Huvitav, kauaks neid navisid on?

Siin võid otsida või pakkuda meistrimehe teenust. Küsida soovitusi auto-moto toodetele-teenustele jne. Ning mida kuskilt saab.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1139
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 29 korda

Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #1 Postitas Vint » 01 Juul 2017, 18:06

Tuli lihtsalt väike uitmõte, lugedes seda teemat. viewtopic.php?f=58&t=102495
Nimelt- saab olema huvitav, kauaks neid navisid on. Pidades silmas nutiföönide arengut.
Heaküll, kõikjal pole korraliku mobiilsidet aga suuremas osas eu's peaks vabalt hakkama saama, kui just tsivilisatsioonist väga kaugele ei lähe.
Mobiilside hindade ühtlustamine, räägib ainult selle kasuks.
Ja enamus nutikates on juba GPS andur sisse ehitatud. Kaardirakendusi leidub samuti.

Macintosh kirjutas:---
Kõik kes tahavad arutleda GPS'i toimimisest sõjaolukorras või WiFi täpsustest navigeerimisel suunudvad siia: GPSist, kaartidest, sõjast ja navigeerimise mõttekusest üldiselt.
---

Ülejäänud jätkavad allpool teemaga "Huvitav, kauaks neid navisid on?"



#navi vs mobiiltelefon
#mobiiltelefoniga nvigeerimine
#mobiiltelefon navi asemel
#mobiiliga navigeerima
#mobla gps
#gps vs mobiil



morse
Postitusi: 138
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Garmini Euroopa teede kaart

Lugemata postitus #2 Postitas morse » 01 Juul 2017, 19:17

Spoiler:
Vint kirjutas:Tuli lihtsalt väike uitmõte, lugedes seda teemat.
Nimelt- saab olema huvitav, kauaks neid navisid on. Pidades silmas nutiföönide arengut.
Heaküll, kõikjal pole korraliku mobiilsidet aga suuremas osas eu's peaks vabalt hakkama saama, kui just tsivilisatsioonist väga kaugele ei lähe.
Mobiilside hindade ühtlustamine, räägib ainult selle kasuks.
Ja enamus nutikates on juba GPS andur sisse ehitatud. Kaardirakendusi leidub samuti.

oled sa kõne all olevaid tsiklile mõeldus GPSe kasutanud?

Minu Garmin Zumo550 interface on igivana ja kiiruse poolest keskpärane aga tsikli peal ma eelistan ikka seda kasutada. RAM Mountiga korralikult lenksu peal, sobivalt matt ja hele ekraan ja mis kõige tähtsam, ka talvekindaga opereeritav.

Autos on minu jaoks sinu kirjeldatud nihe juba ära toimunud. Auto sisseehitatud GPS on väga kvaliteetne, aga kuna aadressi otsid niikuinii telefoniga, siis tavaliselt panen selle kohe ka navigeerima ja ei hakka selle ratta abil üldse aadressi kruttimagi. Vana Garmini autosse vedamisest rääkimata.

Sellesmõttes on su küsimuses aga iva, et kui mõelda, kui kallison korralik tsikligeps, siis ma ei teagi, mis ma teeks, kui Zumo väljavahetamise aeg kätte jõuab... Kas investeeriks, et kindaga opereeritavus jmt alles jääks, või riputaks lihtsalt mõne vana nutika lenksule...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1139
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 29 korda

Re: Garmini Euroopa teede kaart

Lugemata postitus #3 Postitas Vint » 01 Juul 2017, 19:50

Kusjuures, ei ole. :)

Mul juhtus sama asi autoga, nutikas on pidevalt taskus ( jep, loobusin alles nüüd tavalisest moblast) ja GPS seisab kodus.
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 268
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Ducati Scrambler Icon
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 72 korda

Re: Garmini Euroopa teede kaart

Lugemata postitus #4 Postitas jkristjan » 01 Juul 2017, 19:57

Vint kirjutas:Tuli lihtsalt väike uitmõte, lugedes seda teemat.
Nimelt- saab olema huvitav, kauaks neid navisid on. Pidades silmas nutiföönide arengut.
Heaküll, kõikjal pole korraliku mobiilsidet aga suuremas osas eu's peaks vabalt hakkama saama, kui just tsivilisatsioonist väga kaugele ei lähe.
Mobiilside hindade ühtlustamine, räägib ainult selle kasuks.
Ja enamus nutikates on juba GPS andur sisse ehitatud. Kaardirakendusi leidub samuti.


Sa räägid tegelikult lihtsalt sellest efektist, et kõik mis oli sellel pildil, on sul nüüd telefonis:

Pilt

Asi polegi selles, kas mingi spets tsikli navi seade võiks mingis osas olla parem kui telefon, aga kui seda asja on kuidagigi võimalik telefoniga ajada, siis lõpuks sa ei taha kõike seda sitta kaasas kanda, eriti tsikliga reisides. Sama on sidesüsteemidega, ma spetsiaalselt väldin igasugu Sena jms asju ja üritan hakkama saada Skype/Discord/Intercom+Handsfree lahendusega. Mitte et see täna veel sama hea oleks kui spetsiaalne sideseade, aga ma parem investeeriks täiuslikumate Android/iOS rakenduste ja paremate kiivrisse sobivate handsfreede arendusse, kui sellesse, et omada iga funktsiooni jaoks mingit eraldi kolakat koos akude, juhtmete, hinnasildi ja kõige kaasnevaga.

Mis konkreetset teemat puudutab, siis ärge jah unustage, et roamingu tasud läksid just heaks (Google Maps) ja kes kardab levi pärast, siis on olemas sellised asjad nagu Sygic, Navigon ja kindlasti veel palju teisi.
In India, you brake by steering into the nearest elephant.

morse
Postitusi: 138
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Garmini Euroopa teede kaart

Lugemata postitus #5 Postitas morse » 01 Juul 2017, 20:41

jkristjan kirjutas:Asi polegi selles, kas mingi spets tsikli navi seade võiks mingis osas olla parem kui telefon, aga kui seda asja on kuidagigi võimalik telefoniga ajada, siis lõpuks sa ei taha kõike seda sitta kaasas kanda, eriti tsikliga reisides. Sama on sidesüsteemidega.


Lõpuks ikkagi asi selles ongi, et tsikli geps ja Cardo/Sena on võrreldamatult paremad, kui mobiiltelefon. Mobiili äpid on oma pideva uuenemise tõttu võibolla moodsamad aga raudvaraliselt see lahendus tervikuna on ikkagi kompromiss.

Ega sa ju väga palju rohkem ei peagi kaasas kandma. Geps on tsikli külge kinni kruvitud. Cardo on kiivriga sisuliselt üks.

Mobiili üks hiigelsuur miinus on see, et tema esimene olek on IOS või Androidi desktop. Ja siis sa pead seal näpuga rida ajama, et kõik toimiks.

Mina keeran tsikli süüte sisse ja selleks ajaks kui esimene käik on sees, on Garmin ennast käima tõmmanud ja kaart jätkab navigeerimist. Kui poodi lähen näiteks, lülitab ennast ise välja ka.

Telefoni koos e-kirjadega väga lenksule lukustada ei kannata ja klahvilukuga reisukaaslast niikuinii ei soovi (eriti kui seda lukku kindaga maha ei saa).

Sideseadmest ma ei hakka rääkima, sest pole peale spets BT seadmete midagi katsetanud.

Usun, et kui mobiilikeskselt ehitatud matkaabide ehitajad ja pioneerid välja jätta, siis enamuse jaoks on lihtsalt spets seadme jaoks rahast kahju ja loogilisem on telefoni kasutada. Endale olen vastavad seadmed ülisoodsa "kursiga" soetanud. Teiste seas täname ka Vajalik OÜd ;)
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 387
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Garmini Euroopa teede kaart

Lugemata postitus #6 Postitas Jesper » 01 Juul 2017, 21:06

Kui keegi moblaga hakkama saab siis väga tore, aga minuarust see vidin on 99% hetkedest kui vaja läheb kas tühi või märg või nõuab mingit uuendust või siis on just uuenenud ja tuttavad funktsioonid on kuhugi x kohta ära paigutatud või muudpidi erroris. Samamoodi on fotokaga, selle aja peale kui moblas see äpp on ennast käima ajanud ja ära fokuseerinud ja möllanud, on mul fotokas ammu taskus tagasi ja suund sees. Kvaliteedivahest ei hakka rääkimagi, mu fotokas maksis kasutatuna 30€, mingi enam-vähem talutavasse suurusjärku jäävaid pilte tegev mobla maksab 500+€.

Ma üldiselt pole ka suurem asi GPS-i sõber, anoh mingi hetk peab ikka hakkama sinna poole vaatama, sest raamatukogu kaasa tassimine on ka tülikas :)
14572637_1358240144216709_1606340759_o.jpg


Kuigi tegelt ei kujuta ette ilma kaardita kuhugi minekut, kukub mingi juhe tagant ära või läheb tilk vett kuskilt sisse, siis istud kuskil x kohas puu all umbes sama targalt nagu kassipoeg kotis.
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 268
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Ducati Scrambler Icon
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 72 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #7 Postitas jkristjan » 01 Juul 2017, 21:47

Siit kõlab nüüd läbi see probleem, mis mitte-IT inimestel on sageli arvutiga. Jookseb kokku, on aeglane, mingi fail kadus kuskile ära aga "ma raudselt tean, et mina ei ole seda kustutanud" jne. Samas kui mingi "kast" ette tuleb, siis litsutakse paaniliselt suvalisi nuppe, keegi ei taha täpselt teada, mis toimub ja mis peaks tegema, et probleeme ei oleks. IT spetsialistina ei oskagi sageli muud öelda inimestele, et paranähtustega ma ei tegele, ei ole mul omal kunagi ükski fail ega kiri iseeneslikult kuskile kadunud ja kui sul tõesti kadus, siis palju õnne, kehaväline religioosne kogemus, arvutiteadus ei saa siin kuidagi aidata. Telefonidega siis sama teema, kõik need hädad on muidugi olemas ("pidevalt uuendab", "on kokku jooksnud" jne), kui sa ei ole asja omale vajalikult seadistanud ja korrastanud, kui täpselt ei huvita ja ei viitsi süveneda, mis on mis, kus on kus ja kust tuunida, et hea oleks.

Anyway, tulles tagasi mu esialgse mõtte juurde, ma ei väidagi, et telefoniga saab täpselt sama hästi ja mugavalt, kui eraldi seadmetega. Aga ma ei ole nõus, et üldse ei saa ja et see mingi eriti suur n**s oleks, tuleb A) ise vaeva näha natuke ja B) olla motiveeritud lisavidinate soetamise/kantseldamise arvelt midagi muud ka natuke ohverdama.
In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 387
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #8 Postitas Jesper » 01 Juul 2017, 22:04

Probleem on selles, et moblade ja äppide kvaliteedistandardid on umbes viis suurusjärku madalamad kui dedicated seadmete omad. Jah, vahel peab ka fotokat või navit siit-sealt natuke kohendama-seadistama, aga põhimõtteliselt sellist asja ei ole et võtad kotist välja ja järsku on kõik nupud teiste kohtade peal. Agile-shmagile-startup-pivot. Ma muideks ei räägi siin niisama mingit ideoloogilist pläma, vaid olen reaalselt erinevates välioludes (nii sõidukiga kui ilma) need kõikvõimalikud moblalahendused läbi proovinud ja sõelale pole midagi jäänud. Vahel kulub marjaks ära, nagu multitööriist on ka vahel tore asi mida omada, aga klassivahe on ikka väga selge ja reljeefne.

