Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas AzA »

Macintosh kirjutas:

Ma vaatan 3-4 aastaseid, dokumenteeritud ajalooga sõidukeid. Kasutus 85% linnas. Siinset arutlust jälgides on ilmselt sobivaim valik bensiinimootoriga sõiduk.

Jah, aga katsu mööda vaadata pisikestest turbobensiinidest. Skoda octavia ja 1.2 turbobensiin saab porno olema. Vähemasti anti mulle käsk UK ühe tõsisema autodiagnostika firma inseneri poolt alla 1.4 turbobensiinidest läbi vaadata, 1.6 mööndustega.
Isiklik kogemus puudub.



Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Vapsik
Postitusi: 501
Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas Vapsik »

kaimex kirjutas:

renaulte megane 1.6 bensiin rendist. 5tkm sõitnud. Nädalaga siis minu keskmine kütusekulu ca 11.6,
1.8t audil ikka rüüpab mõnuga. Täiesti mõttetu mootor minu arvates. Oleks tal siis minekutki.

1.6 bensukas, peamiselt maantee ja 11.6L? Aitäh et mu enda bensuka osas tuju tõstsid :)

1.8 palju rüüpab siis? Ja mingi 0-100-ni suhtarv äkki?


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Auto kulu ei koosne ainult hooldusest, on väga palju muid vähem või rohkem varjatud kulusid, mida samuti tuleb arvesse võtta. Ka näiteks kindlustus makse on erinev, sest diiselmootoriga auto on kallim ja seega kasko kõrgem. Tehnikamaailmas oli tehtud üks väga korralik võrdlustabel, kus olid arvesse võetud uue auto hind, kindlustus, kasko, hooldus, kütusekulu jnejne ja võrreldud just sama mudeli diisel ja bensiini versioone. Sealt koorus välja, et diisli väiksem kütusekulu hakkab ennast ära tasuma, kui aastane läbisõit ületab 25tuhandet kilomeetrit.

See kõik kehtib muidugi ainult uute autode puhul, kasutatud "otse saksast" autode puhul on kõik puhas õnn või õnnetus.

Kahjuks ei mäleta, millal täpselt ilmus. Arvan, et 2015 aasta alguse poole.

2012 a 1,6 TDI Octavia omanikuna ostaks järgmiseks 1,2 või 1,4 TSI bensuka + DSG ja täitsa uue või natuke sõitnud, selle arvelt võib vähem tulesid ja vilesid olla. Soojeneks kiiremini ja oleks mugavam sõita. Muus osas diislile etteheited puuduvad.


tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas tazavi »

a miks te, mehed, ajate hoolduse ja remondi sassi? Kas mootorivahetus on hooldus, kas pihustivahetus on hooldus? Hooldus on filtrid (õli, kütus, õhk) ja piduri kettad ja -klotsid ning mootoririhm või kett. ja noh vedelikud ka. Bensukatel on veel küünlad, mida vahetatakse läbisõidu peale. Ülejäänud on ju remont, mida vahetatakse siis kui on katki, mitte siis kui kell on kukkunud. Või olen ma asjast valesti aru saanud ja roostes põhja lappimine on ka tänapäeval hooldus? :D

Kasutaja avatar

Lontrus
Postitusi: 95
Liitunud: 23 Apr 2015, 15:10
Tsikkel: TDM850 '92
Asukoht: Vembutembumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas Lontrus »

Oman sama mootoriga sõidukit 1, 6 tdi 77kw. Olen väga rahul, samas sõidan palju ka.

Eks ta õige tundub olevat et bensukas, kui vähe sõidad ja diisel kui läbisõit on suurem.
Rihmavahetuse pakett läks forsis 400.- + tavahooldus lisaks. Keskmiselt on hoolduse hind Forsis 300.- kanti, sisaldades ka mingeid parajasti vahetamist vajavaid põhjaaluseid juppe, ilmselt osaliselt ka teede kvaliteedist tingitult.
Läbisõit on päris suur, dpf'iga probleeme pole olnud, aga mu sõidud pikemad ka.
Kindlasti tasub u. 200 000 tuhande järel arvestada kahemassilise hooratta vahetusega. Kui see kohe vea ilmnedes ära vahetada, siis võib-olla sidurit vahetama ei pea.
DSG'ga kindlasti järgida käimakasti õlivahetusvälpa, oli vist mingi 60 000 ja 200.-, minul manuaal ja probleeme pole.
Talvel soojaks läheb väga aeglaselt, soojalt maalt toodutel puuduvad ka lisasoojendid. Samas tuttava vag 1.4 soojeneb vähe kiiremini, aga mitte eriti, niivõrd ökoks on need mootorid tehtud.
Tanklaid peab vähe külastama, maanteel möödasõidul käik alla ja saab kenasti möödasõit tehtud.

Siit võib targemat inffi leida: http://foorum.skodaclub.ee

Mootorrattaid sisaldavate muusikavideote playlistid: https://www.youtube.com/channel/UCn4gSk ... /playlists


Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas Tort »

AzA kirjutas:
Macintosh kirjutas:

Ma vaatan 3-4 aastaseid, dokumenteeritud ajalooga sõidukeid. Kasutus 85% linnas. Siinset arutlust jälgides on ilmselt sobivaim valik bensiinimootoriga sõiduk.

Jah, aga katsu mööda vaadata pisikestest turbobensiinidest. Skoda octavia ja 1.2 turbobensiin saab porno olema. Vähemasti anti mulle käsk UK ühe tõsisema autodiagnostika firma inseneri poolt alla 1.4 turbobensiinidest läbi vaadata, 1.6 mööndustega.
Isiklik kogemus puudub.

Mina just soovitaks 1.4 turbokat. Vabalthingavat nuia elusees enam ei ostaks. Vabalthingavate bensukate areng sai vist juba 2000 kandis otsa, edasi ainult turbo. Alguse otsa 1.2 turbokad olid probleemsed. Selle aja 1.4 peaks aga väga ok olema. Olen ise sõitnud ja julgen küll kiita. Ja kirevase päralt, kui juba laiatarbe turbokat bensiini ei või osta, sest läheb kindlasti kohe pekki, mida siis üldse osta ja pidada võib? Bussiga võib ka sõita lõpuks, kõige muretum ja ei pea igal hommikul värisema, et kas täna läheb laiatarbeauto katki või mitte. MITTE ÜHEGI kasutatud auto puhul ei pääse ei hooldusest ega ilmselt ka remondist. Vähem mõelda, lihtsam elu.

Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas kaimex »

Vapsik kirjutas:
kaimex kirjutas:

renaulte megane 1.6 bensiin rendist. 5tkm sõitnud. Nädalaga siis minu keskmine kütusekulu ca 11.6,
1.8t audil ikka rüüpab mõnuga. Täiesti mõttetu mootor minu arvates. Oleks tal siis minekutki.

1.6 bensukas, peamiselt maantee ja 11.6L? Aitäh et mu enda bensuka osas tuju tõstsid :)

1.8 palju rüüpab siis? Ja mingi 0-100-ni suhtarv äkki?

Pisikesed mootorid, suurema jalaga kokku ei sobi ja rüüpavad metsikult. Soomes ka kiirtee 120km/h lubatud 140ga sõidetakse. :)
1.8T keskmiseks arvestatakse ikkagi 10 sajale maanteel ja 110kw kiirendust möödetakse kalendriga. ;)
Kui rääkida siin juba kindlustus maksetest ja muust, siis välisriikides enamasti bensiin ka kõvasti kallim, kui diisel. ;)
Neid faktoreid on päris palju tegelikult. Kui arvestada ära tasumist, siis kiire arvestus. aastas 25tkm läbisõit. diisel 8/100-le, bensiin 10/100le.
Vahe tuleb 500 aastas.

Kasutaja avatar

kaska
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Okt 2006, 10:59
Tsikkel: 900 Hornet / 650 Scrambler
Asukoht: Bern / Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas kaska »

kel hollandi keel suus saab sealt http://www.autoweek.nl/ veidi infot. Seal neil autode kohta ära toodud jooksev kulu senti/km kohta

näiteks A4 puhul http://www.autoweek.nl/auto/63505/audi- ... pk-quattro 96senti/km - aga muidugi võtavad vist ka hollandi makse arvesse, et päris puhta tõena ei maksa võtta.

aga üldiselt maitse asi ta on, kui pisut valjem ja vibrom diiselmootor ei häiri siis sõidudünaamikas saab kõik ilusti tasa tehtud. Ise juba aastaid pressin õli mootoris ja ei teki küll mingeid emotsioone bensumootoriga autoga sõites (njah ilmselgelt võib sellest valimist välja jätta suure mootoriga bensukad :ner: ). Bensukatest ilmselt kaaluks vaid VAG grupi 3.0TFSI kompressorülelaadimisega bensukat, see juba vist 5 aastat järjest kõikvõimalikke auhindu võitnud nii võimsuse, bensukulu kui vastupidavuse osas.

Kasutaja avatar

tuman
Postitusi: 218
Liitunud: 02 Juul 2015, 09:17
Tsikkel: T7
Asukoht: Tartu
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas tuman »

AzA kirjutas:
Macintosh kirjutas:

Ma vaatan 3-4 aastaseid, dokumenteeritud ajalooga sõidukeid. Kasutus 85% linnas. Siinset arutlust jälgides on ilmselt sobivaim valik bensiinimootoriga sõiduk.

Jah, aga katsu mööda vaadata pisikestest turbobensiinidest. Skoda octavia ja 1.2 turbobensiin saab porno olema. Vähemasti anti mulle käsk UK ühe tõsisema autodiagnostika firma inseneri poolt alla 1.4 turbobensiinidest läbi vaadata, 1.6 mööndustega.
Isiklik kogemus puudub.

Vanematel 2013 aasta 1,2TSI Škoda Rapid, ei saa küll väga midagi halba öelda. Maanteel astub kenasti ja möödasõidud ei ole ka keerulised, see 77kw kerge auto kohta on küllalt.
Iseasi muidugi kaua ta kestab, eks ta ole sarnane mootorratastega: väike mootor, pöörded kõrged, kulumist rohkem.

Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas kaimex »

kaska kirjutas:

kel hollandi keel suus saab sealt http://www.autoweek.nl/ veidi infot. Seal neil autode kohta ära toodud jooksev kulu senti/km kohta

näiteks A4 puhul http://www.autoweek.nl/auto/63505/audi- ... pk-quattro 96senti/km - aga muidugi võtavad vist ka hollandi makse arvesse, et päris puhta tõena ei maksa võtta.

aga üldiselt maitse asi ta on, kui pisut valjem ja vibrom diiselmootor ei häiri siis sõidudünaamikas saab kõik ilusti tasa tehtud. Ise juba aastaid pressin õli mootoris ja ei teki küll mingeid emotsioone bensumootoriga autoga sõites (njah ilmselgelt võib sellest valimist välja jätta suure mootoriga bensukad :ner: ). Bensukatest ilmselt kaaluks vaid VAG grupi 3.0TFSI kompressorülelaadimisega bensukat, see juba vist 5 aastat järjest kõikvõimalikke auhindu võitnud nii võimsuse, bensukulu kui vastupidavuse osas.

3.0TFSI on muidu väga hea asi, aga palju ketiliini vahetus maksab tead? Siin mõni mees ei kuluta 10a ka autole nii palju, isegi kui vahepeal vahetab neid. :D
Muidu minek ja kütusekulu on väga hea. Keskmine eestlane endale seda aga lubada ei saa. ;)
c7 kere peal juba dsg kastiga ja see on väga hea kooslus. :)

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas Vint »

Ma viskaks teile vaese mehe auto, MB jõhverdamiseks! :-|||
Ise pidasin mõned aastad W124 E 200D.
Pilt

*Tavaline vabalt hingav mootor, väikese kulutusega. Maanteel 5 sajale ja linnas 7.
( Kiirteel tuleb möödasõidud varakult ette planeerid. )
*Ruumikas, lollikindel ja suht vähe nõudev tööloom.
*Üks miljoni kilomeetri mersudest.

  • Osad pole kallid, ega raskesti saadavad, vastupidiselt üldlevinud legendidele.
    *Tuled nii head, et kõik hakkavad sind vihkama.
    *Mootor ketiga
    *Voolu on vaja vaid käivitmiseks, võimeline omal jõul koju lonkama.

  • Hind püsib korralikuma puhul hästi üleval. ( Olgugi et siin seal, ilmuvad vahest ära p*** MB'd, mille omanikud
    arvavad et nimest piisab hinna tõstmiseks. )

  • Kui ära pole roostetanud, sõidavad veel edasi. ( Lapist leidub 1,5milj. läbisõitnuid. )

Praegu noolin sellest järgmist, W210 kerega 290 TD.
Pilt

Näitajad on kütusekulu poolest samad, olgugi et suurem mootor.
Võimsus on pea poole võrra suurem eelmisest.

Tüüpvigadeks endiselt rooste ja Lucase kütusepump, mis tasub koheselt välja vahetada.
Uuemad CDI mootorid nõuavad rohkem tähelepanu. ( 1999 alates. )

Miks ma pole ostnud? Pole veel leidnud sellist korraliku. :mrgreen:
( st. võib pakkuda. )
:bsmile:

Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas kaimex »

w124 on väga hea tööloom. Kahjuks uuemad enam nii head pole. Enda lemmik oli välimuselt 190E üldse mersudest.
w124 kohta räägitakse siiani, kui ühest parimast autost. :)
Kusjuures mul just hetkel üks 2006 a a6 värvimises. Pool kere ära roostetanud. Rooste maha saamiseks läks kaks päeva. :D Hetkel värvitud ja homme lakk peale. Isegi kohad, mis paistsid korralikud, tuli alt roostetäpid välja. Audide kere kvaliteet ikka korralikult langenud. :(


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas Bastard »

tuman kirjutas:
AzA kirjutas:
Macintosh kirjutas:

Ma vaatan 3-4 aastaseid, dokumenteeritud ajalooga sõidukeid. Kasutus 85% linnas. Siinset arutlust jälgides on ilmselt sobivaim valik bensiinimootoriga sõiduk.

Jah, aga katsu mööda vaadata pisikestest turbobensiinidest. Skoda octavia ja 1.2 turbobensiin saab porno olema. Vähemasti anti mulle käsk UK ühe tõsisema autodiagnostika firma inseneri poolt alla 1.4 turbobensiinidest läbi vaadata, 1.6 mööndustega.
Isiklik kogemus puudub.

Vanematel 2013 aasta 1,2TSI Škoda Rapid, ei saa küll väga midagi halba öelda. Maanteel astub kenasti ja möödasõidud ei ole ka keerulised, see 77kw kerge auto kohta on küllalt.
Iseasi muidugi kaua ta kestab, eks ta ole sarnane mootorratastega: väike mootor, pöörded kõrged, kulumist rohkem.

Sõidan ise sama aasta 1.2 TSI 63 kw versiooniga. Kui pidevalt 5 inimest peal pole ja käru taga, siis on täitsa pädev.

Kasutaja avatar

Allarr
Toetajaliige
Postitusi: 117
Liitunud: 09 Aug 2007, 10:28
Tsikkel: R 1200 GSA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas Allarr »

Spoiler
kaimex kirjutas:

Mul oli enda auto hoolduses ja võtsin renaulte megane 1.6 bensiin rendist. 5tkm sõitnud. Nädalaga siis minu keskmine kütusekulu ca 11.6, kui tark valik see nüüd ongi? :D 99% maantee muidu. Võtsingi aint soomes käimiseks, tuli ca 1800km kokku u. :)
Väiksed mootorid on minu arust jälle naljanumbrid. Võta ükskõik milline pisike mootoriga auto. Minge 5 korraliku meest ja 200kg pagasit ja tehke maanteel üks möödasõit. Enne jõuab elu 3-10 x silmaeest läbi käia, kui mööda saab. :D
Minu arust need diisli suured probleemid on tegelikult üle pumbatud. Nagu ma ütlesin mul vist mingi 370tkm sõidetud. Pole ei pihustite, ega turbo ega millegi sellisega probleeme olnud. :) Korralikult hooldades ei ole midagi hullu. Kui diisel siis sügisel võib alati ühe disel100 pudeli pagassi visata ja iga tankimis korral juba veidi sisse panna. Ei pea nüüd ise viimase piirini asja ajama. Samuti võib õelda, et ega bensukas ka käima ei lähe, kui aku ikkagi surnud.
Samas näiteks 1.8t audil ikka rüüpab mõnuga. Täiesti mõttetu mootor minu arvates. Oleks tal siis minekutki.
Samas olen siin ca 40 autol sisselasekollektoreid puhastanud, kuna linna peal vanemad inimesed rahulikult sõites, lihtsalt ajavad "nõge" täis need.
Nagu renaulti esinduses sõbrad ütlesid, siis endale kunagi ei ostaks renaulti. Nüüd juba ühel neist olemas. :D Ja veel selline mudel, mida oli eestis ainult kaks, et ikka kasutatud varuosasid ei leiaks kunagi. :D
Üldmõttes muidugi, kellele ema, kellele tütar. :)

Aga BMW I8... :D :D :D

Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas kaimex »

Ei oska õelda, sest kogemus puudub. Üldiselt olen skeptiline uute autode suhtes. Kuigi üks tuttav tellis, aga ei ole kätte saanud. Juhtus laeval õnnetus ja saadeti auto saksamaale tagasi. Üks külg oli korralikult viga saanud. Eks kui kätte saab, siis saab vaadata, kuna vead ilmnema hakkavad. :)
Eks uusi kenasi autosi on palju, aga nende hooldused ja remont jne. Kvaliteet minu arvates langeb iga aastaga.
Näitena võin tuua uued volvod. Pole ka minu arust nendel enam kvaliteet nii hea, kui varem.
Näiteks ühe saime just valmis ja täna edukalt ka ülevaatus läbitud.
Alustasime sellisega siis:
http://fotoalbum.ee/photos/kaimexkalastus/109698483
Tegelikult siin juba esiosa külge pandud. Muidu oli esiosa avariiga.

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas Maaks »

kaimex kirjutas:

Alustasime sellisega siis:
http://fotoalbum.ee/photos/kaimexkalastus/109698483
Tegelikult siin juba esiosa külge pandud. Muidu oli esiosa avariiga.

Sina siis toodadki neid "leedu autosid", millele LKF päring ütleb "kindlustus ei pidanud taastamist otstarbekaks" :D

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas Piipz »

See on nüüd way offtopic aga kõik LKF päringuga autod, kus see märge peal on, ei ole üleliia suurt matsu pannud, vaid lihtsalt kindlustus ei raatsinud ise parandada, kuigi tegelikult oli ainult kapott kõver ja esituli küljest ära. Tean päris mitut autot, mis on sedaviisi "maha kantud", kuigi tegelikult midagi viga ei ole. Aga see peab kindlast kohast tulema, päris võõra käest ei julgeks osta.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas AzA »

Kindlustus ei pidanud otstarbekaks vmaxi taastamist - plastikud + jalaraud + üks esiamort veidi kõver.
Asja idu selles, et yamaha esinduses vmaxi plastik maksab skolka?
See LKF-i taastamis teema on alati nii ja naa.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Teema läheb ikka väga lappama

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Tagasi teemasse, mis imeloom see fordi 1 liitrine ecoboost bensukas on? Tasub vaadata või?

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

koma2
Postitusi: 94
Liitunud: 21 Mai 2014, 20:51
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas koma2 »

Ecoboostist - üksi töölkäimiseks piisab, laptopi kannab koormana kah ära. Nagu siin juba mainiti, siis nelja inimese autos paiknemisel möödasõidud maanteel enam nii ohutud pole. Eestis LE järgi sõites seda muret pigem ei teki. :)
Kütus 90% maanteel keskmine 5,4 mis ei olegi nii öko.. on paremaid. 120000 läbisõiduga pole veel midagi katki läinud, tavahoolduses õlid ja filtrid.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sai oma firmasse ka siis üks moodne pisiturbo hangitud. Autoks Pösö 308 SW. Mootor 1,2 Turbo 96 kW 6-käigulise automaadiga. Esmamuljed on positiivsed, autol on minekut täitsa piisavalt, kütusekulu vaid veidi kõrgem kui diislil. Kast toimetab väga hästi.

Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas Heikik »

Teemat lugedes jääb mulje, et kaasaegsete suuremate diislite soovitamisel (mille pooldaja ise olen) siinsetele inimestele vist väga mõtet ei ole. :D

Aga siiski, natuke mõtlemisainet. Korras diisel- ja bensiinimootori korralised hooldused ei ole hinnatasemelt väga erinevatel pulkadel. Kui rappe saad, siis pihusti vms probleemi puhul maksad mõlemal juhul. Väikesed turbobensukad töötavad kõrgematel pööretel ja kuluvad seetõttu rutem. Erilist jõumomenti sealt kätte ei saa, minekust rääkimata. Kui juhtub inimesi või pagasit ka autos olema, on kiirendamine agoonia ja kütusekulu ikkagi üsna laes, võrreldav suuremate ja võimsamate mootoritega, mis vähemasti sõidurõõmu ka pakuvad. Kui juhtub tegemist olema TFSI mootoriga, on regulaarseks probleemiks süsinikdeposiidi tekkimine igale poole sisselaskesse, mis eeldab mootori regulaarset laiali lammutamist. Googeldage märksõnu "TFSI carbon buildup".

Ülalkirjutatu on enda ja sõprade kogemusest. Olen sõitnud erinevate autodega, sh nende niinimetatud mikrobensukatega ja no....lihtsalt närvi ajavad need autod.

Keegi siin mainis Ecoboosti kütusekulu maanteel, 5,4L/100km. Mu VAG 3.0TDI võtab maanteel sama palju, kui natuke vajutada, siis 6,5. Lihtsalt jõudu pakub see auto 176 kw ja 500Nm. Miks peaks sama kütusekuluga leppima väiksema sõidumõnuga? Loodan, et väga kedagi ei riivanud ja suudan mõnda mikromootori fänni natukene kallutada. :roll:

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC

joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas joel »

Kõik sõltub sellest, kus ja kui palju sõidad. Sellest on siin juba piisavalt jahutud, et tänapäevane diisel ainult linnasõitudeks üldjuhul ei sobi ummistuva kübemefiltri tõttu. Kui valdavalt maanteel kärutad, siis pole diislil häda midagi.

Joel
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas Heikik »

Ei ole seegi reegel. Keegi ei keela linnavahel vahepeal jõulisemalt kiirendada, et torusid puhtaks saada. Selleks, et DPF-iga mingi jama tekiks, peab ikka pikalt eriliselt uimerdama. A6 hakkab teatud hetkest ise DPF-i n-ö puhtaks põletama. Mul pole seda veel juhtunud, ka siis kui pea kuu aega jutti ainult linnas sõitsin, valdav osa lühikesed otsad. Ühesõnaga, pseudoprobleemid jätta ja ärge kartke diisleid ega DPF-filtreid. Kartke väikseid bensukaid! :ner: Ainuke mure diisliga on talvel lühikeste otstega soojenemine. Mul on Webasto, aga kui seda ei kasutanud, oli küttekulu külma ilmaga ja külma mootoriga ikkagi märgatavalt suurem. Seda muret peaaegu, et polnud, kusjuures mu eelmisel autol (1.9 Tdi)... kui külma mootoriga linnas talvel 7,5- 8,5L/100km võttis, siis kirusin, et palju võttis, mis takkajärgi tundub paras huumor . Andsin tolle oma pensionärist isale, kes sõidab praegu põhimõtteliselt ainult linnaotsi ja selliste ilmadega nagu praegu oluliselt üle 6L/100 km ei saa. :D Siit johtuvalt - ehk tasuks kaaluda ka "keskmises mõõdus" diisleid.

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Kasutaja avatar

Vapsik
Postitusi: 501
Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas Vapsik »

Heikik kirjutas:

Ei ole seegi reegel. Keegi ei keela linnavahel vahepeal jõulisemalt kiirendada, et torusid puhtaks saada. Selleks, et DPF-iga mingi jama tekiks, peab ikka pikalt eriliselt uimerdama. A6 hakkab teatud hetkest ise DPF-i n-ö puhtaks põletama. Mul pole seda veel juhtunud, ka siis kui pea kuu aega jutti ainult linnas sõitsin, valdav osa lühikesed otsad. Ühesõnaga, pseudoprobleemid jätta ja ärge kartke diisleid ega DPF-filtreid...

Mulle tundub et see jutu esimene pool ei lähe hästi kokku DPF-i tööpõhimõttega. Jõuline kiirendamine ei tule selles osas mitte kuidagi kasuks. See reegel aitab teatud hädade vastu kui sul ei ole DPF-i.
Ma ei tea kuidas Audi diislitel seda põletamise protsessi tuvastatakse aga Bemmil see küll väga ilmselge ei olnud. Ainus sümptom mille järgi oletasin et seda tehti, oli sõidu lõpus auto alt tulev kärsakas.
Ja see viimane statement on väga üldistatud. Juhul kui Audi diisel tõesti nii erinev on Bemmi diislist, ütleks ma et kartke teatud tootjate teatud diisel mudeleid. Minu kogemusi Bemmi 3L suht uue diisliga on muudes teemades juba käsitletud ja siinkohal ütlen ainult - kui linnasõit enamasti, sellist kombinatsiooni enam ei taha.

Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas Heikik »

Vapsik kirjutas:

Mulle tundub et see jutu esimene pool ei lähe hästi kokku DPF-i tööpõhimõttega. Jõuline kiirendamine ei tule selles osas mitte kuidagi kasuks. See reegel aitab teatud hädade vastu kui sul ei ole DPF-i.
Ma ei tea kuidas Audi diislitel seda põletamise protsessi tuvastatakse aga Bemmil see küll väga ilmselge ei olnud. Ainus sümptom mille järgi oletasin et seda tehti, oli sõidu lõpus auto alt tulev kärsakas.
Ja see viimane statement on väga üldistatud. Juhul kui Audi diisel tõesti nii erinev on Bemmi diislist, ütleks ma et kartke teatud tootjate teatud diisel mudeleid. Minu kogemusi Bemmi 3L suht uue diisliga on muudes teemades juba käsitletud ja siinkohal ütlen ainult - kui linnasõit enamasti, sellist kombinatsiooni enam ei taha.

Jõuline kiirendamine tähendab kiiremini liikuvaid ja kõrgema temperatuuriga gaase. Miks see ei lähe kokku DPF-i tööpõhimõttega? Mõistlikum oleks muidugi pikemalt kõrgemaid pöördeid hoida. Aga asi seegi. Audi peaks minu teada märku andma vastava tulukese põlema löömisega, siis teeb ca 15 min põletustsükli. Kaablit taha visates saab seda ise ka esile kutsuda. Mis millegi kartmist puudutab, siis ilmselt leiab iga tootja puhul mingi mudeli, mida eriti karta või hoopiski kiita.

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas kaimex »

Heikik kirjutas:

Ei ole seegi reegel. Keegi ei keela linnavahel vahepeal jõulisemalt kiirendada, et torusid puhtaks saada. Selleks, et DPF-iga mingi jama tekiks, peab ikka pikalt eriliselt uimerdama. A6 hakkab teatud hetkest ise DPF-i n-ö puhtaks põletama. Mul pole seda veel juhtunud, ka siis kui pea kuu aega jutti ainult linnas sõitsin, valdav osa lühikesed otsad. Ühesõnaga, pseudoprobleemid jätta ja ärge kartke diisleid ega DPF-filtreid. Kartke väikseid bensukaid! :ner: Ainuke mure diisliga on talvel lühikeste otstega soojenemine. Mul on Webasto, aga kui seda ei kasutanud, oli küttekulu külma ilmaga ja külma mootoriga ikkagi märgatavalt suurem.

Linnas ta ei saagi esile kutsuda. Väga harva, kui seda juhtub. Põletamiseks olemas omad kriteeriumid. Lisaks see kaabliga saab ka ainult teatud piiril esile kutsuda. Päris nii ei ole, et kui auto enam käima ei lähe, siis kutsume 10€ hiina kaabliga esile ja korras... Maanteel saab ka seda esile kutsuda ise. :)


volber
Postitusi: 35
Liitunud: 16 Sept 2015, 20:39
Tsikkel: FZ-S
Tänatud: 1 kord

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas volber »

No täitsa ise seda kutsuda ei saa aga peavad olema täidetud teatud kriteeriumid. A'la kütet peab olema natuke rohkem kui tilk põhjas, temperatuur peab muutuma sobilikuks jne. Ise saab luua tingimused:

  1. paak täis
  2. sõidad mootorisoojaks ja mitte linnavahel kiirendades vaid maanteel. Lihtsalt tõmbad käigu või paar alla 90kmh ja 3k rpm kanti. Nii sõidad ca 10 -15 minti. Paned drive peale tagasi ning töö võiks alata kui vajadus on. :)
  3. Kaabliga saab ka muidugi sundida "põletust"

V.

Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas kaimex »

volber kirjutas:

No täitsa ise seda kutsuda ei saa aga peavad olema täidetud teatud kriteeriumid. A'la kütet peab olema natuke rohkem kui tilk põhjas, temperatuur peab muutuma sobilikuks jne. Ise saab luua tingimused:

  1. paak täis
  2. sõidad mootorisoojaks ja mitte linnavahel kiirendades vaid maanteel. Lihtsalt tõmbad käigu või paar alla 90kmh ja 3k rpm kanti. Nii sõidad ca 10 -15 minti. Paned drive peale tagasi ning töö võiks alata kui vajadus on. :)
  3. Kaabliga saab ka muidugi sundida "põletust"

V.

Aktiivset regenereerimist alustatakse reeglina, kui "soot load" (tahmasisaldus) on saavutanud väärtuse 40%. Sõltuvalt tarkvarast DPF-i tuli veel ei sütti. ASH mass (tahma kaal) regenereerimis protsessi käivitamisel rolli ei mängi. Mulle tundub, et tahma kaaluga hinnatakse filtri eluiga, pead ei julge anda. Kui tahmasisaldus jõuab 45% juurde, süttib armatuuris DPF-i tuli. See annab märku sellest, et oleks vaja pott tühjaks põletada. Kui nüüd millegipärast jääb ikka tahm välja põletamata ja tahmasisaldus kasvab edasi, siis süttib ka eelsüüteküünalde tuli ja auto poolt iseseisvat regenereerimist esile ei kutsuta. Lihtsalt DPF-i tulega regenereerimst kutsutakse auto poolt automaatselt esile max. 4 korda, siis jäetakse asi sinnapaika. Ehk siis alati on põletusprotsess mõistlik lõpuni viia.

DPF+Eelsüüteküünalde tuli süttib ka siis, kui G450-ga (rõhu dif. andur) mingi kala. Lisaks võib muresid tekitada temperatuuriandurid väljalaskes. DPF-i taga oleva anduri abil näiteks kontrollitakse põletusprotsessi ajal täiendavat kütuse pritsekogust.

Kui aktiivne regenereerimine käivitatakse, pihustatakse silindrisse täiendav kogus kütust. Seda on vaja DPF-i põletusprotsessi temperatuuri kiiremaks saavutamiseks. Enne "õiget" temperatuuri ongi valge suits taga. Kui temp käes, siis suits reeglina kaob ja väljalaskest on tunda kummikuhaisu :)

DPF süsteeme on laias laastus kolme tüüpi:

  1. Katalüsaator ja DPF eraldi kestas
  2. Katalüsaator ja DPF eraldi kestas + AdBlue
  3. Katalüsaator ja DPF ühises kestas (Catalytic coated DPF)

Viimane on levinud pisikestel diislitel.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”