Tänavalegaalne ringrajaratas

Kõik kiirusega seotud teemad. Kiirendus, ringrada, jne.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #61 Postitas Ardilla » 30 Okt 2017, 21:20

Huvitav aga kui shifter on tehasepoolt paigaldatud? Sorry rumala küsimuse eest kas rahvaliigas on mingi kubatuuride järgi jaotus ka?



will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #62 Postitas will111 » 30 Okt 2017, 21:26

Ma panin mälu järgi, kuskil siin (või oli rahvaliiga teemas äkki?) mumeelest oli reeglite väljavõte tehtud ja seal mainitud, et shifter ei ole lubatud...aga võin eksida või valesti mäletada. See võis ka käia mõne teise liiga või klassi kohta.

Ma ausalt öeldes ei usu, keegi kuidagi tehaseshifterit keelama hakkaks või mitte laskma rajale kui sul on ratas, millel selline asi tehasest peal. Üldiselt siis peaks ju keelama ka näiteks ABS'i ja kõiksugu muid elektroonilisi abisid. Ma ütleks, et mõni muu selline asi võib anda ringiajale rohkemgi, eriti just algaja sõitja puhul.
Kasutaja avatar

Allan_Merik??la
Postitusi: 53
Liitunud: 22 Apr 2017, 14:54
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #63 Postitas Allan_Merik??la » 30 Okt 2017, 21:31

Ardilla kirjutas:Huvitav aga kui shifter on tehasepoolt paigaldatud? Sorry rumala küsimuse eest kas rahvaliigas on mingi kubatuuride järgi jaotus ka?


Reegel on see, et asjad mis tehasest otse peal on alati lubatud. Oleks ju mõistusevastane kui hakata maha kiskuma tehaseasju, et osaleda külavõidusõidul?
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 804
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS Rally
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #64 Postitas KIBU » 30 Okt 2017, 21:35

Mõned aastad tagasi sai nii mõnegi algajama rinkaratta juures ninapidi oldud ja endalegi tehtud seega tuletan meelde niipalju kui tuleb. kuigi omalajal sai c klassi tehno reeglite koostamisel lähedal oldud siis ega ma neid enam ei mäleta ja mõned aastad on möödas kah sellest ajas ehk vahepeal võivad need ka muutunud olla seega ärge minu jutust lähtuge, kas lubatud või mitte.
esiteks muudaks ratta kukkumise odavamaks niipalju kui saab. pealt maha originaalgondel ja klaasplast asemele. tihti saab ka kombineerida. näiteks saba jätad originaali lihtsalt numbri, tuled jne küljest ära. mina sõitsin kah tänaval ja seepärast oli mul tehtud paigaldusalus kus number, mingi universaalne tagatuli, suunakad komplektis mis kõik ühe raami küljes ja tsiklile kinnitus kahe poldiga. küljest ära-külge käis paari minutiga. esituled olid mitu hooaega rinkagondlisse uputatud luubid mis reaalselt ka valgustasid. paljudel oli mingi universaal esituli lihtsalt eemaldatava kinnitusega. esisuunakad olid peeglite sees ja need kinnitusid kah läbi rinkagondli ninaraami külge paari poldiga. Oem teise ninaraami ostsin kuskilt katki kukutuna olematu hinnaga ja keevitati kokku. veits jäi kõver aga rajagondli all oli ok. kuna mina ostsin juba valmis ehitatud B klassi ratta siis jäi seda vaid nö kohendada. ehk et mul olid kaasas kohe päris rooliamort, PP-Tuningu jalarauad ja lenksud. ütleks et tegelt lenksusid vaja ei ole aga enne tasub vaadata oem saadavust ebayst ja hinda ja ka kohe tagavaraks osta üks jooks. :) kui tuuning lenksul saad peale puruks kukkumist vaid toru vahetamisega asja korda veerand tunniga siis oem puhul pole neid kunagi võtta kuna on suht minev kaup :). originaal eeblid tasub vahetada lühemate või pigem keeravate vastu et kukkudes ei lõhuks. esipiduri eebel vastu maad käies lõhub vahest ka pumba. Tuuningjuppe (jalarauad,lenksud) ostmisel ärge lähtuge ainult ostuhinnast vaid ka või pigem varuosade kättesaadavusest vahetatavusest. Jube mugav on helistada näiteks Korkele poodi reedel peale trennis käblamist, et ole hea võta need ja need riiulist kaasa kui rajaäärde tuled. laupäeval oleks uued jupid küljes.
osadel ratastel on saada sabaosa mis kõva istumisalusega. olenevalt tüübist toob tihti ka isteasendi kõrgemale mis avaldab sõiduasendile positiivset mõju nagu ka madalamad lenksud kuid vahest ei sobi jällegi üldse sõitja eelistustega (tark ei torma enne valib)
Väga paljud otsivad taga just kasutatud gondleid mõistagi hinna pärast. tegelik elu on aga näidanud et gondlitel on oma eluaeg ja lõpmatuseni neid väntsutada või parandada ei saa. liiatigi klaasplasti korralik parandamine ei ole nii lihtne kui enamikule tundub. korralikult teha lastes on uus jooks mõistlikum kui vana parandamine kohe kui mingid jupid on päris küljest murdunud. omalajal sai erinevaid gondleid lapitud oluliselt rohkem kui äge ja mõistlik oleks olnud ja seepärast soovitan osta uued või kukkumata igal juhul kui ka värvkatte kvaliteet oluline on ja värv kalli raha eest selga lastakse. muidugi saab klaasplasti tööd ka õppida ja ise tehes arvesta vaid märkimisväärse ajakuluga. aga kui ilus ei pea olema siis vaata vaid ei liiga raskeks pole parandatud :) gondleid tehakse ka erinevaid. st erinevad materjalid. kõige hullemad on paksu gelcoat kihi ja seespool vahest vaid marli kihiga jama. aga on ka paksud ja robustsed klaasmatist vaigukolakad. head on tehtud mitmest kihist õhukesest kangast mitte matist (klaaskiud kaootiliselt läbisegi mitte kootud) ja mitte kanga tükkidest ehk jääkidest vaid korralikult suurtest kanga tükkidest ja ilma üleliigse kuivanud vaiguta. see kas augu ümber on nö tugevduseks carbonit või kevlarit ei muuda gondlit veel paremaks kui seda seal just mitu kanga kihti ei ole. enamasti on kliendi meelitamiseks nö värvi pärast mõtetult väiksed tükid lisatud. ühesõnaga gondlid on erinevad seega vaadake mida ostate.
Ja neile kes plaanivad gondleid parandada(lasta): ÄRGE VÄRVIGE GONDLEID SEESTPOOLT.
kiige uim mis peab olema on paljudele murekohaks just kinnituse pärast. kahepoolsed teibid ja nipukad ja liimid jne, kõike on nähtud. tegelt võib südame rahuga kiigesse väikese augu puurida ja ära keermestada ja saab uime korralikult kinni panna. ei ole vaja karta augu puurimist. ei lähe seepärast pooleks kohe. aga uim ei lenda ehk minema parasjagu enne seda kui su jäse hammaka ja keti vahele jõuab. mina tegin mõned uimed lattalumiiniumist. peaks müüdama ka ehituspoodides meetrise jupina millest saab 4-5 tk.
järgmiseks oluliseks teemaks oleks kukkumispunnid. eespool keegi mainis et punnid pole piisavalt pikad. VALE! kukkumispunne ei panda seepärast, et gondel katki ei läheks! kukkumispunnid kaitsevad ainult raami ja mootorit. pikad väljaulatuvad punnid pigem jäävad igalepoole kuhu vähegi võimalik kinni ja põhjustavad tihti oluliselt suuremaid ja kallimaid kahjustusi kui katkine gondel. olen näinudägedate punnide tõttu puruks rebitud raame ja ka mootorit. endlagi sai vahetatud korralikud kinnituskõrvadega LSL punnid nö otse raamile kinnituvate plastikust treitud jurakatega kuid õigel ajal panin korralikud tagasi. tihti paigaldatakse need mootorikinnitus punkti originaal poldi asemele ka tugevamate poltidega. vale! ühesõnaga punn peab võtma kinni esimese löögi ja olema liugpinnaks enne raami.
kõikvõimalikud karbonfiibrist õhukesed a seeeest ilusad kaitsed (tihti mootorikaantel) mida Amazonist ja ebayst tuntud tootja jupist odavamalt saab on kah pigem dekoratiivsed. on saada ka korralikud ja paksud mille ülessanne on löögi hajutamine suuremale pinnale aga need ei ole lohistamiskaitsmed. mõistlik on need paigaldada paksu klaasiliimi või hermeetiku padjaga kaane ja kaitsme vahel mitte tihedalt vastu kaant. mina eelistaks liimitavaid mitte kaanepoltide alla kinnitavaid. kui ikka kinni jääb tõmbab poldid välja. tänapäevastel tsiklitel on mootorikaaned enamasti magneesiumi sulamist mis on väga rabe materjal ja teravat lööki ei talu. süsinikius komposiit on väga jäik ja tugev kuid mitte kulutamiskindel. kulutamise vastu on olemas paksust alu sulamist spets kaaned.
Rehvidest mainiks et paljud tänavasõitjad kasutasid minu ajal taga 50 kõrgusega rehvi ja võimalikult laia et ikka äge välja näeks. selline rehv rajale ei sobi kuna raadius on vale. ikka õige ettenähtud laius ja 55 kõrgusega. mõõdud pole ehk hetkel tähtsad pigem point et rehv peab olema õiges mõõdus.
Ülekanded. rajal sõitmiseks on vaja rida 4 silindrivalemiga mootor hoida kõrgetel pööretel. "Mootor peab laulma" nagu vanameister Velt rajaääres tihti rääkis. põhjus ei ole ainult suuremas jõus mida loomulikult rajal vaja võiks olla vaid pigem ei tohi mootori pööretel lasta langeda kuna väändemomendi järsk tõus uuesti pöördesse jõudes muudab tsikli ebastabiilseks. või õigemini pendeldamine väikese ja suure väände vahel. mootorit tuleks hoida magusaima väände vahemikus. ja seda just kiirendamisel mitte suurel kiirusel. aeglasem ülekanne hoiab pöörded kõrgemal ja lubab poordeid kiiremini koguda. siiski enne hammakate valimist õppige pöörded üleval sõitma. kui kuskil Veldil nööbist kinni saate küsige täpsemalt. ta seletab seda lihtsalt ja arusaadavalt miks ja kuidas. eelpool jutuks olnud vabajooksu kett ja õhukesed hammakad on küll väga ägedad aga päriselus suht pointles kulutus mida teha. mäletan kord lõin pukipeal seisva Seppa (või Korke) kiirendus tsikli tagaratta ringi käima... põhimõtteliselt jäigi ringi käima nagu jalgrattal. ehk et loomulikult on vahe sees kuid algaja jaoks lai tugev kett kestab kauem. minul oli algul kitsas komplekt kuid vahetasin laia peale ja märgatavat vahet polnud.
hammakate vahetusel esimest väga palju väiksemat pole mõistlik panna kuna ketti väänatakse ümber väiksema hammaka rohkem, lisaks teeb tööd vähem hammaka/keti pinda. 14 hammast min. esihammakat peab vahetama täpsema regulli jaoks. esimese -1 ei võrdu taga +3 täpselt. äkki oli 2,6 või 3,6 krt ei mäleta.
Poldid mis rinkakasutuses oluliselt rohkem kinni lahti käivad kui tavakasutuses, näiteks suporti kinnitus poldid, mis originaalis on keermeliimiga tuleks liimist puhtaks teha ja kasutada määret. edaspidi julgestada liimi asemel kontreerimistraadiga. keere säilib kauem ja alati kui traat juba peal on ka kindel et polt on kinni. kontreerimistraadi tangid maksavad motonetis alla 25 euri ja tulemus on alati vinks vonks viisakas. õlipunnile/korgile saab teha ka splindiga korduvkasutatava stopperi.
quick shifter, tuuning mitte originaal, kindlasti ei säästa see tsiklit nagu keegi eespool lootis! pigem ikka lõhub käigukasti. mida täpsemini katkestusaeg regullitud seda vähem lõhub. aga säästu sealt küll oodata ei tasu.
Paljud asjad tunduvad hetkel ebaolulised ja kindlasti ei tule mõni oluline asi ka meelde praegu seega kui miski konkreetne asi kedagi huvitab siis küsib. ehk oskan vastata.
Viimati muutis KIBU, 30 Okt 2017, 21:48, muudetud 2 korda kokku.
5248653
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #65 Postitas Ardilla » 30 Okt 2017, 21:35

Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #66 Postitas Ardilla » 30 Okt 2017, 21:36

Allan_Merik??la kirjutas:
Ardilla kirjutas:Huvitav aga kui shifter on tehasepoolt paigaldatud? Sorry rumala küsimuse eest kas rahvaliigas on mingi kubatuuride järgi jaotus ka?


Reegel on see, et asjad mis tehasest otse peal on alati lubatud. Oleks ju mõistusevastane kui hakata maha kiskuma tehaseasju, et osaleda külavõidusõidul?


No kes neid bürokraate teab :mrgreen: :bsmile:

Ennukas
Postitusi: 17
Liitunud: 27 Jaan 2012, 23:25
Tsikkel: GSXR 750 k7
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #67 Postitas Ennukas » 30 Okt 2017, 21:58

GSXR 750 k6 tehase tutvustus mainib ära tehase "clutchless shift system"-i...
Ilma sidurita rajal vahetab väga edevalt...

Ville Nurmi käest sai küsitud, et kas peaksin pigem vältima, siis tema julgustas samuti ilma vahetama ja mitte muretsema. Ei pidavat nende "stock" võimsuste juures midagi lõhkuma...

Pms täis kiirenduse pealt tõmban järgmisele käigule kerge eelpinge peale; käiguvahetuse hetkel lasen hetkeliselt gaasi maha ja kohe uuesti max.peale; samaaegselt käik hetkeliselt vahetunud.
Suzu tehase manuaalis pikk jutt sellest clutchless shiftist kirjas. QuickShifteri raha eest saan päris mitu rajapäeva... ;p

Allavahetust oli vaja eraldi õppida, see tahtis "õiget moodi lähenemist". Kui korra käppa sai, oli väga ok.

Gaasikäik on tehasest tõesti idiootselt pikk, selle plaanin lühemaks vahetada.
Muu modimise raha kulutan rajapäevadele, kuniks ajad stabiilselt alla 1.30 -ne. Seejärel plaanin oma tänavarattaga C-klassi minna ja seal oma tänavarattaga keskmikke hulka pürgida... Pikk perspektiiv on selline.

Minu tänane ringiaeg ei ole kinni mitte sirge kiiruses või väljakiirendamise võimsuses, see on kinni madalas kurvikiiruses. Pole midagi lihtsamat kui sõita kiiresti otse ;)
Kurvikiirus ei ole kinni täna kindlasti veel rehvis, ilmselgelt on see kinni väheses kogemuses ja väheses treeningus.

Hakkasin ennast analüüsides mõtlema, et pika kasvu juures pikemad ja teise kaldega clipid annaks ehk tõesti veidi mugavust ja paremat tunnetust? Neemel on leti peal päris paks kataloog, sealt saab päris erinevaid variante välja otsida ja võrrelda...

Mulle väga meeldib siinne konkreetne arutelu, jätaks üksteise mahategemise ja sildistamise siit välja (will eraldi), onju-eksju.
Tervitan!
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #68 Postitas Ardilla » 30 Okt 2017, 22:13

KIBU kirjutas:Mõned aastad tagasi sai nii mõnegi algajama rinkaratta juures ninapidi oldud ja endalegi tehtud seega tuletan meelde niipalju kui tuleb. kuigi omalajal sai c klassi tehno reeglite koostamisel lähedal oldud siis ega ma neid enam ei mäleta ja mõned aastad on möödas kah sellest ajas ehk vahepeal võivad need ka muutunud olla seega ärge minu jutust lähtuge, kas lubatud või mitte.
esiteks muudaks ratta kukkumise odavamaks niipalju kui saab. pealt maha originaalgondel ja klaasplast asemele. tihti saab ka kombineerida. näiteks saba jätad originaali lihtsalt numbri, tuled jne küljest ära. mina sõitsin kah tänaval ja seepärast oli mul tehtud paigaldusalus kus number, mingi universaalne tagatuli, suunakad komplektis mis kõik ühe raami küljes ja tsiklile kinnitus kahe poldiga. küljest ära-külge käis paari minutiga. esituled olid mitu hooaega rinkagondlisse uputatud luubid mis reaalselt ka valgustasid. paljudel oli mingi universaal esituli lihtsalt eemaldatava kinnitusega. esisuunakad olid peeglite sees ja need kinnitusid kah läbi rinkagondli ninaraami külge paari poldiga. Oem teise ninaraami ostsin kuskilt katki kukutuna olematu hinnaga ja keevitati kokku. veits jäi kõver aga rajagondli all oli ok. kuna mina ostsin juba valmis ehitatud B klassi ratta siis jäi seda vaid nö kohendada. ehk et mul olid kaasas kohe päris rooliamort, PP-Tuningu jalarauad ja lenksud. ütleks et tegelt lenksusid vaja ei ole aga enne tasub vaadata oem saadavust ebayst ja hinda ja ka kohe tagavaraks osta üks jooks. :) kui tuuning lenksul saad peale puruks kukkumist vaid toru vahetamisega asja korda veerand tunniga siis oem puhul pole neid kunagi võtta kuna on suht minev kaup :). originaal eeblid tasub vahetada lühemate või pigem keeravate vastu et kukkudes ei lõhuks. esipiduri eebel vastu maad käies lõhub vahest ka pumba. Tuuningjuppe (jalarauad,lenksud) ostmisel ärge lähtuge ainult ostuhinnast vaid ka või pigem varuosade kättesaadavusest vahetatavusest. Jube mugav on helistada näiteks Korkele poodi reedel peale trennis käblamist, et ole hea võta need ja need riiulist kaasa kui rajaäärde tuled. laupäeval oleks uued jupid küljes.
osadel ratastel on saada sabaosa mis kõva istumisalusega. olenevalt tüübist toob tihti ka isteasendi kõrgemale mis avaldab sõiduasendile positiivset mõju nagu ka madalamad lenksud kuid vahest ei sobi jällegi üldse sõitja eelistustega (tark ei torma enne valib)
Väga paljud otsivad taga just kasutatud gondleid mõistagi hinna pärast. tegelik elu on aga näidanud et gondlitel on oma eluaeg ja lõpmatuseni neid väntsutada või parandada ei saa. liiatigi klaasplasti korralik parandamine ei ole nii lihtne kui enamikule tundub. korralikult teha lastes on uus jooks mõistlikum kui vana parandamine kohe kui mingid jupid on päris küljest murdunud. omalajal sai erinevaid gondleid lapitud oluliselt rohkem kui äge ja mõistlik oleks olnud ja seepärast soovitan osta uued või kukkumata igal juhul kui ka värvkatte kvaliteet oluline on ja värv kalli raha eest selga lastakse. muidugi saab klaasplasti tööd ka õppida ja ise tehes arvesta vaid märkimisväärse ajakuluga. aga kui ilus ei pea olema siis vaata vaid ei liiga raskeks pole parandatud :) gondleid tehakse ka erinevaid. st erinevad materjalid. kõige hullemad on paksu gelcoat kihi ja seespool vahest vaid marli kihiga jama. aga on ka paksud ja robustsed klaasmatist vaigukolakad. head on tehtud mitmest kihist õhukesest kangast mitte matist (klaaskiud kaootiliselt läbisegi mitte kootud) ja mitte kanga tükkidest ehk jääkidest vaid korralikult suurtest kanga tükkidest ja ilma üleliigse kuivanud vaiguta. see kas augu ümber on nö tugevduseks carbonit või kevlarit ei muuda gondlit veel paremaks kui seda seal just mitu kanga kihti ei ole. enamasti on kliendi meelitamiseks nö värvi pärast mõtetult väiksed tükid lisatud. ühesõnaga gondlid on erinevad seega vaadake mida ostate.
Ja neile kes plaanivad gondleid parandada(lasta): ÄRGE VÄRVIGE GONDLEID SEESTPOOLT.
kiige uim mis peab olema on paljudele murekohaks just kinnituse pärast. kahepoolsed teibid ja nipukad ja liimid jne, kõike on nähtud. tegelt võib südame rahuga kiigesse väikese augu puurida ja ära keermestada ja saab uime korralikult kinni panna. ei ole vaja karta augu puurimist. ei lähe seepärast pooleks kohe. aga uim ei lenda ehk minema parasjagu enne seda kui su jäse hammaka ja keti vahele jõuab. mina tegin mõned uimed lattalumiiniumist. peaks müüdama ka ehituspoodides meetrise jupina millest saab 4-5 tk.
järgmiseks oluliseks teemaks oleks kukkumispunnid. eespool keegi mainis et punnid pole piisavalt pikad. VALE! kukkumispunne ei panda seepärast, et gondel katki ei läheks! kukkumispunnid kaitsevad ainult raami ja mootorit. pikad väljaulatuvad punnid pigem jäävad igalepoole kuhu vähegi võimalik kinni ja põhjustavad tihti oluliselt suuremaid ja kallimaid kahjustusi kui katkine gondel. olen näinudägedate punnide tõttu puruks rebitud raame ja ka mootorit. endlagi sai vahetatud korralikud kinnituskõrvadega LSL punnid nö otse raamile kinnituvate plastikust treitud jurakatega kuid õigel ajal panin korralikud tagasi. tihti paigaldatakse need mootorikinnitus punkti originaal poldi asemele ka tugevamate poltidega. vale! ühesõnaga punn peab võtma kinni esimese löögi ja olema liugpinnaks enne raami.
kõikvõimalikud karbonfiibrist õhukesed a seeeest ilusad kaitsed (tihti mootorikaantel) mida Amazonist ja ebayst tuntud tootja jupist odavamalt saab on kah pigem dekoratiivsed. on saada ka korralikud ja paksud mille ülessanne on löögi hajutamine suuremale pinnale aga need ei ole lohistamiskaitsmed. mõistlik on need paigaldada paksu klaasiliimi või hermeetiku padjaga kaane ja kaitsme vahel mitte tihedalt vastu kaant. mina eelistaks liimitavaid mitte kaanepoltide alla kinnitavaid. kui ikka kinni jääb tõmbab poldid välja. tänapäevastel tsiklitel on mootorikaaned enamasti magneesiumi sulamist mis on väga rabe materjal ja teravat lööki ei talu. süsinikius komposiit on väga jäik ja tugev kuid mitte kulutamiskindel. kulutamise vastu on olemas paksust alu sulamist spets kaaned.
Rehvidest mainiks et paljud tänavasõitjad kasutasid minu ajal taga 50 kõrgusega rehvi ja võimalikult laia et ikka äge välja näeks. selline rehv rajale ei sobi kuna raadius on vale. ikka õige ettenähtud laius ja 55 kõrgusega. mõõdud pole ehk hetkel tähtsad pigem point et rehv peab olema õiges mõõdus.
Ülekanded. rajal sõitmiseks on vaja rida 4 silindrivalemiga mootor hoida kõrgetel pööretel. "Mootor peab laulma" nagu vanameister Velt rajaääres tihti rääkis. põhjus ei ole ainult suuremas jõus mida loomulikult rajal vaja võiks olla vaid pigem ei tohi mootori pööretel lasta langeda kuna väändemomendi järsk tõus uuesti pöördesse jõudes muudab tsikli ebastabiilseks. või õigemini pendeldamine väikese ja suure väände vahel. mootorit tuleks hoida magusaima väände vahemikus. ja seda just kiirendamisel mitte suurel kiirusel. aeglasem ülekanne hoiab pöörded kõrgemal ja lubab poordeid kiiremini koguda. siiski enne hammakate valimist õppige pöörded üleval sõitma. kui kuskil Veldil nööbist kinni saate küsige täpsemalt. ta seletab seda lihtsalt ja arusaadavalt miks ja kuidas. eelpool jutuks olnud vabajooksu kett ja õhukesed hammakad on küll väga ägedad aga päriselus suht pointles kulutus mida teha. mäletan kord lõin pukipeal seisva Seppa (või Korke) kiirendus tsikli tagaratta ringi käima... põhimõtteliselt jäigi ringi käima nagu jalgrattal. ehk et loomulikult on vahe sees kuid algaja jaoks lai tugev kett kestab kauem. minul oli algul kitsas komplekt kuid vahetasin laia peale ja märgatavat vahet polnud.
hammakate vahetusel esimest väga palju väiksemat pole mõistlik panna kuna ketti väänatakse ümber väiksema hammaka rohkem, lisaks teeb tööd vähem hammaka/keti pinda. 14 hammast min. esihammakat peab vahetama täpsema regulli jaoks. esimese -1 ei võrdu taga +3 täpselt. äkki oli 2,6 või 3,6 krt ei mäleta.
Poldid mis rinkakasutuses oluliselt rohkem kinni lahti käivad kui tavakasutuses, näiteks suporti kinnitus poldid, mis originaalis on keermeliimiga tuleks liimist puhtaks teha ja kasutada määret. edaspidi julgestada liimi asemel kontreerimistraadiga. keere säilib kauem ja alati kui traat juba peal on ka kindel et polt on kinni. kontreerimistraadi tangid maksavad motonetis alla 25 euri ja tulemus on alati vinks vonks viisakas. õlipunnile/korgile saab teha ka splindiga korduvkasutatava stopperi.
quick shifter, tuuning mitte originaal, kindlasti ei säästa see tsiklit nagu keegi eespool lootis! pigem ikka lõhub käigukasti. mida täpsemini katkestusaeg regullitud seda vähem lõhub. aga säästu sealt küll oodata ei tasu.
Paljud asjad tunduvad hetkel ebaolulised ja kindlasti ei tule mõni oluline asi ka meelde praegu seega kui miski konkreetne asi kedagi huvitab siis küsib. ehk oskan vastata.


Just mõtlesin selle kontreerimise peale.

Rahvaliigas on lihtsalt kirjas ülevaatuse läbinud seeria mootorratas.

Aga Punnidest pikemalt. Mul LSL-id eeldavad mootorikaane kaitset. Sest need reaalselt ainult raami kaitseks :) . Igaljuhul on vaja kaanekaitse tellida. Poltide jutt jumala õige. Ja lisaks paljud asjad mis on mõeldud meid kaitsma võivad pigem teha kurja.

Rahvaliigas peab ka originaal gondel olema :D seega tuleb arvestada lihtsalt selle kuluga. Või siis leedu lammarist ring osta. Samas kes rinkale ronib peab saama aru, et ratta väärtus võib iga hetk oluliselt langeda :D

Uime teema 5+ see on mast! Tuleb äratellida. See võiks lihtsalt ka rattal küljes olla. Ega kui maha käid siis kõik liigub nii, et ise ka aru ei saa, et osade kohtadega oled maha või vahele käinud. Aju jätab kaadrid vahele.
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 804
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS Rally
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #69 Postitas KIBU » 30 Okt 2017, 23:23

Meenus veel lühem gaasirutska käik. Mina olen mõne teinud ise lühemaks plastikust Bem torust voolitud tükiga mis tõmbamise poole gaasitrossile alla pandi et raadiust suurendada. Ideaalis peaks gaas olema progresseeruv ehk et algus nagu originaal kuid mida rohkem keerad seda suuremaks rulli läbimõõt läheb ja seda rohkem trossi keeramise maa kohta tõmbab. Toru otsas lõiksin 4-5mm seibi millest omakorda veerandi ja see lihviti ühest otsast õhemaks (peaaegu nulli) sujuvalt teine ots jäi toru seina paksuseks. See kaarjas "küüs" läks rutska külge trossi alla.
Mu enda rattal oli suurema kettaga rutska (vist Renhali toodang)
Parema gaasitunnetuse jaoks vaja ka gaasitrossi/ rutska lõtk olematuks reguleerida.
5248653

Teema algataja
kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #70 Postitas kalleu » 31 Okt 2017, 10:25

Mootorikaane kaitsmete kohta on minu lühike kogemus, et see on täiendav ja alati 100% ei aita aga ikkagi parem kui on olemas.
Juuli võistluse trennis kukkusin väikesel kiirusel nii, et Puigi kukkumispunn väändus (on teine selline L tähe kujuline) ja lõi otse geneka kaitse kohalt kaane sisse augu. Kaitse ise jäi täiesti terveks.
Samas septembris märja ilmaga Autolehe sirge lõpus kukkudes ja 50m lohisedes lihvis asfalt geneka kaitsme ribadeks ja jahvatas ka otsast kaant aga aitas niipalju, et viimane mm kaant jäi alles. Ilma täiendava kaitsmeta oleks keset võistlust kogu kurv õli täis olnud.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #71 Postitas Ardilla » 31 Okt 2017, 14:25

Millised on adekvaatsed kägunäidikud? Gipro? Või on mingeid mõistlikke alternatiive?

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #72 Postitas will111 » 31 Okt 2017, 15:04

ühed on sellised, mis loevad väidetavalt tsikli enda signaali ja siis näitavad seda. teised paned sa ise signaali lugema ja kasutavad minuteada vist halli sensoreid.
esimesed on kallimad ja minumeelest üsna mõttetult kallid ehk, et umbes sama raha eest võib juba saada mingi kasutatud aga väga korraliku QS kit'i. samas need teoreetiliselt näitavad ka käiku õigesti pisut suurema tõenäosugusega. teised varieeruvad ja on väga soodsaid ning on kallimaid. ise tellin nn. hiinaka ja vaatan kuidas on, võibolla pole rohkem midagi vajagi. hind oli vist kuskil 20 dollarit.

eks ise mõõtva peamine ja võibolla ainuke miinus ole see, et kui sa teed missed shifti siis tal läheb näit rappa ja ma ei oleks kuigi kindel, et asjal on softi sisse kirjutatud mingi tark auto-correct järgmiste tsüklite põhjal. samas ma ei ole ka täiesti kindel, et need tsikli pealt lugevad on eksimatud aga eks see vist oleneb kuidas tsiklitel sisemiselt see signaali lugemine täpselt realiseeritud on
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #73 Postitas Ardilla » 31 Okt 2017, 17:06

Neid odavamaid ma kunagi kaalusin, aga need sellised Frankensteini laadsed. Seal pidi kuskile midagi ise aretama hakkama ja see nägi kõrvalt selline mägiaivarlik välja :D https://www.ninjette.org/forums/showthread.php?t=91040 umbes midagi sellist. Seal tuli ennast kuskile neutraali juhtmesse lõigata ja puha. Aga hind ka vastav 20 taala. Korralikum Gipro maksab jälle 100 + euri aga käib ilusti pistikusse.

Samas Hum How, kui välimus väga ei ole teemaks siis miks mitte. Kõige ekstreemsem oli kuskile kaanealla magneti peitmine :) see tundus kõige kahtlasem lahendus.


https://osta-ee.postimees.ee/kaigunaidi ... 59981.html

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #74 Postitas will111 » 31 Okt 2017, 17:48

nii täpselt ise paigalduse kohta polegi uurinud, idee poolest ei tohiks olla mingit põhjust tsikli enda kaabeldusega üldse kokku puutuda sest tegu peaks olema täiesti eraldiseisva süsteemiga...samas mingi väide tekstis on, et asi justkui loeks tahho ja speedo signaali, et õige käigu näitamise üle otsustada. ühest küljest see siis tõesti tähendab siis mingit sekkumist tsikli kaablipunti, teisalt peaks selle positiivne külg olema, et süsteem ei lähe nii lihtsalt paigast ära valevahetusega. ja neutrali signaali järgi ilmselt suudab ka end nö. nullida seadesse tagasi (ma arvan).
üldiselt ei tundu just raketiteadus see paigaldamine.ja eelis on ilmselt ka see, et väga lihtne on uninstallida ja näiteks paigaldada teisele rattale vajdusel. kui ostad mingi asja, mis on mudelikohane ja läheb mingi konkreetse ratta wire loomi siis on selle kuskile mujale paigaldamisega ikka tüük tegu ja pole kindel, kas üldse tööle saab. aga eks omad head ja vead on ilmselt neil kõigil süsteemidel.

https://www.aliexpress.com/item/BLUE-RE ... 9121755ff5
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #75 Postitas Ardilla » 31 Okt 2017, 18:37

Neutraali positiivse pealt ta saab endale reset väärtuse kül.

franz125
Postitusi: 1988
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #76 Postitas franz125 » 31 Okt 2017, 19:25

Audrus paraku kasutad 1.käiku ainult korra sessiooni ajal,nii et kui missad siis näitab teibaid.
Ise kasutaks kiiruseanduri ja pööretega seadistatavat näidikut.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #77 Postitas will111 » 31 Okt 2017, 19:39

mnjaa, valid point! selle hiinaka tutvustava teksti juures küll oli ka kirjas, et ta arvestab käiku kiiruse ja pöörete järgi, kuigi juhtmestikku ja ühendusskeemi vaadates jääb suht arusaamatuks, kust ta selle data üldse saaks. nii et sellega on suht kahtlane. tundub, et rajal siis on rohkem advanced vidin mõistlikum valik
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #78 Postitas Ardilla » 31 Okt 2017, 20:35

Super-cheep-economy-style :




Nii se käibki

Noortehnik, okastraat ja Polutehnikumi praktikant (lol) :bsmile:

Ma vist kogun veidi raha :D kümpa kuus panen kõrvale (õluto stan lätist aktsiisi arvelt hoian kokku) ja jägmiseks hoojaks vajalik summa koos :D Siis tekib dilemma kas üks rehv või näidik :D

A ma ju enam ei joo ja jälgin kaalu. Sealt see raha tulebki :mrgreen:

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #79 Postitas will111 » 31 Okt 2017, 20:57

sellele tsiklile install on tõesti noortehnik, gixxeril samas peaks olema oluliselt lihtsam. aga ei ole praegu ratta kõrval nii et ega täpselt ei mäleta ka.

healteck (gibro) vaatasin on ebays saada, mingi alla soti võibolla peaks sealt mõne õnnetu secondhandi isegi katseks võtma :D
Kasutaja avatar

arendaja
Toetajaliige
Postitusi: 247
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: CBR1000RR
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #80 Postitas arendaja » 01 Nov 2017, 07:35

Ma panin eelmine aasta pulli pärast 14dollarilise hiina jebay käigunäidiku.
Ühendamiseks oli vaja lihtsalt ratta juhtmete skeemi ja natuke peenikest näputööd.
Jubin ise pukil "õpetatav". Seni töödanud ideaalselt, näitab alati õiget käiku nii üles,- kui alla. Shifteriga üles vahetustest saab ka aru.

Ja tundub, et sama jebay müüja on tootearendusega tegelenud vahepeal ja Plug&Play toote teinud lausa. Hind pole küll enam 14doltsi.
http://stores.ebay.com/tony12-1595/Hond ... 9417032016
Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1krr
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #81 Postitas Ardilla » 01 Nov 2017, 11:51

Huvitav tükk, tundub, et seer ohkem Honda meeste teema (pista ja mängi lahendus). Suzukile väga ei leidnud. Proovin Aliexpressist ka vaadata :)


PS: Eile sai veidi mõtiskletud teemal kuidas need näidikud töötavad. Odava puhul on asi selge, kaks herkonit ja magnet, kumma eest läbi käib magnet see siis annab SET signaali. Üks juhe on selle neturaali anduri küljes ja selle toitestumine siis toimib nagu Reset. Kõik lihtne ja loogiline, mishift parandust ei toimu.

Huvitav, mis põhimõttel toimivad need kallimad plug and play põhimõttel töötavad lahendused. Minu talupoja loogika ütleb, et need käivad ajus ja mingi kindla algomeetri järgi mis tuleb mootori pöörete ja kiiruse funktsioonist saavad aru mis käiguga on tegemist, samuti kuskilt sealt loeb välja ka reseti ehk neturaali signaali. (võimalik, et jälgib ka sidurilahutamist, igal moodsal rattal on ju siduri heebli andur vahel).

Nüüd aga küsimus, kui muuta ära hammakad, siis hakkab spidokas valetama ja kui seal ei toimu mingit näitude tasandamist peaks ta ju nätiama valet käiku. või ma eksi? Sest moodsamatel gixeritel on käigunäidik tehasest peal. Huvitav see ju ei näita aiateibaid kui hammakate suhet muudetud? Samas tundub, see suht soust jutt, sest videotes on näha kuidas seisval rattal käku lappides näidik vahetab näitu... Siis peab mingi mu teadus olema sal.

Teema algataja
kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #82 Postitas kalleu » 17 Nov 2017, 15:34

Siin pakutakse tervet displayd käigunäidiku hinna eest
14000RPM Digital Motorcycle Gauges Thermo Speedo Tachometer Gear Level Indicator
Hetkel jääb küll endal ostmata, muud asjad on eelarves eespool.

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #83 Postitas will111 » 17 Nov 2017, 16:42

see käib arvatavasti originaali asemele ja nö. teeb samu asju. ehk siis mingi klemmi pealt saab lihtsalt singaali, et mis käiku peab displayl näitama. aga kui originaalis on käigunäidik juba olemas siis mida see (vahetamine) annaks? ühtlasi, minumeelest on eraldi display ja suurema numbriga näidik tegelikult oluliselt adekvaatsem. eriti rinkat sõites.

Teema algataja
kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #84 Postitas kalleu » 18 Nov 2017, 10:39

2007 600RR-l pole käigunäidikut. See tundub hea alternatiiv ringrajaks originaal näidikuploki asemel peale kruvida. Pole ka nii kallis kui peaks kukkuma ja purunema. Aga nagu öeldud siis hetkel jääb ära ja see raha läheb hoopis rattalaagritesse. Laagrites oli määrde asemel mingi must pigilaadne ollus ja alguses tundus, et täiesti kinni on kiilunud. Lähevad kõik vahetusse.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1241
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #85 Postitas ranel » 18 Nov 2017, 11:53

kalleu kirjutas:2007 600RR-l pole käigunäidikut. See tundub hea alternatiiv ringrajaks originaal näidikuploki asemel peale kruvida. Pole ka nii kallis kui peaks kukkuma ja purunema. Aga nagu öeldud siis hetkel jääb ära ja see raha läheb hoopis rattalaagritesse. Laagrites oli määrde asemel mingi must pigilaadne ollus ja alguses tundus, et täiesti kinni on kiilunud. Lähevad kõik vahetusse.

Osta mõõdu järgi ja hinnavahe on kolossaalne nn margipõhise jupiga. Ilmselt osad simmerid pead vaid motopoest võtma, sest mototehnikal tihendite osas ei taheta kasutada tööstusmõõtu. Sääst kokkuvõttes on 3-4x.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #86 Postitas will111 » 18 Nov 2017, 18:12

alati ei ole ka nii, et ostad aga mõõdu järgi. näiteks ktm'l mul võlli mõõt on 26mm, eks mine ja proovi osta laagreid mõõdu järgi 26/46. mingi aeg otsisin, tüki hind oli vist 27 euri vms :D aga uurida kindlasti tasub tõesti, eks paljusid mõõte leidub ka tüki paremate hindadega.

anyway, kui näidikuplokk kukkumise kaitseks siis ehk on jah asjal jumet...samas ma ei tea, kui tihti kukkudes sellist asja siis ikka ära lõhutakse? ise ei ole kunagi suutnud :roll: aga eks risk muidugi alati ole. küll aga käigunäidiku osas, kui konkreetsel tsiklil originaalis ei ole, siis ma ei usu ka et selle hiina asja peal see imeväel tööle hakkaks.




Mine “Kiirendus ja rinka”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline