Yamaha FZR 600R '95 projekt

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Lembit
Postitusi: 38
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #1 Postitas Lembit » 15 Mär 2017, 16:47

Juba mõnda aega on olnud mõte, et tahaks endale mingit projektiratast.
Projekti tulemusena võiks olla midagi scrambleri laadset, aga ennekõike võiks ta vastata sellistele omadustele:
* Isteasend pigem püstine/touring - no ei sobi mulle need kõhuli asendid
* Peaks olema kahekohalisena kasutatav - kunagi ei tea, millal võib olla keegi piisavalt hull, et soovida minu taga sõita.
* Võiks saada rahuliku südamega ka metsateele keerata ja ei tohiks nägu väga mossi minna, kui peaks sealjuures käntsa käima.
Kasutaks teda linna- ja külavahel sõitmiseks ja vast ka mõne eestimaa vähemkäidud koha külastamiseks mööda kahtlasi kitseradu.

Erinevate asjaolude kokkusattumisel jõudis siis minu kätte selline ratas:
IMG_0437.JPG

Head asjad tooriku juures:
* Mootor töötab
* Paberid korras
* Selles osas justkui komplektne, mis mind huvitas
* Need asjad, mis ma ümber teha plaanisin on niikuinii juba kellegi poolt ära "tuunitud"

Esimese asjana tahaks ta saada sellisesse sõidukorda, et saaks ülevaatusel ausa näoga ära käia, aga jupid, mis külge paneks oleks juba need, mis jäävad. Seega on vaja teha/hankida:
* Uued rehvid - tulevad Mitas E-09. Ette 120/90 (proovitud, mahub) taha 150/70 (mõõtsin, peaks mahtuma).
* Aku - tuleb 4S LiPO, ühendused vaja veel teha.
* Uus sabaraam - mõtted on olemas, peab mingist pehmemast asjast prooviks väänama, et visuaalset sobivust testida, siis keevitus kätte.
* Istmealus ja iste - Esimese istme olemasolevat plastikut pikendan klaasplastiga ja annan sobivamat kuju, siis ise svamm ja nahk peale.
* Kõrgem lenks
* Jalarauad ette- ja allapoole - see vajab ilmselt veidi aretamist, aga peaks tehtav olema. Vasakul pool võib tulla väikseid probleeme seisujalaga.
* Tagaistuja jalarauad - kui kellelgi on pakkuda mingeid Yamaha tagaistuja jalaraudu, siis võib vabalt märku anda. Kinnitused võivad olla kõverad, või lausa katki, need pean niikuinii ise tegema.
* Summuti mootori alla - pole just suuremat jagu "pipeburni" fänn. Lapsena sai mopeediga isu täis kärsatatud.
* Esiporikat veidi tuunida ja sellele kinnitus ehitada
* Esiamortidele mustad kummilutid.
* Tagaporikas teha - Kui kellelgi vedeleb originaal istmealune plastik, siis olen huvitatud. Võib ka kuidagi ratsitud olla, aga akukarbi osa ja muu elektrijoga kinnituskohad võiks OK olla.
* Tagatuli ja suunad - tuleb ümar porika peal käiv aftermarketi tuli mis vajab veel hankimist.
* Spidoplokile kinnitus - võimalik, et pean seda spidoblokki üldse veidi ümber lõikuma kuna see nagu originaalina ei sobi hästi kontseptsiooni.
* Tagaotsa peaks vist nats ülespoole upitama, et kõrgem oleks. Praegu nagu veidi madal ikka. Peale tagarehvi vahetust proovin mõõta.
Kõikvõimalikke hoolduse/pisiremonditeemasid tuleb niikuinii töö käigus.
See kõik peaks valmis saama "enne suve". Ma aastat igaks juhuks ei maini, pärast peab hakkama muidu äkki sõnu sööma :)

Mõned lahtised küsimused:
* Kas ülevaatusel peab olema tagaistuja jaoks mingi käega kinnihoidmise koht? Kui jah, siis mis nõuetele see peab vastama?
* Kas keegi oskab soovitada, kuskohast saaks 38mm läbimõõduga õhukeseseinalise toru "kõverikke" uue kollektori tarbeks? Eelistaks musta metalli hinna tõttu, aga kui muud ei leia sobib roostevaba ka.
* Kas keegi teab originaalmõõdus "kontide" aukude vahet - need vidinad, mis tagaotsa kõrguse ära määravad vedrustuses.
* Kas paagil olevad kumeratel väljalõigetel (pildil ringis) on ka mingi funktsioon a'la õhk peab sealt kuhugi minema vms? Mulle nad ei meeldi ja tahaks ära kaotada.
Paak.jpg
Paak.jpg (50.74 KiB) Vaadatud 6760 korda


Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 783
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger955, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #2 Postitas retro » 15 Mär 2017, 17:35

Kood 609. Kaherattalise mootorsõiduki sõitja käepide
Nõuded: 1) reisijavedu võimaldaval kaherattalisel mootorsõidukil peab olema sõitja
käepide või käepidemed või rihm;
2) alates 1. jaanuarist 1996. a esmaregistreeritud kaherattalisel mootorsõidukil peab
sõitja käepide vastama direktiivi 93/32/EMÜ või 2009/79/EÜ nõuetele;
3) käepide või rihm peab olema kinnitatud nii, et seda oleks mugav kasutada;
4) kahe käepideme olemasolu korral peavad need paiknema sümmeetriliselt, teine
teisel sadula küljel.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... lisa1.pdf#

Teema algataja
Lembit
Postitusi: 38
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #3 Postitas Lembit » 15 Mär 2017, 17:50

OK. Pilt selge. Rihm peab olema, aga mingitele tingimustele vastama ei pea, kuna 1995 aasta ratas.
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 537
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #4 Postitas cossie » 15 Mär 2017, 18:52

Ma panin kunagi püksirihma ümber sadula üv ajaks. Neile sobis küll :mrgreen:
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M
Kasutaja avatar

mart63
Postitusi: 106
Liitunud: 04 Veebr 2008, 16:45
Tsikkel: KZ550 '84, MT-03 '12
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #5 Postitas mart63 » 19 Mär 2017, 23:32

Võiks täitsa põnev tulla, pole just "standardne" toorik scramblerile, jälgin huviga. :bsmile:
PS! Ära akut LiPo elementidest küll tee, kindlalt pigem Li-Ion. Puhtalt LiPo tunduvalt suurema tuleohu ning laadimise kapriissuse pärast. Standardmall on 18650/26650 silindrilised Li-Ion purgid, viimastest tegin ka ise paki, müüakse ka valmisakusid, nö drop-in lahendusena.
viewtopic.php?f=56&t=95653&start=39
Kasutaja avatar

Erik
Postitusi: 308
Liitunud: 30 Aug 2004, 16:44
Tsikkel: jawaha
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #6 Postitas Erik » 20 Mär 2017, 00:33

põhja alla väga koguka summuti paigutamine võib metsarajal näo mossi ajada küll :)

aga edu

Teema algataja
Lembit
Postitusi: 38
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #7 Postitas Lembit » 20 Mär 2017, 08:41

Alustame ise küsin, ise vastan sektsioonist.
* Roostevabasid õhukese seinaga torusid saab firmast nimega Spurtfaas. Väga vanamoeline koht, aga hea teenindus. Tore, et eestis on säilinud piisaval määral piimatööstust, et erinevatel väikestel firmadel on võimalik 38x1.2 roostevaba 304 toru ja põlvesid sees hoida.
* Originaalkontide pikkus on 165mm. Peab nats katsetama, missuguse pikkusega saba ca 20mm kerkiks.

Vahepeal siis õnnestus natuke kraami hankida ja edasi nokitseda.
IMG_0458.JPG
Hangitud vidinad


Rehvid sain alla ja selle käigus ka tagarattalaagritele hoolduse tehtud. Tulemust niipalju, et ratta enda laagrid olid korras, aga hammaka sees olev laager koos juurdekuuluva simmeriga vajab järgmise lahtivõtmise juures vahetust. See on vett saanud ja kerge kõrinada. Pesin ta brake cleaneriga puhtaks esialgu ja määrisin uuesti ära.
Originaal laagri kood Yamaha kataloogi järgi on 93306-20640-00 Internetitarkuse järgi peaks saama vahetada KOYO laagriga 6206 2RS
IMG_0463.JPG
Laager


Ülemisel traaversil mökerdasin ribidevahe mingi keemilise metalli tüüpi pastaga täis ja puurisin leknsukinnituse jaoks augud.
IMG_0480.JPG
Traavers aukudega


Lenks koos kinnitustega on Dominatori pealt pärit ja istus lõppkokkuvõttes päris normaalselt peale. Vaja on ainult lenksutorude otstes auk 16mm pealt 18mm peale puurida, et yamaha lenksuotsapunnide keermed sinna sisse keevitada. Vasaku lenksupoole juhtmed ja siduritross ulatus normaalselt. Paremal pool on vaja uued pidurivoolikud teha. Enne seda tahaks hankida sobiva piduripumba, kus reservuaar on kogu eluga ühest tükist. Selle eraldi totsikuga süsteemist tahaks lahti saada. Varuosakataloogi järgi on Yamaha V-Max'l täpselt samad pidurisadulad ja seega võiks selle pidur sobida. Ei suutnud paberite järgi tuvastada peasilindri läbimõõtu, kui selle teada saaks oleks vist vähe lihtsam otsida sobivat piduripumpa.
IMG_0490.JPG
Lenks peal


Sabaaluse plastiku leidmine on siiamaale nolliringi peale jäänud. E-Bay's loomulikult on, aga kas ei saadeta Eestisse või on saatmise hing kaks korda kallim, kui tükk ise. Soome romulas täpselt õiget tükki ei ole, proovin veel leida YZF 600 oma - sellel peaks raami raudosa suures osas sama olema ja seega võiks plastik sobida.

