Vihur Yamaha TZ250G 1980

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Reinup Motorsport
Postitusi: 6
Liitunud: 02 Apr 2013, 00:44
Tsikkel: Yamaha TZ250G

Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas Reinup Motorsport »

Tere!

Siin on link uuestivalminud võidusõidurattale, mida ehk nii mõnedki kasutajad Kalevi Suursõidult mäletava 80ndatel 250A klassis. Tehnilist infot on kirjas videolingi enda all. Tegemist on siis täieliku taastamisega ja plaan on ikka sellega ka ringrajale tulla. Eestis vist selle klassi ja ajastu masinaid (250cc, 2-takti Rotax mootoriga) alles enam pole, sest kõik müüdi "läände"?

http://www.youtube.com/watch?v=oarmsW4TDp4

terv,

Madis

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas mx77 »

See on tore, et sellised haruldused ikka Maarjamaale alles on jäänud.
Minu teada üks Vihur_Rotax peaks Teearu mootorrattamuuseumis olema.


Aspelund
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Aug 2005, 14:16
Tänatud: 1 kord

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas Aspelund »

Teearu muuseumis peaks olema Teesalu vana võistlusratas. Aga neid on veel, kuigi restaureerimata seisus. Urmaselgi vist tükki paar.

A.

Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 865
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas speedvana »

Kuhu klassifitseerusid sommid oma vanatehnikaga 2012 viimasel Audru sõidul? Ise kohal ei käinud aga kuskil nägin fotosi nendest. võibolla ehk eksin, aga selle renoveeritud 250-sega oleks ehk sinna punti täitsa asja.

Kasutaja avatar

Maccaroni
Postitusi: 35
Liitunud: 09 Nov 2012, 21:12
Tsikkel: RGV250 Gamma, Jawa 634
Tänatud: 1 kord

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas Maccaroni »

See paneb küll vere käima. Väga vinge!


leib
Postitusi: 185
Liitunud: 10 Mär 2013, 03:54
Tsikkel: Cz 86

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas leib »

Väga vinge. Kes sellega sõitma hakkab?


argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Küllap Mati Reinup ise hakkab. Et ta oma vana tsiklit taastab, käis juba u 10a tagasi kuskilt meediast läbi.

Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 552
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: KTM 530 EXC-R
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

Hei

Väga kõva värk.
Siukest asja tahaks küll oma silmaga näha.
Kas plaanis juba 18-19 mai tulla Audru ringrajale?

Kasutaja avatar

siniraag
Postitusi: 247
Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
Tsikkel: Suzuki SV650S
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas siniraag »

Vägev masin! Alati on vanemad võistlustsiklid mulle meeldinud, loodetavasti näen oma silmaga kah kunagi :)


Teema algataja
Reinup Motorsport
Postitusi: 6
Liitunud: 02 Apr 2013, 00:44
Tsikkel: Yamaha TZ250G

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas Reinup Motorsport »

Tere!

Tänud kõigile tagasiside eest!

Usun, et Mati Reinup ikka omad ringid selle rattaga teeb ja kus mujal kui Audrus. Tema pojana ma tean juba ette, et päris aeglast töristamist ta ei oska, aga no ... no see 2-takti on üsna "tricky" ning kogemust see ratas kiiresti sõitmiseks kindlasti vajab.

Kuna meie võidusõidutall on igapäevategevustes olnud tsiklitest ja tsiklimeestest üsna eemal tegelikult (kuigi neid nüüd tuleb taastamisse veel, st just tsikleid, mitte mehi :) ), siis oleksin väga tänulik, kui keegi oskaks juhatada rätsepani, kes õmbleks valmis selle tsikliga koos käinud kaheosalise kombeka (piltide järgi, rohelise ja valgega, pluss reklaamid). Kombe ikka pigem "show off"i jaoks, mitte tipptasemel võidusõidukombe kuigi mõned kaitsmed kindlasti peaks olema. Mõõdud muidugi võidusõitja 2013 kehakuju järgi. On mingisuguseid soovitusi? Võib vabalt PMi panna.

Tänud juba ette!

terv,

Madis


argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Kunagi uurisin ise sarnast teemat, et tsikli värvides (sinine-valge) nahkkombet tellida. Tallinnas on üks "nahaonu" (google aitab edasi), kes oli pm nõus tegema.

Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas miilits »

Uhke masin. Kas oleks võimalik ka näha selle masina teh. andmeid (võimsus, tühimass, pööretearv)? :bsmile:

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas mx77 »

miilits kirjutas:

Uhke masin. Kas oleks võimalik ka näha selle masina teh. andmeid (võimsus, tühimass, pööretearv)? :bsmile:

Youtube video all on kirjeldus.

Kasutaja avatar

Maccaroni
Postitusi: 35
Liitunud: 09 Nov 2012, 21:12
Tsikkel: RGV250 Gamma, Jawa 634
Tänatud: 1 kord

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas Maccaroni »

miilits kirjutas:

Uhke masin. Kas oleks võimalik ka näha selle masina teh. andmeid (võimsus, tühimass, pööretearv)? :bsmile:

Sellel lingil TZ250 specid : http://www.cyclechaos.com/wiki/Yamaha_TZ250
... ja sellel põgus mudeliajalugu : http://www.tz250.com/history_of_the_tz250_2.php
Vanameister Reinupist üks pikem 10 aasta tagune artikkel : http://www.virumaa.ee/2003/12/ve-reinup ... -tsempion/

Viimati muutis Maccaroni, 03 Apr 2013, 09:50, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas miilits »

Täitsa huvitav lugeda.
Kas hr. M.Reinup ei sooviks ka selleaegseid kogemisi-juhtumisi siin foorumis kajastada, ise ta vaevalt viitsib, kuid poja kaasabil. :bsmile:
Jooksis läbi võidusõidud Vana-Võidu ringrajalt, mäletan, et viimase võistluse ajal sõideti keskmiste kiiruste tabel lõhki ja tabel oli mäletamist järgi koostatud 170km/h.

Kasutaja avatar

Erik
Postitusi: 310
Liitunud: 30 Aug 2004, 16:44
Tsikkel: jawaha
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas Erik »

Uhke pill! Enne rajale minekut võiks foorumis märku anda. Väike seltskond tuleks hea meelega kurvisõitu vaatama. :)


Teema algataja
Reinup Motorsport
Postitusi: 6
Liitunud: 02 Apr 2013, 00:44
Tsikkel: Yamaha TZ250G

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas Reinup Motorsport »

carvik kirjutas:

Uhke pill! Enne rajale minekut võiks foorumis märku anda. Väike seltskond tuleks hea meelega kurvisõitu vaatama. :)

Tere!

Nüüd on vist siis aeg märku anda. Värske info on see, et homme (06.07) läheb ratas väikesele proovisõidule Auto24ring'ile, kus vist alates ca 14-st ka mingisuguseid uusi tänavasõidutsikleid üks välisajakiri testib. Selle raames ehk leitakse ruumi ka TZ250G jooksutamiseks. Lihtsalt test, et kõik tehnika toimiks ja kindlasti on üht-teist vaja sättida. Kiirust taga ei aeta, pigem otsitakse nö "titevigu". Kõik orginaalmehed (insener ja sõitja) ja õiged "kastorkalõhnad" on kohal ning tundub, et testsõitjad saavad kah olema soliidsete tiitlitega õigest ajastust. Ratta võib leida ilmselt valge ilma reklaamideta service-rekka juurest. Eks näis ... loodame probleemivaba päeva.

NB! Vahepeal on restaureeritud ka kunagi täieliku käsitööna tehtud ringraja stiilis "pitbike" aastast 1981, mis sellesama rinkatiimi teenindamiseks omal ajal tehti ja mida seal samuti homme näha saab.

terv,

Madis

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Paluks ikka pilte kaa!


Teema algataja
Reinup Motorsport
Postitusi: 6
Liitunud: 02 Apr 2013, 00:44
Tsikkel: Yamaha TZ250G

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas Reinup Motorsport »

mx77 kirjutas:

Paluks ikka pilte kaa!

Siit ta tuleee ...

Õigeid kleepse veel pole jõutud panna.

Pilt

Sisuliselt peale mootori on kõik tehtud ise, sh raam, amordid, kondlid [Motobot: õige on "gondlid"], pidurid jnejne. Ehitatud selleks, et kuskil "liidukate etapil" saaks 2 täiskasvanud mehega sõites tuua kuskil lähedalasuvast bensukast 20l bensiini jms. Kõik osad ise on miniatuursed nagu peab olema. Autor on sama mees, kes TZ250C ehitas ja tänaseni hooldab.

Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1403
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Tsikkel: 650cc V2
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas tali »

Käidud, nähtud, kuuldud ja nuusutatud :) Lihtsalt liiga äge vanakooli rinkarelv. Coffikumehed oleks ilmselt nostalgiaorgasmi saanud. Vanemad (kes kastorkavonni mäletavad) vähemalt. Parim võimalus päeva veeta, hallipäised asfaldilegendid, väga hästi restaureeritud masin ja toonase ajastu hõng selle kõige üle lehvimas. Respect! (w) :bsmile:

18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!

Teema algataja
Reinup Motorsport
Postitusi: 6
Liitunud: 02 Apr 2013, 00:44
Tsikkel: Yamaha TZ250G

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas Reinup Motorsport »

Tere!

ETV2 näitab hetkel sellist nostalgiafilmi - "Ringrada". Kõnealune ratas siin ka mitu korda näha.

Filmi saab vaadata ka siit:

http://etv2.err.ee/videod/b5b47502-b937 ... 581838dc88


Teema algataja
Reinup Motorsport
Postitusi: 6
Liitunud: 02 Apr 2013, 00:44
Tsikkel: Yamaha TZ250G

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas Reinup Motorsport »

Tere!

Väike ülevaade siis sellest, kuidas käesoleval tsiklil ja selle võistlejal esimene võistlusnädalavahetus läks. Mõned pildid samuti juurde.

Olgu taustaks mainitud, et nii ratas kui võistleja olid enne võistlusnädalavahetust läbinud Auto24ringil ca 8 ringi. Ratas on küll täielikult restaureeritud, kuid sõitjal oli ... khmm! ... 28 aastane võistluspaus. Siiski võistleja juba kaalus, et reedel trenni minema ei hakka, sest omal ajal on ju sõidetud küll – mis seal ikka uhada.
Siiski trenni mindi ja 4. ringil ka ratas „päris lahti“ keerati, kui juhtus „klassika“ – mootor jooksis kinni ja kuna hoog oli üsna suur, tagumine ratas blokeerus ning tsikkel viskas risti, siis võistleja sõnul ta juba valis, et kus on „pehmem“ kukkuda. Õnneks nii ei läinud, kuid vana hea võidusõiduks mõeldud 2-taktiline mootor oli oma iseloomu näidanud.

Algas silindri vahetus ja uute kolbide otsing, mis oli edukas. Kvalifikatsiooni küll ei jõutud aga aega ju oli, sest võistlus oli alles järgmise päeva õhtul. Olgu öeldud, et stardile eelneva 24h jooksul sai täiesti põhjendatult käivitatud nii treipingid kui ka tegeletud ootamatu süüteprobleemiga (mis, nagu hiljem selgus, oligi kõigi probleemide „ema“). Sealjuures olid probleemide lahendajaks kõik need Viljandi AMK ja ka Vihuri helged pead, kes ka omal ajal. Minu jaoks isiklikult oli see täielik Deja Vu.. Tiim küll selle võrdluse osas protestis, sest väidetavalt pole kunagi pidanud enne starti nii palju remonti tegema ...
Pilt

Igatahes oli reede õhtuks seis selline, et kuna Reinupil käis silindri vahetus ning ka „Teekal“ oli kahjuks tehnilisi probleeme oma 23a uuema tehnikaga, siis sai Koval muiates tõdeda, et „Heh, s.ttagi ei ole 30 aastaga muutunud“. :D
Pilt

Starti siiski jõuti ilusti ning sealt on kogu tiimil väga positiivsed mälestused. Kuna vanasti starditi ju seisvate mootoritega, siis täieliku „historic“ tunde saavutamiseks suutis (tahtmatult) võistleja ka stardis mootori välja suretada ning startida tuli ise tsiklit käima lükates. Sõit ise oli võistleja sõnul „väga peenega, käsi siduril“, sest veidi oli säilinud mure uue kokkujooksmise ees. Huvitaval kombel on võistlejal see hulljulgus ja pohhuism 30 aastaga veidi vähenenud :)
Pilt

Pilt

Õnneks tehnika toimis, kuid päris tuuri ratast suures osas ikkagi ei lastud. Sõidu lõppedes olid võistlejal korralikult „käsi jäme“, kuid kommentaar oli kõnekas - „Nüüd pool tundi puhkaks ja siis läheks ikka kiiresti sõitma kah!!! Ülekannet oleks vaja muuta ja esiamorti sättida.“ Tundub, et saatjaskonda kah jagub 8)
Pilt

Tänud kõigile, kes aitasid ja kaasa elasid ning ilmselt siis järgmiste kordadeni, sest ettevalmistus juba käib, seda mitmel tasandil...
Pilt
Pilt


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Vihur Yamaha TZ250G 1980

Lugemata postitus Postitas koi »

Kõvad mehed (w)
Super, et vanu pille kasutatakse!
Kahetaktilise "rõõmud" olid ju üks osa võidusõidust!

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”