Yamaha xt600 91a supermoto

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
janis
Postitusi: 695
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Omavalmistatud
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #1 Postitas janis » 12 Jaan 2009, 17:58

Sai kaks aastat tagasi soetatud täiesti originaalis yamaha XT600. Kuna raha palju ei olnud ja tegemist oli hea pakkumisega ja korraliku rattaga otsustasin selle ära osta 23k eek eest. Mind häiris ratta välimus ja nii otsustasingi vaikselt ratast uuendama hakata, kuna soov oli omada midagi supermoto taolist siis hakkasin sinna suunda liikuma. Tänaseks päevaks on ratta alla peaaegu sama palju raha läinud kui ta väärt on, aga ega ma loodagi seda müües tasa teenida, ehitasin ja ehitan enda jaoks.

Niisiis tänaseks on rattal olemas nii enduro kui supermoto veljed, vapor trailtech kompuuter, led tagatuli, xenon tuli, uus tulemask, uued suunad, mõned uued plastikud, täielikult ülevärvitud. Kõik jupid ei tule korraga meeldegi, kuid aega on garaazis veedetud mõnusas koguses.


Sellest ma siis alustasin.
Pilt

Tegemist on sama rattaga.
Pilt



Pildi materjali leiab veel sellelt lehelt http://www.bikepics.com/members/6sway6/91xt600/


E-mail: janis@r44.ee www.r44.ee - CAD projekteerimine, lehtmetall tooted ja teraskonstruktsioonid.
Kasutaja avatar

Teema algataja
janis
Postitusi: 695
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Omavalmistatud
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #2 Postitas janis » 12 Jaan 2009, 18:04

Hetkel olen hädas mootori paukumise ja ebaühtlase tööga, kuid hakkan vist lahenduseni jõudma. Led tagatulest ja ümber tehtud tagumisest otsast tuleb hiljem pilte, esimeste amortide juurest tahaks kummid maha võtta aga sinna ette oleks mingit katet vaja. Sõidan ikkagist selle tsikliga ka mudas ja liivas. Ahjaa, paluks teie kommentaare ja soovitusi.
E-mail: janis@r44.ee www.r44.ee - CAD projekteerimine, lehtmetall tooted ja teraskonstruktsioonid.
Kasutaja avatar

ht99
Postitusi: 663
Liitunud: 26 Apr 2007, 10:51
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #3 Postitas ht99 » 12 Jaan 2009, 19:34

Vaatasin orkutist ka teisi pilte, väga kena ratas ;)

- - - -
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Mär 2005, 10:22
Asukoht: Tallinn-Kuusalu-Loksa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #4 Postitas - - - - » 12 Jaan 2009, 19:39

veljed on 17 tolli?Need ju maksavad päris krõbedalt :D .Aga ratas on kena.Näeb kohe mitu head aastat noorem välja.
Kristo
Kasutaja avatar

sarapuu
Postitusi: 138
Liitunud: 19 Mär 2006, 18:18
Tsikkel: ei ole
Asukoht: Tartumaa, Vara
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #5 Postitas sarapuu » 12 Jaan 2009, 19:44

leidsin minagi orkutist kunagi su ratta, pole eestis just palju neid kes selliste endurokatega peale sõitmise jännata viitsivad, seega jäi hästi meelde.
Tol ajal omasin isegi täpselt samasuguses originaalkorras xt-600, sama värvi ja samailus nägi välja nagu su esialgsel pildil. Ainuke vahe oli et minuoma oli vist 92 aasta. Lisasin marvingi sportsumpa, kihutasin ühe suve (crash) ja müüsin maha. Praegu sama masin jälle motorsis müügil, veidi räsitumana :x ja odavama hinnaga. Räägi mootori performancest, minu jaoks oli ta originaalis veidi mannetu.
Edu!!! :bsmile: :bsmile:
ega vähe ei ole
Kasutaja avatar

Teema algataja
janis
Postitusi: 695
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Omavalmistatud
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #6 Postitas janis » 12 Jaan 2009, 20:46

To:---- veljed on 17 tolli ja maksavad tõesti palju, ühe kuu palk läks sinna, aga õnneks aitas Streetmoto Neeme mind natuke ja sain hea hinnaga, siinkohal tänud talle. Jah ratas näeb kõvasti noorem välja, kui inimesed tänavapeal rääkima tulevad siis ikka et mis ratas see on ja mis aasta oma, ma siis et 91 aasta, tavaliselt pakutakse sinna 2000 ligi, aga eks ole mõningad asjad ka mis reedavad vanust, kuigi ma olen üritand need miiniumini viia.
To: Sarapuu mootori performancit polegi teinud, ainult sportsummuti. Ta just kõige terasem ratas ei ole aga ta veab mõnusalt madalalt. Kuid kui kunagi kolvi vahetamiseks läheb siis äkki saab natuke rohkem raha kogutud ja wiseco bigbore kõrgema surveastmega kolb sisse, pluss koonus õhufiltrid aga see eeldab palju seadistamist ja tegelt ka uut nukkvõlli, kahjuks mul hetkel rahaliselt ei võimalda mootoriga tegeleda seda vaatab ehk kunagi hiljem.



telefoniga klõpsitud pilt, umbes selline ta nüüd tagant on, viskasin taga porika minema ja keevitasin uue numbrimärgi kinnituse, kohe saba alla. Küljepealt vaadates ei ole enam seda rõvedat tuhmund porilauda vaid tagaots läheb sirgelt ja kergelt taeva poole. Üritan kunagi küljelt fotokaga klõpsida. Ja sellel pildil on jupid praktiliselt lahti, seepärast summuti imelikult ja taga gondel kergelt viltu.

Pilt
E-mail: janis@r44.ee www.r44.ee - CAD projekteerimine, lehtmetall tooted ja teraskonstruktsioonid.
Kasutaja avatar

Teema algataja
janis
Postitusi: 695
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Omavalmistatud
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #7 Postitas janis » 13 Jaan 2009, 18:11

Küljepealt jääb siis umbes selline, kõvesti kenam kui originaal tulega, minu silmis vähemalt.

Pilt



Kui ma nüüd võimaluse leian ja mootor nagunii maha võtmisele läheb siis mõtlesin, et võiksin mootori ka silindrist allapoole ära värvida, mustaks siis. Ma arvan et tavaline autovärv peaks seal pidama küll, lasen eriti tugevat lakki ka peale, seal karteri juures ei tohiks eriti kuumaks minna. Jääb selline musta hõbeda kombinatsioon. Leegikatega olen ma hädas, ostsin aerosool kuumakindlat värvi, väga ilus matt jäi aga nii kui kuumutama hakkasin muutus halliks ja koledaks, ma oma lolli peaga ei oska kuskilt roostevaba või kroomitud ja suurema läbivusega leegikat otsida ja ei tea üldse mis selle hind võiks olla. Homme veedan järjekordse päeva töökojas, äkki õnnestub uusi pilte saada, eesmärk on homme kompressiooni mõõta ja vbl silindripea maha võtta. Numbrimärgi valgustus vajab ka leiutamist.
E-mail: janis@r44.ee www.r44.ee - CAD projekteerimine, lehtmetall tooted ja teraskonstruktsioonid.
Kasutaja avatar

ht99
Postitusi: 663
Liitunud: 26 Apr 2007, 10:51
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #8 Postitas ht99 » 13 Jaan 2009, 18:28

Nende kaasreisija jalaraudadega tuleks ka miskit ette võtta. Need eriti ei sobi sinna :D
Kasutaja avatar

Loff
Toetajaliige
Postitusi: 2529
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa KX20F
Asukoht: Kuskil Rakvere ja Võsu vahel.
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 11 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #9 Postitas Loff » 13 Jaan 2009, 22:55

Nende leegikatega soovitan sul teha nii, et hangi endale sellist musta kuumakindlat teipi millega tsiklitel ja autodel leegikaid üle tehakse.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki KX250F '08
Husqvarna TE610E '02
http://www.geoape.com/users/loff#act
Kasutaja avatar

mqs
Postitusi: 307
Liitunud: 23 Mai 2006, 16:53
Tsikkel: Husky SM610
Asukoht: Tallinn, kesklinn
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #10 Postitas mqs » 13 Jaan 2009, 23:22

Jube kihvt, kui kellelgi on oskust/viitsimist nönnamoodi ratast ehitada :bsmile:

Väga huvitav on lugeda ka, eriti kui pildimaterjali lisatud.

A räägi, on su töö kuidagi rataste või konstrueerimisega seotud? Olen isegi plaaninud ratta ehitamist eksklusiivsemaks, kuid siiamaani pole suurt võimalust olnud katsetada, enamasti küll "tänu" rahalistele võimalustele, kuid samas ei tea, kas oskakski.
Väheke värvilisemat: http://www.flickr.com/photos/35339588@N06/sets/

http://www.velonaut.ee
http://www.greenbikerent.ee

You've bought yourself a new bike. Keep the rubber side down!
Kasutaja avatar

Teema algataja
janis
Postitusi: 695
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Omavalmistatud
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #11 Postitas janis » 14 Jaan 2009, 18:51

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ei saand selle seebikaga korralikke pilte, aga need siis värskelt tehtud, meisterdasin amordikatted ette, vajab veel veidi viimistlust. Pmst sain nüüd leegitorud ka musta värvi, avastasin, et kuumakindlat sprayga on kõige parem tulemus kui ühes käes värv ja teises leeklamp, ajad leegika tuliseks ja pihusatad õhukese kihi värvi peale, värv kivistub hetkega kinni.
Mõõtsin kompressiooni ära, tulemus, nagu uuel rattal, õli lisamine muutis kompressiooni 1at võrra, peaks normaalne olema.
Paistab et, paukumise viga on siiski karpas, uurisin natuke ja rääkisin motorem-i mehaanikuga telefoni teel, arvatavasti on probleem karpa üleujutamises.

Siin lehel näeb pilte suuremana
http://www.bikepics.com/members/6sway6/ ... 537916&s=0
E-mail: janis@r44.ee www.r44.ee - CAD projekteerimine, lehtmetall tooted ja teraskonstruktsioonid.
Kasutaja avatar

sulu13
Postitusi: 255
Liitunud: 01 Aug 2005, 22:49
Tsikkel: SV1000S
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #12 Postitas sulu13 » 14 Jaan 2009, 18:57

janis kirjutas:Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ei saand selle seebikaga korralikke pilte, aga need siis värskelt tehtud, meisterdasin amordikatted ette, vajab veel veidi viimistlust. Pmst sain nüüd leegitorud ka musta värvi, avastasin, et kuumakindlat sprayga on kõige parem tulemus kui ühes käes värv ja teises leeklamp, ajad leegika tuliseks ja pihusatad õhukese kihi värvi peale, värv kivistub hetkega kinni.
Mõõtsin kompressiooni ära, tulemus, nagu uuel rattal, õli lisamine muutis kompressiooni 1at võrra, peaks normaalne olema.
Paistab et, paukumise viga on siiski karpas, uurisin natuke ja rääkisin motorem-i mehaanikuga telefoni teel, arvatavasti on probleem karpa üleujutamises.

Siin lehel näeb pilte suuremana
http://www.bikepics.com/members/6sway6/ ... 537916&s=0



Hea, et sa need kummilutid ära võtsid. See andis palju välimust juurde... Kuidas ta ennast liigutab, nt võrreldes LC4 ga vms? Tublit tööd oled teinud :wink:
Suzuki RG 80- Aprilia RS 50- Aprilia RS125- Aprilia RS125- Honda RS125- Derbi Senda 125 SM- KTM 525EXC- Kawasaki ZX6R- Honda CBR600RR- KTM 620 SC SM- KTM 660 LC4- Suzuki GSX-R1000- Honda CBR600RR- Yamaha R6- Yamaha R1- Suzuki SV1000S
Kasutaja avatar

Teema algataja
janis
Postitusi: 695
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Omavalmistatud
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #13 Postitas janis » 14 Jaan 2009, 19:12

mqs kirjutas:Jube kihvt, kui kellelgi on oskust/viitsimist nönnamoodi ratast ehitada :bsmile:

Väga huvitav on lugeda ka, eriti kui pildimaterjali lisatud.

A räägi, on su töö kuidagi rataste või konstrueerimisega seotud? Olen isegi plaaninud ratta ehitamist eksklusiivsemaks, kuid siiamaani pole suurt võimalust olnud katsetada, enamasti küll "tänu" rahalistele võimalustele, kuid samas ei tea, kas oskakski.



Hetkel ma ei tööta, olen õpilane, Masinaehituse 1 kursus. Aga eks ma siin ole ise tegemi8se käigus targemaks saanud ja igasugu lollide küsimustega ka igalepoole pöördunud ja niimoodi siis õppinud, enamus selle ratta juures on minu tehtud, välja arvatud nende supermoto rataste paigaldamine, seda tegi streetmoto, Värvikambri tööd on siiski maarler teinud, mina olen ainult eeltöötlust teinud ja mõelnud mis värvi mingi detail tuleb ning mõned üksikud detailid ka ise värvinud.

sulu13 kirjutas:
Kuidas ta ennast liigutab, nt võrreldes LC4 ga vms? Tublit tööd oled teinud :wink:


Pole LC4-ga joonele pannud, aga eks LC4 ole uuem ja teravam. 2000 aasta ringis CBR600 25 kw piirajaga jäi seljataha, ma ei tea mis näitaja see just on, pole eriti sellele rõhku pööranud, kui gaasi anda siis linnas liigub ta ikka piisavalt hästi, metsas tahaks veits rohkem jõudu aint.
E-mail: janis@r44.ee www.r44.ee - CAD projekteerimine, lehtmetall tooted ja teraskonstruktsioonid.
Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 343
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #14 Postitas h0lger » 14 Jaan 2009, 19:53

Mu eelmine ratas oli Xt, aastast 90, aga mootor ikka sama. Korra tegin KTM LC4 Super Compiga võidu... noh, ta läks napilt eest ära, aga... ...ktm oli küntud põllul ja mina asfaldil.
Aga tagarattal kannatas minu oma väga ilusti sõita. Pärast natukest harjutamist läks esimese ja teisega ilusti tagarattale ja tagarattal käiku vahetades sai kuni neljandani vahetada. (kuni umbes 120 km/h).
Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.
Kasutaja avatar

Hotrod
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:49
Tsikkel: vs750 chopper
Asukoht: Ääsmäe
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #15 Postitas Hotrod » 14 Jaan 2009, 20:59

Tere, kena motard välja kukkunud :)
Küsiks sedasi, et kus võiks leida sellised sõrmede kaitsed? täpset nimetust ei tea.. need mis sul valget värvi.
Ning mis sorti summutajaga tegemist? Olen otsinud enda ttr600-le mingit asendust, kuid siiani pole leidnud.
Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.
Kasutaja avatar

Ints
Postitusi: 139
Liitunud: 16 Mär 2004, 21:18
Asukoht: Tartu

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #16 Postitas Ints » 14 Jaan 2009, 23:05

vanemale ttr raamile on dakar sumps, arrowilt oli see vist. Uuemale raamile 98+ on Leo Vince x3, ma enda ttr-ile tellisin selle itaaliast ebay kaudu, ülirahule jäin. Sellel xt-l peaks ka dakar sumps olema, vähemalt dakar nägi taoline välja.
take the corner, join the crash
Kasutaja avatar

Teema algataja
janis
Postitusi: 695
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Omavalmistatud
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #17 Postitas janis » 14 Jaan 2009, 23:28

Mul on see tegelikult LC4 originaal summuti firmalt SPES, ainult ilma selle vahe jupita, summuti on otseläbi toruga. Nii et KTM-idel originaalis väga hea läbivusega väljalase kui seda vahe pauna ei oleks, kuid lärmi teeb see väga kõvasti.

Käekaitsemed leiad pea igast suuremast motopoest, kõige laiem valik plastidele kohapealt on minuteada Ramos, seal vanas kohas vähemalt oli neil riiulid polispordi erinevaid plaste täis, nii et kui ma läksin sain ühe hooga esiporika, käekaitsed, esitule maski. Kusjuures need plastid on suht odavad(porikad, küljeplastid, radiaatori katted). Aga ma nüüd vaatan et ma atahaks endale uusi käekaitseid musti ja kitsaid mis kinnituvad lenksuotsa, naguenamus itaalia võistlussupermotodel , need maksavad sinna 800 eek kanti, või teab keegi odavamat? E-bayst? ma ei saa vist e-bayst tellida, pole kuidagi maksta.
E-mail: janis@r44.ee www.r44.ee - CAD projekteerimine, lehtmetall tooted ja teraskonstruktsioonid.
Kasutaja avatar

Teema algataja
janis
Postitusi: 695
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Omavalmistatud
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #18 Postitas janis » 15 Jaan 2009, 13:55

Mõtlesin selliseid käekaitsmeid, pole eestis veel näinud kuskil müügil.

Pilt
E-mail: janis@r44.ee www.r44.ee - CAD projekteerimine, lehtmetall tooted ja teraskonstruktsioonid.
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 76
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 8 korda

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #19 Postitas desmorado » 15 Jaan 2009, 14:54

Mnjaa, ....maitsekas.

Kas paugub siis, kui gaasisiiber kinni ja mootoriga pidurdad? Milline karpa sellel peal on?
Kasutaja avatar

Teema algataja
janis
Postitusi: 695
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Omavalmistatud
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #20 Postitas janis » 15 Jaan 2009, 18:19

desmorado kirjutas:Mnjaa, ....maitsekas.

Kas paugub siis, kui gaasisiiber kinni ja mootoriga pidurdad? Milline karpa sellel peal on?


Ma pole ammu sõitnud ei mäleta, minuarust väga mootoriga pidurdades ei paukunud. Aga bensiini hais on üleval kui tööle panna, ja kui summuti maha võtta siis see haiseb nii nagu oleks värskelt bensiini sisse valatud. Ja hooaja lõpus oli kütusekulu kahtlaselt suur, ma karpat puhastades ja juppe vahetades kontrollisin ujuki nõela pidamist suuga ja tundus et peab aga vbl siis eksisin, või on ta nii paigast ära, lähipäevil kisun karpa maha ja vaatan äkki vajab nõel vahetamist ja võimaluse korral ka nõelapesa, Kuid võib ka juhtuda, et taseme muutmine aitab.
E-mail: janis@r44.ee www.r44.ee - CAD projekteerimine, lehtmetall tooted ja teraskonstruktsioonid.
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 76
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 8 korda

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #21 Postitas desmorado » 15 Jaan 2009, 21:03

Kui ujuki nõel läbi laseks, peaks karpa ülevoolust bensiini välja ajama. Pigem siis juba bensu tase ujukikambris liiga kõrge. Aga kui lahti võtad, saad kontrollida.
Kasutaja avatar

Teema algataja
janis
Postitusi: 695
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Omavalmistatud
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #22 Postitas janis » 15 Jaan 2009, 21:46

Aga kui kohapeal mitte töötava mootoriga kraani lahti hoida tuleb väike tilk alt ülevoolu voolikust välja. Kas ujuki taseme määramiseks on mingi kindel nipp ka või aint katse eksituse meetond?
E-mail: janis@r44.ee www.r44.ee - CAD projekteerimine, lehtmetall tooted ja teraskonstruktsioonid.

Morse

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #23 Postitas Morse » 15 Jaan 2009, 23:41

janis kirjutas:Aga kui kohapeal mitte töötava mootoriga kraani lahti hoida tuleb väike tilk alt ülevoolu voolikust välja. Kas ujuki taseme määramiseks on mingi kindel nipp ka või aint katse eksituse meetond?


Minu Dr Big'i Mikunidel on all tühjendusklapp, mille otsa saad vooliku ühendada, keerad kraani lahti ja näed, kui kõrgel tase on. Rahvatarkus ütleb, et ujukikambri servani (+/- 1 mm) peaks tase olema.
Ma ei mäletagi, kas Xt'l oli see drain valve olemas.
Igaljuhul sümptomid viitavad nõelklapile tõepoolest.
Mina läksin oma karpade puhul ihnuskoi teed. Kuna nõelad olid ok aga pesad olid kulunud, siis lasin pesad üle treida - see läks 25 krontsa maksma, uued pesad oleks vist 1500 kanti läind.
Täpsemalt nägi nõelklapi pesa kulumine välja nii, et pind, mis nõelaga kokku puutub oli kergelt koonusesse kulunud, selleks, et klapp peaks, peab kokkupuute pind minimaalne olema.

Pärast mõningasi nõelakõrguse seadistamisi hakkasid uued ujukiklapid tööle ja nii on nad olnud juba 20 000 km.
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 76
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 8 korda

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #24 Postitas desmorado » 16 Jaan 2009, 08:11

janis kirjutas:Aga kui kohapeal mitte töötava mootoriga kraani lahti hoida tuleb väike tilk alt ülevoolu voolikust välja. Kas ujuki taseme määramiseks on mingi kindel nipp ka või aint katse eksituse meetond?


Siis kaldub asi tõesti ujuki nõela poole. On täiesti variant, et ujuki asend ise õigesti paigas, aga tänu nõela mitte pidamisele tase paigast ära. Nii ehk nii, karpa laiali ja kontrollima. Ja kui juba laiali on, siis vaata üle ka emulsioonitoru ja selle sees liikuv nõel. Kui need kulunud (toru ovaalne ja/nõelal jäljed), siis ka madalatel pööretel sõites paugub ja turtsub.
Kasutaja avatar

Teema algataja
janis
Postitusi: 695
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Omavalmistatud
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #25 Postitas janis » 16 Jaan 2009, 17:09

Samas võib ka tase kõrge olla tuleb ka väike tilk alt. Mul jäi siiski selgusetuks see ujuki taseme määramine, mul on seal karpa all mingi imelik auk küll jah. Homme lähen kisun karpa lahti ja vaatan üle. kas nõela pidamise kontrollimiseks on mingi special nipp, ma proovisin aint suuga puhudes ja imedes, samal ajal ujukit liigutades, tundus et peab perfektselt.
E-mail: janis@r44.ee www.r44.ee - CAD projekteerimine, lehtmetall tooted ja teraskonstruktsioonid.
Kasutaja avatar

Teema algataja
janis
Postitusi: 695
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Omavalmistatud
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #26 Postitas janis » 17 Jaan 2009, 17:13

Täna sain lõpuks mootori ilusti ja ühtlaselt tööle. Enam pole ühtegi viga rattal (ptui ptui ptui).
Probleem seisnes liiga kõrges ujuki tasemes, arvatavasti tingitud ujuki keelekese kulumisest, igatahes natuke sai keelekest kõrgemale painutatud ja mootor enam ei paugu, alguses küll jäi õhufiltrisse turtsuma, aga tühikäigul segu reguleerimine ja nüüd töötab igal pöördel ilusti. Ja see ujuki taseme kontroll, ma oleks pidanud füüsikas natuke rohkem kuulama oleks ehk kohe taibanud ühendatud anumate nivoode reeglit =) Aitäh kõigile kes aitasid.
E-mail: janis@r44.ee www.r44.ee - CAD projekteerimine, lehtmetall tooted ja teraskonstruktsioonid.
Kasutaja avatar

Teema algataja
janis
Postitusi: 695
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Omavalmistatud
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #27 Postitas janis » 27 Jaan 2009, 20:50

Kirjutaks natuke ka ratta ajaloost ja ehitusetappidest.

Esimeseks omanikuks oli sakslanna, nii et ratas on toodud Saksamaalt ja kui ma nüüd õigesti mäletan siis ka Eestis oli omanikuks või siis kasutajaks naisterahvas. Sealt kuskilt on vist tulnud ka põhjus miks istmel juhikohal lohk sees oli, vähemalt ise ma arvan, et kuna lühem sõitja olnud siis natuke istme arvelt madalamaks võetud või on siis kardetud, et libiseb istme peal. Originaal sadul jooksis juhikohalt sirgelt. Leidsin sõbra kaudu sadulsepa kes sai minust suurepäraselt aru ja ehitas istme sirgemaks ja veidi teistsuguse kujuga kui originaal iste ning loomulikult paigaldas ka uue istmenaha mis omakorda likvideeris ülisuure yamaha kirja istme küljelt. Selle istme tööga oli veel selline juhtum, et sadulsepp helistas mulle ja ütles, et ta kahjuks ei suuda seda istmenahka ilusti ilma nähtava õmbluseta istmele paigaldada(see oli mu soov muidu) Kartsin ,et tuleb kole ristiõmblus mis hakkab silma riivama, kuid ta tegi ilusa joonega lõiked istme servale, mis annab pigem väljanägemisele juurde.
Siinkohal lisaks ühe pildi, pilt on tehtud uue summuti paigaldamisel, näha on et alles olen suutnud ta sinna kuidagi sobitada. Selle summuti hankisin ma kasutaja Kõrtsmikumolu käest 500eek, tervitused talle. Nüüdseks on raam ikka natuke rellakat ja keevitust ka näinud, summutit ma keevitada ei soovinud, hakkab kergelt roostetama ja raami saab ju üle värvida. Muidugi praeguses seisus kuskilt roostet ei leia, mida ei saa selle pildi kohta väita :|
Pilt
Igatahes nüüd siis natuke värvimisest. Tegelik põhjus miks ma alguses värvida üleüldse tahtsin oli see et see sinine värv hakkas küljegondlilt lahti murduma, kuskil 1mm paksuste tükkidena, kuna plastik sellel rattal ja arvatavasti ka originaal värv on lilla, siis see eriti kena vaatepilt ei olnud. Esialgu sai enamus värv survepesuriga maha lastud ja lolli peaga sai ka üks gondel garaazi esistele kividele toetatud varvas peale pandud ning survekaga puhastatud, selle tulemusena tekkisid väikesed täkked gondlisse, ainuke koht vist mida pahteldasin. Värv läks musta matt sprayga peale, kõik gondlid, ainult paak jäi sinine. Selleks ajaks olin ostnud ka polispordi alian look esitulemaski ja käekaitsed. Kui nüüd vanu pilte vaadata siis vaatepilt oli ikka jube küll. Isegi kõige koledamad suured suunad on endiselt rattal küljes. Väike täpsustav pilt:
Pilt
siis tuli õnneks talv peale ja mu esialgne "masterpiece" veeres isa tööjuurde, sooja auto töökotta ja alles nüüd hakkas õige ehitamine peale. Kuna firma tegeleb auto kere ja värvitöödega siis oli kõik käest võtta, nii inimesi kellelt abi ja nõu paluda kui ka kõik töövahendid. Varem olen taastanud täielikult ühe Minski, seda siis kõikide nende toredate töötajate abiga, nii et mingid kogemused olid juba olemas, jäi üle vaid sellest rattast jälle midagi viisakat toota. Alustasin värvimistöödega, kuna tollal oli ratta värv passis sinine, mis on täiesti vale kuna mootorratta värv määratakse raami järgi, raam on selle rattal hõbedane. Seetõttu võisin valida endale meeldiva värvi, läksin kõige mustema musta juurde, kusjuures viimasel hetkel veel mõtlesin kas matt või läikiv. Eelnev sprayga värvitud matt versioon silme ees otsustasin parem läikiva kasuks :twisted: . Vibra kätte ja kõik gondlid värvist puhtaks siis sai veel üks pragu kinni sulatatud. Sellel ajal ma sõitsin väga palju metsas, igasugu okste ja muude kriipivate elementide vahel, lisaks harrastasin ma ikka mõnikord metsas küllili ka käia, sellepärast ma loobusin suurest pahteldamisest eeltöös ja ei ajanud taga ideaali, minu moto oli, et kui metsa lähen ja sealt kriimustatud rattaga tagasi tulen siis nutma ei hakka. Tegelikult tuli tulemus ka ilma pahtlita väga ilus, palju sul plastikul ikka kriime on, lisaks sellele olin ka täielikult värvi maha lihvinud. Nüüdseks on mõned gondlid ka ekstra uuesti üle värvitud. Värvikambri uksetaga nina klaasi pihta surutud "vaatasin" kuidas detailid kuivavad, ehk siis kohe kui need läikivad ja veel soojad jupid kätte sain hakkasin vaikselt ratast komplekteerima. Tulemus oli hoopis teine :
Pilt

muidugi oli väga bling bling ja on siiani tegelikult kui rattast mõne tolmuvaba pildi teeksin. Nagu pildilt näha on selleks ajaks ka suunad normaalsuse piirides =) Ja on ka näha et siduripoolne mootorikaas on maas, siinkohal selgitaksin natuke. XT on väga tore ja vastupidav masin, ei olegi väga tüüpvigu mille üle kurta, aga just selle mootori poole kaane küljes asub õlifiltri korpus, kuna õlifilter on suhteliselt tihedasti vahetatav detail siis need korpuse kaane poldid käivad tihti kinni lahti, ja ma ei tea miks insener on arvanud et alumiinium pesaga keere selles tingimuses vastu peab, ei tea kas see on ainult minu rattal esinenud probleem või mitte aga need sise keermed selle mootorikaane küljes lihtsalt väsivad ära ja ilma mingit jõudu rakendamata tuleb koos poldiga kaasa ka veidike keeret. Probleemi lahendasin ma tikkpoltide näol, üks nendest on treialilt eritellimusena. Kaane lahti keeramiseks on nüüdseks vajalikud mutrid mitte poldid, töötab suurepäraselt. Vahepeal sai veel natuke kleepsudega ratast ehitud, nüüdseks on jäänud mõned kleepsud, ja vist võtan osa veel maha. Ja nüüd lõpptulemus, kus ka raam on must ja muud detailid, pluss siin oranzid pidurisupportid, see kõik on nüüd värvitud sellel talvel. Siinkohal jätsin välja igasugused muud ümberehitused nagu näiteks supermoto rattad, digitaalne spido ja uus esipaneel koos led indikaatoritega ja on ka muid pisikesi asju mis selle ratta juures muudetud. Võiks veel mainida, et ratas on tagumisest amordist kõrgemaks tõstetud, raami kinnituse ja amordi vahel on distants jupp. Üritan varsti uusi pilte saada, seekord väheke teravamaid. Kiiret talve mõõdumist :bsmile:
E-mail: janis@r44.ee www.r44.ee - CAD projekteerimine, lehtmetall tooted ja teraskonstruktsioonid.

ahti159
Postitusi: 36
Liitunud: 07 Jaan 2009, 10:47
Tsikkel: Yamaha XT 600
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #28 Postitas ahti159 » 27 Jaan 2009, 21:19

Võiks veel mainida, et ratas on tagumisest amordist kõrgemaks tõstetud, raami kinnituse ja amordi vahel on distants jupp.


Äkki saaksid sellest tõstmise värgist ka pilti teha, nimelt tahaks enda XT600 samamoodi kõrgemaks tõsta.
Kasutaja avatar

Teema algataja
janis
Postitusi: 695
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Omavalmistatud
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #29 Postitas janis » 28 Jaan 2009, 21:50

No see jupp on väga peidus ja ma ei soovi pildistamise eesmärgil lahti hakata võtma. Ma tegin ühe immiteeriva pildi.
Musta värvi detail tähistab amorti, punane jupp on siis polt mis muidu läks raami külge ja hõbedane jupp on distants. Põhimõtteliselt teed amordi otsa karbi mis laiuselt läheb täpselt raami vahele, puurid ülesse ja alla läbiva augu, ühe augu külge kinnitub amort ja teine auk läheb siis raami vahele ja sealt omakorda polt läbi. Kindlasti on ka lihtsamaid ja paremaid lahendusi aga see eeldaks raami töötlemist, ma otsustasin, et töötlen parem amorti, ehk on vaja ka natuke amordi otsa õhemaks lõigata, et see karp sinna otsa mahuks. Kindlasti pead arvestama nii, et see vahejupp tuleks võimalikult minimaalse pikkusega, sest sellise nurga alt amordi pikendamine liigutab tagumist otsa kõvasti kõrgemale ja siis kiige enam ei võimalda rohkem tõsta. Pole vaja ahneks minna, ma pidin selle jupi juba korra ümber tegema. Kahjuks ma ei oska paremini seletada, kuid süsteem toimib ja olen selle ka järgi proovinud, on pidanud kõik hüpped ja muud põrumised vastu, olen isegi kontrollinud korrasolekut.
Pilt
E-mail: janis@r44.ee www.r44.ee - CAD projekteerimine, lehtmetall tooted ja teraskonstruktsioonid.
Kasutaja avatar

Magimees
Postitusi: 344
Liitunud: 18 Juul 2006, 23:06
Tsikkel: Aprilia Shiver 750cc
Asukoht: Nõmme
Kontakt:

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus #30 Postitas Magimees » 28 Jaan 2009, 22:11

Päris hästi oled selle xt ehitamist võtnud, muide tekkis üks lihtne küsimus. Oskad järsku öelda, kust saab polisport esituld+gondlit osta ja mis hinnaga enda oma said? :bsmile:
Võrr-> Stella 50cc -> Moskva 125cc ->Dirt bike 110cc ->Kawasaki KMX 125cc -> Aprilia Shiver 750 cc




Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist