Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Aeg hakata uut remondipäevikut pidama. Seda esialgu natuke nukrama tooniga kui paar päeva tagasi lootsin.
Viimased 5 aastat TDM 850'ga liiglenud ja ei olnud tegelikult plaanis lähiajal ratast välja vahetada. Jõulude paiku tekkis mingu uit mõte kevadeks DL1000 ligi võtta kuid matsin selle mõtte peale mõningast kalkulli maha.
Kogemata komistasin aga nädala alguses ühe FB postituse otsa kus kommentaarides pakuti Tartus asuvat 2002 aastal tehasest välja veerenud V-Stromi millel kellal 38k. Süda ei andnud rahu ja käisin vaatamas. Rattal ÜV ja kindlustus puudusid seega tegin garaažide vahel vaid väikse ringi - pidurdas ja sidurdas (sidurist tingitud kolinat ei olnud). Müüja sõnul tema viimased 3 aastat omanik olnud, rata eest ilusti hoolt kandnud ja endale ehitanud, üle värvinud, 300km tagasi KÕIK kuluosad vahetanud ja ratas avariides pole olnud ning kukkunud ka mitte. All olid 2 aastat vanad Heidenau K60 Scout rehvid, ketijooks paistis ok ja piduritel klotse jätkus.
Mõned eelmise omaniku saadetud pildid:
Omaniku sõnul tõstis ratast 3cm kõrgemaks, et parandada maastiku läbivust. Mina oma 180cm pikkuse juures ei oleks pidanud http://cycle-ergo.com/ admetel originaaligagi kandu maha saama kuid kannad ma maha sain. Istme olevat võtnud ühe 650 pealt (pidi masinaid maale tooma ja neid siis siin edasi müüma).
Sõidu ajal oli kuulda veidi plasti kolinat. Kuna kellade ümber olev plastik oli mõrades siis kirjutasin selle nahka. Värvitöö oli nagu oli aga paar meetrit eemalt ei karjunud silma miskit, lenksu küljes rippusid lahtised juhtmed, rutskasoenduseteks olid elemendid mis el.teibiga installeeritud, kellade ümbert "rõngad" puudu aga esmapilgul midagi rohkemat väga silma ei hakanudki. Eks igaüks pole selline pedant ka nagu mina. Moto oli kuiv, mootori töös imelike helisid ei kostunud ja need mõningad vead kosmeetilised. Saime omanikuga kokkuleppele ja järgmine päev tõi bussiga kohale.
Ööga olla rutskasoendused aku kuivaks imenud, seega jäi üle poole h hiljaks ning andis aku lihtsalt pihku. Käivitada ei õnnestunud ja kuna aeg pressis peale lükkasin ratta lihtsalt garaaži alla, vormistasime dokumendid ning läksime kumbki omateed.
Õhtul peale tööd jooksin garaažist läbi panin aku laadima, käivitasin ja vaatasin tuled üle. Lähituled ei põlenud. Polnud siis rohkem aega süveneda ja käisin eile õhtul siis asja uurimas.
Ei olnud plaanis enne ratast lahti kiskuda kui TDM koos ja nö jalust ära aga läks vähe teisiti.
Tuuleklaas liikus pool cm küljelt küljele ja hakkasin järjest arutama.
Ninas ei olnud ühtegi plasti millel mõni kinnitus või ise katki, mõned nipukatega kokku tõmmatud:
Osasid plaste polnud värvimiseks maha võetud, kinnituspoldid üle värvitud, osadel sisekandid maha keeratud:
Plastide alt tuli välja veel üks ebameeldiv üllatus:
Et kõiki plaste kätte saada eemaldasin kaitserauad ja nende alt tuli ka üks üllatus välja. Mootori kinnitus mõrades
Teibi hunniku alt tuli välja selline asi:
Eeldan, et punase-valge juhe ühest pistikust puru läinud ja siis on nii jätkatud.
Lenksul oli vana rutskasoenduse lüliti ja otse akule ühendatud (vooluall) lahtised juhtmed:
Ehk siis on vanad rutskasoendused puru läinud või ise lahti ühendatud ja nende peale on siis otse akult ühendatud uued elemendid mis teibiga rutskale installitud.
Maha monteerisin mõned vanad lambi vms juhtmed:
Küünal nägi välja selline:
Õhfilter oli laipu täis.
Päeva lõpuks nägi ratas välja selline
Fikseerin ka odo näidu 38 378. Kodanik Härg seda ratast vist kunagi omanud ja teadis rääkida, et näit on tegelikult miilides.
Tulede mittepõlemise põhjuseni ei jõudnudki. Lähituled peaks põlema mõlemas laternas nagu kaugtuledki nagu ma aru saan?
Ehk siis tegemist on küllaga. Plastid mida saab parandada lähevad parandusse, paar tk peab vist asendama. Siis ületuise.
Mootori kinnitus kas keevitusse või väljavahetamisele. Paaki peab vaatama mis teha. Kas on seest juba roostes? Kas on pointi seda välja ajama hakata või kahjustab see pigem rohkem paagi sisekülge?
Aga noh...kevadeks saab vast kosmeetiline pool korda ja kuluosad vahetatud. Sõidab ühe hooaja ära ja vaatab kas see ratas on mulle.
Lugupidamisega
Martin