DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Kõik kiirusega seotud teemad. Kiirendus, ringrada, jne.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

raintuul
Postitusi: 190
Liitunud: 01 Jaan 2007, 23:53
Asukoht: tartu

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas raintuul »

Ei hakka seda mootorit keegi vahetama.
Eesti dragis pole selliseid Bill Gates´e kellel oleks igaks sõiduks uus mootor võtta.
Tulgem maa peale tagasi ikka :)

Ja muide...Trammil peaks olema ju K5 kere peal K7 moto, või ma eksin RÄIGELT

GSXR600 K1"Yellow edition"---GSXR600 K5"Black edition"
Kasutaja avatar

pacaan
Postitusi: 976
Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
Tsikkel: ZX12R turbo
Asukoht: Tallinn / Eesti
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas pacaan »

lõpuks saab hakata võistlusratast ehitama... :D

ralf kirjutas:

Teistele teadmiseks, et lähipäevil kinnitatakse käesolevad (esimeses postituses) olevad reeglid ja peale kinnitamist ja mingite muudatustega saabuvad nad ka siia ülesse. 1 muudatusi on siis sisse viidud:

3.2.9 Voolundid (gondlid), katted ja tuuleklaas
Soovitatav on paigaldada alt suletud voolund mis mahutab vähemalt 5L vedelikku. Nõuetekohane alt suletud voolund vabastab võistleja vastutusest, mis tuleneb tahtmatult tekkinud lekkest ja seeläbi rajakatte reostamisest

Mitte paigaldamisel ootab võistlejat peale reostamist korraldaja poolt esitatud rahaline trahv!

8,64 @ 1/4 - Kawasaki ZX12R turbo
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas korke »

10 päeva on isegi liiga palju aega antud ehitamiseks :mrgreen:

pacaan kirjutas:

lõpuks saab hakata võistlusratast ehitama... :D

ralf kirjutas:

Teistele teadmiseks, et lähipäevil kinnitatakse käesolevad (esimeses postituses) olevad reeglid ja peale kinnitamist ja mingite muudatustega saabuvad nad ka siia ülesse. 1 muudatusi on siis sisse viidud:

3.2.9 Voolundid (gondlid), katted ja tuuleklaas
Soovitatav on paigaldada alt suletud voolund mis mahutab vähemalt 5L vedelikku. Nõuetekohane alt suletud voolund vabastab võistleja vastutusest, mis tuleneb tahtmatult tekkinud lekkest ja seeläbi rajakatte reostamisest

Mitte paigaldamisel ootab võistlejat peale reostamist korraldaja poolt esitatud rahaline trahv!

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

pacaan
Postitusi: 976
Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
Tsikkel: ZX12R turbo
Asukoht: Tallinn / Eesti
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas pacaan »

korke kirjutas:

10 päeva on isegi liiga palju aega antud ehitamiseks :mrgreen:

oot, 10 päeva pärast on juba võistlused vä? :shock:

oleks pappi nagu putru, et kannataks letihindades juppe osta ja kiirkulleriga saata - poleks 10 päeva probleem. aga... :roll:

8,64 @ 1/4 - Kawasaki ZX12R turbo
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
Kasutaja avatar

Teema algataja
ralf
Postitusi: 222
Liitunud: 20 Sept 2005, 00:01
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas ralf »

raintuul kirjutas:

Ja muide...Trammil peaks olema ju K5 kere peal K7 moto, või ma eksin RÄIGELT

Väga RÄIGELT eksitud ja nõuab suisa vabandust sellise vale info levitamine. Kuidas ma muidu sellise näite sain tuua? Et K-7 mootorit K-5 raamile paigutada tuleks raami RÄIGELT lõigata ja mootori kinnitused on samuti RÄIGELT mööda.

pacaan kirjutas:

10 päeva pärast on juba võistlused vä?

Samuti sina eksid- 02.05 on treeningpäev vaid valitud seltskonnale ja tsiklite tehnilist suurt ei toimu sest ise olen samal ajal Kaunases. Võistlus on ikka 16.05, on 1 päevane ja sinna on 4 nädalat aega. Seal toimub ka tehniline kohapeal.
Muidugi kui kellegi on suurem huvi varem üle lasta kontrollida, siis võib ju alati kamba kokku panna ja mitme masinaga Pärnust läbi käia, saab üle vaadata.

Kui kedagi lohutab, siis meil ka alles ratas pilbasteks, enda töölaual juhtmeskutt laiali ja Matil mootor.
Ja ega seal reeglites nüüd nii suuri muudatusi ka pole. Suurem osa rõhutud ketipikendus poltidele ja konstrutsioonide tugevusreeglid selgitatud lahtisemaks- mis seal nii hullu siis on? Killist saab ka enamus lahti va. need masinad, mis siis külili asetades välja ei sure. Neil, kellel on kallutusandur küljes, pole seda vaja.

Motopood BIKER24.EE
Kasutaja avatar

Dali
Postitusi: 342
Liitunud: 27 Sept 2007, 10:53
Tsikkel: BMW S1000RR
Asukoht: Tartu

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas Dali »

ralf, rängalt eksid sest esimene korralik mõõduvõtmine on juba 25.04.2009 Tartus. Täpsemalt siis http://www.tartudrag.com/

Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3833
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 162 korda
Tänatud: 88 korda

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas sepp »

Dali kirjutas:

ralf, rängalt eksid sest esimene korralik mõõduvõtmine on juba 25.04.2009 Tartus. Täpsemalt siis http://www.tartudrag.com/

Ralf räägib eestikatest mitte kylavõistlusest

Kasutaja avatar

Teema algataja
ralf
Postitusi: 222
Liitunud: 20 Sept 2005, 00:01
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas ralf »

Thanks Sepp :bsmile:

Motopood BIKER24.EE
Kasutaja avatar

raintuul
Postitusi: 190
Liitunud: 01 Jaan 2007, 23:53
Asukoht: tartu

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas raintuul »

Mõtlesin et ralf on kodukootud mäkaiver ja on paigaldanud k5le k7e.
Aga näed võta näpust, tavaline eesti mees.

GSXR600 K1"Yellow edition"---GSXR600 K5"Black edition"
Kasutaja avatar

Dali
Postitusi: 342
Liitunud: 27 Sept 2007, 10:53
Tsikkel: BMW S1000RR
Asukoht: Tartu

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas Dali »

sepp kirjutas:
Dali kirjutas:

ralf, rängalt eksid sest esimene korralik mõõduvõtmine on juba 25.04.2009 Tartus. Täpsemalt siis http://www.tartudrag.com/

Ralf räägib eestikatest mitte kylavõistlusest

Sepp ma pole enam Su sõber :ner:

Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3833
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 162 korda
Tänatud: 88 korda

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas sepp »

Dali kirjutas:

Sepp ma pole enam Su sõber :ner:

Siis vii edaspidi ise oma naist kinno ja teatrisse :ner:

Kasutaja avatar

Teema algataja
ralf
Postitusi: 222
Liitunud: 20 Sept 2005, 00:01
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas ralf »

raintuul kirjutas:

Mõtlesin et ralf on kodukootud mäkaiver ja on paigaldanud k5le k7e.
Aga näed võta näpust, tavaline eesti mees.

Usu, me üritasime isegi, kuid peale seda, kui Mati võttis relaka kätte ja hakkas raami poole liikuma, tahtsin talle metalltoruga kallale minna!

Motopood BIKER24.EE
Kasutaja avatar

raintuul
Postitusi: 190
Liitunud: 01 Jaan 2007, 23:53
Asukoht: tartu

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas raintuul »

ralf kirjutas:
raintuul kirjutas:

Mõtlesin et ralf on kodukootud mäkaiver ja on paigaldanud k5le k7e.
Aga näed võta näpust, tavaline eesti mees.

Usu, me üritasime isegi, kuid peale seda, kui Mati võttis relaka kätte ja hakkas raami poole liikuma, tahtsin talle metalltoruga kallale minna!

Mati mõtleb suurelt :D

GSXR600 K1"Yellow edition"---GSXR600 K5"Black edition"
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas korke »

Teil on garaazis samapalju draamat kui mehiko seebi ooperites :mrgreen:

ralf kirjutas:
raintuul kirjutas:

Mõtlesin et ralf on kodukootud mäkaiver ja on paigaldanud k5le k7e.
Aga näed võta näpust, tavaline eesti mees.

Usu, me üritasime isegi, kuid peale seda, kui Mati võttis relaka kätte ja hakkas raami poole liikuma, tahtsin talle metalltoruga kallale minna!

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

Teema algataja
ralf
Postitusi: 222
Liitunud: 20 Sept 2005, 00:01
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas ralf »

Igaksjuhuks teavitan siis ette, et see aasta "tundub" et ...

Viimati muutis ralf, 14 Mai 2009, 00:56, muudetud 1 kord kokku.
Motopood BIKER24.EE
Kasutaja avatar

Teema algataja
ralf
Postitusi: 222
Liitunud: 20 Sept 2005, 00:01
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas ralf »

Huhhh, nagu ka kirjutasin et "tundub", siis tunne pettis seekord. Vaikimisi on vastuvõetud ja lähevad käiku sellel aastal ikkagi uued reeglid ja klassid:

Dragrace mootorratta reeglid 2009

  1. Klassid

1.1 Streetbike
1.2 Supersport 600 (EM arvestuses E-klass)
1.3 Supersport 1000 (EM arvestuses F-klass)
1.4 Outlaw

  1. Klassifikatsioon ja tehnilised tingimused

2.1 Streetbike klassi spetsifikatsioon (mootori töömaht, kasutatav kütus ja toitelahendus):

2.1.1 Arvestuses Streetbike 600

400-600 cm³ 4 takti 4 silindrit, tolerants +36 cm³ (vaid homologeeritud ja 4 aastat või vanemad mootorid)
600-675 cm³ 4 takti 3 silindrit
600-750 cm³ 4 takti 2 silindrit
600-850 cm³ 4 takti 1 silinder

Kasutatav kütus: mootor peab töötama tavalise pliivaba kütusega (üldkasutatavast tanklast), maksimaalne pliisisaldus 0.005 g/l (pliivaba) ja maksimaalne MON 90
Toitelahendus: välisõhu doseerimine toimub ainult vabalthingamise või liikumisest tuleneva õhutakistuse ärakasutamise (Ram-Air süsteem) põhimõttel.

2.1.2 Arvestuses Streetbike 1000

601- cm³ 4 takti 4 silindrit
676- cm³ 4 takti 3 silindrit
751- cm³ 4 takti 2 silindrit
851- cm³ 4 takti 1 silinder

Kasutatav kütus: mootor peab töötama tavalise pliivaba kütusega (üldkasutatavast tanklast), maksimaalne pliisisaldus 0.005 g/l (pliivaba) ja maksimaalne MON 90
Toitelahendus: välisõhu doseerimine toimub ainult vabalthingamise või liikumisest tuleneva õhutakistuse ärakasutamise (Ram-Air süsteem) põhimõttel.

2.2 Streetbike tehnilised reeglid
Nagu võistlusklassi nimi „Streetbike” iseloomustab, on masinad mida kasutatakse piiratud modifikatsioonidega.
Streetbike mootorrataste väliskuju (eest, tagant ning küljelt) peab vastama homologeeritule (tootja originaaltoodangule) millel on lubatu piires teostatud maha- või juurdemonteerimisi.
Alljärgnevad reeglid on kehtestatud eesmärgil, et tagada möödapääsmatu ohutus ja piirata mootorratta maksumust. Samas jätab reeglistik limiteeritud määral ruumi tehnika modifitseerimiseks ja arendustöödeks. Viimasele on antud laialdasemad võimalused Supersport klassides.

Miinimumnõuded Streetbike võistlusklassis osalemiseks on:
a) sõiduvarustus loetelus ja kirjelduses:

  • kinnine ja kinnitusrihmaga varustatud motokiiver,
  • naturaalsest või kunstnahast motokindad,
  • motosaapad mille säärepikkus on sama või pikem tallapikkusest (materjal ei ole reglementeeritud),
  • autonoomne seljakaitse (ei arvestata sõiduriietusse integreeritud seljakaitset),
  • spetsiaalne mootorratturi ühe- või kaheosaline sõiduriietus mis sisaldab vähemalt õla-, küünarnuki- ja põlvekaitsmeid (materjal ei ole reglementeeritud). Võib asendada samasisulise kaitsmete komplekti ja kaitsmeteta motoriietusega.

b) Streetbike spetsifikatsiooni (2.1) sobiv ja tehniliste hälveteta mootorratas millel on:

  • eemaldatud tahavaatepeeglid, tööriistakomplekt ja mittestatsionaarne lisavarustus,
  • kinni teibitud tuled (kohustuslik ainult juhul kui need on valmistatud klaasist),
  • registreerimistunnistus koos kehtiva tehnilise ülevaatuse sissekandega,
  • teostamata igasugune ümberehitus. See tähendab, et alates esimesest muudatusest, kus on tekitatud erinevus homologeeringust (tootja originaaltoodangust), tuleb mootorratas viia vastavusse alljärgneva reeglistikuga!

2.2.1 Üldised ümberehituse põhimõtted

Käesolev juhend ei anna ümberehitusteks mingeid volitusi ja kõik tootjapoolsed nõuded ning ettekirjutused jäävad kehtima! Seega võib järgnevas reeglistikus nimetatud „mööndused” realiseerida/eksperimenteerida ainult omal vastutusel!
Jõuülekande-, juhitavuse- ja kandekonstruktsioonide asendused/muudatused peavad olema kuni detailideni vähemalt sama tugevad või tugevamad kui tootjatehase originaal.
Ainult dekoratiivsed muudatused ei ole piiratud välja arvatud juhul kui need on vastuolus avalikuks liikluseks kehtestatud nõuetega.
Kõik teised muudatused, mida järgnevas reeglistikus ei ole kirjeldatud, on RANGELT KEELATUD!

2.2.2 Raam ja selle osad

Raam peab olema tootja originaaltoodang vastavalt homologeeritud mootorrattale ja selle geomeetria muutmine ei ole lubatud. Ka raamile kinnituvad vedrustuse-, kandekonstruktsioonid, ühes telgedega, peavad jääma tootja poolt ettenähtud joontele ja kaugustele, kui edaspidi ei ole nimetatud teisiti. Samuti wheelie-bars (vedrustuse pikendused) ega vastukaalud (ballast) ei ole lubatud.
Ühtegi raami jäikussidet (sh. keevisliide) ei tohi eemaldada, samuti pole lubatud materjali mahalõikamine (sh. puurimine, freesimine, lihvimine jne). Raami ja selle osade kaitsmine/tugevdamine katete või katmisega on lubatud (näiteks carbon vms.).
Kõikidel mootorratastel peab olema raamil mootorratta identifitseerimisnumber (raaminumber ja/või VIN kood).
Raamile kinnituv tagaosa ja teised poltidega liidetud kinnituskonstruktsioonid võivad olla vahetatud või muudetud, järgides üldisi ümberehituse põhimõtteid. Seisutoed, kaassõitja jalatoed ning käepidemed võib maha monteerida.

2.2.3 Esikahvel ja -vedrustus (esimesed amortisaatorid)

Esikahvel peab olema tootja originaaltoodang või teise seeriatootja mudelikohane toodang.
Amortisaatorite käiku (tööpiirkonna pikkus) ei tohi mistahes lisaseadetega piirata. Lubatud on amortisaatori asendi muutmine traaversite (kolmikklamber) suhtes:

  • Upside-down tüüpi amortisaatoritel maksimaalselt kuni 20mm
  • Rightside-down tüüpi amortisaatoritel maksimaalselt kuni 10mm
    kuid jälgima peab, et lubatud minimaalne kliirens jääks lubatud piiridesse (100mm va. juhul kui tootja homologeering lubab väiksema).
    Esihargi ülemine ja alumine traavers võib olla asendatud teise seeriatootmises olevaga, kuid sellelt materjali mahalõikamine (sh. puurimine, freesimine jne) pole lubatud.
    Juhtraua amortisaator (rooliamort) on soovituslik.

2.2.4 Tagahark ja -vedrustus (tagakiige ja amortisaator/id) ning katted

Tootja poolt homologeeritud mootorratta tagahark peab jääma originaal ja selle geomeetria muutmine ei ole lubatud (sh. näiteks pikendamine). Tagahargi kaitsmine/tugevdamine katete või katmisega on lubatud (näiteks carbon vms.).
Tagaratta telje nihutamine maksimaalselt tagumisse asendisse on lubatud vaid olemasolevate teljepesade piires. Selle tagamiseks vajalik ketipingutite modifitseerimine või väljavahetamine on lubatud.
Ketipinguti originaal reguleerimispoltide suurim väljaulatumise pikkus peab jääma nagu mudelile homologeeritud. Ketipinguti polte tohib välja vahetada vähemalt samas diameetris ja tugevusastmes,
pikemate poltidega, kuid nende suurim lubatud väljaulatumine võib olla kuni 1/3 võrra suurem originaalist.

Tagahargi ülekannet (link, hoovastik jms) vedrustusele/amortisaatorile võib välja vahetada teise seeriatootmises olevaga või omavalmistatuga, kuid selle materjal ning tugevusvaru (sh. väikseim ristläbilõike pindala) peab jääma samaks. Samuti peab jälgima, et kliirens jääks lubatud piiridesse (100mm va. juhul kui tootja homologeering sätestab teisiti). Tagavedrustust (amortisaator/id ja vedru/d) tohib välja vahetada, kuid amortisaatori/te käiku (tööpiirkonna pikkus) ei tohi mistahes lisaseadetega piirata.

2.2.5 Pidurid

Tootja poolt homologeeritud mootorratta esi- ja tagaratta pidurikettaid/trumleid, piduri töö- ja peasilindreid tohib muuta või välja vahetada, kuid nende arv ja tööpõhimõte peab jääma samaks. Pidurivoolikuid/torustikku võib vahetada.

2.2.6 Jalatoed ning sellele kinnituv hoovastik (jalarauad ja piduri/käiguhoovad)

Jalatugesid koos alustega tohib ümber seada ja välja vahetada, kuid kinnituste asukohad peavad jääma originaalid.
Jalatoed peavad asuma eespool tagumise ratta telge.
Jalatugesid võib monteerida jäigalt või üleskäidavatena, viimasel juhul tuleb neile lisada algasendi tagastusmehhanism.
Kui jalatoed ei ole tootja originaal siis peab jalatoe ots olema sfääriline, raadiusega vähemalt 8 mm.
Terasest, jäigalt monteeritud jalatugede otstele, peab lisaks olema tugevalt kinnitatud plastikust, kapronist
või muust sarnasest materjalist ots (minimaalse raadiusega 8 mm).

2.2.7 Juhtrauad (lenksud) ning sellele kinnituv hoovastik (gaasikäepide, siduri- ja piduriheeblid)

Tootja poolt homologeeritud mootorratta juhtrauad, heeblid ja juhtmed tohib välja vahetada või muuta.
Mootori seiskamise (stopp) lüliti peab olema paigaldatud parempoolsele juhtrauale või paremale poolele monoliitse juhtraua korral.
Seguklapi juhtimine (gaasikäepide, gaasitrossid ja õhusiiber) peab olema automaatselt sulguv/tagasipöörduv, kui seda käega kinni ei hoita.

2.2.8 Voolundid (gondlid), katted ja tuuleklaas

a) Voolundeid ja porilaudu tohib vahetada või muuta, kuid voolundi kaugus eest taha ning külgedelt ja kujult peab põhimõtteliselt vastama homologeeritud mootorrattale. Ainult aerodünaamiliselt ebaolulisi dekoratiivkatteid tohib lisada või maha monteerida.
b) Tuulekaasi tohib asendada.
c) Tootja poolt homologeeritud mootorratta voolundi ja air box`i vahelisi originaalõhutorusid tohib muuta, eemaldada või välja vahetada teise tootja omade vastu.
d) Tagumist porilauda võib lisada või maha monteerida.
g) Kõik väljaulatuvad servad tuleb ümardada. Väikseim lubatud raadius on 8mm.

2.2.9 Kütusepaak

Kütusepaak (samuti tema katted) peab välja nägema nagu tootja poolt tarnitava homologeeritud mootorratta originaalosa ja see on lubatud samamahulise ning väliselt sarnase vastu välja vahetada. Materjal ei ole reglementeeritud, kuid mittemetallist kütusepaak (nõutav metallist maanduselement paagis) peab olema maandatud raami külge.
Kütusepaagi asetust ei tohi muuta, nagu ka kinnituse lahendust (näit. 3-me punkti kinnitus).
Paagikorki tohib muuta või välja vahetada. Suletud paagikork ei tohi lekkida.
Soovitatav on kütusepaak täielikult täita ohutuskäsnaga (paagisvamm/poorne vaht Explosafe).

2.2.10 Istmed

Istet, istme raami ja integreeritud voolundit tohib välja vahetada järgides käesoleva reeglistiku punkti 2.2.1 (Üldised ümberehituse põhimõtted). Istme materjal ja mõõtmed on sätestamata.
Kahe istme jaoks kavandatud tagavoolundi võib ümber ehitada ühe istme jaoks.
Voolundi kaugus eest taha ning külgedelt ja kujult peab põhimõtteliselt vastama homologeeritud mootorrattale.

2.2.11 Jõuülekanne/käigukast, veoülekanne

Jõu- ja veoülekande asendamine ning muutmine, kiirühenduste kasutamine lubatud ainult järgides üldisi ümberehituse põhimõtteid (2.2.1). Ketikaitsme võib maha monteerida.
Käigukasti või lülitusmehhanismi lisamehhanismid, nt. kiirkäigulülituse süsteemid on lubatud, kuid nende igakordne rakendumine peab olema alustatud juhi enda vastava juhtimisvõttega. Täisautomaatsed, samuti ka distantsjuhtimise süsteemid, ei ole lubatud.

2.2.12 Generaator, starter

Starteri võib asendada teise tootja omaga kuid tema asetus ning tööpõhimõte peab jääma samaks. Generaatori võib maha monteerida või asendada teise tootja omaga.

2.2.13 Jahutussüsteem, jahutusvedelik

Mootori jahutusvedeliku tsirkulatsioonisüsteemi radiaatorit võib välja vahetada, kuid selle asetuse põhimõte (ees, taga, küljel) peab jääma nagu homologeeritud mudelil.
Tootja poolt homologeeritud mootorratta õliradiaatorit ei tohi muuta. Täiendavaid õli jahutajaid ei või paigaldada. Kõiki jahutussüsteemi voolikuid tohib asendada ainult samade või tehniliselt vastupidavamatega.
Jahutusradiaatorid on soovitav katta kaitsevõrguga. Jahutusvedelikuna on soovitatav kasutada destilleeritud vett või vee ja ethyl alkoholi segu. Ainult eelnimetatud jahutusvedeliku kasutamise korral võib jahutusventilaatori koos rakendusanduri ja juhtmestikuga maha monteerida.

2.2.14 Air box (õhukamber) ja õhufilter

Tootja poolt homologeeritud mootorratta Air boxi võib välja vahetada teise tootja omaga, kuid toimima peab jääma mootori õhutussüsteem (mootori tuulutus). Õlituse õhutustorud peavad olema ühenduses ja avanema air box´i nii nagu mudelile homologeeritud.
Juhul kui homologeeritud rattamudelil avaneb mootorituulutus vabasse keskkonda siis tuleb see varustada õlikindla voolikuga mis peab suubuma vähemalt 250ml suurusesse kogumisanumasse. Mistahes teiste vedelike ülevoole sinna suunata on RANGELT KEELATUD!.
Õhufiltri elemendi võib eemaldada.

2.2.15 Süüte- ja toitesüsteem, kütuse varustus ning mootori elektrooniline juhtsüsteem

Juhtsüsteem (CDI/ECU jne.) lubatud välja vahetada. Telemeetria lubatud. Lokaalne isehäälestus lubatud. Keelatud on igasugune juhtimine ja häälestamine distantsilt.
Kütusetorusid ja voolikuid tohib asendada ainult samade või tehniliselt vastupidavamatega. Tohib lisada kütusefiltreid.
Kütusepumba ja rõhuklapi ümberehitused ning asendamised lubatud, välja arvatud elektrooniline toitekatkestuse süsteem mis peab toimima samal põhimõttel nagu mudelile homologeeritud.
Toitekatkestuse süsteem peab külili asetatud ratta kütusepumba (ja ka süüte) töö katkestama vähemalt 1 sekundi jooksul. Juhul kui süsteem ei tööta või puudub, tuleb mootorratas varustada sarnast toimet omava automaatse avariilülitiga (nn. „surnud mehe lüliti” / kill-swich).

2.2.16 Mootor

Kõik muudatused lubatud spetsifikatsiooni (2.1) piires. Kõik mootori korpusesse lisaks tehtud avaused tuleb katta keerme- või keevisliidesega. Kõik ümberehituse käigus lisatud keermeliidesed, mille taga on positiivne õlirõhk, tuleb stoperdada.

2.2.17 Väljalaskesüsteem

Tootja poolt homologeeritud mootorratta väljalasketorusid ja summuteid tohib modifitseerida, vahetada või maha monteerida. Sealjuures peab olema tagatud väljaheitegaaside eemalejuhtimine vähemalt sellisel määral, et need ei tabaks (ega ka soojendaks olulisel määral) mootorratast ega selle juhti.

2.2.18 Veljed ja rehvid

Veljed, nendele kinnituvad adapterid ja laagrid on lubatud tootja poolt homologeeritu või mudelikohane, teise tootja seeriatoodang.
Keelatud on kasutada spetsiaalselt kiirendusvõistluste tarbeks toodetud rehve (use for dragrace only) ja mistahes rehve mille kulumispiir* ületatakse võistluse lõppedes. Kulumispiiri tähistuseta rehvid ei ole lubatud. Lubatud kõik teised rehvitüübid mille kiirusindeks on V, W, Y, ZR või on varustatud kirjetega „racing use only” või ka „not for highway use”.
Rehvide mõõt ei ole reglementeeritud kuid jälgima peab, et lubatud minimaalne kliirens jääks lubatud piiridesse (100mm va. juhul kui tootja homologeering lubab väiksema).
Rehvisoojendajate kasutamine on lubatud.

*Kulumispiir on ületatud juhul kui vastav tootjapoolne tähistus on tasandunud rehvi kontaktpinnaga.
Kulumispiiri tähistust ei tohi muuta.

2.2.19 Kohustuslikud muudatused ainult juhul kui punktide, vahemikus 2.2.12 kuni 2.2.16, osas esineb erinevusi tootjatehase originaaltoodangust.

Kõik tühjenduskorgid ja õlifilter tuleb stoperdada (kontreerida) traadiga. Kui puudub suletud mootorituulutuse süsteem siis tuleb tuulutus juhtida õlipüüdurisse/kogumispaaki, mis asub kergesti ligipääsetavas kohas ja mida tuleb enne iga starti tühjendada.
Õlipüüduri / kogumispaagi minimaalne mahutavus peab olema 250 cm³
Kui jahutusvedelikuna ei kasutata vett või ethyl-alkoholi ja vee segu siis peab paisupaagi ülevool olema juhitud kas vähemalt 500 cm³ suurusesse anumasse või alt suletud voolundisse (mis peab mahutama vähemalt 5L vedelikku).

3.1 Supersport klasside spetsifikatsioon (mootori töömaht, kasutatav kütus ja toitelahendus):

3.1.1 Arvestuses Supersport 600

400-600 cm³ 4 takti 4 silindrit, tolerants +36 cm³ (vaid homologeeritud ja 4 aastat või vanemad mootorid)
600-675 cm³ 4 takti 3 silindrit
600-750 cm³ 4 takti 2 silindrit

Kasutatav kütus: mootor peab töötama bensiiniga, oktaanarv on vaba.
Toitelahendus: välisõhu doseerimine toimub vabalthingamise või liikumisest tuleneva õhutakistuse ärakasutamise (Ram-Air süsteem) põhimõttel. Ülelaadimise kasutamisel korrutatakse kubatuur koefitsendiga 1,7.

3.1.2 Arvestuses Supersport 1000

601-1400 cm³ 4 takti 4 silindrit, tolerants kuni +26% (töömahu suurendamine)
676-1400 cm³ 4 takti 3 silindrit, tolerants kuni +26% (töömahu suurendamine)
751-1400 cm³ 4 takti 2 silindrit, tolerants kuni +26% (töömahu suurendamine)

Kasutatav kütus: mootor peab töötama bensiiniga, oktaanarv on vaba.
Lubatud kasutada vaid ühte ülelaadimismoodust (NOS või turbo).

3.2 Supersport tehnilised reeglid
Nagu võistlusklassi nimi „Supersport” iseloomustab, on masinate modifitseerimine lubatud.
Alljärgnevad reeglid on kehtestatud eesmärgil, et tagada möödapääsmatu ohutus ning takistada tehniliselt ebakindlate ümberehituste tegemist.
Supersport arvestuses võivad osaleda ka Streetbike klassi mootorrattad kuid seda vaid koos kõigi Streetbike klassile kehtestatud tehniliste nõuete ja piirangutega.
Kui eelmainitud mootorrattal tehakse mistahes muudatus, mis Streetbike klassis ei ole lubatud, tuleb mootorratas viia täielikku vastavusse Supersport reeglistikuga ja esitada see ülevaatuseks tehnilisele komisjonile. Tehnilise läbimise korral loetakse mootorratas Supersport klassi ümber kvalifitseerituks misjärel kehtivad edaspidi, nii sõitja varustusele kui ka mootorrattale, Supersport klassi tehnilised reeglid.

3.2.1 sõiduvarustus loetelus ja kirjelduses:

  • kinnine ja topelt D kinnitusrihmaga varustatud motokiiver,
  • naturaalsest või kunstnahast, kaitsmetega motokindad,
  • kaitsmetega motosaapad mille säärepikkus on sama või pikem tallapikkusest,
  • autonoomne seljakaitse (ei arvestata sõiduriietusse integreeritud seljakaitset),
  • spetsiaalne mootorratturi üheosaline või lukuga ühendatav kaheosaline nahast kombinesoon mis sisaldab vähemalt õla-, küünarnuki- ja põlvekaitsmeid. Lukuga ühendatava kombinesooni lukk peab olema sõidu vältel suletud. Võib asendada samasisulise kaitsmete komplekti ja kaitsmeteta nahast kombinesooniga.

3.2.2 Üldised ümberehituse põhimõtted

Käesolev juhend ei anna ümberehitusteks mingeid volitusi ja kõik tootjapoolsed nõuded ning ettekirjutused jäävad kehtima! Seega võib järgnevas reeglistikus nimetatud „mööndused” realiseerida/eksperimenteerida ainult omal vastutusel!
Jõuülekande-, juhitavuse- ja kandekonstruktsioonide asendused/muudatused peavad olema kuni detailideni vähemalt sama tugevad või tugevamad kui tootjatehase originaal.

3.2.3 Raam ja selle osad

Ainult alumiiniumist või mittemetallist raam peab olema litsenseeritud tootja originaaltoodang ja selle geomeetria muutmine ei ole lubatud. Ühtegi sellise raami jäikussidet (sh. keevisliide) ei tohi eemaldada. Raamile kinnituvate vedrustuse- ja teiste konstruktsioonide osas on vaid tehnilise vastupidavuse ja üldise ohutusega seonduvad piirangud mis järgivad üldisi ümberehituse põhimõtteid.

3.2.4 Esikahvel ja -vedrustus (esimesed amortisaatorid)

Amortisaatorite väikseim lubatud läbimõõt on 35mm ja käik (tööpiirkonna pikkus) ei tohi olla väiksem kui 50mm. Samas peab jälgima, et lubatud minimaalne kliirens jääks lubatud piiridesse (Supersport klassidel 50mm).
Juhtraua amortisaator (rooliamort) on soovituslik.

3.2.5 Tagahark ja -vedrustus (tagakiige ja amortisaator/id)

Mudelile homologeeritust pikem omavalmistatud tagahark tohib olla ainult terasest. Teistest materjalidest koosnevate tagaharkide korral tohib tagatelje asukohta muuta ainult vastavate lisakonstruktsioonide (kiigepikenduste) abil mis kinnituvad tappidena algsetsse teljepesadesse ning on kinnitatud poltliidesega, järgides üldisi ümberehituse põhimõtteid. Tagahargi ülekannet (link, hoovastik jms) vedrustusele/amortisaatorile võib välja vahetada teise seeriatootmises oleva- või omavalmistatuga, kuid selle tugevusvaru (sh. väikseim ristläbilõike pindala, vastavas ekvivalendis, kasutatud materjali suhtes) peab jääma samaks. Samuti peab jälgima, et kliirens jääks lubatud piiridesse (Supersport klassidel 50mm).
Tagumise vedrustuse süsteemi võib ümber ehitada jäigaks konstruktsiooniks. Wheelie-bars soovituslik kuid selle tugiratta ja maapinna vahe ei tohi ületada 100mm (mõõdetakse stardimassis).
Ketipingutite reguleerimispoltide suurim väljaulatumise pikkus võib olla kuni 1/3 võrra suurem originaalist. Iga järgneva lisakolmandiku pikkuse lisamise järel peab suurendama poldi läbimõõtu vähemalt 1mm võrra.

3.2.6 Pidurid

Tootja poolt homologeeritud mootorratta esi- ja tagaratta pidurikettaid/trumleid, piduri töö- ja peasilindreid tohib muuta või välja vahetada. Ainult üks kahest esipidurikettast koos töösilindri ja voolikuga võib olla maha monteeritud. Pidurite võime täielikult blokeerida nii esimest kui tagumist ratast peab säilima. Kontrollitakse stardimassis (koos kütuse ja sõitjaga) mootorratta sõidusuunas liikumisel tagapidur ja vastupidises suunas esipidur.

3.2.7 Jalatoed ning sellele kinnituv hoovastik (jalarauad ja piduri/käiguhoovad)

Jalatugesid koos alusega tohib ümber seada ja välja vahetada, kuid kinnituse asukohad ei tohi asuda vedrustamata massil.
Jalatoed peavad asuma eespool tagumise ratta telge.
Jalatugesid võib monteerida jäigalt või üleskäidavatena, viimasel juhul tuleb neile lisada algasendi tagastusmehhanism.
Kui jalatoed ei ole tootja originaal siis peab jalatoe ots olema sfääriline, raadiusega vähemalt 8 mm.
Terasest, jäigalt monteeritud jalatugede otstele, peab lisaks olema tugevalt kinnitatud plastikust, kapronist
või muust sarnasest materjalist ots (minimaalse raadiusega 8 mm).

3.2.8 Juhtrauad (lenksud) ning sellele kinnituv hoovastik (gaasikäepide, siduri- ja piduriheeblid)

Tootja poolt homologeeritud mootorratta juhtrauad, heeblid ja juhtmed tohib välja vahetada või muuta.
Mootori seiskamise (stopp) lüliti peab olema paigaldatud parempoolsele juhtrauale või paremale poolele monoliitse juhtraua korral.
Seguklapi juhtimine (gaasikäepide, gaasitrossid ja õhusiiber) peab olema automaatselt sulguv/tagasipöörduv, kui seda käega kinni ei hoita.

3.2.9 Voolundid (gondlid), katted ja tuuleklaas

Soovitatav on paigaldada alt suletud voolund mis mahutab vähemalt 5L vedelikku. Nõuetekohane alt suletud voolund vabastab võistleja vastutusest, mis tuleneb tahtmatult tekkinud lekkest ja seeläbi rajakatte reostamisest.
Ülemisi voolundeid ja tuuleklaasi ning porilaudu tohib vahetada, muuta või maha monteerida.
Kõik väljaulatuvad servad tuleb ümardada. Väikseim lubatud raadius on 8mm.

3.2.10 Kütusepaak

Kütusepaagi asukoht ega maht ei ole reglementeeritud, kuid tagatud peab olema piisava tugevusvaruga korpus ning kinnitumine. Samuti ohutu kaugus (või isoleeritus) ohuallikatest nagu elektrisüsteemid ja soojus.
Mittemetallist kütusepaak (nõutav metallist maanduselement) peab olema maandatud raami külge.
Suletud paagikork ei tohi lekkida.
Soovitatav on kütusepaak täielikult täita ohutuskäsnaga (paagisvamm/poorne vaht Explosafe).

3.2.11 Jõuülekanne/käigukast, veoülekanne

Jõu- ja veoülekande asendamine ning muutmine, kiirühenduste kasutamine lubatud ainult järgides üldisi ümberehituse põhimõtteid (3.2.2). Käigukasti või lülitusmehhanismi lisamehhanismid, nt. kiirkäigulülituse süsteemid on lubatud, kuid nende igakordne rakendumine peab olema alustatud juhi enda vastava juhtimisvõttega. Täisautomaatsed, samuti ka distantsjuhtimise süsteemid, ei ole lubatud.

3.2.13 Generaator, starter

Starteri süsteemi võib asendada mistahes tüüpi teise starterisüsteemiga (ka portatiivsega). Generaatori võib maha monteerida või asendada teise tootja omaga.

3.2.14 Jahutussüsteem, jahutusvedelik

Mootori jahutusvedeliku tsirkulatsioonisüsteemi ja selle osi (näit. õlijahutus) võib välja vahetada või maha monteerida (näit. tahke jahutusmaterjali kasutamise korral).
Jahutussüsteemi torustikku ja voolikuid tohib asendada ainult samade või tehniliselt vastupidavamatega.
Jahutusradiaatorid on soovitav katta kaitsevõrguga. Jahutusvedelikuna on soovitatav kasutada destilleeritud vett või vee ja ethyl alkoholi segu. Ainult tahke- või eelnimetatud jahutusvedeliku kasutamise korral võib jahutusventilaatori koos anduri ja juhtmestikuga maha monteerida.

3.2.15 Air box (õhukamber) ja õhufilter

Tootja poolt homologeeritud mootorratta Air boxi võib välja vahetada teise tootja omaga, kuid toimima peab jääma mootori õhutussüsteem (mootori tuulutus). Õlituse õhutustorud peavad olema ühenduses ja avanema air box´i nii nagu mudelile homologeeritud.
Juhul kui suletud süsteem maha monteeritakse või mootorituulutus avaneb muul põhjusel vabasse keskkonda siis tuleb see varustada õlikindla voolikuga mis peab suubuma vähemalt 250ml suurusesse kogumisanumasse. Mistahes teiste vedelike ülevoole sinna suunata on RANGELT KEELATUD!.
Õhufiltri elemendi võib eemaldada.

3.2.16 Süüte- ja toitesüsteem, kütuse varustus ning mootori elektrooniline juhtsüsteem

Juhtsüsteem (CDI/ECU jne.) lubatud välja vahetada. Telemeetria lubatud. Lokaalne isehäälestus lubatud. Keelatud on igasugune juhtimine ja häälestamine distantsilt.
Kütusetorusid ja voolikuid tohib asendada ainult samade või tehniliselt vastupidavamatega. Tohib lisada kütusefiltreid.
Kütusepumba ja rõhuklapi ümberehitused ning asendamised lubatud, välja arvatud elektrooniline toitekatkestuse süsteem mis peab toimima samal põhimõttel nagu mudelile homologeeritud.
Toitekatkestuse süsteem peab külili asetatud ratta kütusepumba (ja ka süüte) töö katkestama vähemalt 1 sekundi jooksul. Juhul kui süsteem ei tööta, tuleb mootorratas varustada sarnast toimet omava automaatse avariilülitiga (nn. „surnud mehe lüliti” / kill-swich).

3.2.17 Mootor

Kõik asendamised ja muudatused lubatud vastavalt spetsifikatsioonidele Supersport 600 punkti 3.1.1 ja Supersport 1000 punkti 3.1.2 piires. Kõik mootori korpusesse lisaks tehtud avaused tuleb katta keerme- või keevisliidesega. Kõik ümberehituse käigus lisatud keermeliidesed, mille taga on positiivne õlirõhk, tuleb stoperdada.

3.2.18 Väljalaskesüsteem

Väljalasketorusid ja summuteid tohib modifitseerida, vahetada või maha monteerida. Sealjuures peab olema tagatud väljaheitegaaside eemalejuhtimine vähemalt sellisel määral, et need ei tabaks (ega ka soojendaks olulisel määral) mootorratast ega selle juhti.

3.2.19 Veljed ja rehvid

Kõik veljed, nendele kinnituvad adapterid ja laagrid on lubatud järgides üldisi ümberehituse põhimõtteid (3.2.2 )
Keelatud on kasutada mistahes rehve mille kulumispiir* ületatakse võistluse lõppedes. Kulumispiiri tähistuseta rehvid ei ole lubatud. Lubatud kõik rehvitüübid mille kiirusindeks on W, Y, ZR või on toodetud spetsiaalselt kiirendus- või ringrajavõistlusteks (harilikult varustatud kirjetega „racing use only”, „not for highway use” jne).
Rehvisoojendajate kasutamine on lubatud.

*Kulumispiir on ületatud juhul kui vastav tootjapoolne tähistus on tasandunud rehvi kontaktpinnaga.
Kulumispiiri tähistust ei tohi muuta.

3.2.20 Kohustuslikud muudatused

Kõik tuled (ka suunatuled) peab maha monteerima kui neid ei kaeta kleeplindi vms. materjaliga.
Kõik tühjendus- ja täitekorgid ning õlifilter, mis ei ole tootja poolt stoperdatud, tuleb stoperdada (kontreerida) traadiga.
Kui puudub suletud mootorituulutuse süsteem siis tuleb tuulutus juhtida õlipüüdurisse/kogumispaaki, mis asub kergesti ligipääsetavas kohas ja mida tuleb enne iga starti tühjendada. Õlipüüduri / kogumispaagi minimaalne mahutavus peab olema 250 cm³
Kui jahutusvedelikuna kasutatakse vett või ethyl-alkoholi ja vee segu siis võib paisupaagi ülevoolu juhtida alt suletud voolundisse. Viimase puudumisel või ka kõikide teiste jahutusvedelike kasutamise puhul, peab paisupaagi ülevool olema juhitud vähemalt 500 cm³ anumasse.

4.1 Outlaw klassi spetsifikatsioon (mootori töömaht, kasutatav kütus ja toitelahendus):

Mootori töömaht alates 400 cm³ ja maksimaalne töömaht ning silindrite arv on vaba.
Kasutatavatele kütustele ja ülelaadimistele piiranguid ei ole.

4.1 Outlaw tehnilised reeglid
Nagu võistlusklassi nimi „Outlaw” (väljaspool seadust) iseloomustab, on masinate modifitseerimine lubatud.
Alljärgnevad reeglid on kehtestatud eesmärgil, et tagada möödapääsmatu ohutus ning takistada tehniliselt ebakindlate konstruktsioonide ja ümberehituste tegemist.
Outlaw arvestuses võivad osaleda ka Supersport 600 ja 1000 klasside mootorrattad kuid seda vaid koos kõigi Outlaw klassile kehtestatud tehniliste nõuete ja piirangutega.
Kui eelmainitud mootorrattal tehakse mistahes muudatus, mis Supersport klassides ei ole lubatud, tuleb mootorratas viia täielikku vastavusse Outlaw reeglistikuga ja esitada see ülevaatuseks tehnilisele komisjonile. Tehnilise läbimise korral loetakse mootorratas Outlaw klassi ümber kvalifitseerituks misjärel kehtivad edaspidi, nii sõitja varustusele kui ka mootorrattale, Outlaw klassi tehnilised reeglid.

4.2.1 sõiduvarustus loetelus ja kirjelduses:

  • kinnine ja topelt D kinnitusrihmaga varustatud motokiiver,
  • naturaalsest või kunstnahast, kaitsmetega motokindad,
  • kaitsmetega motosaapad mille säärepikkus on sama või pikem tallapikkusest,
  • autonoomne seljakaitse (ei arvestata sõiduriietusse integreeritud seljakaitset),
  • spetsiaalne mootorratturi üheosaline või lukuga ühendatav kaheosaline nahast kombinesoon mis sisaldab vähemalt õla-, küünarnuki- ja põlvekaitsmeid. Lukuga ühendatava kombinesooni lukk peab olema sõidu vältel suletud. Võib asendada samasisulise kaitsmete komplekti ja kaitsmeteta nahast kombinesooniga.

4.2.2 Üldised ümberehituse põhimõtted

Käesolev juhend ei anna ümberehitusteks mingeid volitusi ja kõik tootjapoolsed nõuded ning ettekirjutused jäävad kehtima! Seega võib järgnevas reeglistikus nimetatud „mööndused” realiseerida/eksperimenteerida ainult omal vastutusel!
Jõuülekande-, juhitavuse- ja kandekonstruktsioonide asendused/muudatused peavad olema kuni detailideni vähemalt sama tugevad või tugevamad kui tootjatehase originaal.

4.2.3 Raam ja selle osad

Ainult alumiiniumist või mittemetallist raam peab olema litsenseeritud tootja originaaltoodang ja selle geomeetria muutmine ei ole lubatud. Ühtegi sellise raami jäikussidet (sh. keevisliide) ei tohi eemaldada. Raamile kinnituvate vedrustuse- ja teiste konstruktsioonide osas on vaid tehnilise vastupidavuse ja üldise ohutusega seonduvad piirangud mis järgivad üldisi ümberehituse põhimõtteid.

4.2.4 Esikahvel ja -vedrustus (esimesed amortisaatorid)

Amortisaatorite väikseim lubatud läbimõõt on 35mm ja käik (tööpiirkonna pikkus) ei tohi olla väiksem kui 50mm. Samas peab jälgima, et lubatud minimaalne kliirens jääks lubatud piiridesse (Outlaw klassil 50mm).
Juhtraua amortisaator (rooliamort) on soovituslik.

4.2.5 Tagahark ja -vedrustus (tagakiige ja amortisaator/id)

Mudelile homologeeritust pikem omavalmistatud tagahark tohib olla ainult terasest. Teistest materjalidest koosnevate tagaharkide korral tohib tagatelje asukohta muuta ainult vastavate lisakonstruktsioonide (kiigepikenduste) abil mis kinnituvad tappidena algsetsse teljepesadesse ning on kinnitatud poltliidesega, järgides üldisi ümberehituse põhimõtteid. Tagahargi ülekannet (link, hoovastik jms) vedrustusele/amortisaatorile võib välja vahetada teise seeriatootmises oleva- või omavalmistatuga, kuid selle tugevusvaru (sh. väikseim ristläbilõike pindala, vastavas ekvivalendis, kasutatud materjali suhtes) peab jääma samaks. Samuti peab jälgima, et kliirens jääks lubatud piiridesse (Outlaw klassil 50mm).
Tagumise vedrustuse süsteemi võib ümber ehitada jäigaks konstruktsiooniks. Wheelie-bars soovituslik kuid selle tugiratta ja maapinna vahe ei tohi ületada 100mm (mõõdetakse stardimassis).
Ketipingutite reguleerimispoltide suurim väljaulatumise pikkus võib olla kuni 1/3 võrra suurem originaalist. Iga järgneva lisakolmandiku pikkuse lisamise järel peab suurendama poldi läbimõõtu vähemalt 1mm võrra.

4.2.6 Pidurid

Tootja poolt homologeeritud mootorratta esi- ja tagaratta pidurikettaid/trumleid, piduri töö- ja peasilindreid tohib muuta või välja vahetada. Pidurikettaid, töö- ja peasilindreid maha monteerida on keelatud. Pidurite võime täielikult blokeerida nii esimest kui tagumist ratast peab säilima. Kontrollitakse stardimassis (koos kütuse ja sõitjaga) mootorratta sõidusuunas liikumisel tagapidur ja vastupidises suunas esipidur.

4.2.7 Jalatoed ning sellele kinnituv hoovastik (jalarauad ja piduri/käiguhoovad)

Jalatugesid koos alusega tohib ümber seada ja välja vahetada, kuid kinnituse asukohad ei tohi asuda vedrustamata massil.
Jalatoed peavad asuma eespool tagumise ratta telge.
Jalatugesid võib monteerida jäigalt või üleskäidavatena, viimasel juhul tuleb neile lisada algasendi tagastusmehhanism.
Kui jalatoed ei ole tootja originaal siis peab jalatoe ots olema sfääriline, raadiusega vähemalt 8 mm.
Terasest, jäigalt monteeritud jalatugede otstele, peab lisaks olema tugevalt kinnitatud plastikust, kapronist
või muust sarnasest materjalist ots (minimaalse raadiusega 8 mm).

4.2.8 Juhtrauad (lenksud) ning sellele kinnituv hoovastik (gaasikäepide, siduri- ja piduriheeblid)

Tootja poolt homologeeritud mootorratta juhtrauad, heeblid ja juhtmed tohib välja vahetada või muuta.
Mootori seiskamise (stopp) lüliti peab olema paigaldatud parempoolsele juhtrauale või paremale poolele monoliitse juhtraua korral.
Seguklapi juhtimine (gaasikäepide, gaasitrossid ja õhusiiber) peab olema automaatselt sulguv/tagasipöörduv, kui seda käega kinni ei hoita.

4.2.9 Voolundid (gondlid), katted ja tuuleklaas

Soovitatav on paigaldada alt suletud voolund mis mahutab vähemalt 5L vedelikku. Nõuetekohane alt suletud voolund vabastab võistleja vastutusest, mis tuleneb tahtmatult tekkinud lekkest ja seeläbi rajakatte reostamisest.
Ülemisi voolundeid ja tuuleklaasi ning porilaudu tohib vahetada, muuta või maha monteerida.
Kõik väljaulatuvad servad tuleb ümardada. Väikseim lubatud raadius on 8mm.

4.2.10 Kütusepaak

Kütusepaagi asukoht ega maht ei ole reglementeeritud, kuid tagatud peab olema piisava tugevusvaruga korpus ning kinnitumine. Samuti ohutu kaugus (või isoleeritus) ohuallikatest nagu elektrisüsteemid ja soojus.
Mittemetallist kütusepaak (nõutav metallist maanduselement) peab olema maandatud raami külge.
Suletud paagikork ei tohi lekkida.
Soovitatav on kütusepaak täielikult täita ohutuskäsnaga (paagisvamm/poorne vaht Explosafe).

4.2.11 Jõuülekanne/käigukast, veoülekanne

Jõu- ja veoülekande asendamine ning muutmine, kiirühenduste kasutamine lubatud ainult järgides üldisi ümberehituse põhimõtteid (4.2.2). Käigukasti või lülitusmehhanismi lisamehhanismid, nt. kiirkäigulülituse süsteemid on lubatud.

4.2.13 Generaator, starter

Starteri süsteemi võib asendada mistahes tüüpi teise starterisüsteemiga (ka portatiivsega). Generaatori võib maha monteerida või asendada teise tootja omaga.

4.2.14 Jahutussüsteem, jahutusvedelik

Mootori jahutusvedeliku tsirkulatsioonisüsteemi ja selle osi (näit. õlijahutus) võib välja vahetada või maha monteerida (näit. tahke jahutusmaterjali kasutamise korral).
Jahutussüsteemi torustikku ja voolikuid tohib asendada ainult samade või tehniliselt vastupidavamatega.
Jahutusradiaatorid on soovitav katta kaitsevõrguga. Jahutusvedelikuna on soovitatav kasutada destilleeritud vett või vee ja ethyl alkoholi segu. Ainult tahke- või eelnimetatud jahutusvedeliku kasutamise korral võib jahutusventilaatori koos anduri ja juhtmestikuga maha monteerida.

4.2.15 Air box (õhukamber) ja õhufilter

Tootja poolt homologeeritud mootorratta Air boxi võib välja vahetada või maha monteerida. Juhul kui suletud õlituulutuse süsteem maha monteeritakse või mootorituulutus avaneb muul põhjusel vabasse keskkonda siis tuleb see varustada õlikindla voolikuga mis peab suubuma vähemalt 250ml suurusesse kogumisanumasse. Mistahes teiste vedelike ülevoole sinna suunata on RANGELT KEELATUD!
Õhufiltri elemendi võib eemaldada.

4.2.16 Süüte- ja toitesüsteem, kütuse varustus ning mootori elektrooniline juhtsüsteem

Juhtsüsteem (CDI/ECU jne.) lubatud välja vahetada. Telemeetria lubatud. Lokaalne isehäälestus lubatud. Keelatud on igasugune juhtimine ja häälestamine distantsilt.
Kütusetorusid ja voolikuid tohib asendada ainult samade või tehniliselt vastupidavamatega. Tohib lisada kütusefiltreid.
Kütusepumba ja rõhuklapi ümberehitused ning asendamised lubatud, kuid maha ei tohi monteerida mudelile homologeeritud elektroonilist toitekatkestuse süsteemi.
Outlaw klassi mootorratas peab olema varustatud lisa avariilülitiga (nn. „surnud mehe lüliti” / kill-swich) mis katkestab vähemalt süüte ning soovitatavalt ka kütusepumba toiteahela.

4.2.17 Mootor

Kõik asendamised ja muudatused lubatud vastavalt Outlaw spetsifikatsioonile. Kõik mootori korpusesse lisaks tehtud avaused tuleb katta keerme- või keevisliidesega. Kõik ümberehituse käigus lisatud keermeliidesed, mille taga on positiivne õlirõhk, tuleb stoperdada.

4.2.18 Väljalaskesüsteem

Väljalasketorusid ja summuteid tohib modifitseerida, vahetada või maha monteerida. Sealjuures peab olema tagatud väljaheitegaaside eemalejuhtimine vähemalt sellisel määral, et need ei tabaks (ega ka soojendaks olulisel määral) mootorratast ega selle juhti.

4.2.19 Veljed ja rehvid

Kõik veljed, nendele kinnituvad adapterid ja laagrid on lubatud järgides üldisi ümberehituse põhimõtteid (4.2.2 )
Keelatud on kasutada mistahes rehve mille kulumispiir* ületatakse võistluse lõppedes. Kulumispiiri tähistuseta rehvid ei ole lubatud. Lubatud kõik rehvitüübid mille kiirusindeks on W, Y, ZR või on toodetud spetsiaalselt kiirendus- või ringrajavõistlusteks (harilikult varustatud kirjetega „racing use only”, „not for highway use” jne).
Rehvisoojendajate kasutamine on lubatud.

*Kulumispiir on ületatud juhul kui vastav tootjapoolne tähistus on tasandunud rehvi kontaktpinnaga.
Kulumispiiri tähistust ei tohi muuta.

4.2.20 Kohustuslikud muudatused

Kõik tuled (ka suunatuled) peab maha monteerima kui neid ei kaeta kleeplindi vms. materjaliga.
Kõik tühjendus- ja täitekorgid ning õlifilter, mis ei ole tootja poolt stoperdatud, tuleb stoperdada (kontreerida) traadiga.
Kui puudub suletud mootorituulutuse süsteem siis tuleb tuulutus juhtida õlipüüdurisse/kogumispaaki, mis asub kergesti ligipääsetavas kohas ja mida tuleb enne iga starti tühjendada. Õlipüüduri / kogumispaagi minimaalne mahutavus peab olema 250 cm³
Kui jahutusvedelikuna kasutatakse vett või ethyl-alkoholi ja vee segu siis võib paisupaagi ülevoolu juhtida alt suletud voolundisse. Viimase puudumisel või ka kõikide teiste jahutusvedelike kasutamise puhul, peab paisupaagi ülevool olema juhitud vähemalt 500 cm³ anumasse.

Mõisted:
Homologeering – tootja mudelikohane originaaltoodang
Kliirens – mootorratta madalaima vedrustatud osa kaugus maapinnani. Mõõdetakse stardimassis (koos juhi, kütuse jms.).
Stardimass – võistlusmasina mass koos juhi, kütuse jms.
Wheelie-bars – mootorratta puhul tagahargile kinnituv ja tugirattaga varustatud konstruktsioon mis piirab tagarattale tõusmise nurka.
Big-Bore – suurendatud töömaht
Upside-down amortisaator – vedrustamata amortisaatori osa liigub korpuse sees
Rightside-down amortisaator – vedrustamata amortisaatori osa on ise korpuseks
Telemeetria – andmete kogumine ja juhtmeta edastamine

Motopood BIKER24.EE
Kasutaja avatar

pacaan
Postitusi: 976
Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
Tsikkel: ZX12R turbo
Asukoht: Tallinn / Eesti
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas pacaan »

vaikimisi või kõvasti aga hetk (s.o. 2h) tagasi kui mina ennast võistlusele regasin, viitas ametlikus võistlusjuhendis olev link otse "vanadele" reeglitele...

kuigi muudatused pole ju tegelikult meeletult suured, paluksin siiski tehnilisel (seekord sina, Raul?) arvestada mõlemaid reegleid ning võimalusel (muidugi mitte reaalse otsese ohuallika ilmnemisel) eelistada tõlgendamisel sõitja seisukohta reeglistiku valiku osas...

8,64 @ 1/4 - Kawasaki ZX12R turbo
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
Kasutaja avatar

Teema algataja
ralf
Postitusi: 222
Liitunud: 20 Sept 2005, 00:01
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas ralf »

Arvestasin, kuid mis kasu sellest oli, sul oli ikka masin korrast ära olenemata reeglitest.

Nüüd siis ametlikult ka reeglid üleval- paluks masinad vastavusse viia reeglitele ja järgida neid näpunäiteid, mida jagasin rajal.Meeldiva kohtumiseni sest nüüdsest asuvad teid peedistama mehed teisest mastist! :D. :D. :D

DRAGRACE MOOTORRATTA REEGLID 2009

Motopood BIKER24.EE
Kasutaja avatar

aimar12
Postitusi: 183
Liitunud: 25 Apr 2004, 23:18
Asukoht: TLN-RKV
Kontakt:

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas aimar12 »

Tere
Miks pole Streebike klaasis finaale? Autodel samaväärses klassis aga on?
Et kui nüüd tahaks ühte võstlusmomendiga sõitu ka lisaks teha , siis peaks +1600.- välja käima.
Ja teine küsimus ,et miks on reeglites väljatoodud eraldi : arvestuses Streetbike600 ja arvestuses Streetbike1000?

Kasutaja avatar

Teema algataja
ralf
Postitusi: 222
Liitunud: 20 Sept 2005, 00:01
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas ralf »

aimar12 kirjutas:

Tere
Miks pole Streebike klaasis finaale? Autodel samaväärses klassis aga on?
Et kui nüüd tahaks ühte võstlusmomendiga sõitu ka lisaks teha , siis peaks +1600.- välja käima.
Ja teine küsimus ,et miks on reeglites väljatoodud eraldi : arvestuses Streetbike600 ja arvestuses Streetbike1000?

Tere Aimar. Esmalt on SB klass suht uus klass ja selle klassi vajalikusest sai BHRA rahvaga suht pikalt ja põhjalikult vesteldud. Kui sa tõid võrdluseks autode klassi, siis oleks võinud sama klassi ajalugu ka natuke uurida, st. eelmine aasta kui toodi sisse SC klass, siis ei olnud neil samuti muud kui ajasõidud. Lihtsalt proovimise eesmärgil, et kuidas uus klass ennast õigustab ja kas on seal mingit tuleviku. Hetkel toimub sama SB klassiga. Klass on uus ja kuna niikuinii on tsikleid omades klassides vähem siiani olnud, siis loogiline et kahtleva piguga vaadatakse uue klassi poole. Kui klass ennast ilusti ära õigustab ja BHRA hooaja lõppedes tulemusega rahule jääb, siis mõtleb edasi mis saab. Seniks aga tuleb rahul olla sellega mis on ja tänada et midagi ültse on. :D:D
Miks reeglites eraldi välja toodud on- noh sai teisiti mõeldud, et lihtsalt tulevikus kui hakkab midagi edukamaks minema ja võimalusi on, siis on mingi ettevalmistus olemas. Samas hea tähelepanek, võiks ära kaotada ja ühtseks muuta, kuna niikuinii kõik on koos.

Motopood BIKER24.EE
Kasutaja avatar

Teema algataja
ralf
Postitusi: 222
Liitunud: 20 Sept 2005, 00:01
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: DragRace 2009 tsiklite tehnilised reeglid ja klassid.

Lugemata postitus Postitas ralf »

Meeldetuletamiseks.

Motopood BIKER24.EE
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kiirendus ja rinka”