Sinilinnu Twinni lugu

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 817
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Sinilinnu Twinni lugu

Lugemata postitus #1 Postitas sinilind123 » 28 Aug 2017, 18:02

Ahoi!
Minu lugu saab alguse pisikesest Hondast. Aasta oli siis 2008, kui ostsin endale 1989a väljalase Honda MTX 125R.
Pilt

Sõitsin temaga mitu hooaega ja ca 11000km.

Aastal 2012 ostsin 1987a väljalaske maailma kõige õnnetuma eksemplari Honda Transalpi. Õlikulu oli suurem, kui eelmainit 2 taktilisel hondal. Sidurist sain jagu, mootorist sain jagu, kui kõik remonditud, sain avarii ka tehtud veel ja nüüd ootab oma aega, et kõik jälle vinksvonks teha. Temaga sõitsin vist isegi vähem, kui 10000km
Pilt

2014 sügisel ostsin vahelduseks endurole Suzuki Bandit 1200 1996a. Väga äge ratas, kõik sõitis ja töötas ja õli ei tahtnud üldse. Sõitsin temaga ca 2500km ja sain aru, et ei ole ikka päris õige asi see. Müüsin maha (ainus, mis maha müünud olen, eelnevad mtx ja transalp istuvad garaazis).

2015a Ostsin lõpuks Twinni. RD04 mudel aastast 1990.
Sain kaasa kaks plastmassist kohvrit ja puha. Kiirelt kruvisin Alpi pealt pisikese topcase ka maha ja viskasin twinnile, et ikka õige matkapill oleks. Minu poolt ta mingit tjuuningut ei saanud algul ja kimasin kohe Nordkappi reisima. Selle ca 3700km nädalakese pidas ilma viperusteta vastu. Naersin teiste rattaid veel, et hähähää teil nii uued pillid, aga valate õli juure, minu tsaariaegne vokk mekib ainult bensiini.
Pilt
Kätte jõudis aasta 2016 ja plaanis oli minna lõuna poole. Kui täpne olla, siis Kreeka sai kaugeimaks sihtpunktiks valitud. Jäi see aga pooleli, sest tekkisid esimesed tehnilised jamad. Kütusepump andis otsad. Olin loll ja tulin selle pisiasja pärast Varssavist tagasi. Reis jäi ära. (või noh, oli küll, aga ainult ca 2000km).
Pilt

2017a reisimiseks sai tehtud ettevalmistusi. Olen võrdlemisi eit, kui asjade pakkimiseks läheb, seega on mul ruumi vaja. Sai ostetud 46 liitrine topcase ja alumiiniumist küljekohvrid. Uutest juppidest veel lenksu riserid (2.5cm), uued kontaktid küttepumbale, väiksem tagahammakas, väiksemad kõrgepöörde düüsid karpadesse, ja kõiksugu muud jupid, mis karpades vahetada sai, panin uued. Xenon pirnid esituledesse, hiina led lisatuled, hiina rutska soojendused, Spidomeeter oli vahepeal 2 plastikust hammakat ära söönud, veaks oli see metallist junn, mis esivelje sees on ja seda plasthammakat ringi ajab. Aku sai uus peale. Kindlasti midagi veel, mis hoobilt ei meenu.
Sai käidud novgorodis. Kütusepump suri jälle, hääküll sõitsin jälle ilma pumbata, olin juba harjunud sellega nagunii.
Pilt

Peale novgorodis käiku juhtus aga niiviisi, et kohvriraam purunes kiirusel ca 80-90kmph ja jooksis tagarehvi. Tükk tegu oli et püsti jääda, kruusatee ja tütarlaps istus ka tagaistmel.
Pilt

Kuna ma olin mitase rehvidega harjunud ja mulle nad meeldisid ja hind oli odav, sai uued Mitas e07 rehvid ostetud. Kohvritele sai uued raamid lastud teha.
Uusi kohvriraame sai testima mindud idapoole. Plaanis oli Arhangelsk-Murmansk-Nordkapp reis. Selle reisi käigus juhtus nii et sõbral purunes kett, sai ühe paranduslüli kohalikelt ja sõit jätkus, aga minu keti oli ka vene muda ära tapnud. Lisaks hakkas pingeregulaator väga imelikke asju tegema ja laadimine jäi kahtlaselt nõrgaks. Otsustasime Murmanski mitte minna ja teha see üritus järgmisel aastal. Tartus avastasin, et tagarattalaager oli ka täiesti otsa saanud vene teede peal.
Pilt

Tulime sealt tagasi ja hakkasin ratast natuke putitama. Läks uus ketijooks, Faceti kütusepump ja Mosfeti pingeregulaator.
Kuna Vene reis jäi lühikeseks, tegin teise sõbraga klassikalisema Euroopa tiiru. Eesti-Läti-Leedu-Kaliningrad-Poola-Tsehhi-Austria-Ungari-Slovakkia-Poola-Leedu-Läti-Eesti. 4200km kogunes sellega ja ratta kahjudeks võib lugeda üks läbi põlenud tagatulepirn ja üks kadunud suunatule klaas.
Pilt

Selle talve plaanid on lekkiv klapikambrikaas korda teha, paremad led lisatuled, esitulesse ksenooni asemel mingi jõulisem led, klapid võiks regullida, tosooli ja pidurivedelikud ka profülaktika mõttes vahetan ära.


Suure ringi küsimus ka:
Mõõtsin ükspäev kompressioone silindritel. Külma mootoriga ühel 9 bar ja teisel 10 bar. Manuaal näeb ette, et peaks jääma vahemikku 11-15 bar. Ratas käivitub alati hästi, sõidab kenasti, õli ei võta, kütusekulu on 5-6 sajale (loen seda normaalseks). Kas ma peaksin murelik olema selle madala kompressiooni pärast või kui kõik tegelikult ju toimib, ei ole vaja mootorit remontida?


Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a.

morse
Postitusi: 141
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Sinilinnu Twinni lugu

Lugemata postitus #2 Postitas morse » 28 Aug 2017, 23:14

sinilind123 kirjutas:Suure ringi küsimus ka:
Kas ma peaksin murelik olema selle madala kompressiooni pärast või kui kõik tegelikult ju toimib, ei ole vaja mootorit remontida?


Minu arvamus sisaldub sinu kirjelduses:
sinilind123 kirjutas:Ratas käivitub alati hästi, sõidab kenasti, õli ei võta, kütusekulu on 5-6 sajale

Ma arvan, et kõlab nagu korras kone :bsmile:

Aga jah, see on ainult üks võimalik vaatenurk. Ju kilomeetrid on silindreid/kolbe kulutanud ja sinna see rõhk kaob. Otseselt see ju suur probleem olla ei tohiks - eriti kui isegi õli ei võta. Vast keegi oskab kuidagi insenerlikumalt läheneda sellele küsimusele (VS kõhutunne - eksole).

PS! Klapid, kas neid oled kontrollind? Kui rõhk juba sinna kaduma peaks, siis on küll põhjust midagi ette võtta.
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 277
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: gixxer1000- VN 750 custom
Asukoht: Kostivere-Raasiku-Kuusalu
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Sinilinnu Twinni lugu

Lugemata postitus #3 Postitas Kauri » 29 Aug 2017, 10:40

Kompressiooni mõõtmise juures on üks väga suur tegur mootori pöörete kiirus. Lahjema akuga ei pruugi ligilähedastki tulemust saada.
Lisaks oleks mõistlik mõõta seda ilma õhufiltrita ja põhjagaasiga.
Lisaks karpamootoritel on veel üks probleem, kütus tuleb peale ja peseb silindriseina puhtaks, sealt tuleb kohe väga suur vahe kahe silindri vahel näiteks.
Selle koha pealt on tore näide näiteks VAG grupi V6 mootorid, kus kehvema kvaliteediga kütuse või mootori temp. anduri kehva kontakti puhul ujutatakse mootor kütusega üle ja kompressioonid muutuvad täiesti olematuks.

Ma ise olen endiselt arvamusel, et kompressomeeter ei ole tööriist mootori seisukorra määramiseks. Kui tahta parimat tulemust siis teha möödavoolutest ja saab selge pildi mis, miks ja kuhu.
http://www.wcengineering.com/articles/leakdown.html
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 369
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: Honda XL 600 TransAasia
Asukoht: Tartu
Tänatud: 18 korda

Re: Sinilinnu Twinni lugu

Lugemata postitus #4 Postitas Divikas » 29 Aug 2017, 11:33

Kas ma peaksin murelik olema selle madala kompressiooni pärast või kui kõik tegelikult ju toimib, ei ole vaja mootorit remontida?


Kui selle ratta läbisõit vastab väidetule(milles ma ise kahtlen, seisundit arvestades) ei saa mootoril veel mingit kulumist olla. Ära torgi seda, mis toimib.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1118
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Sinilinnu Twinni lugu

Lugemata postitus #5 Postitas ranel » 29 Aug 2017, 11:57

Divikas kirjutas:
Kas ma peaksin murelik olema selle madala kompressiooni pärast või kui kõik tegelikult ju toimib, ei ole vaja mootorit remontida?


Kui selle ratta läbisõit vastab väidetule(milles ma ise kahtlen, seisundit arvestades) ei saa mootoril veel mingit kulumist olla. Ära torgi seda, mis toimib.

Seda ma räägin ise ka, et mida hakkad töötavat asja laiali kiskuma, eriti kui mingeid hädasid pole :D Et tegele vahelduseks sõitmisega ka remondi asemel. :D

Aga jah, ~2700km/aastas eelmiste omanike poolt sellise ratta tüübi kohta, 2007a Itaaliast ja matkavarustuses pole üldse reaalne ka minu arvates. :D
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 817
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Sinilinnu Twinni lugu

Lugemata postitus #6 Postitas sinilind123 » 29 Aug 2017, 12:47

Ma ei tea seda läbisõidu asja. 2008a on mnt ameti esimene tüv ja siis on läbisõit 47k. Kas ta 18 aastaga oli sõitnud 47k või 147k, seda ei tea ilmselt mitte keegi. Praeguseks on siis kas 80k või 180k. Minu uupi pakkumus läbisõidu õigsusele oli ainult tehase küttepump. Lähevad nad kõik vahemikus 40k-70k läbisõidu juures. Faceti toodang, mis peaks foorumite põhjal igikestev olema, maksab ~40-50eurot. Originaal oli midagi 200 euro kanti. Sellepärast arvasin, et vast originaal läbisõit, et kes see nii loll on, et 3 korda 200 eurost küttepumpa ostab ja ikka aru ei saa, et see pole kestev lahendus.

See töötava asja mitte näppimine. Ma saan aru, et kui õlikulu pole, aga kompressioon on niru, siis üsna tõenäoliselt kaob osa paugust klappide vahele ära. Küsimus, et kas sellega midagi kehvemaks teha ei saa või? Näiteks nõrgestab klappe see, et osa paugust läbi käib sealt koguaeg ja ühel hetkel avastan ennast kodust tuhandete kilomeetrite kaugusel purunenud klapiga.
Seda, kas kompressiooni peaks mõõtma sooja või külma mootoriga, tulevad ka erinevad arvamused, aga ilmselt numbriliselt näit väga suuresti ei muutuks.
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a.

morse
Postitusi: 141
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Sinilinnu Twinni lugu

Lugemata postitus #7 Postitas morse » 29 Aug 2017, 13:44

Kui klappide vahele läheb, siis põletab klapi tööpinna ära ja see olukord siis omakorda kiireneb. Vaevalt sul seal midagi hullu on. Aga kui on klapid ära põlenud, siis saab ju plokikaaned maha võtta ja need ära teha. Aga selleks peaks ikka hea põhjus olema, et maha kiskuma hakata.

Ma tegin kunagi DRile niisama pulli pärast suurema remondi. Lootsin, et hakkab vähem õli võtma :D Kui ikka suurele silindrile täiega kuuma annad, siis võtab ta õli, tee mis tahad - ei aidanud siin uus kolb, puuritud silinder ja tehtud plokikaas ühti...

Nüüd on remondist juba oma 10a ja "miljon" kilomeetrit möödas ning klapisääre tihendid on vist taas kõvaks muutund vmt. Külmalt käivitades saan hoovi peale ilusa pahvaka. Lisaks tegin tookord veel rohkem poisikesena, kui ma praegu olen, ikka haige lolluse sellega, et tasakaalustusvõllide ketti ära ei vahetanud. Mootor oleks täna palju vaiksem (manuaalne pinguti on põhjas). Ainult keti pärast ju lahti võtta ei taha - plokikaas tuleks niikuinii uuesti teha - sel juhul juba jälle KAP remo - aga kas sellel ON mõtet, kui hetkel sõidan temaga ~3000km aastas :D

Tegelt on äge ehitatada küll. Aga sinu olukorras ei tundu väga põhjendatud
(PS! Minu arust läks mul tookord moto ehitamine maksma vähem, kui sel kevadel piduritele tehtud overhaul uute ketaste ja suppordi jmt'ga)




Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist