Elektriautod

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded


Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas Tort »

urmas66 kirjutas:

Mul ei ole emotsionaalset "vastulauset" vaid pigem realistlik lähenemine asjale.Nagu ka Aza mainis,siis hind paneb paljuski asja paika.Aga uued tehnoloogiad on minu jaoks alati teretulnud.
Kui sama raha eest(18600€), kui ostsin naisele eelmine aasta uue auto ,saaks elektril töötava samaväärse(Škoda Fabia 81kw Comfort varustus),siis kohe ostaks.Kusjuures isegi kaalusin särtsuka ostu.Samaväärse varustusega soovides,peab aga vist ainult 60+tuhat Teslat vaatama.Pere teiseks autoks(ls 12tkm aastas) poleks see nagu mõistlik.

Tegin hiljuti arvutuse, ligikaudsed numbrid olid järgnevad. Kui sõidad aastas 25 tuh km, siis liisida 35 tuh eest Leaf 2 (tänaseks on hind teada ja see on lausa 39 tuh!!! Eestis) on sama, mis liisida tavaline sisepõlemismootoriga auto hinnaga 26 tuh. Ja selle eest saab juba täiesti hea sõiduki, seega puhtalt majanduslikult on elektriauto täielik lollus. Argumet võib olla bussireas Piritalt linna sõitmine näiteks. Majanduslikult mõttekas on täna osta gaasiauto.



Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

kes ostab tesla sellel ei ole vast argument majanduslikult mõtekas. sest muidu ta ostaks hallmetallikdiisli
või vähemalt tema majanduslik olukord ei muutuks absoluutslet kui ta ostaks kõige suurema mootoriga cayenni tesla asemel.
et miljonär ostab tesla et sõitude pealt säästa :D :D
ma märkimisväärset vahet ei näe vedeldino põletamisel ja teslal ühel juhul maksad ette või siis liisingut, teisel juhul maksad kütust. suurusjärk ei ole suure erinevusega 7 aasta peale kulud ära jagada

ökoloogia üle saab palju vaielda vedeldino pumpamisest kuni jõudmiseni cirklek jaama ning läbi summuti taevasse teise juhul siis aku sünnist surmani ja vahepealse särtsu tekitamisest kuni läbi aku pöörlema panemisd jõu tekkimiseni.
minu väike peake ei suuda arvutada kummal juhul sellel väiksel kivitükil heaoluline elu kauem kestaks.

miks mina ostkas tesla? ma arvan, et see on põnev, tema sõidudünaamika on lahe, vaikne, kiirelt soenev, näeb hea välja jms.
miks ma ei osta? mul ei ole raha, kui oleks siis olen liiga spontaane selleks, et kuskil juhtme otsas rippuda. ning liiga laisk, et sõitusi laadijast laadijasse planeerida. (näiteks jõuluks lastega lapimaale sõit oleks vist üsna keerukas planeerimine vs täna lihtsalt istume autosse ja start)

kes ostab neid mievapunne jms nendest ei saa üldse aru (masohistid äkki)

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas AzA »

Neid punne ostavad samasugused masohhistid nagu ..... meie :mrgreen:
See mieva punn on ikka mega momendiga apastraat.
Argumendid ongi heaolu tunne nö elukeskkonna hoiust ja moment.
Me püüame ka jahuda mingist vabadusetundest vms. noh ja muidugi moment ja kiirendus.

Praktilis/tehniliselt on tsiklindus siin põhjamaal veel lollakam kui elektriauto :bsmile:
Võtame mu kaasa tuono näiteks, eluiga vast 50k kilomeetrit, küttekulu ... mina alla 7-8 sajale ei saa, paagitäiega heal juhul 250km, linnas 200 :mrgreen:
Hind uuest peast oma 10 kilo vist. Hea õnne korral toob poest piimapaki ja leiva ära, vorst enam ei mahu. Kohutavalt ebamugavalt saab isegi kahekesi sõita, eriti vihmas.
No enam lollakamat ostu ma pole mitte kunagi teinud, ilmselt ei tee ka.
Tesla oleks selle kõrval täiesti arukas, võiks öelda lausa mõistlik :mrgreen:

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

aza sul on see mievpunnike aia ääres v?

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas AzA »

Eip, tuttava sotsasjaga proovinud ja kuulanud ta jutte.
Ntx selle aasta veebruaris sai 16kwh-ga sõita ca 70 kilti.
Esimese hooga vahva, aga viimaks tüütab see lohvi otsas istumine ja pidev arvestamine ära. Küttekulu lõpuni pidavat kõikuma ülisuurel määral, näitab, et veab 50km veel ära, tegelikult 30km.
Aga pere teise või kolmanda autona linnasõitudeks muhe.
Umbes nii nagu me ei püüa tsiklit põhitransana kasutada, vaid lisana ja lõbutsemiseks.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

tsikkel on lõbus ei vaidle üldse vastu. miks peaks aga ennast selle käkiga vahest piinama ei saa aru
eeslile kuum ora perse suruda on ka momenti nii et tapab muud omadused ranspordivahendina on aga ju täielik bs

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas AzA »

Spoiler
Madlobster kirjutas:

tsikkel on lõbus ei vaidle üldse vastu. miks peaks aga ennast selle käkiga vahest piinama ei saa aru
eeslile kuum ora perse suruda on ka momenti nii et tapab muud omadused ranspordivahendina on aga ju täielik bs

Vabadusetunne meil, keskonnahoiu tunne neil. Mis siis, et vabamad oleme ilmselt ilma pappi magama panemata, selle raha eest on võimalik muu lõbuga tegeleda ja ilmselt suuremal määralgi, mis siis, et keskkonnahoid on kaheldava väärtusega, aga see on olemas ja teadmine tekitab selle tunde :mrgreen:
Ära nüüd nii pragmaatiline ole, tegu hobiga nagu iga teisegi hobiga. Sekka ostavad suvalised karjakud ka meenemündi või koovad paari sokke valmis või käime paar korda elus haugi püüdmas ... ise :bsmile:
Täpselt sama absurdne jama nagu kalal käimine, tsiklisõit või haapsalu salli heegeldamine.
Lihtsalt elektriautondusel on muhe finantsiline kandepind mingil põhjusel, kvoodindus ja co2-e äri. Nuja tänu sellele on eestis isegi erakasutusse seda ostetud.
Mul vist sõidaks naabrimees ka suvel rolleriga, kui riik enamik kinni tambiks ja ajusid puuriks, kui kasulik ta maailmale on, et teedel ruumi ei võta.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas ranel »

Kui raha oleks, siis ausaltöeldes võtaks küll. Minu 99% sõitudest on sellised, et elekter oleks ideaalne. Päris mitmel tuttaval on leaf olnud ja kõik kiidavad.
See ongi selline tööle koju masin, mitte ei lase pikki trasse sellega. Osadel on lisaküttena pandud mõni vedelkütte peal katel juurde, mis tähendab, et asi läheb suht hetkega seest soojaks ja saad rohkem sõita. Boonuseks on veel riiklikult tekitatud soodused.

Tegelikult ma olen aastaid ringi sõitnud ka elektrirattaga, mis kannatas kuni 50km sõita. Pole paremat asja linnas liikumiseks olemas.

Elektri osas, öösel ongi tarbimist juurde nagunii vaja. Ega ilmaasjata ei tehta öösel elektrile odavam hind, et siis rohkem tarbitaks. Võrgus oleks ideaalne ühtlane tarbimine, mitte kõikuv.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Kirs kirjutas:

Siin: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=146911 ka kõvasti hagu antud särtsukate teemal.

Tegelikult on seal ka asjalikku juttu, aga see muu saasta sisse ära eksinud.
Arnis seal lausa mõõtis (lk3) ära kui palju tal reaalselt elektrit kulub elektiautole - 21,25kWh/100km (reaalsed kulud, eelsoojenduste jms.), mis teeb rahaliselt ca 2,12€/100km (kui laadimiseks ainult öist elektrit kasutada).

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas AzA »

Neid 2 sendi vendasid on 1-2. Enamik räägib 20-25kwh 100km peale talvel, aga need ka iemevi vennikesed, kes ei ole suutnud teslat või uuemat leafi hankida. Odavamal autol nirumad süsteemid.
Eks ta sõltub ka väga sõidustiilist ja ... keskmisest, aasta oma ei päde, mina sõidan suvel 10k ja talvel 2k - saan ikka väga hea kütusekulu :)

Aga kõige uuem Leaf oma 40kwh aku, ametlikult 370km ulatusega, ilmselt reaalselt 300km on juba täiesti okei asi.
Kui ta ainult veidi vähem kui 38 tonni maksaks. Asi polegi nii väga selles, et ta oma hinda väärt ei oleks, aga pigem numbri suuruses kui sellises.
Näiteks UK-s oleks mu palk ca 6k kuus, isegi ei mõtleks, mis autoga linnas ringi kärutaks, siin eestis aga ...

Aga mulle meeldib.

reimps

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas reimps »

Spoiler
AzA kirjutas:

Võtame mu kaasa tuono näiteks, eluiga vast 50k kilomeetrit, küttekulu ... mina alla 7-8 sajale ei saa, paagitäiega heal juhul 250km, linnas 200 :mrgreen:
Hind uuest peast oma 10 kilo vist. Hea õnne korral toob poest piimapaki ja leiva ära, vorst enam ei mahu. Kohutavalt ebamugavalt saab isegi kahekesi sõita, eriti vihmas.
No enam lollakamat ostu ma pole mitte kunagi teinud, ilmselt ei tee ka.

Ma ütlesin ju, et vale Tuono ostsid :)


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas will111 »

mis süsteemid on nirud? elektri jõul liikuva sõiduki (olgu see jalgratas, tsikkel, miev või mingi imearmas tesla) põhimõtteliselt ainus tõeliselt määrav näitaja ja tegelik sisu on ju aku. ja mitte isegi niivõrd konkreetse aku mahtuvus, kuivõrd pigem konkreetse aku tehnoloogia. mida lihtsam sõiduk või siis auto, seda suuremat osa tegelikust väärtusest see aku seal endast kujutab.

sellest tulenevalt minumeelest sõltub iga konkreetse elektrisõiduki mõttekus just nimelt akupakist, ja ka elektrisõidukite tulevik tervikuna sest olulised on suures plaanis ongi ju 2 asja: kui palju saab mingi konkreetse suuruse, massi ja hinnaga akupakiga sõita ning kui kaua see pakk vastu peab ehk mitu tsüklit on selle eluiga. seni kuni akutehnoloogias on kõvad arengud ja mõistliku hinna eest on (tulevikus) võimalik paigaldada masinasse aku, mis väga palju ei kaalu, mis väga palju ei maksa ja mida saab väga palju kordi laadida...siis on asjal ka tulevikku. muidugi peab maa peal leiduma ka resse, et neid akusid siis valmistada. väga head tehnoloogiad minuteada on täna juba olemas ehk leiutatud ja ka valmis tehtud/katsetatud, aga elektriautode akudes kasutatakse suht kiviaegseid tehnoloogiaiad (niipalju kui olen uurinud). kui ostad mingisugust 40k maksvat plönni, mille turuväärtusest üle poole on põmst selle sees olev aku siis nagu ei tahaks osta mingisugust old techi, millel on heal juhul 1000 tsüklit ja s**t energy density. sellise raha eest võiks ikka saada midagi paremat

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas AzA »

reimps kirjutas:

[/spoiler]
Ma ütlesin ju, et vale Tuono ostsid :)

:mrgreen: Väga suure tõenäosusega tehniliselt nagu alati, aga absoluutselt kindlasti õiget värvi .... ja see ongi oluline :bsmile:
Seega õige tuono :mrgreen:
Täpselt nii ma ka muide mõtlesin.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas AzA »

will111 kirjutas:

mis süsteemid on nirud?

Näiteks soojendus, kliima. Leafi soojendus tarbib oluliselt vähem energiat kui iemevi oma. Ma peast ei mäleta aastakäike jms.
Mingid imevärk seal, mitte lihtsalt tavaline radikaga ventikas.
Ma imestasin end pooleks, kui avastasin, et ka elektrikärudel on nö kütuse kokkuhoiu tehnoloogiad :mrgreen:

Aga mulle meeldib.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas will111 »

okei, sellised asjad vast tõesti...kuigi teisest küljest natuke veider mõelda, et mis imetehnoloogiat seal sama aku pealt otse elektriga küttes siis niiväga olla saab :D aga ju midagi saab, ses mõttes et üks ole võibolla teinud lihtsalt üliodavalt mingi täitsa läbimõtlemata lahenduse ja teine on rohkem engineeritud ja läbimõeldud nii, et toimiks ka.


joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas joel »

Salongi kütte pealt saab kokku hoida küll. Näiteks elektriradikas vs. soojuspump.

Mis puudutab vastupidavust, siis just hiljuti käis meediast läbi uudis, et Tartu elektritaksodest mõned on juba üle 300k läbisõiduga ja siiani veel töötavad. Seda polnud mainitud, kas akusid on vahetatud või originaalid. https://is.gd/no3wEU

Joel
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Spoiler
AzA kirjutas:
will111 kirjutas:

mis süsteemid on nirud?

Näiteks soojendus, kliima. Leafi soojendus tarbib oluliselt vähem energiat kui iemevi oma. Ma peast ei mäleta aastakäike jms.
Mingid imevärk seal, mitte lihtsalt tavaline radikaga ventikas.
Ma imestasin end pooleks, kui avastasin, et ka elektrikärudel on nö kütuse kokkuhoiu tehnoloogiad :mrgreen:

Mingit "imevärki" pole seal, lihtsalt parema varustusega LEAFidel (ja ka TESLAl) on tavaline soojuspump!
COP'i ei oska öelda ja ei viitsi ka otsida.

Isiklikult arvan, et el. auto on sama perspektiivikas, kui "säästupirn"- mööduv nähtus....

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas ranel »

yeekim kirjutas:

lihtsalt parema varustusega LEAFidel

Tegelikult on lihtsalt alates 2014.a leafidel soojuspump peal.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1212
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 50 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas piiks »

Maaks kirjutas:
Kirs kirjutas:

Siin: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=146911 ka kõvasti hagu antud särtsukate teemal.

Tegelikult on seal ka asjalikku juttu, aga see muu saasta sisse ära eksinud.
Arnis seal lausa mõõtis (lk3) ära kui palju tal reaalselt elektrit kulub elektiautole - 21,25kWh/100km (reaalsed kulud, eelsoojenduste jms.), mis teeb rahaliselt ca 2,12€/100km (kui laadimiseks ainult öist elektrit kasutada).

Suht kõrge kulu, peab ütlema. Arvasin, et on madalam. Läksime ise CNG peale. 100km hinnaks tuleb 3,14. Kui auto firmas segakasutuses, siis -10% km on 2,86. Kodus laadides on keeruline poolt käivekast tagasi saada.

Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas will111 »

sama siin...on mõõdetud palju tarbib tavaline auto (ilmselt on mõõdetud bensukaid dyno peal, aga vahet eriti pole) 100ga sõitmisel maanteel ja see võimsus on alla 15kw rattas. no arvestame väikeste ülekande kadudega siis arvatavasti max 15kw mootorist. elektiautol idee poolest justkui mingeid märkimisväärseid ülekandekadusid samas ei tohiks olla. seega, mõistliku kujuga "öku" elektriauto peaks justkui maanteel kruisima natuke üle 10kw kuluga, eriti kui kiirus pole ka päris 100, vaid pigem 90 nagu seadused lubavad.
linnas peaksid elektrikad samuti olema suht ökud, kuna seal on igasugused pidurduse regennid, no cold start, no consumption foori taga jne jne. et kust see 25kw 100km läbimiseks siis ikkagi tuleb? kas tõesti läheb nii palju võimsust igasugusele erinevale kütmisele? või see tuleb iga stardi puhul max poweriga "tallamisest"? kas vähemalt soojadel suvepäevadel saab elektrikaga sõitu 100km kuluga kuskile 10kw kanti (maanteel)?

Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1212
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 50 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas piiks »

Kulu ei saa mõõta kw. Sul on seal segapuder koos.

Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas will111 »

no ma ei arvanud, et sellest aru saamisega probleeme tekib. pane siis sinna h juurde...kui sa sõidad ühtlase kiirusega 100km/h, võimsus mida tarbitakse selle kiiruse hoidmiseks on 15kw, siis kui palju on kulu tunnis ehk kulu 100km läbimiseks?

kui auto sõidab 90ga ja läbib 100km siis tal kulub tõesti tsipake ka rohkem kui tund, samas on selle tsipake rohkem kui tunni jooksul tarbitav võimsus märgatavalt väiksem ja kogu energia kulu 100km läbimiseks samuti väiksem.

minul ei ole mingit segaputru. ma tegin lihtsalt asja lihtsaks, kasutades võrdlemiseks selliseid suurusi, mille puhul saab rääkida lihtsustatult tarbitud kilowattidest. aga kelle jaoks see on vastuvõetamatu siis eks ma võin ju eraldi täpsustada, et kulu ühik on ikkagi kilowatti tunnis.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas ranel »

will111 kirjutas:

minul ei ole mingit segaputru.

Ole mees ja tunnista, et panid ikka ühikutega korralikult mööda. :wack:

Tegelikult oli seal muu teooria osas ka BS-ita natuke. Kui mathcad olemas, siis võin faili jagada ja saad oma 15kW teooriat kontrollida(kui nüüd ikka võimsust silmas pidasid).

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas will111 »

kui sa tahad miskit väita siis räägi aga konkreetselt ja põhjendustega, millega ma sinu arvates niiväga mööda panin. mingit mõttetut joga ajama ühikute üle ma sinuga siin ei viitsi, mine vaidle mõne põhikooli füüsika õpetajaga kui sul igav on või vajadus jälle omale rusikaga vastu rinda taguda. mina juba lisasin omapoolse selgituse ja kes sellest aru ei saa, sellele pole ka nende ühikutega seoses midagi rohkemat vaja ega mõtet rääkida.

mida seal kontrollida? seda on mõõdetud, ja nii see on. ma rõhutan igaks juhuks korra veel - seda on MÕÕDETUD!!! mitte mathcadis arvutatud, oletatud või kuskil põlve otsas simuleeritud. muidugi võib alati kaasata lugematu arvu suvalise tegureid, a'la vastutuul, x% tõus teelõigul, suure veeretakistusega laiad rehvid, peale jäänud pidurud, lahtised aknad ja mida iganes veel. aga see ei ole siin asja point.

lisaks, ma olen ise aastaid sõitnud 44kw mootoriga autoga, no ei olnud seal maanteel seda gaasipedaali vaja ikka kohe üldse mitte põhjas hoida. samuti ei olnud selle auto max saavutatav kiirus teps mitte miski 110kmh, vaid ikka kuskil seal 150-160 juures. ja see polnud üldse mitte kõige voolujoonelisem auto. mõne tänapäevasemaga võrreldes.

mathcadi saab hankida, aga äkki paned oma mathcadi vajalikud andmed ise sisse ja arvutad võimsuse välja ning teed screeni ja näitad kõigile, mis tulemuse said ning mis lähteandmeid ja valemeid kasutasid? peaks ju olema lihtne (seda enam, et nagu aru saan siis oled ise seda varem korduvalt teinud ja nö. "tead täpselt")

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas ranel »

Spoiler
will111 kirjutas:

kui sa tahad miskit väita siis räägi aga konkreetselt ja põhjendustega, millega ma sinu arvates niiväga mööda panin. mingit mõttetut joga ajama ühikute üle ma sinuga siin ei viitsi, mine vaidle mõne põhikooli füüsika õpetajaga kui sul igav on või vajadus jälle omale rusikaga vastu rinda taguda. mina juba lisasin omapoolse selgituse ja kes sellest aru ei saa, sellele pole ka nende ühikutega seoses midagi rohkemat vaja ega mõtet rääkida.

mida seal kontrollida? seda on mõõdetud, ja nii see on. ma rõhutan igaks juhuks korra veel - seda on MÕÕDETUD!!! mitte mathcadis arvutatud, oletatud või kuskil põlve otsas simuleeritud. muidugi võib alati kaasata lugematu arvu suvalise tegureid, a'la vastutuul, x% tõus teelõigul, suure veeretakistusega laiad rehvid, peale jäänud pidurud, lahtised aknad ja mida iganes veel. aga see ei ole siin asja point.

lisaks, ma olen ise aastaid sõitnud 44kw mootoriga autoga, no ei olnud seal maanteel seda gaasipedaali vaja ikka kohe üldse mitte põhjas hoida. samuti ei olnud selle auto max saavutatav kiirus teps mitte miski 110kmh, vaid ikka kuskil seal 150-160 juures. ja see polnud üldse mitte kõige voolujoonelisem auto. mõne tänapäevasemaga võrreldes.

mathcadi saab hankida, aga äkki paned oma mathcadi vajalikud andmed ise sisse ja arvutad võimsuse välja ning teed screeni ja näitad kõigile, mis tulemuse said ning mis lähteandmeid ja valemeid kasutasid? peaks ju olema lihtne (seda enam, et nagu aru saan siis oled ise seda varem korduvalt teinud ja nö. "tead täpselt")

Elektriauto mass on siiski suurem, kui kunagi ammu 44kW masinal. Tegelikult sai need valemid ja arvutuskäigud koos ühe teise tüübiga kunagi ammu pm copy paste abil ühest targast raamatust(ausalt, nime enam ei mäleta, see oli päris palju aastaid tagasi), et arvutada oleks lihtsam erinevate parameetritega, kuna lõputöö pidi algelt olema pm elektriauto ehitamine. Seetõttu mul on see arvutusteks fail ka alles.

Aga lühidalt, palun loe ja tutvu sellega. Siit peaks leidma ka reaalseid numbreid praktikast.

http://elektriauto.blogspot.com.ee/

Parameetrite osas anna mass, õhutakistus, veeretakistus, rehvide ümbermõõt, tee tõusunurk, auto ristprojektsiooni pind, voolujoonetegur.

Praegu ma muutsin lihtsalt massi ära 1550kg peale nagu leafidel.

Pilt

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas will111 »

Mõnel juhul ilmselt on suurem, samas just hetked tagasi uurisin huvi pärast mingi bemmi elektrika kohta. i3 mass oli kirjas natuke alla 1200kg. Minu kunagine 44kw (noh ega see tegelikult nüüd NII eelajalooline auto ka ei olnud) kaalus 1000kg. Jah, teatav vahe on, aga tegelikult see mängib äärmiselt vähe rolli kui rääkida ühtlase kiirusega maanteel cruisimisest. pidevalt kiirendades jah on efekt olemas tõesti, aga noh...elektriauto mass ongi see, mis seal specis on antud - elektilaeng ei kaalu. bensukate dry weight aga minuteada antakse vist tühja paagiga, kui mitte isegi täiesti tühjana ehk ka ilma kõigi õlide ja muude vedeliketa. lisame need juurde ja asjad kipuvad juba suht võrdsustuma.

no anyway, see i3 ei ole kindlasti kergeim elektriauto, aga kohe täiesti 100% kindlasti ei ole ta ka raskeim. nii et...ma sellesse massi argumenti liiga tugevalt ei panustaks. ilmselt on neidki tonnist kuni kahe tonnine. ja kindlasti on suurema osa praeguste elektriautode overall tuuletakistus ikkagi mõnevõrra väiksem kui sellel sajandi alguse poole polol. kasvõi ilmselt seetõttu, et põhi on sile (faktina ei tea, aga ei näe põhjust miks ei peaks olema). maantee kiirusel mängib see väga suurt rolli.

kuid seoses küsimusega, mille ise ennist esitasin...ma arvan, et leidsin ka ise mingi umbmäärase vastuse sellele. tuleb välja, et maanteel kruisida siiski on võimalik umbes nii 15kwh kuluga. keegi vana on katsetanud sama buumeriga: http://bmwi3owner.com/2014/03/range-for-speed/
tõsi küll, ta on mõõtnud 80kmh, aga vaadates selle auto kuju siis võib suht kindlalt oletada, et pisut nõmedama, aga efektiivsema kerekujuga oleks võimalik kulgeda ka 90kmh samasuguse tarbimise juures :D üks asi oli tõesti ka ennist minu nö. teoorias, mille unustasin ära...nimelt ka elektrimootoril on mingi efektiivsus, seega akust tarbitud 15kw ei võrdu 15kw veojõuga rattas. väidetavalt on mootorite efektiivsus kuskil 85-90% kandis, seega 15kw akust tähendab, et autot veab kuskil nii 12-13kw, kuna natuke läheb veel maha elektroonika, tulede ja vilede jaoks. teisest küljkest, see kadumaläinud % on eeldatavasti puhas soojus kõik, seega seda saaks ka oskuslikult ära kasuada millegi vajaliku soojendamiseks.

EDIT:
pane massiks näiteks 1200, realistlik veeretakistus oleks ilmselt pigem 0.01, aga ega ma neid muid parameetreid ei oska küll kuskil niimoodi välja imeda. kui mõni el.auto tootja on sellised andmed avalikustanud siis eks neid võib sinna sisestada katsetamiseks. Wiki ütleb, et näiteks tesla model 3 Cd=0.23, no näitena võid siis selle ka sinna valemisse pista olemasoleva asemele. Mis see voolujoonetegur on, seda ma ei tea...

Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1212
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 50 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas piiks »

Sain sõbralt sellised numbrid:

Leaf suvel 12 kwh/100 km, talvel 16
Volkar pistikuhübriid vastavalt 14 ja 19
Mõlema puhul 80% linnasõit.

Leidsin veel netist, et CNG gaasi energiasisaldus on 148 kwh per 1 kg. Ja auto kulu on siis ca 572 kwh per 100 km. Kuna aga CNG kwh maksumus on pea 20x väiksem, kui elektril, siis hinnavahe on ainult 2x elektri kasuks.

Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 280
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: T7
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas Alterjor »

piiks kirjutas:

Leaf suvel 12 kwh/100 km, talvel 16
Volkar pistikuhübriid vastavalt 14 ja 19
Mõlema puhul 80% linnasõit.

Tesla Model S suvel 15, talvel 22
Tesla Model X suvel 17, talvel 25, vastutuule ja lörtsiga võib võtta ka 30+

HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Igasugused arvutused kui kallilt tuleb kätte km läbimine ainult kütuses tulenevalt on küll toredad, aga selleks et asjad võrreldavad oleksid tuleks võrrelda siiski kogukulusid :-)
Autode puhul moodustab väga suure osa kulust ostu ja müügihinna vahe ja kui ostuhind uuena on väga kirves (Teslad), siis intressikulu sellelt kirvel on samuti arvestatav number. Üldiselt Teslad siiski rohkem luksuskaup, seega oleks võrdlustes mõislik kasutada Leafi-laadseid sõidukeid.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Elektriautod

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Maaks kirjutas:

....
Autode puhul moodustab väga suure osa kulust ostu ja müügihinna vahe ja kui ostuhind uuena on väga kirves (Teslad), siis intressikulu sellelt kirvel on samuti arvestatav number. ....

Mis imeloom see auto(üldiselt) on, et juba tema ostul peab müümisele mõtlema?
Ka rösteri, külmkapi, jalgratta, tsikli või muu TARBE-ESEME ostul mõtlete samuti, mis ta nt.5a. pärast väärt on (togi)

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”