Mootorratturite reisikirjad

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

AnTyx
Postitusi: 118
Liitunud: 20 Mär 2013, 10:11
Tsikkel: Honda VFR800 VTEC '02
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus #631 Postitas AnTyx » 09 Jaan 2018, 09:55

greenhorn kirjutas:Omal märtsi keskel plaan Vietnamisse minna, Da Nang ja Nha Trang ning samuti ratas rentida, et ringi kruisida. Nagu teada, siis EU juhiload Vietnamis ei kehti, kas kohalikku politseid oli näha ka turiste peedistamas?


Da Nangist saab jah Hai Van mägiteele minna. Mina läbisin seda lõiku rongiga, kuna äärmiselt märg oli (ja rongist samuti ilus vaade).

Juhiload ei kehti, rendikohti see ei koti, politseid ka. Esiteks on seal liikluspolitseid (kollases vormis) üldse äärmiselt vähe, ja tavaline politsei (rohelises vormis) ei tohi liiklejaid peatada ja midagi nendega teha. Teiseks, selleks et liikluspolitsei peataks välismaalast ja hakkaks teda trahvima - isegi Hanois - pead midagi äärmiselt valesti tegema.

Põhimõtteliselt jah, võib IDPd teha ja kaasa võtta, praktikas ei ole seda üldse vaja. Seal Ha Giangis näiteks mulle anti tsikkel neljaks päevaks passi vastu (anti passi fotokoopia, et hotellides ette näidata), aga juhiluba ei kontrollitud üldse, rääkimata A-kati olemasolust.


SFV650>CBR600F3>VFR800

Prets
Postitusi: 215
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Yamaha ST225 Bronco
Asukoht: Auckland, Uus-Meremaa
Tänatud: 1 kord

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus #632 Postitas Prets » 16 Jaan 2018, 11:19

Sõitsin ise Hai Vani läbi 110cc rolleriga (ema istus taga, ei olnud veel kogemusi käikudega masinaga) ilma mingisuguste lubadeta 2016 sügisel. Küll giidiga, aga kokkuvõttes läks päevatuur Huest Da Nangi maksma küllaltki vähe, roller oli korralik, peale kiivri anti ka küünarnuki ja põlvekaitsmed ja helkurvest ja söögid olid kõik hinnas. Seal peab meeletult õnne olema, et ilus ilm oleks. Meil ei old kõige parem ja udutas parajalt. Mägitee ise küllaltki liiklusvaba, ainsad seal ongi turistid ja elusloomaveokid, sest muu liiklus läheb otse läbi tunneli. Tee ise küllaltki lamp ja lühike, mõned kilomeetrid ainult, kusiganes sisemaal mägedes oleks küllaltki vingem ja vähem liiklust.

Peale Hai Vani sai veel mitmel pool Vietnamis kaherattalisel ringi pandud, liikluspolitseid vist nägin kolme nädala jooksul korra ja minust ei tehtud väljagi. Üldiselt avalik saladus, et ülevalt on antud karm käsklus välismaalasi mitte tülitada lubade ja muuga. Küll aga tasub meeles pidada, et päike võtab ja korralikult ja sealt, kus oodatagi ei oska sõites. Ja ka higistama ajab korralikult, mistõttu päikesekreemiga mitte koonerdada.

Endal oleks jäädvustus motomatkast Uus-Meremaa põhjatipust lõunasse välja jagada, aga kahjuks õnnestus parajalt matsu panna, lakun praegu haavu ja märtsi alguses uuele katsele.
(togi)

ramli
Postitusi: 32
Liitunud: 21 Aug 2006, 21:23
Tsikkel: 1200NTX
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus #633 Postitas ramli » 16 Jaan 2018, 22:19

Vietnam.
jah, EL juhiload ei kehti.
Kas need load kedagi huvitavad, kui rolleri rendid? Ei kohanud kedagi, keda huvitanuks.
Kas on keeruline teha rahvusvahelised juhiload igaks juhuks kaasa? Võtavad nad seljakotis palju ruumi? Ei, absoluutselt mitte. Pealegi saavad nad sama kehtivusaja mis pärisload ning jõuavad heal juhul päris mitmes erinevas riigis reisil kaasas olla, enne kui uuesti peaks tegema minema.
Kas politsei peatab? Peatab ikka küll, kui sa oled sotsvabariigi kiireim liikleja ning sooritad linna sisenedes kolmanda-neljanda reana veoautodest möödasõitu, samal ajal kui kohalikud rollerid oma erireas puntras edasi-tagasi sebivad.
Kas politsei peedistab? Ei peedista, isegi kirjeldatud olukorras tundus, et peatumismärguanne oli pigem tööõnnetus. Umbes 6-7 mehelises politseinikepundis leidus üks noorem, kes rääkis inglise keelt ja jutt läks pigem sõbralikuks uudistamiseks ning alles päris lõpuks mainiti, et "ärge päris nii kiiresti sõitke, siin hakkab linn pihta juba".
Sõiduvarustuse saadavus? Võimalik, et õnnestub mingi enam-vähem OK kiiver rattaga koos saada. Ilma ei jäeta, sest käib masside harimine kiivri vajalikkusest, kuigi ainult juhile - pilt kiivriga pereisast ning ilma igasuguse kaitseta naisest-lastest ei olnud haruldane. Üldiselt meie mõistes häid kiivreid ei ole isegi spetspoodides lihtne leida, meie leidsime midagi, mis oli vähemalt natuke mugavam peas kui suvaline kopsik. Sõidukinnastest ei ole seal kuuldud, aga ükskõik mis kindad on vajalikud. Vajalikud just Pretsi viidatud päikeseprobleemi tõttu, sest kreemi ei jõua alati värskendada ning varukas nühib sellestki osa ära. Meie kindaid ei leidnud, eesti mehe käe suurusele ka turult mitte, ja see oli hiljem julm, oi need käeseljad... Igatahes järgmiseks korraks oli au juba targem olla ning päikeselisse sihtkohta minnes sai Tamrexist õhukesed aga tihedad kindad kaasa ostetud. Ei võtnud minnes seljakotis eriti ruumi.

Vihma puhuks osta kohalike rolleri-keep, väga pull ja praktiline asi, käib selga ning üle terve ratta. Esitule jaoks on läbipaistev aken sisse õmmeldud. Kiirelt peale - kiirelt maha vajadusel.

Mida veel, äkki roller versus tsikkel. Kui võtta suuruseks ca 100-150 kuubikut, siis on sellest küllalt ning mõlemad tüübid on saadaval, rollereid muidugi oluliselt rohkem. Kui mägedesse ei plaani minna, siis ma pigem võtaks automaadiga rolleri kui tsikli. Meie käisime mägedes ja seetõttu soovitati kohalike poolt, et võtke käiguvahetusega rattad. Meie valikus tsikleid ei olnud ja tegelikult tundsin pikalt kõvasti puudust paagist põlvede vahel, no teate isegi see survival ja sisseharjutatud lukus põlved jne. Seda enam, et seljakott ka veel seljas. Muide, rollerid ei ole seal sellised meie 5-tolliste ratastega vaid korralikud, millega saab ka nö maal sõita. Selle poolest ei pea tsiklit valima.
Peab ütlema, et peale seda kogemust vaatan ma oma ratast tihti pilguga, et teda on ikka liiga pagana palju.

Väljaspool linna sõitmisega ei tasuks pimeda peale jääda. Me tuvastasime kolme sorti liiklejaid - esimene osa kasutas ainult lähitulesi. Teine, suur grupp sõitis ainult täistuledega ning kolmandad panid täis pimedat teiste valguse najal. Nende hulgas leidus ka autosi. Kui siis veel tiba vihma ka visiirile tuleb, tee kitsas jne, no ise teate. Aga põhjus lihtne - ma ka mingil hetkel keerasin töökotta, et vahetage pirn ära, lähituli ei põle. Kutt ei mõistnud, et miks vahetada, teine niit ju põleb. Aga noh kui loll välismaalane nõuab, eks ma vahetan, saan ju lisaks töörahale täiesti töökorras pirni kauba peale. Ega samas maksma ka miskit ei läinud, meil siin maksab kõige odavam pirn ka poes rohkem kui seal koos vahetusega sain.

Njah, sorri, läksin hoogu, kui on plaan ainult paar päeva väljasõite teha, siis on seda infot liiga palju. Samas kui jutt on Da Nangist ja Nha Trangist siis seda vahet sõitsime isegi juba kolm päeva vist kui õigesti mäletan.

link kah, nii see käis https://flic.kr/s/aHsm9EwhF8

greenhorn
Postitusi: 12
Liitunud: 25 Jaan 2015, 13:48
Tsikkel: XJR 1200
Asukoht: Vääna-Jõesuu

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus #634 Postitas greenhorn » 17 Jaan 2018, 11:04

Päikeseprobleemiga on Filipiinidelt valus kogemus olemas, ka kõige kangemast kreemist tuli läbi, pikkade varrukatega särk ja kindad on ilmselgelt vajalikud. Pigem huvitaski rohkem see kohaliku seadusesilma suhtumine. Liiklus ilmselt sama käekirjaga nagu mujalgi sarnastes Aasia maades.




Mine “Motomatkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist