Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Moderaator: Moded
Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Tere!
Olen aastaid lugenud ja uurinud seda foorumit kuid pole nagu endal midagi suurt lisada olnud. Nüüd mõtlesin, et jagan teiega üht projekti ehk kedagi huvitab ning ehk keegi teeb hetkel midagi taolist kes oskaks näpunäiteid jagada või saan ehk isegi kuidagi aidata.
Sai lõpuks soetatud endale siis selline masin nagu Jawa 360 aastast 1967, kaasa sain ka külgkorvi Velorex. Otsisin vastavat isendit cirka aasta, pidevateks probleemideks osutusid dokumentide puudumine ning komplektsus. Teisel jaanuaril lõpuks leidsin ning vedasin selle ka kohe koju Esimeseks murelapseks osutusid dokumendid, need olid küll olemas kuid aastast 1994 ning omanik oli ammu juba meie seast lahkunud. Jooksin siis ühest ARKist teise ning uurisin, et kas saab asja. Ühes kohas räägiti et kõik korras ainult mõned paberid tuleb juurde tuua, teine ARK väitis, et see ei käi nii, vaja oleks notarite juurest veel kõiksugu pabereid jne. 3 päeva hiljem kui ratas oli ka ARKis ette näidatud sain lõpuks uued dokumendid ja numbri. Nüüd võis töö alata, teades et võin sellega lõpuks ametlikult sõita ka.
Plaan on taastada see võimalikul originaalseks, kuid kõiki uusi juppe ei ole originaale saada, kõiki detaile samuti ei kroomita. (Välimus säilib originaal)
Saab sellest üks pühapäevapill. Olen endale seadnud ka valmimis tähtpäeva milleks oleks mai esimene pühapäev mil toimub Unic-Moto, Kurtna vanatehnikalaat.
Nägi ta välja siis selline
Nüüd siis täpsemalt rattast ja selle seisukorrast
Kui esmapilgul tundus täitsa normaalne olevat siis lammutades ilmus ikka palju asju mis ei kõlba ja mis tuleb välja vahetada. Esmapilgul on 4 asja mis ei kuulu selle aastakäige/mudeli juurde, need on esiporilaud ning esimene tulekate(keegi on kõrvad ära lõiganud), signaali lüliti ning uuema mudeli sportgaas.
Esimene etapp oli kõik üksipulga lahti kiskuda ning kahjud hinnata, teha nimekiri mis jupid vajavad vahetust mis parandamist jne.
Kõige kurvem oli see, et enamus kroomi on siiski oma aja ära elanud. Sai uuritud kas lasta uuesti kroomida või osta uued jupid. Summutitega selgus kiiresti, et neid ei taha keegi kroomida kuna rikub ära kõik vedelikud mis kroomimises kasutatakse. Kuna see vanem mudel siis paagil ei ole mitte kinnitatavad kroompõsed vaid terve paak on enne värvimist kroomitud. Selgeks sai lõpuks see, et enamus kroomdetaile tuleb uued osta, tuleb nii lihtsalt odavam kui lasta kroomida.
Mootorit lahti võttes oli üllatus see, et keegi pole seda vist enne teinud, mutrid, poldipead olid kõik ilma jälgedeta. Esmamulje oli positiivne Unustasin enne mainida, et mootor ei käinud ringi sel hetkel kui ma selle sain. Kinni olid kolvid + kõik 3 vändalaagrit. Otsustasin äärmised laagrid enne välja tõmmata, et oleks hiljem lihtsam mootoripooli lahutada (ei tahtnud pinda kahjustada) Tuli teha spets tõmmitsad ning sellele kulus oma pool päeva
Käigukast nägi välja väga ilus, välja arvatud see vana tavotiks muutunud õli.
Esimese asjana andsin tegemisse silindrid, kuna on vaja teada uute kolvide mõõtmeid, ei saa ju enne juppe tellida.
Tegemisse läks ka väntvõll (keskmise laagri vahetus ning tasakaalustamine)
Praeguseks hetkeks on kõik pulkadeks võetud nii ratas kui korv. Uued jupid tellin kõik tšehhist (tuleb lihtsalt odavam ning ega see rahakott ka põhjatu ei ole) Tellitud sai kõik uued tihendid, puksid, laagrid, simmerid, uus paak, summutid, leegikad, käepidemed, juhtmestik, jalatoed jne. Nimekiri tundub tegelt kohati lõputu. Ning kui arvet vaadata tuleb pisar ka silma. Kuid enam tagasiteed ei ole ning asi tuleb lõpuni viia.
Peale panen ka uue kontaktivaba 12v süüte anda talle natuke rohkem töökindlust.
Hetkel tuleb hakata ehitama liivapritsi kambrit et saaks asju hakata puhastama ning värvimisse saatma.
Ehk keegi teadjamees oskab mulle öelda kas raamiosad ja pisidetailid tasuks pulbervärvida või mitte
Ehk on kellelgi müüa laia esiporikat ning pikkade kõrvadega lambikatet. Ei taha uuena osta sest need kõik värvitud ning pärast värv ei klapi ning tuleb taaskord värvida.
Kui huvi on siis ma hakkan pidevalt uusi pilte ja infot juurde panema
Ehk oleksin pidanud selle kuskile unikumi foorumisse postitama aga ma arvan/loodan, et ka siin on inimesi kellele sellised projektid huvi pakuvad.
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
kas see pikkade kõrvadega lambikate on mingi jawale omaste jäneste teema v?
Tere Sander oled õiges kohas
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Tere Jaan
Põhimõtteliselt selliseid kõrvasi mõtlesin jah. Ainult natuke madalamaid
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Mandri kirjutas:Tere Jaan
Põhimõtteliselt selliseid kõrvasi mõtlesin jah. Ainult natuke madalamaid
https://www.upload.ee/image/3822317/jawa360_rest1.jpg
netist tuli selline pilt
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Leidsid kusagilt koha kust saab 15 sõrmega kolbe tellida?
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Need kõrvad on vist 99% rohkem või vähem puruks lõigatud. Kes pani kõrgema lenksu, kes lihtsalt suunatuled ja lülitile oli kohta vaja. Kui ma õigesti mäletan, siis nägin Mustamäel (või kuulub see mingi teise linnaosa alla?) Jawa poes terveid kõrvu. Hinda ei mäleta, aga kuna olin seal lihtsalt veerandit tundi parajaks tegemas ja kliente polnud, arutasime müüjaga läbi, et hinna poolest on vist isegi odavam katkise asja keevitamise-lihvimisega taastamine.
Kellelgi Unic-Moto mehel on olemas (vist 350/360) Jawa, mille läbisõit sisuliselt puudub (oli vist kas 50 või 500km ja tsikkel polnud kunagi registris olnud), ja mis on täies tehasekonditsioonis. Vähemalt 10 aastat tagasi oli olemas, loodan, et pole ära müüdud. Nägin seda 2002 Motorexil. Seesama Jawa peaks olema ka piltidel, näha on küll kehvasti. Tol korral klubi boksis istunud tegelane on mulle tuttav ja rääkisime seal pikalt sellest tsiklist. Ta ütles, et restauraatorid käivad selle Jawa pealt šnitti võtmas, et milline on selle tsikli tehasekonditsioon.
Ennast huvitavad vanad Jawad, kuigi pole aega olnud tegeleda. Isa ja onu ostsid Sinu omast veidi uuemad (paagi kroomplekkidega, väikse esiporikaga) mudelid omale 1972. aastal Moskvast poest ning Jawa paagil, tagasadulal ja pakiraamil olen ma koolieelikuna omajagu sõinud. Isegi Jawa sappa seotud piimakärus, mida isa kellelegi külamutile ära viima läks. Euroturvalisuse spetsialistide hirmuks jäin kõikidel sellistel sõitudel ellu ja terveks. Isa müüs oma tsikli paar aastat hiljem maha ja ostis sigulli, aga onu sõitis enda omaga kuskil 15 aastat. Siis jäi see ühe minuvanuse sugulase piinata ja viimased 10 aastat ootab see isa Jawa kaksikvend (või õde) mul kuuri all paremaid päevi. Äkki pensionipõlveks jõuan korda teha?
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 310
- Liitunud: 30 Aug 2004, 16:44
- Tsikkel: jawaha
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Kui päris originaaliks (must nr eesmärgiks), siis ära pulbervärviga küll tegelema hakka.
Kontaktivaba on sõitmiseks hästi toimiv. Endal pole ühtegi probleemi olnud. Pühapäeva relvale sätiks ikkagi originaal süsteemi. Seda uhkem on ju koju tagasi jõuda. +korvimehena saad ju kõiki kuluosi topelt kaasas vedada ka.
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Tjah, natuke hilja tegid selle teema ... vanade juppide kroomimise kallidus on Aasia riikidest pärit uustoodangu kehva kvaliteedi kõrval suhteline. Suures plaanis tuleb arvestada, et 1:1 sobivad külge ja on OK kvaliteediga ainult ehtsad Tšehhis tehtud kroomjupid. Türgi, India, Taiwani jne kroom, kõik plekkdetailid jms on enamjaolt saast, tõsi, müüakse neid tihti Tšehhi originaalide pähe. Vanade juppide kroomimise traagika pole tegelikult hind, vaid eeltöö kvaliteet (tuleb ise selgeks õppida, pole miski raketiteadus). Kõrvalmärkusena, mõne kasuliku uue kroomtüki (mutritega sumpad, veljed) oleksid ehk saanud ka nt minu käest.
Nn lennuk (tulekorpuse pealmine plekk) tasub kindlasti hankida originaal, mille tunneb ära selle järgi, et plekiserv on eest- ja tagantpoolt pikendustele ülemineku kohtades kumer, mitte terav.
Tsikkel ise on viimase otsa muldvalukarteriga masin (1967a tuli peale mootorit #076557 kokillvalu) ja seetõttu haruldasem, ühtlasi ka raskem taastada. Originaalsus on rattal tegelikult suht hea: olemas vanemat tüüpi kuldtriipudega veljed koos vanemate tüüpi rummudega (kroomkodarad!), vanemat tüüpi käivitusvänt (ei sobi täpselt uuemat tüüpi võlli nuutidele!), mootor, mida pole enne lahti kistud (lausa kulla hinnaga), terved vanemat tüüpi silindripead (raske hankida), valge plastkattega süütelukk jne. Kui suuremad valed osad (esiporikas jne) ja külge monteeritud mant kõrvale jätta, siis on valed tulelüli (nõuka toodang), gaasirutska (634), süütepoolid (peavad olema musta plastkattega). Lihtsalt teadmiseks.
Originaalsuse osas saad šnitti võtta siit: http://photo.qip.ru/users/mamontov/200640885/all/
Tegu on küll kahepoolesega, aga erinevused on enamjaolt ainult mootor, küljeplekid, gaasirutska, tagareflektori tugiplekk jms.
Hobitsiklil on elektrisüsteemi osas elektroonikale üleminek iseenesest küsitava väärtusega. Korralikult toimiva originaalsüsteemi lõplik puudus on mehaaniline relee, mille kontaktid ei pea püsivalt tuledega sõidu režiimil kõrgendatud koormusele vastu - tänapäeval on saadaval elektrooniline relee, mis selle jama kõrvaldab. Kinnitatakse originaal-relee asemele ja säilib alati tagasi asendamise võimalus. Piisava täpsusega süütehetk säilib kontaktide puhul u 3500 km, seega pühapäevamasina puhul terve hooaja. Vähemalt minul on Jawa süütehetke seadmine igakevadine rituaal, millest ei tahaks loobuda.
Muldvalukarteril on ülevoolukanalitest algavad õlikanalid halvasti töödeldud, need tasub 12mm läbimõõduga korralikult faasida. Muidu kipub eriti just väntvõlli keskmine laager kiiresti otsi andma ... kui väntvõll on keskelt pooleks, siis kindlasti ka õlikanali üleminekud labürinttihendite juures üle vaadata. Sama teema on välimiste vändalaagritega, simmer ei tohi õlikanali otsa kinni katta - vastasel juhul tuleb simmerile väljalõige teha. Eks kasulikke modifikatsioone ole hulgi, aga eelnimetatud olulisimad.
Võib suht julgelt väita, et 100% korrektselt taastatud vanema otsa 360 Eestis ei eksisteeri. Seega oleks võimalus esimene olla.
Odavate asenduslahenduste otsimine on algajate taastajate tüüpviga, millest tasub võimalikult kiiresti üle saada. Kulutatud summad ununevad hiljem sõidust mõnu tundes kiiresti, mil porno nagu pulbervärv, Aasia jupid või tegemata/üle lastud tööd jäävad alatiseks hinge kriipima. Rääkimata minusugustest kretiinidest, kes tikuvad kõige ebasobivamal hetkel ligi ja kukuvad ilkuma, et see ja too jupp pole originaal. Aga jah, naisi Jawaga ei saa, ainult vanamehi juttudega "mul oli ka kunagi selline". Edu!
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Vaatasin nüüd täna hommikul veel neid pilte. Võibolla väidan ma valesti, aga minu arust olid need sumpa otsa torud mingit sorti lisavarustus. Kuigi olin isa Jawa-aegadel veel päris pisike, mäletan, et mingil hetkel ilmusid sumpa otstesse mingid käbideks nimetatud torujupid, mis olid tagant otsast hoopiski kinnised ja tossuaugud olid pika reana toru allküljel. Enne lõppeski sumpa oma üldise aheneva korpusega ära. Mulle veel need käbid ei meeldinud, kuna suitsujuga polnud minu arvates enam efektne ja hääled polnud ka enam endised.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
jawam. kirjutas:Mandri kirjutas:Tere Jaan
Põhimõtteliselt selliseid kõrvasi mõtlesin jah. Ainult natuke madalamaidhttps://www.upload.ee/image/3822317/jawa360_rest1.jpg
netist tuli selline pilt
Jah, täpselt sellised need välja näevad.
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Raits66 kirjutas:Leidsid kusagilt koha kust saab 15 sõrmega kolbe tellida?
Kahjuks ei leidnud kohta kust saaks neid odavalt tellida. Kuid sain kloostrimetsast komplekti mõõduga 58.75, see oli ka neil hetkel ainuke mõõt ja sellesse mõõtu puurivad ka silindrid. Ei raatsinud hakata vahetama kepse, et saaks 16 sõrme panna
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
carvik kirjutas:Kui päris originaaliks (must nr eesmärgiks), siis ära pulbervärviga küll tegelema hakka.
Kontaktivaba on sõitmiseks hästi toimiv. Endal pole ühtegi probleemi olnud. Pühapäeva relvale sätiks ikkagi originaal süsteemi. Seda uhkem on ju koju tagasi jõuda. +korvimehena saad ju kõiki kuluosi topelt kaasas vedada ka.
Musta numbrimärki ma tõenäoliselt sellele tagaajama ei hakka. Oleks parem toorik siis võibolla tõesti Korviga saab küll palju asju kaasa vedada kuid ligipääs süütele ning selle sättimisele on ikka jama. Eks see kontaktsüüde jääb mul alles, võibolla tõesti panen mingi aeg tagasi
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Kroomimise koha pealt suhtlesin Urmas Teearuga (Mootorratta muuseumi omanik ja Unic Moto korraldaja) Tema soovitas uued kroomdetailid tellida aga käskis eemale hoida Türgi jne toodangust. Eks seal E-poes on ka juba kirjas Türgi asjade kohta et kroom on halva kvaliteediga ning mõõtmed valed jne Paak mis tellisin on taastatud Tsehhis. Eestis lasen kroomida käivitusvända ja piduripedaali.
Ühte velge oleks küll hädasti vaja, ehk saame kaubale.
Pean need õlituskanalid kõik üle vaatama, poleks selle peale tulnudki:)
Süüteseadmist ma enam nautida ei oska. Tehtud seda suht palju, naudiks pigem probleemideta sõitu. Aga kes teab äkki tahan mingi hetk tagasi vahetada ja see võimalus jääb.
Hea, et selle pulbervärvimise kohta tuleb negatiivset infot, saan selle siis maha tõmmata
Sumpade otsas olevad torud on tõesti lisavarustus, vana tuunimine, seda hiljem külge ei tule, samuti ei tule külge põlveplekke, neid valmistas tol ajal Montaaz, minuteada, võin ka eksida. Samuti jätan küljest ära tagumise pakiraami (selle küll taastan kuid külge panen vaid vajadusel)
Väga kasulikku infot juba saanud
Naisi sellga tõesti nii ei saa Kuigi osad juba broneerivad kohta korvis Naiste ligi tõmbamiseks peaks kuu jooksul üks natuke karmim ja 42 aastat noorem isend saabuma
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
on üks jawa esiporikas pakkuda, kui see on see lai, mis vaja. alt otsast on katki natuke. tee omapoolne pakkumine 55564150
Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 155
- Liitunud: 20 Apr 2007, 12:45
- Tsikkel: Jawa 350, Hayabusa, Diavel
- Asukoht: Tallinn
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Väärt teema! Endalgi üks 72 aasta 350cc isend kuuri all ootamas, kui vaid leiaks restaureerimiseks vaba raha, aega, kohta. Eks kord aastas proovin ta ikka käima panna, et mootor kinni ei roostetaks.
Riga 13 > Riga Delta > Jawa 360/350 (1972) > Honda VTR1000F Firestorm (1998) > Suzuki GSX1300R Hayabusa (2010) > Ducati Diavel (2017)
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Räägi sellest kontaktivaba süütest veits rohkem. Mul oleks ka üks idee, tahaks sellist asja paigaldada K-750 peale
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
K-750 jaoks on pakutud ju eraldi kontaktivabu süüteid? http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=3412
A.
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Siin komentaaris kuskil tehti maha pulbervärvi, mis need argumendid on selle vastu? Jah kui taastamine käib 99% originaali lähedusse siis on selge et pulbervärv rikub autentsust. Kuid pulbervärv oma omadustelt, kvaliteedi, odavuselt konkurentsitult parim mu meelest! Kui ei jahi mingeid eri super duper pärla või 3D effekti.
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Keti esimene hammakas on korviga versioonil hamba või paari võrra väiksem tehasest kui sooloversioonil, mul oli sooloka hammikas ja jõudu jäi väheks. Vastu tuult tuli kolmas käik sisse panna. Sellele tasub tähelepanu pöörata. Nostalgiapisar. Mul oli ka sihuke korvikas 1984...1987. Esimene päris motikas.
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
See süüde mis peale läheb on iseenesest selline : http://jawamarkt.cz/en/electric-2-2/ele ... top-price-
Kahjuks selle sobivust K-750 le ei oska kommenteerida. See mis kasutaja Aspelund välja tõi tundub ka midagi sellelaadset olevat ja kõvasti soodsam.
Jah eks see üles putitamine üks rahasurm on ja ega see raha sealt tagasi tule aga mis teha.
Ratas on uuena ostetud koos korviga ning peal on 16 hambaga esimene ketiratas. Soolole on vist 18 hammast. Küljes on ka lenksu vibratsioonileevendi, pidavat olema hea asi kui korv küljes. Kuigi ei ole selle tööpõhimõttele veel pihta saanud. Samuti on toodud lisaõlitus mootorist kiige võllile/puksidele. Korviga sõites pidi muidu puksid ära sööma:)
Ise ei ole pulbervärviga kokku puutunud, ei pidanud jääma täitsa sile. Palju on kiidetud selle vastupidavust
See on õige porilaud. Räägi mis vigastused tal seal on... kas piisab haamrist, lihvimisest või tahab keevitamist.
Täna ei jõudnud masina kallale vaid tuli teha liivapritsikappi. Ja seegi tahab ühte päeva tööd veel. Asjad võtavad aega :S Puhkus varsti läbi ja siis tuleb õhtud ja NV sinna loovutada.
Väike pilt pooleli olevast kapist
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Aspelund kirjutas:K-750 jaoks on pakutud ju eraldi kontaktivabu süüteid? http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=3412
A.
K750-le paigaldatav kontaktivaba süüde... jääb mõõtudelt suureks minu mägikale
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Esihargi vibraleevendi on jah esiprillide all ja need on tavalised friktsioonkettad, mis ei olnud mäletamist mööda isegi reguleeritavad mitte. Aga leevendi aitab, ilma selleta kipub vänderdama asi.
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Jah, need türgi summutid päriselt ei klapi, st peale saab, aga jamamist on. Mul on 1966. aasta Jawa 360/350. Taastatud, mitteoriginaal on nimetatud türgi summutid (vanad olid katki, leegitorud originaal), relee (sai see uuema apastraadi oma, kuna vana läks õhtale veel mu onu käes) ja generaatori staator (sai millalgi pandud see uuema mudeli 75 vatine, aga vana on ka alles ja peaks ka korras olema). Tagaamordid on ka need musta kattega, mitte kroom-värv, nagu algsed olid. Muu on nagu algul oli.
Mina ei paneks elektronsüüdet. Jawa originaalne süüde on mu meelest piisavalt töökindel ja selle paikasättimine imelihtne isegi tee peal, kui vaja peaks olema (aga selle ratta ca 110 000 läbisõidukilomeetri juures pole seda veel vaja läinud).
Silm puhkab selle valge süütelukukatte peal. Neid on alles päris vähe. Nagu ka õigeid silindripäid.
Kui saad, taasta originaalsed plekid, need on täiesti keevitatavad. Mootori sees muidugi vaheta välja kõik, mis ei ole metallist.
Edu!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
eerikkarts kirjutas:Siin komentaaris kuskil tehti maha pulbervärvi, mis need argumendid on selle vastu? Jah kui taastamine käib 99% originaali lähedusse siis on selge et pulbervärv rikub autentsust. Kuid pulbervärv oma omadustelt, kvaliteedi, odavuselt konkurentsitult parim mu meelest! Kui ei jahi mingeid eri super duper pärla või 3D effekti.
Ei puutu küll siia teemasse,aga teemaalgatajal oli ka sel teemal mõtteid.
Pulber värvide kõige halvem omadus on see,et värvikiht on poorne ehk niiskust läbilaskev.Mõeldud on see ikka eelkõige sisetingimustes kasutatavate asjade katmiseks.Ei kaitse metalli piisavalt ja see võib roostetama hakata.Eriti veel,kui värvitud asi ka välis temperatuuri juures asub ja vihma näiteks saab.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Kunagi sai omal üks Ural kogu täiega pulbrist läbi lastud. Oli selline pikaks keevitatud choperdis "Long-Story". Ei tekkinud 3 aastaga phtki roosteplekki, seisis kogu aja õues. Lisaks metallik-punasele pulbrile sai peale ka miskine ultrakõva pulberlakk.
Ausaltõeldes ei teinud vahet tavavärviga kui ei teadnud.
Kahju et ühtki pilti pole säilinud.
Kõvemad Jõgevatrefitajad ehk mäletavad, kuidas üks günekoloogitool oli kaks aastat Kuremaal ilma vasaku silindripeata. (mõlemal korral küll eri põhjusel)
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
On näha, et uus süütemäng teeb enamusule pahameelt Lugu nii, et tellitud see on, eks ma ära proovin ta ka. Vana mängu taastan ka ära, saab alati ringi vahetada Ega seal süüte seadmisel midagi rasket tõesti ei ole, selle koha pealt ei vaidle.
Pulbervärvi soovitas mulle üks sõber, kuid otsustasin siit üle uurida, et kes sellest mida arvab. Praegu tundub, et poolt ja vastu olevaid on enamvähem pooleks:P
Plekke ma ümber ei vaheta vaid kõik jäävad originaalid. Varsti lasen asjad liivapritsist läbi ja eks siis näeb mis nägu nad on. Üks küljekarp tahab haamrit aga muu enamuselt täitsa okei (esmapilgul)
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Vinge.
Oli ka minul selline kunagi, kui noor poiss olin. Siiani on jube kahju, et maha müüsin.
Tegelikult on paar kere ja pleki kosu siiani kuuris olemas. Kui miski tükk puudu, siis võin üle vaadata. Äkki leiab.
Seoses Jawa 350/360-ega meenuab alati, kuidas katsetasin oma forseeritud masina tippkiirust ja ajasin spido kella "osuti" nurga taha...sellel hetkel jooksis paraku aga tagaratta puks laiali ja lõpptulemuseks oli 52m musta jutti, ning kärnas tagumik ja selg.
Sellest tulenevalt ongi paar raami ja plekki juppe siiani alles.
Edu!
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
XL1000 kirjutas:eerikkarts kirjutas:Siin komentaaris kuskil tehti maha pulbervärvi, mis need argumendid on selle vastu? Jah kui taastamine käib 99% originaali lähedusse siis on selge et pulbervärv rikub autentsust. Kuid pulbervärv oma omadustelt, kvaliteedi, odavuselt konkurentsitult parim mu meelest! Kui ei jahi mingeid eri super duper pärla või 3D effekti.
Ei puutu küll siia teemasse,aga teemaalgatajal oli ka sel teemal mõtteid.
Pulber värvide kõige halvem omadus on see,et värvikiht on poorne ehk niiskust läbilaskev.Mõeldud on see ikka eelkõige sisetingimustes kasutatavate asjade katmiseks.Ei kaitse metalli piisavalt ja see võib roostetama hakata.Eriti veel,kui värvitud asi ka välis temperatuuri juures asub ja vihma näiteks saab.
No see on nüüd küll täielik jura! Pulber värvi kate on on kordades ühtlasem ja tänu staatikale poeb igasse prakku seal kus vedel värvi sisse puhuda on raske ja sealjuures säilitada ühtlane kiht. Pind küll rohkem poorne pole kui tava värv. Ma usaldan ennem pulbrit kui eesmärk on detaili korosiooni kindlus!
Olen tsikli raame värvinud pulbriga ja ainult sellega ka lasen teha, tänu lihtsusele, kiirusele ja odavusele, ükski raam pole roostetama hakkanud.
Aga veelkord kui eesmärk on autentsus ja musta numbri saamine, siis pulberv keerab selle numbri saamise metsa
Ja kui olulisest pulbervärvi miinusest rääkida, siis kaetakse enamasti metalli, ja pahteldatud parandatud või eelvärvitud detaile korralikult ja kvaliteetselt katta on raske
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Kunagi arvasin mina ka sellest pulbrist nii nagu Eerik,aga see tehti mulle selgeks ühe garantii asjaga seoses.Vaieldes nendega uurisin ka ise asja lähemalt.Lakitud on kindlasti parem,aga paljas värv ei ole hea kohe kindlasti.Lasin värvida 5 veoka haagist ja hiljem oli sama teema ka kahe metall uksega.Mõlemad tegijad(ei olnud isegi samast ettevõttest)väitsid sarnast teooriat ,kui rooste läbi tulema hakkas.Olen ka ise kunagi automaaler olnud, isegi koolis selleks õppinud,ning sain nende jutust aru.Lõpuks pidin tunnistama olin nedega nõus,ning sain kinnituse,et mina olin neis asjus rumal.Ma ise tahtsin nimelt pulbervärvitut,see oli ka odavam muidugi.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.