Tänavalegaalne ringrajaratas

Kõik kiirusega seotud teemad. Kiirendus, ringrada, jne.

Moderaator: Moded


will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #31 Postitas will111 » 28 Okt 2017, 03:51

Dunlopi eelis (täpsem ning konkreetsem juhitavus nagu mainisid) võib nähtavasti siis ehk tuleneda sellest, et rohkem "vedrutamist" jääb amortide tööks, ja amordid ju ongi mõeldud seda tööd tegema. Seda olen tõesti varemgi lugenud siit sealt, et pirelli karkass on pigem pehme, ise pole nii täpselt veel sellest erinevusest suutnud aru saada. Samas enda kogemus selles mõttes seni veel pisut poolik, et olen rinkal sõitnud vaid pirelli ees/taga ja pirelli ees/dunlop taga variantidega :D Vahetanud seni olengi vaid tagumist rehvi rinkarattal, aga miskipärast on tunne, et suuremat erinevust tunneks pigem just erineva tootja esirehvide vahel. Ju järgmine suvi paistab.

Suvel kui viimastel sõitudel oli taga dunlop D212 siis korra vist viimase rajaõhtu lõpus viskas see saba korralikult lappama ka, kuid oli siiski niipalju korrigeeritav, et pääsesin low-side'st ja kõrgemalt poolt üle ka õnneks ei visanud. Aga olgem ausad, see rehv oli ka omadega juba suht läbi selleks ajaks. Ja terve sellele eelnenud õhtu toimis küll väga eeskujulikult.

Muide, kui räägid pirellidest siis kas pead silmas põmst ainult diablo superbike rehvi või ka näiteks supercorsa mingeid erinevaid variatsioone? nagu ma olen aru saanud sõidetakse nendega rinkat päris palju ja vist ka lausa võistlusi.


Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #32 Postitas Ardilla » 28 Okt 2017, 16:09

Tnx Allan :bsmile:

Nii on, käed ei väsi üldse. Sain sellest kohe aru, et nii pea kui lõpetad rattale vastuvõitlemise ja lased ülevalt ennast lõdvaks ratas hoiab kohe joont. Korpus peab küll liikuma. Aga paak raibe libe :D eks sinna läheb grip peale.

Vedrude näppimine on tõesti saatanast. Nagu sai kirjutatud ka varem üks keerd tekitas kohe päris palju muutust. Jäin seisma keerasin tagasi ja otsustasin, et rohkem ei katseta ilma asjata. Youtubei on vaadatud sael tundub kõik väga lihtne. Elus nii päris ei ole. Järgmise aasta eelarvesse olen pannud juba koolituse Rohtlaane juures. Kui saan mõtte kaaslaste pundi kokku siis äkki ka Veldiga annab rääkida jätkukoolitusest. Erinevad mehed annavad erinevat teadmist aga igaüks paneb oma tõed endale lõpuks ikka ritta. Targemate meeste nõuanded ei voola mööda külge maha. :)

Kuna kardiradadel tunnen reaalset puudust aeglases kurvis väljudes jõust siis olen mõelnud kuidas seda lahendada. 1. kindlasti teen korda kõik selle mis võiks olla tehtud. Puhastamised timmiised jne. Ja siis kraabib see ülekande teema. Vaatasin stockis on mul 16/45. Lähen loen hambad garaazhis õhtul kokku. Poes on minu aasatakäiguga rattale 525 ketile 14,15,16,17 ette ja 43,45,47 taha saada hammakaid. 2006 aastast alates on stock 16/43.

Vaadates tabeleid ja arvutusi võib saavutada kuni 17 % torki ja kaotada lõppkiiruselt samapalju kiiruselt. Kas keegi teab kommenteerida, kas reaalselt ka 600 -1 +2 ja hakkab kohe nokka rebima? Või pigem väga ei saa aru sellest muudatusest? Sest see on tegelt suht kulukas invest. Selleks tuleb pikem kett ka sebida 110 asemele 114 lüli...

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #33 Postitas will111 » 28 Okt 2017, 16:22

alusta ikka sellest, et ette üks hammas vähem. see invest maksab umbes 10 euri ja annab kõige suurema erinevuse kohe! Ehk teisisõnu 1 hammas muutust ees = 3 hammast muutust taga. Kui ketti piisavalt palju peale pingutada ei ole võimalik 1 hamba ülekandest maha võtmise järgselt siis võta tagumine hakkamas ka lisaks +2 näiteks. See on vähe suurem invest aga mitte midagi hullu mumeelest.
Fakt on see, et ees -1 on juba täiesti tuntav erinevus kiirenduses. -1 ja +2 on juba väga suur muutus. Ja kui sa mingi hetk hakkad kasutama rinkarehve, mis on vähe teise profiiliga tänava omadega võrreldes siis nagunii pead tegema tasa veel seda rehvi kõrguse vahet (rinkarehv on kõrgem ehk ümbermõõt on suurem, ehk kiirendus halveneb). Kui ma viskasin tagumiseks tänavusel hooajal dunlopi sliki siis oli tunda kuidas see originaalülekanne oli ikka täielik uimard. Kindel plaan on järgmiseks hooajaks võtta ette -1 ja -2 hammakad katsetamiseks.

Lõppkiiruse pärast ära väga muretse praegu. Parem on saada maksimum kätte rida4 suurepöörde rattast heade ülekannetega, kui et alati sõidad pärnus nii, et sirgetel jääb veel suur pööretevaru enne kui maha pidurdama hakkad. Kardiradadel nii ehk naa ei ole üldse mingit juttu lõppkiirusest. Tänaval sõites kasutad lihtsalt peale ülekannete muutust 1 kõrgemat käiku kui seni.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #34 Postitas Ardilla » 28 Okt 2017, 17:05

nii on, ülemõistuse kallis ta ei ole. Hammakate komplekt on mingi 4-50 euri ette ja taha + lukk 2 euri
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #35 Postitas Ardilla » 28 Okt 2017, 17:21



Ühesõnaga :D ma nüüd googeldasin, vaatasin videosid jne. Ning kõige lihtsam tuuning tundub olevat uus ratas :D Rinka gondel külge ja teed imet :mrgreen: :bsmile:

Isegi 2008 R6 on juba öhlinsiga ja rohkem seadistatav kui minu ratas kokku :D Kui oma ratta ära müüks ja paar kilo otsa paneks siis oleks seal veel varuga ruumi mis veel paar aastat ennast ära ei ammendaks, arvestades kui tihti jõuab rajale...

Lisaks oleks vaja rinkabuss endale sebida :D (lol) (lol)
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #36 Postitas Ardilla » 28 Okt 2017, 18:43

Kas keegi mingit tarkvara ka proovinud on? Proovisin seda: http://racerender.com/TrackAddict/Features http://racerender.com/Products/index.html.html aga siin on üks aga. Kuna telefon oli taskus siis GPS-iga ühendust ei saanud ja asi näitas tõsiselt aiateibaid (IOS-iga). Tuttav sõitis (android) supermotoga järgi ja siis hiljem see asi oskas vidole kellad viled külge panna:



Siin videos ei ole midagi kiita :D ärge nääkige need esimesed ringid ja me alles õpime. Video mõte on tarkvara :D

franz125
Postitusi: 1988
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #37 Postitas franz125 » 28 Okt 2017, 19:05

Selle asjaga ei oska midagi peale hakata.Ise olen ajavõtuks kasutanud soomlaste Racecrono.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #38 Postitas will111 » 28 Okt 2017, 22:25

Proovisin oma sony action camiga seda gps asja, mis peaks ka pärast softis viskama sellised näidud overlay'na video peale. Ei tea, kaamera viskasin tasku ja alguses kui läbi bokside vaikselt peale sõitsin siis ta nagu suutis tuvastada kiirust ka, aga nii kui peale sain ja suruma hakkasin kadus gps info ära ning mingeid kiirusi ega asja ma ei näinud :D
Kasutaja avatar

heimland
Postitusi: 230
Liitunud: 14 Aug 2006, 17:43
Tsikkel: cbr600rr
Asukoht: eesti tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #39 Postitas heimland » 29 Okt 2017, 10:26

Minu soovitus... niikaua kui nt pärnus alla 1.20 ei sõida tuleb invseteerida sõiduminutitesse ja rehvi
sealt edasi juba oled piisavalt kogunud tarkust,et mida edasi....

Ennukas
Postitusi: 17
Liitunud: 27 Jaan 2012, 23:25
Tsikkel: GSXR 750 k7
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #40 Postitas Ennukas » 29 Okt 2017, 22:38

Rehvidest läbi minu lühikese kogemuse:
Pirelli SC karkass on õhuke ja kerge, kummisegu kiht on õhem ning mustrisooni on vähem. Plussid: ilma soojendajateta sõites soojeneb kiiremini ning pöörlevat massi on vähem. Pidamine on kindel, tunnetus ja tagasiside väga hea. Väga lõpuni sõidetud rehv hoiatas turvaliselt mitu korda, et nüüd on aeg leida uus rehv alla. Miinused: ka lihtsalt niiskel rajal ootamatult libe; väga tundlik rehvirõhu muutusele ka 0,5bar osas. Kui täpselt rõhku ei jälgi, on külma- ja kuumarebendite tõttu rehv ühe rajapäevaga kiirelt otsas...
Kus kasutaksin? Rahvaliiga võistluspäeval- töötemp on kiirelt käes ja võid varem max. oma oskuste piiril sõitma hakata...

Dunlop SP Max2: tugev ja jäik külgkarkass ja mustri eripära tagab parema kindluse max. külgkalde juures. Netis on palju pilte, kus sellises kaldes Pirelli ohtlikult kokkusurutud külgseinaga on. Mustrit on rohkem ning ka kummisegu kiht on paksem. Ei ole nii tundlik rõhumuutusele. Kord ülessoojenenuna hoiab oma tempi paremini. Ratas tundus võrreldes Pirelli SC-ga konkreetsem ja jäigem ning tagasisidet tuli rohkem. Minu jaoks aga oli infot ja konkreetsust korraga liialt palju. Oma parimad ringiajad soitsin SC-ga, võimalik et SP2-ga ei jõudnud lihtsalt piisavalt harjuda. Miinused: tooksingi välja ehk liialt konkreetse ja palju infot andvana; lisaks suurem mass mida kaldesse saada. Plussid: hea pidamine niiskel rajal, üllatavalt ok vihmasel rajal. Rohkem mustrit ja kummi annab pikema kasutusea.

Kus kasutaksin: soojenduskottidega trennipäevadel, korralikult üles soojendatuna ei teki rebendeid ega üleliigset kulumist. Rohkem kummi annab sama soetusmaksumuse juures rohkem rajapäevi.
Kasutaja avatar

Allan_Merik??la
Postitusi: 53
Liitunud: 22 Apr 2017, 14:54
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #41 Postitas Allan_Merik??la » 29 Okt 2017, 23:32

Ennukas kirjutas:Rehvidest läbi minu lühikese kogemuse:
Pirelli SC karkass on õhuke ja kerge, kummisegu kiht on õhem ning mustrisooni on vähem. Plussid: ilma soojendajateta sõites soojeneb kiiremini ning pöörlevat massi on vähem. Pidamine on kindel, tunnetus ja tagasiside väga hea. Väga lõpuni sõidetud rehv hoiatas turvaliselt mitu korda, et nüüd on aeg leida uus rehv alla. Miinused: ka lihtsalt niiskel rajal ootamatult libe; väga tundlik rehvirõhu muutusele ka 0,5bar osas. Kui täpselt rõhku ei jälgi, on külma- ja kuumarebendite tõttu rehv ühe rajapäevaga kiirelt otsas...
Kus kasutaksin? Rahvaliiga võistluspäeval- töötemp on kiirelt käes ja võid varem max. oma oskuste piiril sõitma hakata...

Dunlop SP Max2: tugev ja jäik külgkarkass ja mustri eripära tagab parema kindluse max. külgkalde juures. Netis on palju pilte, kus sellises kaldes Pirelli ohtlikult kokkusurutud külgseinaga on. Mustrit on rohkem ning ka kummisegu kiht on paksem. Ei ole nii tundlik rõhumuutusele. Kord ülessoojenenuna hoiab oma tempi paremini. Ratas tundus võrreldes Pirelli SC-ga konkreetsem ja jäigem ning tagasisidet tuli rohkem. Minu jaoks aga oli infot ja konkreetsust korraga liialt palju. Oma parimad ringiajad soitsin SC-ga, võimalik et SP2-ga ei jõudnud lihtsalt piisavalt harjuda. Miinused: tooksingi välja ehk liialt konkreetse ja palju infot andvana; lisaks suurem mass mida kaldesse saada. Plussid: hea pidamine niiskel rajal, üllatavalt ok vihmasel rajal. Rohkem mustrit ja kummi annab pikema kasutusea.

Kus kasutaksin: soojenduskottidega trennipäevadel, korralikult üles soojendatuna ei teki rebendeid ega üleliigset kulumist. Rohkem kummi annab sama soetusmaksumuse juures rohkem rajapäevi.


Pirelli sliki puhul mulle just ei meeldinud see tuimus, suhteliselt ebamäärane rehv võrreldes Dunlopi KR slikkidega. Mingist arengutasemest rajal on see tagasiside ja konkreetsus väga hea asi vaatamata sellele, et Dunlop raskem on (seda kompenseeritakse võimalusel kergemate velgedega kel võimalus jne). Üldiselt minu tähelepanek oli, et kiiremas otsas kel võimalik siis kasutati eelistatult hea meelega Dunlopit nii meil kui soomlaste puhul. Pirelli oli küll soodsam kui Dunlop kestis kauem ja kasutatud Dunlop oli iga kell parem kui kasutatud Pirelli. Pirelli küll soojeneb kiiremini aga kui kasutada kotte siis on Dunlop parem variant ka seetõttu, et tänu oma traatkarkassile ta soojeneb ühtlasemalt ja hoiab ka soojust ühtlasemalt (eriti oluline kui on selline rada kus on oluliselt rohkem ühele poole kurvid). Dunlopi eelis ongi see, et korralikult siklit maha kallates on oluliselt turvalisem piiri tajuda, Dunlopile on omane hoiatada enne kui piir päris kätte tuleb. Pirellil seda omadust ma ei avastanud. Pirelli eelis on näiteks see, et segude valik on suhteliselt lihtne võrreldes Dunlopiga kel segusid rohkem (segudega on algajatel ülimalt lihtne puusse panna). Samas lisaks seda, et 2015 hooajal olin mina enda tiimist ainuke kes sõitis Dunlopiga, ülejäänud 3 Pirelliga. Erki sõitis C klassis ka ilma soojenduskottideta profiil Pirelliga ja arvestades tema parimat aega 1.20 algus midagi, siis saab sõita küll. Samas Superbike esiots nii meil kui soomlastel olid kõik Dunlopi usku.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #42 Postitas Ardilla » 30 Okt 2017, 10:40

Ma olen juba foorumis selle rehvirõhu kohta küsinud. Ja saanud ka adekvaatse vastuse. Kahjuks pole jõudnud katsetada erinevate rõhkudega.

Siin räägitakse mingist müstilisest 1.3 -st taga...




Ise oskan niipalju rääkida, et dunlopi SM 2 on väga hea rehv nii tänaval kui rajal. Enne sõitsin pirelliga. Kindlasti minu eelmine kogemus oli seotud vana rehviga ja uus Dunlop on igati parem kui vana Pirelli, kuid siiski olen Dunlopi Sportsmax 2-ga vägagi rahul. Järgmisena tahaks proovida ära need D212-te. (Kuna vihmaga ei sõida selle rattaga siis võiks see igati olla hea) Eks näis kas on tuntavat vahe

Niipalju on, et rehv tahab siiski saada sooja. Kardikal lasin enne 5-7 ringi ja siis sai alles peale keerata, sest enne andis tagaots selgelt kuid delikaatselt mõista teises kurvis, et ära veel nii tee :)

Ma võin küll noob olla aga tindsin puudust käiginäidikust. Lisan selle ka endale excellisse.

Teema algataja
kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #43 Postitas kalleu » 30 Okt 2017, 10:53

Käigunäidik on nice-to-have nimekirjas :D

Stock lenks tundub natuke liiga kitsas, tahaks kurvis paremat täpsust ja tundlikkust.
Küsin pikemate clip-on torude kohta, kes on vahetanud. Kui palju pikemad panite? 1cm? 2cm?

Ja teine küsimus on gaasirutska kohta. Täna pean täisgaasi saamiseks keerama rutskat peaaegu 3/4 täispööret, mis on ilma vahepeal käe asendit tõstmata võimatu. Tahaks lühendada selle 1/2 pöörde peale. Jällegi küsiks tagasidet eelkõige neilt, kes on muutnud ja millega sealjuures arvestada (alguses ettevaatlikum kindlasti)?
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6049
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 102 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #44 Postitas mx77 » 30 Okt 2017, 11:21

kalleu kirjutas:Käigunäidik on nice-to-have nimekirjas :D

Stock lenks tundub natuke liiga kitsas, tahaks kurvis paremat täpsust ja tundlikkust.
Küsin pikemate clip-on torude kohta, kes on vahetanud. Kui palju pikemad panite? 1cm? 2cm?

Ja teine küsimus on gaasirutska kohta. Täna pean täisgaasi saamiseks keerama rutskat peaaegu 3/4 täispööret, mis on ilma vahepeal käe asendit tõstmata võimatu. Tahaks lühendada selle 1/2 pöörde peale. Jällegi küsiks tagasidet eelkõige neilt, kes on muutnud ja millega sealjuures arvestada (alguses ettevaatlikum kindlasti)?


On gaasirutskasid, millel tuleb kaasa erineva ülekandega adaptereid, aga sellise panemine tähendab ilmselt kogu parema poole bloki ümberehitust (juhul kui gaasirutska ja lülitite blokk on integreeritud)
https://www.btosports.com/p/g2-ergonomics-throttle-cam-system
Kasutaja avatar

Allan_Merik??la
Postitusi: 53
Liitunud: 22 Apr 2017, 14:54
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #45 Postitas Allan_Merik??la » 30 Okt 2017, 11:45

kalleu kirjutas:Käigunäidik on nice-to-have nimekirjas :D

Stock lenks tundub natuke liiga kitsas, tahaks kurvis paremat täpsust ja tundlikkust.
Küsin pikemate clip-on torude kohta, kes on vahetanud. Kui palju pikemad panite? 1cm? 2cm?

Ja teine küsimus on gaasirutska kohta. Täna pean täisgaasi saamiseks keerama rutskat peaaegu 3/4 täispööret, mis on ilma vahepeal käe asendit tõstmata võimatu. Tahaks lühendada selle 1/2 pöörde peale. Jällegi küsiks tagasidet eelkõige neilt, kes on muutnud ja millega sealjuures arvestada (alguses ettevaatlikum kindlasti)?


Clip-onidega on selline lugu, et tuleks veidi eeltööd teha just lähtuvalt sinu rattast - neid on erinevatelt tootjatelt erinevate nurkadega, erineva pikkusega jne. See kõik on väga subjektiivne, samuti nagu see kui palju neid lenkse laiali ajada rajal. Olen näinud neid kes sõidavad lenks laiali nagu krossikaga ja neid kellel lenks suhteliselt koos nagu OEM. Seega väga raske midagi ühest soovitada, see pigem selline proovimise värk. Ja esialgu ma tegelikult ei näeks sul üldse mõtet neid vahetada, mina sõitsin esimesed 2 hooaega originaallenksuga mis oli lihtsalt veidi laiali lükatud, ei oska tagantjärgi kuidagi valeks otsuseks seda pidada. Mõelda võiks niipidi, et kui oled pikemate kätega siis võta sügavamate nurkadega ja pikemad clipid kui lühematega siis vastupidi.

Gaasirutska vahetusel on kindlasti mõtet kui sul on ebamugav rutskat põhjani keerata. Liiga lühikest gaasi alguses ei soovitaks panna, pigem mingi selline kuldne kesktee. Alguses võib see su siklitunnetusele veidi häirivalt mõjuda kui liiga lühikeseks selle teed. Vaata näiteks netist erinevatest foorumitest mida sinu rattale inimesed soovitavad ja kasutavad, googelda.
Viimati muutis Allan_Merik??la, 30 Okt 2017, 11:56, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #46 Postitas Ardilla » 30 Okt 2017, 11:52

https://www.healtech-electronics.com/products/sh/ Huvitav kui tagasi mõelda hammakatele, tänavalegaalsusele ja mugavusele. See võib olla päris vajalik tükk.
Kasutaja avatar

Allan_Merik??la
Postitusi: 53
Liitunud: 22 Apr 2017, 14:54
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #47 Postitas Allan_Merik??la » 30 Okt 2017, 12:13

Ardilla kirjutas:https://www.healtech-electronics.com/products/sh/ Huvitav kui tagasi mõelda hammakatele, tänavalegaalsusele ja mugavusele. See võib olla päris vajalik tükk.


usu mind, spidokat pole aega rajal eriti jälgida :mrgreen: vähemalt siis kui hoog üleval. ainuke asi mida mina seal jõudsin jälgida olid pöörded ja käigud. +/- 10-15 km tänavalegaalse kiirusega (90 kmh) ei muuda väga midagi (200-ga sa ju tänaval ei sõida)

Ei tasu sellise jama peale raha raisata, niikuinii hakkab seal rajal maokaid tulema mingi hetk ja parem hoida väike rahavaru nende silumiseks (crash)
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #48 Postitas Ardilla » 30 Okt 2017, 12:16

:D ma tean mida sa mõtled. See Oshit tunne, kui hakkad asju ligiapikalt analüüsima, ja siis target fikseerub ja ratas on nagu puupüsti all aj ei taha enam mujale kui otse sõita :D Ma mõnikord olen mõelnud, et kleebiks selle üldse kinni. Panin peeglid ka kokku, et mitte nendesse vahtima jääda õigem oleks vast üldse need küljest keerata.

Ja samas egas kardiarjal midagi väga jälgida polegi see 2 käigu rada.
Kasutaja avatar

Allan_Merik??la
Postitusi: 53
Liitunud: 22 Apr 2017, 14:54
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #49 Postitas Allan_Merik??la » 30 Okt 2017, 12:19

Ardilla kirjutas::D ma tean mida sa mõtled. See Oshit tunne, kui hakkad asju ligiapikalt analüüsima, ja siis target fikseerub ja ratas on nagu puupüsti all aj ei taha enam mujale kui otse sõita :D Ma mõnikord olen mõelnud, et kleebiks selle üldse kinni. Panin peeglid ka kokku, et mitte nendesse vahtima jääda õigem oleks vast üldse need küljest keerata.

Ja samas egas kardiarjal midagi väga jälgida polegi see 2 käigu rada.


Seda kinnikleepimist on paljud ka teinud oma algajafaasis, pole üldse paha mõte.

See spidokavahtimine ei anna rajal mitte midagi juurde, pigem võtab ära. Vajalik on vaid tahhokas ja käigunäit. Seda käigunäitu on kah pigem vaid siis vaja kui pusserdad midagi ära seal kuskil ja on vaja veenduda, et ikka õige käik sees jne. Üldiselt ma ei vahtinud seda spidokat seal praktiliselt üldse - mul oli keset seda displeid kleebitud bemmil GoPro alus (pöördeid nägi alates 8tuhandest).

Teema algataja
kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #50 Postitas kalleu » 30 Okt 2017, 13:57

Allan_Merik??la kirjutas:Clip-onidega on selline lugu, et tuleks veidi eeltööd teha just lähtuvalt sinu rattast - neid on erinevatelt tootjatelt erinevate nurkadega, erineva pikkusega jne. See kõik on väga subjektiivne, samuti nagu see kui palju neid lenkse laiali ajada rajal. Olen näinud neid kes sõidavad lenks laiali nagu krossikaga ja neid kellel lenks suhteliselt koos nagu OEM. Seega väga raske midagi ühest soovitada, see pigem selline proovimise värk. Ja esialgu ma tegelikult ei näeks sul üldse mõtet neid vahetada, mina sõitsin esimesed 2 hooaega originaallenksuga mis oli lihtsalt veidi laiali lükatud, ei oska tagantjärgi kuidagi valeks otsuseks seda pidada. Mõelda võiks niipidi, et kui oled pikemate kätega siis võta sügavamate nurkadega ja pikemad clipid kui lühematega siis vastupidi.


Tänud soovituse eest. Proovin esialgu siis nii, et lõikan originaal clipidel piiraja maha ja tõstan natuke rohkem laiali.
Kasutaja avatar

Allan_Merik??la
Postitusi: 53
Liitunud: 22 Apr 2017, 14:54
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #51 Postitas Allan_Merik??la » 30 Okt 2017, 14:18

kalleu kirjutas:
Allan_Merik??la kirjutas:Clip-onidega on selline lugu, et tuleks veidi eeltööd teha just lähtuvalt sinu rattast - neid on erinevatelt tootjatelt erinevate nurkadega, erineva pikkusega jne. See kõik on väga subjektiivne, samuti nagu see kui palju neid lenkse laiali ajada rajal. Olen näinud neid kes sõidavad lenks laiali nagu krossikaga ja neid kellel lenks suhteliselt koos nagu OEM. Seega väga raske midagi ühest soovitada, see pigem selline proovimise värk. Ja esialgu ma tegelikult ei näeks sul üldse mõtet neid vahetada, mina sõitsin esimesed 2 hooaega originaallenksuga mis oli lihtsalt veidi laiali lükatud, ei oska tagantjärgi kuidagi valeks otsuseks seda pidada. Mõelda võiks niipidi, et kui oled pikemate kätega siis võta sügavamate nurkadega ja pikemad clipid kui lühematega siis vastupidi.


Tänud soovituse eest. Proovin esialgu siis nii, et lõikan originaal clipidel piiraja maha ja tõstan natuke rohkem laiali.


Kui saad kuskilt hea hinnaga clipid siis võid ju ära vahetada, hea kui originaalosasid ei peaks lõikuma - parem müüa pärast. Kogu selle lenksutuuningu mõte oleks siiski saada mõnusam ja kindlam sõiduasend, haare ja tunnetus. Samuti oleneb kas sõidad rinkagondliga või originaaliga (sügavad ja laiali clipid võivad sul hakata vastu originaalgondlit käima jne) ja mis sadulakõrgusega jne. Et pead ise testima. Seda clip-on tuuningut on üldiselt mõtet teha koos jalaraudadega. Tänavasõidu seade erineb rajaseadest ikka suht palju asendite osas kui peensusi taga ajada (käiguvahetuse asendid, jalgpiduri asend, siduri ja piduri heebel jne). Näiteks kui hakkasin enda tsikliga uuesti tänaval sõitma siis see rajaseade on ikka kohutav tänavalsõiduks, julmalt väsisid käed ja jalad jne - tuli hakata kogu kompotti uuesti tänavale tagasi seadistama. Mul on pandud suht sügavate nurkadega clipid, rajal väga hea, tänaval pikka maad sõites kohutav ...
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 804
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS Rally
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #52 Postitas KIBU » 30 Okt 2017, 15:09

2007 600 cbaril vaheta välja mootoriketi pinguti. rajal saab kett oluliselt kõvemat vatti ja ketipinguti nende rataste nõrk koht. arvesta ka et sidurikorv hakkab suure tõenäosusega kolisema.
klge aga tegelt ka, rahvaliiga on neile kes sõidavad AEGLASEMALT KUI 1,30! Kas sa tõesti ehitad tsiklit või õigemini räägid ehitamisest ja laiema lenksu tunnetusest jne seades eesmärgiks aja max 1,30???? tõsiselt või? ikka kohe päriselt ei taha vähemalt C klassi kõlbulikku ratast ehitada kui niisugune rinkapisik juba küljes on nagu siit teemast välja loen?
mõistan et ma nüüd jällegi ei "püsi teemas" kuid siiski ütlen, et kui ei suudeta sõita aega mis C klassis võistlustele kvalifitseeruks (kunagi oli miski 1.35 vist) siis on kindlalt vara veel laia lenksu tunnetusest ja pidurite tuunimisest ja kergjooksu ketist jne rääkida.
Tegelt Rahvaliiga, nagu omal ajal ka C klass tegelikult, loodi selleks, et UUSI inimesi tänavalt ringrajale meelitada. et nad saaksid sarnaste tänavarataste seas PROOVIDA ringrajasõitu. mitte ei loodud selleks, et tänavalt "rinkamehed" saaksid seal mitu aastat tsiklit tuunida, aega veeta ja särada. mulle tundub et Rahvaliigast on saamas järjekordne "cklass" mis omalajal pidi kah algajaid rinkale tooma kuid kuhu keegi ei tahtnud siiski tänavalt tulla kuna seal sõitsid tuunitud tsiklitega vennad kellega "ei ole mõtet ju võidu sõita tänavarattaga". Ok Cklass on nüüdseks siiski omal kohal ja vajalik lüli algajate ja B klassi vahel just sellisena. Aga oma koht ja EESMÄRK on ka Rahvaliigal.
Need mõningad muudatused ratta juures on lubatud pigem seepärast, et paljudel kiirestisõiduhuvilistel on need juba tänavarattale tehtud ja et need seepärast kõrvale ei peaks jääma. mitte arvestusega et tuleb "rinkamees", proovib ühe suve ja siis läheb ratast tuunima et järgmisel suvel saaks uute tänavalt tulijate vahel särada.
kui sa tõesti tunned et Cklassi kvalifitseeruv aeg on sinule püüdmatu ja trenni selle püüdmise nimel kuidagi teha ei õnnestu, rajapäevad ja trennid kohe kuidagi sõitmiseks ei sobi, ainult võistlus! või siiski kuidagi ei raatsi ratast c klassi vääriliseks ehitada siis anna omapoolne panus sellega, et sõidad Rahvaliigas teist aastat vähemalt tuunimata tsikliga, et UUTEL tulijatel kergemini isu tärkaks.
Kui sa tõesti oled rinkapisiku külge saanud ja sind rinkateema huvitab ja ikkagi tahad kiiremaks saada (rattast oled kindlasti juba valmis tuunima) siis ehk võtad ka omalt poolt kaasa aidata ala arendamisesse selleasemel et teiste pingutustele kaikaid kodarasse loopida.
Ühe suve proovisid Rahvaliigas, liigud edasi C klassi nagu ette nähtud ja ei muretse seepärast et kohe 1.20 meestele kannapeale ei astu. pigem näevad siis järgmised rahvaliiga mehed, et seal kannatab sõita küll ja c klassi esimene ots kolib rõõmsama näoga B klassi jne.
Ja tsikli tuunimise juurde tagasi tulles on C klassi reegleid aluseks võttes sellel ka mingi reaalne point ja Allani päris rinkast pärit teadmiste jagamine ei jookse kah liiva.
5248653

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #53 Postitas will111 » 30 Okt 2017, 16:07

eks tema tahab rahvaliigas sõita täpselt seda 1.30 :D jutust ühes teises teemas oli ka selgelt aru saada kui kibe tunne oli sellepärast, et mõned mehed ikka nö. kohe eest ära läksid. aga noh, ega lõppkokkuvõttes vahet ei ole, eks igaüks ehitab seda mida ta tahab ja nii kuis tahab. Kui eesmärgiks on rahvaliigas särada, mis seal ikka...

endal on to-do listis hoopis 1) quickshifter - sest ma tunnen, et see võiks säästa ratast ja muuta sõidu palju sujuvamaks. koos sellega kindlasti teen ära ka vaheti suuna muutmise, tänavavahetuse puudus tuli selgelt esile juba praegu. 2) lühike gaas, mugav tundub max veerand pööret, aga eriti hea oleks muidugi kui seda saaks täpselt timmida 3) tasuks vist uurida natuke teistsuguseid piduriklotse + ühtlasi ka vedelik ära vahetada, lihtsalt uue vastu sest praegu oleks täiesti lollus panna sisse mingit racing vedelikku 4) heeblite vahetus tuleks vast ka kasuks, eriti hea oleks muidugi regullitava ratio'ga pidur 5) regullitavad jalarauad.

Teema algataja
kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #54 Postitas kalleu » 30 Okt 2017, 16:17

Sry, natuke OT-d:
Kibu, ma nüüd ei saa su jutust päris hästi aru.
Et kui mõni mees on oma tänavatsikli enne korralikult ära tuuninud ja tuleb Rahvaliigat sõitma siis on ok aga kui ma oma täiesti 100% stock rattaga sõitsin aasta algajate klassis ja nüüd tahaks mõned mugavustäiendused teha siis ei ole ok? :roll:
No ei ole täna veel seda kiirust C-klassi vääriliselt. Usu mind, et pingutan ja eesmärk on ikka kiiremini ja kõrgemale, mitte aastaid algajate klassis loksuda.
OT lõpp.

Lenksu clip-on'idelt läksid relakaga piirajad maha ja tõstsin niipalju natuke laiemaks, et ei käi veel vastu originaalgondlit. Käte asend läks oluliselt mugavamaks ja ei vääna niimoodi rannet nagu enne. Hetkel piirdun lenksude osas sellega.

Teema algataja
kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #55 Postitas kalleu » 30 Okt 2017, 16:33

will111 kirjutas:aga noh, ega lõppkokkuvõttes vahet ei ole, eks igaüks ehitab seda mida ta tahab ja nii kuis tahab ...
endal on to-do listis hoopis 1) quickshifter - sest ma tunnen, et see võiks säästa ratast ja muuta sõidu palju sujuvamaks. koos sellega kindlasti teen ära ka vaheti suuna muutmise, tänavavahetuse puudus tuli selgelt esile juba praegu. 2) lühike gaas, mugav tundub max veerand pööret, aga eriti hea oleks muidugi kui seda saaks täpselt timmida 3) tasuks vist uurida natuke teistsuguseid piduriklotse + ühtlasi ka vedelik ära vahetada, lihtsalt uue vastu sest praegu oleks täiesti lollus panna sisse mingit racing vedelikku 4) heeblite vahetus tuleks vast ka kasuks, eriti hea oleks muidugi regullitava ratio'ga pidur 5) regullitavad jalarauad.


Will, ma saan aru, et tuunid pilli ära ja põrutad järgmisel aastal kohe B-klassi. Jutu järgi kiirust jagub :ner:

Teema algataja
kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #56 Postitas kalleu » 30 Okt 2017, 16:52

Vahel läheb mõttega aega aga valmis ta küpseb. Hakkasin nuputama, et mis mõttega tõesti Rahvaliiga piirangutest lähtuda kui on kindel soov järgmisel aastal vähemalt C-klassi tasemel sõita ja 1:25 püüda :wack:
Tänud kõigile kaasaaitajatele, eritänud Allanile ja Kibule :bsmile:
Kasutaja avatar

Allan_Merik??la
Postitusi: 53
Liitunud: 22 Apr 2017, 14:54
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #57 Postitas Allan_Merik??la » 30 Okt 2017, 17:09

kalleu kirjutas:Vahel läheb mõttega aega aga valmis ta küpseb. Hakkasin nuputama, et mis mõttega tõesti Rahvaliiga piirangutest lähtuda kui on kindel soov järgmisel aastal vähemalt C-klassi tasemel sõita ja 1:25 püüda :wack:
Tänud kõigile kaasaaitajatele, eritänud Allanile ja Kibule :bsmile:


Mõistlik :). Seal arened paremini ja kui on tõesti plaan ikka asjaga tõsisemalt tegeleda siis õigem on ikka C klassi sõita. Kõige parem arendaja on ikkagi sõidukilomeetrid ja võistluskogemus seega trenni-trenni-trenni.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #58 Postitas Ardilla » 30 Okt 2017, 17:11

:) eks lenksud vist ka erinevad ratastel. See ergonoomika värk on väga individuaalne. Mulle sobib kõik aga kõht raisk segab :D Seda kahjuks nii lihtsalt relakaga maha ei lase :D Aga mulle sobiks standi ratta paak millel on mõlk pealt sees :D

Ilma naljata aga, kui on vaja tee ära, saan aru, et lausa tehtud. Rattal ja rattal on vahe sees kuidas jalad ja käed jne asuvad. Ja kui ei sobi võtad aftekad ja paned hakkama. Samas Ebaist saab CNC-aftekaid suht võileva hinnaga ma vaarasin vahepel kus saab torusid vahetada. Gaasiga sama teema, ma mõtlesin, et peaks veidi ergamaks tegema. Samas on nii, et alguses vaja veidi vaadata ülekande teemat ja siis asendit veitsa muuta. Sest see gaas võib halva nalja teha mingi hetk.

will111
Postitusi: 1703
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #59 Postitas will111 » 30 Okt 2017, 18:08

kalleu, ei mind tegelikult need liigad väga ei huvita...seega ma teen ja tuunin lihtsalt oma sisetunde ja vajaduse järgi ning sõidan täpselt nii kuidas parasjagu välja tuleb. aga loomulikult ma tunnen täiesti selgelt, et hetkeseisuga mul ühtegi liigasse ega klassi võistlema pole veel mõtet trügida. olenemata sellest, et olen sõitnud aega, mis peaks rahvaliigas olema väga konkurentsivõimeline. ja ma saan väga hästi aru, et praeguses faasis ei sõltu mitte nüüd hirmus palju sellest mis ratas mul all on, põhiliselt on ikka ruumi lihtsalt julgust ja rinkaskilli arendada. ei tunne tegelikult, et selleks üldse võistelda oleks vaja, rohkem nagu ikka tuimalt harjutada, rada tunnetada, seadeid katsetada ja rehvide, ratta piire otsida. enne kui kuskil 1.27 aega suudan sõida stabiilselt (oma rondiga), ei hakka ma küll vist mingi võistlemise peale mõtlema. ja ratas on mul sisuliselt ikkagi stock praegu ja ilmselt jääb stockiks veel mõneks ajaks. see, et sel rinkakondel ümber on (mida mina pole sinna muidu pannud), ei muuda minumeelest mitte midagi. jah siis ehk muudaks läbi mingi psüh. efekti, kui see olekski mul päriselt ka igapäevane tänavaratas. aga ei ole ja pole kunagi olnud ka. kukkumised olid sisse arvestatud kui selle ostsin.

kui mingite reeglite järgi on quickshifter lubamatu "tuuning" no mis seal ikka, las ta siis olla. järelikult ma ei hakka siis nende reeglite järgi sõitma või eemaldan shifteri ajaks kui tahaks mõnes liigas sõitmist proovida. kuigi ma ei tea, päris paljudel uuematel stock tänavaratastel on see ju tehasest küljes, et kas siis nende ratastega ei lubata rahvas sõita või?

oxide
Postitusi: 369
Liitunud: 31 Aug 2008, 12:39
Tsikkel: Zx 10r
Asukoht: Tallinn

Re: Tänavalegaalne ringrajaratas

Lugemata postitus #60 Postitas oxide » 30 Okt 2017, 21:02

Kas shifter on keelatud rahva liigas. Ka siin pidasin plaani uuel aastal proovida. Aga mu rattal teised clip on id ja shifter juba peal. Maha nüüd küll võtma ei hakka.




Mine “Kiirendus ja rinka”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist