st. mingi ametnik ka kirjalikult kinnitab, et nii on, siis kannan kohe projekti koordinaatorile üle 20 euri asjaajamis ja testkäru tegemiskulude katteks. Vastu soovin saada informatsiooni - ametnike vastused,
Seda haagist loetakse minu arusaamist mööda võrdseks külgkorvi ehk külghaagisega.
Ametniku vastus on ju seal selgelt eestikeeles olemas ja see on aastast 2013 ehk peale viimaseid liiklus seaduse muudatusi välja antud.
Loomulikult peavad selle haagisel olema ka tuled(jääb orignaal tulest liiga kaugele),külkal on ju ka gabariit nii ees kui taga.Sellele vaja ainult taha ja kui tsikli nr jääb varjatuks,siis ka number.Normaalne on sinna ka suunad panna,isegi kui seadus ei nõua.
Kindlustus on ju selge,et käib teh passi järgi.Eraldi kaskot teha oleks ilmselt täiesti mõttetu,sest aastamaks tuleb ilmselt kallim kui see aparaat ise.Mõistlik on seda kindlustatda koduse vara seas ja kola mis seal sees, läheb niigi kodukindlustuse alla.
Ratta haagise mass ei ole ju selle jutu järgi õldse argument just nagu külka puhul.See hakkab rolli mängima kaherattalise haagise puhul,mis vormistatkse eraldi teh passi ja numbriga eraldi liilusvahendiks.
Alustada tuleb loomulikult ARK-st ja seda ikka iga ratta puhul individuaalselt.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Üherattaline haagis?
Selge pilt. Ikkagi panustan ideesse. Ümberehituse teostamiseks vaja miski letti ju lüüa
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
Täna hommikul sain ARK-st, kirja, mis kinnitab eelnevat:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------Vastuseks Teie küsimusele:
Kaherattalise mootorratta üherattalist järelhaagist, mis kallutab koos kaherattalise sõidukiga, eraldi ei registreerita. Andmed koos kaherattalise mootorrattaga kallutava üherattalise järelhaagise kohta kantakse asjaomase mootorratta registreerimistunnistusele.
Tehnonõuded:
- Mootorsõiduki haakes oleva haagise valgustus- ja signalisatsiooniseadmeid peab olema võimalik sisse lülitada mootorsõiduki valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmete lülitusseadmete abil.
- L kategooria sõiduki ja tema haagise rehvi märgistus peab vastama E-reegel nr 75 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele.
- L kategooria sõiduki ja selle haakes oleva haagise haakeseade peab olema projekteeritud ja valmistatud selliselt, et see oleks kasutamisel ohutu ja oleks tagatud selle pikaajaline nõuetele vastav töötamine. Alates 9. novembrist 2007. a esmaregistreeritud L kategooria sõiduki haakeseadme ehitus ja paigaldus peab vastama direktiivi 97/24/EÜ nõuetele.
- L kategooria sõiduki haakes oleva haagise suurim lubatud pikkus 2,50 m.
- L kategooria sõiduki haakes oleva haagise suurim lubatud laius 2,00 m.
- L kategooria sõiduki haakes oleva haagise suurim lubatud kõrgus 2,50 m.
- L kategooria sõiduki haakes oleva haagise lubatud tegelik mass on pool veduki tühimassist.
Viited:
Liiklusseadus § 76 ja § 78.
Majandus-ja kommunikatsiooniministri 03.03.2011 määrus nr 19 „Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimise tingimused ja kord1“ § 6 lg 1.
Majandus-ja kommunikatsiooniministri 13.06.2011 määrus nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele“ § lisa 1.
Kõike paremat,
Rait Parve
Tehnoosakonna ekspert
L-kategooria sõidukiga (sh. mootorrattaga) on lubatud vedada nii suure tegeliku massiga haagist, kui mootorratta tootja on ette näinud, kuid mitte suuremat kui 50% sõiduki tühimassist. Kui tootja ei ole haagise vedu ette näinud (valdav osa mootorratastest), siis sellega haagist ka vedad ei või. Üldist keeldu mootorrattaga järelhaagiste vedamiseks ei ole, kuid kasutamiseks on ette nähtud teatud tingimused. Küll on erinev asjaajamine ja paberimajandus sõltuvalt sellest, kas mootorratta järel soovitakse kasutada tavapärase haagise veeremiga haagist (üks telg kahe rattaga, üks ratas telje kummaski otsas) või sellist ühe rattaga haagist, mis kallutab koos mootorrattaga. Viimast haagise tüüpi nimetatakse seadusandluses nii: „kaherattalise mootorratta üherattaline järelhaagis, mis kallutab koos kaherattalise sõidukiga“.
Tavapärane haagis.
Kui mootorratta tootja on haagise vedamise võimaluse ette näinud, siis tavapäraseid haagiseid (millel üks telg kahe rattaga, telje kummaski otsas üks ratas) võib mootorratta järel vedada kui see haagis pole pikem kui 2,5 meetrit ega laiem kui 2,0 meetrit. Lisaks massinõue. Haagis peab olema tavapärasel viisil registreeritud (+kindlustus/ülevaatus/…). Haakeseadmete ja ühendusjuhtmete sobivuse korral võib selliseid haagiseid ja mootorrattaid omavahel kombineerida vastavalt soovile (põhimõtted on samad mis haagiste kasutamisel auto järel). Kuigi pole otseselt nõutud, siis kui sellist haagist esitatakse eesmärgiga seda kasutada mootorratta järel, on tungivalt soovitatav selle haagise tiislile lisada täiendav liigend, mis suurendaks pikitelje suunalist radiaalse liikumise suurimat võimalikku nurka ja seeläbi vähendaks ohtu, et haagist vedades mootorrattaga kallutades kallutataks rohkem kui haakeseade võimaldab!Kaherattalise mootorratta üherattaline järelhaagis, mis kallutab koos kaherattalise sõidukiga.
Riigiti on sellise haagise käsitlemine erinev, kuid Eestis registreeritakse selline haagis (nagu Teie saadetud pildil) ümberehituse korras mootorratta lisaseadmena. St haagisele ei väljastata eraldi registreerimistunnistust, vajadusel (kui mootorratta registreerimismärk ei paista haagise kasutamisel välja) tuleb tellida täiendav mootorratta registreerimismärk (duplikaat), mis paigaldatakse haagisele. Nii ei oma selline haagis ka eraldi ülevaatuse või kindlustuse tegemise kohustust. Peale ümberehituse vormistamist loetakse selline haagis mootorratta osaks. NB! Kuigi tavaoludes võib selliselt ümberehituse korras haagis-lisaseadme saanud mootorrattaga liigelda ka ilma haagiseta, siis perioodilisele ülevaatusele esitamisel tuleb esitada komplektne sõiduk ja kuna see haagis kuulub ümberehituse järgselt „komplekti“, siis tuleb ülevaatuse ajal alati esitada mootorratas koos üherattalise järelhaagisega).
Seadusandlus:
MKM määrus nr. 19 - Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimise tingimused ja kord
§ 6. Sõiduki registreerimine
[---]
(11) Kaherattalise mootorratta külghaagist, kaherattalise mootorratta üherattalist järelhaagist, mis kallutab koos kaherattalise sõidukiga, ja kombaini heedri vedamise haagist eraldi ei registreerita. Andmed mootorratta külghaagise, koos kaherattalise mootorrattaga kallutava üherattalise järelhaagise ja kombaini heedri vedamise haagise kohta kantakse asjaomase mootorsõiduki registreerimistunnistusele.§ 14. Registreerimismärkide väljastamine ja nõuded
[---]
(8) Maanteeamet võib sõiduki omaniku või tema esindaja või sõiduki kasutamiseks õigustatud isiku taotluse alusel väljastada täiendava registreerimismärgi sõiduki tagaosas kasutatavale seadmele või koos kaherattalise mootorrattaga kallutavale üherattalisele järelhaagisele, mis varjab tagumist registreerimismärki. Täiendava registreerimismärgi väljastamise kohta teeb Maanteeamet registrisse kande.Üherttalise haagise võib ise valmistada või soetada mõne kaubanduses saadaoleva uue või kasutatud haagise, ostu korral on soovitatav omada soetusdokumente.
Kuna Eestis on otsustatud selliseid haagiseid käsitleda kui mootorratta osa (lisaseadet), siis saab ühe konkreetse haagise seostada ühe konkreetse mootorrattaga.
Soovi korral esitage konkreetse mootorratta kohta ümberehituse avaldus, milles soovite lisada mootorrattale „kaherattalise mootorratta üherattaline järelhaagis, mis kallutab koos kaherattalise sõidukiga“. Võib eeldada, et ümberehituse nõuetele vastavuse tuvastamisel kaastakse hindamisse (ekspertiisi) ka Maanteeameti-väline, tunnustatud ekspert, kuid ümberehituse menetluse täpsemaid detaile pole võimalik praegu ette näha.
Lugupidamisega
Ingemar Arusoo
Tehnoosakonna ekspert
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
Ma joonistan asja küll Sketchupis kokku aga see on rohkem silmailuks.
Kas meie huviliste seltskonnas mõni on kes mõnd tõsisemat CAD'i osab käsitleda?
Huvilised:
- stev666
- Motopunk
- AzA
- Davidson
- Macintosh
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Üherattaline haagis?
Selline huvitav lause jäi silma:
Kui tootja ei ole haagise vedu ette näinud (valdav osa mootorratastest), siis sellega haagist ka vedad ei või.
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
Kus sul see silma jäi. ARK-i vastus ei sobinud sulle?
Minu isiklik arvamus on see, et raske haagisega on kergem ja võib-olla isegi ohutum sõita, kui raskete kohvritega.
Kui ma enda elevandi ikka täis laen ja kaassõitja ka peale istub, siis on kõik numbrid, mis passis kirjas, juba lõhki.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Üherattaline haagis?
Piipz kirjutas:Kus sul see silma jäi. ARK-i vastus ei sobinud sulle?
Sellest samast ARK'i vastusest free-ride lehel
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
- Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 25 korda
Re: Üherattaline haagis?
yeekim kirjutas:Piipz kirjutas:Kus sul see silma jäi. ARK-i vastus ei sobinud sulle?
Sellest samast ARK'i vastusest free-ride lehel
Aga üherattalist ei loeta ju haagiseks
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Üherattaline haagis?
Loetakse küll haagiseks, lihtsalt haagiseks, mis on lisavarustuses.
„kaherattalise mootorratta üherattaline järelhaagis, mis kallutab koos kaherattalise sõidukiga“
Iga mees peab ilmselt oma ratta kohta konkreetselt uurima. Mida ma ka just äsja tegin cb600F (2006) kohta.
-
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
- Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 25 korda
Re: Üherattaline haagis?
AzA kirjutas:Loetakse küll haagiseks, lihtsalt haagiseks, mis on lisavarustuses.
„kaherattalise mootorratta üherattaline järelhaagis, mis kallutab koos kaherattalise sõidukiga“Iga mees peab ilmselt oma ratta kohta konkreetselt uurima. Mida ma ka just äsja tegin cb600F (2006) kohta.
Kus kohast ja mida täpselt uurisid. Keegi uurija võiks minu ratta kohta ka uurida. Suzuki m1800r reg 560kg
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Üherattaline haagis?
Arki-i teh spets ütles nii, et nemad on registripidajad ja lähtuvad valmistaja andmetest. Kui teh passis pole haagist ette nähtud, siis margiesindusest võib uurida, kas valmistaja näeb ette, kui näeb, siis teevad muudatuse, kui ei näe, siis haagist kasutada ei tohi. Margiesindused:
http://www.mnt.ee/index.php?id=13132
Üherattalise haagise kohta ütles nii, et tegu küll lisaseadmega, aga nad võtavad seda ilmselt ikka nagu haagist, kuigi soovitas teha kirjaliku järelpärimise, et saada konkreetne ja täpne vastus.
Igal juhul soovitas alustada margiesinduse päringust.Honda esindus ütles:
Neile tulevad rattad nii, et mingeid valmistajapoolseid märkeid pole haagise kohta - ei lubamist ega ka mitte lubamist, ei külghaagise ega järelhaagise. Kuna monohaagis pole üldse mingi haagis, vaid lisaseade, siis küsimuse lahendab maanteeamet. Natuke mees mõtles ja ütles, et tegu igati aruka asjaga, raskuskese madalal vs. kohvrihunnik, et tervest mõistusest lähtudes peaks lubatama, aga asja peaks lahendama siiski ark.
Rataste kohta tehase sertifikaadid on ARK-i käes.
ARK Pärnu osakonna tehnospets:
Juhul kui tegu lisaseadmega, tuleb saata Tallinna tehnoosakonda ümberehituse avaldus ja seejärel otsustatakse, kas ümberehitus lubada või mitte.
Ehk siis tuleks tehnoosakonnast uurida, mida nad arvavad lisaseadmena käsitletava monohaake kohta, kui teh passis pole haagist ette nähtud. Mingit seadust ega määrust antud keisi kohta pole.
Millest nad seal lähtuvad pole õrna aimugi. Kui ütlevad, et mingil juhul sellist ümberehitust ilma haagise loata passis ei luba, siis hakata oma ratta haagise võimalust ajama. Kui lubavad, siis ilmselt iga üksik juht vaadatakse eraldi üle.
Sel juhul on alles mõistlik joonestama ja pilte otsima hakata.
Mac, viitsid oma teh kontaktilt uurida, kas lisaseade tüüpi mono haagise puhul on vaja valmistaja poolset haagise luba või vaadatakse iga keiss eraldi üle?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Kui asi läheb ümberehituse alla,siis alati iga juhtum eraldi ehk iga tegelane peab seda oma ratta kohta eraldi ARK-i tehnoosakonnast küsima-loaümberehituseks võtma.Peale seda allas mõistlik keevitama hakata.Aga see on ju üldjuhul nii kerge ja mingit erilist lisaohtu mitte tekitav,et miks nad peaks keelduma.Muidugi niipalju kui elu on näidanud,siis väljaspool Tallinna pole ARK-i isegi mõtet minna,sest otsustamine käib siin ja nii lihtsalt on.Mõni asi ,mis näiteks Saaremaal on võimatu saab Tallinnas üsna lihtsalt tehtud.See juba oma kogemusest.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
XL1000 kirjutas:Kui asi läheb ümberehituse alla,siis alati iga juhtum eraldi ehk iga tegelane peab seda oma ratta kohta eraldi ARK-i tehnoosakonnast küsima-loaümberehituseks võtma...
Saatsin neile järelepärimise. Vaatame,mis nad vastavad....
TÄIENDUS: ja nad vastasidki (kiiresti)
Lõpliku otsuse teeb Maanteeameti tehnoosakond, kuid seal juures palume ka margi esinduselt infot, kas tootja on märkinud mingeid piiranguid haagiste vedamise osas.
Registris oleva mootorratta puhul tuleb alustada avalduse esitamisest tehnoosakonnale. Avalduse juures peab olema kindlasti info paigaldatava haagise tehniliste andmete kohta.
Elektroonse avalduse, mis on digitaalselt allkirjastatud võite saata aadressile tk@mnt.ee , paberkandjal esitatud avalduse võtab vastu Maanteeameti teenindusbüroo.
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Üherattaline haagis?
Ma sain monohaagisest niiviisi aru, et selle kohta kohaldatakse külghaagise (külgkorvi) kohta käivaid reegleid. Tänapäeval, kui tsikkel registreeritud külghaagisega, võib ka ilma sõita, aga üv tuleb külghaagisega läbida. Sama asja monohaagise kohta tõi oma vastuses välja mnt ameti tehnoosakonna ekspert:
Riigiti on sellise haagise käsitlemine erinev, kuid Eestis registreeritakse selline haagis (nagu Teie saadetud pildil) ümberehituse korras mootorratta lisaseadmena. St haagisele ei väljastata eraldi registreerimistunnistust, vajadusel (kui mootorratta registreerimismärk ei paista haagise kasutamisel välja) tuleb tellida täiendav mootorratta registreerimismärk (duplikaat), mis paigaldatakse haagisele. Nii ei oma selline haagis ka eraldi ülevaatuse või kindlustuse tegemise kohustust. Peale ümberehituse vormistamist loetakse selline haagis mootorratta osaks. NB! Kuigi tavaoludes võib selliselt ümberehituse korras haagis-lisaseadme saanud mootorrattaga liigelda ka ilma haagiseta, siis perioodilisele ülevaatusele esitamisel tuleb esitada komplektne sõiduk ja kuna see haagis kuulub ümberehituse järgselt „komplekti“, siis tuleb ülevaatuse ajal alati esitada mootorratas koos üherattalise järelhaagisega).
Mõneti sarnane lugu on minu kaubikuga, millel 3+3 istekohta. Kaupa vedades on tagumine istmerida teinekord kuude viisi kuuri all ja politsei pole poolt sõnagi öelnud, kuigi on kontrollitud ja selle käigus ka kongi vahitud. Üv jaoks tuleb aga igal juhul istmed sisse tõsta ja asjakohaselt oma ettenähtud kohale kinnitada, et üv onu saaks nende reeglitele vastavust, turvavööde jms olemasolu kontrollida. Kuna monohaagis ise ülevaatusel käima ei pea, siis ainuke regulaarne võimalus selle kallal omaniku ajusid peedistada ongi tsikli enda korraline ülevaatus.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: Üherattaline haagis?
Kui keegi kalkulli kokku paneb ja leiab, et siukse 150-200L mahutavusega ja 40-50kg kandevõimega pärakäru odavama otsa treilerite ja atv kärude hinnaga kasumlikult valmis saab tehtud, siis mina deklareeriks siinkohal huvi üks säärane asi soetada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Huvitavaks läheb,aga asi ka siis, kui selline haagis on passis lisaseadmena kirjas ja tahad ratast müüa,aga haagist mitte.Ilmselt pead enne müüki jälle ARK-i tüütama hakkama,sest muidu pead ka haagise koos rattaga müüma.Kui just ostjal endal sarnast haagist olemas pole.
Ühesõnaga tasub seda teha rattale,millega pikemalt sõita kavatsed.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Üherattaline haagis?
Kuna mul isiklikult on taolisest tehnikast teadmised umbes sama suured nagu naabri kassil tuumafüüsikast, siis jään ootele.
Jätkuvalt olen nõus panustama 20 tegelasele, kes selle jama läbi närib.
Ühtlasi paneksin ette midagi taolist aluseks võtta:
http://pbmotorcycletrailer.com/wp-conte ... railer.jpg
http://pbmotorcycletrailer.com/wp-conte ... r-trip.jpg
Peaks olema üsna lihtsasti teostatav, disain pole küll suurem asi, aga edevamad vennad võivad ju kooriku ümber teha. Samas olemas kõik kohad, kuhu kellad viled kinnitada ning ka ratta ja amordi kinnitus tundub siuke ok.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.