Aku osakonnas on hetkel LiPO'd olemas. Pärinevad mudelivaldkonnast ja peaks olema selliste parameetritega, et nendega on tsikli peal küllaltki keeruline pauku teha. Paugu tegemised käivad enamasti läbi elemendi ülelaadimise. Väga suurte LiPO kogemustega sõber, kelle käest need hankisin, ütles, et tema on kogu oma elu jooksul vist ainult ühe akupaki oma vea tõttu pekki keeranud ja seda peaks olema küllaltki keeruline mootorratta peal saavutada. Kui kõik elemendid on ilusti tasakaalus, on paugu tegemiseks vaja pinget 17.2 V See peaks olema keeruline. Kuna akud ise on 5200 mAh ja kannatavad ilusti 80C tühjendamist ja ka kuni 7C laadimist, siis ma praegu ei oska väga suure tõenäosusega näha, kuidas mul peaks olema võimalik üle 400A seda tühjendada või üle 35A laadida.

Summutiga on see seis, et ma ei suuda veel mootori simulatsiooniprogrammi käima ajada sellisele määrale, et see mulle mingeid mõistlikke tulemusi väljastaks. Tahaks kõigepealt torude pikkused vähemal sinna ballparki saada, et väändemomendi muutused, kui need peaks tekkima oleks vähemalt õigel pool (madalamal) praegusest. Tõenäoliselt mul mootori tehasepoolset maksimumvõimsust väga kusagil vaja ei lähe ja kui allotsas nats väänet juurde peaks tekkima, siis poleks see ju väga paha. Originaalis on ka leegitoru kõhu all ja sellest mõõdust vägapalju allapoole tulla ei tahaks. Katsuks jääda selle ruumi sisse, mida annab ette kõige madalamaks punktiks olev tagaamordi alumine kinnitus. Vajab veel täpsemat mõõtmist, aga pakuks, et ca 60 mm max karteripõhjast allapoole, koos kuumaekraaniga.
Ja näo võtab ilmselt mõlkis summuti mõnevõrra vähem mossi, kui keset metsa karterist väljanirisev õli. Kui õnnestub summutimajandusega integreerida mingi karterikaitsme funktsionaalsus oleks eriti tore.
Viimati muutis Lembit, 20 Mär 2017, 10:34, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

mart63
Postitusi: 106
Liitunud: 04 Veebr 2008, 16:45
Tsikkel: KZ550 '84, MT-03 '12
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #8 Postitas mart63 » 20 Mär 2017, 10:27

Läheb nt pingeregu untsu, pliiaku laeks "keema" aga lipo läheb järsku istumise all põlema.. Sama teema kui peaks juhtuma liiklusõnnetus või niisama tõsisem kukkumine ning aku saab deformeeritud, suht niru oleks kui lisaks muule ka tulekahju tekiks.. Puutun juba aastaid igapäevaselt kokku mõlema tüübi akudega kokku ning on omajagu ka "teravaid elamusi" olnud, aga valdavalt just lipo'dega, liion saab heal juhul vaid susisema ja haisema. Lipo'd on 2017a juba võrdlemisi turvalised, aga seda siiski kasutades tarku spets laadijaid ning monitoorides kasutuses pidevalt pinget ning vältides üle/alalaadimist jne, pole just "paigalda ja unusta" lahendus mu meelest. Mina isiklikult oma jalgevahele paagi kõrvale lipo't ei usaldanud, sõnavõtt lihtsalt sõbralik mõttenupuke.. :bsmile:
Kui siiski kasutada, siis kindlasti jäigas metallkestas kuid pehmelt kinnitatuna ning kaitseelektroonikaga, mis nt üle/alapinge korral aku lahti ühendab, nagu mobla või sülearvuti aku. Ei tea, kas tasuks vaeva.

Kas seal Spurtfaasis ka veel väiksemaid mõõte võis olla, a'la 25mm?
Viimati muutis mart63, 20 Mär 2017, 10:31, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 336
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #9 Postitas h0lger » 20 Mär 2017, 10:31

Lenks ja kinnitused on tegelikult Dominatori pealt. :)
Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1122
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #10 Postitas ranel » 20 Mär 2017, 11:22

See 4c lipo ei sobi juba seetõttu, et nominaal on 14.8V. St täis laetud elementidega on sul süsteemis juba 16.8V. Genekast saad 13.5-14.4 vahel kätte, kui just pingeregu ümber ei tee. St, et lisaks laadimise kontrollimisele on sul vaja hiljem tarbijate jaoks madalamaks saada. Muidu pirnid põlevad eredamalt ja mingi CDI on sellel rattal ikka olemas. Kas see kõike seda vaeva on, on juba su enda otsus. Ja noh muidugi fakt ka juurde, et kui korralikult pekki läheb, siis ilmselt võid ratta ka põlema saada. Mina läheks ostaks poest valmis liitumaku peale lihtsalt, kui tahad väga kerget akut peale saada.

Korra välja võetud laagri ja simmeri tagasipanek on juba omaette teema. :wack:
Viimati muutis ranel, 20 Mär 2017, 20:10, muudetud 1 kord kokku.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

Teema algataja
Lembit
Postitusi: 38
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #11 Postitas Lembit » 20 Mär 2017, 11:33

h0lger kirjutas:Lenks ja kinnitused on tegelikult Dominatori pealt. :)

Ebatäpsus korrigeeritud. Mul oli meeles, et mingi D tähega algav riistapuu oli, aga ajasin sassi.:)

LiPO kohapealt olen neid riske mõelnud ja vaaginud.
Kõigepealt see ebasobivus 16.8V vs 14.4V. No ei lae mul tsikkel akut servani täis. Laeb ainult 80% ulatuses. No ei ole nagu mingi eriti suur probleem, kui ei saa päris servani täis. Lisaks lisab ka ohutusreservi ülelaadimise vältimise suunal isegi, kui peaks elemendid veidi balansist välja minema.
Ja muidugi saab poest alati igasugu asju osta. Praegu oli võimalik sõbra juurde astuda ja küsida, ega sul midagi sellist üle ei ole. Oli. "Aitähh" vahetas omanikku ja mina saan katsetada.

Riskid:
* Nõus, asukoht paagi ja munade vahel on nagu kergelt ärevusttekitav. - siia nagu polegi head maandust. Munasid pean suhteliselt oluliseks komponendiks enda juures. Mõtlen paigalduskoha valikul selle peale, et tulelont kõigepealt mingis vähe ohutumas suunas välja pääseks. Kui sõidu pealt põlema läheb, siis niipalju aega vast ikka on, et hoog maha pidurdada ja ratas kraavi lükata.
* Läheb pingeregu untsu - LiPO muutub ohtlikuks pardapingel üle 16.8 voldi ja seda ka mitte kohe sekundipealt, vaid ta peab kõigepealt ju 14.4 pealt sinna 16.8'ni laadima. Enne seda peaks mul kõikvõimalikud pirnid läbi põlema ja muud sellist juhtuma, mis võiks nagu anda märku varitsevast süttimisohust.
* Tark laadimine - tark laadija sisaldab elementide balanseerimist ja voolupiirajat. Balansseerimise kohapealt kinnitati mulle, et ega see niisama nobedalt nüüd ka just balansist välja ei lähe. 4S ei ole ka väga palju elemente järjestikku. Aeg-ajalt ekspluatatsiooni ajal balansseerijaga laadija otsas käia, peaks alguseks piisama. Voolupiiraja ehitamisele täitsa mõtlesin. 35A ühte ja teistpidi piirav skeem aku ja muude tarbijate, kui starter vahele peaks pädema. Esimese laksuga kohe ei pane, aga tuleviku mõttes võiks mõelda. Samamoodi mõtlesin ka armatuuri välja tuua elementide monitoorimise LED-bar'idega. Iga elemendi pinged 3.3V - 4.3V Ei tundu liiga keeruline skeem olevat ja annaks hea pildi ohtudest ette.
* Mehaanilise vigastuse oht - Akud on praegu plastikust vastupidava kesta sees, mis on mõeldud põrutusi taluma. Kui ma rattaga sellise laksu panen, et raami keskel asuv akukarp ja seal sees omaette tugevas plastkestas olev aku vigastada saavad, siis ma kahtlustan, et mu pärijatel on üsna savi, kas üks pärandiosa on lihtsalt tsikliromu, või põlenud tsikliromu. :)

Muidugi ma ei välista, et mu arvamus selles suunas võiks muutuda, aga siis võiks nende "teravate elamuste" kohta ka äkki vähe detailsemaid stoorisid lugeda koos "post mortem" analüüsiga. Lugesin mudelifoorumist mingi ca 200 LiPO põlengu analüüsi kokkuvõtet ja seal olid 90% ja enam põhjuseks kas ülelaadimine user errori tõttu või mehhaaniline vigastus näiteks lennukimudelil allasadamisel, kus kaalusäästu tõttu on vist akupakk ilma kestata.

Meiereitorude sortimendis paistab 25x1.2 mõõt täitsa olemas olema.
See ei ole küll Spurtfaasi kataloog, aga ma arvan, et kui see mõõt on tööstuses kasutusel, siis nad ehk ka pakuvad:
http://www.kimet.fi/document/7/50/d9390 ... g_2015.pdf
Aga üldiselt soovitan nende kodulehel toodud numbril helistada. Seal vastas väga asjatundlik tädi, kes oli ilmselgelt harjunud ka rumalapoolsete küsimustega ja seal ei tundunud olevat ka mingit näo mossitõmbamist teemal, et kui sa ainult 20 cm toru ja kaks põlve ostad, siis sinuga ei viitsita tegeleda.

Teema algataja
Lembit
Postitusi: 38
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #12 Postitas Lembit » 20 Mär 2017, 11:39

ranel kirjutas:Korra välja võetud laagri ja simmeri tagasipanek on juba omaette teema. :wack:

Eee... Et mis sellega on siis nagu?
Mingi tänapäeva inimeste teema, kes ei ole endale teepeal taskunoaga plastpudeli korgist rattalaagrile uut separaatorit ehitanud, et koju ära saada? :D
Laager lahtivõetud, seisukord hinnatud, pestud, määre vahetatud, mõõdud kirja pandud.
Laupäeva öösiti lahtiolevaid laagripoode ma ei tea ja selleks ajaks, kui ratas järgmine kord alt ära tuleb, on juba ka uus laager ja simmer hangitud.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1122
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #13 Postitas ranel » 20 Mär 2017, 11:48

Oled ikka kursis, et 3.7V on tühja elemendi pinge st oled kogumahust 80% ära kasutanud? St juba pm tühja aku pinge on sul 14.8V.

Ei ole tõesti ehitanud, aga selleks, et laagrit ära ei rikuks tuleb ikka väga kenasti mööda välimist saalet see laager kätte sealt saada. Kasutatud simmer enam üldjuhul vett vms ei pea, kui välja kisud. Hea, kui selle üldse tervena kätte saada. Aga kui uus sisse, siis (Y).
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

Tort
Postitusi: 1188
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 56 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #14 Postitas Tort » 20 Mär 2017, 12:11

Mis kogu selle akunduse point on, kui sellega nii palju jama on? Skeeme vahele plaanida jne. Poest ostetud lifepo4 akud hakkavad ca 100 eurost ja nad on ka mõnevõrra intelligentsed, st tihti või äkki tänapäeval isegi enamasti, on neil ka skeem sees mis balanseerib potte ja ka lühisekaitse. Mardi lahendus käib kah kui ise nokkimise isu, aga temal on skeemita vist ja rahaline sääst suhtkoht puudub võrreldes poeomaga. Kui ruumipuudust pole, siis kasutaks üldse tavalist akut. Mingil juhul ei läheks sinu teed, pole vaja mingeid pooletoobiseid elektrilahendusi. Isegi ei viitsiks mõelda, mis ülejäänud komponendid asjast arvavad, see on lihtsalt nii ajuvaba ja ülejäänud projekti osadega proportsionaalselt debiilne pingutus. Unusta ära ja tee selle ajaga midagi paremat.

Teema algataja
Lembit
Postitusi: 38
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #15 Postitas Lembit » 20 Mär 2017, 15:49

Nomaeitea... Mis üldse auto/mootorratta/arvuti/maja ise tuunimise point on, kui selle asemel saaks nädalavahetusel põhitööl ületunde teha või vaba rahaga Forex turul mängida ja kõik need asjad osta/tellida?

Minu jaoks on aeg garaazis selline "Zen" aeg, kus millegi kallal nokitsemine loob positiivset emotsiooni. Mootorratas tervikuna, või aku sinna peale, pole nagu eriti vahet. Kui sealjuures saab veel mingit enda jaoks uut teemat õppida, on eriti positiivne.

Minuarust on ajuvaba osta asju lihtsalt sellepärast, et need on poes olemas või teha mingeid asju lihtsalt sellepärast, et teised sama teevad. Selline naabrist paremaks punnitamine. Samas, inimesed on erinevad ja oma maailmavaadet ma teistele peale ei suru.
Kui keegi ei taha lugeda, siis ta ei loe ja kui moded otsustavad, et see teema oma debiilsusega kogu Eesti motomaailmale varju hakkab heitma, siis ilmselt kustutatakse ära.

joel
Postitusi: 1287
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #16 Postitas joel » 20 Mär 2017, 15:59

ranel kirjutas:Oled ikka kursis, et 3.7V on tühja elemendi pinge st oled kogumahust 80% ära kasutanud?


Esimene ettejuhtuv LiPo tühjenemise graafik:
Pilt

Ei ütleks, et 3.7V tühja elemendi pinge oleks.
Joel
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1122
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #17 Postitas ranel » 20 Mär 2017, 16:04

joel kirjutas:
ranel kirjutas:Oled ikka kursis, et 3.7V on tühja elemendi pinge st oled kogumahust 80% ära kasutanud?


Esimene ettejuhtuv LiPo tühjenemise graafik:


Ei ütleks, et 3.7V tühja elemendi pinge oleks.

Nagu ma enne kirjutasin, siis 80% mahtuvusest on läinud 3.7v juures. Sama nagu pliiakut ei tohiks alla 50% lasta.

3.0 V on kriitine piir, et akut täitsa ära ei rikuks ja seal sekkub juba elektroonika kaitsmiseks.

Pilt
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

Tort
Postitusi: 1188
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 56 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #18 Postitas Tort » 20 Mär 2017, 16:29

Lembit kirjutas:Nomaeitea... Mis üldse auto/mootorratta/arvuti/maja ise tuunimise point on, kui selle asemel saaks nädalavahetusel põhitööl ületunde teha või vaba rahaga Forex turul mängida ja kõik need asjad osta/tellida?

Minu jaoks on aeg garaazis selline "Zen" aeg, kus millegi kallal nokitsemine loob positiivset emotsiooni. Mootorratas tervikuna, või aku sinna peale, pole nagu eriti vahet. Kui sealjuures saab veel mingit enda jaoks uut teemat õppida, on eriti positiivne.

Minuarust on ajuvaba osta asju lihtsalt sellepärast, et need on poes olemas või teha mingeid asju lihtsalt sellepärast, et teised sama teevad. Selline naabrist paremaks punnitamine. Samas, inimesed on erinevad ja oma maailmavaadet ma teistele peale ei suru.
Kui keegi ei taha lugeda, siis ta ei loe ja kui moded otsustavad, et see teema oma debiilsusega kogu Eesti motomaailmale varju hakkab heitma, siis ilmselt kustutatakse ära.


Ma kiidan ja saan aru su ülejäänud projektist kui sellisest. Isegi nokitsen. Püüdes aga samastuda, ma ei saa aru sellisest pornost. Sa ei vala ise ju saalesid või ei viili mõnda laagrit parajaks, sest meeldib nokitseda. Ei oskagi mingit mõistlikku paralleeli tuua. Kotid kottideks. Eks igaühele oma muidugi. Ma olen pingeka pärast vist 2-3 korda teele jäänud ja lisaks 1 kord garaasi ees kadus laadimine. No ei ole äge. Panin just uue kasutatud staatori, sest vana juhtmed olid liiga lähedalt jätkatud. Ei ole mõtet rottida või üle nokitseda mingite asjadega. Aga eks anna minna, kui kaugele ei plaani sõita. Kajasta ikka siin ka, lahe lugeda sellegipoolest.
Kasutaja avatar

demineerija
Postitusi: 331
Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
Tsikkel: CB600F
Asukoht: Talsinki
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #19 Postitas demineerija » 20 Mär 2017, 16:46

Edu Note 7 ehitusel....
Kange tunne, et tegu esimese tsikliga elus...

Igatahes edu projektiga...
Stella->Honda CR80->Izh Jupiter 3K->Suzuki XF650 Freewind->Suzuki DR800 SU->S->CB600F

joel
Postitusi: 1287
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #20 Postitas joel » 20 Mär 2017, 16:57

My bad, ei pannud tähele, et mu antud graafik ei alanud 4.2V pealt. Pidasin silmas seda, et 3.7V kuni 3.4V läks veel suht lamedalt ja siis kukkus järsku ära. Võib ka selliseid graafikuid leida, kus 4.2V pealt 3.7V peale kukub järsku ja sealt edasi laugelt, aga need on väga suurte voolude korral.
Pilt

Vaatasin ühe enda reaalselt kasutuses oleva 4S LiPo tühjenemisgraafikut, ning väikse (alla 0.5C) vooluga tühjendades on tõepoolest 14.4V peal juba kolmveerand läinud.
Joel

Teema algataja
Lembit
Postitusi: 38
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #21 Postitas Lembit » 20 Mär 2017, 19:34

Ma olen juba aru saanud, et see ei ole lihtne ja on palju põhjuseid, miks ei saa, aga keeraks nüüd fookuse selles mõttes ümber, et pakume pigem infot stiilis "kuidas saab" mitte ei viska puid alla sellele "miks ei saa".
Tänud kõigile, kes infot on lisanud. Ma vaatasin ka seda tühjenemisgraafikut just suurte voolude korral ja väikeste voolude osa jäi tähelepanuta. See ei tähenda aga, et selle peaks ilmtingimata tegemata jätma. Kindlasti on see insenerlahendusena võimalik ja kindlasti ei ole see vajalik tee, mida mööda ilmtingimata peaks käima. Kui peaks kätte jõudma täpselt see hetk, kui tahaks selga istuda ja ülevaatusele sõita, ning LiPO projekt ei ole veel tulemust andnud on ju ka "easy way out" suvalisest tsiklipoest mingi tavaline pliiaku külge rabada ja valmis, aga mõnda asja võib ju teha ka põhjustel "because I can" või "built not bought" või "no ja miks ka mitte".

Eks selle ajani, kui akut on reaalselt vaja on veel raua kallal tööd nokkida küll ja minu jaoks on hetkel palju suurem showstopper see sabaaluse plastiku teema. Tahaks juba saagi sisse lüüa ja istet tegema hakata, siis saaks kõrgused paika ja selle ruumi selgeks, mille sisse summuti peab ära mahtuma.

Ei ole esimene tsikkel.
"palju erinevaid võrre ja mopeede" -> Minsk125 -> Jawa 354 -> Jawa 638 -> Jawa 634 -> IZ Planeta 5 -> Dnepr MT-10 -> Dnepr MT11 -> pikk paus -> Honda XR600R -> Yamaha projekt. Võimalik, et mõni asi jäi meelest ära ka.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1122
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #22 Postitas ranel » 20 Mär 2017, 20:06

Paljud siseruumi mõeldud laadijad töötavad 12-18v peal. Kui leiad välitingimustesse sobiva, siis saad seda ära kasutada, kuna igat elementi laetakse eraldi. Ilmselt veel keerulisem on leida laadijat, mis toetaks sama ajal laadimist kui ka tarbimist. Otsi ebayst dc dc converter step down vms. Saad pinge ~12V peale tagasi. Pingeregud jäävad ratastel ~150-700W vahele. Ka nii võimas peaks su step down olema olenevalt tarbijatest. Pingeregu võimsuse pead ise välja otsima. Teine variant on tarbimine ära mõõta ja selle järgi otsida step down. Ossiga peaks igaks juhuks üle kontrollima, et kas päriselt saad ka alalisvoolu tagasi, mitte mingit muud jura.

Starterit saad lühiajaliselt otse ka lasta, ketrama ei tohi jääda. Starteri relee asemel peab ilmselt mõne kangema türistori vahele panema, et kontaktid ära ei kõrbeks. Vb leidub ka releesid, mis selle alalisvoolu ja pingega hakkama saaks.

Suht lebo on seda teha, kui valmis mooduleid osta. Selle mõistlikkus on endiselt siiski teine teema.
Viimati muutis ranel, 20 Mär 2017, 20:14, muudetud 1 kord kokku.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

Tort
Postitusi: 1188
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 56 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #23 Postitas Tort » 20 Mär 2017, 20:14

Alusta parem sabaaluse plasti ise klaasriidest tegemisega. Jääb pärast vähem aega äkki aku leiutamisele ja saad töökindla tsikli.

Teema algataja
Lembit
Postitusi: 38
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #24 Postitas Lembit » 21 Mär 2017, 23:20

Tort kirjutas:Alusta parem sabaaluse plasti ise klaasriidest tegemisega. Jääb pärast vähem aega äkki aku leiutamisele ja saad töökindla tsikli.

Ega see sabaalune plast ei ole ka mingi lihtne detail klaasriidest mätsida.
Kuna ma seda põhiliselt tahtsin selleks, et kogu praegune paagist tahapoole minev elektriporno ära normaliseerida, siis arvan, et selle kuju üsna oluline - igasugu releede ja süütemooduli kinnitused on ka originaalis selle plasti peal. Tundus palju lihtsam see ikkagi saksa ebayst ära osta. Selline tükk siis:
saba.jpg


Akust veel niipalju, et see tühijooksupinge ja laetuse suhe on paras showstopper küll.
Iseenesest on selle probleemi tarbeks Texas Instruments'il lahendus olemas: TIDA-00705
Samas ainult aku küsimuse lahendamiseks oleks mingi sellise asja kokkupanemine mõnevõrra overkill küll :)
Palju paremini saaks LiPO abil lahendada selliseid küsimusi, kus on vaja niikuinii rohkem ja kompleksselt läheneda.
Näiteks, kui tsiklil on vaja niikuinii vahetada staator, kuna olemasolev ei jaksa piisavalt tulesid toita, vahetada pingeregulaator ja lisada elektrikäivitus, siis tundub LiPO vähe loogilisem. Saaks ahelad: generaator, starter, pingeregu, panna kõik LiPO'le sobivat pinget tootma/tarbima, lisada ühe kiviga balanseerija akule ja stepdown(up) ühesuunaline konverter pardaelektri toiteks. Peaks justkui ilma protsessoriteta hakkama saama...
Seega ilmselt jäävad LiPO'd riiulisse teise tsikli elektritöid ootama, kus täpselt selline kompleks lahendust vajaks :)

teeekuuu
Postitusi: 7
Liitunud: 04 Apr 2017, 17:06
Tänanud: 4 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #25 Postitas teeekuuu » 12 Apr 2017, 17:16

Ma ei saa päris täpselt aru, miks mõned mehed on otsustanud sulle selle aku teema pärast hinge sittuda, aga jõudu tööle ja jään kindlasti teemat jälgima, tundub huvitav lõpptulemus tulema
Kasutaja avatar

mart63
Postitusi: 106
Liitunud: 04 Veebr 2008, 16:45
Tsikkel: KZ550 '84, MT-03 '12
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #26 Postitas mart63 » 12 Apr 2017, 19:32

Hinge s*ituks maha põlend tsikkel ilmselt rohkem, keegi vast niisama ärapanemise või kiusu pärast sõna ei võtnud, enda kohta võin seda kindlalt väita, kõigest heasoovlik isikliku kogemuse jagamine.
Teema tõotab tulla põnev ning põhjalik, jään jälgima. :bsmile:

Teema algataja
Lembit
Postitusi: 38
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #27 Postitas Lembit » 15 Apr 2017, 19:35

Vahepeal väga palju asju juhtunud ei ole.

Kogunenud on mingi nimekiri veidratest pisividinatest, mida peab ilmselt Yamaha keskusest ostma minema. Ilmselt sellised tükid, mis tsiklit lammutades kas lihtsalt minema visatakse, või vähemalt eraldi müüa ei viitsita. Nimelt on paagi tagumine kinnitus veidi ära ratsitud ja paak loksub peal ning see mulle ei meeldi - tahaks korda tagasi teha
4FM-24187-00-00 - Washer, special. See on paagi tagumine kinnitus, mis minu kahtlustuse järgi on vist ka istme esimene kinnitus.
3Y6-24182-01-00 - Locating damper. See on veidra kujuga kummirõngas, mis käib eelmise vidina alla.
4JH-24183-00-00 - Locating damper. Pisikesed kummijullad paagi ja raami vahele külgedele.
Need jupid ei tundu uuena ka midagi maksma, aga Yamaha esindus on täpselt teises linna otsas samade avatusaegadega, mis minu tööaeg :) Eks järgmine nädal katsun sealt läbi astuda. Mingit kümneeurost vidinat väga ei viitsi ise valmis nikerdama hakata.

Saksast tuli sabaalune plastik kohale ja sellega seoses sai ostes küljes olnud istmealusele arendusele ketaslõikur sisse lastud ja mingeid esimesi sobitamiskatseid tehtud.
Vaja on plastiku esiservasid veidi lõikuda, et ta mingi sentimeeter-poolteist rokem esiotsa poole läheks, siis võiks nagu ära mahtuda kõik sellesse ruumi, mis plaanitud.
Akukarbi alumine osa istub raamil, amordi kohal, mingi auguga plekitüki peal. Inernetikataloogidest ei ole veel leidnud, mis seal augu sees käib. Mõtlesin, et seal võiks mingi kummist asi olla, et akukastil ei tekiks võimalust vibreerides plärisema hakata. Ehk sobib ka tavaline kummist kaablite läbiviik.
auk.jpg


Üldine rattast erinevatel kaugustel istumine ja vaheldumisi käsipõsakil vaatamine ning maalriteibiga ringikäimine on praeguseks jõudnud selliste järeldusteni:
* Vaja on leida viis, kuidas 25 mm läbimõõduga torule saab 180 kraadise pöörde välisraadiusega 250mm. Sobiks ka kahele erinevale torule 90+ kraadine paine.
Scanmet sai pakkuda ainult 65mm raadiusega painutamist. Mujalt ei ole ka veel leidnud. Kui mingit head varianti ei teki, siis ilmselt painutan vanaisade moodi kuumaga ja näpuvahel :)
* 35x20 nelikanttoru ei ole ka väga levinud materjal, aga tagumise kaldtoe jaoks tundub 30mm liiga kitsas ja 40 juba liiga lai. Peab veel natuke ratta kõrval lõuga kratsima.

Paar pisemat asja on valmis ka saanud hoolimata sellest, et garaazi väga palju jõudnud ei ole.

Kõigepealt selgus klippide otsast lenksupunne ära võttes, et need on keermega toru otsas lihtsalt. Ma nagu lootsin mingile sellisele lahendusele, mida oleks vähe lihtsam teisele lenksule üle viia. Käiasin siis keevitused lahti ja urgitsesin selle keermega osa vana lenksu seest välja. Keermega osa välisläbimõõt 18mm, domika lenksu siseläbimõõt 16mm. Natuke puurimist, keevitamist ning viilimist ja siis must krunt + must matt värv kogu lenksule peale. Jäi nats parem välimus küll.
Lenksapunnid.jpg


Lisaks sai ka esiporikakinnitus viisakamaks tehtud. Kõigepealt papist šabloon, siis plekist mingi sarnase kujuga detail, summutitoru otsast lõikasin kaks seibi, millest tulid clambid. Veidi keevitamist ja rellakat ning siis krunt + värv. See käis muidugi asja juurde, et kogu elu sai kaks korda kokku keevitatud. Kõigepealt valesti ja siis juba õigesti :)
Porikakinnitus.jpg


Lõpptulemus jäi päris konkreetne ja tugev
IMG_0536.JPG

Teema algataja
Lembit
Postitusi: 38
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Yamaha FZR 600R '95 projekt

Lugemata postitus #28 Postitas Lembit » 08 Mai 2017, 11:03

Aeg on jälle peaaegu kuu võrra edasi nihkunud. Tempo võiks kiirem olla, aga elu küsib oma. Nüüd võiks vähe lõbusamini edasi minna, kuna üks põhitükk sai valmis.

Nimelt istme aluse toru kumera otsa saamine võttis nagu veidi kukalt kratsima. Kuna ühtegi paremat varianti välja ei mõelnud, siis proovisin selle vanaisade meetodil liivaga painutamise ära.
Kõigepealt tegin toru ühe otsa pimedaks. Siis sai toru ehituspoest hangitud liiva täis valatud ja hoolega tihedaks koputatud.
Teisele otsale keevitasin pimeda asemel M12 mutri, millest läbimineva poldiga sai liiva veel nats tihedamaks pressida ja ka painutuse käigus vaikselt peale kruttida, et ei tekiks valesse kohta tühimikke.
Vanarauakastist tuli välja üks BMW piduriketas, millele sai sobivast nelikandijupist stopper külge keevitatud ja kogu kompott mingi palgijuraka peale kinni kruvitud.
Edasi läks käiku tööriistarendist võetud gaasipõleti, mille väljaantavast võimsusest jagus üsna nibin-nabin 25x2 mm DOM toru punaseksajamiseks.
X korda põleti ja "painutuspingi" vahet käies valmiski esimeseks katsetuseks täitsa pädev kõverik.
Ei saanud päris 100% nii hea, kui oleks tahtnud - alguses ei tulnud paine väga ühtlane, lõpp oli juba parem. Kui peaks järgmist sellist kaart tegema hakkama, siis katsuks toru kuumutmiseks mingi parema meetodi välja mõelda.
torutood.jpg


Punktisin toru paari punktiga umbes sellesse kohta, kuhu ta tuleb.
IMG_0579.JPG


Paigaldasin juba mõnevõrra nuditud sabaaluse plastiku ja tegin visualiseerimiseks sadulale penoplastist pikenduse, millega tulevasest kujust pilti ette saada.
Plastikut on vaja muidugi veel hoolega lõikuda, aga ei tahtnud kohe liiga väikseks lõigata. Sadulatorust tahapoole jääv ots päris kindlasti sellise kujuga ei jää ja kogu plastik peab veel mingi ca 5 mm ettepoole ja 10 mm ülespoole liikuma.
Tundub, et vist peaks seda toru koos istmega paar cm lühemaks tegema...
Katsun mingi õigema kujuga tagaporika moodi asja leida, õigema kujuga sadulamulaazi teha ning veidi kaugemalt vaadata.
IMG_0580.JPG




Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist