Vihur Yamaha TZ250G 1980
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 6
- Liitunud: 02 Apr 2013, 00:44
- Tsikkel: Yamaha TZ250G
Vihur Yamaha TZ250G 1980
Tere!
Siin on link uuestivalminud võidusõidurattale, mida ehk nii mõnedki kasutajad Kalevi Suursõidult mäletava 80ndatel 250A klassis. Tehnilist infot on kirjas videolingi enda all. Tegemist on siis täieliku taastamisega ja plaan on ikka sellega ka ringrajale tulla. Eestis vist selle klassi ja ajastu masinaid (250cc, 2-takti Rotax mootoriga) alles enam pole, sest kõik müüdi "läände"?
http://www.youtube.com/watch?v=oarmsW4TDp4
terv,
Madis
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
See on tore, et sellised haruldused ikka Maarjamaale alles on jäänud.
Minu teada üks Vihur_Rotax peaks Teearu mootorrattamuuseumis olema.
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
Teearu muuseumis peaks olema Teesalu vana võistlusratas. Aga neid on veel, kuigi restaureerimata seisus. Urmaselgi vist tükki paar.
A.
-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
- Tsikkel: FZR
- Asukoht: tallinn/+
- Tänatud: 1 kord
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
Kuhu klassifitseerusid sommid oma vanatehnikaga 2012 viimasel Audru sõidul? Ise kohal ei käinud aga kuskil nägin fotosi nendest. võibolla ehk eksin, aga selle renoveeritud 250-sega oleks ehk sinna punti täitsa asja.
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
Küllap Mati Reinup ise hakkab. Et ta oma vana tsiklit taastab, käis juba u 10a tagasi kuskilt meediast läbi.
-
- Postitusi: 552
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 5 korda
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
Hei
Väga kõva värk.
Siukest asja tahaks küll oma silmaga näha.
Kas plaanis juba 18-19 mai tulla Audru ringrajale?
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
Vägev masin! Alati on vanemad võistlustsiklid mulle meeldinud, loodetavasti näen oma silmaga kah kunagi
-
Teema algataja - Postitusi: 6
- Liitunud: 02 Apr 2013, 00:44
- Tsikkel: Yamaha TZ250G
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
Tere!
Tänud kõigile tagasiside eest!
Usun, et Mati Reinup ikka omad ringid selle rattaga teeb ja kus mujal kui Audrus. Tema pojana ma tean juba ette, et päris aeglast töristamist ta ei oska, aga no ... no see 2-takti on üsna "tricky" ning kogemust see ratas kiiresti sõitmiseks kindlasti vajab.
Kuna meie võidusõidutall on igapäevategevustes olnud tsiklitest ja tsiklimeestest üsna eemal tegelikult (kuigi neid nüüd tuleb taastamisse veel, st just tsikleid, mitte mehi ), siis oleksin väga tänulik, kui keegi oskaks juhatada rätsepani, kes õmbleks valmis selle tsikliga koos käinud kaheosalise kombeka (piltide järgi, rohelise ja valgega, pluss reklaamid). Kombe ikka pigem "show off"i jaoks, mitte tipptasemel võidusõidukombe kuigi mõned kaitsmed kindlasti peaks olema. Mõõdud muidugi võidusõitja 2013 kehakuju järgi. On mingisuguseid soovitusi? Võib vabalt PMi panna.
Tänud juba ette!
terv,
Madis
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
Kunagi uurisin ise sarnast teemat, et tsikli värvides (sinine-valge) nahkkombet tellida. Tallinnas on üks "nahaonu" (google aitab edasi), kes oli pm nõus tegema.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
Uhke masin. Kas oleks võimalik ka näha selle masina teh. andmeid (võimsus, tühimass, pööretearv)?
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
miilits kirjutas:Uhke masin. Kas oleks võimalik ka näha selle masina teh. andmeid (võimsus, tühimass, pööretearv)?
Youtube video all on kirjeldus.
-
- Postitusi: 35
- Liitunud: 09 Nov 2012, 21:12
- Tsikkel: RGV250 Gamma, Jawa 634
- Tänatud: 1 kord
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
miilits kirjutas:Uhke masin. Kas oleks võimalik ka näha selle masina teh. andmeid (võimsus, tühimass, pööretearv)?
Sellel lingil TZ250 specid : http://www.cyclechaos.com/wiki/Yamaha_TZ250
... ja sellel põgus mudeliajalugu : http://www.tz250.com/history_of_the_tz250_2.php
Vanameister Reinupist üks pikem 10 aasta tagune artikkel : http://www.virumaa.ee/2003/12/ve-reinup ... -tsempion/
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
Täitsa huvitav lugeda.
Kas hr. M.Reinup ei sooviks ka selleaegseid kogemisi-juhtumisi siin foorumis kajastada, ise ta vaevalt viitsib, kuid poja kaasabil.
Jooksis läbi võidusõidud Vana-Võidu ringrajalt, mäletan, et viimase võistluse ajal sõideti keskmiste kiiruste tabel lõhki ja tabel oli mäletamist järgi koostatud 170km/h.
-
- Postitusi: 310
- Liitunud: 30 Aug 2004, 16:44
- Tsikkel: jawaha
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
Uhke pill! Enne rajale minekut võiks foorumis märku anda. Väike seltskond tuleks hea meelega kurvisõitu vaatama.
-
Teema algataja - Postitusi: 6
- Liitunud: 02 Apr 2013, 00:44
- Tsikkel: Yamaha TZ250G
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
carvik kirjutas:Uhke pill! Enne rajale minekut võiks foorumis märku anda. Väike seltskond tuleks hea meelega kurvisõitu vaatama.
Tere!
Nüüd on vist siis aeg märku anda. Värske info on see, et homme (06.07) läheb ratas väikesele proovisõidule Auto24ring'ile, kus vist alates ca 14-st ka mingisuguseid uusi tänavasõidutsikleid üks välisajakiri testib. Selle raames ehk leitakse ruumi ka TZ250G jooksutamiseks. Lihtsalt test, et kõik tehnika toimiks ja kindlasti on üht-teist vaja sättida. Kiirust taga ei aeta, pigem otsitakse nö "titevigu". Kõik orginaalmehed (insener ja sõitja) ja õiged "kastorkalõhnad" on kohal ning tundub, et testsõitjad saavad kah olema soliidsete tiitlitega õigest ajastust. Ratta võib leida ilmselt valge ilma reklaamideta service-rekka juurest. Eks näis ... loodame probleemivaba päeva.
NB! Vahepeal on restaureeritud ka kunagi täieliku käsitööna tehtud ringraja stiilis "pitbike" aastast 1981, mis sellesama rinkatiimi teenindamiseks omal ajal tehti ja mida seal samuti homme näha saab.
terv,
Madis
-
Teema algataja - Postitusi: 6
- Liitunud: 02 Apr 2013, 00:44
- Tsikkel: Yamaha TZ250G
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
mx77 kirjutas:Paluks ikka pilte kaa!
Siit ta tuleee ...
Õigeid kleepse veel pole jõutud panna.
Sisuliselt peale mootori on kõik tehtud ise, sh raam, amordid, kondlid [Motobot: õige on "gondlid"], pidurid jnejne. Ehitatud selleks, et kuskil "liidukate etapil" saaks 2 täiskasvanud mehega sõites tuua kuskil lähedalasuvast bensukast 20l bensiini jms. Kõik osad ise on miniatuursed nagu peab olema. Autor on sama mees, kes TZ250C ehitas ja tänaseni hooldab.
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
Käidud, nähtud, kuuldud ja nuusutatud Lihtsalt liiga äge vanakooli rinkarelv. Coffikumehed oleks ilmselt nostalgiaorgasmi saanud. Vanemad (kes kastorkavonni mäletavad) vähemalt. Parim võimalus päeva veeta, hallipäised asfaldilegendid, väga hästi restaureeritud masin ja toonase ajastu hõng selle kõige üle lehvimas. Respect!
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
Teema algataja - Postitusi: 6
- Liitunud: 02 Apr 2013, 00:44
- Tsikkel: Yamaha TZ250G
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
Tere!
ETV2 näitab hetkel sellist nostalgiafilmi - "Ringrada". Kõnealune ratas siin ka mitu korda näha.
Filmi saab vaadata ka siit:
-
Teema algataja - Postitusi: 6
- Liitunud: 02 Apr 2013, 00:44
- Tsikkel: Yamaha TZ250G
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
Tere!
Väike ülevaade siis sellest, kuidas käesoleval tsiklil ja selle võistlejal esimene võistlusnädalavahetus läks. Mõned pildid samuti juurde.
Olgu taustaks mainitud, et nii ratas kui võistleja olid enne võistlusnädalavahetust läbinud Auto24ringil ca 8 ringi. Ratas on küll täielikult restaureeritud, kuid sõitjal oli ... khmm! ... 28 aastane võistluspaus. Siiski võistleja juba kaalus, et reedel trenni minema ei hakka, sest omal ajal on ju sõidetud küll – mis seal ikka uhada.
Siiski trenni mindi ja 4. ringil ka ratas „päris lahti“ keerati, kui juhtus „klassika“ – mootor jooksis kinni ja kuna hoog oli üsna suur, tagumine ratas blokeerus ning tsikkel viskas risti, siis võistleja sõnul ta juba valis, et kus on „pehmem“ kukkuda. Õnneks nii ei läinud, kuid vana hea võidusõiduks mõeldud 2-taktiline mootor oli oma iseloomu näidanud.
Algas silindri vahetus ja uute kolbide otsing, mis oli edukas. Kvalifikatsiooni küll ei jõutud aga aega ju oli, sest võistlus oli alles järgmise päeva õhtul. Olgu öeldud, et stardile eelneva 24h jooksul sai täiesti põhjendatult käivitatud nii treipingid kui ka tegeletud ootamatu süüteprobleemiga (mis, nagu hiljem selgus, oligi kõigi probleemide „ema“). Sealjuures olid probleemide lahendajaks kõik need Viljandi AMK ja ka Vihuri helged pead, kes ka omal ajal. Minu jaoks isiklikult oli see täielik Deja Vu.. Tiim küll selle võrdluse osas protestis, sest väidetavalt pole kunagi pidanud enne starti nii palju remonti tegema ...
Igatahes oli reede õhtuks seis selline, et kuna Reinupil käis silindri vahetus ning ka „Teekal“ oli kahjuks tehnilisi probleeme oma 23a uuema tehnikaga, siis sai Koval muiates tõdeda, et „Heh, s.ttagi ei ole 30 aastaga muutunud“.
Starti siiski jõuti ilusti ning sealt on kogu tiimil väga positiivsed mälestused. Kuna vanasti starditi ju seisvate mootoritega, siis täieliku „historic“ tunde saavutamiseks suutis (tahtmatult) võistleja ka stardis mootori välja suretada ning startida tuli ise tsiklit käima lükates. Sõit ise oli võistleja sõnul „väga peenega, käsi siduril“, sest veidi oli säilinud mure uue kokkujooksmise ees. Huvitaval kombel on võistlejal see hulljulgus ja pohhuism 30 aastaga veidi vähenenud
Õnneks tehnika toimis, kuid päris tuuri ratast suures osas ikkagi ei lastud. Sõidu lõppedes olid võistlejal korralikult „käsi jäme“, kuid kommentaar oli kõnekas - „Nüüd pool tundi puhkaks ja siis läheks ikka kiiresti sõitma kah!!! Ülekannet oleks vaja muuta ja esiamorti sättida.“ Tundub, et saatjaskonda kah jagub
Tänud kõigile, kes aitasid ja kaasa elasid ning ilmselt siis järgmiste kordadeni, sest ettevalmistus juba käib, seda mitmel tasandil...
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980
Kõvad mehed
Super, et vanu pille kasutatakse!
Kahetaktilise "rõõmud" olid ju üks osa võidusõidust!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.