Sinilinnu Twinni lugu
Ahoi!
Minu lugu saab alguse pisikesest Hondast. Aasta oli siis 2008, kui ostsin endale 1989a väljalase Honda MTX 125R.
Sõitsin temaga mitu hooaega ja ca 11000km.
Aastal 2012 ostsin 1987a väljalaske maailma kõige õnnetuma eksemplari Honda Transalpi. Õlikulu oli suurem, kui eelmainit 2 taktilisel hondal. Sidurist sain jagu, mootorist sain jagu, kui kõik remonditud, sain avarii ka tehtud veel ja nüüd ootab oma aega, et kõik jälle vinksvonks teha. Temaga sõitsin vist isegi vähem, kui 10000km
2014 sügisel ostsin vahelduseks endurole Suzuki Bandit 1200 1996a. Väga äge ratas, kõik sõitis ja töötas ja õli ei tahtnud üldse. Sõitsin temaga ca 2500km ja sain aru, et ei ole ikka päris õige asi see. Müüsin maha (ainus, mis maha müünud olen, eelnevad mtx ja transalp istuvad garaazis).
2015a Ostsin lõpuks Twinni. RD04 mudel aastast 1990.
Sain kaasa kaks plastmassist kohvrit ja puha. Kiirelt kruvisin Alpi pealt pisikese topcase ka maha ja viskasin twinnile, et ikka õige matkapill oleks. Minu poolt ta mingit tjuuningut ei saanud algul ja kimasin kohe Nordkappi reisima. Selle ca 3700km nädalakese pidas ilma viperusteta vastu. Naersin teiste rattaid veel, et hähähää teil nii uued pillid, aga valate õli juure, minu tsaariaegne vokk mekib ainult bensiini.
Kätte jõudis aasta 2016 ja plaanis oli minna lõuna poole. Kui täpne olla, siis Kreeka sai kaugeimaks sihtpunktiks valitud. Jäi see aga pooleli, sest tekkisid esimesed tehnilised jamad. Kütusepump andis otsad. Olin loll ja tulin selle pisiasja pärast Varssavist tagasi. Reis jäi ära. (või noh, oli küll, aga ainult ca 2000km).
2017a reisimiseks sai tehtud ettevalmistusi. Olen võrdlemisi eit, kui asjade pakkimiseks läheb, seega on mul ruumi vaja. Sai ostetud 46 liitrine topcase ja alumiiniumist küljekohvrid. Uutest juppidest veel lenksu riserid (2.5cm), uued kontaktid küttepumbale, väiksem tagahammakas, väiksemad kõrgepöörde düüsid karpadesse, ja kõiksugu muud jupid, mis karpades vahetada sai, panin uued. Xenon pirnid esituledesse, hiina led lisatuled, hiina rutska soojendused, Spidomeeter oli vahepeal 2 plastikust hammakat ära söönud, veaks oli see metallist junn, mis esivelje sees on ja seda plasthammakat ringi ajab. Aku sai uus peale. Kindlasti midagi veel, mis hoobilt ei meenu.
Sai käidud novgorodis. Kütusepump suri jälle, hääküll sõitsin jälle ilma pumbata, olin juba harjunud sellega nagunii.
Peale novgorodis käiku juhtus aga niiviisi, et kohvriraam purunes kiirusel ca 80-90kmph ja jooksis tagarehvi. Tükk tegu oli et püsti jääda, kruusatee ja tütarlaps istus ka tagaistmel.
Kuna ma olin mitase rehvidega harjunud ja mulle nad meeldisid ja hind oli odav, sai uued Mitas e07 rehvid ostetud. Kohvritele sai uued raamid lastud teha.
Uusi kohvriraame sai testima mindud idapoole. Plaanis oli Arhangelsk-Murmansk-Nordkapp reis. Selle reisi käigus juhtus nii et sõbral purunes kett, sai ühe paranduslüli kohalikelt ja sõit jätkus, aga minu keti oli ka vene muda ära tapnud. Lisaks hakkas pingeregulaator väga imelikke asju tegema ja laadimine jäi kahtlaselt nõrgaks. Otsustasime Murmanski mitte minna ja teha see üritus järgmisel aastal. Tartus avastasin, et tagarattalaager oli ka täiesti otsa saanud vene teede peal.
Tulime sealt tagasi ja hakkasin ratast natuke putitama. Läks uus ketijooks, Faceti kütusepump ja Mosfeti pingeregulaator.
Kuna Vene reis jäi lühikeseks, tegin teise sõbraga klassikalisema Euroopa tiiru. Eesti-Läti-Leedu-Kaliningrad-Poola-Tsehhi-Austria-Ungari-Slovakkia-Poola-Leedu-Läti-Eesti. 4200km kogunes sellega ja ratta kahjudeks võib lugeda üks läbi põlenud tagatulepirn ja üks kadunud suunatule klaas.
Selle talve plaanid on lekkiv klapikambrikaas korda teha, paremad led lisatuled, esitulesse ksenooni asemel mingi jõulisem led, klapid võiks regullida, tosooli ja pidurivedelikud ka profülaktika mõttes vahetan ära.
Suure ringi küsimus ka:
Mõõtsin ükspäev kompressioone silindritel. Külma mootoriga ühel 9 bar ja teisel 10 bar. Manuaal näeb ette, et peaks jääma vahemikku 11-15 bar. Ratas käivitub alati hästi, sõidab kenasti, õli ei võta, kütusekulu on 5-6 sajale (loen seda normaalseks). Kas ma peaksin murelik olema selle madala kompressiooni pärast või kui kõik tegelikult ju toimib, ei ole vaja mootorit remontida?