Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Kõik kiirusega seotud teemad. Kiirendus, ringrada, jne.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

justcraizy
Postitusi: 510
Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
Asukoht: Tallinn, Tartu
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #61 Postitas justcraizy » 18 Juul 2013, 22:51

ardilla de terra kirjutas:Mõne õlle kõrvale ka natuke ajalugu http://www.youtube.com/watch?v=VpDgJwKKDZ4 .

Kas kuluosadest ka keegi võiks rohkem rääkida? Rehvid näiteks, millega peab veel arvestama. Endal koegmus täiesti puudub. Kuidas varustus kulub millist võib üldse kasutada? Näiteks kaheosaline kombe? kui kukud ja lased kombet lappida kas lapitud kombega võib minna rahale? Saapad? Kiiver?

Rumal ei ole see kes küsib vaid see kes ei küsi ja siis sita kokku keerab.


Vahetasin just piduriklotsid, tutikate klotsidega sain sõita 1 võidusõidu päeva(vabatreening, kvalifikatsioon ja võidusõit) ja kaks kolmapäevast trenni ja ühe Veldi koolituse plus mõned pidurdused kiirendusvõistlustel, tagumise rehviga on sama intervall, no ehk tiba pikem, trenni saab ikka vähe rohkem teha, kuid siiski... Esirehvi pole ma suutnud veel läbi sõita. Õlivahetust teeb iga mees ise oma tunde järgi. Ma olen nüüd see aasta tiba sõitnud ja kõige hullem tundub olema ikka rehvi kulu. Täna peale trenni mõlgutasin mõtteid ja tundub, et kiiremaks saades olen hakanud vähem rehvi lõhkuma, kas see on sujuvamast sõidust või millestki muust, ei oska öelda, aga aasta alguses rehvid kulusid jube rõve kiiresti ... Muid jamasi minul pole tulnud, põhikulu on rehvid, kütus ja klotsid hetkel minul. Mul kawa võtab meeletult kütust rajal ... täis paagiga saan sõita ca 20 ringi, siis kütusetuluke põlema - muidugi võibolla see normaalne, ma ka ei tea.

Aga ega ma eriti kogenud ei ole, ka alustasin aasta alguses ja kindlasti kõik kulud pole veel välja tulnudki ...


zx6r(04)->zx6r(06)->zx10r(08)-> cbr600rr(07)
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #62 Postitas Ardilla » 28 Juul 2013, 20:26

Täna just sõber rääkis oma elamusi auto24 rajalt. Sai sõita 10 ringi ja siis hakkas rehv sulama. Tal esimene kord rinkal masinaks gsx-f 750 katana ei ole just rinka masin aga esimese korra jaoks käib küll :ner: ots tuleb ju kuskilt lahti teha. Siit kohe küsimus mis rehvi kasutada? On rinkaharrastajatele mingid soodukad ka? Või päästab vaid sponsorlus?
Kasutaja avatar

justcraizy
Postitusi: 510
Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
Asukoht: Tallinn, Tartu
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #63 Postitas justcraizy » 28 Juul 2013, 20:35

ardilla de terra kirjutas:Täna just sõber rääkis oma elamusi auto24 rajalt. Sai sõita 10 ringi ja siis hakkas rehv sulama. Tal esimene kord rinkal masinaks gsx-f 750 katana ei ole just rinka masin aga esimese korra jaoks käib küll :ner: ots tuleb ju kuskilt lahti teha. Siit kohe küsimus mis rehvi kasutada? On rinkaharrastajatele mingid soodukad ka? Või päästab vaid sponsorlus?


Mingi 1.26ni võid tuimalt tutika/väga heas korras tänava rehviga lasta(190/55), edasi vast võiks midagi spetsiaalsemat vast olla - minu arvamus.
zx6r(04)->zx6r(06)->zx10r(08)-> cbr600rr(07)
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #64 Postitas Ardilla » 28 Juul 2013, 20:39

Kas meil mingi 600 cc klass ka olemas?

madispilt
Postitusi: 142
Liitunud: 05 Mai 2011, 00:23
Tsikkel: FJ600 '88
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #65 Postitas madispilt » 28 Juul 2013, 22:44

Kas meil mingi 600 cc klass ka olemas?


C klassis on nii kuuesajased kui tonnised koos. Rookie 600 -s on siis ainult kuuesajased. Seal aga need kuuesajased kiiremad kui C klassi kuuesajased. Eks sa pead oma kuuesajasele otsa vaatama ja aru saama kui kiire ta on.
Kvaliteetset ringraja varustust saad siit.
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #66 Postitas Ardilla » 28 Juul 2013, 22:51

Palju siis meie kardiradadel 1000 eelist 600 ees on? Neid müüte on igasuguseid, samas mis point on liitril kui ta kuuesajasega võistleb. Pole ise nii suurega sõitnud ei kujuta ette ka. See on mul puht retooriline küsimus. Oskus ja mõistus on vist siiski esmane.

Gsx r liiter ja 600 tühikaalu vahe 16kg aga kw pea 40 vahe ja väänet topelt numbreid vaadates 600 ei tasu üldse kõrvale minna seismagi :)
Kasutaja avatar

Teema algataja
DGAF
Postitusi: 418
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #67 Postitas DGAF » 28 Juul 2013, 23:21

madispilt kirjutas:Eks sa pead oma kuuesajasele otsa vaatama ja aru saama kui kiire ta on.


:mrgreen: Väga hea!


Kardiradadel vast see vahe ei tule eriti välja aga auto24ringi peal (mis on siiski ju suur ja kiire rada) on see vahe ikka päris suur! Kurvikiirus kurvikiiruseks aga niipea, kui kurvist välja tulles gaas lahti saab, astub tonnine eest. C-klassist ülesse poole minnes muutuvad muidugi ka 600sed võrdlemisi mürgisteks.. näiteks 600ste rekord (Superstock 600 siis) on 1,17,576 seega kui tihend lenksu ja sadula vahel on vastav, on võimalik ka 600sega väga kiiret sõitu teha.
born under a bad sign

aivar424
Postitusi: 67
Liitunud: 31 Mär 2013, 19:16
Tsikkel: r6 2007
Tänanud: 1 kord

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #68 Postitas aivar424 » 06 Okt 2013, 00:31

Äkki rinkaässad jagavad kogemusi. Plaan on rinkal kallutama hakata ja kogemuste kasvades võistlema hakata. Mis huvitaks on see, et kas alustada 600 või 1000?
Eelnevast kogemustest niipalju, et 2004a R1 oli tänaval sõitmiseks, rajale ei sattunud kordagi. Samas osa räägib, et alusta 600, siis saad kurvikiirused selgeks, enamik soovitab 1000 alustada. Nii ma siin kahevahel olengi...
Kasutaja avatar

Erkki
Postitusi: 107
Liitunud: 29 Okt 2005, 16:34
Tsikkel: Aprilia RSV 1000 R
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #69 Postitas Erkki » 06 Okt 2013, 01:25

Alusta sellega millega sa ise tunned, et alustada võiks, 600 ja 1000 on nii kui nii erinevad kiirused kurves. Mina alustasin 1000 ja ei kurda :)

:bsmile:
Kasutaja avatar

Madman2
Postitusi: 171
Liitunud: 19 Aug 2012, 01:50
Tsikkel: Honda CBR 900RR '99
Asukoht: Viljandi

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #70 Postitas Madman2 » 07 Okt 2013, 13:15

veidi kallutamisest
[youtube]http://www.youtube.com/v/J73XRDGPcpE[/youtube]

Mustik
Postitusi: 75
Liitunud: 16 Apr 2007, 20:25
Tsikkel: r6 03(rimakas)-S1000RR

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #71 Postitas Mustik » 09 Veebr 2014, 15:36

Oleks paar küsimust seoses klubiga liitumisega ja litsentsi taotlemisega.
Oleks soov hakata sõitma C klassis, Tehniliste nõuetega olen tuttavaks saanud, litsentsi kohta sain aru et see on 20.- kohapeal. Kas see on nii ka sel aastal?

Ehk kui ma soovin liituda x klubiga, kas ma peaks x klubiga ühendust võtma ja soovi avaldama? Mille alusel antud klubid liikmeskonda juurde värbavad? Mis erinevust erinevad klubid omavad(hüved ja kohustused)? Kas on võimalik numbrit taodelda ka klubis olemata?

Litsentsi kohapealt:. Kas see on ühekordne tasu või iga-aastane? Või on 1 neist jääb ning teine iga-aastane? Ehk millal oleks targem hankida täis-litsents?

Ühtlasi mis saab olema sel aastal võistlusest osavõtu tasu( ei suutnud seda kusagilt leida ja ei tea ka eelmise aasta tasu)?

Ühtlasi olen klubi liikmelisuspakkumistele avatud.
Kasutaja avatar

yamahaR66
Postitusi: 217
Liitunud: 07 Sept 2006, 18:57
Tsikkel: Piaggio Zip SP 2
Asukoht: RAKVERE/Tallinn
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #72 Postitas yamahaR66 » 26 Veebr 2014, 10:25

Mustik kirjutas:Oleks paar küsimust seoses klubiga liitumisega ja litsentsi taotlemisega.
Oleks soov hakata sõitma C klassis, Tehniliste nõuetega olen tuttavaks saanud, litsentsi kohta sain aru et see on 20.- kohapeal. Kas see on nii ka sel aastal?

Ehk kui ma soovin liituda x klubiga, kas ma peaks x klubiga ühendust võtma ja soovi avaldama? Mille alusel antud klubid liikmeskonda juurde värbavad? Mis erinevust erinevad klubid omavad(hüved ja kohustused)? Kas on võimalik numbrit taodelda ka klubis olemata?

Litsentsi kohapealt:. Kas see on ühekordne tasu või iga-aastane? Või on 1 neist jääb ning teine iga-aastane? Ehk millal oleks targem hankida täis-litsents?

Ühtlasi mis saab olema sel aastal võistlusest osavõtu tasu( ei suutnud seda kusagilt leida ja ei tea ka eelmise aasta tasu)?

Ühtlasi olen klubi liikmelisuspakkumistele avatud.


Eelmisel aastal oli 20 euri litsents jah, selle hooaja kohta veel ei tea, kuna veel on aega võistlusteni :D
Litsentsi peab ostma iga aasta või iga võistlus, olenevalt siis litsentsi tüübile. Vahet pole, kus klubis sa oled, see on sinu enda huvi. Leiad endale ise sobiva klubi või kui keegi soovitab midagi, ning osadel klubidel on klubimaks. Täislitsents on siis kasulik, kui sa võistled ka välismaal, kui teha väike kalkulatsioon, saad ise ka aru, milal see majanduslikult ära tasub :)
Minu teada peaksid kuskil klubi nimekirjas olema, et saada võistlemisluba.
Eelmisel aastal oli võistluste tasud C-klassil kui ma ei eksi, siis kas 60 euri ja 90 euri, vastavalt eelregamisega v kohapeal. Tavaliselt jääb ta nõks alla 100 euri. See hooaeg alles hinnad selginevad, kui tulevad võistlused, enne ei tea kui võistlusmäärustik paigas on. :bsmile:
Yamaha Jog RR, Yamaha Aerox 100, Aprilia rs 125 , Yamaha R6, Yamaha R1
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 563
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Tsikkel: gsxr1000k4 / crf450
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #73 Postitas westel » 26 Veebr 2014, 10:39

Ei pea kuuluma kuhugi klubisse, kui võistelda tahad. Klubi olemasolu vajalik vaid siis, kui soovid aastast litsentsi.
Välismaal võimalik ka ühekordne litsents osta.

Mustik
Postitusi: 75
Liitunud: 16 Apr 2007, 20:25
Tsikkel: r6 03(rimakas)-S1000RR

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #74 Postitas Mustik » 18 Juun 2014, 09:33

Äkki keegi soovib seletada selle aasta EMV etappide hinnapoliitikat...?
6-7.juuli EMV 2 etapp= 0 infot emakeeles, Soome/Vene/Põhjamaade hinnapoliitika. Esimesest etapist lähtudes, oli ju piisavalt aega et iga klass saaks 2x sõita... Võimalik et ma olen teise etapi ajakavast valesti aru saanud, aga miks C klass saab topelt nr i eest samapalju, samas kui samas rookiele pakutakse juba 2 sõitu... Igatahes miks korraldavad Soomlased Eestis Eesti etappi ning kas bikernieki 4. etapp ja Audru 5. etapp on tulemas C-klassile esimese etapi hinnaga või vähemasti kahe võidusõiduga? Või tuleks algajatel varakult rookiesse kolida, sest seal saab sama raha eest rohkem...?
Kasutaja avatar

VanDahl
Postitusi: 24
Liitunud: 25 Mai 2006, 14:51
Tsikkel: Bmw S1000RR
Asukoht: Tln

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #75 Postitas VanDahl » 19 Juun 2014, 21:49

Päris eemalepeletavalt haiged hinnad on jah.
STUPID FAST
Kasutaja avatar

Maarja
Postitusi: 289
Liitunud: 30 Juun 2005, 12:58
Asukoht: Kiili - Tallinn

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #76 Postitas Maarja » 12 Aug 2014, 19:32

Mustik kirjutas:Äkki keegi soovib seletada selle aasta EMV etappide hinnapoliitikat...?
6-7.juuli EMV 2 etapp= 0 infot emakeeles, Soome/Vene/Põhjamaade hinnapoliitika. Esimesest etapist lähtudes, oli ju piisavalt aega et iga klass saaks 2x sõita... Võimalik et ma olen teise etapi ajakavast valesti aru saanud, aga miks C klass saab topelt nr i eest samapalju, samas kui samas rookiele pakutakse juba 2 sõitu... Igatahes miks korraldavad Soomlased Eestis Eesti etappi ning kas bikernieki 4. etapp ja Audru 5. etapp on tulemas C-klassile esimese etapi hinnaga või vähemasti kahe võidusõiduga? Või tuleks algajatel varakult rookiesse kolida, sest seal saab sama raha eest rohkem...?


Hinna määrab korraldaja. Juulis ei olnud Eesti etapp, mida soomlased koraldasid, soomlased korraldasid Soome etappi vastavalt oma formaadile. Ja eestlased said pidada selle raames oma sõite.
Soomes ei ole Meistrivõistluste raames tegelikult üldse C-klassi, see oli nendepoolne vastutulek, et C sai sõita Yamaha Cupiga koos.
Bikernieki võistluse hind on lätlaste teha ja kuna sept. etapp on rajahardaja enda korraldada, siis hinnad leiad juba auto24ring.ee lehelt ja need on Eesti etapi harjumuspärases suurusjärgus.
Kasutaja avatar

kunn007
Postitusi: 10
Liitunud: 24 Apr 2013, 15:01
Tsikkel: Suzuki 750 K6

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #77 Postitas kunn007 » 06 Dets 2014, 00:44

Küsimus,

Plaanin alustada tuleval aastal rajal võistlemist, olen harjutanud paar aastat ja ei ole kindel millist klassi valida.
Kas peab kuuluma mõnda klubise ja kui peab kuidas seda valida?
Oleks hea kui saaks kellegi kogemusi kasutad või siis koos sõitmas käia (mitte ratast leiutama hakata)
Gunnar.
Tel.56988185
Aravete
Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 444
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: HONDA CBR1000RR
Asukoht: Kose

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #78 Postitas Mait.V » 06 Dets 2014, 07:20

Tere

Ise alustasin 2014 kevadel tõsisemalt ringrajaga ja tegin terve hooaja kaasa. Ise sõidan 2007 Yamaha R6. Läksin kohe Rookie 600 klassi ja ei kahetse, et sellise otsuse tegin. Oleneb sellest kui tõsiselt sa seda asja võtad. Kiirematega sõites arened kiiremini. Näen et sõidad 750? Siis sul kaks valikut - Rookie 1000 või C klass. Võiduvõimalus C klassis suurem aga Rookie 1000 arened kiiremini, saad trenni teha pädevate ja kiirete sõitjatega.
Isiklikult soovitaksin minna esimesel aastal C klassi kui varem pole rinkal käinud. Klubi ei ole oluline. Klubisse on vaja siis kuuluda kui tahad aastast litsentsi teha.
51994779
Kasutaja avatar

kunn007
Postitusi: 10
Liitunud: 24 Apr 2013, 15:01
Tsikkel: Suzuki 750 K6

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #79 Postitas kunn007 » 06 Dets 2014, 10:38

See aasta olen rada viilinud ligikaudu 3500 km ja Soomes sõites sõidan kiirete krupi lõppu aegu.
Klubi, hea meelega lööks kellegiga kampa ja trnni oleks ka parem teha.
Kindlasti on hea olla esimeste seas aga kui c on ainult 4 sõitu siis jääb aasta ehk lühikeseks. Kuna minu ratas on vahepealne peaksin enk mõtlema ratta vahetamisele või esimeseks hooajaks oleks sobilik? Väga ei tahaks hakata uut investeeringut tegema kuna olen seda rattast raja jaoks upitanud.
Gunnar.
Tel.56988185
Aravete
Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 444
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: HONDA CBR1000RR
Asukoht: Kose

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #80 Postitas Mait.V » 06 Dets 2014, 12:48

Ise sõidaks küll selle sama tsikliga edasi. Sõida esimene aasta ära ja siis hakka vaatama mida täpsemalt eelistada. Kui oled varem juba rajal käinud siis võiksid kohe Rookie 1000 klassi minna. Saab võistlusel rohkem sõita ja arened ka kiiremini.
51994779
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 563
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Tsikkel: gsxr1000k4 / crf450
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #81 Postitas westel » 07 Dets 2014, 10:04

Kui kusagil võistlustel osalenud pole, siis esimene aasta soovitaksin C-klassi minna. Seal saab kenasti käe soojaks ja lahedam sõita.
Rookie`s korralik andmine juba ja varasem võistluskogemus tuleks kasuks.
Muidu saad ka nii, et kui C-klassist väheks jääb, siis võid Rookie`t veel lisaks sõita.

Üldjuhul Rookie klassi sõitja C-klassi minna ei saa, kuid C-klassi sõitjat on Rookie klassi lastud küll.
Seda tuleks võistlustel kohtunikega kohapeal rääkida.
Kasutaja avatar

kunn007
Postitusi: 10
Liitunud: 24 Apr 2013, 15:01
Tsikkel: Suzuki 750 K6

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #82 Postitas kunn007 » 29 Dets 2014, 14:39

Numbrit sai taodelda siit:http://www.motoringrada.ee/ aga veebileht ei tööta enam! kas on mingi uus leht?
Gunnar.
Tel.56988185
Aravete

susla
Postitusi: 206
Liitunud: 13 Mai 2008, 00:02
Tsikkel: Back to Honda
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #83 Postitas susla » 30 Dets 2014, 16:20

Tere,
Numbritaotluse vorm avatakse jaanuarist.
Edasine info www.msport.ee lehelt

eq15
Postitusi: 7
Liitunud: 03 Aug 2013, 10:52
Tsikkel: Kawasaki ZX-10R Ninja
Asukoht: Pärnu

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #84 Postitas eq15 » 21 Jaan 2015, 15:11

Tervist!
Oskab keegi öelda kus kohast saaks C-klassi tehniliste nõuete kohta infot ning kogu see muu materjal alustamiseks. Eelnevalt oli see info üleval motoringrada.ee lehel aga nähtavasti on see sait ümber kolinud ning vanad lingid ka ei toimi enam.
Kasutaja avatar

kunn007
Postitusi: 10
Liitunud: 24 Apr 2013, 15:01
Tsikkel: Suzuki 750 K6

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #85 Postitas kunn007 » 21 Jaan 2015, 20:51

Kas enam ei saa stardinumbrit taotleda kui ei kuulu mõnda listis olevasse klubisse?
Viimati muutis kunn007, 21 Jaan 2015, 21:32, muudetud 1 kord kokku.
Gunnar.
Tel.56988185
Aravete

eq15
Postitusi: 7
Liitunud: 03 Aug 2013, 10:52
Tsikkel: Kawasaki ZX-10R Ninja
Asukoht: Pärnu

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #86 Postitas eq15 » 21 Jaan 2015, 21:09

Automaat süsteem ei lasknud jh ilma klubita läbi millegipärast. Aga proovi meili teel saata komisjonile: ringrada@msport.ee
Kasutaja avatar

kunn007
Postitusi: 10
Liitunud: 24 Apr 2013, 15:01
Tsikkel: Suzuki 750 K6

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus #87 Postitas kunn007 » 21 Jaan 2015, 21:58

Tänud,
Gunnar.
Tel.56988185
Aravete




Mine “Kiirendus ja rinka”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist