KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Nii, ratas koos! Isegi käima läks! Uus aku ikkagi ;) Ja need tuled, need tuled... uuhh!!
Aku valik jäi lõpuni kripeldama. Lõpuks võtsin Streetmotost Yuasa ja seekord sai nii. Selliseid tuntud ja kindla kvaliteediga Li akusid Eestis kohapeal vist ei müüdagi? Igatahes ma kiirelt otsides ei leidnud. Igasugused Power Racerid ja Star Powerid jne väga ei kutsu ostma. Ehk siis ca 3kg raskem kui enne aga see-eest loodetavasti lollikindel valik.
Esiratas on endiselt lahendamata, muud asjad on juba peenviimistlus.

Hei, näeme järgmisel nv-l Saku Suurhallis http://motorshow.ee/ Biker.ee boksis! Saab küsimusi küsida ja käega katsuda ka!



Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Riggs
Postitusi: 91
Liitunud: 24 Juun 2011, 13:45
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Riggs »

Motonetis vist need yuasa akud olid olemas?

Aga hea töö!

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8764
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 324 korda
Kontakt:

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ats30 kirjutas:

Nii, ratas koos! Isegi käima läks! Uus aku ikkagi ;) Ja need tuled, need tuled... uuhh!!
Aku valik jäi lõpuni kripeldama. Lõpuks võtsin Streetmotost Yuasa ja seekord sai nii. Selliseid tuntud ja kindla kvaliteediga Li akusid Eestis kohapeal vist ei müüdagi? Igatahes ma kiirelt otsides ei leidnud. Igasugused Power Racerid ja Star Powerid jne väga ei kutsu ostma. Ehk siis ca 3kg raskem kui enne aga see-eest loodetavasti lollikindel valik.
Esiratas on endiselt lahendamata, muud asjad on juba peenviimistlus.

Hei, näeme järgmisel nv-l Saku Suurhallis http://motorshow.ee/ Biker.ee boksis! Saab küsimusi küsida ja käega katsuda ka!

Mis akudesse puutub, siis kas seda oled vaadanud: http://patareid.ee/est/mootorratta-akud/ultrabatt

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Piipz kirjutas:

Mis akudesse puutub, siis kas seda oled vaadanud: http://patareid.ee/est/mootorratta-akud/ultrabatt

Kahjuks ei jõudnud nendeni. Käisin kahes akukeskuses (Mustamäel neid jagub :D ), ühes ei olnud Li akusid üldse, teises pakuti ainult mingit Power Star vms akut. Lisaks sain teada et minu mitte ammu soetatud CTEK laadija on igavene jama ja ei kõlbagi Li aku laadimiseks.

Ütleme nii et ei oleks just palju asjatundlikku müügijuttu olnud vaja et mulle üks Li aku üleeile maha müüa. Aga tahaks katsuda.

Aga veel ei ole hilja, homme lähen vaatan. Sest kodus ei ole kunagi liiga palju korras akusid :bsmile:

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kas patareid.ee-st sain oma Garmile uue aku,mis on igati ok ja kestab palju kauem ,kui originaal.Olen sealt veel mõned ostud teinud ja kõik on korralikud asjad olnud.Peterburi tee 2 on neil mingi koht,aga poodi konkreetselt vist mitte.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8764
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 324 korda
Kontakt:

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Minuarust on see ikka pood ka nüüd, esimesel korrusel.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3123
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ranel »

Ma küsiks taas, et mida häda on panna mingi muu aku peale? Kui pingeregu läheb, siis oled akust ka ilma. Pliiakuga on aga lootust veel seda kasutada, kui lisad destileeritud vett juurde. Liitium vs hooldust vajava pliiaku hinnavahe eest saad omale päris asise akupanga juurde osta.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

ranel kirjutas:

Ma küsiks taas, et mida häda on panna mingi muu aku peale? Kui pingeregu läheb, siis oled akust ka ilma. Pliiakuga on aga lootust veel seda kasutada, kui lisad destileeritud vett juurde. Liitium vs hooldust vajava pliiaku hinnavahe eest saad omale päris asise akupanga juurde osta.

4kg vs 1kg, lisaks oluliselt ergum käivitusvool. Muud eelist ei olegi. Edasi tulevad juba puudused: Väike mahtuvus, eri laadija... :bsmile:

Kui 3kg lisamassi rattal mingit rolli ei mängiks siis ma ei valiks siin midagi.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3123
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ranel »

ats30 kirjutas:

Kui 3kg lisamassi rattal mingit rolli ei mängiks siis ma ei valiks siin midagi.

No sellest ma ei saagi aru, tegemist on ju matkarattaga, mitte rinkarattaga/võistlusrattaga. Käivitusvoolu osas, kui ratas korras, siis on masin ju nagunii poole pöörde pill? :roll: Lugedes esimest posti lisapaakidest jne, siis ilmselgelt on plaan külastada väga hõreasustusega piirkondi.

Ma olen elektrirattaga ning muude elektroonikaga seoses küllalt mässanud liitiumakudega. Lihtsalt mul on väga raske mõista, miks tahta iga hinna eest seda peale rattale, mis läheb kuhugi pärapõrgusse sõitma. Pliiaku hoiatab väga kaua enne ette igasugu jamade eest(100a end tõestanud tehnoloogia), liitium aga on plaks, bms akus kutu ja ongi kõik.

Näiteks mu elektriratta BMS.

Pilt

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Ronk »

ats30 kirjutas:
Piipz kirjutas:

Mis akudesse puutub, siis kas seda oled vaadanud: http://patareid.ee/est/mootorratta-akud/ultrabatt

Kahjuks ei jõudnud nendeni. Käisin kahes akukeskuses (Mustamäel neid jagub :D ), ühes ei olnud Li akusid üldse, teises pakuti ainult mingit Power Star vms akut. Lisaks sain teada et minu mitte ammu soetatud CTEK laadija on igavene jama ja ei kõlbagi Li aku laadimiseks.

Ütleme nii et ei oleks just palju asjatundlikku müügijuttu olnud vaja et mulle üks Li aku üleeile maha müüa. Aga tahaks katsuda.

Aga veel ei ole hilja, homme lähen vaatan. Sest kodus ei ole kunagi liiga palju korras akusid :bsmile:

Võtsin endale sama aku (2 panka siis). Eks varsti saab näha kui hästi vastu peab. Minu puhul tuleb see siis sadula alla, kuhu sai tehtud ka vastav panipaik selle hoidmiseks. Lisaks sellele kui peaks see ära koolema, saab üsna lihtsalt vahetada tavalise plii vastu (mis ei pea isegi originaalmõõdus olema). :)

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8764
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 324 korda
Kontakt:

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Mu enda rattale pakub Yuasa mingit eriti mahukat akut: http://patareid.ee/est/yuasa-gyz16h-16a ... aivitusaku
Aga see on kallim jällegi, kui need kaks liitiumakut kokku.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Talvise nokitsemise tulemus on Saku Suurhallis Biker.ee boksis vaatamiseks üles seatud. Astuge läbi!

20170224_150224[1].jpg
Oleks ma tark, ma oleks vait.

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Infoleht sai ambitsioonikas :

20170225_192505[1].jpg
Manused
Ümbermaailmareisiks ettevalmistatud mootorratas.pdf
(104.75 KiB) Allalaaditud 227 korda
Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3123
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ranel »

Lähed ümbermaailmareisile?

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Esimese ketitähiku kate

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Esimese ketitähiku kate

Tahan rattale veel esimese ketihammika katet uut, sellist rohkem lahtist kus pori ja sodi kergemini välja pääseb. Originaalkate on täiesti kinnine ja sinna koguneb ohtralt igasugust prahti mis nii ketti kui kiigekaitset kui hammikat vaikselt närib. Kuna kate on umbne siis ei ole ka näha mis seal all parasjagu toimub. Sestap olekski vaja katet mis tagab mõistlikul määral ohutuse kuid tagab ligipääsu ja võimaldab lihtsalt puhastada seda kohta.
AliEkspress on igasugu CNC anodeeritud jama täis aga 990 ADVle seda jubinat ei õnnestunud leida. Samuti E-bay-st ei leidnud. Touratech`is on 690-le, 990-le paraku ka ei leidnud. Aga SE-le on: https://touratech-usa.com/Store/Super-E ... cket-cover
See viimane peaks 990-le vist ka sobima...
Kui on vihjeid, kust veel saab osta midagi sellist, võib jagada.

Oleks ma tark, ma oleks vait.

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Esiratta pöia vahetus

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Esiratta pöia vahetus

Vahepeal sai korda esiratas. Sai leitud uus ja tugevam pöid ja ratas kokku lapitud. Suured tänud Snowhite -le kogu selle häda lahendamise, samuti amordivedrude vahetamise eest.

Esimese porika vahetasin kõrgema vastu. Ei läinud päris valutult aga sai paika. Nimelt lisatulede kinnitusraam on nii täpselt sellel kõrgusel et tuli ca 4mm porikas alla poole lasta. Selleks sobis kaasas olnud plastikust plaat (kaasas kokku 3tk, paigaldatud sai 2). Esiamordi putkede kaitsete kinnitusi tuli ka pisut kompunnida, aga see oli juba ette teada ja mitte eriti suur töö.
Kokkuvõttes ei saanudki välimus väga jube, mida rohkem vaatan seda rohkem meeldib :)

Uus esiosa on tollis, vast saab nädala lõpus kätte. Nüüd on seda ka juba vaja sest originaal esituli sai pisut ülekoormust. Nimelt eputasime messil tuledega ja originaaltuli läks päris kuumaks. Kodus selgus et reflektor on kuju muutnud :( .

Mosko Moto andis ka lõpuks teada et pehmed kohvrid on teele pandud. Neil ikka läheb aega asjadega...

Oleks ma tark, ma oleks vait.

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Uus nospel kohal ja küljes!

20170228_225209[1].jpg

Tellimisel tekkis järjekordselt väike arusaamatus. Nimelt on neil kodulehel kirjas et esitule kate ei kuulu komplekti, soovi korral võib lisaks tellida. Kuna pilti juures ei olnud siis arvasin et see on mingi mõttetu metallvõrk vms ja ei tellinud. Nüüd selgus et see kate ongi tulede ette käiv "kilbi" kujuga klaas. Päris arusaamatu kuidas see saab lisa olla sest tule ja gondli sees olevate tule avade (auk mille taga on tuli) vahel on suht suured pilud. Kogu ees sõitva auto tagant lendav saast, samuti kõiksugu sitikad ja esiratta alt lendav pori lendab kõik sealt vahelt tule taha ju. Igatahes härrad lubasid klaasi ka ikka järgi saata. Lihtsalt jälle vaja oodata.
Aga tuli ise on võimas. Pooltuli on nn luubiga LED ja E4 kiri ka kenasti peal. Väga selge horisontaalne joon, vasakult madalam jne, kõik nagu peab. Krt et see klaas siis niimoodi jäi tellimata ... :bsmile:

Oleks ma tark, ma oleks vait.

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Esimene testisõit peale nokitsemisi tegtud. Kokku ca 200km.
Avastatud järgmised vead:

  1. Spidomeeter ei tööta
  2. ABS ei tööta. Võib olla et on spidoga kuidagi seotud. Mingil hetkel kui ABSi andur oli lahti kruvitud, takerdus see ratast liigutades kodaratesse, arvatavasti andis midagi kusagilt järgi.
  3. KOSO voltmeeter- selgus et see näitab mootori töötades laadimispinget mitte reaalset aku seisu. Aku kohta saab infot siis kui mootor on välja lülitatud. Ehk siis sõidu ajal on numbrid ilusad aga kui seisma jätad, võib selguda et aku on tühi ja käima enam ei saa. Kuigi sõidu ajal oli pidevalt näit 13,7-13,9 siis hommikul aku ainult 11,8. Ok, öösel oli -5, ehk selle pärast. Aga käima läks alles teisel käivitamisel ja ringi vedas üsna vaevaliselt. Igatahes väike mõttekoht, peab tähelepanelik olema.
  4. Kohapeal mootorit soojendades hakkas päris ohtralt jahutusvedelikku välja tilkuma. Päris täpselt aru ei saanud millise koha pealt aga peab üle vaatama. Paisupaak oli suht tühi. Sõitma hakates kadus leke ära.
  5. Efektiivne dB killer on vaja paigaldada. Mütakas tuleb tagant päris korralik.

Ahjaa, üleeile sai ülevaatusel ka käidud. Lisatulede kohta öeldi et tsiklil võib olla kas üks või kaks tuld, muid variante pole. Kuna lisatuledel olid tummad katted olemas siis suuremat probleemi ei olnud. Õnneks dB keegi kontrollima ei hakanud.

Tõenäoliselt viimane foto puhtast rattast:

Talvine testisõit Talvekas.jpg
Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

sarikas
Postitusi: 111
Liitunud: 23 Nov 2007, 17:40
Tsikkel: GSA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 8 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas sarikas »

Mul oli eelmise omaniku poolt paigaldatud kaks komplekti lisatulesid. TÜV öeldi, et üks komplekt on lisatulesid lubatud. Päevatuled võivad olla sellisel juhul kui neid ei ole võimalik põletada pooltulega samal ajal.

VN800 ´95 -> XVS1100 ´05 -> ZX-6R ´99 -> CBR600 F4 ´00 -> R1150GS ´02 -> CBR1100 XX ´96 -> XTZ750 ´91 -> R1200GS '05 -> R1200GSA '12
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 104
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 10 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas desmorado »

ats30 kirjutas:

Esimene testisõit peale nokitsemisi tegtud. Kokku ca 200km.
Avastatud järgmised vead:

  1. Spidomeeter ei tööta
  2. ABS ei tööta. Võib olla et on spidoga kuidagi seotud. Mingil hetkel kui ABSi andur oli lahti kruvitud, takerdus see ratast liigutades kodaratesse, arvatavasti andis midagi kusagilt järgi.
  3. KOSO voltmeeter- selgus et see näitab mootori töötades laadimispinget mitte reaalset aku seisu. Aku kohta saab infot siis kui mootor on välja lülitatud. Ehk siis sõidu ajal on numbrid ilusad aga kui seisma jätad, võib selguda et aku on tühi ja käima enam ei saa. Kuigi sõidu ajal oli pidevalt näit 13,7-13,9 siis hommikul aku ainult 11,8. Ok, öösel oli -5, ehk selle pärast. Aga käima läks alles teisel käivitamisel ja ringi vedas üsna vaevaliselt. Igatahes väike mõttekoht, peab tähelepanelik olema.
  4. Kohapeal mootorit soojendades hakkas päris ohtralt jahutusvedelikku välja tilkuma. Päris täpselt aru ei saanud millise koha pealt aga peab üle vaatama. Paisupaak oli suht tühi. Sõitma hakates kadus leke ära.
  5. Efektiivne dB killer on vaja paigaldada. Mütakas tuleb tagant päris korralik.

Ahjaa, üleeile sai ülevaatusel ka käidud. Lisatulede kohta öeldi et tsiklil võib olla kas üks või kaks tuld, muid variante pole. Kuna lisatuledel olid tummad katted olemas siis suuremat probleemi ei olnud. Õnneks dB keegi kontrollima ei hakanud.

Tõenäoliselt viimane foto puhtast rattast:
Talvine testisõit Talvekas.jpg

Punktid 1 ja 2 ---> süüdi ABS andur.

  1. Peabki näitama süsteemi pinget, siis kohe näha kui näiteks pingeregulaator tuksis. 11,8V jääkpinge - kui pole seisutarbijaid, siis tuleks aku korra täielikult täis laadida. See 200km külma ilmaga ei ole selleks piisav.
  2. Külma mootoriga peab paisupaagi tase olema min. ja max. vahel (suht keskel). Kõik üleliigse ajab ülevoolu torust välja, kui mootor soojaks läheb.

Terv.

Kasutaja avatar

Erik
Postitusi: 310
Liitunud: 30 Aug 2004, 16:44
Tsikkel: jawaha
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 6 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Erik »

mida sa siis ootasid, et see voltmeeter sul sõidu ajal näitaks? :shock:

ja no ma ei tea. kui aku ööga 1V kaotab isegi -5C juures tasuks akut kontrollida?


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Erik kirjutas:

mida sa siis ootasid, et see voltmeeter sul sõidu ajal näitaks? :shock:

ja no ma ei tea. kui aku ööga 1V kaotab isegi -5C juures tasuks akut kontrollida?

Ei oodanudki midagi. Lihtsalt ei mõelnud selle peale :)
Aku on tutikas Yuaza ja kodus pidevalt CTek laadija järel. Aga sai nii rutskasoojendused kui kõik tuled järel sõita, ju siis külmaga ikka kurnas ära. Ma õhtul ei kontrollinud ka palju aku pinge peale sõitu jäi. Vaja ju ruttu asjad hotelli ja kohe kuukama hakata :bsmile:

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3123
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ranel »

ats30 kirjutas:
Erik kirjutas:

mida sa siis ootasid, et see voltmeeter sul sõidu ajal näitaks? :shock:

ja no ma ei tea. kui aku ööga 1V kaotab isegi -5C juures tasuks akut kontrollida?

Ei oodanudki midagi. Lihtsalt ei mõelnud selle peale :)
Aku on tutikas Yuaza ja kodus pidevalt CTek laadija järel. Aga sai nii rutskasoojendused kui kõik tuled järel sõita, ju siis külmaga ikka kurnas ära. Ma õhtul ei kontrollinud ka palju aku pinge peale sõitu jäi. Vaja ju ruttu asjad hotelli ja kohe kuukama hakata :bsmile:

Kui nii, siis on sul laadimine tuksis lihtsalt. Laetud aku on seisma jättes 12.6V

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Erik
Postitusi: 310
Liitunud: 30 Aug 2004, 16:44
Tsikkel: jawaha
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 6 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Erik »

no kui tarbib rohkem eest ära kui laadida jõuab, siis ei pea olema midagi tuksis. aitab ampermeeter kui ületarbimine pidevaks probleemiks.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3123
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ranel »

Või siis jookseb kusagil voolu maha lihtsalt seistes või siis proovisõit oli rohkem kohapeal tiksumine(kuigi vaevalt 200km) ... Variante on mitmeid.

See 50W lisatarbimine pole küll midagi hullu korras rattale.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ampermeeter näitaks sõidu ajal aku laadimise olukorda,et kas hoiab lihtsalt voolu taseme akus paigal,laeb lisaks või on hoopis miinuses ehk tarbib akust lisaks.Akuklemmidel on alati see pinge mida genekas annab süsteemi,mitte aku laadituse olukord.Seda saab ainult ampermeetriga kontrollida.Sul võib olla iseensest kõik korras,aga kui kõik lisad taga,siis genakas ei jätkugi võimu,et veel ka akut laadita.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

ABS

Tundus et esimese ratta anduri pistik oli pisut lahti. Aga et mitte niisama ratast kokku panna proovisõidu jaoks, ehk keegi mäletab, kuidas ABS töötab? Nimelt armatuuris põleb ABSi tuli ja mingil hetkel kustub ära. Vot ma ei mäleta mis hetkel ta ära kustuma peab. Kas siis kui mootori tööle paned või siis kui liikuma hakkad? Viimane on justkui loogilisem aga võimalusel ootaks kinnitust.

Tagumise ratta anduri ja ABSi perfoketta vahel on ca 2-3mm pilu, esiratta andur on pm vastu perfoketast. On sel ka mingi reegel kui kaugel peaks olema?

Jahutusvedelik lekkis vist sellest et olin ühe lõdviku liiga püüdlikult peale sikutanud. Loodetavasti sai korda.

Ratta lahti rookimine käib meil kähku :)
Ratta lahti rookimine käib meil kähku :)
Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3123
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ranel »

urmas66 kirjutas:

Ampermeeter näitaks sõidu ajal aku laadimise olukorda,et kas hoiab lihtsalt voolu taseme akus paigal,laeb lisaks või on hoopis miinuses ehk tarbib akust lisaks.Akuklemmidel on alati see pinge mida genekas annab süsteemi,mitte aku laadituse olukord.Seda saab ainult ampermeetriga kontrollida.Sul võib olla iseensest kõik korras,aga kui kõik lisad taga,siis genakas ei jätkugi võimu,et veel ka akut laadita.

Ampermeeter muidugi õige, kuid peale 200km sõitu saada hommikuks pea tühi aku on kusagil midagi natuke valesti. KTM-i kohta peast ei tea, aga transalp on sõltuvalt aastast(88-97) läbi pingeregu piiranud väljundi 290-350W vahele näiteks. Nii et väga raske uskuda, et 150W tarbimine selle ratta genekale maanteel üle käib.

edit: ktm 990 on väidetavalt 450W isegi.

http://www.cycleworld.com/2012/02/07/bm ... rison-test

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8764
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 324 korda
Kontakt:

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Piipz »

450w on ta vast kokku, kuid "üleliigseid watte" jääb vast ikka kuskil 150 ringis alles, kui muud tarbijad kokku liita. Ma ei leia praegu seda advrideri teemat üles, kus selline arvutus tehtud oli, kuid kui on lisaks standardile võimsad lisatuled ja rutskasoojendused küljes ning mootori pöörded jäävad stabiilselt alla 5000, siis ta võib hakata tühjaks laadima küll.

Siit tuleb üks rumal küsimus, kuid kas genekaid saab ka võimsamaks tuunida? No et sooviks näiteks kuskil 200w juurde? Ilmselt on vaja ka vähe jämedam pingeregulaator külge kruvida. Aga siiski, kas on selline asi üldse mõeldav?

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3123
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ranel »

No kui ma õigesti mäletan, siis hõõglambi asemele läks tal LED ju. Ehk siis lisatuledega kokku on voolutarve suht sama, mis hõõgtuledega. Aga eks maanteel pööretest muidugi oleneb jah. Kuigi pigem tasuks alustuseks siiski uurida üle, et ega vool ööga kuhugi vaikselt ei leki.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”