KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 104
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 10 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas desmorado »

ats30 kirjutas:

Hommik algas 120€ -se tagasilöögiga. Õigemini üritasin uue tüki arvelt kokku hoida, saades teada palju see maksab (6000300500001S ENGINE SUPPORT LEFT 07 - 115.-). See ava, mille külge kinnitub "laibakas", on ajapikku keerme kaotanud. Algul tahtsin uue osta. Siis mõtlesin et lõikan uue keerme sisse, paksust nagu on detailil. Paraku suutsin keermelõikaja sinna sisse ära murda. Üllatav et nii pehme materjali sisse nagu alumiinium võib olla nii raske keeret lõigata. Keermepulk muidugi ei ole ka just ülemise riiuli kaup aga teraslati sisse polnud keermestamisel probleeme. Õliga ka ei koonerdanud.
Igatahes, kui kellegil on head ideed kuidas murdunud keermepulk august kätte saada, andke lahkesti teada. Täna veel uut juppi ära ei telli.

See küll 950 vasakpoolne jupp, aga peaks vist sobima : http://www.ebay.de/itm/Motorhalter-Moto ... Swa~BYaVuq

Terv.



Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Piipz kirjutas:

Ma vaatan, et alumise sidurisilindri oled ka aftermarketi pannud.
Ma vahetasin kaks korda originaali enda omal, kuni lõpuks selleni jõudsin.
See on sul? : http://www.adventure-spec.com/default/o ... re-se.html

Huvitav, et seda siiamaani keegi ei maininud, ma ise kaasaarvatud, see neil ka väga nõrk koht

Oskab keegi reaalselt lahti seletada mis originaalil viga on? Tegu kõige tavalisema silindriga, millel kolvi ja silindri vahel kummist tihend. Sama nagu pidurisadulatel ju. Räägitakse igal pool et tuleb ära vahetada ja et originaal ei pea. Kas viga kummitihendis või mingi konstruktsiooni viga? Juhul kui tihend siis selle paari eurine hind ei tapaks ju ära.

Või tegu inimestega kes sellesse süveneda ei taha ja tahavad konsumeerimist toetada?

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8781
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 128 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: mootorratta KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Piipz »

No kellele siis konsumeerimine ei meeldi. Aga kui aus olla, siis see on lihtsalt nõrk koht, kolb kipub mõranema. Ei pruugi aga võib. Parem juba ennetada. Aftermarket silinder on tugevam ja kui seal midagi läheb, siis ainult tihend.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 104
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 10 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas desmorado »

Ronk kirjutas:

Huvitav, et seda siiamaani keegi ei maininud, ma ise kaasaarvatud, see neil ka väga nõrk koht

Oskab keegi reaalselt lahti seletada mis originaalil viga on? Tegu kõige tavalisema silindriga, millel kolvi ja silindri vahel kummist tihend. Sama nagu pidurisadulatel ju. Räägitakse igal pool et tuleb ära vahetada ja et originaal ei pea. Kas viga kummitihendis või mingi konstruktsiooni viga? Juhul kui tihend siis selle paari eurine hind ei tapaks ju ära.

Või tegu inimestega kes sellesse süveneda ei taha ja tahavad konsumeerimist toetada?[/quote]

Minu rattal väsis mainitud detail 45t km läbisõidu peal. Tõin siis korraliku viton O-rõnga - et noh, vahetan ära. Aga näe raiska, kolvis oli keskel mõra. Siis mõtlesin uue kolvi treida, aga krdi tefloni kiht silindri seest oli ühe koha pealt lahkunud. Proovisin lihvida, aga sellest head nahka ei tulnud.
Siis tundus juba mõistlik konsumeerida saksa tootja aftermarket, kuna see odavam, kui originaal.

Tootja siis: http://www.sigutech.com/

Terv.


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

desmorado kirjutas:

See küll 950 vasakpoolne jupp, aga peaks vist sobima : http://www.ebay.de/itm/Motorhalter-Moto ... Swa~BYaVuq

Terv.

Tnx! Pidin just mingi aeg hakkama E-Bays tuhlama sel teemal :D Kuigi DHL koorib selle vidina postkontorisse saatmise eest 19€ lisaks on ikka soodne kaup uuega võrreldes.
:bsmile:

Oleks ma tark, ma oleks vait.

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Panipaik lõpuks valmis, värvitud. Kuivab saunas :)
Eks ta, prototüübile omaselt, veidi nurgeline ole aga kui peaks tootmiseks minema, ju siis tuunib kaubanduslikumaks. Mis eriti hea, välimuses ei muutu midagi. Rattale peale vaadates ei märkagi et seal midagi on. Ilusti küljeplastiku all peidus. Ühtegi lisaauku pole vaja lõigata ega puurida.

Prototyyp porika küljes2.jpg
Prototyyp tööriistamärsiga.jpg

USA jõuluvana jõudis ka Patikale ja tõi pooled kingid ära. Rottweilerilt. See teeb rõõmu, sest nüüd saab hakata vaikselt kõhualust kokku lappima. Kuigi, üks teema mulle eriti ei meeldi. Nimelt kogu see sisselaskesüsteemi mehaanika, mis enne oli Airboxi sees turvaliselt varjul, on nüüd puha alasti seal. Võib juhtuda et tuleb ka selles suunas midagi ette võtta. Aga sellega täna enam ei tegele. Proovib päevareziimi paika saada :bsmile:

Rottweileri kaup.jpg

PS! Piipz, ma tean mis Sa tellisid :ner:

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 104
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 10 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas desmorado »

ats30 kirjutas:

Panipaik lõpuks valmis, värvitud. Kuivab saunas :)

Prototyyp tööriistamärsiga.jpg

Väga vinge! Sellelt fotolt ei saa hästi aru, aga palju tagavedru ja panipaiga seina vahel ruumi on - asi selles, et tagavedru nurk muutub kokku surudes, panipaiga suunas.


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

desmorado kirjutas:
ats30 kirjutas:

Panipaik lõpuks valmis, värvitud. Kuivab saunas :)

Prototyyp tööriistamärsiga.jpg

Väga vinge! Sellelt fotolt ei saa hästi aru, aga palju tagavedru ja panipaiga seina vahel ruumi on - asi selles, et tagavedru nurk muutub kokku surudes, panipaiga suunas.

Poolraami veksli vedru pool küljes olid mingid kasutamata piduritorude klambrid, need ulatusid vedru suunas 14mm. Praegu seis sama. Kuna need klambrid olid terved, siis peaks ok olema. Kui väga kriitiline peaks olema, saab porikale seibid alla panna ja tiba taha poole ka nihutada. Mulle omale teeb muret pigem väljalaske toru lähedus panipaiga tagumises otsas. Seal on õhuvahe kõige lähemas kohas ca 10mm. Samas üleval on paak 15mm kaugusel. Tõsi, kiudalusel fooliumekraan on peale kleebitud. Peaks panipaigale ka ekraani kleepima?

Mõtted keerlevad airboxi alumise poole ümber. Ära ei tahaks lõhkuda, huvitav kas kellegil vedeleb mõni ülearune riiulis? E-Bay on muidugi ka olemas, lihtsalt aeg läheb hullu kiirusega.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 882
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

Ronk kirjutas:
Piipz kirjutas:

Ma vaatan, et alumise sidurisilindri oled ka aftermarketi pannud.
Ma vahetasin kaks korda originaali enda omal, kuni lõpuks selleni jõudsin.
See on sul? : http://www.adventure-spec.com/default/o ... re-se.html

Huvitav, et seda siiamaani keegi ei maininud, ma ise kaasaarvatud, see neil ka väga nõrk koht

Oskab keegi reaalselt lahti seletada mis originaalil viga on? Tegu kõige tavalisema silindriga, millel kolvi ja silindri vahel kummist tihend. Sama nagu pidurisadulatel ju. Räägitakse igal pool et tuleb ära vahetada ja et originaal ei pea. Kas viga kummitihendis või mingi konstruktsiooni viga? Juhul kui tihend siis selle paari eurine hind ei tapaks ju ära.

Või tegu inimestega kes sellesse süveneda ei taha ja tahavad konsumeerimist toetada?

1) puruneb ja kulub kõik, mis sellel originaalsilindril on. (olen magura omasid vahetanud vist erinevate porgandite peal 6-7tk ja igal ühel mingi veidi erinev vigastus).
2) Järelturu omaga saab kasutada ka teisi õlisid, kuigi kui ei leki, siis puudub vajadus.
3) Tunnetus on järelturu omaga parem.

