Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 2012
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 104 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 paremaks.
Programm annab sulle ideaalmõõdud - arvestusega, et sumpa tuleb noolsirge. Praktikas (kui sa just kiirus- või ökonoomsusrekordit ei ürita) tasub siiski läheneda loominguliselt ja pisut kohendada koonuste omavahelisi lõike/liitepindu. Su ratta väliskontuuri jälgiv ja tagant pisut üles suunduv resonaator on praktilisem kui sirge toru.
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Kuna olen saanud head vastukaja Planeta 5 modimisest ja tundub, et lugejaid/huvilisi on, siis jätkan antud teemat.
Ülla ülla uueks teemaks on Jupiter 4 ehk siis kõige võimsam vihasem Jupiter, mis eales tehtud 27hp @ 6000RPM.
Kui nüüd uskuda legende, siis Jupiter 5'st on väidetavalt kätte saadud ligi 50hp. Minu eesmärk ei ole saavutada läbi aegade max jõud, vaid hoopis õpin ja uurin 2t portimist. Tehase vigu leidub 2t vene tsiklitel OHTRALT, seega on väga hea platvorm nokitsemiseks.
Ärge hoitke oma asjalikke arvamusi tagasi ja kõik mõtted/soovitused on tere tulnud.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Natuke kirjanudsedt:
Kes on portimisega kokku puutunud, siis kindlasti teavad sellist lehte nagu http://www.macdizzy.com/ See peaks olema lausa kohustuslik kirjandus, kes tahavad midgai kuskilt 2t mootoris viilida.
Teine abimees on Two-stroke Tuner's Handbook, by Gordon Jennings
Väga heas PDF formaadis https://www.dropbox.com/s/y9bbz27x4hmoc ... ndbook.zip
Ja vene tsiklite tuunimisest Книга Григорьева "Мотоцикл без секретов"
Ning ka see https://www.dropbox.com/s/9j1838a5nxgc0mn/grigoriev.zip
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Kui peale mootori ka raamile väheke ''ringrajapilli'' kergust ja välimust anda, oleks ka põnev. Muidu läheb osa head jõudu, mis sealt välja juurid selle kobaka raudhiiglase edasi sikutamiseks. Jõudu tööle !
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Räägime mooroti vigadest ehk siis takistustest, mis rikuvad gaaside voolavuse ära. Portimise peamine eesmärk on parandada voolavust. Portimise käigus eemaldatakse tehase tootmise vead. Selleks võib olla tehase valu vead või lihtsalt mingi serv/äär, mis tekitab turbulentse. Õnneks/kahjuks on jupiteril neid oi oi kui palju ja oi oi kui suures ulatuses. Idee poolest peaks täpsusklass olema 0,1mm, kuid antud jupiteril oli see 3...10mm.
Täpselt on selline tunne, et kui neid IZ'e välja mõeldi, siis olid eraldi osakonnad. üks meekond mõtles välja karteri ja teine silindri. See kes tegeles karteriga leidis, et jube hea oleks kui ülevoolu kanal oleks kandiline. Teine osakond kes tegi silindrit, mõtles et see peaks olema ikka ovaalsem ja siledam. Nii ned erinevad jupid tootmisse läksid ja keegi omavahel ei kooskõlastanud. Tulemus ongi see, et kui kaks juppi omavahel kokku peaksid sobima 0,1mm täpsusega, siis reaalsuses kokku sai hoopis kandiline ja ümmargune toru. Kuna masinad juba töötasid ja norm oli vaja täita, siis keegi ei viitsinud neid ümber teha ja nii ongi viga 3...10mm. See on muidugi minu arvamus ja ei pruugi tõsi olla.
Vead:
Kandiline ülevoolu ava
Ja ovaalne ülevoolu ava. Ideaalselt sobivad kokku
Silindri hülss ja karteri ava isegi sobivad.
Kandilise ja ovaalse avade kokku panemisel on serv, mis tekitab suuri turbulentse.
Alka ja hülsi serv 1..2mm. Taas halb koht
Ja nüüd kõige parem koht, silindri sobivus karteriga. Silindri serv ulatub 3mm karteri ülevoolu kanalisse. See on kõige suurem turbulentside koht.
Sama koht silindril
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Mul on plaanis anda klassikalise Jupiter 2 välimus.
siniraag kirjutas:Kui peale mootori ka raamile väheke ''ringrajapilli'' kergust ja välimust anda, oleks ka põnev. Muidu läheb osa head jõudu, mis sealt välja juurid selle kobaka raudhiiglase edasi sikutamiseks. Jõudu tööle !
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Loen huviga su tuuningut selle mootori kallal.
Tekib küsimus, millega sa tegeled, et selline hulk aeg üle on?
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Kui oleks hunnik aega üle, siis oleks asi juba valmis. Tegelt päris keeruline on leida sellist aega, kõik tuleb laste, naise arvelt. Aga kunagi suutsin naisega kokkulepe sõlmida, et kord nädalas üks õhtu on tsikliklubi õhtu, kus ma selliseid asju teen. See õhtu on tegelt klubis saunaõhtu, kui midagi tarka teha pole siis koogutan laval ja rüüpan õlut =)
makuke kirjutas:Loen huviga su tuuningut selle mootori kallal.
Tekib küsimus, millega sa tegeled, et selline hulk aeg üle on?
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Vägisi jääb mulje nagu oleks silindrid ja karter erinevatelt mudelitelt, karter vanemat (2 ülevooluga), silindrid uuemat tüüpi (4 ülevooluga).
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Et märkida karterile silindri ovaalset kuju värvisin silku ära ja tegin nii öelda templi. See pole nüüd teab mis hüüber täpne, kuid kordades parem, mis oli.
Silinder värviga kokku
ja tempel karterile. Nooled tähistavad kohti, mida plaanin paremaks teha
Üks suuremaid asju mis määrab mootori pöördesse minemist on hooratas. Ma kaalule ei ole pannud aga tundub sinna 10kg kanti olevat.
Tükk aega nuputasin, kuidas seda kergemaks teha. Ühel jupiteri lihtsalt lasin mahatreida niipalju kui toll hetkel sai. Nüüd olen vähe julgem ja tegin hoopis nii. Eesmärk on teha nii kergeks kui vähegi võimalik ja viia pöörlemis inerts võimalikult väikeseks. Selleks tuli südamik välja saada. Alguses mõtlesin et lihtsalt rellakas kätte ja lõikama, kuid see on 30mm metall ja seda lõigata oiii jahh. Peale õlle joomist tuli kavalam mõte.... puurisin augud üksteise kõrvale ja.....
ja siis TIG keevitusele 200A peale ja sulatasin aukude seinad lihtsalt ära.
Kuna südamik oli nii tuline, siis ei viitsinud enam jännata, kuid plaanis on see ilusti kenasti siledaks saada. Kaaluda ära polt ja mutter, ning sama kaaluga teisele poole juurde panna. Kuna kaal muutus väga väikseks ja inertsimoment on suht miinimum, siis arvan, et suurt tasakaalustamist tegema ei pea.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Minu teada on need karterid kõik sellised. Ega ma päris 100% ei tea. Samas kõik poldid ja mutrid olid, kärnid olid üliilusad ja midagi maha keeratud neetitud polnud. Siit võiks arvata, et neid on ainult ükskord kinnitatud, et seda mootorit varem lahti pole võetud. See tsikkel on olnud mingise kolhoosi majandis, kõik trossid viled, käsipidurid olid ilusti küljes ja sipdo näitas 16000km.
Siin on üks klipp Jupiter 4 remondist ja karter tundub sama olevat 04:47. 05:13 on näha kuidas silindrijärgi tehtud tihend karterile sobib
argo_1974 kirjutas:Vägisi jääb mulje nagu oleks silindrid ja karter erinevatelt mudelitelt, karter vanemat (2 ülevooluga), silindrid uuemat tüüpi (4 ülevooluga).
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Eip, uuemat tüüpi karter nt siin: http://www.estonianchopper.com/t406p30- ... -3-chopper
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Tegelt on lugu täpselt vastupidi. Uuemat tüüpi ehk siis alates jup 4'st suudeti karter tuksi keerata, kuna 3 ja 2 on karter ilusti ovaalne.
See on minu kunagise jup 2 mootori pool ja siit saab aimuse, et ülevoolu ava on märksa laiem.
Suudan tuvastada silindri pea järgi, et tegu on hoopis Jupiter 2 mootoriga
argo_1974 kirjutas:Eip, uuemat tüüpi karter nt siin: http://www.estonianchopper.com/t406p30- ... -3-chopper
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Jupiter kahel väljalaske toru mutter oli silindrisse sisse keeratav. Kolmel ja edasi, mutter peale keeratav.
-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
- Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
- Asukoht: viljandi
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Ehk oskad ka mingi võrdluse tuua, et kui oluliselt on see planeta peale tuuningut muutunud? Kas seda mootorit annaks nüüd mingi lääne tsikli mooriga kõrvutada?
Huvitav, kas planetad läksid ka hiljem kehvemaks? Ise olen omanud planeta 3-e ja väga värske planeta 5 jäi sellele alla. Või võis ka tegu õnnestunud ja ebaõnnestunud isenditega olla.
PUUPAADID
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Kõiki neid töid kanalite kallal kiidan heaks, kuid ära unusta ülevoolukanaleid ka "kulpi" ajamast, so. korralik läbipuhe, vaata mootoris töötanuid kolvipeadel olevat tahma.
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Selles on sul täitsa õigus ja nii ongi.
koi kirjutas:Jupiter kahel väljalaske toru mutter oli silindrisse sisse keeratav. Kolmel ja edasi, mutter peale keeratav.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Planeta läks paremaks võrreldes vene tsiklitega, lääne omad on ikka generatsioone arengus eespool. Isegi kui mootori saad ilusti käima on hulk teisi vigu alates veermikust ja lõpetades kas või suunatule releega. Vene rattad on ennekõike puhas ehitamise ja nostalgitsemise rõõm.
soni kirjutas:Ehk oskad ka mingi võrdluse tuua, et kui oluliselt on see planeta peale tuuningut muutunud? Kas seda mootorit annaks nüüd mingi lääne tsikli mooriga kõrvutada?
Huvitav, kas planetad läksid ka hiljem kehvemaks? Ise olen omanud planeta 3-e ja väga värske planeta 5 jäi sellele alla. Või võis ka tegu õnnestunud ja ebaõnnestunud isenditega olla.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Ei saanud täpselt aru, mis sa selle kulpi ajamise all mõtled? Ehk saad väikse joonise/skeemi teha?
Rääkides veel kanalite omavahelisest suhtest ja blowdown ajastusest, siis ostsin sellise portimis proge http://www.porting-programs.com/
Hetkel olen ainult põgusalt proget näppind, kuid päris selge veel ei ole. Kuid üritan selle järg neid ülevoolu ja väljalaske avasi teha.
miilits kirjutas:Kõiki neid töid kanalite kallal kiidan heaks, kuid ära unusta ülevoolukanaleid ka "kulpi" ajamast, so. korralik läbipuhe, vaata mootoris töötanuid kolvipeadel olevat tahma.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Oo, Veliki Šaman, arva ära, mitu lehma mul on, saad mõlemad endale .
Kui tahad Jupiteri kiireks saada, siis sellest teab omaaegne rinkalegend Askold Vaino kõike. Tema rinka-Jup andis välja ca 50hj ja käis rajal 200+ km/h.
Räme pill oli, kaks karpat, käsitöö otsast lõpuni (kuni mingist erikuradilennukialumiiniumisulamist piduritrumliteni välja). Otsi vanameister üles, tal on Sulle kindlasti nii mõndagi vahvat Jupiteri forsseerimisest rääkida. Ta oli muide see mees, kes tegi 2t summutite häälestamiseks stendi- nö omamoodi orelivilede häälestaja, olla tema juures üle kunagise N-Liidu käidud 2t masinate summe õigesse puhumisse võlumas...
Mul on vanameistri number olemas, kui huvi on, siis PS
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Kas see pöörete juurde otsimine just hea mõte on? Mäletan, et geneka mähised ei tahtnud oma uuretes püsida ka juba selle hoorattaga, kui pikemalt piinata sai. Tagajärjeks jummala segamini süüte mäng. See oli jup 3. Kas järgmistel samasugune nui seal rootoriks?
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Kui kõrvutama ja võrdlema hakata, huvitaks pigem planeta tuning vs. iz sport tehase moto. Kas enam vähem võrdsed?
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
No need ju täitsa erinevad veskid ja ei nad sittagi edasi ei keeranud . Omal ajal sport oli päris tegija aga nüüd vaadates ikka mahlapress. Nende sünni ajal oli kütus paras solk ja õli vaid tüütu lisand, millel polnud määrimisega eriti pistmist.
Täitsa toorikud täna need rattad.
-
- Postitusi: 2012
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 104 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
tali kirjutas:... Kui tahad Jupiteri kiireks saada, siis sellest teab omaaegne rinkalegend Askold Vaino kõike.
. Ma arvan, et lisaks Jupiterile tasub ka Planeta portimise, summuti jm kahetakti teemasid Askoldiga arutada.
Mul pole endal nii suurt kahetaktilist olnud, sellepärast ma ei saa su hooratta-plaanidest lõpuni aru. Kas Jupiteri hooratas ei ole osa süütesüsteemist, et sa seda nii lõdva randmega retsid? Või kinnitad välimise osa hiljem uuesti tagasi? Kui jah, siis kuidas? Ja sel juhul ... mis see oli, mida sa puurimise-keevitamisega saavutasid, millega treial ei oleks hakkama saanud. Treipingis oleks kordades viisakama tulemuse saanud ja palju väiksema vaevaga minu arvates. Ma usun, et Askoldil on ka hooratta teema detailideni läbi mõeldud - ära proovitud. Ma ei pea silmas, et sa peaksid tema lahendusi 1:1 kopeerima aga kindlasti saad head nõu.
Oi kuidas tahaks ise ka sellist kahetakti arutelu lähedalt näha-kuulda. Kasvõi motors.tv videona ...
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Kas ikka hoorattaga tasub hirmsasti jamada, sest esiteks on vaja madalatel pööretel vänta üle surnud punkti lüüa, teiseks, kui on vedu taga, siis hooratta mass on kannis tühine võrelldes kõigi teiste osade massidega, millised tulevad siis pöörlema panna. Kohapeal käies karjub muidugi pöördesse paremini.
Ammu koolis käies tegime ka vastavaid arvutusi ja siis jõudsime samale seisukohale (TPI autokateedris).
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Olgem ausad, see jupiteri kahe väntvõlli vahel olev hooratas on tõsiselt raske tükk, ning selle taandamine lihtsaks liitemuhviks oleks minul ka olnud üks esimestest mõtetest, madalad tühikäigupöörded ja hooratta inertsiga sidurit päästes esiratta kergitamine pole nagu eriti huvitavad. Üle surnud seisu löömine ei tohiks ka 2 silindri puhul enam nii hell teema olla.
Kuigi tuleks ka mõelda põhjustele, kas see mass seal äkki ikkagi vajalik ei ole ning kas on mõistlik kõik eemaldada.
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Sai ka kunagi selle kolaka hoorattaga sama moodi tehtud ja siis veel jup.3 kaaned 1mm madalamaks lihvitud ning silindrite kanaleid veidi lihvitud. Käivitamise ja tühikäiguga mingeid probleeme ei olnud, jõudu oli igas asendis piisavalt ning põõrde läks tunduvalt paremini. Ees oli 17nene hammikas ja sellega suutis teise käiguga ratta maast lahti tõsta. Mingi aeg sain veel 125se CZ karpa peale aga sellega ei pidanud enam sidur vastu
Väike video ka olemas aga peale käigu vahetust hakas üks silinder vähe tõrkuma: http://www.youtube.com/watch?v=KdxkVJVptBg
See hooratas rohkem korvi vedamiseks et rohkem väänet oleks, nii vähemalt arvasime kunagi ja siis sai neid maha treitud ja viimaks ühenduspuksiks tehtud.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
rreeiixx kirjutas:Mingi aeg sain veel 125se CZ karpa peale aga sellega ei pidanud enam sidur vastu
Jupile installiti omal ajal ikka kaks Jikovit külge
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Olen Planeta spordiga sõitnud,kuid see oli paar aastat tagasi. Hetkel tundub et minu planeta käis ägedamalt edasi. Muidugi kuni sinna maale, kui veits üle pingutasin. Aga uus silinder on olemas ja ootab oma järjekorda
Hr. Kaaru kirjutas:Kui kõrvutama ja võrdlema hakata, huvitaks pigem planeta tuning vs. iz sport tehase moto. Kas enam vähem võrdsed?
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.