Rollerautode remondist.

Kõik mis on seotud rolleritega

Moderaator: Moded


Teema algataja
murphy86
Postitusi: 4
Liitunud: 01 Juun 2007, 23:10

Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas murphy86 »

Vaatan et pole siin juttu rollerautodest eriti ja mõtlesin et teeks juttu.

Esimene asi mida tahaks mainida ja mida näinud linnapeal valgelt tossavad masinad(tõenäoliselt katkine kaane tihend).
Viitab sellele et üritati võimsust juurde keerata.
Esiteks need masinad on tehtud tõsti kuni 55km/h tehase kiirusga. Iga modifitseerimine lõppeb mootori kiire surmaga.
Lombardiini mootorid on tegelikult küll kuni 17KW AGA et lihsa kruvi keeramisega neid sinna ei saa seega ärge üritage.
Kepsud pannakse sinna nõrgemad, suurendad võimsust lendavad laiali.
Blokikaane tihendid pannakse papist, suurendad võimsust lendavad laiali.
Pihustid on spets nendele masinalele. Ei saa sealt palju rohkem ja uued pumpihustid on auto hind.
Lisaks veel nukk jms häälestused.
Seega isegi väike modimine läheb väga kalliks maksma. Ja isegi kui saad rohkem powerit läheb kütusekulu nii üles et odavam päris auto osta.
Seega ärge nähke vaeva, ei saa sealt mootorist rohkem kätte kui pole just rikas lombardini insener.

Lombardini tüüpvigadest.
1) Kaane tihend:
Nagu mainitud kaane tihend pannakse neil papist et keegi rohkem võimu kätte ei saaks.
Paraku see tihend laguneb ise ka ajaga ja hakkab lekkima.
Sellist tihendit eraldi ei müüda ja asemele tuleb metall.
Kui leke on hiljuti tekkinud piisab tihendi vahetamisest.
Kui lasta aga asjal lekkida ja kallata vedelikke juurde järjest tuleb nii kaan kui blokk lihvida.
Ülekuumenemise tõttu ka kõik ülejäänud tihendid vahetada.
Kui on kahtlus et kaan/blokk pole tasapinnas siis lihvi ,see maksab 30 euri aga uus tihend on 2x samapalju. Tihend on 1x peale panemiseks.
Lubatud tasapinna kõikumine on 0,1mm

2)Kepsud:
Vanematel mootoritel (kui tootjal oli vastutus mootori võimsuse limiteerimise osas) tehti kepsud alumiiniumist ja ilma saaledeta.
Need ei pea kaua vastu.

3)Veel asjad mida soovitaks teha.
Ärge ostke tootja õlifiltreid kui kasutate masinat igapäevaselt. Need on liiga pisikesed, peaksite 4x aastas vahetama.
Lähete poodi otsite suurema aga sama keermega.

4)Vältige mineraalõlisid jms säästu õlisid.
See pole võrr et kõik mis põleb käib.
Mootori kapremont maksab umbes 1000 euri (kui ise teha). Odavam on osta LM vms hi end õli.
Kõige hullem asi on adinol, seda ei tohiks mitte ühegisse mootorisse kallata.

5)Vanematel mootoritel mil õhufilter vasta salongi jälgida et väljalase ei lekiks. Kõik lekkiv tahm ummistub kiirelt filtri ja diiselmootor imeb filtri tükkidena läbi mootori.

6) Karteri õhutus klapp vanematel masinatel ummistub. Selle tulemusena lendavad tihendid välja.
Kuna see on väga halva ehitusega siis on oht et järsult kurvis keerates vana katkine klapp laseb sisselaskesse portsu õli ja diisel runaway on kerge tulema.
Kui see klapp on katki juba siis on lihtsam otsida mõni turbomootoriga sõiduaoti õlieraldus kopsik ja sisselaske poolne ava kinni panna. Tõsi seda kopsikud(filtrit) tuleb puhastada ja vahetada aegajalt aga mootor elab paremini.

Varuosadest:
Varuosad on kõik kallid.
Eestis pmst pole kohta kust saab hea hinnaga.
1)Estmotors müüb eestis lombardini mootori osi mida mujalt saada pole, saaled, kepsud jne. Lombardini esindaja eestis. Nagu esindused ikka kõige odavam ei ole aga kvaliteet jupid.
2)Pransusmaal on 1 netipood http://www.piecesanspermis.fr kus saab kuluvosi. Hinnad on parimad mis leidnud ja post pole ka väga kirves. Tarne on aga 1-2 nädalat. Kui abi vaja tellimisel email.
3)Itaalias on paar kohta kust saab kasutatud asju, kasvõi terve mootori, valuveljed jne. Tarne 1-3 nädalat. Kui vaja siis email ja saan uurida.
4)Siis on veel mulgi motoäri viljandis. Nendega on nii ja naa. Kuna viimati läks mitu kuud enne kui jupid kätte sain siis jh. Vist kiire või midagi. Osa kuluvaid asju neil ka kohal(varika pinnadi jms).
Kohati on mõned asjad odavad mõned asjad aga 10x kallimad kui mujal.

Üldiselt mootori remonti tasub teha korralikult sest tuleb odavam, manualid jms http://service.lombardinigroup.it/engli ... dex_gb.htm
Vahel tuleb vaadata nii FCOS kui LWD502 manuale kõrvuti.

Kui mootorit remondid siis ei saa üle ja ümber momentvõtmest. Kui esimest korda lahti võtad loe enne manuali KORDUVALT, teatud asju saab mitut moodi lahti aga pärast enam kokku ei saa.
Eestis maksavad palju(200+euri) aga ise leidnud 1 elektroonilise 20-200Nm inglismaalt mille saab kätte umbes 60 euroga.

Tartu-elva kandis võin nõu anda ja abistada.



Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas Cado »

Kogu seda juttu lugedes tekkib küsimus MIKS sellist masinat üldse ostetakse? :D
aga edu igaljuhul. :bsmile:

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
Kasutaja avatar

kaval
Postitusi: 895
Liitunud: 12 Juul 2007, 23:42
Tsikkel: rattatuu
Asukoht: tln,mõigu
Kontakt:

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas kaval »

mul tekkis küsimust kus kohast seda osta,ma kuulen esimest korda lombardinist :oops:

http://www.arcar.eu odavad rendiautod al.5 euri päev
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis

Teema algataja
murphy86
Postitusi: 4
Liitunud: 01 Juun 2007, 23:10

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas murphy86 »

Miks osta.
Oletame et liigud linnas põhiliselt. Töö tõttu teed väikseid otsi. Tahad sõita ka talvel -20ga, lumega, vihmaga jne kus 2 rattalisega nina ka välja ei pista. Oletmae et kaasa vaja vedada kuni paarkümend kg asju.
Tsikliga raske, autoga mõtetu raiskamine.
Väike hinnavõrdlus. volvo 850 2,5 bensukas, kütusekulu 400 euri kuus. Pisike mopeedauto, kütusekulu 40 euri kuus.
Lisametalli kaasavedamine mõjub rahakotile.

Neid masinad müüb eestis Aixam. Kasutatud mulgi motoäri. Samuti mobile.ee, auto24
Margid.
Ligier
Aixam
Chatenet
Bellier
Microcar
Uute hinnad algavad 8k eurist, kasutatud eestis 3k. Välismaal kasutatud alates 700.
Aga noh selle 700 masina eestisse saamise eest maksad samapalju otsa+ kindlasti vajab palju remonti.
Itaaliast pärit masinad on üldjuhul juba mootorid tuuningus käidud ja tihend kas juba välja lastud või kohe lendamas.
A ja veel 1 märkus, lube pole küll vaja(ok alaealiselt on), kiivrit pole vaja, üv jms läheb mopeedi alla.
No ja lisaks see et kindlasti satub prolitsei kõrgendatud huviorbiiti sellega. Ma ei tea miks aga 99% kordadest padrullist mööda sõites meeldib neil sind kinni pidada ja igast asju uurida, puhuma panna, uurida kas ikka originaal jupid küljes jne.
Ei tea kas neil mingid kehvad kogemused nende masinatega või mingi isiklik huvi.
St lombardini toodab siis tegelikult hi-end paadi ja generaatorite mootoreid. Viimastel aastatel ka kasvavale miniautode turule.

Kere kohapealt.
Neil kõigil on toruraam mille külge kinnitatud kas ABS või klaasriidest kere.
Uuematel ABS plast ja palju alumiiniumpuuri. Vanemad enamjaolt klaasriie(tehti nagu paate).
Klaasriie on vähe parem, seda naljalt tükkideks ei saa.

Masina ehitus ise on lihtne. ei ole mingit ECU-t mootor on täismehaaniline. Vähe asju mis saavad võsa minna.
Igast võimendeid ei ole sest masin nii kerge, pridurivõimendit, roolivõimendit jms siis.
Kuna masin kerge ei kulu rehvid ka. Uute lamellidega võid 3 aastat jutti ringi vurada ja 4 suve käivad veel ka.

Ainuke suur miinus on kallid varuosad. Mitte et need sõiduautodel ka väga odavad oleks. Kasutatud varuosad on aga raskem hankida sest eestis masinaid vähe.

Juhitavuse kohapeal on asi kits, ilma ABSita mudeliga talvel sõitmine annab hea kooli. Õnneks kuna masin ei kaalu midagi siis jääb see ka üsna kähku seisma ja ei põruta poolde põldu kui käest läheb, üldjuhul jõuad sügavast lumest ise välja lükata.
2 suuremat meest pmst tõstavad välja. Kaal neil 300kg ringis.

Korras mootor läheb -20ga pöördest käima.
-30 vajas head akut ja mitu korda hõõgküünalde ära ootamist.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kui nad nii kuradi kallid poleks,oleks ammu eidele ostnud.Hea maal randa koos peniga podistada.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas Cado »

Nojahh kui lubade teema pole oluline siis ostaks pigem Diisel Smardi
Kõvasti pikaealisem ja mugavam
see oli minu mõtte ,et miks neid üldse osta.
Smardiga kannatab ka 90 nega last maanteel häda pärast
suureuse vahet väga pole.
Mugavuse ja töökindluse vahe ikka mäe kõrgune.

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda

Aspelund
Postitusi: 494
Liitunud: 01 Aug 2005, 14:16
Tänatud: 1 kord

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas Aspelund »

Eestist kasutatult ostes tuleb arvestada ka teatud "värskenduskuuriga". No näiteks kõvera nina asemele on uus meisterdatud...

Kasutaja avatar

Lehtlaan_R
Postitusi: 269
Liitunud: 04 Aug 2012, 11:23
Tsikkel: Keeway TX 50 supermoto
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas Lehtlaan_R »

mul oli ka plaan sebida,aga ei ..ei tasu ära õige öko auto saad kah odavamalt.

Mõnes mõttes asjalik neile kel lube pole, samas ka mõtetu :D sest asi on liiga kallis.
Nad ei ole 50 kubatuuriga, nagu mõni inimene aru saab,tegelikult on kubatuure ju 400,500 ja 550.

Clearly says more oil gives more Power

Teema algataja
murphy86
Postitusi: 4
Liitunud: 01 Juun 2007, 23:10

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas murphy86 »

Pikaealisem? Metall roostetab komposiit mitte.Eesti üleküllastunud soolas on näha kuidas 3a vana masina tiivaääri hoiab värv koos. Tehes öko masina pannakse vähem metalli, see aga roostetab väga kiirelt läbi.
Süsinik fiibrist tehes oleks asi isegi 2x kergem, paraku hetkel veel see veidi kallis tehnoloogia, kuigi paate, lennukeid jms juba tehakse, mis toob ka hinna alla.
Aga eks ta osalt ka selline hobi masin ka. Eesti hinnaklassis kallis. Seal kus neid aga toodetakse ei ole.
Neid masinaid on 2-4 kohalisi mis liiguvad oluliselt kiiremini. Tõsi siis lähevad nad ATV alla ja tekib kohustus ka ÜV-l käia+ hunnik paberimajandust.
Elektri versioonid on neist masinatest mannetud, põhiliselt pliiakude poolest. Selle asemel et veidi kallim liitum panna pannakse 200kg pliiakusid, viimased ei viia ka eriti kaugele.

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas Vint »

Asjalik teema.

Põdra - maal on need suht levinud ja mõned lingid varuosadele;
http://www.mopoauto-osat.fi/epages/mopo ... Categories
Huoltokäsikirjat - remondi juhendid.

Ja üldine otsingu süsteem, kõigi autolammutuste kodulehtedelt.
http://www.autopurkaamot.com/purkuautot/?m=80,
Konkreetne link viib ainult nende autodeni, mis on enam- vähem ühes tükis saabunud lammutatavaks. Varuosa otsinguna ei toimi.
Varuosade otsing siit- http://www.autopurkaamot.com/varaosahaku/
Sama sait.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas bitter »

Minu arvates võiksid need 4-rattalised mopeedid ja nende tükid veel palju kallimad olla ning tihedamalt remonti vajada! Veel võiks müügihinna sees olla kohustuslik LE/LS-koolitus kus mitu korda ja kõva häälega tsiteeritakse-kommenteeritakse (puust ja punaseks) neid LE/LS punkte, mis käsitlevad maanteel üldisest liiklusvoolust oluliselt aeglasemat sõitu ja liikluse takistamist.

Vast kujutate ette - mis tunne on, kui pead kiirel hommikusel ajal venima 6-7 km maanteed 55km/h ... kuna f*#§& mopeedijuht ei tule selle peale, et korraks teeserva võtta ja autoderivi mööda lasta (togi). Ja nii igal hommikul.

Kasutaja avatar

Pan
Postitusi: 289
Liitunud: 28 Mai 2011, 10:35
Tsikkel: Kawabusa
Asukoht: Viljandi

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas Pan »

Andestust, aga mina ei ole samuti nende asjade eesmärgist aru saanud. Minu arvates sobivad need autod: a) pubekatele, kes päris autoga veel sõita ei tohi. b) Inimestele, kes mingil veidral põhjusel ei ole võimelised ARK'is eksameid sooritama ja endale lube tegema. Kusjuures neid inimesi on omajagu. Siiani jääb mulle arusaamatuks põhjus, MIS on nende jaoks nendel eksamitel ületamatu. Ja c) Hädaabi variant inimestele, kes on liikluses patustanud ja kellelt on juhtimisõigus lihtsalt ajutiselt ära võetud.

murphy86 kirjutas:

Miks osta.
Väike hinnavõrdlus. volvo 850 2,5 bensukas, kütusekulu 400 euri kuus. Pisike mopeedauto, kütusekulu 40 euri kuus.
Lisametalli kaasavedamine mõjub rahakotile.

Väidad sa tõesti et kütusekulu vahe on 10x? Et Volvo võtab 20L/100km ja mopeedauto 2L/100km?
Pigem on mopeedauto näol tegemist ebamugava ja ebapraktilise asjaga, millega sa lihtsalt sõidad ainult hädavajalike sõite.

Uute hinnad algavad 8k eurist, kasutatud eestis 3k. Välismaal kasutatud alates 700

Täpselt samade hindadega on ju ka PÄRIS autod millega saab ka linnast välja sõita.

Elevandil ei ole vaja haukuda. Teda märgatakse niisamagi.

Teema algataja
murphy86
Postitusi: 4
Liitunud: 01 Juun 2007, 23:10

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas murphy86 »

1)Selle teeservaga on 2 asja, tõmbad tee äärde siis tuleb autosid jadas. Jõuad ise ristmikuni kus keegi ootab selle voo sisse pööret. Paned suuna sisse ja tahad tagasi reastuda, hui keegi laseb. Tulemusena jääd ise seisma, ootad kuni sellel pöörde ootajal tekib võimalus ja siis leiad ehk ise saad ka uuesti liikuma. Seega alati tuleb vaadata et vähemalt 1km ette yhtegi teeotsa pole. Ristmikel jms ilmselgelt ei hakka seadust rikkuma ja kedagi kuskile laskma. Hõreda liiklusega pole probleemi, tõmbab niipalju kõrvale kui asfalti on. Lisaks autojuhid kui sõidan linnas siis kuidas on võimalik et 45-ga sõites elndavad teised mööda nagu raketid?? Ei kiirus pole vigase spido süü, kiirus on GPS-i järgi. Rääkimatta muudest rikkumistest maanteel. Seega maantee targutajad võiksid alustuseks oma kapsaaeda vaadata alustuseks. Tõsi ise ka kohanud selliseid kes sõidavad konkreetselt keset teed. Siin kandis on ka veel jalgratturid, 1 auto ohutuledega ees, siis sõidavad 5 kesi kõrvuti 15km/h. Liinibussid sõidavad ka umbes 50ga. Seega tolerans. Kui on soov hirmsasti ikka kihutada mine selleks ettenähtud kohta. Lisaks tuleks autojuhtidel liikluseeskiri ära õppida, alusades sellest mida tähendab maksimaalne lubatud kiirus. Põhjuseta liikluse pidurdamine on keelatud aga mopeed sõites piirkiiruse on põhjendatud. Politsei on ka siinkandis nagu on, istub linnaservas sööb sõõrikuid, kui tuleb x5"nokupikendus" 50 alas lennuga, ei miskit, tuleb tädi 50+a vana saaniga ja ja 1 esi tuli ei põle, võetakse maha.
Ma ei tea kes sul bitter teepeal ees sõitnud on et nii masenduses. See 6-7km on umbes 5 minutit. Kuhu sul nii kiire? NäiteksTartus hommiku linnaservast kesklinna võib vabalt minna 30 minta varjatsiooniga +-15min. Way enne maanteel mööda lennanud "nokupikendus" istub foori all mu ees.
Sellega aga täitsa päri et koolitus peaks olema. Ja praegu seadusega seda ka on, ei tea küll kui põhjalik. Psüholoogia test võiks olla, st likvideeriks uljaspead joodikud jms mitteadekvaatsed.

2)Volvo kohta need numbrid olid umbes palju raha sai kuus kütte alla pandud, kõikide kuude lõbisõit/teeolud pole võrdsed. Aga jh linnas on sinna 12-18 L/100km, maanteel vähem 8-9. Mopeedauto kulu jääb sinna 1.8-3 L/100km vahele.
Rääkimatta muudest kuludes nagu ÜV, rehvikulu ( suvel kui talvel lamellidega sõidad ringi 2-3a jutti nii+mitu aastat veel suvel).
Loetelu sobivusest pole päris adekvaatne. Küsimus pole lubades, võta ATV-na arvele ja sõida kiiremini. Mõningad kulud tõusvad.
Uuemate masinate remont pole tihti odavam. Mõnesgi riigis on täiesti normaalne et sellise masinaga tuleb hommiku tööle lipsuga ja ülikonnaga ärimees, eestis on paraku kultuur et mida rohkem vanametalli kaasa lohistad seda parem. Selle metalli vedamiseks on 200+KW mitu liitirit mootor mis imeb keeris paagis. Tööl käiakse selleks et seda janust looma toita-milleks?
Minu isiklik veendumus on et kui mul on vaja käia tööasjus jms eri kohtasid pidi ja transportida kuni 100kg peale mu enda siis selleks ei pea kaasa lohistama 2t metalli.
Naise, lastega sõites on logish suurem masin, siis ei vea sa tühja metallkarpi.
Ohutuse poolest on kurja juured suured sõidukid. Sõidaks kõik väikestega poleks probleemi. Mopeedauto pidurdusmaa on WAY lühem kui 2 tonnisel tankil - see on korduvalt tõestatud. Talvel tõstad selle hangest välja kui veidi nihu läks.
Smart on ka nö miniauto aga kaalub 2x rohkem sest tehtud terasest.
Aga jh tahad rohkem mugavust (sisse ehitatud wc jne) tuleb osta tank. Ma nimetan seda rikaste inimeste asjaks. Arnoldil oli palju raha ostis päris tanki.
Math ütleb (400-40)*12=4320. Seega aastaga tasa teenitud ja jääb veel üle ka. Ma ei ela autos seega mugavus seal on ebaoluline faktor, ei kuluta seal niipalju aega. Auto on tööriist mis peab sind viima punktist A punkti B võimalikult odavalt ja mõistliku ajakuluga. Aga auto otstarve inimeseti erineb, mõni kasutab seda transpordivahendina, mõni elab seal, mõni töötab seal, mõni vajab seda nokupikenduseks jne.
Sellepärast on sõidukeid niipalju erinevaid. Väide et ebapraktiline ei pea paika, keegi ei toodaks neid kui turgu poleks. Iga sõiduki jaoks on oma koht ja rakendus. Ebapraktiline on sõita tankiga tööle igapäev ja põletada tühja maavarasid.


v301060
Postitusi: 450
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas v301060 »

Noortele, kel lube pole, see muidugi sobiks. Samas mäletan, et vähemalt 90.-tel oli Rootsis noorte jaoks selline asi, nagu "A-traktor", ehk siis suvalisest sõiduautost ümberehitatud 2-e kohalise kabiini ja eraldi lahtise kastiga sõiduk, millel käigukastis 1; 2 ja tagurpidikäik. Lubatud linnaliikluses, max. kiirus oli vist 40km/h.

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600


kenk
Postitusi: 98
Liitunud: 17 Apr 2013, 10:26
Tsikkel: SpeedTriple 1050
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas kenk »

Täiskasvanute jaoks on see muidugi elu mõttetuim ost kuid alaealised kasutavad võimalust lubadeta liiklusesse saada. Selle tegevuse turvalisus on omaette klass. Varem või hiljem saab mõni tõsiselt viga kui liikluskoolitus puudub ja liigeldakse nii :(

I like them naked.
Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4071
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Eino kustotsast nad lubadeta liiklusesse siis saavad, kui 2011 aastast alates on 14 aastastel mopeediga liiklusesse saamiseks vaja mopeedijuhilube.
Käivad autooolis koos tsiklilubade tegijatega, teooria ja praktiline sõit kah vaja teha. Ikka liikluse ja sõidu peavad selgeks tegema, et load saada. Õige ka.

SERTÃO
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas 426f »

Pilt

Pilt

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

DMaD2
Postitusi: 70
Liitunud: 14 Apr 2013, 17:56
Tsikkel: Suzuki Bandit 1250SA
Asukoht: Pärnus.

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas DMaD2 »

murphy86 kirjutas:

2)Volvo kohta need numbrid olid umbes palju raha sai kuus kütte alla pandud, kõikide kuude lõbisõit/teeolud pole võrdsed. Aga jh linnas on sinna 12-18 L/100km, maanteel vähem 8-9. Mopeedauto kulu jääb sinna 1.8-3 L/100km vahele.

Roller auto mis kaalub rohkem kui roller võtab vähem bensiini kui roller? :wack: Enne horneti soetamist sai 2he 4T ja ühe 2T rolleriga liigeldud (kõik stock varustuses mitte mingit tuunimist) ja mina alla 3L/100km ei saanud ühegagi, 2 taktiline võttis veel 5-6L/100km kui linnas sõita, maanteel ei saanud 4 taktilised ka alla 3L/100km - ja poest ostetud masinad mitte mingid sarad.

Võrdluseks naabril on 1.6L TDI škoda maanteel 4.5 sajale, linnas üle 7 pole veel võtnud ja avariis kaitseb mu naabrit see "vanaraud", samas sinu autost sõidetakse lihtsalt läbi sest olenemata koolitustest näen ma endiselt Kuressaare linnapildis (ometi väike rahulik linn) kuidas rolleri mehed autodele ette keeravad ja autod pidurdavad nii kuidas "tankid" suudavad, sest aetakse oma õigusi taga olenemata läbitud koolitustest.

Pilt
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Teadmiseks: neil on diiselmootorid (togi)

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

DMaD2
Postitusi: 70
Liitunud: 14 Apr 2013, 17:56
Tsikkel: Suzuki Bandit 1250SA
Asukoht: Pärnus.

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas DMaD2 »

yeekim kirjutas:

Teadmiseks: neil on diiselmootorid (togi)

edu

Ei olnud sellest teadlik :) Aga siis võiks tuua võrdluse ka "suurte" diisel sõiduautode ja rolluautode vahel mitte bensiini sõiduautode ja rolluautode vahel kütte kulus, sest sai uuritud Volvo kodulehelt ja võimsamad diislid võtsid keskmiselt max 9L/100km (max sest sai kõik seal antud autod võimsaimate mootoritega võetud)

Pilt

ards
Postitusi: 4
Liitunud: 27 Sept 2014, 23:27
Tsikkel: Ligier Nova
Asukoht: Raplamaa, Juuru

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas ards »

Sai ka naisele talvel mopeedauto ostetud. Muidu polnud juhiloata linnanaine nõus maale (tallu) kolima, kui pole liikumisvõimalust ja isiklikku taksojuhti ma paraku töökoormuse tõttu pakkuda ei saa. Sai ostetud kõige odavam, mis Eesti turul tollal saada oli, aga maksis rohkem kui ükski minu auto, nimelt 2500eur.
Aga jah, peavalu on temaga pidevalt, korduvalt on masinat nööri otsas koju veetud, erinevate vigade tõttu, küll kadus andis genekas otsad, küll starter, küll viskas pooltelg otsa välja, siis on lahti tulnud kütuse eelpump ja ummistunud kütusefilter, ning tulnud lahti ka kütusevoolik. Vaidleme siin naisega teelejäämise protsendi üle võrreldes kojujõudmisega sõitudega, mina pakun paari protsenti, tema räägib 10-st.
Aga ok, tänud teema-algatajale varuosade lingi eest, tuleb hakata tellima ja varuga.
Aga starteri sain Melasi autost ja tunduvalt odavamalt võrreldes lingil pakutava originaaliga, ehk siis ca 140 euri eest, võrreldes netipoes pakutava 200+ euristega.

Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga,
Rendin välja mobiilset halumasinat Japa 700TRE.
5280616
Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas Cado »

Üldiselt nende ainus eelis ongi ilmselt ,et pole lube vaja

Ilmselt tuleb odvam sul naisele loed teha kui seda kuuti remontida :D

Kui load olemas saad smardi osta
see suht asine asi juba lühi otsasi panna (tean kuna naisel hobi autoks)Mahub igale poole ning kütet tarbib väga vähe
70 läheb väga kähku
kannatab ka 110 nega sõita :D

Lühem kui KTM mul :D
Pilt

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas 426f »

roller auto on paras rämps,kehvalt ja nõrgalt tehtud ja liiga kallis,ma ostsin jalgratta millega talvel tööle käia.
3 rattaline piaggio ape ehk kestab paremini.peetud peast neid müügil pole näha ja uut on mõttetu osta

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 560
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas tfr »

Ma ostsin naisele selle porno asemel elektriauto. Kütusekulu on 0€ / 100km. :P

TransAlp '02
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Kui tähti närida, siis jah. Mis tegelik kulu on, ajakulust rääkimata? (togi)

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

ards
Postitusi: 4
Liitunud: 27 Sept 2014, 23:27
Tsikkel: Ligier Nova
Asukoht: Raplamaa, Juuru

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas ards »

Cado kirjutas:

Üldiselt nende ainus eelis ongi ilmselt ,et pole lube vaja

Ilmselt tuleb odvam sul naisele loed teha kui seda kuuti remontida :D

Kui load olemas saad smardi osta
see suht asine asi juba lühi otsasi panna (tean kuna naisel hobi autoks)Mahub igale poole ning kütet tarbib väga vähe
70 läheb väga kähku
kannatab ka 110 nega sõita :D

Lühem kui KTM mul :D
Pilt

Talvel saadangi ta autokooli, sest suvel polnud ju aega ja kokku kolisime kevadel.
Lihtsalt muud varianti polnud, elan Raplast 12km, metsas lähim bussipeatus on 1,3km ja busse liigub ka harva.
Ise olen suvel väga hõivatud, pikad tööpäevad ja harva võtan puhkepäevi välja.

Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga,
Rendin välja mobiilset halumasinat Japa 700TRE.
5280616
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas 426f »

su naisele on vaja teist meest kes elab kesklinnas

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r

andrusl
Postitusi: 292
Liitunud: 03 Sept 2006, 21:25
Tänatud: 1 kord

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas andrusl »

Härrased pole omale selgeks teinud selle segmendi tarbijaskonda :)
Siin ongi põhiline teema lubade olemasolu.
Ehk siis kasutajateks on lubadeta täiskasvanud- mille mina isiklikult keelustaks, sest üldjuhul pole neil kodanikel aimugi LE-st.
Teine ja palju suuremaarvulisem kasutajaskond koosneb noortest, kel on olemas rolleri- mopeedi load.
Ka nemad tahaks katus pea kohal liigelda, aga autojuhi lubade jaoks on vanust vähe veel.
Poiss on mul 15, aastakese on mopeediga liigelnud ja siiamaani ilusti hakkama saanud.
Nüüd soetasingi ühe Aixam 400, et ta saaks sõiduvõtted varakult selgeks ja seda suht väikestel kiirustel.
On ju neid 18 aastaseid juhte ja laibastunud vahtralehtedega bemme piisavalt nähtud.
Ütlete kallis- kuidas võtta. Tuleb lihtsalt otsinguteks aega varuda.
Mina sain Soomest Ühe manalateele läinud professori 2001 aasta 14000km. läbisõiduga isendi.
Koos siia toomise ja regamisega ca 1000.- €

Pilt

Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4071
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Naah, söiduvötted saab kordades odavamalt ja päris efektiivselt mingi vana päris autoga pöllul tiirutades selgeks. Ei pea selleks mingit tonn maksvat plastmassist mänguautot lapsele soetama. Liiklusesse ei julgeks oma lapsi küll sellisega lasta. Raip ju jääb tavamopist veelrohkem jalgu.

SERTÃO

andrusl
Postitusi: 292
Liitunud: 03 Sept 2006, 21:25
Tänatud: 1 kord

Re: Rollerautode remondist.

Lugemata postitus Postitas andrusl »

kindlasti. Ainus asi, et Tallinnas ega lähiümbruses pole sellist põldu kusagilt võtta.
Ja liiklusest ei tea ka pärast põllurallit mitte kui s....gi.
Päris paljud tuttavad maainimesed ei julge Ülemiste keskuse parklast kaugemale sõita.
Auto jäetakse parklasse ja sealt edasi ühistranspordiga :)
ja kui on valik jalgratas, mopeed või mopeedauto, siis noorte jaoks atraktiivseim( ja ka ohutum kui mopeed)on just see mopeedauto.
Väide plastmassauto on ka piisavalt vale väljend, tegu on siiski toruraamautoga, millel plastikud katteks peal ja reisijateruum küllaltki kindlalt kaitstud.

Soomes olevad avariilised autod leiad siit
https://www.avk.fi/fi/automyynti/haku?l ... ro=&malli=

PS Holma, kas sulle jäävad tavamopid jalgu? Poisi 50cm3 aprilia liigub 90+ kiirustel vajadusel, vähemalt Saaremaal ei tohiks ta autojuhtidele liiklusseaduse järgimisel küll jalgu jääda :) Foori alt kiirendab ka paremini, kui 80% liikluses olevaid autosi.

Need samad mopeedautod saab tegelikult kerge vaevaga 60-70km/h. liikuma. Järgmine teema on selle tegevuse legaalsus.
Samas käivad mulle hoopis tipptunnil 30 km/h. liikuvad õppesõiduautod ilgelt närvidele ja tartu mnt. 85-ga liiklejad.
Selle jaoks on välja mõeldud manööver nimega möödumine ;)
Kõik me oleme kunagi algajad olnud ja kui selline riistapuu kellegi liiklemist segab, siis tuleks peeglisse vaadata ning uuesti autokooli minna.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Rollerid”