Trans Euro Trail - TET

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded


laurikaks
Postitusi: 59
Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #31 Postitas laurikaks » 31 Aug 2017, 11:52

Panin kokku kaks mõtet: mobiilidel pakutavate GPS rakenduste halvasti kasutatava kaardi ja TET raja. Kasutasin kaardi joonistamisel sportkaardile sarnast tähistust: suur osa kaarti on valge, teed mustad. Suuremad teed jämedad jooned kollase piiriga, väiksemad teed kitsamad mustad või lausa katkendlikud jooned.
Peale on kantud TET Soome - Leedu rada paksu rohelisega. Ja kui on, siis ka vaatamisväärsused-öömajad.
Ainult 2 nuppu on vaja - üks tsentreerib kaardi (suur, kindaga vajutatav nupp), teine võimaldab kaarte riigi kaupa alla laadida.
Rajal veel testinud ma ei ole, kes tahab proovida, siis PM mulle Apple kasutajanimi. Saan testversiooni jagada.
Vajalik on iOS 9.3 või uuem.

Kokku tuli selline:

Simulator Screen Shot 31 Aug 2017, 11.40.17.png

Simulator Screen Shot 31 Aug 2017, 11.40.32.png

Simulator Screen Shot 31 Aug 2017, 11.47.49.png


võrdluseks teisel pildil oleva suurendusega sama koht Google kaardil:
IMG_0880.PNG


Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4188
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 355 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #32 Postitas Macintosh » 31 Aug 2017, 12:25

laurikaks kirjutas:Panin kokku kaks mõtet: mobiilidel pakutavate GPS rakenduste halvasti kasutatava kaardi ja TET raja. Kasutasin kaardi joonistamisel sportkaardile sarnast tähistust: suur osa kaarti on valge, teed mustad. Suuremad teed jämedad jooned kollase piiriga, väiksemad teed kitsamad mustad või lausa katkendlikud jooned.

Mis kaardi aluseks on ja kuidas sa kaardi selliseks said?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

laurikaks
Postitusi: 59
Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #33 Postitas laurikaks » 31 Aug 2017, 12:28

Macintosh kirjutas:
laurikaks kirjutas:Panin kokku kaks mõtet: mobiilidel pakutavate GPS rakenduste halvasti kasutatava kaardi ja TET raja. Kasutasin kaardi joonistamisel sportkaardile sarnast tähistust: suur osa kaarti on valge, teed mustad. Suuremad teed jämedad jooned kollase piiriga, väiksemad teed kitsamad mustad või lausa katkendlikud jooned.

Mis kaardi aluseks on ja kuidas sa kaardi selliseks said?


Info tuleb OpenStreetMapist, kujundab mapcss. Sobilikku teenust pakub https://getyourmap.com/.
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 676
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 9 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #34 Postitas stev666 » 31 Aug 2017, 13:15

Garminile ka sellist kaarti nüüd....
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 470
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 86 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #35 Postitas Jesper » 31 Aug 2017, 13:46

Need navijutud on juba nii mitme teema vahel laiali, et läheb kordamiseks, aga see kaart on Garminile iidamast-aadamast olemas: http://garmin.openstreetmap.nl/
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1238
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #36 Postitas ranel » 17 Sept 2017, 15:42

Vaadates teiste pilte, siis ranel ja sinilind123 endiselt suudavad ülihästi selle pori üles leida. Seekord oli meiega koos seiklemas ka Hr.Nõel. 2,5 päeva Ida-Virumaalt Konjust Kavastu parveni. Kui välja puhanud sellest, eks siis kirjutab natuke pikemalt ka. Muidu aga väga äge ikka küll, et selline teekond on ette joonistatud.

Senikaua teaser.

Pilt
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

Hr.Nõel
Toetajaliige
Postitusi: 1274
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 54 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #37 Postitas Hr.Nõel » 17 Sept 2017, 18:19

Nõel ütleb ka suure aitähh seltskonnale. Teiega oli vaffa. :bsmile: :bsmile:
Praegu väsinud, aga millalgi kirjutame, joonistame. Meie kohta kehtib vanasõna- Kui siga tahab, siis küll ta ka selle pori leiab.
Vahepeal oli teele ette lausa paneele veetud.
Pilt

Ja Randelile suur (w) (w) (w) . Vägeva asja oled kokku pannud.
Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com

iSlanderEST
Postitusi: 138
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #38 Postitas iSlanderEST » 18 Sept 2017, 05:23

Me lõpetasime 3 päevaga kogu raja. Vihma saime peaaegu koguaeg ja need 2 mudast kohta tulevad tuttavad ette :D Betoonist mööda saamiseks pidin sõbra abi kasutama, sest 1. oli väga pehme ja 2. küljekotid tegid ratta natuke laiemaks kui ma arvasin :D
Kasutaja avatar

Jaffimees
Postitusi: 184
Liitunud: 27 Veebr 2004, 08:52
Asukoht: Tln. Tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #39 Postitas Jaffimees » 20 Sept 2017, 17:44

Tere!
Sooviks ka seda rada sõita aga mul on odav Hiina GPS Igo Primo kaartidega (selline: http://www.ebay.com/itm/Waterproof-Moto ... SwOVpXV9DB).
See sööb ainult .kml faile.
Olen proovinud igasuguste tasuta konverteritega seda Eesti TET .gpx faili kuidagi .kml-ks saada aga seni edutult. Enamasti need konverterid võtavad selle .gpx POI-d ja asuvad neid alfabeetilises järjestuses omavahel ühendama, tulemus on üle 6000 km eesti ühest otsast teise sõelumine. Pole ise nii pädev selles kaardimajanduses, ehk keegi saaks aidata?
Jarko
Jawa 350
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 470
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 86 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #40 Postitas Jesper » 20 Sept 2017, 18:32

Proovi http://www.gpsvisualizer.com , ma sain sellega tehtud .kml-ist kenasti Google Earthis pildi ette.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4188
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 355 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #41 Postitas Macintosh » 20 Sept 2017, 20:07

Parim konverter on Routeconverter, konverteerib ka väga eksootilisi faile. Mina keerasin endal iGO jaoks sellega sobivasse formaati.
https://www.routeconverter.com

TÄIENDATUD:
KLM faili saad endale laadida siit: https://goo.gl/1fFrG8
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Jaffimees
Postitusi: 184
Liitunud: 27 Veebr 2004, 08:52
Asukoht: Tln. Tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #42 Postitas Jaffimees » 22 Sept 2017, 09:03

Igo kaardirakendus toetab vaid maksimaalselt 99 waypointi ühele teekonnale. See TET Eesti osa koosneb 17550 waypointist. Routeconverter tegi 178 eri faili kogu raja läbimiseks. Põhimõtteliselt peaks terve raja läbi joonistama uuesti minimaalsete punktidega, et säiliks algne rada.
Jarko

Jawa 350
Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 342
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #43 Postitas h0lger » 22 Sept 2017, 09:52

Kui mul on aega umbes pool päeva või suts rohkem, siis millise lõigu (pigem põhjapool) võiks ette võtta kui tahaks sellist pigem keerulist sõitmist?
Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.

morse
Postitusi: 163
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #44 Postitas morse » 22 Sept 2017, 10:13

h0lger kirjutas:Kui mul on aega umbes pool päeva või suts rohkem, siis millise lõigu (pigem põhjapool) võiks ette võtta kui tahaks sellist pigem keerulist sõitmist?

Väike näide eelmisest nädalast selle kohta, mida Holger peab silmas kui ta räägib "pigem keeruline sõitmine" :bsmile:
IMG_3512.JPG
oih!
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1238
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #45 Postitas ranel » 22 Sept 2017, 10:22

morse kirjutas:
h0lger kirjutas:Kui mul on aega umbes pool päeva või suts rohkem, siis millise lõigu (pigem põhjapool) võiks ette võtta kui tahaks sellist pigem keerulist sõitmist?

Väike näide eelmisest nädalast selle kohta, mida Holger peab silmas kui ta räägib "pigem keeruline sõitmine" :bsmile:
IMG_3512.JPG

See on Eesti rajalt pärit???
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 342
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #46 Postitas h0lger » 22 Sept 2017, 10:45

Ei, see pole TET.
Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.

morse
Postitusi: 163
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #47 Postitas morse » 22 Sept 2017, 10:52

ranel kirjutas:
morse kirjutas:
h0lger kirjutas:Kui mul on aega umbes pool päeva või suts rohkem, siis millise lõigu (pigem põhjapool) võiks ette võtta kui tahaks sellist pigem keerulist sõitmist?

Väike näide eelmisest nädalast selle kohta, mida Holger peab silmas kui ta räägib "pigem keeruline sõitmine" :bsmile:
IMG_3512.JPG

See on Eesti rajalt pärit???


OK! Sorry, et risustan teemat (teadsin, et see küsimus kerkib).

Tegelt on nii, et läksime justnimelt TETi põhjapoolset otsa sõitma, kuid Kõrvemaa kandis juhtus nii, et teed juhatasid meid ise... See pilt on kusagil selle spordikeskuse tagustes metsade/soode sügavuses ja ilmselt ei kuulu kuidagi TETi koosseisu. (Seal oli 6 või 7 hiigellompi reas, millest 4 võtsin ma suure laine saatel kõrgel kiirusel, seejärel Holger küttis mööda ja asi lõppes sellega, et ta pidi käigu välja võtmiseks sukelduma (crash) )

Igal juhul meil plaan Holgeriga homme tagasi minnna ja seekord tahaks sõita sarnase raskusastmega kruusa/metsa ja sood aga justnimelt TETi peal.

Nii et, soovitusi?
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 76
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 8 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #48 Postitas desmorado » 22 Sept 2017, 11:14

morse kirjutas:
h0lger kirjutas:Kui mul on aega umbes pool päeva või suts rohkem, siis millise lõigu (pigem põhjapool) võiks ette võtta kui tahaks sellist pigem keerulist sõitmist?

Väike näide eelmisest nädalast selle kohta, mida Holger peab silmas kui ta räägib "pigem keeruline sõitmine" :bsmile:
IMG_3512.JPG


Tuttav lomp. Paar nädalat tagasi sai ka sinna "sukeldutud" ja siis sikutatud.
Kõrvemaa_2017 001.JPG


Vabandust OT pärast ...

morse
Postitusi: 163
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #49 Postitas morse » 22 Sept 2017, 11:21

desmorado kirjutas:Tuttav lomp..


Ajeee!! Oli ju äge tee :mrgreen:
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 455
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 17 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #50 Postitas randel » 22 Sept 2017, 11:44

Jaffimees kirjutas:Igo kaardirakendus toetab vaid maksimaalselt 99 waypointi ühele teekonnale. See TET Eesti osa koosneb 17550 waypointist. Routeconverter tegi 178 eri faili kogu raja läbimiseks. Põhimõtteliselt peaks terve raja läbi joonistama uuesti minimaalsete punktidega, et säiliks algne rada.


TETi rada on .gpx formaadis ehk inglise keeles "track" ehk "jälg" varem läbitud teekonnast. Tracki punktide arv sõltub gpsi seadistusest, millise aja tagant ta oma asukoha määrab ja iga kord tekib sellest punkt. Kahe punkti vahel on alati sirge. Mida sagedamini asukohta määrata, seda täpsemalt vastab jälg läbitud teekonnale ja seda rohkem on ka punkte.

Kuna TET Eesti rada on umbes 1000km pikk, vastab 17000 punkti keskmiselt punktile iga 60m tagant. 99 punkti korral oleks üks punkt 10km kohta, mis ilmselgelt ei taga looduses üheselt arusaadavat teekonda.

Sellisel juhul on vaja kasutada "route": selle all peetakse enamasti silmas navigeeritavat "teekonda", kus gps valib kasutaja poolt ette antud seadistuste järgi (kiirem aeg, lühim teekond jne) ise teekonna kasutaja poolt määratud punkti/punktidesse (waypointi) mööda teid. Kahe punkti vaheline teekond sõltub gpsist, kaks erinevat seadet ei pruugi sama teekonda valida sõltuvalt kasutatavast kaardist, seadme tarkvarast ning kasutaja seadistusest.

Vanemad/lihtsamad navigaatorid ei toeta tracki näitamist või limiteerivad väga tugevalt, mitmest punktist kuvatav track koosneda võib. Käsi-gpsid (Montana jt) on selles osas oluliselt paremad ja paindlikumad. Uuemad Zumod saavad ka tracki kuvamisega hakkama.

Kui GPS ei toeta tracki kuvamist, siis ei olegi minu teada muud head lahendust, kui joonistada ise (arvutis) vastav route valmis. Arvestama peab ka, et arvuti ja seadme loogikad ei pruugi alati kokku minna, samuti iga kord, kui etteantud rajalt hälbimise tõttu asub gps teekonda ümber arvutama, ei pruugi see enam algse trassiga kokku minna.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4188
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 355 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #51 Postitas Macintosh » 22 Sept 2017, 12:13

Jaffimees kirjutas:Igo kaardirakendus toetab vaid maksimaalselt 99 waypointi ühele teekonnale. See TET Eesti osa koosneb 17550 waypointist. Routeconverter tegi 178 eri faili kogu raja läbimiseks. Põhimõtteliselt peaks terve raja läbi joonistama uuesti minimaalsete punktidega, et säiliks algne rada.

Ma lasin prooviks GPSvisulizerist raja läbi koos liigsete punktide eemaldamisega. 3980 punkti. Täiesti loetav ja navigeeritav aga see annab tulemuseks 40 erinevat .klm faili. Seda on ikka liiga palju. Kas see 99 punkti piirang on reaalses elus testitud või tugineb ainult RouteConverterist saadud infole?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 470
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 86 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #52 Postitas Jesper » 22 Sept 2017, 12:24

99 punkti piirangu puhul on ilmselt oluliselt mõistlikum üks õhtupoolik võtta ja trass käsitsi sisse joonistada - lõppkokkuvõttes ega see Eesti nüüd nii keeruline ka pole, 10km on vbl liig, aga usun et keskmiselt umbes 3km resoga ei ole eksimist karta. Paned lihtsalt ainult olulisemad pöörded sisse näiteks.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1238
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #53 Postitas ranel » 23 Sept 2017, 13:47

Jesper kirjutas:99 punkti piirangu puhul on ilmselt oluliselt mõistlikum üks õhtupoolik võtta ja trass käsitsi sisse joonistada - lõppkokkuvõttes ega see Eesti nüüd nii keeruline ka pole, 10km on vbl liig, aga usun et keskmiselt umbes 3km resoga ei ole eksimist karta. Paned lihtsalt ainult olulisemad pöörded sisse näiteks.

Lihtsam on androidi kasutada. Kõige kauem võttis aega mõistada, et kuhu kausta see raja fail tõsta ja oligi kõik. Ei mingeid failide ümber konvertimisi ega muud jura. Meil endal tuli kohviku lauas idee tet-i sõitma minna ja kohapeal sai alla tõmmatud seal äpp, rada ning rada õigesse kausta pandud.

See tet-i eesti raja fail oli nagunii mingi 2,6mb. Ei tundu väga mõttekas seda faili väga enam töötlema hakata ju. Kui rakendus ei toeta, siis võta lihtsalt teine etem rakendus.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

Perry
Postitusi: 20
Liitunud: 15 Juun 2016, 17:11
Tsikkel: Honda Varadero xl 1000
Asukoht: Tartu
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #54 Postitas Perry » 24 Sept 2017, 21:28

Kui eile sõitsin bikeri kasutaja Akvanaudi gpx tracki järgi rada "möödu kruusa ümber eesti" Valgast Lillini (algus ja lõpp Tartus , kilometraazilt 320 km) siis täna otsustasin minna sama tracki pidi Võnnust peale ja jõuda Värskasse välja - aga, et tagasi Tartusse ka vaja jõuda siis tagasitee valisin TET-i raja nii, et TET trassile läksin Värskast ja lõpetasin Võnnus.

Kuna eilne sõit oli veel kontides siis oli vaja hommikul kõvasti muneda enne kui teele sai asutud ja start oli alles kell 13. Andsin siis kõvasti hagu, et plaani järgi olla kell 16 hiljemalt Värskas ja sealt tagasiteele keerata. Kui "mööda kruusa ümber eesti" see jupp (Võnnu - Värska) midagi ülivinget ei olnud siis seda rohkem ootasin TET-i trassi peale minekut. Kohe Värskast peale keerates pandi mingit purret ületades proovile :-) ja edasi oli ainult lust ja rõõm lasta. Meenikunnos Valgejärve ääres tegin kiire söögi priimusel ja uhasin edasi. Rada oli täiesti viimasepeal kuni jõudis Timo karjäärini Mõujärve juures - karjäär oli üheks suureks liivaväljaks buldooseriga lükatud nii, et ca 200 meetrit pidi lihtsalt pehme lahtise liiva peal sõitma. Õnneks olid eelnevate TET-i meeste jäljed ees näha nii, et tegin südame kõvaks ja keerasin lihtsalt gaasi peale. Jumalale tänu, et sinna ennast sisse ei kaevanud ja kuidagi sinka-vonka sai sealt läbi uisutatud. Edasi oli juba lihtne ja mõnus kuni jõudsin Akste metsade vahele. Kui eelnevalt olid lihtsalt mõned suuremad porilombid pinnasteel olnud siis seal läks metsas ikka päris kitserajaks ära ja põhi oli kohati väga mäda. Seal panin korra ühes mülkas külje ka maha. Aga hullu ei midagi, tsikkel püsti ja edasi. Seal tundisin küll, et mõni tore kaastsiklist oleks võinud moraalseks toeks olla olnud. Ahja - Võnnu vaheline oli juba vormistamise küsimus.

Tartus Tagasi olin 19:30, kilomeetreid 230. Osmand äpp töötas laitmatult ja minu mammut Varadero tõestas järjekordselt, et kui peale keerata ja mitte vedelaks lüüa, siis ronib igalt poolt läbi. Oli üks äraütlemata tore nädalavahetus.
Kasutaja avatar

Perry
Postitusi: 20
Liitunud: 15 Juun 2016, 17:11
Tsikkel: Honda Varadero xl 1000
Asukoht: Tartu
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #55 Postitas Perry » 26 Sept 2017, 21:39

Ei tea kas peaks arsti poole pöörduma sest mingi seletamatu sõidutõbi on viimasel ajal nii kõvasti küljes ja kuna täna töö lubas vabaks võtta, siis mõtlesin, et ilm on ilus ja võiks minna järjekordsele TET-i tiirule.

Tartust start 14:00 ja suunaks Elistvere, et sealt trassile pöörata. Voorte peal oli väga mõnus lasta ja rada hea ja vaated ilusad. Edasi Palamuselt Laiuse poole oli lihtsalt üks kruusateel sõitmine aga sealt edasi läks kohe põnevamaks. Üle Jõgeva-Mustvee maantee minnes oli vaja mingist tehase territooriumist läbi sõita - seal tekkis algul väike segadus, et kus see tee siis õigupoolest läheb aga otseselt märke polnud, et läbisõit keelatud ja tehase taga see teeots oligi. Algul oli seal küllalt mudane tee aga mõne aja pärast jõudis põldude vahele välja ja siis oli juba lust lasta. Sellist ilusat vaheldusrikast kruusateed oli kuni Venevereni kust algasid lõputud ja silmapiirini ulatuvad RMK metsasihid. Seal sõites tundisin küll, et siin vist 20 km raadiuses ühtegi inimest ei leiaks kui midagi juhtuks. Tundusid meeletult suured metsamassiivid. Kohati oli kehvemat teekatet aga üsna palju sai lasta ca 80 km/h kiirusega. Muidugi kui juba tunde oled uhanud siis on oht, et muutud veidike uljaks ja lohakaks ning vahepeal pidi ikka endale ütlema, et võta nüüd veidi hoogu maha :-) ja pidin selja taha kobama kas topcase on ikka alles.

Kuna generaalplaan nägi ette, et kell 18 võiks olla Mustvee tanklas tagasiteel siis pidin mõtlema, et millisest trassi lõikavast maanteest Peipsi poole ära keerata, et kodudeel pimeda peale ei jääks. Oonurme jõudes, Rannapungerja - Rakvere maantee ja trassi lõikumiskohas, olin dilemma ees, et kas sõita edasi või keerata ära. Kella vaadates oli aega just-kui veel küll ja otsustasin Iisakusse edasi kütta. Jällegi oli tee algus mudane aga mõne aja pärast jõudsin järjekordsetele RMK metsasihtidele ja sai hullumoodi peale keeratud. Sealkandis oli juba mõningaid korlilasi metsasaadusi korjamas näha. See vist oligi kõige kiirem lõik kogu trassi jooksul sest vahepeal sai ikka täitsa maantee kiirustega lasta.

Ja kui Iisakus olin siis tundus, et mis seal ikka, lähen siis juba trassi pidi Peipsini välja. (Nüüd takkajärgi kodus kaarti vaadates näen, et algne TET rada mille ammu tõmbasin ja praegune TET rada erinevad seal Isaku-Alajõe vahelisel osal). Rada keerutas ümber Iisaku ja läks järjest koledamaks kuni jõudsin ka selle paneelini millest Hr Nõel, ranel ja sinilind123 pildi panid. Seal oli jupp teed kus mõistlikum oli sõita põllu peal kui seda laudani viivat mudateed. Kõige rohkem pelgasin, et äkki jõuan varsti selle mudase koha peale millest siin ülevalpool pilt on pandud aga üksinda nabani pori sisse ma küll kaevata ei tahtnud. Õnneks olin varsti kõvakattega teel ja Peipsi ääres väljas. Mustvee tanklasse jõudsin 18:30 nii, et enam-vähem graafikus püsisin. Kui metsavahel lastes oli olla suht okei siis tagasiteel maateel hakkas tiba külm - õhtud lähevad ikka juba jahedaks.

Päeva kogukilometraaz tuli 280 km millest TET trassi ca 180 km . Aega stardist finisini umbes 6h 15min
Kasutaja avatar

vaix
Postitusi: 78
Liitunud: 24 Juun 2007, 14:37
Tsikkel: FZS 600 Fazer ja KLE 500
Tänatud: 5 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #56 Postitas vaix » 27 Sept 2017, 09:40

Otsustasin ka enda TET kogemuse kirja panna. Eesti TET-i sõitsime läbi kahekesi (kasutaja Villu. –ga). Plaan oli läbid rada 3 päevaga. Alustasime Tallinnas sadamast 21.09.17 kell 9:20. Kuna ma ei ole eriline telgis ööbija siis panime paika plaani, et ööbime RMK metsaonnides. Esimese õhtu plaan oli jõuda Varessaaare metsaonni ning teine öö oli plaanis jõuda Liipsaare metsaonni. Reaalsus oli aga selline, et kumbagi metsaonni me ei jõudnud ja ööd veetsime siiski telgis (1. öö Liivjärve lõkkekoht 2. öö Otteni lõkkekoht.) Kes Villu. –ga koos on sõitnud, need teavad, et nii kui on asfalt või laiem/kiirem kruusa lõik, nii hakkavad tema silmad metsapoole vaatama, et ehk saab kusagilt mõne metsasihi või raja võtta. Seega pidin kümneid kordi talle meelde tuletama, et me sõidame ikkagi TET-i. Esimesed ca. 40km oli puhas asfalt, siis aga läks juba põnevaks. Korraks sai keeratud offroad parki ning seal harjutatud, sest mäletasin, et karu soovitas harjutada tõusude võtmist. Veidi aega edasi sõites siis jõudsimegi selle kurikuulsa tõusuni, mille kohta Villu FB-s kirjutas, et sealt ei oleks ka kergega ülesse sõitnud. Vahetult enne tõusu oli korralik veetakistus (vett on taevast ikka korralikult alla tulnud), mis välistas hoovõtmise. Ülesse saime siis nii, et üks jalutas tsiklit lenksust ning teine lükkas tagant. Edasi kulges rahulikult, kuni jõudsime ka siin foorumis näidatud mudaauguni. Meil oli laagriplatsini alla 10 km-i. Läksin ees ning sõitsin probleemideta läbi, ei midagi hullu, Villu sõitis järgi ning võisime teed jätkata, kuid üks väike lombike oli veel ees. Tagumine ratas vajus harja pealt ära, tsikli tõmbas risti. Ma olen suhteliselt lühike ning minu jalad lombi põhja ei ulatanud, nii ma sinna külili prantsatasin. Villule tegi see muidugi nalja, kuid karma sai ka tema kätte, mõned kilomeetrid edasi suutis ka tema tsikli külili panna. Esimese päeva TET distants ca 330 km. Teine päev algas kohe sellega, et Villu keeldus koheselt TET-iga jätkamast ning leidis metsasihid, kus sai harjutada nii tõusude kui laskumiste võtmist, ca. 5km hiljem jõudsime ikkagi TET-i peale tagasi. Otsustasime, et vaatame palju meil siis sellest Varessaare metsaonnist puudu jäi, ca. 3h. Põnev oli see, et kui selle onni kirjeldust lugeda, siis autoga juurde ei saa vaid auto tuleb jätta parklasse ning 2km kõndida, meie tsiklitega lootsime siiski onnini sõita. Tee pealt näitas silt onnile, kuid kus on parkla? Hakkasime siis seda mudast teed mööda minema ning 200 m pärast avastasime, et on keelumärk ja laiem ala, see oligi siis see parkla, kuid millise autoga parklasse pidi sõitma seda ma ette ei kujuta. Keelumärgist edasi ei sõitnud, sest siis läks tee veel hullemaks. Jumal tänatud, et me ööseks sinna ei jõudnud. Teise päeva sõitmise märksõnad on kitsas sirge kruusatee 5km, siis pööre ja jälle kitsas sirge kruusatee 5km, siis pööre jne. Tegelikult oli ka metsas sõitmist. Teise päeva TET ca. 380 km. Kolmas päev algas sellega, et hommiku puder jäi tegemata. Õues oli nii jahe, et priimuse gaas otsustas mitte aurustuda, pool tundi oli tuli alla, kuid vesi keema ei läinud. Ega midagi, kodinad kokku ning olerex-i putru sööma. Sõitnud olime mingi tunnikene, kui avastasime ühe ilusa liivavälja koos tõusudega, läksime siis hullama. Järsku avastasime, et mingi tsiklimees tuleb mööda TET-i. Villu läks juttu puhuma ning tuli välja, et Marko plaanib minna Tartust Valka sünnipäevale ning valis liikumiseks TET-i. Edasi liikusime kolmekesi. Loomulikult jätkus Villul soov alati kuhugi mujale keerata, kus tundus põnevam. Nii otsustas ta ka pärast Värskat paremale keerata. Sai veidi aega siis Villu TET-i sõidetud, kui jõudsime tagasi õige TET-i peale. Siis hakkas Villu rääkima, et siin piiri ääres on üks saabas, kust saad läbi venemaa sõita, et hullult tahaks sealt läbi sõita, tundub huvitav. Kaarti vaadates tõdesime, et Villu valitud tee, läks sellest saapast mööda. Võru ja Põlva maal oli neid mudas puurimisi päris omajagu ka TET-il. TET-i lõpetasime 23.09.17 kell 15:25. Kolmanda päeva TET ca. 240 km. Marko läks edasi valka ning meie otsustasime läbi läti Rõugesse sõita. Nüüd ei suutnud ma enam Villut tagasi hoida, TET oli läbi ning nüüd hakkas metsasihtide vallutamine. Need ca. 40 km pärast TET-i olid rohkem mudased kui kogu TET kokku.
Suured tänud TET-i rajameistritele. Omalt poolt tänan ka Villu.-t et ta mind välja kannatas.
20170923140256_IMG_7630.JPG
20170921121758_IMG_7595.JPG
20170921121359_IMG_7594.JPG
DSC_0088 (1).JPG
download_20170921_204323.JPG
XS 400 -> XV 535 -> XL 600 V Transalp -> FZS 600 S Fazer ja KLE 500
Kasutaja avatar

vaix
Postitusi: 78
Liitunud: 24 Juun 2007, 14:37
Tsikkel: FZS 600 Fazer ja KLE 500
Tänatud: 5 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #57 Postitas vaix » 27 Sept 2017, 09:56

Ja nii läks tee edasi pärast TET-i
20170923171743_IMG_7642.JPG
20170923165001_IMG_7640.JPG
DSC_0090 (1).JPG
DSC_0089.JPG

Vaix
XS 400 -> XV 535 -> XL 600 V Transalp -> FZS 600 S Fazer ja KLE 500

iSlanderEST
Postitusi: 138
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #58 Postitas iSlanderEST » 27 Sept 2017, 11:08

Lisaks enda video ka siis juba juurde:


Mägi jäi vallutamata, proovisime ka ratta kõrval üles minna, aga üks juurikas(või kivi) jäi ette ja tagaratas kaevas sisse, lihtsam oli uuesti tagurpidi alla tulla (videos näha, kui rahulikult :bsmile: )
FUN oli :P
Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 836
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #59 Postitas sinilind123 » 27 Sept 2017, 20:51

Tere,

Proovisin Tyre nimelise programmiga seda enda navisse kopeerida. Ütles, et waypointe on liiga palju. Mida peaksin tegema?
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4188
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 355 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus #60 Postitas Macintosh » 27 Sept 2017, 20:53

Mis marki navi?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee




Mine “Motomatkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist