Autode hooldusest, diisel vs bensiin.
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 2014
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 104 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.
Ma olen ainult bensukaid pidanud. Enamus vabalthingavad ja viimastel aastatel mõned turbokad. Piisava töömahu ja ülerõhuga . Praegusega olen üle 100 k sõitnud, 8 aastaga, igati rahul. Kodutöö mootori ja turbo osas peab tehtud olema. Kui sõidaks palju ja pikki otsi siis võibolla kaaluks järgmisena väikese ls-ga diislit aga oma 15-20 k km sõidu ja lühemapoolsete otste juures on bensukas iga kell muretum (alates 1,8-2l.) Turbo on lahe. Võit diisli kulult ei kaalu üles kogu seda DPF-EGR-pihustid-kütusefiltrid... kammi.
Turboka õlivälpa pole kunagi üle 10k lasknud. Praegune rootsi auto on MY 02, uutega võrreldes jääb puudu integreeritud telefonist ja navist. Sõidumugavus ja juhitavus on vähemalt sama hea (tundub, et paremgi) kui 50 t km sõitnud, nõks väiksema klassi prantslastel ja vag-grupil, mis on rendiautodeks sattunud. Salongi viimistlusmaterjalide areng toimub teadagi millises suunas .
-
- Mode
- Postitusi: 810
- Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
- Tsikkel: honda putukas :P
- Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.
Heikik kirjutas:Mu VAG 3.0TDI võtab maanteel sama palju, kui natuke vajutada, siis 6,5. Lihtsalt jõudu pakub see auto 176 kw ja 500Nm. Miks peaks sama kütusekuluga leppima väiksema sõidumõnuga? Loodan, et väga kedagi ei riivanud ja suudan mõnda mikromootori fänni natukene kallutada.
Kusjuures 176kw 3.0 on täitsa hea valik. Seal beebivigu piisavalt eemaldatud. Samas chipiga saab suht tigeda asja. Endal 165kw+chip. 176 kw eeliseks, parem turbo, teised pihustid, ülemiste ketipingutite puudimine jne. Et tegelikult tegu väga hea asjaga. Sinna 1.5 k paigutades saab päris vihase asja.
Bitter: Kusjuures lisaks õlivälbale tasuks koos õliga vahetada ka õhufilter. Näinud neid piisavalt, millel turbo kui liivapritsiga üle lastud.
-
- Postitusi: 498
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 39 korda
-
- Mode
- Postitusi: 810
- Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
- Tsikkel: honda putukas :P
- Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.
vanalendur kirjutas:CNG'ga bensukas võiks ka ju variant olla?
Võiks ikka. Aga üldiselt paigaldamine päris kallis. Riik siin juba 5a rääkinud, et peaks tõstma makse...
Muidu miks mitte. Olen isegi kunagi sõbra omaga sõitnud ja suht ok oli.
-
- Postitusi: 498
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.
kaimex kirjutas:vanalendur kirjutas:CNG'ga bensukas võiks ka ju variant olla?
Võiks ikka. Aga üldiselt paigaldamine päris kallis. Riik siin juba 5a rääkinud, et peaks tõstma makse...
Muidu miks mitte. Olen isegi kunagi sõbra omaga sõitnud ja suht ok oli.
Ma pidasin silmas neid mis tehasest juba tulevad sellisena. Miskid uuemad Octaviad ja Passatile pakuti ka midagi. Kindlasti veel neid.
Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.
Olen ühe VAG grupi cng-ga sõitnud ligi 1,5 aastat. mul tuli keskmiseks gaasikuluks 5kg/100km. Hooldevälp on cng-l lühem 15kkm või 1 aasta vs. bensuka kuni 30kkm või 2 aastat. Ebamugavaks teeb cng-ga sõites hõre tanklate võrk ja asjaolu, et taklasse sõit on omaette üritus, seda ei saa möödasõites teha. Tallinnas Mustamäe tanklas on probleem, et kuna seal tangitakse tihti busse, siis alatasa ei ole tankla reservuaarides piisavat rõhku, et tankida. Lisaks veel see, et cng on populaarne taksodel, ja tihti peab tankla ootejärjekorras passima. Eesti Gaasi sõnul pidid nad lähiajal uue tankla Tehnika tänavale tegema.
-
- Postitusi: 334
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.
Mul on olnud 2 autot, mõlemad diislid. Noh, lihtsalt meeldivad diiselmootoriga autod ja ühe- või max. kahesilindrilise benamootoriga tsiklid Esimene 2004/5 toodetud VAG 2.0 TDI mootoriga ja teine 2008 toodetud PSA 2.0 HDI. Esimesel tahmafilter puudus, kas EGR oli või mitte pole viitsinud tagantjärgi uurida. PSA EURO4 mootoril on nii EGR kui kübemefilter. Arvake ära kummaga rohkem jama on... Hetkel tundub, et 10 kkm. tagasi väljalaskekollest alates suletud EGR süsteem ja vabamaks, kuid mitte seest tühjaks löödud kübemefilter on andnud tulemusi. Varasem ebakorrapärane virin "antipollution" süsteemi ja kübemefiltri kohta on lakanud.
Tahma põletamist saab vähemalt PSA autol jälgida peeglisoojendusega ühendatud LEDi kaudu. Põletamise jaoks suurendatakse mootori koormust lülitades juhti teavitamata sisse nii peegli- kui tagaklaasisoojendused ning hõõgküünlad. Juhi infotablool on peeglisoojenduse märgutuli pime, aga tegelikult on peeglisoojendus järel. Nüüdseks oskan juba mootori hääle järgi öelda millal automaatne tahmapõletus toimub ja kiire pilk kontroll-LEDile kinnitab seda 100%. Peale õõnsaks ja kõmisevaks muutuva mootori hääle annab see tunda ka selles kuidas mootor reageerib gaasi andmisele. Tekib nagu väike "soovimatus" koheselt gaasile reageerida, ilmselgelt pritsungi ja töönurgaga seotud, ehk seatakse hilisemaks?
Ma ei ole päris kindel mis alustel automaatne tahmapõletus käivitatakse. Igal juhul ei ole PSA puhul tõsi see, et paagis peab olema rohkem kui tilk kütust ning tegu ei tohi olla linnasõiduga. Just eile pandi põletus käima linnas, pärast külma autoga 8 km. maanteesõitu. Linnas olin jõudnud sõita ehk km. jagu. Kas paagis on tilk või mitte sõltub mida PSA tilgaks defineerib, tühja paagi kohta veel ei viriseta aga see juhtub iga hetk. Miskipärast kipub tahmapõletus käivituma just linnas ja see teeb parajalt tüli, sest üritan õnnestumiseks kohe ühe kiire maanteeotsa teha. Enamasti jääb see 15 km. tuuri, siis LED kustub.
Minu isiklik arvamus on, et vältige kaasaegset EURO4 või uuemat diislit kui tegu on tavainimese tarbeautoga. Kui igal tööpäeval maanteel 50 km. suurima lubatud kiirusega edasi-tagasi koju-tööle-koju sõita, siis ehk kõlbab. Maanteel ummikus istumine ei kõlba... N*ss on küll elu alus, aga EGRi ja kübemefiltriga autodega saab seda rohkem kui küll. Saastenormid sunnivad tootjaid tegema trikke mis pole kasuks ei mootorile ega tarbija rahakotile.
--
Vallo
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1940
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 137 korda
- Tänatud: 179 korda
- Kontakt:
Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.
Kunagisel omegal-b'l oli pidevalt jama egr'iga, lõpuks sai lahendatud nii et panin 50 sendise sinna augu ette ja kruvisin tagasi.
Enne ülevaatusel käimist, korra aastas, võtsin ära. ( Kaks väikest polti. ) Polnud pidevat puhastamist ega selle nn. kuluosa väljavahetamist.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.
kaimex kirjutas:Vapsik kirjutas:kaimex kirjutas:renaulte megane 1.6 bensiin rendist. 5tkm sõitnud. Nädalaga siis minu keskmine kütusekulu ca 11.6,
1.8t audil ikka rüüpab mõnuga. Täiesti mõttetu mootor minu arvates. Oleks tal siis minekutki.1.6 bensukas, peamiselt maantee ja 11.6L? Aitäh et mu enda bensuka osas tuju tõstsid
1.8 palju rüüpab siis? Ja mingi 0-100-ni suhtarv äkki?
Pisikesed mootorid, suurema jalaga kokku ei sobi ja rüüpavad metsikult. Soomes ka kiirtee 120km/h lubatud 140ga sõidetakse.
1.8T keskmiseks arvestatakse ikkagi 10 sajale maanteel ja 110kw kiirendust möödetakse kalendriga.
Kui rääkida siin juba kindlustus maksetest ja muust, siis välisriikides enamasti bensiin ka kõvasti kallim, kui diisel.
Neid faktoreid on päris palju tegelikult. Kui arvestada ära tasumist, siis kiire arvestus. aastas 25tkm läbisõit. diisel 8/100-le, bensiin 10/100le.
Vahe tuleb 500 aastas.
Ei ole need uuemad pisikesed midagi nii janused ja pöördes.Mul on naisele just ostetud 1,2TSI 82kw Fabia 7DSG ja sellega on 120-ga mingi 1500 pööret mootoril.Keskmine kulu a´5-6 sajale.Sõidustiil "aktiivne"
Enda Octavia Scout 4x4 2,0 TDI 135kw 6DSG oli saksa reisi järel keskmise kuluga 6,8.Kodus tavaliselt 6,4.Käisin läbi rootsi ja keskmine kiirus oli vahepeal saksas olles115 kandis.Pikalt sai ka 150-170 lastud, kokku sõitsin a´3200km.
Diisel hakkab ennast tasuma siis,kui sõidad üle 20tkm aastas,kui alla selle siis ei tasu võrdluses sama auto bensukaga rahaliselt ära.Isegi kasutatud dislad on bensukatest üsna tihti kallimad.Muidugi võivad paljud tänapäevased diislid olla parema minekuga,minu omal 0-100 vist 7,6s.
Seda ei saa,aga MAC-i poolt pakutud 77kw 1,6 mootori kohta öelda.Manuaalina linnas täitsa väsitav aparaat,DSG-ga ajab asja ära.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Mode
- Postitusi: 810
- Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
- Tsikkel: honda putukas :P
- Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.
Eks kõik oleneb kiirusesr, kui ka sellest, palju kg vedama peab. mina usun, et su naise auto jätaks mind nv juba korduvalt täbarasse olukorda.
Ise 100kg ja sõbrad ka samad, et viiekesi võiksime nv -ks küll võtta, koos kõige grillimiseks vajalikuga.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.
kaimex kirjutas:Eks kõik oleneb kiirusesr, kui ka sellest, palju kg vedama peab. mina usun, et su naise auto jätaks mind nv juba korduvalt täbarasse olukorda.
Ise 100kg ja sõbrad ka samad, et viiekesi võiksime nv -ks küll võtta, koos kõige grillimiseks vajalikuga.
Proovi ära mõni selline,siis saad teada.Ma arvasin ka enne nii.5 suuret meest ei mahu sinna hästi,aga 4-ga saab vabalt hakkama.Selle auto kiirendus 0-100 oli vist alla 10-ne seki, 9,5s äkki.Kõigist proovitud väikeautodest oli jõuetu ainult Hunday i20,samas oli ta seest kõige suurem.Teised olid ikka väga hea minekuga.Vaatasin tegelikult kõige võimsamaid ehk AUT versioone.Diisleid ei proovinud,sest auto läbisõit saab olema max 10-12tkm aastas.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.
Ja milline see täbar olukord välja võiks näha?
Mu 81kw passat syncro pole mind täislastis käruga ka 30cm lumes hätta jätnud.Kiirendusest muidugi pole juttugi aga see pole ka täbar olukord mu meelest.Möödasõitude tegemist pole ma ühegi auto või muu transpordivahendi ostul silmas pidanud.Ja teemasse ka-hoolduse hind on väiksem kui nädalase kütuse peale kuluv füür.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: 25 Aug 2010, 02:08
- Tsikkel: Honda CBR 600 f
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.
Viimased 15 aastat diisliga. Hetkel kolm VAG grupi sõidukit.
I 1.9D 47kw ,,vanakool" mootor 95.aaastast, meh. pump. Küttekulu 7l -8l sõit linnas , saaks ka 6l, aga raske jalg. Maanteel 5-6l Räägitakse ka mingist 4.5l-st aga mina pole seda kunagi saavutanud. Talvel linnas lühikesed otsad küttekulu 8-9l Mõõdasõidud probleemsed eriti tipptunnil ja haagisega.
Kokkuvõttes punktist a punkti b viib ja ülalpidamine väga odav. Lõppkiirus 140km spido järgi.
II1.9D 81kw mootor 97.aastast. Küttekulu 6l-7l sõit linnas, saaks ka 5l hakkama, aga ei pea õkosõitu vajalikuks ja tavaliselt kiire. Maanteel 5l. Talviti linnasõit 8l-9l lühikesed otsad. Kliima lisab veidi küttekulu. Liigub oluliselt paremini kui 47kw, mõõdsõit maanteel normaalne. Kui sõita kuni 90kmh öko, üle selle kütuse kulu suureneb tublisti. Haagist (750kg) veab tublisti.
Kokkuvõttes, tublisti parem mootor kui 47kw, küttekulu väiksem, pommikindel mootor, ülalpidamine väga odav. Lõppkiirus spido järgi 190kmh
III 3.0D 171kw+ship tegelik 200kw. Küttekulu linnas 10,5l. Lühikesed otsad. Maanteel kulu 5.8l piloodiga. Talviti 11.5l Keskmine kulu aastaringne 9.4l
Linnasõitu 90% Möödasõit pole probleem, ka kiirustel 150kmh ja rohkem. Haagis ei mõjuta sõidustiili, ega mõjuta eriliselt küttekulu.
Kokkuvõttes, väga meeltmööda aparaat liiklemiseks. Ülalpidamine - kaks aastat omatud seda liikurit, kulude üle täielik ülevaade puudub. Tunde järgi kolm-neli korda kallim kui eelmised sõidukid. Lõppkiirus 240kmh ja rohkem
IV Hyundai 2.0 EFI 103kw mootor 97.a. Küttekulu 12l linnas, maanteel 9l keskmine 10-10.5l Talviti +1l Linnas võimalik sõita 5-nda käiguga, hea dünaamikaga. Haagist veab lõbusalt. Möödasõit pole probleem.
Kokkuvõttes, 100kw ja rohkem on sõita OK. Nelja aasta jooksul vaid õli- ja filtrite vahetused, + lairihm. Lõppkiirus spido järgi 200kmh Ülalpidamine odav aga kütusekulu on probleem.
Üldkokkuvõttes on parim valik II ja III
Teenus: Sõidukite remont, autoplekksepa-ja keevitustööd, eeltöö/värvimine, plasti-ning rehvitööd.Tel. 56 90 10 90
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.