Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
Moderaator: Moded
Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
Mõtlesin, et võiks teha tsikklile oma teema.Pärast omal huvitav lugeda ning võibolla ka kellegil teiselgi.Mõeldud, tehtud!
Ettevaatust:Teemas on palju-palju teksti. ![]()
Millega on tegu?

Tegemist on Honda XL125V Varadero'ga, mida tema suurema venna (Honda Varadero XL1000V) omanikud tihti hellitavalt beebi-Varadero'ks kutsuvad.Eriline on ta sellepoolest, et tegu on 125cc klassis suurima saadaoleva masstoodangus tehtud masinaga.Samuti on tal V2 mootor, mida 125cc klassis leiab vaid Cruiser'itelt ning kahelt Hyosung'ilt.
Lühiajalugu:
Ühel huvitaval hetkel hakati piirama 125cc mootorrattaste võimsust ning väljaheitegaaside kogust.Seetõttu lõpetati paljude 2-taktiliste sõidukite tootmine (Nagu näiteks Honda NSR125) ning alustati vanade 2-taktiliste sõidukite asendamist 4-taktiliste mootoritega varustatud sõidukitega (Näiteks Honda NSR125 asendati CBR125'ga).Honda viis läbi uuringu ning arvas, et ostjad oleks huvitatvud touring tsikklist (kõige õigem oleks teda vast dual-sport tsikkliks kutsuda), millel on kaitsev esigondel.Suuresti jäljendades Varadero XL1000V'd lõi Honda tsikkli, mis oli teistest 125cc klassi mootorrattastest märgatavalt suurem.Samuti pidas Honda tähtsaks seda, et kaassõitjal oleks suur ning mugav iste.
Spetsiaalselt tehti uus raam, mootor laenati Honda VT125C Shadow Cruiser'ilt.Tagakiige on pärilt XL650V Transalp'ilt, mille järgi peaks olema lihtne ühte XL125V proportsioone ette kujutada.Samamoodi on ka pakiraam XL650V'lt laenatud.
XL125V'd hakkas Honda kutsuma oma 125cc klassi lipulaevaks ning võib öelda, et masin tuli hea.Masinat hinnati hästi ning müüginumbrid olid head.Suureks ning ainukeseks miinuseks masina puhul loeti tema suurt hinda (Hetkel Eestis hakkavad 2011 XL125V hinnad 5110'nest pihta).

2003 hakati tehases velgi musta asemel hõbedaks võõpama.
2007 peale Euro III väljaheidete standardite tutvustamist pidi Honda kas XL125V tootmise lõpetama või siis tsikklit modifitseerima.Seepeale Honda lisas masinale sissepritse, katalüsaatori ning kahandas(arvatavasti täpsemalt vähenes katalüsaatori tõttu) võimsust 0.1kw ja kütusepaagi mahtu 0.5l võrra.Samuti muudeti masina esigondlit, peeglid paigaldati lenksu asemel gondlile ning muudeti näidikuteplokki disaini moodsamaks.Esituli sarnaneb esimese generatsiooni CBR125'i omale ning ma kahtlustan, et tegu ongi sama tulega.

Mootor:

4-taktiline, vedelikjahutusega, 4-klappiline (SOHC, mõlemal silindril 2 klappi), 90° V2.
Veel on tal märgsidur, 5 käiku ning jõud tagarattasse jõuab läbi ketti.Jõudu 11kw, väänet 10.8N·m.
Tegu on küllaltki unikaalse mootoriga, sest tegu on V2'ga, mis läheb pöördesse 12k rpm'i (punased jutid algavad 12k juures, tegelikult on piiraja 12.5k peal), tippvõimsus saavutatakse 11k juures.Rahulikult sõites teeb ta V2'le omast müdinat, peale 9k rpm'i hakkab ta tegema aga R4 baigi mootoritele omast kõrget heli.Tehasepütt aga summutab kõik madalad toonid ära ning kõrgemaid saab pea ainuõiguslikult nautida sõitja.Vaikne on ta seetõttu, et suurtel kiirustel (väikse mootori tõttu pöörded pea põhjas) oleks talutav ka pikemaid vahemaid läbida.
Minu muljed:
Valisin selle tsikkli, sest ta tundus olevat parim valik 125cc klassis.Kuigi ma ei eita, et mulle meeldib temperamentselt sõita, kaaluvad minuarust siiski 4-taktilise eelised 2-taktilisega võrreldes miinused üle. 4-taktilised baigid on väga väga minimaalselt kiiremad (Hyosung GT125R, Yamaha YZF-R125 ja Honda CBR125R.Kui ma õigesti mäletan, siis rohkem kiiremaid pole) ning seetõttu otsustasin praktilisuse ning mugavuse kasuks.Samuti V2 mootor oli minu jaoks väga veenev argument.
Mootor hakkab mõnusalt vedama 6k rpm'i juurest kuni piirajani välja, alla 4k rpm'i kõrgema käiguga vedada ei taha.11k juures tuleb põhiline jõud, mille juures teeb mootor väga baigiliku heli.
Ratta juures tahaksin ma muuta vaid kahte asja:Mootor võiks olla veelgi keerulisem (DOCH - 2 nukkvõlli mõlemale silindrile, 4 klappi mõlemale silindrile.Niigi keeruline mootor 125cc masina jaoks, miks mitte siis veelgi keerulisem?Ainukesed konkurendid sellesmõttes on Hyosung'id, sest nendel on 8 klappi aga neil on ka vaid õlijahutus, mitte vesijahutus.).Samuti tahaks juurde kuuendat käiku.
Küttekulu:
Teiste foorumlaste eeskujul olen hakanud pidama arvet oma kütusekulu ning varuosade üle.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/458958.html (lisan koheselt ka näitaja oma allkirja)
Tulemus on saavutatud vaid kahe tankimisega (ehk siis minimaalsega, et mingitki numbrit näha) ning seetõttu ei ole näitaja täpne.Ka olen kahe viimase tankimise vahel teinud vaid pikki maantee sõite või siis vedanud reisijat linnas ning seetõttu kütusekulu suureneb veelgi enam.Kasutasin ka küllaltki temperamentseid sõiduvõtteid ning seetõttu kogu eelnevaga kokkuvõttes tuligi 4l-sajale tulemuseks.Olen küllaltki kindel, et on ka võimalik saavutada 3l-sajale keskmiseks kütusekuluks.
Võimalikud tulevased modifikatsioonid:
Kui millegist pihta hakkan, siis on see summuti pütt.Tehase pütt on väga ära summutatud sellel eesmärgil, et ta oleks maanteedel vaikne.Tegu on siiski 125cc touring masinaga, mis maanteedel veedab enamuse sõidust viiendal käigul sõidukiirusele vastavatel pööretel korda sada (sõidukiirusx100=rpm, sest viienda käigu ülekanne on 1:1) ning seetõttu teeb mootor kõva lärmi.Sellele lahenduseks on tehasest masinal võimalikult vaikne pütt.
See vaikne pütt teeb sõidu linnas aga isegi ohtlikuks, sest autojuhid tihti ei näe mootorrattureid ning tehase pütiga XL125V'te on eriti raske kuulda.Sama probleem on ka jalakäiatega.See põhjus on sama tähtis või isegi tähtsam kui hea mootorihääle kuulmine.Muidugi teeb XL125V'e mootor väga mahedat häält järelturu pütiga ning väga paljud omanikud võtavad oma pisi-Varadero'del pütti maha ajutiselt vaid selleks, et kuulda mõnusat V2 lõrinat.
Peale valjuma püti vahetaks ma peeglid natukene kandilistema vastu esteetilisel eesmärgil ning võtaks maha ka taga asuva praktilise pakiraami.
Minu kinnisideeks on aga see, et masinat peab saama taastada originaalseisukorda ning seetõttu suuremaid modifikatsioone tegema ei hakka.Ei hakka ka tehase püti puurima-lõikama.
Lõppsõna:
Tegu on siis minu esimese rattaga, mida seaduse alusel mootorrattaks liigitatakse.Tehasest veeres ta välja aastal 2004, toodud on ta Soomest, sest Eestis on müüa kas vaid ära kohvistatud või p*** "kaunistatud" isendid.Olen liigelnud päris pikki vahemaid mitmetel erinevatel masinatel ning saan öelda vaid seda, et olen rahul.Eestis peaks olema XL125V'si mõni vähem kui 10.Tihti ei usuta, et tegu on 125cc tsikkliga ning ma ei üritagi arvajaid ümber veenda.
Kui keegi otsib sõidukaaslast või tahab üritusele kutsuda, siis tulen kui vähegi võimalik!Hea meelega näitan masinat ning naudin seltskonda.Peaasi, et ma järgi jõuaks. ![]()
tegu on registreeritud masinaga ning numbrimärk on eemaldatud piltide jaoks ja pärast pildistamist asetatud tagasi omale kohale
Hetkel saan kostitada teid vaid nende nigelate pildikestega aga loodetavasti homme võtan digika ning klõpsin teie jaoks ka mõned kenamad valmis. ![]()
Pärast pikka sõitu üks video:
http://youtu.be/fivMQ_qugb4
-
müristaja
- Postitusi: 384
- Liitunud: 21 Jaan 2009, 04:06
- Tsikkel: Tuned & modded Tuono
- Asukoht: Tallinn
Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
Väga põhjalik tutvustus ja huvitav lugemine! Peale vaadates tõesti ei ütleks, et tegu on 125ccm rattaga.
Igaljuhul jõudu ja ohutut hooaega! ![]()
Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
Kas keegi oskab öelda kuidas on see ratas piiratud 11kw peale.Mul poisil kah selline ja võiks maha võtta aga ei tea kas on elektrooniline piiraja või mitte.Honda kah ei oska selle kohta midagi öelda.
-
Hardy-hard
Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
Käisin Tenerifel ja rentisime tsikleid. Kuna jäime broneerimisega hiljaks siis alles olid vaid 125 ccm-sed.
Mina sõitsin Samasuguse Varaderoga, ja no ülimalt üllatav minek oli asjal. Ma ei teadnudki, et 125 niimodi jõuab. Eriti veel mägedes. Mugav oli. Pehme oli.
Ma varem pole nii väikesega sõitnud. V.a mingi 50 ne roller.
Ülejäänud rattad olid 250ccm-ne honda 1silindriga (mingi miniatuurne naked linnaratta moodi) ja yamaha dt. Mõlemad olid kiirenduse poolest kiiremad aga no logish kui üks on 2x suurem maht ja teisel 2 taktiline.
Kiirteel läks varadero 130 välja(spido järgi) Ja minu üllatuseks tahtis Yamaha DT isegi mööda minna vahepeal. Sportlikum honda oli nagunii omas klassis 160 jooksis välja isegi.
Mulle meeldis. Esimeseks rattaks ideaalne ratas. Saab kallutada asfaldil, saab sõita maastikul, ülimalt mugav istumisasend ja noh välimus ei ole ka mingi peletis.
Mina jäin rahule. Kuid Tenerifel igatsesin enda Monsterit, sellele meeldivad kurvilised teed rohkem ![]()
Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
Jah mul sealt üle 90 suurt ei tule järelikult on punn kusagil ees.Ebays on müüa elektroonilisi piirajaid mis panevad 80km tunnis peale aga teistpidi pole leidnud.
Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
Aitäh kõigile vastajatele!
prohor kirjutas:Kas keegi oskab öelda kuidas on see ratas piiratud 11kw peale.Mul poisil kah selline ja võiks maha võtta aga ei tea kas on elektrooniline piiraja või mitte.Honda kah ei oska selle kohta midagi öelda.
Tegu on mootoriga, mis on ehitatud nii, et ta olekski 11kw nagu paljud teisedki moodsamad 4-taktilised 125cc mootorid.Pea ainuke moodus rohkema võimsuse kättesaamiseks on talle osta või teha summuti pütt, mis ei piiraks ning ekstreemsemal juhul terve uus summutisüsteem (leegitorust püti otsani välja).Kindlasti tuleks ka vähemalt filtrikarbist piiraja (paigaldatud põhiliselt selleks, et läbi õhufiltri mootorist tulevat müra vähendada) eemaldada ning paremal juhul asendada filter sportlikumaga.Ilmtingimata tuleb ka võimsuse suurendamiseks teha peale eelmisi protseduure teha mõlemale karburaatorile re-jet (osta uued, suuremad düüsid või vanu puurida[tagasiteed pole kui varu düüse pole]).
Kui ikka edasi vaja tuunida, siis järgmisena tuleks teha portimine (sisse- ja väljalaske suurendamine, eriti ekstreemsel juhul ka suuremate klappide paigaldamine).Tagumise silindri summutitoru ning arvatavasti ka väljalaske port on märgavalt peenem-väiksem kui esimese silindri port ja toru.Seda tehtud kas mootori piiramiseks või siis minu ebaloogiline mõtlemine pakub, et madalatel pööretel toodab tagumine silinder rohkem väänet ning kõrgetel esimene rohkem.
Honda tsikklitel on tüüpveaks see, et summutitorud tahavad ära roostetada.Õnneks selle vastu leiab rohtu lihtsalt.eBay'st on võimalik saada ka roostevabast terasest torustik (arvatavasti ilma piirajateta.Kuuldatavasti olevat kuskil summutisüsteemis (leegitorus täpsemalt?) veel mingisugused piirajad peale pütti, mis on ise suur-suur piiraja, põhiliselt hääle piiramiseks.) kuid seda üldiselt Inglismaa eBay'st, sest seal on 125cc Varaderod kõige populaarseimad.
PS:Prantsusmaal toodetavat 180cc kit'i aga üles ma pole veel leidnud kuidas neid kätte saab.Tegu võib vabalt olla vaid kuulujutuga.
prohor kirjutas:Jah mul sealt üle 90 suurt ei tule järelikult on punn kusagil ees.Ebays on müüa elektroonilisi piirajaid mis panevad 80km tunnis peale aga teistpidi pole leidnud.
Minu XL125V läks möödasõitu tehes 112km/h spidomeetri järgi välja (pöörded klappisid, ülekanne 1:1, küllaltki õige number).Pikalt pole ma veel kordagi kiirust proovinud aga vähem massiivsed baikerid peaks saama piirajani välja (125km/h=12.5k rpm).Peale ketti hoolikat puhastamist ning õlitamist ja süüteküünalde vahetust on masin palju reipam.Mida väiksem masina kubatuur on, seda enam sellised pisiasjad loevad.Samuti saab lihtsalt teada kui kohviks on masin lastud kui ta väike on, sest 50cc ning 4-taktiliste 125cc masinatega Eestis tippkiirust proovida ei tohiks suureks probleemiks osutuda.Saad teada kui hästi masinat on hooldatud või kui kohviks ta lastud on just tippkiiruse järgi.
-
sinilind123
- Postitusi: 1045
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
Mul selline küsimus, et kuida ja mis kiirusel kahekesi maanteel kulgemine käib sellega ?
Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
Minuga kulgeb mõnusalt ka 100km/h, pisemad biker'id vast isegi 110km/h.
90km/h on väga mõnus sõita.Kahekesti 90km/h saab hakkama, kiiremaid teid pole proovinud.
Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
Kasutaja kevin1995 soovis teada, et mida see tööriistakott sisaldab.Oleks võinud ka manuali, kiivririputusnööri ja dok'i kotti võinud pildile visata siis juba aga nojahm...
Vasakult paremale:
22mm Silmusvõti
17mm Silmusvõti
17mm Küünlavõti
Silmusvõtme pikendus
Näpitsad
Kruvikeeraja otsad : Ristpea ja Lapik
Kruvikeeraja käepide
Kuuskant
14mm ja 10mm võti
12mm ja 8mm võti
Tagumise amordi pre-load'i muutmise võti
30A kaitse
Kott

Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
XL125V tuuningumeeste paradiis:
http://www.unlimited-power.net/shop_list.php?codecat=13
170cc kit poleks paha aga mina kindlasti ei osta.Kui pikemalt masinat peaks, siis küll aga muidu mitte.
Et kui tuunite, siis:
170cc kit + nukkvõllid + sumpa.Düüsid ning tihendid on kaasas aga omad silindrid peab sinna saatma, siis saadetakse tuunitult tagasi.
-
sepp
- Postitusi: 3834
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 90 korda
-
franz125
- Postitusi: 3246
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 229 korda
Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
ninzor kirjutas:Tzummi käest sai siis täna tellitud custom alumiiniumist summ.
Sa jõuad endale vahepeal uue tsikkli muretseda enne kui sumpsi kätte saad.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
franz125 kirjutas:ninzor kirjutas:Tzummi käest sai siis täna tellitud custom alumiiniumist summ.
Sa jõuad endale vahepeal uue tsikkli muretseda enne kui sumpsi kätte saad.
Miks siis nii? ![]()
-
eerikkarts
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
ninzor kirjutas:franz125 kirjutas:ninzor kirjutas:Tzummi käest sai siis täna tellitud custom alumiiniumist summ.
Sa jõuad endale vahepeal uue tsikkli muretseda enne kui sumpsi kätte saad.
Miks siis nii?
Tzumm tööd ootad kui juma õnnistust, mina nii pika kannatusega mees ei olnud sai kuu aega oodatud ja poldud alustatudki.
Samas ma pole ka selline pealekäiv tüüp kah kes ülepäeva pommitab, kord nädalas helistades oli jutt kohe kohe täna õhtul või homme alustan...
lohutuseks saab ütelda et tööd teeb hästi.
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
Oled lugenud ja saanud kirju, et tegutseb aeglaselt aga kui tegutseb, siis produkt on hea.Ütles, et tegeleb ja nädala lõpuks peaks valmis saama.
PS:Vahetasin ringi alumiiniumilt roostevabale, sest alumiinium ei pidavat kestma summutigaaside ja temperatuuri käes.
-
franz125
- Postitusi: 3246
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 229 korda
Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
See alumiiniumi jutt on küll lora.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Ninzor 'i Honda XL125V Varadero
franz125 kirjutas:See alumiiniumi jutt on küll lora.
EI tea nüüd jah, sest paljud Arrow ja Yoshi pütid on alumiiniumist.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.