A2 kat ja piirajad ?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: 17 Mär 2012, 02:18
- Tsikkel: Vt
Re: A2 kat ja piirajad ?
MotoMell kirjutas:Veel jaburam on siis, kui pauku paned ja kindlustusele 2012 AMG S-i remonti plekkima hakkad selle 12kw pärast.
Nii jaburat postitust on isegi minul võimatu kuidagi kommenteerida. Äkki peaks kohe elukindlustuse ka ära tegema,äkki kukub mõnelt reisilennukilt külmunud fekaal pähe ja saad kohe surma.Mõttle ka enne kui kirjutad!2012 aasta amg tuli meelde http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... 4+osa.aspx
Re: A2 kat ja piirajad ?
vartveikko kirjutas:MotoMell kirjutas:Veel jaburam on siis, kui pauku paned ja kindlustusele 2012 AMG S-i remonti plekkima hakkad selle 12kw pärast.
Nii jaburat postitust on isegi minul võimatu kuidagi kommenteerida. Äkki peaks kohe elukindlustuse ka ära tegema,äkki kukub mõnelt reisilennukilt külmunud fekaal pähe ja saad kohe surma.Mõttle ka enne kui kirjutad!2012 aasta amg
Nii räägib ainult mees kellel on vanust rohkem kui kubemel karvu. Point on ikka selles, et kui sul ratas kindlustatud on, siis võiks temast ka midagi reaalset kasu olla, mitte seda fiktiivselt politseile paberil välgutada.
Mõtteainet sulle:
Naabrimees tagurdas aastaid tagasi isa Alhambra 6, 2004 aasta mudeli, ukse mõlki. Uksel oli väike mõlk, elektroonika terve, aga remont läks maksma 20 000.- krooni, kuna tehasest telliti täiesti uus uks ja vana läks ära viskamisele.
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: A2 kat ja piirajad ?
vartveikko kirjutas:Nii jaburat postitust on isegi minul võimatu kuidagi kommenteerida. Äkki peaks kohe elukindlustuse ka ära tegema,äkki kukub mõnelt reisilennukilt külmunud fekaal pähe ja saad kohe surma.Mõttle ka enne kui kirjutad!2012 aasta amg tuli meelde http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... 4+osa.aspx
Jutt käis ju sellest, et ilma juhtimisõiguseta kolari tehes kindlustus ei korva.
Re: A2 kat ja piirajad ?
Ainus küsimus, et mis saab ratastest, mida juba on üle 2x piiratud? (antud juhul 89/86 >25) Vanust on küll seaduse jõustudes piisavalt, et täis katiga sõita, eeldatavasti ka täis A plastikul olemas, samas sooviks jätkata "25kw paberites süsteemiga" Kindlustus on vähemasti Tallinnas ca 2x odavam... Pea ainus meetod kuidas kunagine suur investeering tasa teha...
Re: A2 kat ja piirajad ?
Vanad piirangud jäävad kehtima.
Lihtsalt uusi ei lubata piirata üle 2x väiksemaks.
Re: A2 kat ja piirajad ?
extremist kirjutas:vartveikko kirjutas:Nii jaburat postitust on isegi minul võimatu kuidagi kommenteerida. Äkki peaks kohe elukindlustuse ka ära tegema,äkki kukub mõnelt reisilennukilt külmunud fekaal pähe ja saad kohe surma.Mõttle ka enne kui kirjutad!2012 aasta amg tuli meelde http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... 4+osa.aspx
Jutt käis ju sellest, et ilma juhtimisõiguseta kolari tehes kindlustus ei korva.
Jep, ja lisaks sellele on tegu ka kindlustuspettusega, kuna võimsus on üks parameeter, mida arvestatakse kindlustusmakse arvutamisel. Isegi siis, kui sul on täis A aga sõidad odavama kindlustusmakse nimel paberite järgi 25kW, aga reaalselt on rohkem, hakkad ise teise poole remonti kinni taguma, lisaks enda masina remont.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: A2 kat ja piirajad ?
