Endurosõiduga alustamine
Moderaator: Moded
Re: Endurosõiduga alustamine
bitter kirjutas:Mella, kas sul õnnestus selle helerohelise kiivriga velomehega seisukohad selgeks rääkida?
Teisel ringil linnapiirile lähenedes tundus et mees on seks korraks reaalsusega leppinud ja nina kodu poole keeranud.
Ma sain algul aru, et ta tsipa lähemal ärples. Nii kaugele ei viitsinud tema õnneks minna.
Mis rihmadesse puutub, siis on mul juhtunud kunagi akendega kaubikus üks rihm keskelt katkema - mingi ca 2cm laiune. tulemus - peterburi-trt mnt ristis tsikkel lenksuga läbi akna.
teisel korral tuli konks lahti ja lenks läbi teise poole akna
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Endurosõiduga alustamine
No nii, kõigepealt suur ürituse eestvedajatele. Sain igatahes korraliku kogemuse, peale selle tuli välja kurb tõsiasi, et krt. kella ka ei tunne...
Mul see Männiku liiv suht esmakordne kogemus ja tegelikult selline liivarada üldse, tellismaja poolt linna poole sai juba suht korralikku hoogu hoida aga enne ringi lõppu see suurte lainetega osa, vat sellega nagu ei tahtnud kuidagi sina peale saada, teisel ringil, kui olin endurokatsel kaks korda vänta tagunud, olid põhud nii väljas, et olin nagu turist ratta seljas ja see kasutas rõõmsalt suuremat osa raja laiusest.
Kaks ringi siis, kuigi vaim oli valmis aga kehaga korralikku kontakti ei saanud, kolmanda ringi jaoks siis tagantjärgi oli vist õige otsus, et ei läinud.
Re: Endurosõiduga alustamine
Üritus oli väga lahe, rada mõnus, paar tehnilist probleeme aga sain ühe ringi sõidetud. Igal juhul nüüd tean mis ja kuidas... Veelkord aitäh korraldatajale ja aitäh Agule sisekummi eest. Olen järgmine kord kohal kui töö ei lähe risti üritusega.
Jargmise trenni oodates...
Re: Endurosõiduga alustamine
Sõbra leidsid karjäärist üles?
Timofei kirjutas:paar tehnilist probleeme aga sain ühe ringi sõidetud.
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Okt 2006, 18:27
- Tsikkel: Valgete kätega tehtud
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Endurosõiduga alustamine
Tänud eestvedajatele! Tore kogemus oli.
Triumph Speed Triple, KTM LC4 SX, Husqvarna WR125,
Re: Endurosõiduga alustamine
Tore treeningpäev jälle selja taga. Tänud Mökule ja Mellale orgunni eest.
Kui varem ei kohtu siis Rakkes näeme.
Re: Endurosõiduga alustamine
mella kirjutas:Sõbra leidsid karjäärist üles?
Timofei kirjutas:paar tehnilist probleeme aga sain ühe ringi sõidetud.
Evakueeritud ikka! Ei tea põhjust miks see siduri polt keeras välja... Aga auk on lõigatud ilusti, Rustam otsib juba seda katet.
Unustasin seda GasGasi hammaka sulle ära anda tööristakastist. Aga veel näeme...
Re: Endurosõiduga alustamine
Paluks kogu au ikka Agule kanda, mina ainult aitasin rada märkida, nagu ka Janar, Tiit ja Tõnu.
Premium1 kirjutas:Tänud Mökule ja Mellale orgunni eest.
Re: Endurosõiduga alustamine
Suur tänu kõigile, kes kohale tulid, kes raja ettevalmistamisel abiks olid ja Käbile kes kellasid laenutas. Ja vabandan et ajatabelis krossikatse ja ekstreemkatse tähistuse segi ajasin. Rutaka töö on räpakas.
Aga saime suhteliselt väikeste kuludega suurepärase sõidupäeva hoolimata sitast - päikeselisest ja soojast ilmast mis liigapalju puhkajaid Männiku militaar-industriaaltsooni piknikule oli toonud. Aga väga hästi läks, sest mehed olid kogu aeg rajal ja peredega puhkajad seadsid end meie radadest eemale (v.a. see Honda Goldwingi mõõtu tädi kes oma autot meie raja peal pesi )
Rohelise kiivriga mehikesi jalgratta seljas tuleb ikka ette. Sellised vennad tuleb panna arvutama erisurvet pinnasele mida jalgratas tekitab ja mida mootorratas tekitab (sõitja + sõiduvahendi kaal jagatuna rehvi maakontakti pindalaga) ja kui see on arvutatud, siis järgmisena las arvutab välja CO koguse mida tekitab 3000 autot mis sõidavad kaks korda aastas Tartu rattamaratonile edasi-tagasi 500 km. Las igaühele jääb õigus oma hobile, mis? Pole siin keegi õigem ja parem
Pärisenduurovõistlus on orienteerumise osas muidu lihtsam kui see treening, sest rada on tähistatud korrektselt suunapõhiste rajamärkidega, sõitjaid on rohkem - jälg on tugevam ees ning äraeksimise võimalusi on seega oluliselt vähem kui eile oli.
Aga hoian kursis kui järgmine üritus ettevalmistamisel. Muidu omaette kruiisides ei teki kiirust juurde. Aga võistlusolukorra simulatsioon ajagraafikusse jõudmise ja kiiruskatsetega teeb laheda tunde sisse ja mina avastasin küll et sõitsin kaks korda kiiremini, kui tavaliselt Männikul "matkamas" käies. Järgmine kord teeme siis osalustasu ka, mille siis kõigi lõpuni sõitjate vahel pärast välja loosime
Tulge siis kõik 11-12 juuni Rakke enduurole peale. Tuled ja number rattal korda ja saab kaks päeva head sõitu. Rakke on teadlikult tehtud natuke leebem - pole paksu liiva ega suurt turbauputamist. Parim etapp, millel alustada.
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: Endurosõiduga alustamine
Umbropsu küsimus vahele: Kui palju siis proportsionaalselt ka teemakohaselt enduurosõiduga alustajaid oli? Kas tekkis tarvidus mõnele selgitada, kuis siis ikka liivas, mudas või takistustel toime tulla? Vähemasti siin seni-kõnelenuist on rõhuv enamus varasemadest teemadest enduurost kõnelejaina tuttavad.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Endurosõiduga alustamine
No enduroga olid eelnevalt sõitnud kõik Iseasi kuidas keegi ja kus. Kui aga võtta seda kui võistlusformaati siis vist enamusel oli esmakordne kokkupuude ja minul igatahes, sellest asjast, hakkas peale eilset küll juba pilti looma ja selle koha pealt eestvedajate poolt väga tänuväärt üritus, mis 100% oma eesmärki täitis.
Kuidas liivas jne, toime tulla siis kuulad ikka, jutu käigus, mida kogenenumad pajatavad ja on kindlasti mida kõrva taha panna.
Re: Endurosõiduga alustamine
eks see treeningpäev oligi jah selleks, et enduurovõistluse formaati omal nahal tunda - märkide järgi sõitmine, ajakontrollpunktid, kiiruskatsed. Sõiduelementide - liiva, juurikate, kivide sõitmise kogemus pidi selleks ikka eelnevalt olemas olema.
Ehk paar meest saame Rakke etapile juurde. Aga peaasi oli ikka ise sõita ja seda kõik said
Ekstreemielementide - palgid-kummid ületamist lähme mõni päev Kõrtsmiku juurde rajale õppima. Ja ehk saame ühe endurosprindi võistluse koos ekstreemkatsega lähiajal ka Tallinna lähistel tehtud. Hoian kursis kui midagi konkreetset.
Re: Endurosõiduga alustamine
Kas Rakkes kontrollitakse ratta registriolut? Mul on juhiluba 8.06.11 loodavasti korras, aga rattas pole registrisse pantud. Noh, mul on teine rattas, mille küljest on võimalik reg. number ära võtta ja panna oma Beta külge-------:) Sel juhul olen kohal
Re: Endurosõiduga alustamine
Timofei kirjutas:Kas Rakkes kontrollitakse ratta registriolut? Mul on juhiluba 8.06.11 loodavasti korras, aga rattas pole registrisse pantud. Noh, mul on teine rattas, mille küljest on võimalik reg. number ära võtta ja panna oma Beta külge-------:) Sel juhul olen kohal
Foorumis ei ole mõtet sellel teemal spekuleerida ja oletada kas saab või ei saa. Võta kontakti ürituse korraldajaga http://www.gasgas.ee/ja saad oma küsimustele vastused.
Terv.
Tõnu
Re: Endurosõiduga alustamine
Beta RR 525 on ju tulede ja viledega pill, mis mõeldudki enduurosõiduks sealhulgas ka avalikel teedel sõitmiseks. Kõige lihtsam oleks sul see registris arvele võtta ja siis võid pensile minekuni rõõmsalt peale keerata nii võistlustel kui niisama matkates kui vaja avalikele teedele keerata ja ei pea üldse muretsema.
-
- Postitusi: 246
- Liitunud: 12 Nov 2004, 20:52
- Tsikkel: Gas Gas, HD rott
- Asukoht: Harjumaa, Habaja
- Tänatud: 2 korda
Re: Endurosõiduga alustamine
Timofei kirjutas:Kas Rakkes kontrollitakse ratta registriolut? Mul on juhiluba 8.06.11 loodavasti korras, aga rattas pole registrisse pantud. Noh, mul on teine rattas, mille küljest on võimalik reg. number ära võtta ja panna oma Beta külge-------:) Sel juhul olen kohal
Paikuse kogemused: Registreerimisel kontrollitakse juhilubasid ja litsentsi. Tehnilises mõõdetakse motika müra, mis tohib olla kuni 112 dB. Kiivril ei tohi olla vigastusi. Motikal peab olema ees ja taga tuli, taga reg. number, küljejalg (piisas ka "kolmnurkjalast"). Võistlusnumbrid peavad reeglitele vastama- C klassis taust roheline ja number valge.
Minu jutt ei anna mingit garantiid, et Sa Rakkes sõitma saad, aga kui ei proovi, ei saagi teada
Re: Endurosõiduga alustamine
Jumbu kirjutas:Timofei kirjutas:Kas Rakkes kontrollitakse ratta registriolut? Mul on juhiluba 8.06.11 loodavasti korras, aga rattas pole registrisse pantud. Noh, mul on teine rattas, mille küljest on võimalik reg. number ära võtta ja panna oma Beta külge-------:) Sel juhul olen kohal
Paikuse kogemused: Registreerimisel kontrollitakse juhilubasid ja litsentsi. Tehnilises mõõdetakse motika müra, mis tohib olla kuni 112 dB. Kiivril ei tohi olla vigastusi. Motikal peab olema ees ja taga tuli, taga reg. number, küljejalg (piisas ka "kolmnurkjalast"). Võistlusnumbrid peavad reeglitele vastama- C klassis taust roheline ja number valge.
Minu jutt ei anna mingit garantiid, et Sa Rakkes sõitma saad, aga kui ei proovi, ei saagi teada
Teeme nii
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Endurosõiduga alustamine
Rakke enduro, mis minu jaoks oli esmakordne kogemus, selleks korraks selja taga ja suure palavuse-väsimuse märgid hakkavad kehast lahkuma. Tagantjärele võib julgelt öelda, et hullust palavusest hoolimata oli kaks ütlemata vinget päeva, kust tuli hunnikus kogemusi kaasa ja kõik positiivsed, mis põhiline - sai nõrkemiseni sõita
Aga nagu Agu mainis http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=53&t=67056 teemas:
Möku kirjutas:Aga kuidagi vähe oli uusi harrastajaid seekord rajal. Mehed, te ei tea millest te ilma jääte
...ja tõesti, peale minu oli veel kaks päris noort poissi.
Eesti mehi oli üldse vähe: Hobby-39 klassis 6 ja C- klassis 9, 135+ mina ainuke.
Seal oli nii häid metsaradu ja igasugui muid trasse, et ma lähen ja paugutan selle raja mõni päev veel läbi, Uniküla ja Kamariku karjäärid pakuvad ise juba ühtkomateist
Sellest tekkis ka mõte, et kui leiduks huvilisi siis võiks mõni laup. pühap. seda suurema pundiga teha, kes siiamaani on enduro võistlustest osavõtu osas kahevahel olnud saaks vähemalt trassi ja katsete osas asja omal käel järgi proovida.
Re: Endurosõiduga alustamine
piloot kirjutas:Seal oli nii häid metsaradu ja igasugui muid trasse, et ma lähen ja paugutan selle raja mõni päev veel läbi, Uniküla ja Kamariku karjäärid pakuvad ise juba ühtkomateist
![]()
Sellest tekkis ka mõte, et kui leiduks huvilisi siis võiks mõni laup. pühap. seda suurema pundiga teha, kes siiamaani on enduro võistlustest osavõtu osas kahevahel olnud saaks vähemalt trassi ja katsete osas asja omal käel järgi proovida.
Palve kõigile. Palun kui vähegi võimalik seda trassi mitte täismahus ja just suurema pundiga niisama sõita sest piisab sellest kui mõni nõrganärviline maaomanik valda kaebuse esitab ja siis on järgmiseks aastaks mõnel lõigul kriips peal. Lõigud mis lähevad kellegi elamisest mööda jätke kindlasti välja. Katseid sõidke palju süda lustib
Re: Endurosõiduga alustamine
Rakke trass tegelikult läksksi majade juurest läbi ainult avalikel teedel. Kaks-kolm maja jäid sellisesse kriitilisse piirkonda. Seal nende majade juures peaks tegelikult lihtsalt korra kinni pidama, kiivri ära võtma ja juttu rääkima. Piloodil jutt jookseb ka. Inimesed tahavad et nendega arvestataks ja suheldaks. Kui seda ilusasti teha, siis pole tolm ja viis sekundit müra ka mingi suurem probleem.
Aga helistage enne Mehisele ka ja uurige kas on mõni lõik mille peaks välja jätma. Tema teab neid asju kõige täpsemalt.
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
- Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
- Asukoht: Tallinn/Laagri
- Tänanud: 1 kord
Re: Endurosõiduga alustamine
Piloot kirjutas:...ja tõesti, peale minu oli veel kaks päris noort poissi. Eesti mehi oli üldse vähe: Hobby-39 klassis 6 ja C- klassis 9, 135+ mina ainuke.
Tegelikult oli see esimene kord, kui täitsa teadlikult tulid võistlusele peale poisid, kelle vanus ja juhiluba ei luba veel täisvõimsuses rattaga sõita. Biene poiss oma (teatud mööndustega) vaid mopeediluba nõudva HM 50sega oli tõeline kangelane - ausõna, mina ei uskunud, et selle pilliga ringi tehtud saab. Sai. Minu poiss oli peal 125sega, mis krossarist ümber ehitatud, ning lubadega, mis vaid 3 päeva vanad ning mille plastversioon senini ARKis. Mõlemale poisile oli see elu esimene võistlus ning juba ainuüksi selle eest, et vähemasti esimesel päeval tulemus kirja saadi, on nad kiitust väärt. Sisuliselt näitab nende kogemus, et mingigi sõidukogemusega ja vähegi maastikusuutliku pilliga on vähemasti Rakke enduuro läbisõitmine võimalik.
Ma loodan väga, et keegi võtab nende näiteks HM CRE50-te baasil korraldada samasuguse enduuro-ettevõtmise nagu on Speedline sari rinkal - ühesugused pillid, ühesugune varustus, üks tuuning. Ainult oskus loeb. 50ne pill on tegelikult ainuke viis, kuidas alla 16 aasta vanad sõitjad saaksid ametlikul enduurovõistlusel osaleda.Tulevikule mõeldes on selline sari hädavajalik, võistlustel on osavõtjate keskmine vanus selgelt üle 30 ning selle kahanemise märke veel ei ole. 125sed nõuavad juba lubasid, neid paljudel pole ja ausalt öeldes pole just palju neid pillegi.
- M -
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Endurosõiduga alustamine
No nii, lugesin oma eemise posti läbi ja tõesti jääb mulje, et ajaks 50-100 nägu kokku
tegelikul mõtlesin, et oleks hea, kui oleks 5-6 huvilistki, kellel võistlustest osavõtt on jäänud selle taha, et ei tea, mis ees ootab. Ega neid elumaju seal üle kolme küll ei olnud ja ega nende juurest, olenemata asukohast on see siis Nuustakul või Kapa-Kohilas, ei saa kunagi nii läbi minna, et vagu järel. Ajab üks enduromees peremehe kana alla ja edaspidi on kõik ülejäänud kah mõrvarid. Isegi, kui kedagi õues näha pole on ikkagi parem vaikselt mööda podistada.
Tegelikult eile laekus ühelt paigapealselt mehelt hilinenud soovitus, kuidas oleks ühte elamist saanud väga lihtsalt trassil vältida, eks järgmisel korral saab korraldajatega kontakte vahetada.
Sellist Speedline sarja taolist oleks vist päris karm käima joosta. Rinkas on selles suhtes lihtsam, et (kardi)rajad on juba olemas. Ühte endurovõistlust korraldada on ju tegelikult tohutu ettevõtmine. Mis tekitaks asja vastu huvi oleks vbl. mingisugused ühepäevavõistlused, paljud saaks maigu suhu ja kui ikka konkreetne vorst maitses lähed ja võtad järgmine kord samast riiulist ja juba rohkem
Aga, et suuremat publikuhuvi tekitada peaks hakkama jaapanist selliseid mehi exportima.
Alates 2-st minutist jõuavad showmehed kohale
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Endurosõiduga alustamine
piloot kirjutas:Aga, et suuremat publikuhuvi tekitada peaks hakkama jaapanist selliseid mehi exportima.
Alates 2-st minutist jõuavad showmehed kohale![]()
Kui ainult jaksaks neid kinni maksta ... "Sushi Power" ; "massive goon riding"
Re: Endurosõiduga alustamine
See "japaniacs" õppevideo on tõesti hea. Sobiks ka teema alla "enduurosõiduga lõpetamine"
Siiski - järele mõeldes, arvestades optilist moonutust videokaameras ning sakevendade kukkumistrajektooridega - Vend läheb keset laskumist üle lenksu enne kui jalaraudadele püsti saabki - Need laskumised peavad seal olema püstloodis (kui nad just otse hullari patsiente pole sõitma pannud, kes sellise laskumise peal esipiduri kinni vajutavad, mine tea.)
Olen kindel et Lärm võtab sellest malli ja Võrtsu enduurol on ka meil juba sellised laskumised päevakavas
Re: Endurosõiduga alustamine
vaadake poisid seda videot, mis Tõnu Kallast Ogre enduurosõidu ajal filmis:
puhas sõidurõõm ju! Ja mitu päeva järjest.
Re: Endurosõiduga alustamine
Ja Mella SELLINE rehvihunnik oli katsel. Selle atraktsiooni nimi oli Baltimerelained . Väga põnev takistus kahjuks sai ainult ühe korra seal hullata kuna tsikkel lihtsalt kooles esimesel ringil ära.
Aga muidu on Lätis vahva, soovitan soojalt. Kaks etappi on veel jäänud, kellel võimalik minna minge proovige.
Re: Endurosõiduga alustamine
Jah, selline rehvihunnik..... selline piibellik õpetuslugu, et "Õndsaks said need, kes leidsid oma õnnistatud esirattaga sadade hulgast mõne pehmema rehvi ja siis sinna kahe rehvi vahele oma tahte ja jõu ja meelekindluse jätsid..."
Mul juhtus see õnneliku õnnetusena et viimasel ringil viimase, 11nda rehvirea pealt allatulekul oli üks pehmem rehv - lähed järjest ühesuguse jäikusega rehvide peal ja siis järsku kadus esiots nagu rabaauku. Siis edestasin sealt kummidelt mahatulekul oma tsiklit paari meetriga. Aga õnnetumad olid need, kes keset seda Baltimerelainet pehmema rehvi leidsid ja sinna parkima jäid - need rehvivahed töötasid nagu klapp - võtsid su ilusti oma vahele, aga välja ei lasknud.
Aga need olid erandid - pealeminek oli kõige tähtsam - kui õige hooga peale said ja jalaraudadele jäid, siis kulgesid vaikselt pendeldades diagonaalis ilusti üle. Kui liiga suure hooga püüdsid närviliselt sinna peale minna, siis viskas kohe alguses pikali. Kui liiga aeglaselt läksid, siis oli hiljem võimatu jalaraudadele tagasi tõusta. Aga oli täitsa võimalik seal koha pealt ära võtta ja ka persetades jalad laiali sõita - peaasi et seisma ei jäänud.
Ootasime pühapäeval vihma ka, et oleks saanud libedamaga harjutada, aga vaat seekord ei saanud veel. Eks siis järgmisel aastal
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.