4) Ilusamad on järelturu omad - ja minu kogemus näidanud, et oluliselt parema toote(mis)kvaliteediga ja peavad ilma igasugu jamata vastu.

ise kasutanud sigutech ja Oberon ... ja mingi kolmas oli ka. aga kas ta on konsument - kui maksad kord 100 eur, paned külge ja unustad selle häda.

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

ABS sai lõpuks uue kodu. Sellega läks põlve otsas toimetades selgelt rohkem aega kui mõistlik on. Esiteks pole plekksepa tööriistu ja .... ja see ongi põhiline häda. Päev läks kopsiku valmis tegemisele, täna sai lõpuks paika ka. No ja see ei ole veel läbi, piduritorud vaja ka külge kruvida. Enne seda õige koha peale läbiviigud teha (tihendid saab vana kopsiku pealt). Tagumise piduri torud tuleb uued tellida. Ise mõtlesin Hüdroscand-st küsida, aga võib vihjeid jagada.

ABS uues kodus.jpg

Kui juba piduritest juttu tuli, siis avastasin, et tagumine peasilinder on märg. Kruvisin lahti ja kuidagi laiali pudises see värk. Peabki selline olema ve? Ja kui on märg, siis ... mingi mansett või kogu pump uus või .. homme kruvib vollad küljest ära siis on näha.

Tagumine pidurisilinder märg.jpg
Tagumine pidurisilinder lahti.jpg
Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Pidurivollad kõik hydroscandist võtnud. Ka täna saI KTMle ette pikem voolik sealt lastud teha. Tehakse mis värvi tahad (ka originaal KTMi värvi volla olemas).

Pidurisilindriga. Võta lahti link mida enne jagasin. Otsi sealt kataloogist tagumise silindri alamgrupp ja näed kõik tihendid mida saab vahetada ära. Ka nendest enamus O ringe hydroscandis olemas.

Sidurisilindri osas nüüd targem. Endal lihtsalt mureks kus vahepeal ei lahuta korralikult ära ära. Peale õhutamist mõnda aega korras ja siis uuesti. Mõtlesingi et kas mõistlik võtta ineternetineeduse soovitusel uus või hakata vana lappima.


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Ronk kirjutas:

Pidurivollad kõik hydroscandist võtnud. Ka täna saI KTMle ette pikem voolik sealt lastud teha. Tehakse mis värvi tahad (ka originaal KTMi värvi volla olemas).

Pidurisilindriga. Võta lahti link mida enne jagasin. Otsi sealt kataloogist tagumise silindri alamgrupp ja näed kõik tihendid mida saab vahetada ära. Ka nendest enamus O ringe hydroscandis olemas.

Sidurisilindri osas nüüd targem. Endal lihtsalt mureks kus vahepeal ei lahuta korralikult ära ära. Peale õhutamist mõnda aega korras ja siis uuesti. Mõtlesingi et kas mõistlik võtta ineternetineeduse soovitusel uus või hakata vana lappima.

Kui uue Sigutechi peale paned siis tunnned kuidas sidur tööle hakkab. Lihtsalt ulme kui erguks heebel läheb :bsmile:
Kusagil foorumis jäi silma et vahetatakse ka tagumine peapump välja, seepärast uurisin. Remondikitte saab muidugi ka niisama tellida, see pole probleem :)
Aga kas see alumine hoob mis peapumba kolbi lükkab, peabki nõnda lahti seal sees olema ve?

Oleks ma tark, ma oleks vait.

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Ronk kirjutas:

Pidurivollad kõik hydroscandist võtnud. Ka täna saI KTMle ette pikem voolik sealt lastud teha. Tehakse mis värvi tahad (ka originaal KTMi värvi volla olemas).

Ronk, millises Hüdroscandis käid? Jüri omas tehakse ainult nn väikese otsaga. Ehk siis painutatud toru otstesse ei tehta. Tahaks neid ka vastavalt oma antud raadiusele. Mingi "Piduriässad oü" vms ehk toimetab kusagil?

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Ma käisin Peterburi tee omas kuna mul kohe kõrval see. Seal tehti mulle banjo 90 kraadise nurga alla ja mida iganes vaja veel. Ma eeldan et sa mõtled piduritoru all ikka pidurivoolikut või 990 juba vasktoru?

Pidurisilindri osas jään vastuse võlgu. Pole ise lahti kiskunud. Joonise järgi on see varras, mis piduripedaali kinnitub ikka eraldi. See lükkab siis omakorda pumba sisse silindrit

https://www.dropbox.com/s/eym3ltuk2r6aa ... e.JPG?dl=0

Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 104
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 10 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas desmorado »

ats30 kirjutas:

Tagumine pidurisilinder lahti.jpg

See käibki. Aga silindrist stopper eest ja mudru välja. Puhastus + võimalik, et ka uued tihendid. Minu omal oli lihtsalt mustus vahele läinud ja kiskus õhku süsteemi.

Terv.


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Nõnda, pidurivoolikud tehtud. Päris sellised ei saanud nagu soovisin, aga tundub et saab hakkama. Jüri Hydroscand suhtus teemasse üsna veidralt. Pidurimeistri OÜ (Veerenni 56) ei tegele pidurivoolikutega vaid ainult piduritorudega. Dunlop Hiflex pidurivoolikuid ei tee. Sain Ronga juhatuse järgi Peterburi tee Hydroscandist. Tublid poisid seal. Üks koht jäi käimata, Mõigus Läike teel pidi ka mingi asutus ehk tegema.

Pidurivoolikud.jpg

Jälgimäe jõuluvana jõudis ka kohale:

Jälgimäe pakk.jpg

Tagavara pingeregulaator, veepumba kit, küljejala andur, mõned pirnid, kiigekaitse, tagumise ratta veohammasratta laagrid ja kõrge porika juurde kuuluvad amordiputkede kaitseplastikud.

Varuosad.jpg

Suur unistus on need kaasavõetavad varuosad (lisaks veel pingeregulaator ja piduriklotsid) kuhugile ratta külge/sisse/vahele sokutada, nii et kohvrid jääks puhta kraami jaoks. Kõik vist siiski ei õnnestu.

Kaasavõetavad varuosad.jpg

Õhtu jätkub pidurite teemaga. Saunani veel paar tundi aega :bsmile:

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas KIBU »

ats30 kirjutas:
Ronk kirjutas:

Pidurivollad kõik hydroscandist võtnud. Ka täna saI KTMle ette pikem voolik sealt lastud teha. Tehakse mis värvi tahad (ka originaal KTMi värvi volla olemas).

Ronk, millises Hüdroscandis käid? Jüri omas tehakse ainult nn väikese otsaga. Ehk siis painutatud toru otstesse ei tehta. Tahaks neid ka vastavalt oma antud raadiusele. Mingi "Piduriässad oü" vms ehk toimetab kusagil?

on olemas juba tehases kindla nurga alla väänatud pidurivooliku otsad. sirged, 45 kraadi, 75kraadi, 90kraadi jne. pressitava ühenduse puhul on otsad roostevabast ja neid ise väänata raadiuse muutmiseks väga ei saa (karva jagu ehk, omal vastutusel enne kokku pressimist).

mina olen ostnud enamvähem õige pikkuse voolikut, hülsid ja otsikud. garaasis tsikli juures vead vooliku paika, lõikad parajaks (relakaga, mitte tangidega) paned hülsi vooliku peale ja otsiku lükkad vooliku sisse ehk ehitad kogu süsteemi üles enne otsikute kinni pressimist. volla pikkused saad niimoodi ideaalseks. oluline nüanss millega peaks arvestama, nimelt ei ole ette nähtud, et otsikut voolikus keerataks peale kokku pressimist. seepärast on hea teha keerulisem süsteem enne valmis, otsikule, hülsile, voolikule markeriga ühendav triip peale mille järgi enne pressimist paika joondada ja siis poes kõik pressi alt läbi.
mina viimati paar aastat tagasi tegin seal Läike tee lõpus. minuarust see Dunlop Hiflex. kunagi oli neil pood Peterburi mnt Stokkeri kõrval.

5248653
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Ise lahendan igast selliseid muresid järgmiselt. Aku tuleb istme alla kasti, sinna jääb veel lisaruumi tänu väiksemale akule. Pump jääb alla ning sinna jääb akukasti jagu vaba ruumi. Lisaks valmistan hetkel sellist asja:
https://www.dropbox.com/s/61d5lf3iprsor ... 9.JPG?dl=0
Ehk siis see kus sul paak on paigaldatud kasutan ma lisaruumiks ära.

Capture1 (2).JPG

Ja ega väga rohkem kohti ma polegi näinud, kuhu sokutada. Laibakatega ratastele saab soetada sellised kotid ka, mis iseenesest jälle täidavad kena tühja augu ära nendes http://slavensracing.com/shop/a990-adve ... m-950-990/

Trailmaster-Crash-Bar-Bags-3-e1418572863604.jpg

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Õhupuhasti ees "kolmnurgas" on tegelt päris palju ruumi. Kuna paigaldasin selle nn kindalaeka kiirkinnitussüsteemi, siis on see ruum ka kasutatavaks muutunud, st saab vähese vaevaga ligi. Plekksepa riistad vist tuleb ikka ära osta :D

Oleks ma tark, ma oleks vait.

Metsanotsu
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Dets 2003, 16:15
Tänatud: 2 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Metsanotsu »

Oma vanal 950 oli SAS minema visatud ja siis mahtusid õhukummid paagi ja esiklaasi vahelisete plastiku taga olevatesse pesadesse ilusti ära. Sõitsid minuga koguaeg seal kaasa. Mu mäletamist mööda oli paagi tuulutus voolikud ka veetud nende sees orginaalist kõrgemale.
Veel keevitasin alumiinium vardad esi nina raami toetuseks. Enne seda ei saanud gps'i eriti auklikul teel vaadata kuna värises aga see aitas kõvasti (gps kinnitus mul samasse kohta kus sinulgi).

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2190
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Seal Läike teel asub Baltflex, kus on keegi super tsiklisõbralik inimene tööl :) Ma eelmisel kevadel jäurasin ka Dunlopis kuni lõpuks voolikud kätte sain, aga no neil oli küll selline nägu peas, et palun ära rohkem tule - mis on iseenesest ok, sest no selge see et mingi koledate teksastega rattur oma sajasega näpus pole just kõige kuumem klient. Aga pärast sobivat banjopolti otsides hoiti Baltflexis poodi reede õhtul pool tundi kauem lahti, et ma selle ikka enne nädalavahetust kätte saaks, mis siis et jupi hind oli stiilis 7€ vms. Soovitan soojalt.

Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Ronk »

ats30 kirjutas:

Õhupuhasti ees "kolmnurgas" on tegelt päris palju ruumi. Kuna paigaldasin selle nn kindalaeka kiirkinnitussüsteemi, siis on see ruum ka kasutatavaks muutunud, st saab vähese vaevaga ligi. Plekksepa riistad vist tuleb ikka ära osta :D

Sinna tuleb mul pingeregulaator. Ise jätan originaal snorkli ikkagi endale.

Metsanotsu kirjutas:

Oma vanal 950 oli SAS minema visatud ja siis mahtusid õhukummid paagi ja esiklaasi vahelisete plastiku taga olevatesse pesadesse ilusti ära. Sõitsid minuga koguaeg seal kaasa. Mu mäletamist mööda oli paagi tuulutus voolikud ka veetud nende sees orginaalist kõrgemale.
Veel keevitasin alumiinium vardad esi nina raami toetuseks. Enne seda ei saanud gps'i eriti auklikul teel vaadata kuna värises aga see aitas kõvasti (gps kinnitus mul samasse kohta kus sinulgi).

Olen ise ka pikalt mõelnud, kuidas seda tühja kohta ära kasutada. Nüüd siis teada milleks. Eeldab küll selle lahti monteerimist rattalt, kuid see suht kiire töö. :)

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas randel »

Lihtsalt infoks, et kui kogu tsikkel hermeetiliselt erinevat kola täis toppida, võib (aga ei pruugi muidugi) hakata igasuguseid huvitavaid probleeme tekkima, sest õhk ei saa enam erinevate komponentide (eriti mis puudutab elektrit ja elektroonikat) vahel liikuda ja paagialused temperatuurid võivad väga kõrgeks minna.
KTMi arendusosakonnas oli see üks esimesi teste, mis uue rattaga tehti, kümmekond temperatuuriandurit erinevate komponentide peale ja siis erinevates režiimides katsetama. Zaragozas sõitsime +40 temperatuuriga linnas, et näha, mis toimub. Polnud ime, kui paagi all +100 kraadi ära tuli, see on aga erinevate vidinate jaoks tihti ülemiseks piiriks. Pingeregulaator on iseenesest juba kuumenev detail, mis vajab jahutust, kui see veel otse silindri kohale sättida, siis...


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Veepumba vahetus ka tehtud. Peaaegu :)
Vahetuse kohta on internetis häid juhendeid. Neid sai ka järgitud ja pole keerulist midagi.
Probleem tekkis pisut ootamatust kohast, nimelt murdus järjekordne polt.

Veepumba kaane polt puruks.jpg

Selle kaane tihend oli väga väsinud moega ja murdunud poldi juures oli lekkimise jälgi näha. Eks see lekkiv jahutusvedelik pani poldid korrodeeruma, lisaks kittis korralikult kinni ka veel. Murdunud poldiga sai võideldud ka, aga lõppes see, nagu juba traditsiooniks on saanud, murdunud puuriga :wack: Õnneks oli E-bay-s seesama jupp olemas kuhu polt sisse murdus, 25€ koos postikuluga. Lühidalt, võitluse võitis E-Bay (w) Lisaks selgus, et õlifilter ei ole sugugi piisavalt hea indikaator probleemi tuvastamiseks. Jahutusvedelik oli siiski teisele poole tihendit vaikselt jõudnud. Kes seda täpselt teab kui palju. Õli välja nõristades ei märganud midagi.

Veepumba laagrite vahel emulsioon.jpg
Laagrid külma.jpg
Sidurikaan küpsema.jpg

Peale mõningast küpsetamist kukkus esimene laager ise välja, teine eraldus ka lihtsalt. Samas uued, kuigi korralikult maha jahutatud ja kaan ise veel päris tuline, ei läinud eriti lihtsalt pesasse. Tuli pisut õliga määrida ja koputiga aidata.

Kuna veepumba kaane tihend oli eriti muserdatud moega, siis tõin Jälgimäelt täiskomplekti uusi (Mõlemale sidurikaanele, õlisõela kaanele ja veepumba kaanele). Õnneks juhtus nii et kõik olid kohapeal olemas. Lisaks vaskseibid õlipunnidele. Jääb veel oodata veepumba kaane saabumist.

Jätkame ABS-i teemaga.
Vollad on pisut pinges ja kuna ma ise selle peale ei tulnud mida Kibu soovitas, siis on nüüd veitsa jama.

20170112_120010.jpg

Olen kahevahel: kas jätta voolikud tiba pingesse, lootuses et kohanevad olukorraga või lasta uued banjod peale pressida, õigete nurkade all. Vollade pikkusel pisut varu on, seega kipub viimase kasuks. Kuna unustasin kaabli pistiku enne kontrolleri karpi uputamist kõlge ühendamata, siis tuleb nagunii kogu pull uuesti lahti võtta, keermeliimiga kindlustatud poldid lahti-kinni jne. Ilge kepp. Peab sauna kütte panema ja ropu suu õhtul puhtaks pesema :bsmile:

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas randel »

Pildilt pole aru saada, kas pingesse jäid voolikud ise või on need metallist otsad pinges, sest on kuidagi üksteise peal risti? Viimasel juhul on suur tõenäosus, et banjo poldi vahelt hakkab õli lekkima, see vaskseib pole nii elastne, et viltu olevat ühendust tihendada.


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

randel kirjutas:

Pildilt pole aru saada, kas pingesse jäid voolikud ise või on need metallist otsad pinges, sest on kuidagi üksteise peal risti? Viimasel juhul on suur tõenäosus, et banjo poldi vahelt hakkab õli lekkima, see vaskseib pole nii elastne, et viltu olevat ühendust tihendada.

Karbist läbiviigud said pisut liiga madalale tehtud. Seal ongi pinge. Lisaks on voolikud nö väändes ka, kuna banjod ei saanud õige nurga all külge pressitud. Hetkel plaan uued banjod pressida.

Töö käigus tekkis ühel kõrvalseisjal minu arvates õigustatud küsimus- miks seda ABSi kontrollerit peab selliselt turvama? Miks ta ei võiks olla lihtsalt ilma karbita seal? Tõepoolest, miks mitte? Pistik on samuti veekindel. Hoopis rohkem võiks kaitstud olla sisselaske hoovastiku liigendid ja gaasitrosside otsad jne.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas randel »

Ma ei mäleta, mis oli ABS-i mooduli lubatud temperatuur, aga mingi soojust peegeldav ekraan absi ja mootori vahel selles kohas ei tee ilmselt paha. Karpi pole kindlasti vaja teha. Ja sisselaske hoovastikul pole ka niimoodi häda midagi, olid nad ju enne samuti airboxis nö "musta" poole peal. See et nad nüüd näha on lihtsalt, ei muuda hoovastiku jaoks midagi.


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

randel kirjutas:

Ma ei mäleta, mis oli ABS-i mooduli lubatud temperatuur, aga mingi soojust peegeldav ekraan absi ja mootori vahel selles kohas ei tee ilmselt paha. Karpi pole kindlasti vaja teha. Ja sisselaske hoovastikul pole ka niimoodi häda midagi, olid nad ju enne samuti airboxis nö "musta" poole peal. See et nad nüüd näha on lihtsalt, ei muuda hoovastiku jaoks midagi.

Vaadates seda värskelt airboxist välja võetud hoovastikku praegu, see lausa särab ülejäänud kõhualuse foonil :) , kuigi jh, saan aru et oli enne õhufiltrit. Lihtsalt snorkli asend tegi juba suure valiku ära. Kuiv ja porivaba keskkond, ehk pisut tolmu mis õhufiltri poole tormab. Kusjuures ma olen tsikli pesemisel pigem liiga hoolas kui räpakas :bsmile: (see siis muu kõhualuse räpasuse kohta).

Aga see ABS, kaalub asja. Kulutan veel pisut uutele banjodele ja siis otsustab, mis saab. Karbiga sai jah ilmselt üle pingutatud. Aga nüüd kus nii suur vaev juba nähtud ... :wack:

Rattalaagrid.
Vahetasin tagumise veohammasratta laagrid ära, nagu soovitati. Aga loen siin erinevat kirjandust (teadagi millist :bsmile: ) ja justkui sellid aina vahetavad laagreid. Pealegi pidada esimese ratta laagrid üliväikesed olema. Ehk siis kas peaks kogu jooksu igaks juhuks ära vahetama? Või on liiga üle pingutamine? Nagu mainitud, olen suht hoolas survepesuri kasutaja, kuigi keti ja rattarummude otsest survestamist püüan vältida.

Pisut küsimusi tekitab jahutussüsteem
. Osad paigaldavad lisaventika radikale. Sel suvel Iraanis ja Armeenias kogesin huvitavat asja- nimelt jahutusvedelik läks kohapeal keema. Seda siis sellepärast et väljas oli nii paganama kuum. See juhtus vahetult peale sõitu seisma jäädes, aga ka foori all seistes. Ok, panen lisaventika. Aga see ju ka ei tööta kui ratta seisma jätan. Ja kohapeal töötada lasta rattal pole samuti mõistlik, ega ta rohkem ei jahuta. Hüva, jätan süüte sisse et ventikas töötaks. Aga veepump on ju mehaaniline ja kui jahutusvedelik ringi ei käi, siis mingit erilist mootori jahutust ju ikkagi ei toimu, olgu neid ventikaid palju tahes. Või mis on tarkadel öelda selle teema kohta?

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7195
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1857 korda
Tänatud: 517 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Et,mootor peale välja suretamist keema ei läheks peaks tal mingi hetke mingil x pööretel(erineval mootoril erinev) laskma nö jahtuda,aga kui radikas liiga väike,siis sellest pole kasu ja ilmselt pole ka lisaventikast sel juhul kasu.
Näiteks väga suuri turbomootoreid, ei tohigi kohe peale intensiivset töötamist väga kuumas, välja suretada,vaid peab laskma natuke tühikäigul töötada,et mootori eri osade temperatuurid ühtlustuksid.
Minu ratas läheb ka väga kuumaga(+42 varjus on kõrgeim,mis kogetud) foori taga punasesse,aga hoides kergelt pöördeid peal,ei juhtu seda.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas randel »

See tühikäigul keemaminek juhtub sellepärast, et tühikäigul liigub jahutusvedelik kõige aeglasemalt. WP mõõtis mingi KTMi ratta peal radikas vedeliku liikumise kiiruseks vaid 5cm/sekundis ja reaalselt jahutab tühikäigul radika laiusest vaid mingi 10-15 cm laiune riba. Ideaalis peaks sel juhul radikas olema hästi kõrge ja kitsas. Praktikas on see vähetähtis, sest juba natuke kõrgematel pööretel hakkab veepump palju tõhusamalt tööle. Aga sellepärast pole ka suurt mõtet teist ventikat lisaks panna. Tühikäigul on selle efekt väga väike.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”