Piirajate paigaldamisest Maanteeameti silme läbi:
Tere
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 3. juuni 2011. a määruse nr 37 „Auto, mootorratta, mopeedi ja nende haagiste tüübikinnituse, üksiksõiduki kinnituse ja ümberehituse tingimused, nõuded ja kord” § 10, (2) kohaselt peab sõiduki omanik sõiduki ümberehitamiseks esitama Maanteeametile sellekohase avalduse, sõiduki registreerimistunnistuse ja ümberehituse olemust näitavad dokumendid.
Sama määruse §2 (28) kohaselt on valmistaja juriidiline või füüsiline isik, kes esindab sõidukit või toodet tüübikatsetuse, tüübikinnituse või tüübitunnustuse protsessis, vastutab selle eest ja omab õigust kooskõlastada kõiki sõiduki või toote muudatusi.
Mootorratta võimsuspiiraja olemasolu ei ole võimalik kontrollida liiklusregistri büroos visuaalse vaatluse teel ja sellest tulenevalt nõutakse sõiduki (mootorratta) või toote (võimsuspiiraja) valmistaja või tema ametliku esindaja paigaldamist kinnitava tõendi esitamist.
Lugupidamisega
Alar Hansov
Maanteeamet/tehnoosakond
Tel: 6361133; fax: 6361129
e-mail: alar.hansov@mnt.ee
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
Teema algataja
Re: A2 kat ja piirajad ?
Siit tekib kohe küsimus et mis asi on "ametlik esindaja" ja kuidas selleks saadakse? Ma võin ju öelda et minu OÜ on miski piirajate tootja ametlik esindaja.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: A2 kat ja piirajad ?
Kas mitte ARK ei aksepteeri ainult sertifitseeritud töökojas paigaldatud piirajaid?
On nagu kusagilt meelde jäänud selline asi.
Re: A2 kat ja piirajad ?
ehk on vaja vaid "diplomit" et sul piiraja paigaldatud? olemasolu reaalselt ei kontrolli keegi?
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: A2 kat ja piirajad ?
rinx85 kirjutas:ehk on vaja vaid "diplomit" et sul piiraja paigaldatud? olemasolu reaalselt ei kontrolli keegi?
Just nii!
Villem aka Villu aka Madis
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: A2 kat ja piirajad ?
25 kw pole A2 lubadega suurim lubatud piir. Liiklusseaduses kirjas: 18-aastane – A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg.
Ehk siis näiteks 250 kg registrimassiga ja 40 kw võimsusega mootorrattaga võib liigelda, võimsuse ja kaalu suhe tuleb täpselt 0.16kw/kg.
18 aastase ostunimekirja valik suureneb...
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
- Tsikkel: suzuki DR800S
- Asukoht: Rakvere
Re: A2 kat ja piirajad ?
Erci kirjutas:25 kw pole A2 lubadega suurim lubatud piir. Liiklusseaduses kirjas: 18-aastane – A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg.
Ehk siis näiteks 250 kg registrimassiga ja 40 kw võimsusega mootorrattaga võib liigelda, võimsuse ja kaalu suhe tuleb täpselt 0.16kw/kg.
18 aastase ostunimekirja valik suureneb...
Võta nüüd uus LS lahti ja loe uuesti.
uue LS-i järgi on 35kw või erivõimsus (kui õigesti mäletan) siis kuni 0.2kw/kg
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: A2 kat ja piirajad ?
25 kW ei tohi erivõimsus üle olla, muidu sõidad 100kg rattaga. Seda pidi ikka mõistlikum
Ohverdan bensiini !
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
- Tsikkel: suzuki DR800S
- Asukoht: Rakvere
Re: A2 kat ja piirajad ?
Melx kirjutas:25 kW ei tohi erivõimsus üle olla, muidu sõidad 100kg rattaga. Seda pidi ikka mõistlikum
väga keeruline lause.. erivõimsust mõõdetakse kw/kg kohta.
-
Teema algataja
Re: A2 kat ja piirajad ?
Kas keegi oskab öelda, et kas A2 kat'iga saab sõita 32kW originaalvõimsusega tsikliga v peab selle ka 25kW peale piirama? Küsimus juba tuttavaga pikka aega üleval ja vot ei saa täpselt aru.
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
- Tsikkel: suzuki DR800S
- Asukoht: Rakvere
Re: A2 kat ja piirajad ?
Jocko kirjutas:Kas keegi oskab öelda, et kas A2 kat'iga saab sõita 32kW originaalvõimsusega tsikliga v peab selle ka 25kW peale piirama? Küsimus juba tuttavaga pikka aega üleval ja vot ei saa täpselt aru.
mul on ratas 37kw ja kaalub dokumentide järgi 222kg, erivõimsus tuleb siis 0.1666 ja kellegil pole veel mingit kobisemist olnud, tegin selle rattaga isegi ARK-i sõidueksamit. ark võtab ka nüüd asju uue LS järgi, ehk siis 35kw aga ma ei tea kuivõrd onud politseinikud sellega kohanenud on.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: A2 kat ja piirajad ?
spetsialist kirjutas:Melx kirjutas:25 kW ei tohi erivõimsus üle olla, muidu sõidad 100kg rattaga. Seda pidi ikka mõistlikum
väga keeruline lause.. erivõimsust mõõdetakse kw/kg kohta.
Pole midagi keerulist, pidasin silmas, et seda erivõimsust arvestatakse mõistlikumal juhul 25 kW puhul. Seda ma ei tea täpselt kas erivõimsusest tulenevalt võib ka kW rohkem olla aga loogiline oleks, et siiski kW on maksimaalne võimsus piiratud, erivõimsust võiks vaadata 100kg ratta puhul, sinna nagu 25kw oleks liiga vinge piiranguga A-kat jaoks. Et kolmandik tonni kaaluv mürsk sul erivõimsusest tulenevalt ala 100 hobust võiks olla poleks paha samas.
Ohverdan bensiini !
Re: A2 kat ja piirajad ?
Tea, kas ARK ametnikud ka seda aktsepteerivad, kui lasta ratas sertifitseeritud töömeestel raskemaks ehitada nii, et võimsus jääks samaks aga erivõimsuse järgi hakkaks nõuetele vastama?
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
- Tsikkel: suzuki DR800S
- Asukoht: Rakvere
Re: A2 kat ja piirajad ?
Melx kirjutas:spetsialist kirjutas:Melx kirjutas:25 kW ei tohi erivõimsus üle olla, muidu sõidad 100kg rattaga. Seda pidi ikka mõistlikum
väga keeruline lause.. erivõimsust mõõdetakse kw/kg kohta.
Pole midagi keerulist, pidasin silmas, et seda erivõimsust arvestatakse mõistlikumal juhul 25 kW puhul. Seda ma ei tea täpselt kas erivõimsusest tulenevalt võib ka kW rohkem olla aga loogiline oleks, et siiski kW on maksimaalne võimsus piiratud, erivõimsust võiks vaadata 100kg ratta puhul, sinna nagu 25kw oleks liiga vinge piiranguga A-kat jaoks. Et kolmandik tonni kaaluv mürsk sul erivõimsusest tulenevalt ala 100 hobust võiks olla poleks paha samas.
Nagu vana LS ütleb, et 25kw või erivõimsus 0.16kw/kg kohta. käisin ka arkis seda uurimas ja nemad ütlesid samuti, et vähemalt üks nendest kriteeriumitest peab olema täidetud, mitte mõlemad.
-
Teema algataja
Re: A2 kat ja piirajad ?
spetsialist kirjutas:Jocko kirjutas:Kas keegi oskab öelda, et kas A2 kat'iga saab sõita 32kW originaalvõimsusega tsikliga v peab selle ka 25kW peale piirama? Küsimus juba tuttavaga pikka aega üleval ja vot ei saa täpselt aru.
mul on ratas 37kw ja kaalub dokumentide järgi 222kg, erivõimsus tuleb siis 0.1666 ja kellegil pole veel mingit kobisemist olnud, tegin selle rattaga isegi ARK-i sõidueksamit. ark võtab ka nüüd asju uue LS järgi, ehk siis 35kw aga ma ei tea kuivõrd onud politseinikud sellega kohanenud on.
Tänud, eks ma siis ei põe enam seepärast
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: A2 kat ja piirajad ?
spetsialist kirjutas:Erci kirjutas:25 kw pole A2 lubadega suurim lubatud piir. Liiklusseaduses kirjas: 18-aastane – A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg.
Ehk siis näiteks 250 kg registrimassiga ja 40 kw võimsusega mootorrattaga võib liigelda, võimsuse ja kaalu suhe tuleb täpselt 0.16kw/kg.
18 aastase ostunimekirja valik suureneb...Võta nüüd uus LS lahti ja loe uuesti.
uue LS-i järgi on 35kw või erivõimsus (kui õigesti mäletan) siis kuni 0.2kw/kg
Omaarust uuest LS seda lugesingi ja seal on § 103, lõige1, punkt 3 kirjas: 18-aastane – A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg.
Seega üks kahest tingimusest peab olema täidetud.
Re: A2 kat ja piirajad ?
Kuna lähiaastatel jõustuvad uues liiklusseaduses mõned muudatused (loe: mõned punktid hakkavad kehtima ja mõned jäetakse välja), siis tasub hetkel lugeda liiklusseadust erinevaid redaktsioone võrreldes: liiklusseaduse redaktsioonide võrdlus
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
- Tsikkel: suzuki DR800S
- Asukoht: Rakvere
Re: A2 kat ja piirajad ?
eks ma teen siis teistel töö lihtsamaks ja toon copy paste'ga välja selle lõike, mis jõustus 2011
quote Mootorsõidukite ja autorongide alamkategooriad on järgmised:
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;[/quote]
Ning minu mäletamist mööda aastal 2013 ei tohi piirata ratast mille võimsus on üle 75kw.. kunagi isegi oli motors TV-s sellest juttu aga ei leidnud seda videot mitte kuskilt enam.
Re: A2 kat ja piirajad ?
spetsialist kirjutas:eks ma teen siis teistel töö lihtsamaks ja toon copy paste'ga välja selle lõike, mis jõustus 2011
quote Mootorsõidukite ja autorongide alamkategooriad on järgmised:
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;
Ning minu mäletamist mööda aastal 2013 ei tohi piirata ratast mille võimsus on üle 75kw.. kunagi isegi oli motors TV-s sellest juttu aga ei leidnud seda videot mitte kuskilt enam.[/quote]
kui sa loeksid 19.01.2013 jõustuvat redaktsiooni, siis näeksid, et see jõustub alles sellega.
Lisaks väljavõte Maanteeameti kodulehelt:
- A2 kategooria- mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur (Jõustub 19.01.2013)
http://www.mnt.ee/index.php?id=10744
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
- Tsikkel: suzuki DR800S
- Asukoht: Rakvere
Re: A2 kat ja piirajad ?
Shredder kirjutas:spetsialist kirjutas:eks ma teen siis teistel töö lihtsamaks ja toon copy paste'ga välja selle lõike, mis jõustus 2011
quote Mootorsõidukite ja autorongide alamkategooriad on järgmised:
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;Ning minu mäletamist mööda aastal 2013 ei tohi piirata ratast mille võimsus on üle 75kw.. kunagi isegi oli motors TV-s sellest juttu aga ei leidnud seda videot mitte kuskilt enam.
kui sa loeksid 19.01.2013 jõustuvat redaktsiooni, siis näeksid, et see jõustub alles sellega.
Lisaks väljavõte Maanteeameti kodulehelt:
- A2 kategooria- mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur (Jõustub 19.01.2013)
http://www.mnt.ee/index.php?id=10744[/quote]
eks ma pisut unise peaga ei pannud seda teist lõiku tähele..
Re: A2 kat ja piirajad ?
Huvitav... Ma olen kaa uurinud seda asja päris palju ning helistasin ARK-i. Alguses pomises midagi, ise ka ei teadnud täpselt ning lubas uurida järgi ning helistas tagasi. Teatas siis, et tõesti 2013 jõustub seadus et 35 kw piirang... aga sellist asja nagu üle 2x nii võimast ehk üle 70kw masinat piirata ei või ta küll eitas.
Teiseks huvitav küsimus on see, et kui ma piiran praegu 80 kw masina 25 peale ning järmine aasta selle segase seaduse kohaselt ei tohi üle 70 kw masina piirata, kas ma pean siis oma masina nurka viskama kuni täisload saan ?
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: A2 kat ja piirajad ?
mrek000 kirjutas:Huvitav... Ma olen kaa uurinud seda asja päris palju ning helistasin ARK-i. Alguses pomises midagi, ise ka ei teadnud täpselt ning lubas uurida järgi ning helistas tagasi. Teatas siis, et tõesti 2013 jõustub seadus et 35 kw piirang... aga sellist asja nagu üle 2x nii võimast ehk üle 70kw masinat piirata ei või ta küll eitas.
Teiseks huvitav küsimus on see, et kui ma piiran praegu 80 kw masina 25 peale ning järmine aasta selle segase seaduse kohaselt ei tohi üle 70 kw masina piirata, kas ma pean siis oma masina nurka viskama kuni täisload saan ?
Ära seda arki inimeste juttu küll tõena võta, seal oleneb kes sulle vastab ja mis tuju tal on. Seaduses on ju kirjas, et masina võimsust ei tohi piirata üle kahe korra väiksemaks ja nii ka on.
Vastus sinu teisele küsimusele on kirjas juba selle teema alguses. ( kui masin on piiratud üle kahe korra lahjemaks ja ümber registreeritud enne seaduse jõustumist, siis ei ole mingit probleemi ja ei tule ka)
Re: A2 kat ja piirajad ?
Stonekurg kirjutas:Ära seda arki inimeste juttu küll tõena võta, seal oleneb kes sulle vastab ja mis tuju tal on. Seaduses on ju kirjas, et masina võimsust ei tohi piirata üle kahe korra väiksemaks ja nii ka on.
Vastus sinu teisele küsimusele on kirjas juba selle teema alguses. ( kui masin on piiratud üle kahe korra lahjemaks ja ümber registreeritud enne seaduse jõustumist, siis ei ole mingit probleemi ja ei tule ka)
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur
Kust sa loed välja seda, et piirata ei tohi? Piirata tohib edaspidigi vastavate sertifikaatidega piirajatega 25kw peale, kui soovi on, lihtsalt A2 lubadega sellega sõita ei tohi. Tsikli ümberehituste jms kraami osas ei muutu midagi - ainult A2 lubade tingimused muutuvad, eesmärgiks ilmselgelt 18-19a tegelaste RRRR ratastest eemal hoidmine. Kuskil pole ka kirjas seda, et varem piiratud ratastega sõita tohiks. Ei tohi, need on samuti ümber ehitatud sõidukist, millel on üle 2x rohkem võimsust, ning passis on neil märge - Ümberehitus, paigaldatud võimsuse piiraja. Hetkel ei ole politseil võimalust selle kontrollimiseks, mis kw rattal algselt oli, aga see on ainult väike andmebaaside sheerimise küsimus.
Kas ka reaalselt seda vaatama hakatakse, palju kw enne piiramist oli, seda muidugi ei veel ei tea
Keegi on kursis, kas mujal Euroopas samad muutused plaanis? Kui mujal ei muutu, siis kust kurat 35kW piirajaid saama hakkab, et üldse 70kw pille piirata?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.