Rumalad küsimused 2

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

bandiit
Postitusi: 111
Liitunud: 20 Jaan 2015, 11:08
Tsikkel: GSF600 ´97 & R35 ´47
Asukoht: tln
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas bandiit »

keegi teab, kus Eestis müüakse sarnaseid asju? lingitud isendi hinnaklass ei sobi, võiks olla kuni 100.-
https://www.markit.eu/ee/et/ergotron-wo ... 320c330917

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Piipz »

bandiit kirjutas:

keegi teab, kus Eestis müüakse sarnaseid asju? lingitud isendi hinnaklass ei sobi, võiks olla kuni 100.-
https://www.markit.eu/ee/et/ergotron-wo ... 320c330917

See on veel enamvähem hinnaga, saaks kallimaltki osta. Nii nishikaup, et odavam oleks lasta ilmselt teha, koos mingi teleka seinakinnitusega.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

bandiit
Postitusi: 111
Liitunud: 20 Jaan 2015, 11:08
Tsikkel: GSF600 ´97 & R35 ´47
Asukoht: tln
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas bandiit »

Piipz kirjutas:
bandiit kirjutas:

keegi teab, kus Eestis müüakse sarnaseid asju? lingitud isendi hinnaklass ei sobi, võiks olla kuni 100.-
https://www.markit.eu/ee/et/ergotron-wo ... 320c330917

See on veel enamvähem hinnaga, saaks kallimaltki osta. Nii nishikaup, et odavam oleks lasta ilmselt teha, koos mingi teleka seinakinnitusega.

selge

Kasutaja avatar

TankSlapper
Postitusi: 159
Liitunud: 29 Jaan 2012, 12:14
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas TankSlapper »

Keegi teab või tegeleb alumiiniumlehtedega? Vaja oleks 1.00mm või 2.00mm lehte. Probleem just selles,et pole palju vaja. Näiteks 1x1m oleks täitsa paras.

Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas rannamees »

Kas kaubikuga (täismass3500) mööda Euroopat seigeldes on vaja sõidumeerikut?
Tööd ei tehta, kuudis on võistluskola, mida veetakse ühest kohast teise oma tarbeks
Kui on vaja, siis paluks konkreetset viidet seadusele.
Kui ei ole vaja, siis samuti.
ARK suudab konkreetse küsimuse peale sellise soga kokku keerata, et siga ka ei söö. :wack:

Pilt
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mx77 »

rannamees kirjutas:

Kas kaubikuga (täismass3500) mööda Euroopat seigeldes on vaja sõidumeerikut?
Tööd ei tehta, kuudis on võistluskola, mida veetakse ühest kohast teise oma tarbeks
Kui on vaja, siis paluks konkreetset viidet seadusele.
Kui ei ole vaja, siis samuti.
ARK suudab konkreetse küsimuse peale sellise soga kokku keerata, et siga ka ei söö. :wack:

Ei tohiks vaja olla. Peab muidugi vaatama, et sul täismass ja registrimass ikka sama oleks. Näiteks vähemalt poolakad ei tunnista seda vahepeal eestis soperdatud registrimassi ja kõik tagasillal topeltratastega MB Sprinteri baasil tehtud matkabussid said karistatud.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3138
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas ranel »

rannamees kirjutas:

Kas kaubikuga (täismass3500) mööda Euroopat seigeldes on vaja sõidumeerikut?
Tööd ei tehta, kuudis on võistluskola, mida veetakse ühest kohast teise oma tarbeks
Kui on vaja, siis paluks konkreetset viidet seadusele.
Kui ei ole vaja, siis samuti.
ARK suudab konkreetse küsimuse peale sellise soga kokku keerata, et siga ka ei söö. :wack:

Kui suudad selgeks teha, et tööd ei tee, vaid oma tarbeks ja kasu ei saa, siis peaks tohtima. Vähemalt nii eelmine nädal autokoolis räägiti.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Pan
Postitusi: 289
Liitunud: 28 Mai 2011, 10:35
Tsikkel: Kawabusa
Asukoht: Viljandi

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Pan »

rannamees kirjutas:

Kas kaubikuga (täismass3500) mööda Euroopat seigeldes on vaja sõidumeerikut?
Tööd ei tehta, kuudis on võistluskola, mida veetakse ühest kohast teise oma tarbeks
Kui on vaja, siis paluks konkreetset viidet seadusele.
Kui ei ole vaja, siis samuti.
ARK suudab konkreetse küsimuse peale sellise soga kokku keerata, et siga ka ei söö. :wack:

http://www.ametikoolitus.ee/kes-peab-ei ... -kasutama/

Erandid, mille puhul on juht vabastatud sõidumeeriku kasutamisest:

Rahvusvahelised erandid

h) Kaupade mitteäriliseks veoks kasutatavd sõidukid või sõidukite kombinatsioonid, mille lubatud täismass ei ületa 7,5 tonni.

Siinkohal vajab seletamist mitteäriline vedu. See on igasugune kaubavedu, mis on seotud ettevõtlusega. Näiteks, kui kalastuspaate tootev ettevõte veab oma sõidukiga oma paate poodidesse müügiks, siis peab sõidumeerikut kasutama. Ehk igasugune äritegevus on äriline tegevus. Kui aga eraisikust majaomanik veab oma metsast omale küttepuid või põllult kartuleid, siis sõidumeerikut kasutama ei pea kuni 7,5 tonnise täismassiga veoki puhul. Kui aga rookatuseid valmistav ettevõte veab pilliroogu katuse valmistamiseks objektile ja samas autojuhi põhitöö on katusevalmistamine, siis on see sõiduk 50 km raadiuses ettevõtte asukohast sõidumeeriku kasutamisest vabastatud (siseriiklik erand).

Elevandil ei ole vaja haukuda. Teda märgatakse niisamagi.

oil
Postitusi: 774
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas oil »

reimps kirjutas:

Just, selles mu point oligi, et alla-750 kaaluga haagistel üldiselt pole pidureid. Piduritega haagis peaks aga igatepidi E-kati alla minema, kuna on üle 750 kandevõimega. Ehk ka paberites kajastub suure tõenäosusega. E-kati alla kuuluva haagisega sõites, omamata E-kat luba, on tegu juhtimisõiguse puudumisega tegelikult. Peaks nii olema, aga ega ma neid nüansse pole uurinudki, mis valemiga ikka saaks ilma E-täheta suuri asju sleppi võtta. Sest mul puudub reaalne vajadus, kategooriaid jätkub :)

Infoks, milliste lubadega siis millise autorongiga sõita võib. Lasin Maanteeametil omale korralikult selgeks teha. Pidurid pole üldse mitte mingi määraja.

Tere
Masside teemad on liiklusseaduses mõistete all täpselt kirjas.
Rahvakeeles täismass - valmistaja poolt määratud suurim mass s.o. haagis
või sõiduk koos max. lastiga,(reisijad, kütused, sõiduki kaal jne.,mida
sõiduki valmistaja tehas lubab). Registrimass - registreerimisel
dokumendile kantud mass, mis ei tohi ületada täismassi, võib aga olla
väiksem võib olla ka vähendatud. Tegelik mass - hetkel kaalutav mass,
palju reaalselt autorong kaalub /näit.haagise kaal + koorma kaal +
sõiduki kaal kokku reaalselt.

Juhtimisõiguse seisukohalt võib B-katiga juhida autorongi, mille
täismass ei ületa 3500kg. Kõik oleneb vedavast autost, õigemini tema
täismassist. Täismass on märgitud reg.tunnistusele. Liitke kokku auto ja
haagise täismass, kui see jääb alla 3500kg võib juhtida B -kat. Kui
summa läheb lõhki ei tohi juhtida.

Küsimuse teine pool, kas võite autol kasutada haagist registrimassiga
1525kg, kui lubatud haagise max kaal on 1400kg on, et tohib. Seal
arvestatakse autorongi koostamisel tegelikku massi ,see võib olla Teil
kuni 1400kg. Kui Teie haagise omakaal on 250kg, siis võite koormata seda
1400-250 s.o. 1150kg. Kokku liites ei tohi tegelik mass ületada
1400kg.
Loodan, et sain aidata. Täpselt saan anda vastuse, kui saadate auto ja
haagise täismassi. Praegune liiklusseadus arvestab ainult täismasside
summat.

Kasutaja avatar

ONiils
Postitusi: 101
Liitunud: 22 Juul 2008, 21:55
Tsikkel: Honda CBR600F
Asukoht: Läänemaa

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas ONiils »

oil kirjutas:

Infoks, milliste lubadega siis millise autorongiga sõita võib. Lasin Maanteeametil omale korralikult selgeks teha. Pidurid pole üldse mitte mingi määraja.

Tere
Masside teemad on liiklusseaduses mõistete all täpselt kirjas.
Rahvakeeles täismass - valmistaja poolt määratud suurim mass s.o. haagis
või sõiduk koos max. lastiga,(reisijad, kütused, sõiduki kaal jne.,mida
sõiduki valmistaja tehas lubab). Registrimass - registreerimisel
dokumendile kantud mass, mis ei tohi ületada täismassi, võib aga olla
väiksem võib olla ka vähendatud. Tegelik mass - hetkel kaalutav mass,
palju reaalselt autorong kaalub /näit.haagise kaal + koorma kaal +
sõiduki kaal kokku reaalselt.

Juhtimisõiguse seisukohalt võib B-katiga juhida autorongi, mille
täismass ei ületa 3500kg. Kõik oleneb vedavast autost, õigemini tema
täismassist. Täismass on märgitud reg.tunnistusele. Liitke kokku auto ja
haagise täismass, kui see jääb alla 3500kg võib juhtida B -kat. Kui
summa läheb lõhki ei tohi juhtida.

Küsimuse teine pool, kas võite autol kasutada haagist registrimassiga
1525kg, kui lubatud haagise max kaal on 1400kg on, et tohib. Seal
arvestatakse autorongi koostamisel tegelikku massi ,see võib olla Teil
kuni 1400kg. Kui Teie haagise omakaal on 250kg, siis võite koormata seda
1400-250 s.o. 1150kg. Kokku liites ei tohi tegelik mass ületada
1400kg.
Loodan, et sain aidata. Täpselt saan anda vastuse, kui saadate auto ja
haagise täismassi. Praegune liiklusseadus arvestab ainult täismasside
summat.

Ehk siis ma võin oma sõiduautole, mille reg tunnistusel on piduritega haagise lubatud mass 1300 kg, järgi panna treileri, mille registrimass on 2000 kg, eeldusel et see treiler on tühi või selle tegelik mass ei ületa 1300 kg? Sealjuures muidugi jälgides, et kogu autorongi kaal ei ületaks 3500 kg.

Auto reg tunnistusel on märgitud autorongi mass 3080 kg (see on siis auto täismass 1780 kg + lubatud piduritega haagise mass 1300 kg). Milleks see siis vajalik on?

Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas rannamees »

Pan kirjutas:
rannamees kirjutas:

Kas kaubikuga (täismass3500) mööda Euroopat seigeldes on vaja sõidumeerikut?
Tööd ei tehta, kuudis on võistluskola, mida veetakse ühest kohast teise oma tarbeks
Kui on vaja, siis paluks konkreetset viidet seadusele.
Kui ei ole vaja, siis samuti.
ARK suudab konkreetse küsimuse peale sellise soga kokku keerata, et siga ka ei söö. :wack:

http://www.ametikoolitus.ee/kes-peab-ei ... -kasutama/

Erandid, mille puhul on juht vabastatud sõidumeeriku kasutamisest:

Rahvusvahelised erandid

h) Kaupade mitteäriliseks veoks kasutatavd sõidukid või sõidukite kombinatsioonid, mille lubatud täismass ei ületa 7,5 tonni.

Siinkohal vajab seletamist mitteäriline vedu. See on igasugune kaubavedu, mis on seotud ettevõtlusega. Näiteks, kui kalastuspaate tootev ettevõte veab oma sõidukiga oma paate poodidesse müügiks, siis peab sõidumeerikut kasutama. Ehk igasugune äritegevus on äriline tegevus. Kui aga eraisikust majaomanik veab oma metsast omale küttepuid või põllult kartuleid, siis sõidumeerikut kasutama ei pea kuni 7,5 tonnise täismassiga veoki puhul. Kui aga rookatuseid valmistav ettevõte veab pilliroogu katuse valmistamiseks objektile ja samas autojuhi põhitöö on katusevalmistamine, siis on see sõiduk 50 km raadiuses ettevõtte asukohast sõidumeeriku kasutamisest vabastatud (siseriiklik erand).

Au ja kiitus, asi läks oluliselt selgemaks. :bsmile:
Kuidas teha prantslasele ja poolakale selgeks, et kuudis olev kola on oma tarbeks, mitte ei tee teenust kelleleiganes?

Pilt
Kasutaja avatar

Pan
Postitusi: 289
Liitunud: 28 Mai 2011, 10:35
Tsikkel: Kawabusa
Asukoht: Viljandi

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Pan »

rannamees kirjutas:
Pan kirjutas:
rannamees kirjutas:

Kas kaubikuga (täismass3500) mööda Euroopat seigeldes on vaja sõidumeerikut?
Tööd ei tehta, kuudis on võistluskola, mida veetakse ühest kohast teise oma tarbeks
Kui on vaja, siis paluks konkreetset viidet seadusele.
Kui ei ole vaja, siis samuti.
ARK suudab konkreetse küsimuse peale sellise soga kokku keerata, et siga ka ei söö. :wack:

http://www.ametikoolitus.ee/kes-peab-ei ... -kasutama/

Erandid, mille puhul on juht vabastatud sõidumeeriku kasutamisest:

Rahvusvahelised erandid

h) Kaupade mitteäriliseks veoks kasutatavd sõidukid või sõidukite kombinatsioonid, mille lubatud täismass ei ületa 7,5 tonni.

Siinkohal vajab seletamist mitteäriline vedu. See on igasugune kaubavedu, mis on seotud ettevõtlusega. Näiteks, kui kalastuspaate tootev ettevõte veab oma sõidukiga oma paate poodidesse müügiks, siis peab sõidumeerikut kasutama. Ehk igasugune äritegevus on äriline tegevus. Kui aga eraisikust majaomanik veab oma metsast omale küttepuid või põllult kartuleid, siis sõidumeerikut kasutama ei pea kuni 7,5 tonnise täismassiga veoki puhul. Kui aga rookatuseid valmistav ettevõte veab pilliroogu katuse valmistamiseks objektile ja samas autojuhi põhitöö on katusevalmistamine, siis on see sõiduk 50 km raadiuses ettevõtte asukohast sõidumeeriku kasutamisest vabastatud (siseriiklik erand).

Au ja kiitus, asi läks oluliselt selgemaks. :bsmile:
Kuidas teha prantslasele ja poolakale selgeks, et kuudis olev kola on oma tarbeks, mitte ei tee teenust kelleleiganes?

Siinkohal pakun huupi aga äkki piisab sellest kui auto tehnilises passis on omanikuks märgitud eraisik? Omal ajal kui sai mööda euroopat "ärilisi vedusi" tehtud siis tahtis poolakas alati et ma auto teh. passist näpuga näitaks kes on auto omanik (teh. pass on eesti keeles ja poolakas räägib eesti keelt üsna kehvasti)
Kui on ikka mingi OÜ või AS siis pilt selge ja saab hakata arvet kirjutama :ner:

Elevandil ei ole vaja haukuda. Teda märgatakse niisamagi.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas pühak »

oil kirjutas:
Spoiler
reimps kirjutas:

Just, selles mu point oligi, et alla-750 kaaluga haagistel üldiselt pole pidureid. Piduritega haagis peaks aga igatepidi E-kati alla minema, kuna on üle 750 kandevõimega. Ehk ka paberites kajastub suure tõenäosusega. E-kati alla kuuluva haagisega sõites, omamata E-kat luba, on tegu juhtimisõiguse puudumisega tegelikult. Peaks nii olema, aga ega ma neid nüansse pole uurinudki, mis valemiga ikka saaks ilma E-täheta suuri asju sleppi võtta. Sest mul puudub reaalne vajadus, kategooriaid jätkub :)

Infoks, milliste lubadega siis millise autorongiga sõita võib. Lasin Maanteeametil omale korralikult selgeks teha. Pidurid pole üldse mitte mingi määraja.

Tere

Spoiler

Masside teemad on liiklusseaduses mõistete all täpselt kirjas.
Rahvakeeles täismass - valmistaja poolt määratud suurim mass s.o. haagis
või sõiduk koos max. lastiga,(reisijad, kütused, sõiduki kaal jne.,mida
sõiduki valmistaja tehas lubab). Registrimass - registreerimisel
dokumendile kantud mass, mis ei tohi ületada täismassi, võib aga olla
väiksem võib olla ka vähendatud. Tegelik mass - hetkel kaalutav mass,
palju reaalselt autorong kaalub /näit.haagise kaal + koorma kaal +
sõiduki kaal kokku reaalselt.



Juhtimisõiguse seisukohalt võib B-katiga juhida autorongi, mille
täismass ei ületa 3500kg. Kõik oleneb vedavast autost, õigemini tema
täismassist. Täismass on märgitud reg.tunnistusele. Liitke kokku auto ja
haagise täismass, kui see jääb alla 3500kg võib juhtida B -kat. Kui
summa läheb lõhki ei tohi juhtida.

Spoiler

Küsimuse teine pool, kas võite autol kasutada haagist registrimassiga
1525kg, kui lubatud haagise max kaal on 1400kg on, et tohib. Seal
arvestatakse autorongi koostamisel tegelikku massi ,see võib olla Teil
kuni 1400kg. Kui Teie haagise omakaal on 250kg, siis võite koormata seda
1400-250 s.o. 1150kg. Kokku liites ei tohi tegelik mass ületada
1400kg.
Loodan, et sain aidata. Täpselt saan anda vastuse, kui saadate auto ja
haagise täismassi.

Praegune liiklusseadus arvestab ainult täismasside
summat.

Aga kuidas see vastaja seletab Liiklusseaduse §93 3) võetud tsitaati:

Spoiler

§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.
(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
1) AM – mopeed;
2) A – mootorratas;

3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega;

Spoiler

sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3138
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas ranel »

B96 peab selle 4250kg jaoks ära tegema.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Maaks »

ranel kirjutas:

B96 peab selle 4250kg jaoks ära tegema.

Mitu korda peab kirjutama et EI pea! Loe Pühaku postitus veelkord, aga hästi aeglaselt läbi :D
EDIT: ARK (ehk siis MNT-s) töötavad inimesed, igalühel neist on oma arvamus. Aga tegelikkus on kirjas: https://www.riigiteataja.ee/ lehel.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

oil
Postitusi: 774
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas oil »

Maaks kirjutas:
ranel kirjutas:

B96 peab selle 4250kg jaoks ära tegema.

Mitu korda peab kirjutama et EI pea! Loe Pühaku postitus veelkord, aga hästi aeglaselt läbi :D
EDIT: ARK (ehk siis MNT-s) töötavad inimesed, igalühel neist on oma arvamus. Aga tegelikkus on kirjas: https://www.riigiteataja.ee/ lehel.

Mitu korda peab ütlema, et peab küll tegema eraldi sõidueksami?

RIIGITEATAJAST:

kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;


joel
Postitusi: 1802
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas joel »

oil kirjutas:

Mitu korda peab ütlema, et peab küll tegema eraldi sõidueksami?

RIIGITEATAJAST:

kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;

Sa jätsid kõige olulisema osa miskipärast tsiteerimata:
sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;

Ehk siis kui autorongi täismass jääb vahemikku 3500 kuni 4250 kg, siis on sõidueksami läbimise järel juhiloale kantud lisatingimust vaja ainult juhul, kui tegu pole kerghaagisega. 3500 kg sõiduauto + 750 kg kerghaagis on ka 4250 kg, aga võid tavalise B katiga sõita.

Joel
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas pühak »

Justament.
Kui Sul on näiteks 3500kg täismassiga B-kat auto ja selle sabas 750kg täismassiga KERGHAAGIS (O1), pole B96 vajalik.
Kui Sul on aga näiteks 2710kg täismassiga B-kat auto ja selle sabas 800kg täismassiga O2 haagis, on B96 vajalik.
Kui aga autorongi täismass ületab 4250kg, on BE vajalik. Muuseas, seda piirväärtust ületav kooslus B-kat veduki ja kerghaagisega pole võimalik, kuna mõlema sõidukikategooria max lubatud summa ongi 4250kg.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas tazavi »

ehk minu arusaamistjärgi, auto, (vw LT35 näiteks), täismass 3500, sellele võid panna 750kg täismassiga haagise sappa (kokku 4250kg) ja see haagis peab olema kerghaagis. sellele autole ei tohi panna sappa piduritega 250kg kaaluvat treilerit, sest see ei ole kerghaagis, olgugi, et autorongi mass on sul 3750kg.

samas volvo xc70 2011 aasta oma: täismass 2400kg, lubatud piduritega haagis 2100kg, ehk kui tahta ainult b kategooriaga läbi ajada, siis võid oma 2400kg autole panna juurde täismassiga 1100 haagise, siis võiod sõita B katiga, kui sul on 1850kg haagis sellel Volvo taga, siis peavad olema sul B96 load ja kui sul on 2100kg (nagu auto passis kirjas), siis peab sul olema BE load.

Kas on nii või pole nii?


joel
Postitusi: 1802
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas joel »

tazavi kirjutas:

ehk minu arusaamistjärgi, auto, (vw LT35 näiteks), täismass 3500, sellele võid panna 750kg täismassiga haagise sappa (kokku 4250kg) ja see haagis peab olema kerghaagis. sellele autole ei tohi panna sappa piduritega 250kg kaaluvat treilerit, sest see ei ole kerghaagis, olgugi, et autorongi mass on sul 3750kg.

Juriidiliselt võttes pole pidurid mingi näitaja. Liilusseadusest:
21) kerghaagis on haagis, mille täismass ei ületa 750 kilogrammi;

tazavi kirjutas:

samas volvo xc70 2011 aasta oma: täismass 2400kg, lubatud piduritega haagis 2100kg, ehk kui tahta ainult b kategooriaga läbi ajada, siis võid oma 2400kg autole panna juurde täismassiga 1100 haagise, siis võiod sõita B katiga, kui sul on 1850kg haagis sellel Volvo taga, siis peavad olema sul B96 load ja kui sul on 2100kg (nagu auto passis kirjas), siis peab sul olema BE load.

Kas on nii või pole nii?

On nii.

Muideks, veokaga võid ilma CE-ta sõita ainult kerghaagisega! Ehk siis kui BC kategooriad on ja E kategooriat pole, siis näiteks 800 kg täismassiga haagist veokaga vedada ei tohi, aga väga paljude sõiduautodega tohid.

Joel

tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas tazavi »

joel kirjutas:

Juriidiliselt võttes pole pidurid mingi näitaja. Liilusseadusest:
21) kerghaagis on haagis, mille täismass ei ületa 750 kilogrammi;

Jep, seda tean, pidasin silmas seda, et kui su haagise passis on täismassiks nimetatud a la 2000kg ja tühimass 250kg ja sõidad sellega tühjalt, siis sul on ikkagi haagis, mitte kerghaagis sabas.

Kasutaja avatar

ONiils
Postitusi: 101
Liitunud: 22 Juul 2008, 21:55
Tsikkel: Honda CBR600F
Asukoht: Läänemaa

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas ONiils »

tazavi kirjutas:

ehk minu arusaamistjärgi, auto, (vw LT35 näiteks), täismass 3500, sellele võid panna 750kg täismassiga haagise sappa (kokku 4250kg) ja see haagis peab olema kerghaagis. sellele autole ei tohi panna sappa piduritega 250kg kaaluvat treilerit, sest see ei ole kerghaagis, olgugi, et autorongi mass on sul 3750kg.

samas volvo xc70 2011 aasta oma: täismass 2400kg, lubatud piduritega haagis 2100kg, ehk kui tahta ainult b kategooriaga läbi ajada, siis võid oma 2400kg autole panna juurde täismassiga 1100 haagise, siis võiod sõita B katiga, kui sul on 1850kg haagis sellel Volvo taga, siis peavad olema sul B96 load ja kui sul on 2100kg (nagu auto passis kirjas), siis peab sul olema BE load.

Kas on nii või pole nii?

MNT ametniku vastusest saan aru nii, et võid ainult B-katiga panna 2400 kg täismassiga volvole järgi ka treileri täismassiga 2100 kg (või misiganes täismassiga) aga selle treileri tegelik mass peab olema 1100 kg või alla selle. Ta räägib ju tegelikust massist

Küsimuse teine pool, kas võite autol kasutada haagist registrimassiga
1525kg, kui lubatud haagise max kaal on 1400kg on, et tohib. Seal
arvestatakse autorongi koostamisel tegelikku massi ,see võib olla Teil
kuni 1400kg. Kui Teie haagise omakaal on 250kg, siis võite koormata seda
1400-250 s.o. 1150kg. Kokku liites ei tohi tegelik mass ületada
1400kg.
Loodan, et sain aidata. Täpselt saan anda vastuse, kui saadate auto ja
haagise täismassi. Praegune liiklusseadus arvestab ainult täismasside
summat.

Ja kui juriidiliselt ei ole pidurid mingi näitaja, siis on ikka väga mõttekas reg tunnistusele kirjutada eraldi piduriteta ja piduritega haagiste lubatud massid :D


joel
Postitusi: 1802
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas joel »

Kõik sõltub kontekstist. Mina rääkisin piduritest seoses juhtimisõiguse kategooriatega ja siis loeb haagise täismass. Kui me lähtume mitte juhi vaid auto kontekstist, et mida sellega vedada võib, siis on oluline tegelik mass ja see, kas haagisel on pidurid või ei. Paljudel autodel on maksimaalne piduriteta haagise lubatud mass väiksem kui 750 kg. Siis ei või sõltumata juhiloale kantud kategooriatest ilma piduriteta kerghaagistki täislastis vedada, sest enamasti on selliste haagiste täismass siiski 750 kg.

Joel
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas pühak »

Juhtimisõiguse puhul loeb sõiduki registreerimistunnistusele märgitud täismass. Mingi aeg tagasi keelati isegi piiratud registrimassiga mängimine juhtimisõiguse koha pealt ära, sest sellest sai üks paras naljanumber. Olen isegi olude sunnil kasutanud teise mehe Iveco furgooni, millel tühimass 3000kg ja kandevõime piiratud 500kg peale.

Autole lubatud käru puhul loeb jälle käru reaalne mass koos koormaga. Samuti on oluline, kas on pidurid või mitte. Mul näiteks oma kolude hulgas ka vana VW põrnikas. Sellel on ilma piduriteta 400kg lubatud ja piduritega 650kg. Samas võin oma kaubiku sappa rahulikult 750kg ilma piduriteta võtta.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Raitsraisk
Postitusi: 302
Liitunud: 15 Mär 2007, 23:07
Tsikkel: F650
Asukoht: Laagri
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Raitsraisk »

Vahetame kärud saanide vastu.
Pakkuge nüüd hoogsalt talusid või isikuid , kes tegelevad saani-ja/või reesõitudega Saue valla piires.
Teiseks: mis vahet on saanil ja reel ?

Kasutaja avatar

Max
Postitusi: 18
Liitunud: 07 Apr 2009, 19:26
Tsikkel: V-Strom
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Max »

Kasutaja avatar

Sadness
Postitusi: 302
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Sadness »

Milline materiaalne väärtus on vähekasutatud, aastakümneid seisnud, dokumentideta ja vene numbriga, ühe puuduva gabariiditule kattega aga muidu komplektsel (sh katteraam ja kate), äravajunud rehvidega nõukogude järelhaagisel Zubrjonok?

----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Kasutaja avatar

Mart
Postitusi: 396
Liitunud: 18 Juun 2014, 21:53
Tsikkel: Aprilia Pegaso Trail 650
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Mart »

Sadness kirjutas:

Milline materiaalne väärtus on vähekasutatud, aastakümneid seisnud, dokumentideta ja vene numbriga, ühe puuduva gabariiditule kattega aga muidu komplektsel (sh katteraam ja kate), äravajunud rehvidega nõukogude järelhaagisel Zubrjonok?

45 euri maksavad tonni eest, siis ehk 5 euri oleks selle väärtus :x

56271134
Kasutaja avatar

Sadness
Postitusi: 302
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Sadness »

Mart kirjutas:
Sadness kirjutas:

Milline materiaalne väärtus on vähekasutatud, aastakümneid seisnud, dokumentideta ja vene numbriga, ühe puuduva gabariiditule kattega aga muidu komplektsel (sh katteraam ja kate), äravajunud rehvidega nõukogude järelhaagisel Zubrjonok?

45 euri maksavad tonni eest, siis ehk 5 euri oleks selle väärtus :x

Et selle transpordile peaksin kulutama ca 15 euro eest kütust, siis vist tuleb lillekastiks teha, nagu esivanem soovitas :) Või, arvestades siinset teemat, siis kas kellelgi on ägedaid lolle ideid, mida zubrjoonokiga teha? Märgin ette ära, et sihtotstarbeline kasutus on erinevatel põhjustel vastunäidustatud.

----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Loff »

Pane osta.ee-sse müüki võibolla on kellelgi vaja.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Suletud

Mine “Ajaviiteks...”