8. leht 11-st

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 05 Mär 2017, 23:09
Postitas ats30
Piipz kirjutas:

450w on ta vast kokku, kuid "üleliigseid watte" jääb vast ikka kuskil 150 ringis alles, kui muud tarbijad kokku liita. Ma ei leia praegu seda advrideri teemat üles, kus selline arvutus tehtud oli, kuid kui on lisaks standardile võimsad lisatuled ja rutskasoojendused küljes ning mootori pöörded jäävad stabiilselt alla 5000, siis ta võib hakata tühjaks laadima küll.

Siit tuleb üks rumal küsimus, kuid kas genekaid saab ka võimsamaks tuunida? No et sooviks näiteks kuskil 200w juurde? Ilmselt on vaja ka vähe jämedam pingeregulaator külge kruvida. Aga siiski, kas on selline asi üldse mõeldav?

Sellel teemal on Tsiklonaut arutlenud. Nende sellesuvisel Mongoolia matkal maksis võimsam genekas kurjasti kätte. Proovisin siinsamas teemas ka infot koukida aga asjalikke vastuseid ei olnud.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 05 Mär 2017, 23:15
Postitas ranel

Panna mingi võimsam pingeregu peale, on puhas lollus. See, et pingeregu ära sureb, ongi kaitse, et genekat ei peaks uuesti mähkima. Võid ju kenasti panna mingi auto pingeregu peale, aga tulemus on see, et isolatsioon ütleb üles ja on siis töötav regu, aga lühises mähised. Ma ise oskan küll genekat uuesti mähkida ja praktika ajast anti mulle isegi mähise traat kaasa, aga no vabatahtlikult ei tahaks seda pornot küll kusagil tee peal ette võtta. Juba see peenike näputöö on ropp nii pisikeste asjade puhul. Regu vahetab aga pm iga loll ära.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 05 Mär 2017, 23:16
Postitas Piipz

Ranel, ma pidasin silmas ikka seda, et kui paned jämedama staatori, siis peaks ka jämedama regulaatori panema, mitte et vahetaks ainult viimase ja loodaks parimat.
Minu rattale on 20% võimsuselisaga staator täitsa olemas:
https://www.amazon.com/ProCom-ESG562-Ou ... B0087PZNIO
Aga aus olla, siis ei julgeks ise ka selle kallale minna, pigem vaataks, kuidas tarbimist vähemaks saab.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 05 Mär 2017, 23:18
Postitas Dexter

11,8V on tühi aku. Ehk voolu mida välja anda on 0%.
100% laetud aku pinge peaks peale seismist (ise olen ca ööpäev lasknud "puhata" ennem kontrolli) olema 12,7V


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 05 Mär 2017, 23:29
Postitas ats30
ats30 kirjutas:

ABS

Tundus et esimese ratta anduri pistik oli pisut lahti. Aga et mitte niisama ratast kokku panna proovisõidu jaoks, ehk keegi mäletab, kuidas ABS töötab? Nimelt armatuuris põleb ABSi tuli ja mingil hetkel kustub ära. Vot ma ei mäleta mis hetkel ta ära kustuma peab. Kas siis kui mootori tööle paned või siis kui liikuma hakkad? Viimane on justkui loogilisem aga võimalusel ootaks kinnitust.

Tagumise ratta anduri ja ABSi perfoketta vahel on ca 2-3mm pilu, esiratta andur on pm vastu perfoketast. On sel ka mingi reegel kui kaugel peaks olema?

20170305_220018[1].jpg

Ei ole selle genekaga midagi vahepeal juhtunud, ka aku on ok. ja regu ka, muidu oleks laadimispinge laes olnud. Mul suurem häda selle ABS-ga praegu.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 05 Mär 2017, 23:38
Postitas Dexter

Lähtudes autodest, siis "võru" ja anduri vahel peab olema õhuvahe. Vahe suurus oleneb mis tüüpi andur on. Kas induktsioon, halli tüüpi või induktsioon-halli tüüpi. Esimesel võib olla suurem vahe kuid teistel peab olema väiksem, vastu ei tohi kunagi käia, muidu "sööb" anduri ära ja tuli jääbki põlema.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 05 Mär 2017, 23:41
Postitas ranel

Kui su aku on peale sõitu järgmine päev 11.8V, siis on midagi valesti küll. Ma sinu asemel võtaks akult juhtme maha nii igaks juhuks ööseks, et kehvemal juhul poleks põhjust poodi uue aku järgi minna. Käisin mõõtsin selle peale mõeldes ka igaks juhuks oma aku pinge ära. 2 nädalat seisnud maas külma peal ja 12.63V.

Liiga kaua põlev abs tuli võib ajudega masinatel viidata ka mingile muule probleemile. Üldiselt manuaalis on sellised asjad kirjas.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 06 Mär 2017, 11:37
Postitas Jaffimees

Tere!

Tahtsin küsida kas kaugtulel ja lähitulel on mõlemal E tähised peal? Kui palju watte kummalgi on? Mis see komplekt koos saatmisega maksis?
Tänud.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 06 Mär 2017, 11:47
Postitas retro
Dexter kirjutas:

Lähtudes autodest, siis "võru" ja anduri vahel peab olema õhuvahe. Vahe suurus oleneb mis tüüpi andur on. Kas induktsioon, halli tüüpi või induktsioon-halli tüüpi. Esimesel võib olla suurem vahe kuid teistel peab olema väiksem, vastu ei tohi kunagi käia, muidu "sööb" anduri ära ja tuli jääbki põlema.

Manualis võiks (peaks) "sensor gap" kirjas olema. Nt.Bemmil oli (vist) 1,5mm.
Pole väga kindel, kas "õhus" ratast keerutades saab vajaliku hoo, et ABS tuluke kustuks (ilmselt see eri tootjatel erinev).


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 06 Mär 2017, 13:38
Postitas urmas66
retro kirjutas:
Dexter kirjutas:

Lähtudes autodest, siis "võru" ja anduri vahel peab olema õhuvahe. Vahe suurus oleneb mis tüüpi andur on. Kas induktsioon, halli tüüpi või induktsioon-halli tüüpi. Esimesel võib olla suurem vahe kuid teistel peab olema väiksem, vastu ei tohi kunagi käia, muidu "sööb" anduri ära ja tuli jääbki põlema.

Manualis võiks (peaks) "sensor gap" kirjas olema. Nt.Bemmil oli (vist) 1,5mm.
Pole väga kindel, kas "õhus" ratast keerutades saab vajaliku hoo, et ABS tuluke kustuks (ilmselt see eri tootjatel erinev).

Et tuli kustuks,peaks ikka mõlemad rattad sama kiirusega ringi käima.Ühe ratta keerutamisest ei ole abi,lihtsam natuke sõita.
Kui on korras(eelmise sõidu järel korras ABS-ga seisma jäädud) ABS,siis üldjuhul kustub tuli peale käivitamist ikka ise.Kui on olnud viga ja sellest tuli põleb,siis olenevalt isendist peab natuke liikuma või ka mingi kiiruse, a´20km/h näiteks, saavutama.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 06 Mär 2017, 15:33
Postitas Ain
urmas66 kirjutas:
retro kirjutas:
Dexter kirjutas:

Lähtudes autodest, siis "võru" ja anduri vahel peab olema õhuvahe. Vahe suurus oleneb mis tüüpi andur on. Kas induktsioon, halli tüüpi või induktsioon-halli tüüpi. Esimesel võib olla suurem vahe kuid teistel peab olema väiksem, vastu ei tohi kunagi käia, muidu "sööb" anduri ära ja tuli jääbki põlema.

Manualis võiks (peaks) "sensor gap" kirjas olema. Nt.Bemmil oli (vist) 1,5mm.
Pole väga kindel, kas "õhus" ratast keerutades saab vajaliku hoo, et ABS tuluke kustuks (ilmselt see eri tootjatel erinev).

Et tuli kustuks,peaks ikka mõlemad rattad sama kiirusega ringi käima.Ühe ratta keerutamisest ei ole abi,lihtsam natuke sõita.
Kui on korras(eelmise sõidu järel korras ABS-ga seisma jäädud) ABS,siis üldjuhul kustub tuli peale käivitamist ikka ise.Kui on olnud viga ja sellest tuli põleb,siis olenevalt isendist peab natuke liikuma või ka mingi kiiruse, a´20km/h näiteks, saavutama.

Minu mäletamistmööda Hondal küll kustuvad tuled reeglina siis kui sõitma oled hakanud ja mingi kiiruse saavutanud...äkki 5km/h või oli róhkem


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 06 Mär 2017, 17:43
Postitas ats30
Jaffimees kirjutas:

Tere!

Tahtsin küsida kas kaugtulel ja lähitulel on mõlemal E tähised peal? Kui palju watte kummalgi on? Mis see komplekt koos saatmisega maksis?
Tänud.

E-4 on ainult pooltulel peal. Täpsem tooteinfo: http://www.britanniacomposites.com/vood ... adventure/
Peast enam ei mäleta aga postikulu ca 50€ + toll ja tollideklar tuli veel ca 80€ juurde. seal väiksed nüansid kuidas mõned numbrid väiksemaks saada ;)


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 07 Mär 2017, 21:29
Postitas Martino
Piipz kirjutas:

Siit tuleb üks rumal küsimus, kuid kas genekaid saab ka võimsamaks tuunida? No et sooviks näiteks kuskil 200w juurde? Ilmselt on vaja ka vähe jämedam pingeregulaator külge kruvida. Aga siiski, kas on selline asi üldse mõeldav?

Suure tõenäosusega leidub mõni tublim staator näiteks Electrex Worldi valikus. Pingeregulaatori leiab samuti neilt. Aga kui originaalgenekas on 300+ vatti, siis ei tohiks see tegelikult pudelikaelaks kujuneda. LC4 puhul on lugu hoopis teine - neil on originaalgenekas 150 W ja see on ikka juba originaalvarustusega üsna piiri peal.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 07 Mär 2017, 21:40
Postitas ats30

Kas keegi tunneb kedagi kes tunneb kedagi kes oskab ABSi tööle panna?
Kui juhtmed korras siis mis variante veel on? Midagi õhutamisega seoses vist ei saa olla, muidu ei töötaks pidurid üldse?

Kaalun juba tõsiselt sellest junnist loobumist... :twisted:


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 07 Mär 2017, 22:50
Postitas ranel

Vii parem mõnde teenindusse ala streetmoto. Varasema jutu baasil on mulje jäänud, et elektrist oled ju ka päris kaugel. Nende isehakanutega võid saada korraliku kooliraha, kui ise juba pole sellega hakkama saanud. Kui varem töötas kenasti, ise pole midagi ära lõhkunud, siis uuesti tööle panek ei tohiks väga kulukas teenusena töö sisse osta. Kui juba olemas on, siis oleks ka natuke naljakas see lisa ära hävitada. ABS iseenesest pole ju halb lisa.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 07 Mär 2017, 23:29
Postitas ats30
ranel kirjutas:

Vii parem mõnde teenindusse ala streetmoto. Varasema jutu baasil on mulje jäänud, et elektrist oled ju ka päris kaugel. Nende isehakanutega võid saada korraliku kooliraha, kui ise juba pole sellega hakkama saanud. Kui varem töötas kenasti, ise pole midagi ära lõhkunud, siis uuesti tööle panek ei tohiks väga kulukas teenusena töö sisse osta. Kui juba olemas on, siis oleks ka natuke naljakas see lisa ära hävitada. ABS iseenesest pole ju halb lisa.

ABS üldiselt ei ole jah halb lisa. Aga 990 ADV-l muudab ABS tagumise piduri täiesti olematuks. Teatavasti on see nagunii suht tagasihoidliku efektiivsusega. Hea meelega teeks tagumise tummaks ja esimese jätaks. Aga hetkel tundub et esimene andur tekitab vea ja seetõttu ei toimi ABS üldse. Kuna andur oli vastu ABSi ketast (Krt arumaisaa kuidas see ühtäkki nii on) , siis pusisin mingi seibi sinna vahele ja nüüd justkui ketta ja anduri vahe sama mis taga. Paraku õues selline burgaa et normaalne naine ei aja meestki välja, kuda ma siis tsiklit...


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 08 Mär 2017, 08:25
Postitas retro

http://advrider.com/index.php?threads/s ... ng.813361/
jäi silma 2 varianti: (kui oled kontrollidnud, et ABS sensori juhe on terve):
"I checked the ABS unit under the seat. And here I found the gap: the main connector was a little bit loose (just a little!) and it was really difficult to see it at first sight. I just plug it again and voilà! Speedo and ABS came to me again!"

"My Speedo and ABS did not work so I read the wire diagram and found that the abs wire under the seat next to the ABS box has to have power or ABS and speedo will not work.
I added power to that wire and it worked. Its next to the blue wire in the white clip."


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 08 Mär 2017, 08:28
Postitas ranel

Kui süsteemis üks andur annab viga, siis lendab kogu süsteem maha. Nii on see minuteada kõikidel abs-idel. ABS nagunii ei tohiks enne töötada ka, kui oled saavutanud 15-20kmh kiiruse. Praeguse ilmaga on tglt abs-i just hea testida ka :D


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 08 Mär 2017, 23:23
Postitas ats30

Jõudis kohale Garmin Nüvi 595. Mingil põhjusel suutsin tellida 2 tsikli alust, üks täiesti uus, pakendis, üle. Huviline oskab saata pm või leiab muidu võimaluse kontakteeruda.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 17 Mär 2017, 14:59
Postitas ats30

Sai vahetatud tagumine velg/pöid kitsama ja tugevama vastu. Alguses võttis kodarate kokkuladumine otsaesise päris märjaks. Aga mingil hetkel "läks lahti" ja tegelikult ei olnudki nii hull. Kogu musta tööga sain ise hakkama. Lõpliku pingutamise ja timmimise jätsin siiski spetsialistile.

Tõsisem pull algas siis kui järjekord jõudis rehvi paigalduseni. Kõigepealt sain rehvi kenasti peale aga unus kodaraniplite kattelint paigaldamata. Seejärel suutsin neli korda heeblitega lohvi katki näpistada.

Lapitud lohv
Lapitud lohv

Lõpuks siiski õnnestus rehv peale saada. Ja kohe järgmine häda- ühel pool ei veni rehv ühtlaselt velje servani. Määrisin serva silikoonõliga, ei midagi. Lõpuks põrutasin 6 BARi sisse. Peaaegu venis õigeks, mingi gramm jäi ikka puudu. Ei andnud rahu, uuesti rehv maha. Selgus et kodaraniplite kattelint oli liiga lai ja jäi velje ning rehvirandi vahele.

Kodaraniplite kattelint
Kodaraniplite kattelint

Uuh, lõpuks sai valmis.
Kui nüüd kokkuvõtteid teha (milleks on küll veel vara kuna sõidukogemus võrdluseks veel puudub ja järgnev on pigem teoreetiline mõtisklus) siis praeguse teadmise baasilt ma väga kindel ei ole et sedasama velje/pöiavahetust matkarattale soovitada julgeksin. Nii laial kui kitsal on omad eelised. Originaalveljega kannatab ka pooltühja rehviga pisut edasi sõita, kuna rehv istub tugevalt velje peal kinni ja laia velje peal on rehv ka madalam. Selle kitsaga paraku kui tühjaks vajub siis ongi kõik. Omakorda hakkab ta tõenäoliselt velje peal libisema ja tulemuseks on ilma ventiilita, lõplikult purunenud siselohv. Samas, naela korral on kitsa velje pealt naljamäng rehv lahti vajutada, ta pm ei olegi kinni velje küljes. Rehvi paigaldades tuleb kitsa veljega ülitähelepanelik olla et siselohvi heeblitega ei vigastaks, laia velje peal on lohvil ruumi eest ära libiseda. Samas laia velje pealt rehvi lahti vajutada kusagil metsas või mülkas, eriti kui üksi (ühe rattaga) oled, on paras pähkel.
Ma ei kahetse et see kitsam velg sai soetatud aga hetkel ei ole päris kindel et sellega pikemale matkale tahan minna. Kodus mudas möllata või orienteerumas käia on kitsaga kindlasti hea.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 17 Mär 2017, 15:19
Postitas ranel

Miks see kitsam pöid tugevam peaks olema? :roll: Mingi erisulamist?

Muidu kui väiksena sai kakutud rehve, siis 2 inimest ja kolm heeblit töötas väga hästi.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 17 Mär 2017, 15:32
Postitas ats30
ranel kirjutas:

Miks see kitsam pöid tugevam peaks olema? :roll: Mingi erisulamist?

Ma sulamite kohta ei oska öelda aga kitsamal on deformeerumiseks õlg väiksem. Ehk siis velje serv on kodarate joonele lähemal. Samas tagumist ma ise ei ole seni veel kõveraks sõita jõudnud, küll aga üks originaal esimene sai kunagi viga.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 17 Mär 2017, 15:43
Postitas ranel

Aga kodarad pöiaga moodustavad ju kolmnurga ...? Kitsamal rehvil peaks ju väiksem kandevõime ka olema ju?


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 17 Mär 2017, 16:03
Postitas ats30
ranel kirjutas:

Aga kodarad pöiaga moodustavad ju kolmnurga ...? Kitsamal rehvil peaks ju väiksem kandevõime ka olema ju?

Ma ei mäleta et kusagil oleks juttu olnud kitsamast rehvist ;) :bsmile:


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 17 Mär 2017, 16:27
Postitas ranel
ats30 kirjutas:

Sai vahetatud tagumine velg/pöid kitsama ja tugevama vastu.

ats30 kirjutas:

Ma ei mäleta et kusagil oleks juttu olnud kitsamast rehvist ;) :bsmile:

No siis pole ju ime, et rehvi peale normaalselt ei saa. Mõtlesin, et rehv ka läks vastavalt veljele ikka :roll: 140 velje peale 160 rehvi venitades ka rehvipoisid just kõige õnnelikumad polnud. Rääkimata sellest, et kui halb selle 160 rehviga veel sõita oli.

Ma näen selle koosluse suure miinusena juba seda, et katkise lohvi vahetus on peavalu. :roll: See ei käiks ümbermaailmareisi rattaga ju üldse kokku.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 17 Mär 2017, 21:55
Postitas urmas66

Velg ja rehv peavad jah olema omavahel sobivad,aga mina olen alati lohvi sisse ajanud täitsa tühjana.Miks ei teagi,ilmselt keegi nii kunagi poisiksele õpetas.Mulle on nii see protsess kuidagi lihtsam tundunud.
Pistad ventiili pessa ja siis tõmbad mantli üle selle koha ning hakkad lohvi edasi sisse ajama.Kui lohv sees,siis hakkad kahe heebliga rahulikult mantlit peale ajama jälgides,et vastaspool on samal hetkel soones.Õhku täis lohvi on isegi jalgrattale keerulisem paika saada.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 17 Mär 2017, 21:59
Postitas Mart
urmas66 kirjutas:

Velg ja rehv peavad jah olema omavahel sobivad,aga mina olen alati lohvi sisse ajanud täitsa tühjana.Miks ei teagi,ilmselt keegi nii kunagi poisiksele õpetas.Mulle on nii see protsess kuidagi lihtsam tundunud.
Pistad ventiili pessa ja siis tõmbad mantli üle selle koha ning hakkad lohvi edasi sisse ajama.Kui lohv sees,siis hakkad kahe heebliga rahulikult mantlit peale ajama jälgides,et vastaspool on samal hetkel soones.Õhku täis lohvi on isegi jalgrattale keerulisem paika saada.

Sama siin. Kuskilt noorusest on meelde jäänud, et nii tuleb teha. Aga eelmine kord proovisin nii nagu kurisookaru teeb, et paned lohvi tühjana sisse, siis paned natuke õhku lohvi, et poleks väga vedel, siis ei jää heeblitega jebides ette, või kui jääb, siis on nö ümar, et ej saa katki teha. Õnnestus. Aga alati on ka teisiti õnnestunud.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 17 Mär 2017, 22:16
Postitas ats30

Praeguseks olen seda krdi tagumist rehvi tänase päeva jooksul täpselt 7 korda peale ja maha ajanud ja mingi hägune ettekujutus hakkab asjast tekkima. Rehvi peale ajamisel oleks abi heeblitest, millel on otsas suht väike hammas või jõnks vms. Mitte need suured kulbid. Vaatasin netist, on täitsa olemas. Ühes otsas mahavõtmiseks kulp ja teises otsas peale ajamiseks kumer kael ja väike hammas otsas. Sellised ma soetan ka. Ei viitsi praegast linki otsima hakata, saun ootab :bsmile:
Pisut õhku võib pallooni lasta aga väga pisut. Sest viimast otsa peale venitades on tark teises otsas rehv velje keskele kokku pressida, siis läheb lõpp paremini peale. Kui palloon õhku täis siis see jällegi ei õnnestu.


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 18 Mär 2017, 18:38
Postitas Erik

aga ükspäev siis ikka valgusta milline heebel see kõige parem heebel on. :) ma tahaks ka väga asjaliku heeblit osta.

kui hea mõte see silikoonõli selle rehvi peale ajamisel üldse on? kas seebist "pudru" tegemine poleks hea mõte? seep vast reisil ikka kaasas.

muidu tore, et viitsid peensusteni rääkida!


Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 18 Mär 2017, 18:53
Postitas ats30
Erik kirjutas:

kui hea mõte see silikoonõli selle rehvi peale ajamisel üldse on? kas seebist "pudru" tegemine poleks hea mõte? seep vast reisil ikka kaasas.

Mul oli juba rehv peaaegu peal ja vaatasin mis riiulis eespool oli, sellepärast silikoonõli läkski. Tegelikult ei oleks õldse midagi vaja olnud, lihtsalt see kummivõru velje põhjas oli liiga lai ja segas.

Erik kirjutas:

muidu tore, et viitsid peensusteni rääkida!

Tore kui mõnele sellest kõigest ka kasu on. Ega see toksimine miski lõbus tegevus ei ole iseenesest. Aga olles viimasel ajal eriliselt palju ise mööda erinevaid foorume kolanud siis proovin edastada infot mida mulle omale meeldiks lugeda.