Kiirendajate rataste võimsus

Kõik kiirusega seotud teemad. Kiirendus, ringrada, jne.

Moderaator: Moded


Teema algataja
harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Kiirendajate rataste võimsus

Lugemata postitus Postitas harimal »

Kuna Ain hirmutas oma tulevase ratta igasuguste numbritega ära, siis küsiks teistelt - mis teie rataste võimsus tagarattast on?

Saaks äkki mingi numbrilise "edekabeli" teha, et uutel tulijatel oleks teada, kus kandis vähemalt tehniline latt on.

Endal oli mõte teha 300 heppa tagarattast Blackbird, aga nüüd tundub, et see raske kolakas jääks ikkagi haledalt lahjaks.

See, et suur osa sõltub ka sõitjast, on niigi selge, seega piirduks esmalt tehniliste andmete jagamisega ;)

Tänud kõigile, kel viitsimist infi jagada.



CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas korke »

no.....kui hästi on ...siis ehk võibolla pigistab 130 kw tagarattast välja
zx10r millega ma sõitsin 9,62 aega. Aga arvan ,et praegu oli mingi 120 kw...sest ei olnud ta ära timmitud ning teise tsikli ''map'' oli peal

Aga juttu jätkuks küsiks.
blackbird 1100ccm ja kui paned nitro või turbo peale...kas siis mitte ei korrutatud mootori mahtu teatud konfitsendiga ja siis läheb ta klassist välja? Loogiline oleks.....sest kui õigesti mäletan siis autodel korrutati 1,4'ga töömahtu.
klass on ju 650 ccm kuni 1400ccm


Motoait

Lugemata postitus Postitas Motoait »

Mind on huvitanud rohkem andmed time slip'il kui dynopaberil seega pole sinna kunagi roninud! Pingis võid ju tõmmata palju tahad aga kui rajal sellega midagi peale ei oska hakata, siis dyno paberil olevate jõutõmmete eest karikat ei saa :)
Teoorias 200 jõudu!

Miku


Panthera
Postitusi: 625
Liitunud: 28 Okt 2006, 18:23
Tsikkel: Honda
Asukoht: Tartu

Re: Kiirendajate rataste võimsus

Lugemata postitus Postitas Panthera »

harimal kirjutas:

Endal oli mõte teha 300 heppa tagarattast Blackbird, aga nüüd tundub, et see raske kolakas jääks ikkagi haledalt lahjaks.
.

Kas pole mitte olulisem võimsuse - kaalu suhe, kui toored hobujõud?

Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Lugemata postitus Postitas Nigga »

Sitta sellega, aga mina sõitsin 9,349 veerandmiili ajaks 160kW rattaga...


Kämbu
Postitusi: 223
Liitunud: 01 Juul 2004, 05:53

Re: Kiirendajate rataste võimsus

Lugemata postitus Postitas Kämbu »

Panthera kirjutas:
harimal kirjutas:

Endal oli mõte teha 300 heppa tagarattast Blackbird, aga nüüd tundub, et see raske kolakas jääks ikkagi haledalt lahjaks.
.

Kas pole mitte olulisem võimsuse - kaalu suhe, kui toored hobujõud?

Võimsuse kaalu suhtega on sihuke asi.. Oletame et on Kaks tsiklit, üks 100kg,100hj ja teine 200kg 200hj... Reaalselt on alati kiirem see 200kg 200hj tsikkel, Kergem tsikkel saab küll kiiremini minema, aga võimsam tsikkel jaksab minna siis ka kui teisel ammu jõud otsas. St mida pikem see distants on seda suurem eelis on raskel ja suure hj tsiklil.


Teema algataja
harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas harimal »

Suurim tänu kõikidele seni vastanutele.

Kui teil millalgi veel törts aega on, siis äkki viitsite muuta esmast postitust ning sinna juurde panna veel ratta umbkaudse kaalu ning vahendid, millega ratta võimsust modifitseeritud on a la kuivnitro, märg nitro, torbo..

Tänud veel kord.

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897

Simso

Lugemata postitus Postitas Simso »

Tähtis ei ole hj, vaid väände ja hj suhte graafik. Ehk tööpiirkonna keskmine võimsus ja vääne. Sa võid saada hetkeks ka 600hj oma tsikkliga aga kui käiguvahetusel kukub mootor tühja piirkonda kust ta tasa tasa ülesse sõuab, siis pole asjal mõtet.


Kämbu
Postitusi: 223
Liitunud: 01 Juul 2004, 05:53

Re: Kiirendajate rataste võimsus

Lugemata postitus Postitas Kämbu »

Suzumen kirjutas:
Kämbu kirjutas:
Panthera kirjutas:
harimal kirjutas:

Endal oli mõte teha 300 heppa tagarattast Blackbird, aga nüüd tundub, et see raske kolakas jääks ikkagi haledalt lahjaks.
.

Kas pole mitte olulisem võimsuse - kaalu suhe, kui toored hobujõud?

Võimsuse kaalu suhtega on sihuke asi.. Oletame et on Kaks tsiklit, üks 100kg,100hj ja teine 200kg 200hj... Reaalselt on alati kiirem see 200kg 200hj tsikkel, Kergem tsikkel saab küll kiiremini minema, aga võimsam tsikkel jaksab minna siis ka kui teisel ammu jõud otsas. St mida pikem see distants on seda suurem eelis on raskel ja suure hj tsiklil.

Ma loodan, et oma pika jutu all mõtlesid mootori väänet :wink:

HJ= (Vääne * RPM) / 5252

Jutu point oli see, et kaal aitab pigem kohalt minema saada, ja suured hobujõud aitavad sealtmaalt edasi. St Võimsuse\Kaalu suhe ei ole mingi väga määrav tegur. See ei näita kumb on reaalselt kiirem tsikkel.

1 kaotatud kg ei ole võrdne 1 võidetud hobujõuga.

Demonstreerimiseks ma võin sulle näidata kuidas automudel millel võimsust umbes 0,8hj ja kaalub 1,5kg sõidab tsiklist millel on Hobujõude rohkem kui kg nii pikalt eest ära, et mootorrattur ei saa arugi mis juhtus.
See on siis mingi kindla kiiruseni.

Ei saa õelda, et vääne ei puutu asjasse, aga see ei ole põhjuseks miks on üks kiirem lõpus ja teine alguses.

Kasutaja avatar

canis lupus
Postitusi: 105
Liitunud: 03 Aug 2006, 14:45
Tsikkel: Super Blackbird, Minsk 125*2
Asukoht: Brüssel

Lugemata postitus Postitas canis lupus »

Sihuke rumal küsimus - miks paljud korrutavad, et kw või hj tagarattast ???
Ilmselge, et tagarattast - no kust kohast neid tsiklil veel nö välja võtta - esiratast ei tule ju eriti :twisted: kui pole tegemist just esiratta veoga, mida ka esineb.

Kuid ikkagi milleks seda eriti korrutada, et just tagaratast?

BLACKBIRD
CBR 600 F
TZR 125
JAWA
VOSHOD
MINI
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas retro »

OT
dyno mõõdab tagarattast. see on nö reaalne võimsus, mis maha jõuab (või peaks jõudma Pilt )
mootorist alates kaob veel mingi % võimsusekadu ülekandesse.
tootjad vist annavad võimsuse nn vända otsast? või vedava hammasratta otsast?


Kämbu
Postitusi: 223
Liitunud: 01 Juul 2004, 05:53

Lugemata postitus Postitas Kämbu »

Tehase poolt antud hj on alati VÄNTVÕLLIST mõõdetud, ja seda samuti dünopingiga ;)

Dünopinke on palju erinevaid.

Rattast mõõdetuna mõjutab võimsust palju asju peale mootori, kergemad veljed, keti takistus jne.


rock

Re: Kiirendajate rataste võimsus

Lugemata postitus Postitas rock »

harimal kirjutas:

Endal oli mõte teha 300 heppa tagarattast Blackbird,

Sa võid selle 300 kuidagi välja puhuda, aga dragi sõitma hakates pead arvestama veel saja muu teguriga kui ainult võimsa mootoriga, kiigepikendustega pole seal enam midagi teha, stock siduri lased kohe laiali, ja ega ilmselt honda mootor ka väga kaua ei kesta. Parim ratas eestis ehitada tundub olevat ikka gsxr1000 nagu Mikul või Ainil, kestab kole hästi ja perfomance võimalusi on piiramatult.
Ise esialgu panustan eelkõige turvalisusele, et ratas ja sõitja ohutult üle joone jõuaks ja küll need nitrod ja hobujõud kah tulevad

Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

canis lupus kirjutas:

Sihuke rumal küsimus - miks paljud korrutavad, et kw või hj tagarattast ????

Tagarattast neh, aga miks need kW-d siis tagarattas äkki hj muutuvad, vat sellest ma aru ei saa :lol:

W on SI süsteemi mõõtühik ja on lahti kirjutatauna J/s ( džauli sekundis )
Hj on MkGS süsteemi mõõtühik ja on 75kilogramm-meetrit sekundis.
1hj = 736W. Nende läbisegi kasutamine on sama hea nagu öelda oma pikkuseks näiteks "meeter kakskümmend kaheksa tolli".
Aga tõmbe jaoks ei ole see muidugi oluline mis ühikutes sa tööd või võimsust mõõdad. Tegu on kosmeetilist laadi probleemiga.

Suzuki GSX 750 Inazuma

cobravello

Lugemata postitus Postitas cobravello »

asi on pigem selles et eurooplased ütlevad oma pikkust sentimeetrites ja ameeriklased tollides, ja siis kui sa loed kuskilt netilehelt et mingi ameeriklane on nii ja nii palju tolle pikk, siis sa ei viitsi hakata seda ümber korrutama kui kellelegi edasi tahad öelda, vaid jätad nii nagu on. ja siis tekibki olukord kus mõlemad ühikud on kasutusel.


Teema algataja
harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas harimal »

Teie sõbralike repliikide vahele poetan ühe palve - äkki viitsite muuta esmast postitust ning sinna juurde panna ratta umbkaudse kaalu ning vahendid, millega ratta võimsust modifitseeritud on a la kuivnitro, märg nitro, turbo..

Ja jube tore oleks, kui viitsiksite mainida prohmakaid, millega kunagi mootorit on kokku jooksutatud või muidu tehnikat lõhutud - siis teaks järgnev rahvas, kus kandis ettevaatlikum olla. Ainil läks vist nitro ja lahja kütuseseguga üks mootor aia taha..

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897

MikuF11

Lugemata postitus Postitas MikuF11 »

Oh jah, vaata ja imesta ainult!


rock

Lugemata postitus Postitas rock »

Suzumen kirjutas:

Minul läks Pärnus aia taha mootor tänu sellele, kuna nitro bensiini voolik oli tühi siis kuniks bensiin nitro solenoidideni jõudis oli mootor ülekuumenenud. K7 oli niivõrd uus masin, et sellele polnud siis veel saada sportaju. Aretasin sinna K5 juhtmestike, mis aga ei vastand K7 mootorile. Tänu sellele läks kõrgetel pööretel aju lolliks ja uputas küünlad täis.

Igasugune sportaju ja stockaju ei tööta küll märja nitroga kuidagi koos.
Need on ikka 2 täiesti iseseisvat süsteemi ratta peal. Kui küünlad täis uputas poleks nagu midagi juhtund, aga kui sa ütlesid et küte ei jõudnud nitrosüsteemi küttepoole solenoidini siis andsid täislaksu puhast nitrot teisest solenoidist ilma kütteta selga ja oligi PAUK
Vabandust et targutasin

Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas korke »

Aga kawasakil on nii hea mootor ,et ei peagi kütuse rõhku ülesvõtma :)
Vähemalt mina seda tartus ei teinud ja mootoriga ei ole mitte midagi juhtunud :)

Suzumen kirjutas:

Minul läks Pärnus aia taha mootor tänu sellele, kuna nitro bensiini voolik oli tühi siis kuniks bensiin nitro solenoidideni jõudis oli mootor ülekuumenenud.

Kasutaja avatar

KolvidKepsud
Postitusi: 14
Liitunud: 07 Okt 2009, 12:04
Tsikkel: Riga 5

Re: Kiirendajate rataste võimsus

Lugemata postitus Postitas KolvidKepsud »

Tere.
aprill 28, 2008 kirjutas Kämbu et kehtib valem:
HJ = (vääne*RPM)/5252

kas see on ainult 4-taktiliste jaoks või sobib ka 2-taktilistele?

Lugupidamisega, Rein.


unlimited
Postitusi: 203
Liitunud: 17 Okt 2005, 18:47
Tsikkel: Kawasaki EN500
Asukoht: Tallinn

Re: Kiirendajate rataste võimsus

Lugemata postitus Postitas unlimited »

KolvidKepsud kirjutas:

Tere.
aprill 28, 2008 kirjutas Kämbu et kehtib valem:
HJ = (vääne*RPM)/5252

kas see on ainult 4-taktiliste jaoks või sobib ka 2-taktilistele?

Lugupidamisega, Rein.

Otseloomulikult kehtib mõlema kohta.

Mopeed V-50 - Dirtbike-110cc - GasGas SM50 - Honda CBR125R - Kawasaki EN500
Kasutaja avatar

nitse
Postitusi: 696
Liitunud: 05 Dets 2004, 17:38

Re: Kiirendajate rataste võimsus

Lugemata postitus Postitas nitse »

t*** ÄRGE PALUN TÕSTE TEEMASI ÜLES, KUS DEBIILIKUST PUNNSILMAIN SÕNA VÕTAB, MUL TULEB OKSE KURKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

eksid sõber, sellist paska siin sadat lehte küll ei teki. :mrgreen:
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Kiirendajate rataste võimsus

Lugemata postitus Postitas mx77 »

nitse kirjutas:

t*** ÄRGE PALUN TÕSTE TEEMASI ÜLES, KUS DEBIILIKUST PUNNSILMAIN SÕNA VÕTAB, MUL TULEB OKSE KURKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pikk talveuni?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kiirendus ja rinka”