Samas kui keegi võtabki seda mobla putitamist omaette hobina ja on õnnelik, siis mis minul selle vastu saab olla. Ma näiteks veensin hiljuti oma 24€ maksva wifi ruuteri igasugu asju tegema, mida ta tehasest teha ei osanud, sest tundus lihtsalt toreda ajaviitena. Samas kuna mobla konffimine ei ole mu hobi, siis on see töö, ja sea laulma õpetamise asemel oma päris tööd tehes saan ma suure tõenäosusega poest üsna vinge GPS-i tuua. Rääkimata kasutatud asjade turust.

Noja kui keegi tuleb ütlema et "aga enamikele inimestele piisab ka...", siis enamik inimesi valib ka Keskerakonda ja vahib Kanal 2-te eksole.
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 268
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Ducati Scrambler Icon
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 72 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #9 Postitas jkristjan » 01 Juul 2017, 22:33

Jesper kirjutas:...aga põhimõtteliselt sellist asja ei ole et võtad kotist välja ja järsku on kõik nupud teiste kohtade peal...


No see ongi selline personaalne "nägin jeesust" kogemus, sarnane sellega, kuidas kellelgi failid või kirjad ilma kustutamata muudkui kaovad. Ma ei saa midagi öelda, ei saa vaielda ega ümber lükata. Kui sul tõesti on nii juhtunud, siis arusaadav, et ei taha telefoni kasutada. Kõik mis ma saan öelda on see, et minul pole sellist probleemi olnud ja ju ma siis sellepärast olen happy oma telefonipõhiste lahendustega.
In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1210
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn . tel.5019118
Kontakt:

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #10 Postitas ping » 01 Juul 2017, 22:41

Mina oma telefonis (S-40) navi üle poole tunni kasutada ei taha. Telefon läheb kuni +55C soojaks ja aku tühjeneb kiiresti.
Kui panen telefoni WiFit jagama ja tableti navigeerima siis töötab tunde.
Kui aku soojeneb üle teatud piiri, siis lõppeb laadimine. Ja kui laadija on isegi 12 tundi taga olnud ja õhtul kui autos juhtme tagant võtad siis on telefoni aku täitsa tühi.
Nii et telefon käitub hoopis erinevalt linnas (tihe mobiili ja WiFi võrk) või kuskil metsas (kus on puudulik mobiililevi ja WiFi võrgud puuduvad hoopis.
Vahe tuleb eriti välja kui paar päeva "metsas" olla.
Näiteks Naissaarel, õhtul täis laetud telefon, võib hommikuks nii tühi olla, et hommikul isegi äratus ei tööta.
Kui failide kadumisest rääkida siis minule oli üks meil teel kolm kuud! Selle isiku poolt enne ja pärast saadetud kirjad tulid ilusti järjest kohale ja üks kiri, 3 kuud hiljem.
Pilt
Auto-, ATV-, mootorratta-, paadi-, traktori- jne. elektrivigade, nende põhjuste leidmine ja ...
Olavi tel. 5019118. 24h/7/365.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 387
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #11 Postitas Jesper » 01 Juul 2017, 23:09

jkristjan kirjutas:nägin jeesust

No pigem on ikkagi see teema, et äppide arendajatel saab mingi hetk asi valmis ja siis hakatakse endale ise tööd välja mõtlema. Oma fotoka (ja kunagise TomTomi navi, mille kohta mul häid sõnu tegelt palju ei ole :)) puhul ma olen investeerinud oma aja sinna sisse, et ma tõesti reaalselt 100% tean, mida iga viimane kui menüüvalik või nupp teeb, või isegi kui ta ei tee seda mida tegelt peaks, siis ma tean seda ja oskan ringiga mööda minna. Lõppkokkuvõttes ei ole tööriista võimalustest mingit kasu, kui sa neid ei tea ega kasuta. Google Mapsi puhul ma arvasin ka kuskil 2010 paiku, et olen juba totaalne poweruser, noh ja siis tehti kõik ringi, ja nüüd vahepeal millaski veel kord. Kuna need arendajad ise on ise täpselt sedasi kõrvuni asjas sees, nagu sa ennast kirjeldasid, siis loomulikult neile jääbki kaugeks see tavakasutaja valu. Umbes et mismõttes sa tahad vana versiooni edasi kasutada, uues saad ju otse äpist asju tweetida! Progress!

Vahel tahaks tehnotuule taga ajamise asemel lihtsalt motikaga sõita :)
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 387
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #12 Postitas Jesper » 01 Juul 2017, 23:15

Kusjuures ma polegi aru saanud, mismoodi saaks sellele klotsile selgeks teha, et "ära lollpea otsi koguaeg võrku, nagunii ei leia". Kui paned airplane mode'i, siis ei tööta ju GPS ka...
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4015
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 300 korda
Tänatud: 292 korda
Kontakt:

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #13 Postitas Macintosh » 01 Juul 2017, 23:16

Vint kirjutas:Tuli lihtsalt väike uitmõte...


Kui sa foorumis ringi vaatad siis näed, et ma rääksin umbas sama juttu aastat viis tagasi, kuidas mobiil on õige asi navigeerimiseks ... bla,bla..bla ja motonavid on surnud. Ma olen igapäevases kasutuses kauge kaarega üle keskmise kasutaja oskuste. Või vähemalt oskan ma teha asju, millest enamik isegi kuulnud pole.

Olen teinud paar pikka reisi (~5000km) mobiiliga ja enam ei taha. Täna on mul on navigeerimiseks GoRider navi. Tehniliselt ei midagi imelist, mobiili kõrval on tegemist tehnoloogilise dinosaurusega: ekraani resolutsioon 480*272, paras kobakas ja teeb ainult ühte ainsat asja - navigeerib. Aga ma pole enam kunagi nõus seda mobiili vastu vahetama, sest selle navigeerimsie osaga saab ta perfektselt hakkama sõltumata sellest, kas taevast tuleb pussnuge, parte või sügisesi õunu või paistab otsene päike ekraanile. Paar mahakukkumist otse asfaldile on kaunistanud tema paksu plasti-kummisegust väliskesta paari ebaolulise täkkega. Keda kotib, kannatab enamati. Lisaks on ekraanielemendid (kasutajliides) loodud navigeerimiseks mootorrattal: nupud piisavalt suured, et kinnastatud käega oleks hea pihta saada (ka liikuval masinal) ja kõik ekraanil nähtav on hoomatav suvalise nurga all ning ägeda vibratsiooni käes. Minu silmis on tema ainsaks puuduseks intenetiühendsue puudumine, sest ma pean teekondade kandmiseks sinna kasutama juhet.
Mobiil on hea siis, kui ilm on ilus ja sa kruiisid siin mööda Eesti vabariigi asfalteeritud teid.

Väide, et mobiil üle võtab navi ülesanded tsiklil üle on kohatu. See on sama, kui öelda, et Victorinox taskunuga tõrjub varsti välja kõik ülejäänud tööriistad, sests seal on kõik olemas. Oled sa proovinud sellega maja ehitada? Ehk teisiti üeldes: kõik universaalsed asjad on head kõikidel üldistel juhtudel ja absoluutselt kõlbmatud igal konkreetsel juhul eraldi võetuna. Aga ausalt, kui sulle meeldib mobiilga navigeerida siis lase käija, ma sind oma "GPS-usulahku" meeliatama küll ei hakka.

victorinox.jpg
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4015
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 300 korda
Tänatud: 292 korda
Kontakt:

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #14 Postitas Macintosh » 01 Juul 2017, 23:16

Jesper kirjutas:Kui paned airplane mode'i, siis ei tööta ju GPS ka...

Sa tegid nüüd raudselt nalja, eks?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

kkarl
Postitusi: 34
Liitunud: 12 Mär 2017, 18:00
Tsikkel: Yamaha fzr600r
Asukoht: Tallinn

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #15 Postitas kkarl » 01 Juul 2017, 23:22

Ma saan isegi wifi sisse lülitada lennureziimis
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 387
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #16 Postitas Jesper » 01 Juul 2017, 23:24

Ei kusjuures ei teinud, ja proovisin järgi, töötab jah. Mäletan et kunagi iPhonelt Androidi peale liikudes proovisin seda ja vihastasin herneks ennast, et kuidas selline asi võimalik on - noh ju siis on vahepeal korda tehtud või oli mingi muu error tol hetkel. Näe, netis vaidlemisest on ikka kasu kah :bsmile:

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 43
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650 -12
Asukoht: Tln
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #17 Postitas Mrtn5 » 01 Juul 2017, 23:28

Ma eelistan seni motika navi, veekindel ja pole vaja uuendustega mässata. Äsja sai 5a järel kaart uuendatud :) Samas mõõdus, ehk siis pildi kõrguse mõttes sama kõrgusega pildi nägemiseks peaks olema üsna kolakas telefon, mida samas ei tahaks igapäevaselt taskus tassida.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1115
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 72 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #18 Postitas ranel » 01 Juul 2017, 23:48

Mobla navi on kurjast, kui kasutad oma põhitelefoni. Alati on vaja kellelgi helistada, kui oled just mingi olulise ristmiku lähedal vms.

Lisaks istub see korralikult sooja käes ehk sisseehitatud akudega telefonid käib kena aku tapmine. Olen ka üle keskmise nn itiseadmete kasutaja, aga nn lollkindel navi on ikka üle prahi. Eriti kuna nn lollkindlatel navidel on alati korralikud offline kaardid peal.

Muidu aga nutikas on siiski kuldaväärt asi asendamaks kõiki seadmeid korraga.
Viimati muutis ranel, 01 Juul 2017, 23:51, muudetud 1 kord kokku.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

Loadära
Postitusi: 283
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #19 Postitas Loadära » 01 Juul 2017, 23:50

Jesper kirjutas:...kuna need arendajad ise on ise täpselt sedasi kõrvuni asjas sees, nagu sa ennast kirjeldasid, siis loomulikult neile jääbki kaugeks see tavakasutaja valu. Umbes et mismõttes sa tahad vana versiooni edasi kasutada, uues saad ju otse äpist asju tweetida! Progress!

Vahel tahaks tehnotuule taga ajamise asemel lihtsalt motikaga sõita :)


Sellele olen kahe käega poolt...kuna rohkem käsa lihtsalt pole! :P

Ja ka ennast on elu õpetanud, et igasugu tehnilised abivahendid võivad olla, aga kaart peab olema! Lisaks võiks muidugi olla mõned analoogsed teadmised:
http://www.naiskodukaitse.ee/Ilmakaarte_maaramine_ning_liikumine_ilma_kompassita_1223

...kuna lõpeks ka kaardi võib tuul ära viia või tuli hävitada vms!? Kuid kui ka need teadmised enam ei kehti, siis ilmselt pole ka planeedil maa enam elu vms :mrgreen:

PS! Kui ma nüüd ei eksi, siis selle viimase Streetmoto orienteerumisürituse metsaklassi esikolmik peaks olema kõik navivaba seltskond, kuigi 90% seal siiski antud abivahendit kasutab ;)
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

Hr.Nõel
Toetajaliige
Postitusi: 1254
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 51 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #20 Postitas Hr.Nõel » 02 Juul 2017, 00:10

Algul mõtlesin, et ei tee suud lahti siin. Nagunii tambitakse mutta kohe.
Aga ennäe... keegi peale minu mõtleb veel samamoodi.
Ja ka ennast on elu õpetanud, et igasugu tehnilised abivahendid võivad olla, aga kaart peab olema! Lisaks võiks muidugi olla mõned analoogsed teadmised:
http://www.naiskodukaitse.ee/Ilmakaarte ... ssita_1223


Ei lahku kunagi reisile ilma paberkaardita. Navi kasutan ainult tundmatutest linnadest/asulatest läbisõidul.
Olen vanakooli mees ja mulle ilgelt meeldib kaardi ja kompassiga ringi uidata. Peale selle on ikka kaarti jube mõnus vaadata... ta käib ju nii kuradi suureks lahti. Navis ja föönis pead seda kuramuse palju ketrama suureks ja väikseks tagasi. Mingit ettekujutust asjast pole.
Aga kellele ema, kellele tütar.... maitse asi.
Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 387
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #21 Postitas Jesper » 02 Juul 2017, 00:19

Mis mulle peale ilmselgete asjade kaardi puhul ilgelt meeldib on asjaolu, et skaala on koguaeg fikseeritud - mõne aja pärast on juba peas pilt olemas, kui kaugel ja kus suunas mingid asjad asuvad ja eksimist pole karta. Navi puhul see 3D vaade on eriti saatanast, pärast paari pööret on "pilt" sassis. Ma ei tea, kas kuskil on olemas navi millel oleks nagu see "kaardipede režiim" mõnusalt seadistatav ja kasutatav, et ei zoomiks sisse-välja, ei pööraks ennast ja muidu ei teeks midagi ilma käskimata.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1115
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 72 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #22 Postitas ranel » 02 Juul 2017, 00:32

Jesper kirjutas: Navi puhul see 3D vaade on eriti saatanast, pärast paari pööret on "pilt" sassis. Ma ei tea, kas kuskil on olemas navi millel oleks nagu see "kaardipede režiim" mõnusalt seadistatav ja kasutatav, et ei zoomiks sisse-välja, ei pööraks ennast ja muidu ei teeks midagi ilma käskimata.

Aga palun.
Pilt
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 387
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #23 Postitas Jesper » 02 Juul 2017, 00:40

Mhmh, ma tean et see asi on põhimõtteliselt igas navis mingil kujul olemas, aga siiamaani proovitutel (nii TomTom kui mingi igivana Garmin) kukkus ta mingi hetk ikka kuidagi välja sellest fikseeritud pildi režiimist, hakkas tsentreerima või sisse-välja zoomima või muid lollusi tegema. Ma ei mäleta enam, kas see vaade elas Garminil välja lülitamise üle, TomTomil pidi mingi sada klikki tegema et pilt tagasi saada. Anoh mu kodutöö on nõrk selles osas veel, tunnistan ausalt.

Garmini puhul mulle meeldib et sinna saab ise OpenStreetMapist ja OpenTopoMapist kaarte teha, eriti just viimane on puhas kuld potentsiaalsete telkimisplatside otsingul, rääkimata sellest kui tekib soov päriselt metsa keerata :) See on üks koht kus navi kaardile ära teeb, sest piisavalt detailsete paberkaartide kaasa vedamine on isegi Eesti piires opereerides mõnevõrra ebareaalne, mitte et neid kuskilt üldse osta saaks.
Viimati muutis Jesper, 02 Juul 2017, 00:51, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1115
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 72 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #24 Postitas ranel » 02 Juul 2017, 00:48

GPS-i kõige suurem häda on tegelikult see, et pead suht täpselt nime sisestama. Kui ei tea, siis edu otsimisel. Nn maa ette uurimine on ka jube kehva gps-iga. Eriti kui mõni vanem, mis graafikat hästi välja ei vea. Mobla võimekam, aga nagu nõel enne ütles, et üldpilt on kasin. Samas kaardi peal oma asukoha tuvastamiseks gps-i sai kv-s korduvalt kasutatud ja oli küll hea abivahend :D
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

Loadära
Postitusi: 283
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #25 Postitas Loadära » 02 Juul 2017, 00:55

Ma omalt poolt siiski lisaks ka ühe, kuid tõesti abiks olnud nüansi, milleks ise oma Vahemere sõõril navi ennekõike kasutasin ja kus paberkaardil tõesti navile midagi vastu polnud panna: kui kuskil mägedes aktiivsemalt serpentiine sai painutada, siis sai alati ka navi alati sobivasse mõõtkavasse pandud (kuid sel puhul just selles ülalkirutud 3d reziimis!) ja tõsiselt on abiks, kui ikka tead, kas kaljunuka taga ootab sind 30 või 90 kraadi pööre...
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

ats30
Postitusi: 483
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #26 Postitas ats30 » 02 Juul 2017, 00:58

Spoiler:
ranel kirjutas:
Jesper kirjutas: Navi puhul see 3D vaade on eriti saatanast, pärast paari pööret on "pilt" sassis. Ma ei tea, kas kuskil on olemas navi millel oleks nagu see "kaardipede režiim" mõnusalt seadistatav ja kasutatav, et ei zoomiks sisse-välja, ei pööraks ennast ja muidu ei teeks midagi ilma käskimata.

Aga palun.
Pilt

Auto zoom off peaks ka kusagil olema :bsmile:
Oleks ma tark, ma oleks vait.

morse
Postitusi: 138
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #27 Postitas morse » 02 Juul 2017, 00:59

Loadära kirjutas:Ma omalt poolt siiski lisaks ka ühe, kuid tõesti abiks olnud nüansi, milleks ise oma Vahemere sõõril navi ennekõike kasutasin ja kus paberkaardil tõesti navile midagi vastu polnud panna: kui kuskil mägedes aktiivsemalt serpentiine sai painutada, siis sai alati ka navi alati sobivasse mõõtkavasse pandud (kuid sel puhul just selles ülalkirutud 3d reziimis!) ja tõsiselt on abiks, kui ikka tead, kas kaljunuka taga ootab sind 30 või 90 kraadi pööre...

Olen seda ka Lõuna-Eestis kasutanud :)

Loadära
Postitusi: 283
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #28 Postitas Loadära » 02 Juul 2017, 01:02

ranel kirjutas:GPS-i kõige suurem häda on tegelikult see, et pead suht täpselt nime sisestama. Kui ei tea, siis edu otsimisel. Nn maa ette uurimine on ka jube kehva gps-iga. Eriti kui mõni vanem, mis graafikat hästi välja ei vea. Mobla võimekam, aga nagu nõel enne ütles, et üldpilt on kasin. Samas kaardi peal oma asukoha tuvastamiseks gps-i sai kv-s korduvalt kasutatud ja oli küll hea abivahend :D


Ojaa, sellega sai Kreeka saartel ikka mõnuga higistatud ja kirutud! Seal olid alatasa sellised situatsioonid, kus paberkaart rääkis ühte keelt, kohalike teeviit hoopis teist ja navist lõpuks, juba kohale jõudes, leidsid sootuks kolmanda kirjapildi. Mul on võimalikest variatsioonidest isegi kuskil vist paar head pilti! Aga oot-oot, krt ma vist pole oma Kreeka pilte kuhugi ülessegi laadida jõudnud veel :wack:
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 387
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #29 Postitas Jesper » 02 Juul 2017, 01:15

Loadära kirjutas:ja tõsiselt on abiks, kui ikka tead, kas kaljunuka taga ootab sind 30 või 90 kraadi pööre...

Ma mõistan seda sisuliselt väga hästi, aga praktikas võib seal olla ka 30 kraadine pööre kuhu mingi teetööline on paar kärutäit kruusa maha lödistanud, või siis 90 kraadine pööre mida vastutulija lõikab, või siis 180 kraadine pööre koos madafaking eesliga keset teed. Ma vbl mõtlen üle, aga mu põhiline hirm või foobia alati tsikliga sõites on et tuleb peale see "ma tean-oskan-suudan-kallutan piisavalt"-tunne, noh ja siis veidi aja pärast selgub, et ei teadnud-osanud-suutnud-kallutanud ikka küll :)

Anoh see on muidugi suht offtopic juba.
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 929
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Suzuki Hayabusa
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Huvitav, kauaks neid navisid on?

Lugemata postitus #30 Postitas piiks » 02 Juul 2017, 10:23

Ma küsiks juurde, et kuda te sõidu ajal helistate, kui ainult telefon kasutuses? Garmini kaudu ei ole probleem kindaga number valida. Otse telefoniga läheks lolliks. Ma tsikli puhul eelistan siiski korralikku navi. Hetkel vaja just midagi soetada, kuna eelmine viidi koos eelmise tsikliga minema.
Aga auto sisseehitatud korralik navi kipub jah jõude seisma.
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !




Mine “Teenused ja abi”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist