A2 kat ja piirajad ?
Moderaator: Moded
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: A2 kat ja piirajad ?
Telliskivi võib ka pähe kukkuda
Raudselt on isendeid, kes sõidaks 16 aastaselt hayabusaga normaalselt ning on vennikesi, kes 50-selt peenestavad tjuunitud nsr125-te.
Lisa kategooriate idee on järk järguline kogemuse tekitamine keskmisele massile. Neid vendi, kes 3-andaga oma 100kw teele jätavad ja pärast puude ümbert kokku harjatakse leidub ikka, lihtsalt valdav enamus ei tee seda ja üks osa õppest on lisakategooriad vastavalt vanusele ja võimsusele. Idee on kiiruse kasvades võimsuse käest ära võtmine kuniks elukogemus lubab vajadusel võimalust kasutada. Rajal ei keela keegi mistahes rattag liuelda, aga teistega koos ..... teine asi.
-
Teema algataja
Re: A2 kat ja piirajad ?
võll kirjutas:Pole kohanud kedagi, kes liiga võimsa tsikli tõttu pauku oleks pannud.
Tegelt?
Re: A2 kat ja piirajad ?
reimps kirjutas:võll kirjutas:Pole kohanud kedagi, kes liiga võimsa tsikli tõttu pauku oleks pannud.
Tegelt?
Tegelt. Alati on mõni muu põhjus olnud, mitte "Tsikkel oli liiga võimas ja ma ei jaksanud kinni hoida" "Oleks lahjem pill olnud siis oleksin hoopis kahesajaga laksu pannud"
Või on endal mõni otsene kogemus, kus võib ratta võimsuse põhjuseks lugeda?
Re: A2 kat ja piirajad ?
Eksamiosakonna peaspetsialist.
Liiklusseaduse sõnastus A2-kategooria defineerimisel on esmapilgul veidi kaheselt mõistetav, püüan Teile seda kommenteerida ja anda õige tõlgenduse.
Liiklusseaduse https://www.riigiteataja.ee/akt/114022014003 § 93 lg 3 p 2 sätestab: A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur.
Erivõimsus on mootori võimsuse ja sõiduki tühimassi suhe.
Maanteeameti tõlgendus on, et kui esimene suurus/suurused on ületatud, liigitatakse mootorratas juhtimisõiguse järgi koheselt kõrgemasse kategooriasse. Erivõimsus ei tohi olla suurem etteantud võimsuse (35 kW) korral.
Selgitan seda mõne näite varal:
Kui mootorratta võimsus on 35 kW kuid tühimass on 165 kg, saame erivõimsuseks 0,21 kilovatti kilogrammi kohta – see mootorratas ei lähe enam A2-kategooria alla vaid kuulub A-kategooriasse, kuna erivõimsus on üle 0,2.
Samuti liigitub A-kategooria alla (mitte A2 alla) mootorratas, mille võimsus on 29 kW, kuid tühimass 135 kg – erivõimsus on sellisel juhul 0,214 ning ületab 0,2-te.
Mootorratas võimsusega 37 kW, tühimassiga 240 kg liigitub juhtimisõiguse järgi A-kategooriasse, sest ületab 35 kW, olgugi, et erivõimsus on 0,154 kilovatti kilogrammi kohta.
Ka Teie poolt kirjeldatud mootorratas, mille võimsus on 59 kW ning tühimass 328 kg
liigitub A kategooriasse, kuigi erivõimsus on tühine 0.179 J Seega, kui kW on üle, on kõrgem kategooria.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: A2 kat ja piirajad ?
kill kirjutas:Liiklusregistri andmebaasis on A kuni 25kW märgitud A2'na ja sellega käib kaasas eritingimus 105 (kuni 25kW).
Praegu ei ole veel võimalik A 25kW'lt A2'le sõidueksamit sooritada kuna uut eksamineerimise määrust ei ole ja vanas ei ole sellisest eksamist juttu.
Ei ole muudetud ja ei muudeta. Tee A sõit ära enne kui sellekevadised autokoolide grupid A eksamijärjekorrad pikaks venitavad.
Paari päeva tagune peatamine, vestlus A105 ja A2 teemadel patrulliga (siinkohal kummardused patrullile viisakuse ja professionaalsuse eest) ning seejärel kõne ARK-i kinnitab, et A (105) on nüüdsest võrdsustatud A2-ga.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.