Arvamusküsitlus teemal elektrivõrr
Moderaatorid: Moded, Rolleri moded
-
Teema algataja - Postitusi: 785
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Tartu-Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Arvamusküsitlus teemal elektrivõrr
Tere kõikidele võrrientusiastidele !
Olen TTÜ tudeng ning olen lõputööks arendanud oma elektrivõrri ideed. Kuna mul endal võrri pole kunagi olnud, siis tuli idee see ise valmistada, kuid modernsemat tehnoloogiat kasutades. Käesoleval aastal oleks vaja diplomitöö ära vormistada ning selleks palun Teie tagasisidet.
Koostasin kolmest küsimusest koosneva küsimuse, võtab kiirematel minuti, et vastata.
http://goo.gl/forms/smrT3E41dU
Video töötavast mehaanikast:
https://goo.gl/photos/5DXBMVS1FKpA7Z1p8
Mõned pildid ja videod albumis:
https://goo.gl/photos/PhDX3c6bbYMFqCdS6
Elektrivõrri idee oli säilitada võrri originaalne välimus ning valmistada niiöelda hübriidjalgratas.
Enda projektis kasutatavate seadmete nimekiri:
Mootor: pinge 37 VDC, max 65A, max rpm 7000, võimsus 2.1 kW, Brushless Outrunner DC mootor (kasutatakse hobilennukitel)
Kontroller: Kelly 48v 55A (100A 30 sek boost). Juhtimine toimub halliandurite tagasiside kaudu. Lisaks regenereeriv pidurdus, piduritule lülitid, gaasirullist mootori pöörete reguleerimine ja muud taolised funktsioonid.
Muud funktsioonid:
Puutetundlik LCD (seda juhib Arduino), mille pealt saab valida erinevaid sõidurežiime. Näiteks saab piirata mootorisse antavat võimsust. LCD kuvab pöördeid, kiirust, tempi, akupinget ja muud infot.
Akud: valikuid on väga palju erinevaid
Halliandurite adaptorplaat: ise 3D prinditud
Mootori kinnitus ning karteriseina tugevdusplaat: ise 3D prinditud (Idee on luua sellise istuga plaat, millele saaks mootori kohe nn "bolt-on" kinnitada ning kõik jääks samas tsentrisse.
Võll el. mootorist siduri hammasrattani: ise treitud.
Muus osas on lihtsalt modifitseeritud olemasolevaid detaile.
Olen TTÜ tudeng ning olen lõputööks arendanud oma elektrivõrri ideed. Kuna mul endal võrri pole kunagi olnud, siis tuli idee see ise valmistada, kuid modernsemat tehnoloogiat kasutades. Käesoleval aastal oleks vaja diplomitöö ära vormistada ning selleks palun Teie tagasisidet.
Koostasin kolmest küsimusest koosneva küsimuse, võtab kiirematel minuti, et vastata.
http://goo.gl/forms/smrT3E41dU
Video töötavast mehaanikast:
https://goo.gl/photos/5DXBMVS1FKpA7Z1p8
Mõned pildid ja videod albumis:
https://goo.gl/photos/PhDX3c6bbYMFqCdS6
Elektrivõrri idee oli säilitada võrri originaalne välimus ning valmistada niiöelda hübriidjalgratas.
Enda projektis kasutatavate seadmete nimekiri:
Mootor: pinge 37 VDC, max 65A, max rpm 7000, võimsus 2.1 kW, Brushless Outrunner DC mootor (kasutatakse hobilennukitel)
Kontroller: Kelly 48v 55A (100A 30 sek boost). Juhtimine toimub halliandurite tagasiside kaudu. Lisaks regenereeriv pidurdus, piduritule lülitid, gaasirullist mootori pöörete reguleerimine ja muud taolised funktsioonid.
Muud funktsioonid:
Puutetundlik LCD (seda juhib Arduino), mille pealt saab valida erinevaid sõidurežiime. Näiteks saab piirata mootorisse antavat võimsust. LCD kuvab pöördeid, kiirust, tempi, akupinget ja muud infot.
Akud: valikuid on väga palju erinevaid
Halliandurite adaptorplaat: ise 3D prinditud
Mootori kinnitus ning karteriseina tugevdusplaat: ise 3D prinditud (Idee on luua sellise istuga plaat, millele saaks mootori kohe nn "bolt-on" kinnitada ning kõik jääks samas tsentrisse.
Võll el. mootorist siduri hammasrattani: ise treitud.
Muus osas on lihtsalt modifitseeritud olemasolevaid detaile.
Minevik: NSR125->MBX80->X-ray 50->GSX-F 600->Tuono Factory->Ninja 600F->XB9R Firebolt->Pegaso 650
Olevik: RR50, Mito 125, 636 Ninja, RSVR 1000 Factory
Tulevik: ??
Olevik: RR50, Mito 125, 636 Ninja, RSVR 1000 Factory
Tulevik: ??
-
- Postitusi: 1149
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZS600
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 52 korda
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Arvamusküsitlus teemal elektrivõrr
TTÜ tudeng peaks rääkima tehniliselt õigete terminitega
Mõistet võrr tehnikas ei eksisteeri - on mopeed, pisimopeed ja mootorratas. Aga edu projektiga!
PS Kas sinna vedava hammaka poole laagrit ei saa panna (või sa ei ole mehhanika tudeng?)? Kuida see pool üldse toestatud on, kas ainult mootori otsale?

PS Kas sinna vedava hammaka poole laagrit ei saa panna (või sa ei ole mehhanika tudeng?)? Kuida see pool üldse toestatud on, kas ainult mootori otsale?
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
-
- Postitusi: 1434
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: kmz sidecar, bandit 600
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Arvamusküsitlus teemal elektrivõrr
PS: seal vedava HAMMAKA pool juba on tehase originaalmootoris laager - väntvõll toetub kahele laagrile ( kas selle elektrivariandi puhul on laager siis ära jäetud v?
...ja kui on hammakas, mitte hammasratas, siis võib võrr ka öelda.
...ja kui on hammakas, mitte hammasratas, siis võib võrr ka öelda.

Re: Arvamusküsitlus teemal elektrivõrr
Krt. See on väärt ettevõtmine. Vahest peab ka lihtsalt hea mõtte teoks tegema isegi kui tekib küsimus et "milleks".
Biker.ee. Mootorratturite kohkumispaik.
-
- Mode/Toetajaliige
- Postitusi: 1238
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome-Riihimäki
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 52 korda
Re: Arvamusküsitlus teemal elektrivõrr
See jäi natuke ebaselgeks...
Loodan et sa ei kasuta vana raami?
See oleks meeletult kolakas ja raske, pigem võiks võtta suuna jalgratta raamile ja luua midagi universaalset ja lihtsalt kinnitatavat, enim toodetut silmas pidades.
Umbes nii nagu esimesed sääreväristajate mootorid, mis olid just jalgratta raamile mõeldud.
Siinkohal ei peaks isegi oluliseks selle abil sõitmist, vaid nö. abivarjant edasi liikumiseks oleks ka täiesti ok.
Muidu igati hea projekt!
Elektrivõrri idee oli säilitada võrri originaalne välimus ning valmistada niiöelda hübriidjalgratas.
Loodan et sa ei kasuta vana raami?
See oleks meeletult kolakas ja raske, pigem võiks võtta suuna jalgratta raamile ja luua midagi universaalset ja lihtsalt kinnitatavat, enim toodetut silmas pidades.
Umbes nii nagu esimesed sääreväristajate mootorid, mis olid just jalgratta raamile mõeldud.
Siinkohal ei peaks isegi oluliseks selle abil sõitmist, vaid nö. abivarjant edasi liikumiseks oleks ka täiesti ok.
Muidu igati hea projekt!

-
Teema algataja - Postitusi: 785
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Tartu-Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: Arvamusküsitlus teemal elektrivõrr
Minu koostu kõige suurem puudus minu meelest ongi juba väljatoodud võlli toestuse puudumine. Mul on mudel välja joonistatud, kuidas isetehtud võĺl väntvõlli laagrile toetuks. Murekohaks on sellise võlli valmistamine. Ei ole ma sündinud treial ning seni on kõik mulle teenuse pakkumisest keeldunud. Samas ei raatsiks ma sellise vidina eest 100 euri välja käia, teades, et ilmselt on 3 katselahendust vaja veel teha. Pigem punnin ise edasi, saabki hea praktika treipingi taga (sellist käelist tegevust polnud kooliajal ette nähtud).
Raami osas on mul väga hea ja lihtne katsetada Riga 13 raami peal. Ei pea hakkama leiutama tagumisele rummule vasakule ketiratast. Olen proovinud jalgratta rummule ketiratast külge istudada, kuid tulutult. Viskas liiga palju ja kett tuli tihti maha. Selleks on mul soetatud vintage väljanägemisega kolme rummusisese käiguga ning vasakul pool piduriketta valmidusega rumm. Sellisel juhul saab sinna üsna lihtsa vaevaga ketiratta lisada. Eks näis, kuhu veljele selle paigaldan.
See D-6 mootor sobitubki igale klassikalise raamikujuga jalgrattale, nii naisteka kui ka meesteka raamile. Ideaalis näen seda samuti Riga 13st kergema raami peal.
Raami osas on mul väga hea ja lihtne katsetada Riga 13 raami peal. Ei pea hakkama leiutama tagumisele rummule vasakule ketiratast. Olen proovinud jalgratta rummule ketiratast külge istudada, kuid tulutult. Viskas liiga palju ja kett tuli tihti maha. Selleks on mul soetatud vintage väljanägemisega kolme rummusisese käiguga ning vasakul pool piduriketta valmidusega rumm. Sellisel juhul saab sinna üsna lihtsa vaevaga ketiratta lisada. Eks näis, kuhu veljele selle paigaldan.
See D-6 mootor sobitubki igale klassikalise raamikujuga jalgrattale, nii naisteka kui ka meesteka raamile. Ideaalis näen seda samuti Riga 13st kergema raami peal.
Minevik: NSR125->MBX80->X-ray 50->GSX-F 600->Tuono Factory->Ninja 600F->XB9R Firebolt->Pegaso 650
Olevik: RR50, Mito 125, 636 Ninja, RSVR 1000 Factory
Tulevik: ??
Olevik: RR50, Mito 125, 636 Ninja, RSVR 1000 Factory
Tulevik: ??
-
- Mode/Toetajaliige
- Postitusi: 1238
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome-Riihimäki
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 52 korda
Re: Arvamusküsitlus teemal elektrivõrr
Neid võrri mootori komplekte jalgratastele, müüakse siiani, (Ka Eestis ) tasub otsida netist ja natuke kopeerida lahendusi. 

Re: Arvamusküsitlus teemal elektrivõrr
Fikseeri siduri kaas ära (puksid ümber kinnituspoldi kahte kohta)ja kinnita kaane külge teljejupp ühte otsa pidi flantsiga ja laager, mis mahub hammika sisse ja toetab seda väljaspoolt. Kui Sa nüüd aru saad sellest segasest kirjeldusest.
Aku ära mahutamine nii et see viisakas jääks on ka omaette kunst. Tagumise paagiga Riga sobiks hästi aga see oli juba uuena suht rõve aretis.
Aku ära mahutamine nii et see viisakas jääks on ka omaette kunst. Tagumise paagiga Riga sobiks hästi aga see oli juba uuena suht rõve aretis.
Biker.ee. Mootorratturite kohkumispaik.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist