Dual Sport kiivrid

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Ronk
Postitusi: 953
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 8 korda

Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #1 Postitas Ronk » 04 Juun 2016, 12:24

Kuna "milline kiiver" teema on väga laialivalguvaks läinud (midagi leiab sealt nende kiivrite kohta küll), siis teen uue teema Dual Sport kiivritele. Kui kellegil isiklikud kogemused mõne kiivriga, siis võib vabalt väikse kokkuvõtte siia panna.

Nimelt sooviks enda praeguse Marushin Xmoto2-e välja vahetada vähe moodsama asja vastu.
Seega ootaks siit soovitusi, arvustusi uue kiivri valikuks. Ilmselgelt loodaks ma heast kiivrist järgmist:

Vähest tuulemüra suurematel kiirustel, päikeseprillid, kerge, sidevõimalustega, visuaalselt efektne :D . Avatav lõug pole otseselt kriteerium, kuid eks ta vist parem on. Rattaks üldjuhul mammut või vb tulevikus midagi kergemat.

Marushini puhul siis oli tegu suhteliselt odava klassi kiivriga. Ca 279€ FC-Motost (omal ajal). Tuli läbipaistva visiiriga ning lisana saab osta veel tumeda. Linnasõidul väga hea, kuid maanteel müra ikka suht kannatamatu pikemate otstega. Korpus ise pehme ning suhteliselt kerge, et kaela ei hakanud murdma. Noka süsteem natuke lõdva minu mõistes. Ehk nokka saab reguleerida, kuid liiga lihtsalt. Maanteesõidul peab vaatama, et liiga üles ei vaataks, muidu on pea kuklas kiirelt ja nokk paigast. Ventilatsioon minu arust puudulik. Pidi suht irvakil klaasiga sõitma, et õhku saada, kuid võis olla ka tingitud KTM-i kõrgest klaasist. Side jaoks pole väga kohta jäetud. Kõrvad täitsa polstri vastas ning mingit kõlarit sinna paigutada väga ei kannataks.

+ Praegu odav (http://www.fc-moto.de/Marushin-X-Moto-2-Squadron/en), kerge, visuaalselt efektne ja paneb pilku pöörama. Tänu pehmele korpusele oli pähe ja ära saamine üllatavalt lihtne (ka koos sukaga).
- Tuulemüra, ventilatsioon, ei tea kuida pehme korpus maad puudutades käitub, päikseprillid puuduvad.

Kohapeal oli antud kiiver mingi aeg proovimiseks Ramos. Kuid kas seda ka tänapäeval, ei oska öelda.


Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 455
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 19 korda
Kontakt:

Re: Dual Sport mootorratta kiivrid

Lugemata postitus #2 Postitas randel » 04 Juun 2016, 21:11

Ma eeldan, et "Dual Sport" motokiivrid on need noka ja visiiriga kiivrid, milliste valik viimastel aastatel usinalt kasvanud on.
Mul on selliseid olnud päris mitu ja hetkel eelistan sellist tüüpi kiivreid kindlalt klassikalistele, avatava lõuaga või päris krossikiivritele. Ajalises järgnevuses:
    Airoh S4
    Uvex Enduro
    Held 7265 Alcatar
    Nexx XD1

Lähemalt siis kahest viimasest, kuna need mudelid on veel kaubanduses müügis:

Held Alcatar, ca 150€, ostsin Motomarketist

Held-Alcatar-white_red_91-7265_91_x.jpg


Heldi kasutasin ühe hooaja, hooaja lõpus läks peale ühte high-side kruusateel mahakandmisele. Kiivril oli küll vaid paar kriimu ja mingit tugevat lööki kiiver minu arust ei saanud, aga kiivri kest oli visiiriava ülemisest nurgast 2-3cm ulatuses katki. Võimalik, et sisseehitatud päikesevisiir andis siin oma osa.

Plussid:
    Disain minu arust üle keskmise
    Ventilatsioon oli ka täitsa hea
    Nokk varjas piisavalt vastu madalat päikest sõites
    Päikesevisiir

Miinused:
    Müratase oli üsna kõrge, kõrvatropid olid maanteel alati vajalikud
    Hind kajastus ka kvaliteedis, polstrid nagisesid
    Visiir moonutas.
    Vaikimisi polnud pin-locki, pidin selle ise paigaldama (augud puurima) - seejärel oli udukindlus loomulikult ok.
    ABS plastikust koor purunes peale esimest kerget kukkumist - eks sellele võib mitut pidi vaadata, aga eelistan edaspidi siiski teisi kiivrimaterjale.

Kokkuvõtteks: Teist sellist enam ei ostaks, kuigi hinda arvestades polnud paha kiiver.

Nexx XD1, ca 320€, ostsin FC-Motost

maxresdefault (1).jpg


Sama kiivrimudelit pakub rebrändituna ka Touratech, 2 korda kallimalt ja ilma päikesevisiirita. Selle eest saab klaasplasti asemel süsinikust kiivri kooriku

Plussid:
    Disain - eks see ole esimene asi, mis kiivrit valides silma jääb. Mulle meeldib
    Nokale on olemas pikendus ja varjab reaalselt ka päikest, erinevalt mõnest teisest mudelist, kus nokk vaid iluasjaks küljes nagu Airoh S4 ja Shoie Hornet DS (I põlvkond)
    Päikesevisiir - meeldib, et pole liiga tume klaas, nii on kontrast väiksem alla spidokale vaadates
    Ventilatsioon - kannatab ka metsas sõita, päris krossikiivri tasemel pole, aga parem kui näiteks Uvex Enduro ja Schubertitega ei anna võrreldagi, mis on nagu gaasimask peas
    Pin-lock visiir vaikimisi kaasas
    Visiiri eemaldamiseks ei pea kruvikeerajat välja otsima, samas on need plastkinnitused suht õrnakesed
    Valmidus peakomplekti paigalduseks - valmidus sisseehitatud Nexx-i X-COM (Sena toode) peakomplekti paigalduseks. Sel juhul ei ole mingeid väliseid vidinaid kiivri küljes näha. Lisaks on vahtplastis spets süvendid kõrvaklappidele, mikrile ja juhtmetele. Ma ise paigaldasin siiski Sena S20 komplekti, sest tahtsin sama peakomplekti ka teise kiivriga kasutada. Sellega oli veidi trikitamist, sest X-Comi seadme pesa kaan jääb sellele veidi ette.
    Topelt-D kinnitus - pole küll nii mugav kui kiirkinnitus, aga saab iga kord õigesti pingutatud see-eest, turvalisem

Neutraalne:
    Müra - pole küll eriti mürarikas ja lühemad otsad maanteel pole ka kõrvatroppideta probleemiks, aga mu teine kiiver Arai RX-7 on siiski vaiksem. Oluliselt vaiksem kui eelnevalt kirjeldatud Held.
Miinused:
    Polstrite kinnitus pole kõige õnnestunum. Külgmised polstrid kipuvad teinekord lahti tulema ja samuti kipub kiiver nagisema.
    Tundub, et rohkem rõhku on pandud "kellade-vilede" kui kvaliteedi peale.

Kokkuvõtteks
Korralik keskmise hinnaklassi kiiver. Kui peakujuga sobib, siis kindlasti soovitan

Enne Nexx-i ostu käisin Louise poes erinevaid kiivreid pähe proovimas. Kui ca 600€ oleksin olnud valmis kiivri alla panema, siis oleks esimene valik olnud Shoei Hornet ADV (II põlvkond) - väga mugav polstrimaterjal, tummine ja kvaliteetne kiiver. Nokk ulatub piisavalt madalale - minu jaoks kõige tähtsam argument nende Dual Sport kiivrite juures.
Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 359
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1150 GS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Dual Sport motokiivrid

Lugemata postitus #3 Postitas Raki » 04 Juun 2016, 22:00

schubert tuli välja E1 kiivriga. Avatav lõug, nokk, päikeseprillid. 660EUR
Kasutaja avatar

oojamaa
Postitusi: 107
Liitunud: 10 Sept 2012, 22:53
Tsikkel: Honda Varadero XL1000V '07
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Dual Sport motokiivrid

Lugemata postitus #4 Postitas oojamaa » 05 Juun 2016, 23:05

Nädalapäevad tagasi sai soetatud BMW GS Carbon helmet.
Screen Shot 2016-06-05 at 22.35.15.png

Otsisin nokaga dual sport mootorrattakiivrit, mis kaitseks mind:
a) varahommikuti ja hilisõhtuti puulatvade kõrgusel paistva päikese eest. Hommikuti tööle ja õhtul tagasi koju sõitmise igapäevane probleem.
b) grupis kruusal sõites saaks kasutada "krossiprille", et suvel palavaga tolm ei tuleks visiiri taha ega silma. Kaitseks optilisi nägemisprille tolmu eest.
c) suvel oleks võimalikult hea ventilatsioon. Kiivris oleks "rohkem õhku". Rohkem kui senises Shoei QWEST'is.

Tegemist on tähelepanekutega, mis poes kiivrit pähe proovides kuidagi endast märku ei andnud vaid said teatavaks nädalavahetusel uue kiivriga sadulas olles. Mul ei ole varem nokaga dual sport motokiivrit varem olnud ja sellest tulenevalt on need tähelepanekud "esmasest nokaga kiivri emotsioonist" kantud. Antud kiivrit oskan võrreldan vaid oma senise Shoei QWEST kiivriga.

Uue GS kiivri puhul on hea:
+ Suu juures oleva ventilatsiooniklapi avamisel tuleb värsket õhku nii palju peale, et nina hakkab külmetama. Seda siis kui visiir on kinni. Suu esine vent on väga hea. Puhub õhu ilusasti üle visiiri sisekülje. Lisaks tuli päris omajagu värsket õhku peale ka lõua eest, kiivri alt.
+ Pealael oleva ventilatsiooni ava avades hakkab pealagi külmetama. Maanteekiirusel pealae vent klappi avades tunned kuidas jahe jutt hakkab mööda pealage jooksma. Maanteel olen pealae klapi seetõttu suisa kinni pannud, sest pealael hakkab külm. Ventilatsioon on oluliselt parem, kui Shoei QWEST kiivril.
+ Kiivris on "rohkem õhku" võrreldes Shoei QWESTiga. Selle tingib paljuski asjaolu, et kogu ninaesine on avaram. Koos sisemise Pin-lockiga ei ole õnnestunud visiiri uduseks saada.
+ Kiivriga on kaasas "chin curtain", mis katab vajadusel kiivri alumise lõua esise osa täielikult ära. Müra läheb oluliselt vaiksemaks. Väike miinus on see, et kiivrit peast võttes tahab ka chin curtaini kiivri küljest ära tulla, sest lõug ja nina tahavad "chin curtaini" kinnitustest lahti tõmmata. Kiivrit pähe pannes jääb chin curtain kinni lõua ja huulte vahele. Näpuga peab järgi aitama, et ta ilusasti lõua alla paika läheks.
+ Kiivri kinnituse rihmade lahendus on tehtud seliselt, et kui rihma korralikult kinni tõmbad, siis rihmad tõmbavad (kummiga) kaasa ka kiivri sisemise voodri, mis tekitab olukorra, kus kiivri alumise ääre vooder on tihedalt ümber kaela. Voodri materjal on väga mõnus ja pehme.
+ Vooder täielikult eemaldatav, pestav.
+ Intercomi kõrvaklappide jaoks on kiivri koorikus spets õõnsused/augud olemas, et kõlarid ei hakkaks kõrvade peale pressima. Sena SMH5 kõlarid istuvad sinna pesadesse nagu valatult.
+ Uuele visiirile omaselt on ta praktiliselt "nähtamatu". Ilma ühegi kriimuta uue visiiriga sõites tekib kohati tunne nagu polekski klaasi ees. Alguse asi. Kuigi sõltuvalt päikese kaldenurgast päikeselisel päeval on visiiri sisepeegeldusest näha enda põski ja nägemisprillide raame. Sama oli ka Shoei kiivriga.
+ Optiliste prillidega igapäevase kandjana sai lisaks kiivrile juurde soetatud ka Oakley Proven MX OTG (Over The Glasses) krossiprillid, mis on eksta suurema raamiga, et nägmisprillid sisse mahuksid. Krossiprillid sobituvad ilusasti antud kiivriga.
Screen Shot 2016-06-05 at 23.01.45.png


Mitte nii hea:
- Noka olemasolu mõjutab õhu liikumist üle kiivri. Mitte väga palju, kuid siiski tekitab noka kasutamine väikest vibratsiooni kogu kiivris. Paneb kogu pea/kiivri hästi natukene värisema, mis tekitab olukorra, kus liiklusmärkidelt linnanimesid lugedes on need justkui natukene "udused/topelt". Võttes käega kiivri sirmist/nokast kinni või pannes pea mootorratta tuuleklaasi taha, värin kaob. Liiklusmärgid lähevad tagasi selgeks. Eks see on seotud ka ratta ja tuuleklaasi eripäradest ning sellest kuidas õhk/tuul üle ratta jookseb.
- Müra on tugevam võrreldes Shoei QWEST kiivriga.
- Pealael oleva vent. ava avamine tekitab juurde teatava väikese "põrina". Põrina teke omakorda sõltub sellest, kas nokk on paar kraadi horisondi suhtes alla või ülespoole suunatud. Üles ja kaugusesse vaadates kaob põrin ära. Alla vaadates tuleb tagasi. Kiivri noka kruvid samal ajal kõvasti kinnitatud. Ei ole veel väga hästi aru saanud, mis seda "tuulepõrinat" täpselt tekitab.
- Suu esise vent ava avamisel tekib juurde kuuldav lisa "vuhin", mis iseenesest ei ole väga häiriv.
- Visiiri eemaldamine käib väga raskelt. Näpud on valusad sellest, et visiiri stopperit lahti sikutada. Shoei QWESTi puhul käis visiiri eemaldamine üli lihtsalt ja kergelt. Võimalik, et kiivrit edaspidi kasutades läheb visiiri eemaldamine kergemaks/lihtsamaks. Esimestel kordadel olin päris hädas.
- Kiivri kinnitusrihma D-ring kinnitus jääb täpselt kurgusõlme kohale. Eelmise kiivriga oli kinnituse koht kaela suhes justkui rohkem külje peal ning ei läinud otseselt vastu kurgusõlme. Praegune kinnitus on kurgusõlme natukene valusaks teinud. Kiiver peas, allapoole vaadates surub metallist kinnitus tuntavalt kõri peale. Aitab see, kui kinnitusrihm natukene lõdvemalt kinnit tõmmata.
- Pikema kasutuse puhul on "pressure point" tekkinud oimukohtadele, silmadest natukene kõrgemale.
- Kiivri voodris ei ole otseselt ette nähtud kanaleid optiliste prillide prilliraamide jaoks. Prilliraamide surumine voodri vahele on vaevaline. Sõltub prilliraami paksusest. Shoei QWEST kiivril olid spets vahed voodris prilliraamide jaoks ja optiliste prillide kasutamine kiivriga oluliselt lihtsam.
- Nokast ei ole reaalselt nii palju kasu kui lootsin/ootasin. Nokk läheb keskelt kitsamaks ning tihtilugu on päike just mitte täiesti otse sõidusuunaga loojumas vaid natukene küljelt ning sellises olukorras sooviks, et nokk oleks eest otsast laiem. Saaks päikest paremini noka taha ära peita. Kitsa nokaga on parem ikka kui ilma nokata sõita, kuid õhtupäikeses sõitmine on endiselt paras väljakutse ja võitlus päikese silma paistmisega. Nokka tahaks veelgi allapoole saada. Hetkel peab pilgu ikka väga alla keerama, et langeva päikese eest kaitset saada.

Muud esmased tähelepanekud:
* Visiir tekitab tuules vähest "lifti" ehk sõltuvalt visiiri kaldenurgast tekib tunne, et tuul tahab kiivrit ülespoole tõsta ja kiivrit nö. kergemaks muuta. See ei ole kuidagi häiriv, aga võrreldes senise Shoei QWEST kiivriga jällegi teistmoodi tunne.
* Pealae ventilatsiooniklapi avamine on paksemate kinnastega esialgu natukene keeruline. Noka all olev plastikust liugurklapp ei ole väga kergelt kinnastega ära tuntav ning liigub väga tihkelt.
* Putukad lendavad noka alla kinni. Kui visiiri saab puhastusainega lihtsalt lapiga puhtaks teha, siis noka aluse puhastamiseks on vaja nokk eemaldada. Sinna kus on noka kinnituskruvid, tekib mitmetest noka alla lennanud surnud putukatest "trobikond/tropp". Tuule ja kiiruse koosmõjul on nad sinna hunnikuna tugevalt kokku pressitud.
Kasutaja avatar

Lepa
Postitusi: 43
Liitunud: 21 Mär 2015, 12:24
Tsikkel: R1200GS Adventure

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #5 Postitas Lepa » 06 Juun 2016, 08:00

oojamaa, tänud põhjaliku ülevaate eest. Natuke piilusin seda BMW mootorrata oma isegi, antud info valguses jään pisut skeptiliseks.

Keegi Schuberth E1 'ga loomkatseid on teinud? Praegune C3 pro on muidu tore, aga ikka jube umbne, nokk võiks ka hea lisa olla.

kalju1
Postitusi: 281
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tsikkel: Cagiva
Tänatud: 2 korda

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #6 Postitas kalju1 » 06 Juun 2016, 08:30

Mina kasutan BMW Enduro Helmet-it. See on vist eelmine põlvkond. Ostsin masu ajal, siis oli hind attarktiivne. Nokk tekitab müra siis kui kasutada tuuleklaasi. Kui püsti tõusta, siis nii palju müra ei teki. Kerge kiiver, mälu järgi on kaalu 1,3 kg.

koma2
Postitusi: 62
Liitunud: 21 Mai 2014, 20:51
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #7 Postitas koma2 » 06 Juun 2016, 10:43

Mul selline [Suomy MX Tourer Special]. Sain 200 euriga mingist Kaunase vanalinna motopoest.
Ostsin, sest tollel ajal oli üks kergemaid selle raha eest. Müra eest kaitsevad kõrvatropid, tuuleklaasi lasin madalaks, et turbulentsi ei tekiks ja pea ei väriseks. Muidu tahtis samuti nokast tõsta.
Kärbeste osas nõus, peavalu on neid noka alt tuulutusavadest kätte saada.
Nokas samuti nö pettunud (aga ka leppinud) - madala päikese eest need ilmselt siiski ei kaitse ja suure tõebäosusega mitte ühelgi sellisel "universaalsel" kiivril. Krossiprille Suomyga kanda ei saa. Ventilatsioon on ühest küljest piisav, teisest küljest pole võimalik sulgeda (pole ette nähtud) ei lõualt ega ka pealaelt. Sukaga ei ole külm hakanud ka -2C. Mingit kolinat/vilinat vms kõrvalisi helisid pole, tuule müra on peamine.

Suomy-MX-Tourer-Special-1.jpg
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7385
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 112 korda
Kontakt:

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #8 Postitas Piipz » 06 Juun 2016, 10:53

Lepa kirjutas:oojamaa, tänud põhjaliku ülevaate eest. Natuke piilusin seda bmw oma isegi, antud info valguses jään pisut skeptiliseks.

Keegi Schuberth E1 'ga loomkatseid on teinud? Praegune C3 pro on muidu tore, aga ikka jube umbne, nokk võiks ka hea lisa olla.


E1 konkurent (eriti hinna poolest) on Caberg Tourmax:
http://www.mymoto.ee/CABERG-TOURMAX-END ... 5/110/7374

caberg-tourmax-white-2.jpg
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ronk
Postitusi: 953
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #9 Postitas Ronk » 06 Juun 2016, 13:22

Keegi Schuberti E1-te poes kohapeal ka kohanud? Pulli pärast läheks vaataks üle, kuigi jääb vastu natuke liiga kalliks. Kahju kallist kiivrit metsas lõhkuda ka :)
Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 419
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 6 korda
Kontakt:

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #10 Postitas Motomarket » 06 Juun 2016, 13:38

Ronk kirjutas:Keegi Schuberti E1-te poes kohapeal ka kohanud? Pulli pärast läheks vaataks üle, kuigi jääb vastu natuke liiga kalliks. Kahju kallist kiivrit metsas lõhkuda ka :)


Motomarketis riiulis.
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 786
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger955, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #11 Postitas retro » 08 Juun 2016, 13:22

Küll suht vana mudel, aga minuarust täitsa OK - X-Lite X551 - jääb sinna 300-400€ hinnaklassi (ise võtsin itaalia ebay-st 300-ga)
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... -551-Start

Plussid:
+ päikesevisiir täitsa sobiva tumedusega - lisaks 2 asendit: kõige alumises kannatab ilma visiirita maanteel sõita küll, katab pea terve ava ära.
+ pinlock standardis ja silikoonservaga - ei lase tolmul visiiri ja pinlocki vahele ronida ning ei kriibi ära
+ sideseadet suht lihtne paigaldada. Ise paigaldasin Sena SMH10 ja sõbrale SMH5
+ nokk tundub OK, ei tekita eri asendites lisa tuulemüra ja varjab päikest edukalt
+ DD-rihmakinnitus (mida ma algul veidi pelgasin) on osutunud mugavamaks, kui tavapärased kiirkinnitused
+ sisu tundub olema kvaliteetsest materjalist - 4. aasta kasutust ja pole ribadeks kulunud
+ visiiri lihtne vahetada

Miinused:
- esimestest ventilatsiooniavadest pole nagu väga palju kasu. Eriti soojema ilmaga - lihtsam on lahtise visiiriga, päikesevisiir all sõita, siis toimib
- päikesevisiir on kaetud mingi imeliku pehme kattega, mida on halb puhastada putukatest
- müra - see on alati individuaalne ja sõltub nii esiklaasist, kui muudest faktoritest. Ise arvan, et tubli keskmine - nii Gessul oli, kui Triumphil on kõrgem esiklaas nii, et klaasi taga tuult praktiliselt pole, aga ise eelistasin pikemaid otsi ikka troppidega võtta.
Kasutaja avatar

Erik
Postitusi: 308
Liitunud: 30 Aug 2004, 16:44
Tsikkel: jawaha
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #12 Postitas Erik » 17 Juul 2016, 16:14

Jagan ka kogemust eelnimetatud X-lite X-551 kiivri kohta.

Sammuti minu esimene nokaga mootorrattakiiver ja reaalselt oskan võrrelda seda kiivrit teiste nolan/x-lite tavakiivritega mida 10a jooksul kasutanud. Kiivri ostsin peale seda kui tuli välja täiendatud mudel X-551GT, mis lähema uurimise poolest erines ainult polstri ja värvivaliku poolest. Hind tehti meitemaal alla ebay hinna aga seda veebruari kuus (2015) ja nii ostsingi kiivri ilma proovisõiduta. Viimane õige suurusega ja "õige" värviga oli letis ja ei tahtnud ilma jääda. :cry:

NEGATIIVNE või NEUTRAALNE:

- Kodus uuesti pähe pannes ja kiivrit mudides hakkas kohutavalt häirima meeletu nagin. Tõenäoliselt "penoplast" ja fiiberkest ei istu päris täpselt või hästi kokku. Mõned päevad hiljem otsustasin, et lähen poodi tagasi ja vahetan kiivri ümber "vale" värvi vastu. Poes selgus, et teine ka nagises sama moodi ja ümbervahetamisel polnud mõtet. Pakuti ka raha tagasi. Lubati ka kohapeal proovida kiiver osandad ja uuesti koostada. Mina loobusin mõlemast. Lootes, et ma olen selle nagina endale liiga pähe võtnud. Kevadel nagises loomulikult ikka edasi aga sõites nagin ei häiri! Mul koos kaasaga kahepeale kokku üks nolani ja kolm erinevat x-lite kiivrit ja see 551 on ainuke mis nii nagiseb.

- Minu rattaga (xtz660) on sõiduasendis lärmakam teistest tavakiivritest mida oman. Kui aga püsti end ajada on üllatavalt vaikne. Ehk pigem asi minu tuuleklaasis. Kulutasin hulga tunde, et valmistada rattale uus klaas ette aga päris hästi toimima ei saanudki. Maanteel kõrvatroppe kasutades probleemi muidugi pole. Lisaks vahel vibreerib midagi otsmiku piirkonnas. Kahtlustan päikesevisiiri või midagi sellega seonduvat.

- Visiir avaneb täielikult ainult kui nokk on kõige ülemises asendis. Võibolla tavaline nähtus sarnaste kiivrite puhul.

- Lõuaosas ventilatsioon puhub suletud asendis liialt läbi. Kuidas seda nüüd mõista? Kui kiivril on lõuaosa ventilatsioon suletud, siis sealt kaudu liigub siiski õhk läbi aga suunatuna visiiri siseküljele. Kui on avatud asendis siis suunaga hingamisteedele. Kui kasutan seda kiivrit üksikute plusskraadide juures, siis nina kipub ära külmuma. Teiste kiivritega nii head läbipuhumist pole.

POSITIIVNE:

+ Fiiber kest ja korralik polster. Minu jaoks tõestanud kaubamärk.

+ Ma ei oska öelda kas see nokk on nüüd kõigile piisavalt pikk ja lai aga kui lähen mõne teise kiivriga sõitma, siis tunnen ikka kohutavalt nokast puudust (Päikese tõttu). Minu maanteekiirused mootorrattal on küll tagasihoidlikud aga pea kuklasse ajades kuidagi noka tõttu kiskuma küll ei hakka. Samas seisab nokk omal kohal igas asendis.

+ Nolani kiivrite mõistes on tegu "topelt ventilatsiooniga". Ehk põskedel on lõpused ja otsmikule on lisatud lisa tuulutusavad mis on suletavad. Sarnane lahendus on ka x-lite x702 ja x802 kiivritel. Minu meelest on ventilatsioon väga hea. Ülihea.

+ Lõuakardin on küll hästi lühike aga selle eest kinnitatud kolme truki ja kahe krõpsuga. See annab võimaluse lõuaosa ise juurde õmmelda ja sealt murevabalt oma pead läbi venitada ilma, et see pidevalt kiivri küljest eralduks.

+ Päikesevisiir on super. Õiges asendis jääb minule pisut liiga kõrgele aga päiksevisiiri saab lükata ka ühe "nõksu" edasi. See on mõeldud visiiri eemaldamiseks aga siis ulatab täpselt mulle ninani ja on selles asendis täitsa kasutatav. Metsarajal ukerdades on visiir üleval ja päikesevisiir all sõita väga hea. Mulle meeldib oluliselt rohkem kui prillidega. Eks ta vähe ebaturvaline ole aga herilase peab kinni küll. Okste ja eessõitja korral on soovitav välimine visiir ikka kinni hoida. Nüüd GT mudeli tulekuga on olemas ka kollane päikesevisiir mis hämaramasse võiks ideaalselt sobituda. Kibelen proovima.


Kui rahakott rohkem otsustama kipub ja kuskilt neid u200euro eest saada on, siis julgen seda kiivrit soovitada küll. Mõned päevad tagasi üks M suurus veel sellise hinnaga ebays oli. XS ja XL meestel on vist hinnapidu aastaringselt. :)


lisasin hiljem kaks ebay pakkumist ka siia juurde:
http://www.ebay.com/itm/B-Ware-X-Lite-C ... 5fafb411ac
http://www.ebay.com/itm/B-Ware-X-Lite-C ... 6207705e21

X-LITE_s-l1600.jpg

Ktsort
Postitusi: 36
Liitunud: 06 Okt 2005, 23:38
Tänatud: 2 korda

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #13 Postitas Ktsort » 11 Jaan 2017, 18:28

Ronk kirjutas:Keegi Schuberti E1-te poes kohapeal ka kohanud? Pulli pärast läheks vaataks üle, kuigi jääb vastu natuke liiga kalliks. Kahju kallist kiivrit metsas lõhkuda ka :)

Kommenteerin siis Schuberth E1 Adventure kiivrit.

schuberth_e1_adventure_helmet_white_rollover.jpg

1. Mürasummutust võib nimetata heaks juhul, kui mootorratta tuuleklaasi ülaservast tekkiv vihin ei sattu mootorratta juhi kõrvaaukude kõrgusele.
Sellisel juhul võib Schuberthi legendaarses vaikuses tõsiselt pettuda. Haudvaikset vatipea kiivrit ei ole olemas - olgem realistid. Kui aga mootorratturi kasv ja tuuleklaasi aerodünaamilised omadused (või siis windshield deflector) hästi kokku sobivad, on võimalik 110 km/h sõites täiesti selgelt kuuldavat telefonikõnet pidada ja raadiot kuulata (originiaal SRC sidelahendusega vähemalt - pole mingeid muid proovinud). Eks see sõltub tsiklitüübist ka - superbikele vist windshield deflectorit eriti ei panda ja mõne cruiseri tuuleklaas on juba enivei 2 meetrit kõrge.

2. Sisseehitatud raadioantenn on minu kogemuse põhjal möga. Sellega ei kuule mingit raadiot kui just Tallinna kesklinnas ei ole ja siis ka läbi aeg-ajalt sissetulevate sahinate (jah - pistik on sees, jah antenn on ühendatud). Nutitelefonist üle bluetoothi ja interneti aga küll.

3. Nutitelefonist musa kuulates saab karjuda võõramaa keeles "next song" ja sellesisuline käsklus saab täidetud. Samuti saab mõõduka röögatuse abil sissetulevale telefonikõnele vastata (ei pea sõidu ajal nutitelefoni põuetaskust otsima hakkama ja kindaid käest kiskuma). Samas kui 10 meetri kaugusel seisvale sõbrale midagi hõigata, kipub SRC süsteem sellele reageerima järeldusega "radio on", millele järgneb vali staatiline sahin kõrvaklappides (sest ega see antenn ju raadio levi tegelikult ei püüa). Eks siis saab SRC peale karjuda jällegi "radio off" ja vestlus kamraadiga saab mõõdukal häälel jätkuda :D

4. Kõrvaklappide aku on päris hea. Päev läbi saab musa kuulata ja telefonisides olla (kui mitte kaks).

5. Kiiver ise on peas ILGELT raske - no mine metsa :D Nagu mingi tinaämber oleks peas. Pärast on peanahal voodrimuster näha mitu tundi. Vooder ise on kvaliteetne, pehme ja eemaldatav (pestav).

6. Lahtisena sõit on väga ebamugav. Kiivri avatav lõuaosa on raske ja tahab silmini vajuda, suurel kiirusel lendab päikesevari (nokk) minema kui lahtisena sõta. A see nokk muide on ilgelt kriimukindla värvkattega - nagu mingi speiss tekhnoology. Päriselt ka.

7. Tuuleklaas lahtisena ei saa sõita - vajub tuule mõjul kinni. Minu meelest on see nõme. Sooviksin mõnikord selle riski võtta ja lahtise kiivriga sõita või siis avatud tuuleklaasiga. See kiiver aga paneb sulle täiega ämbri pähe nii, et mingeid suvelõhnu sa raisk siin ei nuusuta - on selge :D Noh - Saksa turvalisus ja ordnung.

Kokkuvõtteks kallis, raske ja igav kiiver. Kvaliteetne ilmselt jah. On märksa nauditavamaid kiivreid, millel samuti musakuulamise võimalus sisse pandav. Kui otsida Mazda 6 stiilis sõiduepõnevust ja MB S-klassi turvalisust, siis on see kiiver just Sulle!

ovaaP
Postitusi: 35
Liitunud: 11 Veebr 2014, 18:30
Tsikkel: TDM; Honda NC750X
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Motokiiver Scorpion ADX-1

Lugemata postitus #14 Postitas ovaaP » 17 Jaan 2017, 22:03

Kas keegi on sellist kiivrit proovinud, kommentaarid.
Scorpion ADX-1
http://www.fc-moto.de/Scorpion-ADX-1-So ... pup-Helmet
Scorpion_ADX-1-black-matt.jpg
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4161
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 349 korda
Tänatud: 322 korda
Kontakt:

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #15 Postitas Macintosh » 17 Jaan 2017, 22:12

See sama kiiver on USA-s müügil nime all EXO AT950. Advriderist leiad sellekohase teema.
http://advrider.com/index.php?threads/n ... e.1150153/
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

hannes
Postitusi: 674
Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
Tsikkel: Honda NC 750X DCT
Asukoht: Niinsaare
Tänatud: 1 kord

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #16 Postitas hannes » 18 Jaan 2017, 23:06

Kui siin juba erinevate variantide pakkumiseks läks, siis Nishua Enduro Carbon (Pilt) on mõni aeg tagasi sakslaste Motorradi (http://www.motorradonline.de/motorradhelme/testsieger-on-offroad-helme-motorrad-212014.624056.html) testi võitja. Proovisin minagi ja nüüd on silmapiiril. https://www.louis.de/artikel/nishua-enduro-carbon-endurohelm/215086?list=272892565
Viimased 11 aastat olen sõitnud Arai TourX-iga, aga uut taolist ostma ei kipu.
Selline variant on muidugi ka olemas http://aventuro.touratech.de/, mis sisuliselt on kellegi teise kiiver Touratechi nime, värvide ja hinnaga.
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Honda NC 750X DCT
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 455
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 19 korda
Kontakt:

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #17 Postitas randel » 18 Jaan 2017, 23:39

Hannes, see "keegi teine" on Nexx XD.1 ja mul on selline kapipeal olemas - korralik harju keskmine asi.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 322
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 114 korda
Tänatud: 28 korda
Kontakt:

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #18 Postitas ElectroMoto » 18 Jaan 2017, 23:54

Ma olen Nexx XD.1-ga ringi sõitnud mõned kuud (viimati 31. detsember) ja mulle istub väga hästi. Alustades välimusest (mis loomulikult on maitse teema).
Aga põhiliselt meeldib see mulle üsna kerge kaalu ja hea kuju pärast. Enne oli Caberg Tourmax, mis oli liialt ümar minu pea jaoks ja kippus vajutama valedest kohtadest ja sellegipoolest loksus peas. Lisaks oli vaateväli väga ahtake. Nexx XD.1 on pigem piklikuma kujuga ja vaateväli on minu meelest 5+.
Ainus asi, et suu vajutab torru, ehk siis lõuakaitse juurest jookseb eriti teravaks.
Tellisin ka tumeda visiiri ja tükk aega võttis aega, et aru saada, et miks ta nii vali on ja juba 30km/h juures räigelt vilistama hakkab. Need pin-locki augud tegid seda häält. Panin musta teibi peale ja kohe korras :D
Aga ega ta üldiselt väga vaikne ikkagi ole. Ja isa Schuberthiga kõrvuti pähe proovides on mugavus (täiesti arusaadavalt) vähe teine..
Suurematel kiirustel (mu enduroka jaoks siis 110 ja üles) pead otse hoides on kõik vinks-vonks. Pead kallutades tahab tuul veits ikka kaasa viia.. Aga pigem jääb mulje, nagu asi pole mitte nokas, vaid kiivri piklikus kujus. Nokka ei pane tähelegi.

Ma tegin selle muidugi raskemaks, et veits omanäolisemaks kujundada... :ner:
Manused
nexx.jpg
Kasutaja avatar

hannes
Postitusi: 674
Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
Tsikkel: Honda NC 750X DCT
Asukoht: Niinsaare
Tänatud: 1 kord

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #19 Postitas hannes » 19 Jaan 2017, 12:00

randel kirjutas:Hannes, see "keegi teine" on Nexx XD.1 ja mul on selline kapipeal olemas - korralik harju keskmine asi.

Jaa, Sinu kiivrit ma tean ja olen näppinud! Aga Touratechil on avatava lõuaga mudel ka. Nexxil sellist ei ole.
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Honda NC 750X DCT
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 419
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 6 korda
Kontakt:

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #20 Postitas Motomarket » 19 Jaan 2017, 12:20

hannes kirjutas:
randel kirjutas:Hannes, see "keegi teine" on Nexx XD.1 ja mul on selline kapipeal olemas - korralik harju keskmine asi.

Jaa, Sinu kiivrit ma tean ja olen näppinud! Aga Touratechil on avatava lõuaga mudel ka. Nexxil sellist ei ole.


Touratechi avatav on kergelt moditud Touratechi värvides Schuberth E1.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ronk
Postitusi: 953
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #21 Postitas Ronk » 13 Mär 2017, 13:55

Kas kuskil poes kohal olemas praegu Nexx XD1-te ning Caberg tourmaxi L suurust? Tahaks proovida
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4161
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 349 korda
Tänatud: 322 korda
Kontakt:

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #22 Postitas Macintosh » 13 Mär 2017, 14:12

Ronk kirjutas:Kas kuskil poes kohal olemas praegu Nexx XD1-te ning Caberg tourmaxi L suurust? Tahaks proovida


Nexx XD1: Motodepoo
https://www.motodepoo.ee/soiduvarustus/ ... d1-voyager
Pilt

Caberg Tourmax: AP Motors
http://www2.piaggio.ee/
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 435
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #23 Postitas romulus » 11 Aug 2017, 12:26

Kas keegi Tartus Nexx-i müüb? Või saab keegi enda oma anda proovida (M-L suurus). Ei tahaks ehku peale Tallinna sõita.
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61

Erci
Postitusi: 518
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Dual Sport kiivrid

Lugemata postitus #24 Postitas Erci » 13 Aug 2017, 08:51

Saan anda proovida NEXX L suurust Tartus. 56905789
___________________________




Mine “Sõidu- ja lisavarustus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist