11. leht 11-st

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 17 Aug 2017, 11:48
Postitas ats30
Tundub et rehvi kulumine oli pigem liiga kõrge rehvirõhu tulemus.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 17 Sept 2017, 20:34
Postitas ats30
Kas kellegil on kogemusi kolisevate ja logisevate piduriketastega? Neetidest on päris kõva lõtk tekkinud, radiaalsuunal 3-4mm. Ketas ise on nagu uus, kulumisjälgi ei ole üldse. Seetõttu ei tahaks uut osta kui on võimalik kuidagi teisiti viisakalt lahendada.
Kes kokku puutunud võib kogemusi jagada.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 18 Sept 2017, 20:16
Postitas Mart
ats30 kirjutas:Kas kellegil on kogemusi kolisevate ja logisevate piduriketastega? Neetidest on päris kõva lõtk tekkinud, radiaalsuunal 3-4mm. Ketas ise on nagu uus, kulumisjälgi ei ole üldse. Seetõttu ei tahaks uut osta kui on võimalik kuidagi teisiti viisakalt lahendada.
Kes kokku puutunud võib kogemusi jagada.


Pead kogu aeg kuumana hoidma, Aafrikas ei ole vist raske (crash)

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 18 Sept 2017, 20:53
Postitas ats30
Mart kirjutas:
ats30 kirjutas:Kas kellegil on kogemusi kolisevate ja logisevate piduriketastega? Neetidest on päris kõva lõtk tekkinud, radiaalsuunal 3-4mm. Ketas ise on nagu uus, kulumisjälgi ei ole üldse. Seetõttu ei tahaks uut osta kui on võimalik kuidagi teisiti viisakalt lahendada.
Kes kokku puutunud võib kogemusi jagada.


Pead kogu aeg kuumana hoidma, Aafrikas ei ole vist raske (crash)


Minu loogika ütleb et kui ketas kuumaks läheb siis paisub. Kui paisub siis läheb ketas, mis sisuliselt on rõngas, läbimõõdult veel suuremaks. Ja seega läheb ka loks veel suuremaks. Aga ma muidugi võin eksida. Täna oli reisi kuumim päev ja võis vabalt loogikale liiga teha :)

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 01 Okt 2017, 15:00
Postitas ats30
Vahepeal jälle tehnilistest teemadest.

1. Piduriketas sai julmalt kinni needitud ja hetkel ca 1500km on kestnud.
2. Tagumise piduripumba anuma klaas/aken otsustas Aafrikasse jääda. Mille kuradi pärast need aknad üldse piduritel on, jääb arusaamatuks. Kui vedelik otsas siis on nagunii tunda, pealegi lekke korral ka näha. Mõttetu vidin Adventure rattal.
3. Magura vajas vahetust. Sidur enam ei lahutanud. Õnneks olin taibanud kaasa võtta.
4. Esirehv on põhjustanud üle mõistuse palju kannatusi. Mingi veider lõhe, õigemini praeguseks juba 2tk, on ilmunud rehvi siseküljele. See omakorda närib siselohvi päeva jooksul katki. Millest selline jama võib tekkida? Ühe sain kinni vulkaniseerida, teisega peab veel tegelema. Ei tahaks veel uut osta kuna sel mustrit veel on. Ja ega siin midagi saada ei ole ka, vaja tellida.

Postituses täpsemalt, pildid ka juures:
https://vihulamoto.ee/?p=976

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 01 Okt 2017, 19:49
Postitas Piipz
Eks see aken on seal selleks, et näha, kas vedelikku on vaja juurde panna ja et kas on normaalset värvi. Kui järsku otsa saab, siis tõesti pole aknast kasu. Pole samas kunagi näinud, et need jalga laseks. Aga ma pole väga tihti ka näinud, et tagumine anum selline metallist kobakas on, mitte tavaline plasttops, nagu suuremal osal ülejäänutel.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 01 Okt 2017, 20:57
Postitas ats30
Piipz kirjutas:Eks see aken on seal selleks, et näha, kas vedelikku on vaja juurde panna ja et kas on normaalset värvi. Kui järsku otsa saab, siis tõesti pole aknast kasu. Pole samas kunagi näinud, et need jalga laseks. Aga ma pole väga tihti ka näinud, et tagumine anum selline metallist kobakas on, mitte tavaline plasttops, nagu suuremal osal ülejäänutel.

Ma saan aru jah. Aga adventure ratta puhul võiks sellise nõmeduse asendada millegi töökindlamaga. Tasapisi saab pidurivedelik otsa siis kui mansetid lekivad. Ja kui nad lekivad siis hakkab see silma. Vähemalt see mees (või minu pärast ka naene) kes vahel sinna aknasse taipab piiluda märkab kindlasti ka niiskeid mansette või kummikatteid. Ja see krdi aken on just pumba õlivõtuava kõrgusel. Ehk siis kui sealt juba näha on et otsas siis on nagunii juba tunda ka. Loll lahendus rattale mis on mõeldud selleks milleks ma hetkel teda kasutan. Aga muidu hea ratas :bsmile:

Olgu, las see õlipaak olla. Miks pidurivedelik keema läheb? Mingeid jahutusega pidurisadulaid ei ole välja mõeldud? Päris mitmelt poolt on kuulda et teistelgi 990-tel on sama juhtunud. Muide, see aknake istub seal kummitihendi otsas ja ehk ongi mõeldud nö kaitseventiilina töötama kui keema läheb. Sest sealt pritsis ka läbi kui keema läks. Ju sai siis kuuma ja mingil ajal andis järgi.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 01 Okt 2017, 21:09
Postitas Jesper
Kui vedelik keeb ja klots ei suitse, aitab vast parema vedeliku kasutamine - tont seda kohalikku kraami teab, võibolla oli kaua avatuna riiulil seisnud või juba tehasest tulles veega pooleks. Laias plaanis mingeid lihtsaid lahendusi seal pole - isegi tagapiduri võimsus on mitukümmend kilovatti, seda mingi paari ribi või muu häkiga naljalt maha ei jahuta.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 01 Okt 2017, 22:36
Postitas ranel
ats30 kirjutas: Vähemalt see mees (või minu pärast ka naene) kes vahel sinna aknasse taipab piiluda märkab kindlasti ka niiskeid mansette või kummikatteid.

Sõida vihmas ja ega ei märka küll.

Muidu kena remondiseiklus küll :D

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 01 Okt 2017, 22:59
Postitas ats30
Jesper kirjutas:Kui vedelik keeb ja klots ei suitse, aitab vast parema vedeliku kasutamine - tont seda kohalikku kraami teab, võibolla oli kaua avatuna riiulil seisnud või juba tehasest tulles veega pooleks. Laias plaanis mingeid lihtsaid lahendusi seal pole - isegi tagapiduri võimsus on mitukümmend kilovatti, seda mingi paari ribi või muu häkiga naljalt maha ei jahuta.

Tegelikult see vedelik mis keema läks sai talvel Eestis sisse valatud. Enne seda seisis tõesti mul garaazis mõnda aega riiulis. See mis kohapeal sai ostetud ja praegu sees, sai sai peale intsidenti sisse valatud. Pudel oli ostes kenasti fooliumi all ja hermeetiline. Ja uuesti keema läinud ei ole ka. Samas sellist koormust/laskumist ei ole ka enam saanud. Nüüd hoian hinge kinni ja kus vähegi võimalik ikka käiguga.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 01 Okt 2017, 23:13
Postitas ranel
ats30 kirjutas:
Jesper kirjutas:Kui vedelik keeb ja klots ei suitse, aitab vast parema vedeliku kasutamine - tont seda kohalikku kraami teab, võibolla oli kaua avatuna riiulil seisnud või juba tehasest tulles veega pooleks. Laias plaanis mingeid lihtsaid lahendusi seal pole - isegi tagapiduri võimsus on mitukümmend kilovatti, seda mingi paari ribi või muu häkiga naljalt maha ei jahuta.

Tegelikult see vedelik mis keema läks sai talvel Eestis sisse valatud. Enne seda seisis tõesti mul garaazis mõnda aega riiulis. See mis kohapeal sai ostetud ja praegu sees, sai sai peale intsidenti sisse valatud. Pudel oli ostes kenasti fooliumi all ja hermeetiline. Ja uuesti keema läinud ei ole ka. Samas sellist koormust/laskumist ei ole ka enam saanud. Nüüd hoian hinge kinni ja kus vähegi võimalik ikka käiguga.

Kasutad dot4 ?

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 01 Okt 2017, 23:16
Postitas Jesper
Kui nagunii rehvi saatmisega jändad, siis telli endale ka potsku mingit head racing piduriõli - kindlasti on siin ridamisi selles osas targemaid, aga noh Motul RBF 660 pudel näiteks maksab 20€ ringis. Kui sa selle keema saad, on klots ammu süttinud ja ketas hõõgub roosalt :) Ega sedapidi läheneda päris õige muidugi pole, sest võimalus on ka teada saada mis lüli ahelas nõrkuselt järgmine on, aga no sellises piiripealses olukorras äkki aitab piisavalt, et äkki ikka ei pea kõiki ägedamaid lõike vahele jätma.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 01 Okt 2017, 23:20
Postitas ats30
ranel kirjutas:Kasutad dot4 ?

DOT 4 jah. Nii nagu lüpsiku peal kirjas on.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 02 Okt 2017, 00:38
Postitas ranel
ats30 kirjutas:
ranel kirjutas:Kasutad dot4 ?

DOT 4 jah. Nii nagu lüpsiku peal kirjas on.

Asenda DOT 5.1-ga.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 02 Okt 2017, 09:19
Postitas ats30
ranel kirjutas:
ats30 kirjutas:
ranel kirjutas:Kasutad dot4 ?

DOT 4 jah. Nii nagu lüpsiku peal kirjas on.

Asenda DOT 5.1-ga.


Ütleme nii et banaanide ja arbuusi valik on siin tiba suurem kui pidurivedelike oma ... :bsmile:
Aga arutelust niipalju kasu et tuleb vedelikule tähelepanu pöörata. Kõige labasem abi tõenäoliselt ongi lihtsalt varuvedeliku kaasas hoidmine.

Tänan kaasaelamast!

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 02 Okt 2017, 09:33
Postitas ranel
ats30 kirjutas:
ranel kirjutas:
ats30 kirjutas:
ranel kirjutas:Kasutad dot4 ?

DOT 4 jah. Nii nagu lüpsiku peal kirjas on.

Asenda DOT 5.1-ga.


Ütleme nii et banaanide ja arbuusi valik on siin tiba suurem kui pidurivedelike oma ... :bsmile:
Aga arutelust niipalju kasu et tuleb vedelikule tähelepanu pöörata. Kõige labasem abi tõenäoliselt ongi lihtsalt varuvedeliku kaasas hoidmine.

Tänan kaasaelamast!

No kui süsteem lekib, siis muidugi kallad võimaliku parima kättesaadava asja peale.

Muidu aga
Pilt

DOT 5 ja DOT 5.1 on erinevad asjad. Pane tähele seda komakohta. DOT 5 ära oma süsteemi topi.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 02 Okt 2017, 11:18
Postitas urmas66
Sisemised vigastused rehvil võivad olla löögi tagajärjed kivisel-auklikul teel sõitmisest.Rehvi viga siin ilmselt ei ole.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 02 Okt 2017, 12:44
Postitas Jaffimees
KTM tehase manuaal ütleb DOT5.1

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 02 Okt 2017, 13:29
Postitas Jesper
Nojah, kõiksugu teooria on tore, aga reaalses elus on DOT4 ja 5.1 vahe praktiliselt eristamatu - need numbrid tähendavad ainult seda, et millest kindlasti ei tohi halvem olla, parem võib olla (koostisosad on seal ka erinevad, aga see on juba peenem teema). Näiteks selle minu poolt mainitud RBF660 pudeli peal on suurelt et DOT4, aga kuiv keemispunkt on 328 kraadi. Ja kindlasti see pole kõige kangem saadaolev rüübe, lihtsalt ma olen seda kasutanud kuna hind ja saadavus on head. Veega segatuna muidugi on keemispunkt sama vilets nagu teistelgi, selle pärast ongi keeva vedeliku ja mittepõlevate klotside puhul esimene küsimus alati see, et ega see juhuslikult lahtiselt pole seisnud või muidu kahtlasest allikast pärit.

Noh ja veel kolmas asi on see, et aafriklane trükib pudeli peale kasvõi DOT648, kui kaugeltmaa härral seda kirja niiväga vaja on - mis organisatsioon või asi seda teie arvates seal kontrollima peaks, et need üldse kõik DOT0.1 ei ole :) Või lihtsalt hea rammus hommikune eeslipiss.

Kui praegune vedelik põhimõtteliselt toimib, siis järelikult läks hästi ja pole mõtet oma pead puruks ka vaevata - 30 kraadi teoreetilist keemispunkti erinevust ei anna praktikas midagi juurde, see on paar sekundit kauem pidurdamist enne kui keema läheb vms. 100 kraadise erinevuse nimel on mõtet juba liigutada.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 02 Okt 2017, 15:51
Postitas ranel
No selle 5.1 hinnavahe on nii mõttetu dot 4-ga, et suht lollus on säästmise eesmärgil peale valada lahjemat rüübet, kui isegi manuaal nõuab 5.1. Tsikli süsteemi läheb seda nii vähe ka ju.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 02 Okt 2017, 16:49
Postitas StreetMoto
Palju selle ratta kaal praegu sõiduvalmis koos sõitajatega on üldse? Pidurid on tehases dimensioneeritud ühele eeldatavale kaalule ja normaalkasutuseks aga kui kaalu on täismassi piiril ja sõit on agressiivne ning lisaks veel karmid kliimatingimused, siis hakkavadki asjad järgi andma. Loogika ütleb, et pidurid ja sidur peaks olema esimesed, KTM-i esivelg on niigi tuntud hädisuse poolest, seega karmima maastiku korral võiks esiratas (või selle komponendid) järgmisena saba anda.

Mis puutub õlianuma aknasse, siis on tegemist rõhuvaba keskkonnaga ja sinnamaani kui mingi detail ei põhjusta täitursüsteemist rõhu liikumist vedelikuanumasse ei tohiks see aken küll kuskile lennata. Aga kui vedelik keema läheb, siis leiab ta lihtsaima tee aurustumiseks ehk peasilindri simmekas selleks ongi ja nii see anum rõhu alla satub.

Pidurikettad kuumenevad ja ujuvketaste loks sellega väheneb igal juhul. Proovitud, testitud. Oli kunagi mu ühel tsiklil esimene ujuvketas, millel külmana 5mm loksu. Peale 5-6 ringi võistlusrajal jäi 1mm loksu alles ja kui vedeliku keemise piirini jõudis, siis kadus loks sootuks. Võrdlust DOT4 ja DOT 5.1 ei saa teha üheselt mingi tabelina. Juba eri tootjate DOT4 keemistemperatuur on üle 100 kraadi erinev.

Eks need tsiklid on tehtud tavakasutuseks ja selline ekstreemkasutus eeldab, et eluea huvides kasutatakse neid sellevõrra rahulikumalt.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 02 Okt 2017, 22:30
Postitas ats30
Ratta kaal tegelikult sai väiksemaks kui originaalis aga praegu täislastis ei ole kaalunud. Omal oleks ka huvitav teada. Aga meil tegelikult see koorem üle mõistuse ei tohiks olla. Võimalusel ajan kaalu peale.

Ma olen ujuvate ketastega sõitnud küll. Nad ei pea loksuma, kindlasti mitte sellisel määral et kolin kruusal sõites mootori müra varjutab. Paisugu siis või kahanegu kuumenedes.

Muus osas on käesolev matk juba praeguseks pakkunud ohtralt praktilist tarkust, tehnilisi teadmisi ning kamaluga sõidukogemust keerulistes oludes. Lisaks veel nii mõndagi väärtuslikku. Ja iga praktilise kogemuse baasilt tekkiv arutelu lisab väärtust veelgi.

Ma ei oleks varem osanud pidurivedeliku keemistemperatuurile või rehvi karkassile mingit tähelepanu pöörata. Edaspidi loen kindlasti ka peenikese kirja läbi.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 05 Okt 2017, 20:19
Postitas päikesemasin
Kui korraks peatuda mappimise juures, siis enda 990adv sai peale pandud "akrapovic factory racing map" ja kõik üleliigne sodi maha kruvitud( SAS). Dünos kontrollisime ära segud ja võimsuse ning 72kw asemel saime lõpuks 75kw. Ratas on kõvasti erksam, kuid suhteliselt äkiline madalatel pööretel( millega harjub kiirelt). Tippkiirus tuli grammi jagu juurde ning kütuse osas jäi ehk samaks 6-6,5l 100km ehk 250km paagiga, kui on väga kiire ning 300km rahulik matkasõit. Täiesti teemaväli küsimus, kas 2011 990adv R on 85-88kw? Mille arvelt see saavutatakse, uued nukad jne?

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 10 Okt 2017, 18:26
Postitas ats30
Jumalatest, kuraditest, karmast, paranoiast... ja ilmast. Ja tsipake rehvide lappimisest.
https://vihulamoto.ee/?p=1053

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 10 Okt 2017, 20:07
Postitas Jesper
See 150€ Mitas võibki vabalt suht aus hind olla, üldiselt on Aafrikas kombeks importkaupadelt rämedat tolli koorida - praegu kiire otsing näitab et toll on Tansaanias 30-60% ja käibekas 20% veel otsa.

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 12 Okt 2017, 13:13
Postitas ats30
Tagumisest pidurist, piduripumbast ja ABS-st:
https://vihulamoto.ee/?p=1092

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Postitatud: 12 Okt 2017, 17:20
Postitas StreetMoto
Vihulamoto blogist:
2. Võtta olemasolev silinder maha ja keevitada aknaava julmalt kinni. Sulam muidugi ei ole teada aga ehk on võimalik? Sellele lahendusele ootaks hea meelega kommentaare.

Keevitama ma küll ei hakkaks seda detaili. Mina võtaksin kahekomponentse liimi ja liimiks sinna mingi plastiku ette. On pidama jäänud nii bensiini, õli kui ka DOT4.