Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Termax
Postitusi: 18
Liitunud: 28 Veebr 2016, 16:20
Asukoht: Tartumaa

Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas Termax »

Plaan siis see hooaeg hakata tsikliga sõitma milleks saab olema ilmselt kas bike või naked bike.
1.Sooviks siis infot kinniste kiivrite kohta mis firma omasid eelistada, plussid ja miinused. Kindlasti panen kiivri valikul rõhku sellele, et kiiver oleks võimalikult kerge.

  1. Sooviks infot sõidujope ja pükste kohta. Kas valida Nahk või tekstiil. Millised head brandid. Ilmselt välistatud täis kombed kuna see rohkem ringraja meeste teema ma arvan. Või peaks ikka ka kombe peale mõtlema.
  2. Saabastega sama teema. Millised kas kõrgem või madalad ja mida silmas pidada samuti head brandid.
  3. Kinnastega arvan, et saab kõige lihtsam olema , aga ikkagi kuulaks hea meelega mida silmas pidada.

Ette tänades.
Aivo



Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Termax kirjutas:

Plaan siis see hooaeg hakata tsikliga sõitma milleks saab olema ilmselt kas bike või naked bike.
1.Sooviks siis infot kinniste kiivrite kohta mis firma omasid eelistada, plussid ja miinused. Kindlasti panen kiivri valikul rõhku sellele, et kiiver oleks võimalikult kerge.

  1. Sooviks infot sõidujope ja pükste kohta. Kas valida Nahk või tekstiil. Millised head brandid. Ilmselt välistatud täis kombed kuna see rohkem ringraja meeste teema ma arvan. Või peaks ikka ka kombe peale mõtlema.
  2. Saabastega sama teema. Millised kas kõrgem või madalad ja mida silmas pidada samuti head brandid.
  3. Kinnastega arvan, et saab kõige lihtsam olema , aga ikkagi kuulaks hea meelega mida silmas pidada.

Ette tänades.
Aivo

Võtan isikliku eelistuse alusel:

  1. Kas avatav või kinnine kiiver? Kui avatav, siis Schuberth C3. Hea kerge ja mugav. Kinnise puhul S1.
  2. Nahk on tore küll. Aga kui pikad sõidud ja mis tsikkel üldse? Üldiselt on tekstiil universiaalsem lahendus. Ilmastikust ka nii palju ei sõltu. Head tekstiili teeb Rukka. Aga head tugevat nahka teeb näiteks Furygan.
  3. Kõrgemad, aga mitte raja omad. Sellised head kõrged matkasaapad. Daytona Travel Star GTX näiteks. Või Touring Star.
  4. Kindaid osta eri hooaegade jaoks kaks paari. Ühed õhukesed suvekad ( näiteks Revitil päris kenad 3d kätte sobivad kindad ) ja paksemad talvekäpikud, millega hea nullkraadi ringis ringi lasta. Kui huvi on muidugi. :)
    Kogu selle varustuse juures tekib kindlasti üksaeg küsimus, et mis see ka maksab. Päris omajagu maksab, kui aus olla. Samas, asjad on ostetud sellise varuga, et jätkuks ikka terveks dekaadiks. :)
www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!

Teema algataja
Termax
Postitusi: 18
Liitunud: 28 Veebr 2016, 16:20
Asukoht: Tartumaa

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas Termax »

Selge päris põhjalik ülevaade. Kus suuremaid kauplusi on kus saaks vaadata ja proovida. E-poodidest ei taha selliseid asju väga osta kuna ei tea kuidas suurused klapivad jne ja pärast jama kui palju neid vahetama hakata jne.

Kasutaja avatar

Lepa
Postitusi: 60
Liitunud: 21 Mär 2015, 12:24
Tsikkel: RnineT

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas Lepa »

Nädalavahetusel ja esmaspäeval motodepoos kõik -20%, üsna hea valik kohapeal ja arvestatav sääst ;)

Kasutaja avatar

TPB
Mode
Postitusi: 248
Liitunud: 22 Mai 2015, 22:07
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas TPB »

  1. kiivreid on väga palju ja erineva kujuga, ka nurk millel istud siklil mängib rolli, mõned on mõeldud püsti, mõned pikali sõitmiseks rohkem, pead poes kõik läbi proovima
  2. esimene komplekt läheb niikuinii õppimiseks, mina käisin täna vaatamas oma kolmandat tagi sest esimene sai ostetud odav, teine tekstiil et oleks soe ja nüüd võtan ümber nahktagi, pükse on kaks - ühed sõiduteksad ja ühed kolmekihilised igaks ilmaks, saab voodri välja võtta kui on soe. Püksid ja tagi saab lukuga kokku tõmmata, tänaval pole kombe kindlasti vajalik.
  3. mul on foobia, sõidan ainult kõrgete saabastega, neid on ka 2 - ühed suvised millest õhk läbi käib ja ühed kuulikindlad, lõpuks valisin Daytonad
  4. kindad on seni vaat, et kõige keerulisem olnud, tihkelt ümber ja poes mõnusad nahkkindad jäid sõites väikseks sest soojaga käsi paisub ja pigistab vere kinni, ostsin suuremad lühikesed suvekad ja külma ilma jaoks pikad nahad

netist tellimine on probleem, kõikidel firmadel oma mõõt, ei ole nii et 56 on 56, ainus variant on eestis kohapeal proovida ja siis sama tootja sama mudel tellida..........samas saab ka eesti poodidega kaubale hinna suhtes

Kasutaja avatar

TPB
Mode
Postitusi: 248
Liitunud: 22 Mai 2015, 22:07
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas TPB »

Lepa kirjutas:

Nädalavahetusel ja esmaspäeval motodepoos kõik -20%, üsna hea valik kohapeal ja arvestatav sääst ;)

täpselt, esmasp lähengi sinna

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas AzA »

Samuti enda seisukohalt lähtudes:

  1. Arai, Shoei, Schubert, siis veel Suomy, Shark, Scorpion, HJC - Lihtsam on öelda, mis jäta välja - loobu odavast hiina risust kohe. Mida rohkem maksad, seda rohkem saad, kuigi leiab aegajalt ka odavama hinnaga pärle, aga neid otsida on tõsine töö ja vedamine. Mõtle, kas tahad sisemist päikesevisiiri või vahetad põhivisiiri, kas paned mikri, kas oled prillikandja jne.
    Kiivri puhul jälgi, et ta su peakujuga sobiks - ovaalne, ümmargune jms.
    Alusta lugemisest.
    http://www.motosport.com/blog/sportbike ... ying-guide

  2. Ilmselt maitseasi. Rajale ronid siis nahk. Mina näiteks sõidan peamiselt nahktagi, aga riidest pükstega, väga palavaga tavalise jope ja seljakaitsmega.

  3. Yerbaga nõus. Esimesteks jah sellised poolkõrged või kuidas iganes neid kutsuda.
    Lisaks mina ntx sõidan linnas natuke kõrgemate kingadega - Icon Tarmac 2, vaata ise millised nad on. Eeliseks kiire jalga ja ära ning ülihea ventilatsioon, miinuseks asjaolu, et maanteele ja eriti jahedamaga ei roni.

  4. Jällegi Yerbaga nõus. Mina sõidan suvel õhukeste Lindstrandidega, jahedamaga ja õhtuti mingite 25 euriste jebai nahkadega ja päris jahedaga panen alla windstopper aluskindad - selleks on mul number suurem paar neidsamu jebai nahkkindaid.
    Number kolmed.
    http://www.ebay.co.uk/itm/181361880269? ... EBIDX%3AIT
    Ma lihtsalt ei olnud vaimustunud 100 euri kinnaste eest enne maksma, kui tean, mis number ja millised sobivad, värv ka ju oluline :mrgreen:
    No ja jäingi neid odavaid kasutama. Nats mõni õmblus on viltu, aga overall vägevad.

Aga ma soovitan esimese kamplekti staffi võtta kasutatuna ehk TPB-ga nõus, maitse rakendub alles pärast mõnda aega kasutamist. Välja arvatud muidugi kiiver.

Mina riietun kihiliselt, isegi suvel kasutan pikka aluspesu (forcefield base layer) - nii imelik kui see ka poleks on 25+ linnas jahedam kui ilma, arusaamatu, mis süsteem see seal on. Vähe jahedamaga panen lisaks peale windstopper pesu (oxford chillout, aga tahan vahetada ringi, õmblused häirivad), päris +5-ga viskan lisaks alla nahktagile soojendusvesti.
Lisaks pane punkt 5-ks kaelus, või õigemini kaelused. Käed ja jalad hakkavad siis külmetama, kui organism neis verevarustust vähendab ja teeb ta seda siis, kui pea, kael ja keha külmetavad. kael on oluline tuulevarjus ja soojas hoida.
Isiklikult kasutan 4-5 erinevat kaelust. Pidevalt üübertehnoloogilist forcefield-i toru, vähe jahedamaga tavalist buffi seal otsas, jahedaga maanteel panen windstopper kaeluse nina peale, suviti kütan niisama puhvidega ilma tehnoloogiata. Siis on mul veel windstopper puhv, pool on windstopper ja pool puuvillane toru. Seda viimast hakkasin eelmine hooaeg hindama - siuke kõige all in one-im.
Isiklikult mulle kiivrisukad ei meeldi, seda sain aga pärast esimest hooaega teada :bsmile:

Viimati muutis AzA, 08 Mär 2016, 21:01, muudetud 6 korda kokku.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Muidugi on alati hea teada,millise tsikli selga istud. Sõltuvalt sellest tuleks ka varustust valida.

Termax kirjutas:

1.Sooviks siis infot kinniste kiivrite kohta mis firma omasid eelistada, plussid ja miinused. Kindlasti panen kiivri valikul rõhku sellele, et kiiver oleks võimalikult kerge.

Vaata RPHA Max avatavat kiivrit - kaal ja suurus enam-vähem samad, mis kinnisel kiivril aga märkimisväärselt mugavam. Kinniste kiivrite puhul on Scorpion EXO500 hea valik, sest selle raha eest on kiivrit maa ja ilm.

Sooviks infot sõidujope ja pükste kohta. Kas valida Nahk või tekstiil. Millised head brandid. Ilmselt välistatud täis kombed kuna see rohkem ringraja meeste teema ma arvan. Või peaks ikka ka kombe peale mõtlema.

Lihtsaks tänavasõiduks unusta kombe ära. Alguses on tekstiil hea valik, märkimisväärselt universaalsem. Vaata selliseid, millel tuulutus/ventilatsioon parem siis saad algatuseks ühe komplektiga hakkama varakevadest hilissügiseni. Värvi osas on hele parem, mugavam, ei suvel on mõnusam. Tume jälle praktiliem, sest määrdumine paistab vähem silma. Minu eelistus on hele, sest lisaks mugavusele kuumas on hele liikluses ka paremini märgatav.

Saabastega sama teema. Millised kas kõrgem või madalad ja mida silmas pidada samuti head brandid.

Saabas võta pikk või poolpikk ja võimalikult tugev - kaitseb jalga paremini. Mina olen SIDI fänn, istub hästi jalas, on veekindel ja kaisteb jalga ka avarii korral (proovitud). Mul on olemas ka lühikesed, suvised SIDId aga pärast viimast laksu pole ma sugugi kindel, et olen valmis nendega sõitma.

Kinnastega arvan, et saab kõige lihtsam olema , aga ikkagi kuulaks hea meelega mida silmas pidada.

Minu jaoks kõige keerulisem teema, sests inimese käed on kõige ebastandartsemad keha osad üldse. Mul on kokku 4 paari erinevaid kindaid ja ikka pole piisaval.
Veekindlad, soojad, tekstiil (0-12). Nahast, veekindlad, saab sõita suvises vihmas, alla +10 hakkkab pikalt sõites külm. Täisnahast, õhukesed ilma tuulutusavadeta, pikad (+10-22C). Nahast, lühikesed, suvised, tuulutusvadega (+18-25C). Suvised, võrkpinnaga (üle +23).

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

access
Postitusi: 46
Liitunud: 19 Okt 2014, 16:21
Tsikkel: Yamaha r6
Asukoht: Tartu

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas access »

Siit äkki leiad ka midagi kasuliku.
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=11&t=96139

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kiiver peab sinu rattaga ja peaga kokku sobima.Ei pea olema kõige kallim,aga pigem mugav.Kõik ametlikult müüdavad kiivrid kaitsevad sinu pead piisavalt.100€ ja 600€ headuse ja turvaliseuse vahe ei ole kindlasti 6kordne,sest maksab ka nimi ja muu.Leti hinnas alates a´150 maksvad kiivrid on juba piisavalt head,et nendega sõita.

Riided ka ikka sõltuvalt rattast.Kas bike,matkaratas või naked.Lisaks kas oled soojalemb või ei kannata üldse kuuma.See väga oluline asi.Mul olid kunagi ühed püksid,millega oli mul ka 15 kraadiga palav.Sõber ostis ära ja naudib neid iga ilmaga.

Kinnaste puhul jälle olenevalt rattast,kas on käe kaitsmed või ei ole.Sellega seoses peab olema kinnas kas tuulepidavam või just tuult läbilaskev ja neid võiks tõesti vähemalt 2 erinevat paari olla.Mul ühed on perforeeritud nahast(millega sõidan 90%ajast) ja teised soojemad.Mul on ka käekaitsmed,mis varjavad tuule ära.Samuti vaata kinda puhul ka sõidu asendit ja jope käist,et ei tekiks olukorda,kus sealt kõik käisesse tuleb või randmest pooma hakkab.Kinnas peab poes proovides olema pigem vaba.Proovi millestki kinnas käes kinni hoida ,mõned minutid,siis saad aru,kas lenksu hoides ka mugav on.

Saapad on ka väga individuaalsed asjad.Mina sõidan ainult lühema saapaga ja nii on.Samas sõber ainult sellise veidi kõrgema touringuga.Minule iga firma saapad ei lähe isegi jala otsa(kõrge pöia osa),rääkimatta nendega käimisest või pikalt jalas hoidmisest.Oluline on ka kuidas jalad kuuma või külma kannatavad,siit ka valikus palju erinevaid mudeleid ja tootjaid.

Kõigepealt tee selgeks palju sa kulutada tahad või võid.Kui siin piiranguid pole, siis on kõike saadaval,kohe ja palju.Kui on mingi piir,siis jaga see kogu varustuse peale ära ja hakka otsima omale vasta eelervega parimat lahendust.

Viimati muutis urmas66, 09 Mär 2016, 19:17, muudetud 2 korda kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas AzA »

Jah, kõige olulisem on mugavus, vidinate sobivus sinuga. Kui sa ei taha soetatud riideid selga panna, siis neist kasu ka pole.
Kui kiiver kinni rihmates on ebamugav, siis pole tast kasu. Kui saapad on küll kallid ja fäänsid, aga panevad jalad valutama ja pigem ei sõida nendega, siis pole neist kasu. Mina teen väga palju lühikesi linna otsi, avastasin end üks hetk tennistega sõitmast, sest ei viitsinud saapaid panna .... seega nagu Urmas läksin madal saapa teed ja tulemus on parem kui nö superturvalist pikka saabast omades, sest need krõpsuga veidi üle hüppeliigese kingad panen isegi randa sõites jalga.
Jopet ostes vaata, kas lukk käib mõnusalt, kas telefon mahub taskusse ilusti ära - kasutad juhtmega klappe mussi jaoks jms.
Esialgu pakid end igal sõidul korralikult sisse, pingutad iga rihma ja krõpsu, paarikümne tuhande pärast aga võtad lõdvemalt, eriti kui kõik hästi on läinud.
Kinni rihmatud V-can on parem kui rihmamata Arai.

Aga mulle meeldib.

keio
Postitusi: 63
Liitunud: 13 Sept 2013, 22:55

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas keio »

Võtan isikliku eelistuse alusel:

  1. Kas avatav või kinnine kiiver? Kui avatav, siis Schuberth C3. Hea kerge ja mugav. Kinnise puhul S1.
  2. Nahk on tore küll. Aga kui pikad sõidud ja mis tsikkel üldse? Üldiselt on tekstiil universiaalsem lahendus. Ilmastikust ka nii palju ei sõltu. Head tekstiili teeb Rukka. Aga head tugevat nahka teeb näiteks Furygan.
  3. Kõrgemad, aga mitte raja omad. Sellised head kõrged matkasaapad. Daytona Travel Star GTX näiteks. Või Touring Star.
  4. Kindaid osta eri hooaegade jaoks kaks paari. Ühed õhukesed suvekad ( näiteks Revitil päris kenad 3d kätte sobivad kindad ) ja paksemad talvekäpikud, millega hea nullkraadi ringis ringi lasta. Kui huvi on muidugi. :)
    Kogu selle varustuse juures tekib kindlasti üksaeg küsimus, et mis see ka maksab. Päris omajagu maksab, kui aus olla. Samas, asjad on ostetud sellise varuga, et jätkuks ikka terveks dekaadiks. :)

Pole kunagi Rukkat kandnud aga minu arust on see põhjendamatult kallis. Oleneb muidugi palju ja kus sa soidad. keskmisele Eesti sõitjale on minu arvates palju muid, ja mis peamine, palju odavamaid variante. Mine poodi, proovi selga ja osta see, mis seljas mugav ja mille hinnalipik pulssi lakke ei löö.
Enda kogemusest julgen soovitada Motohoovi pakutavaid Modeka riideid. Mõned aastad tagasi kui lube tegema hakkasin, ostsin autokooli jaoks jope ja sõidan sellega siiamaani- nii talvel jääl, sügisel tänaval ja ilma voodrita kannatab ka täitsa suvel sõita. Kui mälu ei peta, maksid Modeka jope ja Cloveri kaitsmetega püksid(tõsi püksid olid tol hetkel allahinnatud) kokku ca 250 eurot, samas ainuüksi Rukka jopel rippus silt hinnaga ca 600 juudirubla.


Teema algataja
Termax
Postitusi: 18
Liitunud: 28 Veebr 2016, 16:20
Asukoht: Tartumaa

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas Termax »

Põhiliseks ja kõige raskemaks pean ikkagi kiivrit. Kindlasti saab see olema kinnine kiiver.... Kindlasti võiks tal olla see päikse visiir.. nägema normaalne välja ja olema võimalikult kerge... Kiivri kaal saab olema kindlasti prioriteediks nr 1 kuna olen siin varem sõitnud mingite kiivritega mis peas nii rasked, et raske millelegi keskenduda. :D

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Termax kirjutas:

Põhiliseks ja kõige raskemaks pean ikkagi kiivrit. Kindlasti saab see olema kinnine kiiver.... Kindlasti võiks tal olla see päikse visiir.. nägema normaalne välja ja olema võimalikult kerge... Kiivri kaal saab olema kindlasti prioriteediks nr 1 kuna olen siin varem sõitnud mingite kiivritega mis peas nii rasked, et raske millelegi keskenduda. :D

Kui keskmised tavakasutaja kiivrid kaaluvad keskmiselt 1450g-1550g kinnised ja avatavad 1600-1700g kandis ja olen kindel,et sa ei tee vahet,kumb on raskem ja kumb kergem,kui kui kaalu vahe on 100-150g ja sul pole kogemust.Mina ei tee vahet ,kui üks minu kiiver on 1680g avatav ja teine 1350g kinnine.Isegi ühte ühes ja teist teises käes hoides on vahe olemattu.
Saab ka siit alla,aga need kisuvad juba sinna üle 500 maksvateks ja mõeldud pigem rajale või väga nõudlikule kasutajale.Samas sa ei tee vahet kas kiiver on 1330g või 1450g.
Mis kiiver see sai olla ,et segas keskendumist?Kui raske see siis oli?
Rattaga sõites mõjuvad peale ja kaelale kohati väga tugevad jõud ja see ei ole kinni ainult kiivri kaalus,mis muidugi neid mõjutab,aga legaalsetel kiirustel liikudes on seda väidet natuke raske mõista.Vahet tajud tõenäoliselt siis,kui üks kiiver on 1200g ja teine 1700g ja neid korda mööda proovid.Aga suurem enamus maailma ratturitest sõidab selliste keskmises kaalus 1400-1500g kiivritega ja kõik saavad keskenduda.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Miks igal juhul kinnine? (never say never) Ma tean vähemalt kahte avatavat kiivrit, mille puhul nii suurus, kui ka kaal on sellised, et konkureerivad vabalt kinnistega (RPHA MAX: L-suurus=1619g; SCHUBERTH C3 PRO: L-suurus=1603g). Avatavad on tänu tihedale lõuakardinale üldjuhul ka vaiksemad. RPHA Max on välismõõtudelt väiksem, kui kinnine kiiver Scorpion EXO500, istub paremini peas, on parema ventilatsiooniga, vaiksem ja mugavam kasutada. Kaalu poolest kergeimad kinnised kiivrid mida mina tean on NEXX X.T1 1500g .

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas AzA »

Ma sõidan 3 erineva kiivriga - Shark raw, Roof V8, mingi HJC kinnine. Kaaluvahe on neil käpa vahel tunda, Shark on ikka suurusjärk kergem teistest, aga peas mul küll ühegagi ebamugav pole - täpsustan, et liiklen üldjuhul lubatud kiiruste piires va. mõned möödasõidud. Kasutanud olen umbes 10-t kiivrit ja mitte ühegagi neist va. liiga suur avatav Airoh ei väsinud kael ära.
Kui sa nüüd just ei tule välja faktiga, et oled 15 aastane koolipoiss, siis kaal kui selline ei peaks minu arvates prioriteet 1 kohe mitte olema. Pigem ikka mugavus ja vastavus rattale.
Kaldun arvama, et sinu puhul oli asi pigem sobimatus kiivris - liiga suur, vale kujuga või mängis tuul ratta peal nii, et kael väsis ära.

Mis tüüpi kiiver valida sõltub ilmselt natuke edevusest, aga eelkõige vajadusest.
Mina näiteks kasutan enamjaolt raw-d ja V8t, väga pikale otsale panen kinnise pähe ja võtan sabal linna jaoks lahtise kaasa.
Oleks nüüd ülearu pappi läheks ja ostaks Scorpion Evo3 endale uuesti või mõne avatava. Aga küll see aeg tuleb.
Üldiselt kui sa rajale ei roni, siis mina olen Mac-iga samas paadis, kinnisel pole erilisi eeliseid avatavate ees, küll on aga puudusi.

Tegin eelmine aasta alustajast sõbrantsile chati siukse listi, et otsustada saaks - valis ihaldatud kinnise asemel hoopistükis avatava minu teada.

  • 1. Braincap tüüpi poolikud munakoored (paraadkiivrid, üldiselt ei saa serte, kuigi on mõningaid erandeid - näiteks Bell Rogue, mis on selline braincapi ja 3/4 vahepealne asjandus).

    1. Lahtised kiivrid - 3/4, jet - tihti visiiriga, aga mitte alati. Väga hea ventilatsioon, mugav pähe panna ja ära võtta, turvalisus on nukker, lõug kaitsmata. Müra on vinge. Tsiklitunne tuleb juba väikestel kiirustel. Üks suurimaid plusse on nähtava ala laius.

    2. Nii lahtise kui kinnisena sertifitseeritud kiivrid. Ntx roof boxer V8, roof desmo, shark evo 3 jms. Lõuakaitse pöördub kukla taha, saab mõlemat pidi sõita. Pole nii turvalised kui kinnised, pisut rohkem müra, tihti lekivad vihma korral, udu probleemid. Seevastu mugavad kasutada, eriti prillmadudel ja kui linn maantee vaheldub (palavaga super). Evo3 on neist kõige lähemal avatava omadustele, aga kuidagi kipakam vs. schubert C3 (neid olen kasutanud mõölemaid).
      Evo3 on vast ainus kiiver, mille ilmselt uuesti soetan lühireisukesteks, mida aegajalt ette võtan.

    3. Avatavad kiivrid - lõua osa otsa ette - sertifitseeritud vaid kinnisena. Miinuseks vast lõuaosa mitte nii suur turvalisus kui kinnistel tulenevalt avamis mehhanismist. Samas on vaiksemad, vaiksemad ja ilmselt turvalisemad kui 2in1-d. Plussideks mugav pähe panna, palavaga saab foori all tiksudes veidigi õhku.

    4. Kinnised kiivrid - vast kõige levinumad. Plusse pole mõtet ette vahutada, aga miinusteks on ebamugav pähe panna ja eemldada - eriti prillikandjale ja tihtipeale kehva ventilatsioon, seda eriti suvel foori all passides.

    5. Krossikiivrid - pikk eenduv lõuaosa. Kasutatakse silmade kaitseks prille. Miinuseid ja plusse ma välja tuua ei oska, pole kunagi kasutanud.

    6. Dual purpose - kujult nagu krossikad, aga täisvisiiriga.

PS: kui kuskil jälle mõni veake on, siis viisakalt parandage, ma muudan ära.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

  1. Kombinatsioon mitmest: mu Tourmax on dual purpose, avatava lõuaosaga, ülemises asendis lukustatav ja seeläbi homologeeritud ka kui lahtine kiiver, visiiri saab ära võtta ja siis on justkui krossikas.. :D
    Kaalult raske nagu tellis :D
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas AzA »

Sellisest lahendusest ma pole kuulnudki, Pärnus viskaks huvi pärast täitsa pilgu peale.

Mu jutu idee oligi selles, et igal asjal on omad head ja vead, enne peaks rahulikult lihtsalt mõtlema.
Näiteks prioriteet 1 kaal ja kohe otsa sisemine päikesevisiir on juba vastuolus, sest igasugune külge kruvitud kola on iseenesest juba lisakaal, küll mõni gramm, aga ikkagi :bsmile:

Aga mulle meeldib.

Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Macintosh kirjutas: 08 Mär 2016, 19:37

Lihtsaks tänavasõiduks unusta kombe ära.

Ma ei ole seni mingit spetsiaalset sõiduriietust kasutanud ja seetõttu natuke asjatundmatu küsimus: kui ringrajale ei roni, miks kombinesoon halb on? Ja miks ringrajal kombinesoon hea on?


reimps

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas reimps »

Gay näed välja lihtsalt.


Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Kui see ainuke põhjus on, siis ise arvan, et kombinesooni plussid kaaluvad selle põhjuse üle. :D Plussideks arvestaksin, et tuul ja vesi ei pääse jope ja pükste vahelt ligi ning ilmselt kukkudes on võimalik ette kujutada situatsiooni, et jope saaks ülespoole nihkuda ja alaselja paljaks jätta (näiteks jope alumine serv jääb millegi taha kinni)? Või siis pükstega sarnane teema.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sciev kirjutas: 07 Aug 2019, 10:27

Kui see ainuke põhjus on, siis ise arvan, et kombinesooni plussid kaaluvad selle põhjuse üle. :D Plussideks arvestaksin, et tuul ja vesi ei pääse jope ja pükste vahelt ligi ning ilmselt kukkudes on võimalik ette kujutada situatsiooni, et jope saaks ülespoole nihkuda ja alaselja paljaks jätta (näiteks jope alumine serv jääb millegi taha kinni)? Või siis pükstega sarnane teema.

Nahkkombe puhul veekindlusest rääkida on ikka huumor kuubis, eriti kui arvestada, et enamus kombesid on lisaks veel perforeeritud nahast :wack:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ma pole kohanud ühegi tootja motoriideid,millel ei saa pükse ja tagi lukuga kokku panna,et üles ei tõuseks.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

urmas66 kirjutas: 07 Aug 2019, 11:09

Ma pole kohanud ühegi tootja motoriideid,millel ei saa pükse ja tagi lukuga kokku panna,et üles ei tõuseks.

See, et sapole kohanud, ei tähenda, et poleks.
Teoreetiliselt võiks selline olukord tekkida, kui sul on kahe erineva tootja varustus. Enda (sama tootja) varustuse puhul olen tähele pannud, et kui vihmavooder on jopel sees, siis saab ühendata pika luku, mis algab eest. Kui vihmavoodrit pole siis lühikese selja taga. Seda on pea ilmavõimatu kokku saada ilma kellegi teise abita.

Ja praktiline näide ka sama tootja riietega, kus jopel oli rihmaas teksade külge ühendamiseks olemas aga puudus võimalus kokku sobitada tsiklipükstega - seal polnud rihmaaasa kuhugi haakida.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mul on ühe tootja püksid ja teise tootja tagi. Pükstega oli koos luku nö teine pool,et see tagi külge õmmelda ja tagil oli ka luku teine pool pükste külge õmblemiseks. Mul on peres olnud ilmselt 4-5 tootja asju ja kõigil on lukk olemas olnud. Mina saan oma tagil ka selle lühikese luku ilma abita kinni,aga kasutan peamiselt pikka lukku. Revit´i lühikseid lukke on vist lausa mõlemat poolt üle jäänud. Revit´i ja Richa lukud naise tagil püksetel isegi sobisid omavahel.
Olen lasknud viimasel ajal Ülemiste keskuses mingis rätsepa töökojas neid lukke õmmelda ja see ei maksa seal suurt midagi,kui on vaja sobima saada.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas ranel »

Mul on kodus 3 komplekti MyGear, Held ja Macna. Mitte ühegi varustus tootjatevahel omavahel kokku ei sobi. Parimal juhul sobib lukk kokku, aga siis on luku pikkus jumala mööda.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas Sciev »

mx77 kirjutas: 07 Aug 2019, 10:40
Sciev kirjutas: 07 Aug 2019, 10:27

Kui see ainuke põhjus on, siis ise arvan, et kombinesooni plussid kaaluvad selle põhjuse üle. :D Plussideks arvestaksin, et tuul ja vesi ei pääse jope ja pükste vahelt ligi ning ilmselt kukkudes on võimalik ette kujutada situatsiooni, et jope saaks ülespoole nihkuda ja alaselja paljaks jätta (näiteks jope alumine serv jääb millegi taha kinni)? Või siis pükstega sarnane teema.

Nahkkombe puhul veekindlusest rääkida on ikka huumor kuubis, eriti kui arvestada, et enamus kombesid on lisaks veel perforeeritud nahast :wack:

Kas kombinesoonid on kõik ainult nahast?

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Tahad teksakombet, et Voshodi seljas nagu teletups välja näha? :mrgreen:


Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas Sciev »

On ikka mingist muust materjalist vist veel olemas.
Ei tea millest see on, vist nahk? http://kittyhell.com/wp-content/uploads ... athers.jpg
(lol)

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Algajale soovitusi varustuse soetamiseks

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sciev kirjutas: 07 Aug 2019, 13:25

On ikka mingist muust materjalist vist veel olemas.
Ei tea millest see on, vist nahk? http://kittyhell.com/wp-content/uploads ... athers.jpg
(lol)

See sobiks sulle küll :lol:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”