Tänavalegaalne ringrajaratas

Kõik kiirusega seotud teemad. Kiirendus, ringrada, jne.

Moderaator: Moded


Teema algataja
kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #1 Postitas kalleu » 27 Okt 2017, 11:46

Võtan kasutaja 911 sõnast kinni ja teen uue teema tänavalegaalse ringrajaratta ehitamise kohta.
Eesmärk on saada erinevaid mõtteid , mida üldse võiks või ei tohiks muuta, et ratas veel tänavalegaalne oleks ja samas ringrajal võimalikult parem ja Rahvaliiga mõttes reeglitele vastav. Kosmoseraketti ei ehita aga samas mõistliku koha pealt kopikat ka ei veereta.

Alustan asjadest, mida ise olen järgmise hooaja etevalmistuses mõelnud:
1) ketihammasrataste muutmine 16-42 pealt esialgu 15-42 ja hiljem võib-olla 15-44 peal, et parandada kurvist välja kiirendamist. auto24ringil ei ole nii pikki sirgeid, et tippkiirus selle all kannataks.
2) piduriklotse proovin järgmisel aastal EBC asemel Brembod aga ikkagi tänava oma, mitte race. Osa foorumites väidetakse, et EBC HH-l on küll hea esmane "hammustus" aga Brembo on lineaarsem ja sellevõrra paremini tunnetatav. Eks näis, rahalist vahet väga pole, kuluvad niikuinii ära.
3)

Järgmised asjad on eelarves ja jõuavad täitmiseni kui rahakott järgi tuleb
1) esipiduri peasilindri vahetus - soov on Brembo RCS19 panna, et piduritunnetust parandada
2) kergem 520 ketikomplekt (taha Vortex alu ja DID ERV3 kett) - väiksem mass ja kergema liikumisega kett peaks kiirendust parandama aga hind on hetkel selline, et jääb ootama
3) esiamortide vedrude vahetus - oleks vaja õige natuke jäigemaid, hetkel ei saa sag-i paika korralikult
4) reguleeritava kõrgusega jalarauad - hetkel on natuke madalal hea asendi jaoks.

Need asjad on tehtud:
1) armeeritud pidurivoolikud - parem tunnetus, vanad kummid olid juba ära ka kulunud
2) mootorikatted - tõestasid enda vajalikkust eelmisel aastal korduvalt.
3) esiamortide hooldus ja õlivahetus - tehtud VihurMotos Marko Rohtlaane poolt eelmisel talvel, läks vedelam õli sisse ja natuke rohkem kui tavaliselt. vedrusid ei vahetanud

Need asjad võiks olla kõik lubatud kuna ratas jääb tänavalegaalne.
Andke oma mõtetega tuld nüüd :bsmile:


Edit: paar väikest parandust algses tekstis
Viimati muutis kalleu, 27 Okt 2017, 13:05, muudetud 1 kord kokku.


Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 853
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #2 Postitas Kalapea » 27 Okt 2017, 11:52

Piduritele lisa veel RBF660 või Castroli SRF õli.

Sõltuvalt rattast ka listi panna amordid, vedelamat esiotsa saab õli taseme tõstmise ja/või viskoosuse tõstmisega kompenseerida.
PiltPilt

Teema algataja
kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #3 Postitas kalleu » 27 Okt 2017, 13:29

Kalapea kirjutas:Piduritele lisa veel RBF660 või Castroli SRF õli.
Sõltuvalt rattast ka listi panna amordid, vedelamat esiotsa saab õli taseme tõstmise ja/või viskoosuse tõstmisega kompenseerida.


Kui palju spets piduriõli vs. tavalise DOT5.1 kasutamisel vahet tunda on kui auto24ringil sõita 1:30 (ja natuke alla) tempot? Hinnavahe on ca 10x liitri pealt (85 vs 7,5)
Ma olen arvestanud, et piduriõli vahetan iga 3-4 rajapäeva tagant.

911
Postitusi: 12
Liitunud: 26 Okt 2017, 20:08
Tsikkel: Zx6r
Tänanud: 6 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #4 Postitas 911 » 27 Okt 2017, 13:39

Kurat

Kirjutasin ilgelt pika teksti aga see läks kuskile kaduma.
Lühidalt.
Peasilindri vahetus ei ole Vihuri klassis ja B600 klassis lubatud.

Vihuri reeglistik ütleb, et ratta modifitseerimine on keelatud.
Selle alla minu arust peasilinder liigitubki.

911
Postitusi: 12
Liitunud: 26 Okt 2017, 20:08
Tsikkel: Zx6r
Tänanud: 6 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #5 Postitas 911 » 27 Okt 2017, 13:42

kalleu kirjutas:
Kalapea kirjutas:Piduritele lisa veel RBF660 või Castroli SRF õli.
Sõltuvalt rattast ka listi panna amordid, vedelamat esiotsa saab õli taseme tõstmise ja/või viskoosuse tõstmisega kompenseerida.


Kui palju spets piduriõli vs. tavalise DOT5.1 kasutamisel vahet tunda on kui auto24ringil sõita 1:30 (ja natuke alla) tempot? Hinnavahe on ca 10x liitri pealt (85 vs 7,5)
Ma olen arvestanud, et piduriõli vahetan iga 3-4 rajapäeva tagant.


Mina vahetasin piduriõli kevadeti. 5.1 õli kasutasin.
Parim aeg 1.23.3
Pidurdamine oli minu trump, sest kiirusega ei hiilanud ( dynos 100,5 hp tagarattast)
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 853
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #6 Postitas Kalapea » 27 Okt 2017, 13:47

kalleu kirjutas:
Kalapea kirjutas:Piduritele lisa veel RBF660 või Castroli SRF õli.
Sõltuvalt rattast ka listi panna amordid, vedelamat esiotsa saab õli taseme tõstmise ja/või viskoosuse tõstmisega kompenseerida.


Kui palju spets piduriõli vs. tavalise DOT5.1 kasutamisel vahet tunda on kui auto24ringil sõita 1:30 (ja natuke alla) tempot? Hinnavahe on ca 10x liitri pealt (85 vs 7,5)
Ma olen arvestanud, et piduriõli vahetan iga 3-4 rajapäeva tagant.


RBF660 on kuivalt max 325°C vs DOT5.1 260°C. Teiseks viskoosus, DOT5.1 ja rbf´il väga vahet pole, kuid dot4 pealt üle minnes annab vedelam õli tunnetust juurde.

Samas kui pidurid kuumalt tunda ei anna, siis on hinna argument asjakohane, sest rbf ja srf on tõesti kallid.
PiltPilt
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #7 Postitas Ardilla » 27 Okt 2017, 13:49

Heip:)

Räägi mis ratas sul on?

Mul on endal GSXR 600 2002 aastast. Sellel on esiamort stokis tavaline mitte ümberpööratud. Kuna ma veits kaalun ka siis väidetavalt pidurdamisel kes kõrvalt vaatasid käib esiots suht palju maha (midaiganes see ka ei tähendaks). Kui keerasin vedrud jäigemaks ühe tiiru, muutus ratas juhitavuse poolest päris palju, ehk siis püstisemaks... Võimalik, et on vaja kedagi kes aitaks korra seadistamise selgeks tegemisega.

Tunnen, et kui Tabsis osades aeglasemates kurvides välja tulen, siis nagu jääks võhma veits puud, siit ka algne teema hakkas huvitama nende ülekannete osas.
Ehk see teeb ratta veits närvlisemaks (ergamaks, saab otsa maast lahti lihtsamini) aga kas spidokas läheb ka palju paigast ära?

Mis plaan oleks gondlite osas?

Üks asi millest veel puudust tundsin oli stompgrip kleeps paagile.

Muus osas võiks Trumi õpetuste järgi mingid a-d ja o-d ära teha, et ratas veidi lõhkumiseturvalisemaks muuta.

Hetkel on mul LSL-i kukkumispunnid. Aga need on rohkem ilusad kui kasulikud. Milliseid kaanekatteid kasutad, kust tellisid?

Ketikaitse (uime) peaks ka kuskilt laskma nikerdada.

911
Postitusi: 12
Liitunud: 26 Okt 2017, 20:08
Tsikkel: Zx6r
Tänanud: 6 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #8 Postitas 911 » 27 Okt 2017, 13:56

Ardilla kirjutas:Heip:)

Räägi mis ratas sul on?

Mul on endal GSXR 600 2002 aastast. Sellel on esiamort stokis tavaline mitte ümberpööratud. Kuna ma veits kaalun ka siis väidetavalt pidurdamisel kes kõrvalt vaatasid käib esiots suht palju maha (midaiganes see ka ei tähendaks). Kui keerasin vedrud jäigemaks ühe tiiru, muutus ratas juhitavuse poolest päris palju, ehk siis püstisemaks... Võimalik, et on vaja kedagi kes aitaks korra seadistamise selgeks tegemisega.

Tunnen, et kui Tabsis osades aeglasemates kurvides välja tulen, siis nagu jääks võhma veits puud, siit ka algne teema hakkas huvitama nende ülekannete osas.
Ehk see teeb ratta veits närvlisemaks (ergamaks, saab otsa maast lahti lihtsamini) aga kas spidokas läheb ka palju paigast ära?

Mis plaan oleks gondlite osas?

Üks asi millest veel puudust tundsin oli stompgrip kleeps paagile.

Muus osas võiks Trumi õpetuste järgi mingid a-d ja o-d ära teha, et ratas veidi lõhkumiseturvalisemaks muuta.

Hetkel on mul LSL-i kukkumispunnid. Aga need on rohkem ilusad kui kasulikud. Milliseid kaanekatteid kasutad, kust tellisid?

Ketikaitse (uime) peaks ka kuskilt laskma nikerdada.




Spidokas hakkab valetama jah. Aga ülekande osas on olemas netis tabel, kuhu saad sisestada enda ratta andmed. Ka näitab see tabel ära, lõpp kiiruse peale muutuseid. Samuti ka mootori pöördeid, kui kulged trassil 100-ga. Otsi siit foorumist. Ülekande muutmine vms.

911
Postitusi: 12
Liitunud: 26 Okt 2017, 20:08
Tsikkel: Zx6r
Tänanud: 6 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #9 Postitas 911 » 27 Okt 2017, 14:01

911 kirjutas:
Ardilla kirjutas:Heip:)

Räägi mis ratas sul on?

Mul on endal GSXR 600 2002 aastast. Sellel on esiamort stokis tavaline mitte ümberpööratud. Kuna ma veits kaalun ka siis väidetavalt pidurdamisel kes kõrvalt vaatasid käib esiots suht palju maha (midaiganes see ka ei tähendaks). Kui keerasin vedrud jäigemaks ühe tiiru, muutus ratas juhitavuse poolest päris palju, ehk siis püstisemaks... Võimalik, et on vaja kedagi kes aitaks korra seadistamise selgeks tegemisega.

Tunnen, et kui Tabsis osades aeglasemates kurvides välja tulen, siis nagu jääks võhma veits puud, siit ka algne teema hakkas huvitama nende ülekannete osas.
Ehk see teeb ratta veits närvlisemaks (ergamaks, saab otsa maast lahti lihtsamini) aga kas spidokas läheb ka palju paigast ära?

Mis plaan oleks gondlite osas?

Üks asi millest veel puudust tundsin oli stompgrip kleeps paagile.

Muus osas võiks Trumi õpetuste järgi mingid a-d ja o-d ära teha, et ratas veidi lõhkumiseturvalisemaks muuta.

Hetkel on mul LSL-i kukkumispunnid. Aga need on rohkem ilusad kui kasulikud. Milliseid kaanekatteid kasutad, kust tellisid?

Ketikaitse (uime) peaks ka kuskilt laskma nikerdada.




Spidokas hakkab valetama jah. Aga ülekande osas on olemas netis tabel, kuhu saad sisestada enda ratta andmed. Ka näitab see tabel ära, lõpp kiiruse peale muutuseid. Samuti ka mootori pöördeid, kui kulged trassil 100-ga. Otsi siit foorumist. Ülekande muutmine vms.


Mina enda uime ostsin Mrt-st. Hinda ei mäleta.
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 804
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS Rally
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #10 Postitas KIBU » 27 Okt 2017, 14:52

tere
mis tsikli mark, mudel, aasta?
see mida vaja teha sõltub suuresti tsiklist.
osadel ratastel originaal e oem klotsid kõige paremad. klots peab kettaga sobima. mälu järgi Brembo klotsid sarnanesid rohkem oem ile aga ebc ikkagi parem. rajal pole vaja pidurit pikalt kaasa vedada ju. hea kui algus hammustab, peaasi et vedrustus kannaks. tunnetusest peaks rääkima siis kui hoog juba nii suur, et rehvid pidurdades libisema lased.
Teist pidi käiguvahetus sobib paljudele paremini, välja kiirendades käiku üles vahetades ei tõmba tsiklit ebastabiilseks. ka shifter annab omajagu juurde. madalamad, reguleeritava asendiga lenksud, reguleeritavad jalarauad jne kõik see annab juurde aga lõppkokkuvõttes mina ostaks päris amordid millel klikkide keeramine reaalselt miskit muudab kah amordi töös (kasutatud sobiva pikkusega Öhlins ebayst nt.), teeks käbla kahjud odavamaks (kukkumispunnid, vahetatavad lenksutorud, lühikesed eeblid, jalaraua pulgad, klaasplastist kondel [tegelikult küll gondel], (tegelikult hoopis voolundid! tõmba kätte iseparandussüsteem!) vuffel tuled jne ja OSTAKS REHVE.
mina olen kah omal ajal rinkatsiklit suure õhinaga ehitand ja lootnud, et oi blin kus sellest nüüd on abi ja kus nüüd hakkab tulema ja kõrvalt olen seda kah palju näinud. praegu keskenduks rohkem sõitmise õppimisele. just õppimisele mitte harjutamisele. seega raja koolitus kõigepealt. maksad raha ära ja seal see kes päriselt teab mida peab tegema ratta juures räägib sulle. suur vahe kas käid lihtsalt ägeda rattaga sõitmas või käid konkreetseid sõiduvõtteid harjutamas. viimase jaoks pole ägedat rinkaratast vaja millel vabajooksu kett näiteks, peaasi et kukkumine odav oleks.
Aa ja kõige tähtsam, enne (tsiklisse raha matmist osta kõige turvalisem sõiduvarustus! rinkal võib ikka juhtuda. Tean kui s**t on ratastega voodis pikutades mõelda, et krt äkki oleks parema kombe, seljakaitsega tulemus teine olnud. PS perfektolt istuv kombe võtab rohkem ringiajast maha kui kitsas vabajooksu kett või mõni muu äge rinkavidin.
5248653
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #11 Postitas Ardilla » 27 Okt 2017, 15:08

Kusjuures täitsa pooldan KIBU juttu varustuse osas. Mul on hetkel kombe milles ma ei tunne ennast mugavalt. Ning ma ütleks, et see ahistav tunne segab oluliselt sõitu. Hetkel vaatan endale uut just selle sama põhjusega. Rinkal väga ei saa mõelda muule kui hetkel toimuvale ja natuke mis järgmine kurv toob.

Vortexi kohta ka olen mingit tagasisideta näinud, et asi on kallis, kulub kiiresti aga kas ta miskit jubedalt juurde annab ei ole kindel (omal kogemus puudub). Selle raha eest, pigem rohkem asju üle hooldada, varustust sebida või koolitusse panna.

Teema algataja
kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #12 Postitas kalleu » 27 Okt 2017, 15:17

911 kirjutas:Vihuri reeglistik ütleb, et ratta modifitseerimine on keelatud.
Selle alla minu arust peasilinder liigitubki.


Kui ma võtan Rahvaliiga reeglid siis tõesti punkt 3.2. ütleb "Lisamodifikatsioonide tegemine mootorrattale on keelatud"
Aga teisipidi on see täna selline hall ala, et mis siis on ja mis ei ole lisamodifikatsioon. Proovikski käesoleva teemaga asjas natuke selgust saada.
Sest kui rangelt seda punkti jälgida siis võiks vist pooled rattad eemaldada s.h. minu oma (tehniline kontroll lubas numbritule hoidja eemaldada ja sõitsingi ilma). Väiksemaid tehnilisi muudatusi oli pooltel ratastel (jalarauad, hammakad jms).

Loogiliselt võttes peaks kõrgemas klassis keelatud muudatus olema ka alumis(t)es klassi(de)s keelatud isegi juhul kui on reeglites eraldi täpsustamata.
Hea näide on seesama piduri peasilindri vahetus kuigi see tänavalegaalsust kuidagi ei mõjuta. Võtan omal nimekirjast maha.

Käiguvahetuse tõstsin ringi, sest nõelasilmast välja kiirendades ei saanud kuidagi varvast korralikult käiguhoova alla. Natuke nõudis ümberharjumist aga nüüd ei saa üldse aru, miks tavaliselt ratastel teisipidi on. See võiks küll lubatud muudatus olla, ma usun.

Mootorikatted on GBRacingu omad, komplektis oli ka uim. Ostsin sbk.ee-st, Korke tegi eelmisel sügisel kampaania ja olid hea hinnaga. Samas kui paned aliexpressi märksõna "oma ratas mark mudel aasta protector cover set" siis leiad samad katted ilma kirjadeta ja natuke teise hinnaga. Ja seespool on mustalt pressitud sama kiri
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #13 Postitas Ardilla » 27 Okt 2017, 15:22

No ma kunagi lugesin C-klassi ja seal oli kirjas, et ratas peab olema tänavalegaalne. Seal oli väga palju mida kõike ei tohi teha ja mis kõik peab toimima kuni kaaluni välja... Üks asi oli pidur ja selle konstruktsioon, vedrud ja raam. Rehvid pidid ka olema tänavalegaalsed.

Teema algataja
kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #14 Postitas kalleu » 27 Okt 2017, 15:36

KIBU kirjutas:mina ostaks päris amordid millel klikkide keeramine reaalselt miskit muudab kah amordi töös (kasutatud sobiva pikkusega Öhlins ebayst nt.)


C-klassi reeglid ütlevad, et:
7.3.1. Esihark peab olema tootja originaaltoodang vastavalt tootja poolt toodetud mootorrattale.
7.3.2. Esihargi standardseid sisemisi originaaldetaile võib modifitseerida.
7.3.3. Vabamüügist pärinevate amortisaatori varuosade või klappide paigaldamine on lubatud.
7.3.4. Esihargi vedrusid tohib välja vahetada.
7.3.5. Esihargi ülemine kork peab jääma originaal.

Ehk siis Öhlins jääb B-klassi ootama :D
Vedrud saab omale sobivad panna

KIBU kirjutas:vahetatavad lenksutorud, lühikesed eeblid, jalaraua pulgad, klaasplastist kondel [tegelikult küll gondel] [tegelikult küll gondel], (tegelikult hoopis voolundid! tõmba kätte iseparandussüsteem!) vuffel tuled jne


Rahvaliigas pole "racing" gondlid lubatud, tuled kleebid kinni.

Kusjuures C-klassi reeglitest leidsin nüüd, et
7.7.3. Esi- ja taga peasilindri võib välja vahetada, kuid kinnitus peab jääma nii nagu tootja
originaaltoodang vastavalt tootja poolt toodetud mootorrattale.


Tundub, et B-klassi 2013. a. reeglid on uuendamata jäänud kui 2015. a. C-klassi reeglid seda lubavad. Selles valguses tõstan peasilindri vahetuse uuesti eelarvesse, kuna seda soovitas ka Marko Rohtlaan oma suvisel koolitusel.
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 804
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS Rally
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #15 Postitas KIBU » 27 Okt 2017, 15:42

kui juba ratast ehitad nahui sa üldse seal "proovijate" klassis sõidad??? :) rahvaliiga sai just loodud selleks et tänavasõitjad tava tsiklitega saaks ringrajasõitu "proovida" ENNE kui tsiklit rajasõiduks ettevalmistama hakkavad. umbes et äkki ei meeldigi ja selle teadasaamiseks ei ole mõistlik kulutusi teha. muudetud rattaga, näiteks teised gondlid vms oleks juba märkimisväärne psühholoogiline eelis teiste sõitjate ees, seepärast pole muudatused lubatud. eks c klassi piirangud ümberehitusele on kah seepärast et rahabossid lihtsurelike vahel hiilata ei saaks tänu ostetud juppidele mitte niivõrd tänu sõiduoskusele. ehk et sõitjad õpiksid sõitma ja põsiksid konkurentsis ilma kallite investeeringuteta.
kui sa juba tead et rada sõita tahad ja oled valmis ka tsikli juures muudatusi tegema, koli kõrgemasse klassi. madalas klassis sõitmine mingil muul põhjusel (enamasti vilets kiirus ja sellest tingitult olematu feim kõrgemas klassis) on minuarvates nõme. et olen küll valmis tsiklit kõrgema klassi reeglite järgi ehitama (märkimisväärne kulu) aga seal sõita ei taha kuna seal teised sõitjad palju kiiremad ja kulinaid saada pole üldse lootustki. see ei käind nüüd teemaalkataja pihta isiklikult vaid üldiselt.
teine asi on kui ringiajaga ei kvalifitseeru kõrgemasse klassi. a siis on vaja ehk rajapäevadel trenni teha enne võistlema minemist!?
5248653
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 804
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS Rally
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #16 Postitas KIBU » 27 Okt 2017, 16:23

muidugi üks nüanss veel. nimelt kui keegi tahab just nimelt tsiklit ehitada ja kiiresti sõitma õppimine polegi see mille poole püüelda siis see võimalus on ju ikkagi täiesti olemas. rajapäevadel, trennides saad ju oma ümberehitatud tsikliga sõita niipalju kui kulub ja ka teistega mõõtu võtta. lihtsalt ametlikele võistlustele nö kaarte segama ei lasta kuna see poleks lihtsalt aus. võistlustulemused lähevad ju ikkagi kaantevahele ja ajalukku :)
5248653

Teema algataja
kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #17 Postitas kalleu » 27 Okt 2017, 16:49

Kibu, jääme esialgse teema juurde - tänavalegaalne ja ringrajale (rahvaliigasse) sobiv - ning jätame filosoofia teise teemasse :bsmile:
Rahateema on täpselt selline, et kes tahab ostab stock S1000RR või R1M või 1200 Panigale (jne) ja võib samamoodi tulla algajatesse sõitma. Esimeses postis kirjeldatud täiendused ei ole vast nii radikaalsed.
Ma olen hetkel c-klassi jaoks aeglane (seal sõideti 1:21 sel aastal), tahan sama rattaga sõita nii rajal kui tänaval ja tahaks natuke võistelda - seda kõike Rahvaliiga pakubki (w)
Ja natuke meeldib ratta kallal nokitseda ka niipalju kui reeglid hetkel lubavad.

Aga jätkame teemas ...
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #18 Postitas Ardilla » 27 Okt 2017, 18:20

Üks jubeoluline asi mis ma enda juures märkasin, on see, et ringrada tahab head füüsilist ettevalmistumist. Lisaks sellele, et modifitseerida ratast tuleb ka ennast käisle võtta ja natuke ennast jõusaalis tuunida. Kaalualandamine annab kindlasti juurde :D ning tuleb vaeva näha mitte ainult tehnika vaid ka enda kallal.

Jalad said tõsiselt vatti :) ja kõht raisk segab, usun, et endapuhul olen teinud järeldused ning, et ringiaegu paremaks saada võtsin sihiks ca 7-10 kilo järgmiseks kevadeks alla tõmmata ja tugevdada olulisemaid lihasgruppe :D

911
Postitusi: 12
Liitunud: 26 Okt 2017, 20:08
Tsikkel: Zx6r
Tänanud: 6 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #19 Postitas 911 » 27 Okt 2017, 18:20

Vabandan ette teema solkimise pärast....

Kui sa lähed kõrgemasse klassi kunagi siis saad ruttu aru, et sa ei hakka never ever võistlusrattaga tänaval sõitma. Ja kui kukud ( korralikult) siis on mõru maksta ja remontida lisaks rinka vidinatele ka tänava jubinaid ( näiteks tuled).
Nagu öeldaksegi nn universaalsete asjade kohta.....
Ära pane quicksiftereid ja muid lisa asju rattale, millega sul ei ole plaani minna Vihuri klassist kaugemale.
Tegelikult on kõik need tummisemad asjad modifikatsioonid. Quicksifter, Powercommander jne. Saad ise ka aru mis teeb sinu ratta kiiremaks - need jäta külge panemata. Jäta juba oma põhimõtete pärast. Sest imelik oleks, kui tõstad
kisa vihmarehvide pärast ( õigustatult, minu meelest) aga samas keerad enda rattale
igasuguseid upgrade vidinaid külge. Investeeri endasse ja hiljem lõikad rohkem....
Tean ja näen kõrvalt, kuidas rahakotid sõidavad. Olen näinud ka seda, kuidas nad hiljem kangemates klassides esinenud on - halvemini, kui oleksin arvanud. Või siis jätavad järgmisse klassi minemata.
Kangemates klassides on ka teiste pillid ära näpitud ja näeb rohkem mees mehe vastu sõitu.

Jalarauad, heeblid ja muud vidinad, mis muudavad sõitmist mugavamaks ja turvalisemaks - vaheta/lisa palju jaksad. Samuti vaheta hammakaid ja klotse.

Jah, tehnokontroll paljutki ei kontrolli ja sõidab rajal igasuguste keelatud modifikatsioonidega rattaid. Mis on nõme. Lahendus vist oleks küll ainult mingi mudelipõhine sari (ktm390 vms). Kõik reeglid paberile punasega ja eksimuste puhul karistus. Mina osaleks selles sarjas kindlasti.

Ma rohkem seda teemat ei solgi.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #20 Postitas Ardilla » 27 Okt 2017, 18:29

Copin selle ka siia : viewtopic.php?f=1&t=27400 Kindlasti on kõik seda lugenud :) siis meeldetuletuseks, või siis tutvumiseks
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #21 Postitas Ardilla » 27 Okt 2017, 18:38

911 kirjutas:Vabandan ette teema solkimise pärast....

Kui sa lähed kõrgemasse klassi kunagi siis saad ruttu aru, et sa ei hakka never ever võistlusrattaga tänaval sõitma. Ja kui kukud ( korralikult) siis on mõru maksta ja remontida lisaks rinka vidinatele ka tänava jubinaid ( näiteks tuled).
Nagu öeldaksegi nn universaalsete asjade kohta.....
Ära pane quicksiftereid ja muid lisa asju rattale, millega sul ei ole plaani minna Vihuri klassist kaugemale.
Tegelikult on kõik need tummisemad asjad modifikatsioonid. Quicksifter, Powercommander jne. Saad ise ka aru mis teeb sinu ratta kiiremaks - need jäta külge panemata. Jäta juba oma põhimõtete pärast. Sest imelik oleks, kui tõstad
kisa vihmarehvide pärast ( õigustatult, minu meelest) aga samas keerad enda rattale
igasuguseid upgrade vidinaid külge. Investeeri endasse ja hiljem lõikad rohkem....
Tean ja näen kõrvalt, kuidas rahakotid sõidavad. Olen näinud ka seda, kuidas nad hiljem kangemates klassides esinenud on - halvemini, kui oleksin arvanud. Või siis jätavad järgmisse klassi minemata.
Kangemates klassides on ka teiste pillid ära näpitud ja näeb rohkem mees mehe vastu sõitu.

Jalarauad, heeblid ja muud vidinad, mis muudavad sõitmist mugavamaks ja turvalisemaks - vaheta/lisa palju jaksad. Samuti vaheta hammakaid ja klotse.

Jah, tehnokontroll paljutki ei kontrolli ja sõidab rajal igasuguste keelatud modifikatsioonidega rattaid. Mis on nõme. Lahendus vist oleks küll ainult mingi mudelipõhine sari (ktm390 vms). Kõik reeglid paberile punasega ja eksimuste puhul karistus. Mina osaleks selles sarjas kindlasti.

Ma rohkem seda teemat ei solgi.


Siin tõsi taga. Rinkale on mõistlikum minna siiski ettevalmistatud rattaga millelt on OEM jupid maha keeratud. Või siis lausa hoidagi lausa kahte ratast. Üks rinkale teine linna. Rajale oleks kindlam minna käruga kus ratas peal :) tagasi samamoodi. Siis odavam.

Siin tulebki see n.ö. common sense mängu, ehk kuhu maani on mõtet asja ehitada ja mis on eesmärk.

Aga huvitav on siiski lugeda ja midagi ka kaasa ehitada. Samas vahel on vast mõistlikum ratas ära vahetada kui üritada mingit asja punnitada teiste asjadega võrdväärseks ja siiski mitte suunatud eesmärgini jõuda ning hiljem kahetseda maha maetud raha. Näiteks minu gixer, mõistlikum on 2008 a R6 osta ja oma ratas ära müüa kui hakata 2002a. ratast 2008 aasta ratta isegi stok vidinate tasemini arendama.

Teema algataja
kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #22 Postitas kalleu » 27 Okt 2017, 19:09

Eesmärk on oma tänavaratast natuke kohendada, mitte täis rinkapilli ehitada. Las see tuleb kunagi tulevikus ja siis juba teise teema all.
Kukkumine on kallis aga saab ka seda kulu vähendada - mootorikaitsmed, kukkumispunnid. See hooaeg vanajumal hoidis, kahe kukkumise peale kulus ainult 2 geneka kaant, 2x õlivahetus+filter ja üks geneka kaane kaitse. Plastiku parandamine käib asja juurde.
Oma ratta Honda CBR600RR 2007 valisin ekstra selle pärast, et ta on viimane võimalikult ilma tehniliste lisaabideta (isegi abs-i pole) ehk mees ise õpib sõitma, mitte elektroonika. Ainus tehasepoolne täiendus on rooliamort. Selles osas ka nii plaanin jätta ehk PowerCommanderid ja QS-d jms jäävad olemata. Siinkohal ei morjenda, et uuematel ratastel kõiksugu abid peal. Alla 1:30 sõitjad liiguvad igal juhul ka stock rattaga c-klassi ja vastupidi ehk saab ka stock rattaga c-klassis rahulikult sõita.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #23 Postitas Ardilla » 27 Okt 2017, 19:27

Ma ise otsiks kedagi kes reaalselt oskab seadistada vedrustust ja veidi nõuandeid jagaks. Sest ma keerasin vedru pool tiiru peale eest ja ratas muutus suht kehvasti juhitavaks. Võimalik, et see on minu puhas pseudeettekujutus.

Enda selle aasta sõitmistest tegin järelduse (käisin ka Hanno Velti koolitusel), et pikk tee on käia. Talvel plaanin siis teha järgmist:

Esihargi hooldus,
Pidurivedeliku vahetus,
Esipiduri sadulas on kolvid vaja vahetada ära (jäi eelmisest aastast tegemata paremas suportis, jupid ostetud)
Korraline hooldus.
Mootorikaane kaitsme peaks panema külge.
Puhastan ära sisselaske.
Puhastan ära või vahetan paagi filtri.
Proovin midagi leiutada kukkumispunnidega ees, taga, LSL-idega midagi aretada (need liiga lühikesed tunduvad)
Paigaldan uime.
Teen ohutumaks (odavamaks kukkumised), heeblid on stokid, teen väikesed sisselõiked, panen rooli stopperitele rattakaalud, jalaraudadele väikesed sisselõiked, paigaldan uime.
Mul on OEM rooliamort kui eelarve lubab võimalik, panen miskit ägedamat.

Vedrude peale olen mõelnud aga ei ole veel saanud aru kas pointi on? Piduriklotsid võiks siiski olla veidi ergamad, samas võimalik, et mul on pigem muna puudu :D

Ma ple veel selle ratta kogu potentsiaali välja pigistanud :) Olen kaalunud ka R6-te või Gsx-ri 600 2007a alates. Aga see on vaid kaalukausi teema ja kaugem plaan. Usun, et selle aja peale on rattad vast tehnoloogiliselt palju muutunud ajastu mõttes

See on see millest ma puudust tundsin. Võimalik, et kaalun ülekande muutmist.

Eelarve on ka teemaks kuna pean VZR-i kallal veidi nokitsema :D seal vaja ka üht teist korrastada.

will111
Postitusi: 1700
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #24 Postitas will111 » 27 Okt 2017, 19:48

liiga palju olete kirjutanud nii noore teema kohta :( ei jõua lugedagi kõike...

aga Ardille "Kui keerasin vedrud jäigemaks ühe tiiru" - preload tegelikult vedru jäigemaks ega pehmemaks ei keera. See muudab vaid esiotsa kõrgust. Ütleme nii, et muutub see koht kust algab amordi kokkusurumine kui sa pidurid peale väänad, aga lõpuks see vahemaa mille võrra amort kokku surutakse on ikkagi sisuliselt sama (võibolla millimeeter vähem, mis praktikas ei oma tähtsust). Niinimet mahakäimine seega tegelikult ei muutu sellest absoluutselt, ainult tsikli geomeetria (üsna vähesel määral). Vedru tuleb vahetada füüsiliselt jäigema vastu, või siis natuke võib kasu olla ka compressioni peale keeramisest ning õlikoguse suurendamisest amortides. 100% õige tee on siiski vaid vedru enda parameetrit muutmine, kõik muu on tegelikult selline hädaabi.

Rooliamordi peale ma praeguses faasis sinu asemel ei mõtleks. Mul on sama ratas, sama OEM amordiga ja mul pole olnud ühtegi olukorda ei rajal ega väljaspool rada sõites, kus oleks tundnud, et sellest kuidagi väheks jääb või selle koha pealt midagi ette oleks heita. Kindlasti tasub mõelda pärnu jaoks (või üldse kusiganes aja peale sõidu puhul ma usun) ülekande vahetamise peale. päris kõva upgrade oleks ka miski tükimaad parem aga muidugi ka tükimaad kallim tagumine amort. ma veel mõtlen, kas ja millal selle upgrade täpselt ette võtan. Ideaalis tahaks esmalt olemasolevaga olla suuteline sõitma vähemalt 1.28 :D

Parimad upgrade'd on alati need kaks: munade kasvatamine ja dieet :ner:
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #25 Postitas Ardilla » 27 Okt 2017, 20:13

Hehehehe noh siis selge! Järgmine aasta Audrusse ja kui 1.30 käes siis vahetan ratta välja! :D niikauaks jääb gixer!
Kasutaja avatar

Allan_Merik??la
Postitusi: 53
Liitunud: 22 Apr 2017, 14:54
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #26 Postitas Allan_Merik??la » 27 Okt 2017, 20:26

Lisaks omalt poolt kah paar kommentaari:

1. C-klassis sõites ei ole erilist vajadust ratast tuunida (kui just otseselt raha ei sügele taskus), pigem on oluline lihtsalt väga heas tehnilises korras ratas - rõhuasetus võiks asuda sellel. Kui aegade põhjal pannakse juba B-klassi siis on juba mõtet veidi tehnikasse investeerimise peale mõelda.

2. Amortide seadistuse osas tasuks igal sõitjal ka veidi endal eeltööd teha, youtubes on materjale piisavalt (tasub otsida "sag adjustment" jne). Kui pole kogemusi siis on amortide seadistamine põhimõttel "a ma ei tea, ringiaeg on veits jama, keeraks esiotsa vedrust peale veits, jäigem on parem" lõpeb enamasti räigete laksudega millest saadud negatiivne kogemus viib paljud rajalt minema. tsikli seadistamine on tervik ja ilma teadmisteta ei ole mõtet asju kruttima minna - igal seadistuse muutmisel või testimisel peab olema reaalne põhjus ja see peab olema ka mingi sellise inimesega kooskõlastatud tegevus kes päriselt jagab asja. Rohtlaan on siinkohal hea valik.

3. Nagu eelnevalt mainitud siis tasuks tegeleda paketiga tehniline korrasolek, dyno, amordid ja rehvid. Need on komponendid mis on väga olulised. Loomulikult on mõistlik käija ka sõidukoolitustel sest tehnikaspordis on 2 olulist faktorit - tehnika ja sõitja. Tasub meeles pidada, et pole olemas ühte ideaalset seadistust mis töötaks alati ja kõigi puhul ühtemoodi. On mingi üldine teooria mis lähtub füüsikast ja siis on subjektiivne külg mis lähtub sõitjast. Selle eelneva heaks kompotiks kokku segamine võtab aega, kilomeetreid ja häid nõuandeid. Reegel on ka see, et testitakse ühte muudatust korraga kuna vastasel juhul on tegemist hiromantiaga. On soovitav pidada ka mingitsorti päevikut oma tsikli ja seadistamise jne kohta - ilmaolud, rehvid, temperatuurid, ringid jne jne jne.

4. Personaalne kommentaar Ardillale - rinkalsõit vastupidi levinud arvamusele käibki suures osas jalgadel. Kui väsivad käed siis on kas sõiduasendiga pahasti või oled lihtsalt krampis.

911
Postitusi: 12
Liitunud: 26 Okt 2017, 20:08
Tsikkel: Zx6r
Tänanud: 6 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #27 Postitas 911 » 27 Okt 2017, 21:32

Hea võrdluseks tuua. Tuunimine vs harjutamine ja kogemuste omastamine.
Esimestel trennidel oli parim aeg 1.36.6 - tundus, et kiiremini ei ole võimalik.
Neli etappi hiljem oli parim aeg 1.23.3 (pool rada absorbendiga koos).

Ainukesed muutused selle aja jooksul olid rehvid, rõhk ja vedrustuse seadistamine (ise).

Ratas on 2003.a Kawasaki zx6r (636cc)
100% stokk (heeblid, jalarauad ja ilma rooliamordita) va summutaja ja taga +5 hammast.
Dynos mõõdetud 100,5 hp tagarattast.
Muidugi voolundid asendatud.
Ja ma ikka tunnen, et seadistustega ei ole valmis ja endal on arenguruumi meeletult.

EDIT: Jah ärge ise vedrustust väga näppige:D
Minul oleks lõppenud päris õnnetult. Noh... lõppeski aga põhjuseks oli sel korral käigukasti rike.
Allani jutt puhas kuld.
Kasutaja avatar

Allan_Merik??la
Postitusi: 53
Liitunud: 22 Apr 2017, 14:54
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #28 Postitas Allan_Merik??la » 27 Okt 2017, 22:31

Toon hea näite ühest trennist 2014 suvest. Hommikul unise peaga lugesin oma tollasel Bitubo(ärge seda ostke palun) esiotsal compressioni ja reboundi tagurpidi paika. Tulemus oli see, et oleks esimeses trennis korralikult dokki pannud kuna tsikkel hakkas peale soojendusringe hoo tõustes peale esimest vasakut kiirendades niimoodi perutama et johhaidii. Õnneks oli mõistust boksi tulla ja asju kontrollida kuna kahtlustasin kohe, et sai midagi valesti loetud. Hüdraulika oli mõne kliki ulatuses paigast ja see oli väga räigelt tunda. Et sellest loost võiks lugeda välja moraali kui palju mõni klikk siia või sinnapoole mõjutab.

Rehvide osas olen ma kõikidel võistlustel sõitnud Dunlopiga, trenne teinud ka Pirelliga. Väga erineva iseloomuga rehvid kuid võistlustel kasutaks ainult Dunlopit (sai 2015 käidud ka koolitusel Rootsis ja oli väga huvitav seminar seal). Rääkis inimene kes pikka aega töötanud rehvitehnikuna MotoGP-s, pm sai senine info väga põhjaliku ja nüansirohke selgituse. Ka rehvidega on see lugu, et 1 identse seadistusega võivad 2 eri sõitjat jõuda väga erineva tulemuseni - ühel toimib asi, teisel mitte. Muide kui paljud teavad, et meie Superbike slikk (KR108) on pm sama rehv millega sõidab Moto2?

Ühe asja lisaks veel. Vihmaga vihmarehv. Ma ei tea, rinkal ikkagi kiiresti sõites vihmaga ja tavalise rehviga tundub paras õudus, mina isiklikult ei julgeks. Päris kindlalt paneks dokki. Et võibolla oleks mõistlik see vihmarehvireegel lubada? See teeb küll veidi kallimaks asja kuid näiteks väga korralikke kasutatud vihmarehve on liikvel ning samuti ei pea valima kõige kallimaid uusi ehk Dunlopeid. Vihmakatega on veel see hea asi, et nad ei kulu niimoodi nagu kuiva rehvid (vähemalt kui rada korralikult märg) ehk siis, et nad kestavad suht kaua. See on vaid minu arvamus.

will111
Postitusi: 1700
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #29 Postitas will111 » 27 Okt 2017, 23:26

Viitsid natuke täpsemalt ka rääkida dunlopi ja pirelli erinevusest? seda, et nad erineva iseloomuga on, ma isegi juba enamvähem tean või olen aru saanud, aga kus või milles eelkõige siis dunlopi selge paremus pirelli ees väljendub?

"Nagu eelnevalt mainitud siis tasuks tegeleda paketiga tehniline korrasolek, dyno, amordid ja rehvid" Dyno all laias laastus pead silmas ratta nö. power outputi nagu ma aru saan? Kuidas sellega siis tegelikult ikkagi on...väiteid olen kuulnud igasuguseid, mõni räägib, et vahet pole, tema sõidab igasuguse rattaga a'la 1.20 aja välja.
Kasutaja avatar

Allan_Merik??la
Postitusi: 53
Liitunud: 22 Apr 2017, 14:54
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #30 Postitas Allan_Merik??la » 27 Okt 2017, 23:51

will111 kirjutas:Viitsid natuke täpsemalt ka rääkida dunlopi ja pirelli erinevusest? seda, et nad erineva iseloomuga on, ma isegi juba enamvähem tean või olen aru saanud, aga kus või milles eelkõige siis dunlopi selge paremus pirelli ees väljendub?

"Nagu eelnevalt mainitud siis tasuks tegeleda paketiga tehniline korrasolek, dyno, amordid ja rehvid" Dyno all laias laastus pead silmas ratta nö. power outputi nagu ma aru saan? Kuidas sellega siis tegelikult ikkagi on...väiteid olen kuulnud igasuguseid, mõni räägib, et vahet pole, tema sõidab igasuguse rattaga a'la 1.20 aja välja.


Kui väga lihtsalt proovida seletada siis Dunlop on jäiga karkassiga ja madala rõhuga (NTEC), Pirelli vastupidi (kuigi uuemate arengutega kursis pole- viimane info oli, et Pirellil suund kah pigem sinna Dunlopi loogika poole). Kui võrrelda käitumist rajal siis Dunlop on väga konkreetse käitumisega ja talle on iseloomulik väike hoiatussüsteem kui hakkad piire saavutama (enne kui päris seljast minema viskab annab märku :mrgreen: ). Pirelli on selline "pidev slide, külg ees" rehv, puudub selline konkreetsus ja piiridest arusaamine nagu Dunlopil, tahab harjumist saada. Minu arust on Pirelli selline "moodne" rehv - tahab saada head elektroonikat tsiklile, see peab seades olema õigesti ja sõitja peab seda usaldama. Iseenesest on suht kasulik nii ühe kui teisega sõita vahepeal, vähemalt trennides, õpetab väga hästi tsikli käitumist. Õige seade korral Dunlop ka kestab kauem kui Pirelli ja kasutatud rehvide vahe on nagu öö ja päev, kasutatud Pirelli muutub ikka väga ettearvamatuks :P. Minu siklil tahtis Dunlop ja Pirelli saada ka veidi erinevat lähenemist tagaamordile - Dunlopi puhul sai sõita lühema tsikli ja pehmema vedruga, Pirelli puhul jäigem vedru ja pikem tsikkel (kuna rehvidel profiil erinev siis tegelikult tuleks ka ülekannet muuta kuna käigud lähevad veidi paigast ära, samuti tuleb muuta elektroonika seaded kui selline võimalus on). Aga üldiselt mu Pirelli kogemus on väike, sai lihtsalt trennides sõidetud mõned jooksud läbi, huvitav oli. Ringiaegade vahe võrreldes Dunlopiga oli stabiilselt umbes 1 sek. Ma ei ütle, et üks oleks parem kui teine otseselt aga väga erinevad on ja kui valida neist üks tootja siis tuleks enamus aega tegeleda selle rehviga.

Mina sõitsin KR108 ja KR106 Dunlopiga mis on veidi erinev kui see Dunlop D211 slikk (kuigi mõlemad NTEC) - neil kahel rehvi on samuti vahe.

Dyno all mõtlesin seda, et kui siklil on peal mingi commander või seadistatav ecu siis tuleks see ka korralikult mappida aga kui selliseid vidinaid pole siis pole kah midagi hullusti. Uuemate siklitega pole üldse mõtet torkida, enamus uusi pille on vähemalt C klassi jaoks võta ja sõida aparaadid. Tiimikaaslane Erki paugutas 2015 hooajal stock bemmiga kuivalt 1.20 algust profiil Pirelliga (ilma rehvikotita).

NB! Nendesse juttudesse seal rinkal suhtu umbes niimoodi nagu kalameeste foorumisse - kõik on kõvad vennad :wack: . Mulle kunagi meeldis seal osasid tarku testida ühe lihtsa küsimusega. Kaua kotte peal hoiad vihmarehviga? Nooh, igal tüübil olid seal omad kavalad teooriad kaua pidi hoidma. Tegelikkus on see, et vihmarehviga ei kasutata rehvikotte :mrgreen: . Kui siis maksimaalselt 5 min. Vähemalt nii on see Dunlopiga (muid vihmakaid ma ei julgeks tegelt ise kasutada kah). Et siis niipalju neist rajatarkadest seal ... julgelt 80 protsenti pani sellise lihtsa asjaga puusse. Millest siis veel rääkida? Suhtu suure pessimismiga jututeemadesse ja kui kahtled siis konsulteeri Rohtlaanega näiteks. Tasub muidugi ise kah igaltpoolt uurida ja puurida, et lõpuks hakkaks tekkima ka endal analüüsivõime.

Mind isiklikult aitas kunagi väga palju Risto Klausen, tal on suur oskus käia sulle välja infot ja õpetada seda ka ise analüüsima.




Mine “Kiirendus ja rinka”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist