Yamaha XT660X 05'

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
peeter

Yamaha XT660X 05'

Lugemata postitus Postitas peeter »

Tervist.
Olen antud foorumi aktiivne lugeja olnud juba mõned aastad, kuid nüüd soetasin oma esimese ratta ning panen lugemise kõrvale ka ise miskit kirja. Internetis ajaviiteks kuulutusi sirvides jäi see konkreetne ratas pidevalt ning teadlikult põhjalikumalt uurimata, olgugi, et kuulutus oli aktiivne olnud juba mõnda aega. Miskipärast uskusin end, kui üleüldse midagi, siis ostvat mõnd baigilist/nakedit. Kuid mida rohkem neid pilte vaatasin ning internetist(k.a siitki foorumist) antud mudeli kohta uurisin, seda rohkem ta mulle meeldima hakkas. Viimaseks tugevamaks alateadlikuks motivaatoriks ratta ostmisel oli ilmselt kaasaelamine yhelteljel.ee tegusale paarile. Samuti tegeleb motohobiga minu isa. Olgu öeldud, et minu praegune asukoht on linn nimega Karratha Lääne-Austraalias ning ratta ostsin sama osariigi pealinnast Perthist, kuhu oli asja seoses muude toimetustega. A2-kategooria juhiluba(vanus hetkel 20.5) on taskus alates eelmise aasta septembrist, seega XT660 oma 35kw'ga praeguste kodumaiste seaduste järgi oleks veel liiast, kuid ega siinsed politseinikud sellega kursis ei ole. Loodan, et ehk läheb õnneks, paar kuud vaid olla enne kui saab hakata nautima kodumaa suve. Ostutehingu vormistasime eelmiste omanikega möödunud reedel. Eelmistest omanikest veel niipalju, et tegemist on tõelise motoperekonnaga. Paaril(silmajärgi nii 55a) on hetkel ühtekokku vähemalt 4 ratast(neist vähemalt oli juttu), millede hulgas kaks sisuliselt uut V-Maxi ning soolajärvedel tipu püüdmiseks mõeldud R1. Viimasega sõidab muuseas paari õrnem pool. Küsimusele, et miks XT'st lahti otsustasid öelda, tuli vastus, et lihtsalt ei istu neile see ratas. Noh, loodan, et mulle istub...

Lähemalt rattast: kõik peaks olema stock peale Staintune'i summutite, K&N'i filtri, armeeritud pidurivoolikute ning Nitro Fuel Controlleri. Viimase kohta ütles omanik seda, et seoses uute summutite paigaldusega oli tarvis segu vähe rikkamaks sättida. Ei osanud sellest suhteliselt no-name jubinast algul miskit arvata ning mõtteis mõlkus Power Commander, kuid selle seadme ost koos paiglduse ning dünos seadistamisega läinuks mulle maksma 900 dollarit(678 eurot suvalise kalkulaatori järgi). Kuid kuna varsti on ees ootamas kodutee ning loodetavasti uued ja huvitavad rattad, siis jäi see mõte hetkel sinnapaika, usun, et saab selletagi hakkama. Rehvid olid ostes samuti peaaegu et tutikad Bridgestone Battleax'id - taga Sport Touring ning ees miski pehmem segu(täpsed mudelid jään hetkel võlgu).

Diil Yamaha keskuse kõrval tehtud, suundusin omale varustust muretsema. Esiteks kiiver Nolan N102 - pikalt olen küll piilunud Schuberthi C3e, kuid kuna need miskipärast Austraalia nõuetele ei vasta, siis saanuks seda vaid eBayst tellides, milleks mul ratta olemasolul enam mõistagi aega polnud. Algul proovisin hulga erinevaid HJC mudeleid, kuid jäin siiski Nolani juurde, sest põhimõtteliselt sama mudelit omas minu isa elukaaslane ning selle kiivri valget versiooni kandes möödus minu tsiklikool. Seega kogemus mõningal määral oli olemas ning päris põrsast kotis ei ostnud. Poes pähe proovides on nad kõik ühtviisi koorikud, vahe tuleb ju välja alles sõites. Lisaks peakaitsmele ostsin ka kindad(DriRider), saapad(TCX Synergy) ning kaitsmevesti(NoFear) krossisärgi alla. Püksteks said esialgu vähe tugevamad teksapüksid, sest oli teada, et sõita tuleb üsna soojades oludes. Eestisse jõudes ostan kahtlemata ka korralikud sõidupüksid. Kuna oli reede õhtu ning valdav enamus vastavateemalisi kauplusi juba suletud, siis olin sunnitud leppima vaid selles konkreetses pakutavaga ning oma ostud sealt tegema - õnneks on kõik end siiani õigustanud ning puudust ei oska millestki tunda.

Esimesed paar õhtut sai niisama vaikselt linnas tiirutatud ning rattaga tutvust tehtud, kuid esmaspäeva keskpäeval läks tõsisemaks sõiduks - võtsin suuna tagasi "kodulinna" Karrathasse, mis Perthist 1542 kilomeetri kaugusel. 5l kütusekanister 98'ga pakiraamil ning seljakott kummide abil samuti rattale kinnitatud suundusin maantee poole. Ausalt öeldes ei osanud midagi oodata, sest minu senine pikim ots oli piirdunud õppesõiduga Tallinnast Sauele ja tagasi. Umbes peale 50 kilomeetrit hakkas tagumik harjumatusest tunda andma ning jõudsin juba mõelda, et mis kuradi ülesande ma omale nüüd võtnud olen, kuid sellegipoolest jätkasin sõitu. Esimeses tanklas kohtusin ühe Perthist kodupoole sõitva ratturihärraga Triumphil, kelle suhtumine ja olek andsid motivatsiooni jätkata. Esimese päeva kilometraažiks kujunes lõpuks veidi üle 430km. Teine päev algas väljasõiduga kell 10 hommikul ning möödus kõik need 475km viperusteta. Kolmas(tänane) päev algas veidi varem, sest sõita oli jäänud veel pikimad 644km. Enne ööbimiskohaks olnud Carnarvoni linnast väljumist külastasin Honda kauplust, et soetada ketiõli, mille poe ees ka peale kandsin(selle vajalikkus tuli meelde eile õhtul motellitoas). Umbes sajanda kilomeetri paiku kattis peaaegu kogu taevast suur pilvemassiiv ning näha oli, et mõne kilomeetri kaugusel ka sajab, kuid õnneks viis tee mind sellest sel korral mööda. Tänasel teekonnal oli kõige vähem teeäärseid roadhouse, mis minu peatusi olid seni peamiselt dikteerinud ning pikimaks peatuseta möödunud distantsiks kujunes veidi üle 240 kilomeetri. Seejuures oli ilm üsna tuuline ning mainimata ei saa jätta ka mitmehaagiseliste maanteerongide tekitatud tuulekeeriseid. Üldiselt oli ilm kogu teekonna vältel soosiv ning valdavalt umbes 25-30 plusskraadi. Nende enam kui pooleteisetuhande kilomeetri jooksul proovisin ära kõik mõeldavad ning mõeldamatud asendid eeldusel, et parem käsi ikka gaasi hoiab. Nii mõnedki kilomeetrid läbisin püsti, et vähekenegi puhata turja ning tagumikku. Peatusteks üleliia palju aega ei olnud, sest vältisin pimedat(kängurud, lehmad, kitsed jm olendid) ning hämarduma hakkab siin juba poole kuue paiku. Tänase põhjal võin öelda, et tagumik muutub tundetuks umbes 550km läbimise järel.

Lõpetuseks ka üks pilt teema peategelasest koos omanikuga:
Pilt

Tervitustega,
Märten

Viimati muutis peeter, 12 Mai 2011, 08:29, muudetud 1 kord kokku.


Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Yamaha XT660X 05'

Lugemata postitus Postitas Piipz »

See Nitro Fuel Controller peaks tegelikult olema www.xt660.com tegelase Kev pealt maha viksitud fuel mod. See siis: http://www.xt660.com/site/node/136
Loe ise, mis see tegelikult on.

Üldiselt jooksevad ikkagi XT-d suht lahjalt...

Power Commanderi asemel võid kasutada ka ignitechi aju, see on pmst isegi parem variant, asendab su originaalaju ning hind koos paigaldusega kuskil 500 euri ringis. Kui pakub huvi kunagi, siis saada sõnum, annan sulle vajalikud kontaktid ja info. Endal on küll PC peal, kuid seda seetõttu, et polnud siis veel ignitechiga kokku puutunud.

Aga muidu turvalisi kilomeetreid :)

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Teema algataja
peeter

Re: Yamaha XT660X 05'

Lugemata postitus Postitas peeter »

Sellesama leheküljeni jõudsin googeldades ka ise, aga seal tundub ta üsna mittemidagiütlev, kuid ilmselt oma ülesannet ta täidab.
Kui peaksin omale Eestis sõitmiseks Inglismaalt samasuguse tooma, siis võtan Sinuga kindlasti ühendust. Loodan samuti, et turvalised kilomeetrid jätkuvad!

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Yamaha XT660X 05'

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ma seda üritangi öelda, et see täidab oma ülesannet, kuid pole otseselt powercommander ja keerab mitte segu juurde, vaid saadab ajju madalama temperatuuri signaali, mistõttu aju natuke rikastab segu.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

JanarK
Postitusi: 2
Liitunud: 17 Nov 2016, 23:42
Tsikkel: xt660x

Re: Yamaha XT660X 05'

Lugemata postitus Postitas JanarK »

Piipz kirjutas:

See Nitro Fuel Controller peaks tegelikult olema http://www.xt660.com tegelase Kev pealt maha viksitud fuel mod. See siis: http://www.xt660.com/site/node/136
Loe ise, mis see tegelikult on.

Üldiselt jooksevad ikkagi XT-d suht lahjalt...

Power Commanderi asemel võid kasutada ka ignitechi aju, see on pmst isegi parem variant, asendab su originaalaju ning hind koos paigaldusega kuskil 500 euri ringis. Kui pakub huvi kunagi, siis saada sõnum, annan sulle vajalikud kontaktid ja info. Endal on küll PC peal, kuid seda seetõttu, et polnud siis veel ignitechiga kokku puutunud.

Aga muidu turvalisi kilomeetreid :)

Tere! Lugesin siin teie arutelu ja tekkis huvi selle Ignitechi aju vastu!! Misasi see täpsemalt on ja kas ta mõjutab ka muid kuluosi pikemas perpektiivis?


JanarK
Postitusi: 2
Liitunud: 17 Nov 2016, 23:42
Tsikkel: xt660x

Re: Yamaha XT660X 05'

Lugemata postitus Postitas JanarK »

*perspektiivis

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”