Cossie Voshod-3M

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 547
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #1 Postitas cossie » 15 Juun 2017, 20:48

Teen siis uue tegelase kohta ka teema, kuna ilmselt on vaja nõu küsida või lihtsalt vene keelega abi.

Ratas on 1989a. Voshod 3M, mis sattus minu kätte kingitusena sõpradelt, kuna see oli ka mu esimene mootorratas.

Pilt

Ratas töötab kuidagimoodi, sõidab nagu vene tehnika ikka, käivitub halvasti ja elektrisüsteem piirdub hetkel ainult sädeme tootmiseks vajalikuga. Kiire ülevaade asjadele näitas, et kolb loksub silindris külgepidi umbes millimeetri jagu :D selge: Kohvi

Süütepool on tavaline 6V mitte kontaktivaba süüte oma
karburaator (K65B) lekib ja õhufiltriks on miskine hiinaka koonus
Elektrisüsteem peaks olema sel 12V aga genekas 7V ja kommutaator 6V
Esiamordid kukuvad hargile tõmmates kolksuga (liiga pikalt) välja
Puudub esipidur, spidomeetri tross, dokumendid ja süütevõti (ilmselt sada pisiasja veel)
Kaubaga tuli kaasa ka üks 198x aasta raam, kus osa kola veel küljes, ja paar kastitäit muud katkist kola

Pilt

Hetkeseisuga on tellitud uus kolvi/silindrikomplekt, mootori tihendisari, amordisimmerid, karburaatori rem-komplekt, spidotross, esiamortide kummilutid ja venekeelne kataloog/manual. Asjade tellimiseks leidsin sellised lehed nagu http://www.minskparts.com https://vostokmotorcycles.co.uk ja http://dnepr-kiev.com/. Kodumaine leht jawavaruosad ei ole hetkel aktiivne.

Niikaua kuni jupid saabuvad hakkasin juhtmestikku rattale tagasi paigaldama. Eelmised omanikud on ilmselt mingid külapoisid olnud kes kõik ''ebavajaliku'' ära lõikasid, sealhulgas lülitite tagant (t*** võtnud pistikust lahti). Teise tooriku peal oli poolik juhtmestik olemas, mis tuleb nüüd kaasas olnud juppide ja pistikutega ära ühendada ja toimima saada. Õnneks leidub netis ka skeeme.

Pilt


Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M

jaan mmc
Postitusi: 277
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:43
Tsikkel: Kawasaki KLX 650 c 94a.
Asukoht: Pärnu/maa
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #2 Postitas jaan mmc » 15 Juun 2017, 23:38

Mis tagaamordid, krossi CZ või? Need ei tohiks sinna vahele mahtuda...
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 547
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #3 Postitas cossie » 16 Juun 2017, 00:42

Ei usu et cz, neil oli see balloon vist voolikuga ühendatud ja nippel oli ka küljes. Tundub et mingid hiinakad, originaalid kindlasti mitte
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 547
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #4 Postitas cossie » 22 Juun 2017, 12:15

Nii, kohale jõudsid esimese tellimuse tarvikud. Sai käidud ka ARKis asja uurimas, kuna ratas on veel n-liidu passiga kellegi nimel arvel, pean mina selle omaniku üles otsima ja temaga müügilepingu sõlmima. ARK teab tema nime, aga mulle ei ütle :evil:

Pilt
Viimati muutis cossie, 26 Juun 2017, 18:48, muudetud 1 kord kokku.
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M
Kasutaja avatar

diugu
Postitusi: 44
Liitunud: 20 Apr 2016, 09:01
Tsikkel: Honda Hornet CB600F
Asukoht: Rapla
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #5 Postitas diugu » 22 Juun 2017, 12:37

sellise tehnika taastamine igati tore nähtus- uuri kindlasti võimalike kontakte ka auto-moto foorumist- sealt võib ajapikku väga huvitavat infot kokku korjata
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 547
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #6 Postitas cossie » 27 Aug 2017, 13:31

Nonii, asjad on väheke edasi arenenud: mootor sai laiali kistud ja vahetatud laagrid ja tihendid. Läks kokku uue silindriga, mille poldiaugud esialgu klappida ei tahtnud, no pole hullu, puurisin üle ja hakkas sobima. Karpa sai remontkomplekti sisse ja käivitama... Noooohhh läks kuidagi käima, ropult rikas, õhupuhastiga üldse ei käinud ja karpa tagant koguaeg bensu udu väljas. Karpa oli tehase seades ja ettenähtud düüsidega, aga no ei olnud normaalne asi. Siis sai asja uurima hakatud: uus silinder (ilmselt hiina koopia) on ikka igatpidi vale, esiteks ei istunud poldiaugud, teiseks oli pealmine rant liiga suure diameetriga ja ei klappinud silindripeaga kokku, no nendest asjadest sain jagu. Aga siis hakkasin aknaid uurima ja mõõtma, no bljääd, väljalaske omad paju kõrgemad ja külgmised ülevoolud 3-4mm allpool kui vanadel vene silindritel :wack: Samuti pani näkku karpa rem-komplektiga kaasas olnud ujuk, mis oli teise kujuga ja eriti liikuda ei tahtnud. Viskasin vana silindri koos uue kolviga peale ja käis juba loogilisemalt, karpast vahetasin ettenähtud 200 düüsi 155 vastu, nõela lasin täitsa alla ja läks veel paremaks, täisgaasil ja pöörde peal liigub juba täitsa talutavalt, nüüd saab isegi õhufiltrit kasutada, aga käivitumine on jube kehva ja madala pöördega puterdab, ehk liiga rikas. Lisaks puhastasin ära leegitorud ja mõlemast tuli viinapitsi jagu tahma välja :D
Tellisin testi mõtteks sama suure lõõriga odava hiina karpa, mis on mõeldud mingile 125cc yamahale, äkki on parem kui vene K62B, eelmisel rohelisel rattal oli peal uuema jawa Jikov ja sellega oli küll väga vähe muresid. Varuosadega on ikka naljakas sellise aparaadiga, siiamaani on spidotross ainuke asi mis istus karbist võttes ilusti külge ja töötas. Krt isegi pabertihendid on pooled vale kujuga :D

Õnneks sain ka paberimajanduse jooksma, eelmiste omanike otsimine jooksis üks hetk tupikusse. Kirjutasin maanteeametisse ja politseisse nutukirja, et kui nemad teavad omaniku nime ja seda mulle ei edasta, siis äkki saadavad omanikule minu kontaktid. Politseist saadeti kohe pikalt, et nemad isikuandmeid ei edasta, maanteeamet aga saatis ilusti kontaktid edasi ja paari päeva pärast helistaski ratta juriidiline omanik. Temaga sai kirja teel tehtud ostu-müügileping, seletuskiri ja avaldus. Käisin nendega ARKis ja seal sain positiivse vastuse, nüüd on vaja lihtsalt tehniliselt korras ja komplektne ratas neile ülevaatamiseks esitada ja siis saab ''ilmselt'' arvele kah :)

Peale ametnike ''jah'' sõna hakkasin asju juurde tellima: heeblid, piduritross, ketijooks, 12v süütemäng, kickstarter, sadulanahk, piduriklotsid, pidurikonn, uued rehvid ja veel väiksemat pudi-padi. Vana risu alla juba üle 400 raha kulunud :?

Kui kellegi on üle ajastukohaseid suunatulesid ja peegleid, siis olen huvitatud.

Ilmselt ehitan faiteriks :mrgreen:
Pilt
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 547
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #7 Postitas cossie » 02 Sept 2017, 10:56

Hakkab vaikselt ukrainast jubinaid tulema, imelik et ühest poest ei tule asjad ühe korraga, vb tolli või kaalu teema.

Pilt

Aga nagu nende juppidega juba kord on siis miskit ei sobi :D Esihammakas ei istu nuudi otsa, sisemised hambad on eri pikkusega, pole hullu viil aitas. Käimalöömis vända võllist ei mahu käiguvahetus võll läbi, pole hullu puur aitas. Piduriklotse veel ei proovinud, aga teadagi mis ees ootab :D
Karpa tuli ka hiinast, aga see raibe on alt liiga suur ja ei mahu kuidagi sinna mootori otsa, mõtleb kas teeb mingise põlve vahele või otsib uue. Ülemine kinnitus pole raske sobima panna

Pilt
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M

jaan mmc
Postitusi: 277
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:43
Tsikkel: Kawasaki KLX 650 c 94a.
Asukoht: Pärnu/maa
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #8 Postitas jaan mmc » 02 Sept 2017, 11:42

Huvitav kuidas klapiga karpa vahetükk mõjuks :roll:
Lääne rattad on nõuka omade kõrval igavad selles pole kahtlust, kui tahad korraliku käsitöö ratta kokku saada, ei aita muud, kui meelega valed jupid tellida, või veelparem põlveotsas välja viilida. Nii, et poodi pahtlilabidate järgi. :D
Kas on tuvastatav ka, kus varuosad reaalselt on tehtud? Ida poolt tuleb viimasel ajal kuudldavasti, vaid venekeelsete pakenditega Hiina osi.
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 547
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #9 Postitas cossie » 02 Sept 2017, 12:17

Reed valve ei teeks kindlasti paha. Varuosade tootjat pole võimalik tuvastada, sest tulevad üldjuhul ainult kilesse mässituna :D
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1185
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #10 Postitas Vint » 02 Sept 2017, 13:20

Mis karpasse puutub siis neil kõigil on olnud vahetükk, et bena ei läheks keema, kuuma mootoriga.
Tihti viiliti veel tekstoliidist omalooming sinna vahele , sest tehase poolne alu, paari papist tihendiga, andis kuigivõrd sooja edasi.
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 547
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #11 Postitas cossie » 02 Sept 2017, 14:09

mul on ka mingisest plastikust 1cm paksune tükk vahel
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 547
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #12 Postitas cossie » 09 Sept 2017, 12:05

Juppide ootuses, mõtlesin esirehvi ära vahetada ja uusi piduriklotse katsetada. Uskumatu, aga klotsid sobisidki :D Peale rehvi mahakiskumist häiris ikka väga velje seisukord: pooleldi roostes kroomi peal kohati maha koorunud veljehõbe.... no ei, jääb ära. Tükid haljaks ja mustaks, v.a. kodarad

Pilt

Pilt
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 547
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #13 Postitas cossie » 22 Sept 2017, 22:24

Veljed uuesti koos, sirgestatud ja uute rehvidega all

Pilt
Pilt
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M

Lauri-L
Postitusi: 15
Liitunud: 21 Sept 2017, 21:20
Tsikkel: Kawasaki VN 1500
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 2 korda

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #14 Postitas Lauri-L » 24 Sept 2017, 20:18

Mul jäävad varsti üle 93a. vulcani suunad, kroom, kummist jalaga, üks tahab törtsu liimi saada, muus osas väga heas korras ja peaks vana ratta külge sobima ilusti.
Võrrid, mopid ja vene pillid -> Kawasaki KLR 650-> Yamaha FZ-6N-> Kawasaki VN 1500 - Bobberiks / Aprilia RSV 1000 Tuono
5182876 - Lauri
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 547
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #15 Postitas cossie » 08 Dets 2017, 12:48

Tellisin ukrainast kolm eri remontmõõtu kolvid ja lasin Ramo's esimesse ära puurida. Panin kokku tutikate nõuka-aegsete rõngastega, millel sai pilud 0,3-0,4mm peale viilitud. Jala all tundus pisut tihedam kui varem, aga käima läks ikkagi ainult ''el-starteriga'' (akutrelliga magneti otsast) samal ajal gaasi ja uputiga mängides. Alguses suitses ja käis ainult kui gaasiga mängida, ühtlast gaasi ei tunnistanud. Ilmselt üleliigsest õlist, mis oli karterisse jäänud ja kokkupanekul silindriseintele määritud.
Paari minuti pärast kannatas tühikäik paika keerata ja suutis seda juba ise hoida, gaasile reageeris erksalt. Sõiduproov oli ka üsna positiivne, ainult madala pöörde pealt liiga palju gaasi andes võttis pisut ''kokutama''. Muidugi sai tänu kinnitallatud lumele ja suht madala mustriga lääne rehvidele ka kergelt külili käia, mille tagajärjel otsustas piduriheebel poolduda :D

Pilt

Probleem on aga halvas käivitumises vändast lüües. Kohe peale välja suretamist läheb ilma gaasi andmata ilusti käima, natuke aega seistes on nii ja naa. Natuke gaasi, ei midagi, ei midagi, siis hakkab lubama vaikselt jne.... Et paarkümmend jalahoopi läheb vaja käivitumiseks. Süüte hilisemaks keeramine, ei muutnud midagi, hoopis varasem tegi paremaks (tehase seadest) Samuti sai karpal tühikäigul segukruvi täiesti kinni keeratud sest niimoodi käis kõige paremini. Muud seaded peaks karpas olema vastavalt tehases ettenähtule. Lasin kohapeal umbes 5 min tühikäigul tiksuda ja kontrollisin peale seda küünalt: ilus kohvipruun oli....

Mis nüüd edasi, kust kruttida???
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 68
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #16 Postitas Irual » 08 Dets 2017, 15:25

Väntvõlli simmerid vahetasid ära - põrsapõlve kogemusel olid need üheks kobru halva vändast käivitumise põhjuseks.

L
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 787
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger955, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #17 Postitas retro » 08 Dets 2017, 15:35

Kas süütemäng ja süütepool vanad?
Jäta geneka küljekaas ära ja pane käima ning vaata, mida teevad kontaktid. Mu IZ-il oli pea olematu käivituse põhjuseks pekkis kondekas. Sain korda lõpuks 2 uue kondeka lisamisega - ilma oli kontaktide vahel ilutulestik (ilmselt pole vene uustoodang s*tt suurem asi).
Ka kipuvad vanad vene süütepoolid ära surema. Kui 12V, siis pane mõni auto oma prooviks.
Pakuti ka vändasimmereid mu probleemi põhjuseks, aga seekord polnud asi selles :)
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 547
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #18 Postitas cossie » 08 Dets 2017, 17:17

Simmerid said sisse uued, venemaa toodang küll... äkki asi selles? :D Süüde on kontaktivaba 12V ja magnetist kuni küünlani tutikas
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M
Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 196
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #19 Postitas stretch » 08 Dets 2017, 17:26

Esiporikas on tagurpidi (mitte et see oleks kuidagi seotud halva käivitumisega...)
Kasutaja avatar

Teema algataja
cossie
Postitusi: 547
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Cossie Voshod-3M

Lugemata postitus #20 Postitas cossie » 08 Dets 2017, 20:11

Pole tähele pannudki :D
Pilt M: banditi bellypan, R1 amort ja muu kola




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M




Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: joha123 ja 5 külalist