Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 179
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: Tartu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 3 korda

Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #1 Postitas Martinez » 31 Dets 2017, 11:48

Aeg hakata uut remondipäevikut pidama. Seda esialgu natuke nukrama tooniga kui paar päeva tagasi lootsin.
Viimased 5 aastat TDM 850'ga liiglenud ja ei olnud tegelikult plaanis lähiajal ratast välja vahetada. Jõulude paiku tekkis mingu uit mõte kevadeks DL1000 ligi võtta kuid matsin selle mõtte peale mõningast kalkulli maha.
Kogemata komistasin aga nädala alguses ühe FB postituse otsa kus kommentaarides pakuti Tartus asuvat 2002 aastal tehasest välja veerenud V-Stromi millel kellal 38k. Süda ei andnud rahu ja käisin vaatamas. Rattal ÜV ja kindlustus puudusid seega tegin garaažide vahel vaid väikse ringi - pidurdas ja sidurdas (sidurist tingitud kolinat ei olnud). Müüja sõnul tema viimased 3 aastat omanik olnud, rata eest ilusti hoolt kandnud ja endale ehitanud, üle värvinud, 300km tagasi KÕIK kuluosad vahetanud ja ratas avariides pole olnud ning kukkunud ka mitte. All olid 2 aastat vanad Heidenau K60 Scout rehvid, ketijooks paistis ok ja piduritel klotse jätkus.
Mõned eelmise omaniku saadetud pildid:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Omaniku sõnul tõstis ratast 3cm kõrgemaks, et parandada maastiku läbivust. Mina oma 180cm pikkuse juures ei oleks pidanud http://cycle-ergo.com/ admetel originaaligagi kandu maha saama kuid kannad ma maha sain. Istme olevat võtnud ühe 650 pealt (pidi masinaid maale tooma ja neid siis siin edasi müüma).
Sõidu ajal oli kuulda veidi plasti kolinat. Kuna kellade ümber olev plastik oli mõrades siis kirjutasin selle nahka. Värvitöö oli nagu oli aga paar meetrit eemalt ei karjunud silma miskit, lenksu küljes rippusid lahtised juhtmed, rutskasoenduseteks olid elemendid mis el.teibiga installeeritud, kellade ümbert "rõngad" puudu aga esmapilgul midagi rohkemat väga silma ei hakanudki. Eks igaüks pole selline pedant ka nagu mina. Moto oli kuiv, mootori töös imelike helisid ei kostunud ja need mõningad vead kosmeetilised. Saime omanikuga kokkuleppele ja järgmine päev tõi bussiga kohale.

Ööga olla rutskasoendused aku kuivaks imenud, seega jäi üle poole h hiljaks ning andis aku lihtsalt pihku. Käivitada ei õnnestunud ja kuna aeg pressis peale lükkasin ratta lihtsalt garaaži alla, vormistasime dokumendid ning läksime kumbki omateed.

Õhtul peale tööd jooksin garaažist läbi panin aku laadima, käivitasin ja vaatasin tuled üle. Lähituled ei põlenud. Polnud siis rohkem aega süveneda ja käisin eile õhtul siis asja uurimas.
Ei olnud plaanis enne ratast lahti kiskuda kui TDM koos ja nö jalust ära aga läks vähe teisiti.
Tuuleklaas liikus pool cm küljelt küljele ja hakkasin järjest arutama.
Ninas ei olnud ühtegi plasti millel mõni kinnitus või ise katki, mõned nipukatega kokku tõmmatud:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Osasid plaste polnud värvimiseks maha võetud, kinnituspoldid üle värvitud, osadel sisekandid maha keeratud:

Pilt

Plastide alt tuli välja veel üks ebameeldiv üllatus:

Pilt

Et kõiki plaste kätte saada eemaldasin kaitserauad ja nende alt tuli ka üks üllatus välja. Mootori kinnitus mõrades

Pilt

Teibi hunniku alt tuli välja selline asi:

Pilt

Eeldan, et punase-valge juhe ühest pistikust puru läinud ja siis on nii jätkatud.

Lenksul oli vana rutskasoenduse lüliti ja otse akule ühendatud (vooluall) lahtised juhtmed:

Pilt

Ehk siis on vanad rutskasoendused puru läinud või ise lahti ühendatud ja nende peale on siis otse akult ühendatud uued elemendid mis teibiga rutskale installitud.

Maha monteerisin mõned vanad lambi vms juhtmed:

Pilt

Küünal nägi välja selline:

Pilt

Õhfilter oli laipu täis.

Päeva lõpuks nägi ratas välja selline

Pilt

Fikseerin ka odo näidu 38 378. Kodanik Härg seda ratast vist kunagi omanud ja teadis rääkida, et näit on tegelikult miilides.

Pilt

Tulede mittepõlemise põhjuseni ei jõudnudki. Lähituled peaks põlema mõlemas laternas nagu kaugtuledki nagu ma aru saan?

Ehk siis tegemist on küllaga. Plastid mida saab parandada lähevad parandusse, paar tk peab vist asendama. Siis ületuise.
Mootori kinnitus kas keevitusse või väljavahetamisele. Paaki peab vaatama mis teha. Kas on seest juba roostes? Kas on pointi seda välja ajama hakata või kahjustab see pigem rohkem paagi sisekülge?

Aga noh...kevadeks saab vast kosmeetiline pool korda ja kuluosad vahetatud. Sõidab ühe hooaja ära ja vaatab kas see ratas on mulle.

Lugupidamisega
Martin


Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 3752
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: e46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 306 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #2 Postitas reimps » 31 Dets 2017, 13:42

Lust lausa ausate müüjate kirjeldusi pildimaterjaliga kõrvutada.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people

Hr.Nõel
Toetajaliige
Postitusi: 1278
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 54 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #3 Postitas Hr.Nõel » 31 Dets 2017, 14:01

Võiksid ju teha copi/paste siia ka om lepingust, kus müüja nimi kenasti peal.
Teistele hoiatuseks, et kellega ei tohiks tulevikus dilli teha.
Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 179
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: Tartu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #4 Postitas Martinez » 31 Dets 2017, 15:21

FB's ta oma nime ja näoga esineda ei julge. Asju müüb seinast seina erinevates foorumites/FB gruppides. Masinad mida müüb ei pruugi tema nimelgi olla. Kui pärisin, et kui kolm aastat sinu oma miks siis alles eelmisel kevadel ümber regasid siis ütles, et ta seni sõitis teise masina numbriga mis oli A2. Ma esimest korda vaatamas käisin siis oli konkreetse masina reg number GS'i küljes mida ka müüb. Ehk siis sõidab erinevate masinatega ringi millel pole õiged numbrid küljes jne. Pildid ja küsimused on talle ka esitatud. Iga asja kohta teeb suuri silmi, et tema ei tea midagi või leiab uue vale mis eelmise valega vastuolus. Või siis et ÜV eelmine aasta läbis ja tegelikult eriti sellega sõitnud ei olegi ning ega need asjad sõitmist sega jne. Ei viitsi oma aega ega närve enam ta peale raisata. Eks igal oinal ole oma Mihklipäev.
Kasutaja avatar

Härg
Postitusi: 87
Liitunud: 19 Veebr 2008, 18:50
Tsikkel: TDM850
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 10 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #5 Postitas Härg » 31 Dets 2017, 16:34

Head aastalõppu kõigile !

Kuna see tõesti on kunagi minu ratas olnud, siis kirjutan ka paar sõna siia.

Kõigepealt Martinez, ära põe, rattal pole häda midagi. Sõidab ja pidurdab normaalselt, jooksud on sirged ja 15 aasta vanuse ratta jaoks on need probleemid , mis sa kirjutasid loomulikud. Natuke elektritöid, natuke plastiparandust ja ongi jälle ornungis.
Paljud neist loetletud vigadest olid rattal küljes juba enne, kui mina selle ostsin. Oli veel vigu ( ketiratta laager, rehvid), mille sinule müünud kodanik on parandanud. Aga kuna ostmine oli suhteliselt kilohinnaga siis mina pigistasin nendele puudustele silma kinni. Tegin selle rattaga täpselt ühe pika reisi ja seal oli mul temaga täpselt 0 probleemi. Kütust kulus vähem, kui 10 aastat uuematel ratastel ja sõidumugavus oli kaugelt üle seltskonnas olnud baigi ja kroomimeestest.
Müüsin ka kilohinnaga või pisut alla selle. Parandada ei viitsinud, kuna mulle VStrom lihtsalt suuruse tõttu ei sobi.
Kõik, mille kohta müüja sulle küsimise peale otseselt valetas, peaks ta hüvitama muidugi. Ülejäänu jäi küsimise taha vist …
Kontakt: 555 255 17
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 179
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: Tartu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #6 Postitas Martinez » 31 Dets 2017, 18:57

Ega ei põegi. Ei ostnud uut ratast ja teatava kuluga olin arvestanud. Samas mul põhimõtteliselt korras ratas garaažis olemas ja karjuvat vajadust uue järgi polnud. Soovisin ratast mida veidi endale mugavdada ja siis muretult sõita. Kui oleksin teadnud, et 300€ maksnud värvitöö on sellise kvaliteediga (+muud välja tulnud asjad) siis oleksin seda ka hinnapakkumise juures arvesse võtnud või muretult oma TDM'ga edasi sõitnud. Olen enam kui kindel, et sellest saaks/saab ka sobiv ratas minu standarditele aga see nõuab lisa väljaminekuid mida müüja jutu järgi ei peaks tegema/on tehtud ning oleksin saanud selle raha eest soovitud lisasid külge kruvida.
Härg, kas sa saaksid palun välja tuua need vead mis sinu ajal juba rattal küljes olid? Kas selline värvimine oli juba siis tehtud? Paak lömmis? Uus omanik vigadest teadlik?

Meeleolukat aastavahetust soovides
Martin
Kasutaja avatar

Härg
Postitusi: 87
Liitunud: 19 Veebr 2008, 18:50
Tsikkel: TDM850
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 10 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #7 Postitas Härg » 31 Dets 2017, 19:30

Värvimist ei olnud. Paagi kohta ei tea, ma plaste maha ei kakkunud. Olid liimiga plätserdused, kuna minust eelmine vend oli rattavõistlusi turvamas ja liimis vilkurid gondlite külge. Rutskasoendused olid juba siis otse ühendatud. Sadula kohta ma sulle juba kirjutasin.
Lisaks oli sulle ratta müünud tüübil tõesti dokkideta 650 ne dl. Küsi ta käest juppe, ta saab sind aidata
Kontakt: 555 255 17
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 179
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: Tartu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #8 Postitas Martinez » 31 Dets 2017, 19:51

See ratas olla läinud juba. Paak väidetavalt 2x maas käinud aga müüa ei tea mõlgist midagi, või sellest et gondlid nipukatega kinni tõmmatud.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 179
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: Tartu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #9 Postitas Martinez » 15 Jaan 2018, 19:01

Nädalavahetusel tõstsin korra paagi uuesti peale ja lasin ratta soojaks ning mõõtsin ära kompressioonid. Mõlemad silindrid ~11,5 bar. Vähemalt see on aktsepteeritav.
Ütlasi võtsin lahti sidurikaane.
IMG_20180113_211300.jpg

Momendil polnud õiget tööriista käepärast, et korv lahti võtta aga käega katsutavat lõtku ei olnud ja siduriketaste asendi järgi võib järeldada, et see on varasemalt lahti võetud. See, kas ka mingi modifikatsioon on tehtud selgub hiljem kui saab edasi lammutada.

Hetkel veel tulede mittepõlemisele jaole ei saanud. Kui kaitsmekarbis õigesse kohta voolu peale ühendasin siis sain laternad põlema. Selgus, et rattal on endiselt ees UK tuli millega meitemail liigelda ei tohi.

Mootorist eespool asuvate pistikute klemmid olid kõik korrudeerunud ja sitakihi alt tuli välja ka päris korralikult söövitunud mootoriosad. Korrosiooni kahjustusi on omajagu.
cor.jpg

IMG_20180113_202704.jpg

Laenasin endoskoopi ja heitsin pilgu paagi siseküljele mõlgi kohal - korralikult roostes.

Üldse tuli nähtavale igasugu pornograafiat.

Eeldan, et alljärgneval pildil ära murdunud korpuse tükk ei oma suuremas plaanis tähtsust? St selle pärast ei peaks muretsema või sinna midagi aretama hakkama?
IMG_20180114_210032.jpg

Hammakateks ees JT 17 hammast ja taga 41.

Hetkese seis.
IMG_20180114_194344.jpg

Nüüd vaja sebida kuskilt originaal või analoog võti, et mootor maha saada ja midagi katkise mootorikinnitusega ette võtta.
Pilt
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7406
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 117 korda
Kontakt:

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #10 Postitas Piipz » 15 Jaan 2018, 20:12

seda hammaka kaant tasub hooaja jooksul mitu korda lahti võtta ja keti ümbrust puhastada. Miks? Hammakale ei ole kuigi suur probleem aga see sidurisilinder ja pulk seal vahel ei kannata pikalt tökati sees olemist. Silinder õnneks ei ole ulmekallis ~70€
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 179
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: Tartu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #11 Postitas Martinez » 15 Jaan 2018, 22:51

Piipz kirjutas:seda hammaka kaant tasub hooaja jooksul mitu korda lahti võtta ja keti ümbrust puhastada. Miks? Hammakale ei ole kuigi suur probleem aga see sidurisilinder ja pulk seal vahel ei kannata pikalt tökati sees olemist. Silinder õnneks ei ole ulmekallis ~70€

See õnneks sellel rattal suhteliselt lihtne. Ise oleks korra aastas teinud aga tänud soovituse eest.

Ega sa endal tulede/starteri/killswitchi lahti ei ole võtnud?
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7406
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 117 korda
Kontakt:

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #12 Postitas Piipz » 16 Jaan 2018, 09:29

ei ole siiani pidanud..
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 179
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: Tartu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #13 Postitas Martinez » 16 Jaan 2018, 11:40

Ma eile võtsin lahti.

USA foorumite järgi on lähitulede mittepõlemisel põhjuseid reeglina kolm.

1. Käivitusnupp (tulede vool käib läbi, 110-120W käivitades ja sulatab ühendused).
2. Pistikud vasakul plastikute taga ei anna ühendust korrosiooni tõttu või siis on sulanud
3. Pistikud radika taga on sulanud või korrodeerunud.

Tulede juhtmestik kehvasti teostatud ja need mured vaevavad veel 2014 aasta mudeleidki.
Ennetava abinõuna kasutatakse releesid ja otse akult ühendusi ning jäätakse olemasolevad juhtmed vaid releesid juhtima.

Kuna kolm pistikut ninas, millest tulede juhtmed läbi jooksevad, sai juba lahti võetud ja puhastatud siis otsustasin eile paremal käel oleva lülitite korpuse lahti võtta ja ära puhastada.
Pilt
Pilt
Pilt

Võtsin lülitid lahti, puhastasin kontaktid ja ladusin kokku tagasi. Algul oli tükk pusimist aga välja rehkendasin mis järjekorras seda tegema peaks. Panen siia teistele ka ülevaate tuleviku tarvis.

Starteri nupp sisse:

Pilt

Starteri kontaktplaat sisse ja killswitchi juhtmed naga taha:

Pilt

Starteri nupu vedru sisse:

Pilt

Starteri nuppu fikseeriv "rakis" sisse:

Pilt

Tulede lüliti sisse:

Pilt

Ja tulede lüliti hoob:

Pilt

Fikseerisin kruvitava kinnitusega juhtmed ja panin lüliti kokku tagasi.

USA V-stromi omanikega suheldes tuli välja, et seal ei olda sellist lülitit nähtudki. Minu arusaamade järgi sellisel ei tohiks olla ka seda lüliti siseste klemmide ülekuumenemist ja sulamist. Sõbra SV'l on aga selline nö tulelülitita starteri nupp peal millel see probleem esineb (samad on USA's V-stromidel peal).

Süvenesin natuke uuesti manuali. Minu arusaamade järgi saab olla veel kolm põhjust miks tuled ei põle.
Pilt

1. Kaitsmeplokist vasaku käe tulelülitini viiv lähitule kaabel on kuskilt katki
2. Samas ahelas olev pistik ei anna ka peale puhastamist piisavalt ühendust
3. Vasaku käe kaug/lähitule lüliti on vigane.
Kasutaja avatar

nolev
Postitusi: 278
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #14 Postitas nolev » 17 Jaan 2018, 14:03

Selle esitule osas kontrolli tulevihu kuju seinal. Mul Varadero tuleklaasil on ka nooled teises suunas ja ei tohiks nagu kasutada aga kuna tegemist sileda klaasiga, siis sõitsin ülevaatuspunkti asja kontrollima, et kas lastakse läbi või ei. Pani aparaadi ette ja tulevihk oli õiges suunas. Ma ei saagi aru, mis seal tehtud on. Äkki on ainult tule refelektor vahetatud või on mingil põhjusel tuleklaas vahetatud (vigastuste järgi on tsikkliga ilmselt kukutud). Ei osanud mulle asja seletada ka ülevaataja. Nentis ainult, et nooled tuleklaasil näitava vasakpoolse liikluse tuld aga tulevihk oli parempoolse liikluse jaoks. Jäi seekord uue tule ost ära aga eks tulevikus võib sellega probleeme veel tekkida. Sõltub ülevaataja mõistlikkusest või Maanteameti ja politsei nõudlikkusest.

Martinez kirjutas:Nädalavahetusel tõstsin korra paagi uuesti peale ja lasin ratta soojaks ning mõõtsin ära kompressioonid. Mõlemad silindrid ~11,5 bar. Vähemalt see on aktsepteeritav.
Ütlasi võtsin lahti sidurikaane.
IMG_20180113_211300.jpg
Momendil polnud õiget tööriista käepärast, et korv lahti võtta aga käega katsutavat lõtku ei olnud ja siduriketaste asendi järgi võib järeldada, et see on varasemalt lahti võetud. See, kas ka mingi modifikatsioon on tehtud selgub hiljem kui saab edasi lammutada.

Hetkel veel tulede mittepõlemisele jaole ei saanud. Kui kaitsmekarbis õigesse kohta voolu peale ühendasin siis sain laternad põlema. Selgus, et rattal on endiselt ees UK tuli millega meitemail liigelda ei tohi.

Mootorist eespool asuvate pistikute klemmid olid kõik korrudeerunud ja sitakihi alt tuli välja ka päris korralikult söövitunud mootoriosad. Korrosiooni kahjustusi on omajagu.
cor.jpg
IMG_20180113_202704.jpg
Laenasin endoskoopi ja heitsin pilgu paagi siseküljele mõlgi kohal - korralikult roostes.

Üldse tuli nähtavale igasugu pornograafiat.

Eeldan, et alljärgneval pildil ära murdunud korpuse tükk ei oma suuremas plaanis tähtsust? St selle pärast ei peaks muretsema või sinna midagi aretama hakkama?
IMG_20180114_210032.jpg
Hammakateks ees JT 17 hammast ja taga 41.

Hetkese seis.
IMG_20180114_194344.jpg
Nüüd vaja sebida kuskilt originaal või analoog võti, et mootor maha saada ja midagi katkise mootorikinnitusega ette võtta.
Pilt
Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)
Kasutaja avatar

Teema algataja
Martinez
Postitusi: 179
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: Tartu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez

Lugemata postitus #15 Postitas Martinez » 17 Jaan 2018, 21:55

Tulel "klaasil" ei ole mitte ühtegi märki (vähemalt mina ei suutnud tuvastada). Refelktoritel on kalded valed ja kui valge paber tule ette panna siis joonistuvad need ka ilusti paberile. Timmida ei ole seal kahjuks midagi.




Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist