Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Lappamine on viimane lihv peale lõikamist, nö kirss tordile ja tehakse kätega ja üsna hellalt ja kindlasti mitte 1h per klapp maks paar kolm minti. Ma olen pea tööde juures olnud ja kuulnud meisti komentaare. ´Korralikult lõigatud pesa ja uus klapp isegi ei vaja lappamistki. Ja kuulnud jutte kuidas tuuakse päid mis on ärarikutud vale lappamisega, sealjuures ka minu pea ja klapid oli rikutud ühes toredas töökojas kas Jaak Kuul'i või tema poja poolt... veel positsioneerivad ennast kogenud võistlustehnika meistriteks.
Aga see selleks, järgmine kord targem ja lähened teemale mitte esteetilisest küljest vaid tehnilisest Ma olen sama moodi mootori laiali kiskunud sest ostsin põrsast kotis (mootor ebayst) ja päris hea kogemus. Kulunud raha oli heaks koolitusrahaks ja korras tehnika preemiaks
Pikki muretuid kilomeetreid!
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Postitusi: 19
- Liitunud: 31 Mai 2012, 12:14
- Tsikkel: motikas
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 1 kord
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Tere jälle, kuna parasjagu üks töö just pooleli siis tegin pildi osaliselt lihvitud töötanud klapist, pildilt peaks olema nähtav klapi tööpinnal rant, algul silmaga vaadates on klapp igati OK ja nagu ei oleks mõtet lihvpinki panna, vot sedapsi.
Mootorrataste ja ATV-de remont ja hooldus, klapitööd.
Turba 5 Pärnu 51 654 81
http://silindripea.ee/
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Kesistes oludes ,aga korralikult tehtud.See ongi peamine.Ma ei ole kunagi ühtegi mootorit lahti võtnud,enne kui see on väljast täiesti puhas ja ka pärast kõik osad eraldi puhtaks tehtud.Neid on mul olnud punnvõrrist väga suurte mootoriteni,seal hulgas ka võidusõidu mootoreid.
Mis puutub silindritesse-rongastesse,siis ilmselt uued rõngad(kui õigesti paigaldatud)on ikka perem kui vanad.Kolvid jäid ju vanad ja kui nad seal silindrites väga ei loperdanud,siis ei tohiks midagi hullu olla.Rõngad võivad vajada veidi aega sissetöötamiseks,juhul kui silinder ellipsis,aga mingi aja pärast on ilmselt ikkagi paremad kui vanad.Ära siis ehmata suitsemise üle algul kui käima saad.
Klappide lihvimine ei võta kindlasti 5hj ära, võrreldes hõredate klappidega.Pigem annab paarkümmend juurde.Muidugi on pesade sooveldamine ja uute klappide panemine efektiivsem,aga seda vahet ei pruugi tänaval sõites tajuda.Ise lihvimine on ka kõvasti soodsam.
Ma kujutan ette,et tegelikult on see remont sul ilmselt väga mõistliku eelarvega,arvestades tööde mahtu,sest sa teed seda ise.Ja mitte keegi, ei tee seda sulle, mitte kuskil sellise sellise pühendumusega ja kõiki pisiasju puhastades.Seda tehakse ainult siis, kui sa seda eraldi tellid ja maksad selle eest ennast vigaseks.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Vot ei nõustu!
On asju mida ise tehes välja ei tule ja mõned tööd tuleb teadja meestel lasta teha.
Pealegi pole see kaane töö midagi nii meeletult kallis. See küll oli 4a tagasi 2sil 10-klapi kaanetöö maksis 1900eek, täna vast kallim, kuid kogu taustal pole see märkimisväärne arvestades tulemust ja läbitehtud tööde hulk
Lõppkokkuvõttes teed ju endale.
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Kaupmees
- Postitusi: 90
- Liitunud: 08 Apr 2010, 18:01
- Asukoht: pirita tee 20 P-hoone Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Kirjutaks ka mõned mõned tähelepanekud. Kõige pealt härra Tuono suureks kurvastuseks tuleb nentida, et antud ratas oli müügihetkel meil komisjoni müügis ja mingisugust garantiid ei omanud. Enne müüki sai rattal surved ära mõõdetud, ja need olid väga head. 12 ringis, manuaal andis vist et 10 on veel ok... Sellest võiks järeldada, et kevadel olid klapid, kolvid ja silinder heas sesukorras.
Teema algatajale soovitaks enne seibide tellimist siiski konsulteerida oma ala spetsialistidega(kasutaja jürmelo näiteks ). Võib juhtuda et ta teeb sul pea korda sarnase summaga, mis kulub uute seibide tellimiseks. Vastasel juhul võib juhtuda, et tellid seibid, paned mootori kokku ja selgub, et klapid lasevad ikkagi läbi. Siis pea maha, klapid tegemisse ja jälle uued seibid...
Aga muidu edu tegemistes...
PIRELLI ja MITAS rehvid.
http://www.motard.ee/
Pirita tee 20 Tallinn
+372 55967775
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
eerikkarts kirjutas:sealjuures ka minu pea ja klapid oli rikutud ühes toredas töökojas kas Jaak Kuul'i või tema poja poolt... veel positsioneerivad ennast kogenud võistlustehnika meistriteks.
Igati tore mees ju olen kuulnud ta töödest tegemistest liiga palju ja tööle antav garantii kuni tagatuled veel paistavad
-
Teema algataja - Postitusi: 86
- Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
- Tsikkel: xjr 1300
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Suht viimased jupid said täna tellitud mootori jaoks.
Mõned o-ring tihendid veel õlipumba ja radika jaoks.
Klapiseibid.
NGK küünalde piibud.
Ja klapiseibide paigaldamise tööriist (mis on lihtne metall kärakas ja maksab mingi 50 usd )
Nüüd ootan nende saabumist. Vahepeal peaks radika ära puhastama ja radika torud ära värvima.
Vahepalaks hakkas mind jubedalt huvitama see klappide töötluse arutelu. Saan aru, et enamus mehi siin pooldab masintöötlust lappamisele. Võib-olla see on common sense mida mul puudu on aga kas on ka mingeid uurimistöid või empiirilisi katseid tehtud võrreldes mõlemat protsessi. Ise otsides leidsin ainult inimeste personaalseid arvamusi mis jäid samasse stiili nagu siin foorumis esitatud arvamused ja neid jagus mõlemasse leeri. Ei taha küll kellegi teadmisi kahtluse alla seada aga mulle ei piisa lihtsalt kellegi sõnadest, et üht või teistpidi on parem. Kui on parem siis peaks see ka mingisuguste testidega tõestatav olema. Kas siis tõesti düno väljavõtetega või mingisuguste flow testidega vms.
Igal juhul oleks huvitatud teooria lugemisest, kui kellegil on mingi hea link pakkuda.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
eerikkarts kirjutas:Vot ei nõustu!
On asju mida ise tehes välja ei tule ja mõned tööd tuleb teadja meestel lasta teha.
Pealegi pole see kaane töö midagi nii meeletult kallis. See küll oli 4a tagasi 2sil 10-klapi kaanetöö maksis 1900eek, täna vast kallim, kuid kogu taustal pole see märkimisväärne arvestades tulemust ja läbitehtud tööde hulk
Lõppkokkuvõttes teed ju endale.
Ega ei peagi nõustuma,aga lihtsalt huvi pärast küsiks,et mida sellel sinu kaanel selle 1900eeku eest ära tehti.Tol ajal oli keskmine töökojale makstav töötunni hind oli vist umbes 300 eeku.Kui teemaalgataja nüüd saab silindrites surved korda, kolvirõngad sisse sõidetud ja see kestab tal mõned aastad muretuid kilomeetreid,siis tal ju see raha nagu maast leitud ja kogemus töötegemisest veel boonuseks.20-30 aastat tagasi ei olnud klappide sooveldamise vahendeid isegi kõigil võidusõiduga tegelejatel,aga ei jäänud sellepärast küll ükski sõit sõitmata ja mootor kokku panematta.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Spoiler
keegimuu kirjutas:Suht viimased jupid said täna tellitud mootori jaoks.
Mõned o-ring tihendid veel õlipumba ja radika jaoks.
Klapiseibid.
NGK küünalde piibud.
Ja klapiseibide paigaldamise tööriist (mis on lihtne metall kärakas ja maksab mingi 50 usd )Nüüd ootan nende saabumist. Vahepeal peaks radika ära puhastama ja radika torud ära värvima.
Vahepalaks hakkas mind jubedalt huvitama see klappide töötluse arutelu. Saan aru, et enamus mehi siin pooldab masintöötlust lappamisele. Võib-olla see on common sense mida mul puudu on aga kas on ka mingeid uurimistöid või empiirilisi katseid tehtud võrreldes mõlemat protsessi. Ise otsides leidsin ainult inimeste personaalseid arvamusi mis jäid samasse stiili nagu siin foorumis esitatud arvamused ja neid jagus mõlemasse leeri. Ei taha küll kellegi teadmisi kahtluse alla seada aga mulle ei piisa lihtsalt kellegi sõnadest, et üht või teistpidi on parem. Kui on parem siis peaks see ka mingisuguste testidega tõestatav olema. Kas siis tõesti düno väljavõtetega või mingisuguste flow testidega vms.
Igal juhul oleks huvitatud teooria lugemisest, kui kellegil on mingi hea link pakkuda.
Tere.
Kaasaaegseid klappe ei soveldata selle pärast, et sellega rikub nende pinnatöötluse. Pinnatöötlus on seal aga väga õhuke (nt.leekkarastus, mingi pinnakate titaanklappidel). Siis kui see kõva pind otsa saab on järele jäänud pehmem materjal ja klapi kulumine on palju intensiivsem. Siis on tegemist vanakooli klappidega, mida iga 20k km järel tuli uuesti teha. Klapi vahed kaovad kiirelt ära, lõpuks jäävad lahti ja põlevad ära.
Seega lihtne jutt lühidalt - lase klapipesade kuju õigeks lõigata ja paigalda uued klapid, ei ole mingeid probleeme pidamisega. Nii lihtne ongi. Mingit soveldamist ei ole enam vaja, sest kaasaaegsed töötlemismeetodid tagavad piisava täpsuse.
Nukaketist. Nukkvõlli kett on mootori ideaalse toimivuse kohalt väga tähtis detail, sest keti kuludes nihkuvad ka gaasijaotusfaasid paigast. Ma vahetaks keti juba siis ära, kui märke enam ideaalselt paika ei saa. See tähendab jääb silma järgi juba veidi paigast ära. TDMi 70k sõitnud nukvõlli kett oli näiteks pool hammast mööda.
-
Teema algataja - Postitusi: 86
- Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
- Tsikkel: xjr 1300
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
davidsoniharald kirjutas:keegimuu kirjutas:Suht viimased jupid said täna tellitud mootori jaoks.
Mõned o-ring tihendid veel õlipumba ja radika jaoks.
Klapiseibid.
NGK küünalde piibud.
Ja klapiseibide paigaldamise tööriist (mis on lihtne metall kärakas ja maksab mingi 50 usd )Nüüd ootan nende saabumist. Vahepeal peaks radika ära puhastama ja radika torud ära värvima.
Vahepalaks hakkas mind jubedalt huvitama see klappide töötluse arutelu. Saan aru, et enamus mehi siin pooldab masintöötlust lappamisele. Võib-olla see on common sense mida mul puudu on aga kas on ka mingeid uurimistöid või empiirilisi katseid tehtud võrreldes mõlemat protsessi. Ise otsides leidsin ainult inimeste personaalseid arvamusi mis jäid samasse stiili nagu siin foorumis esitatud arvamused ja neid jagus mõlemasse leeri. Ei taha küll kellegi teadmisi kahtluse alla seada aga mulle ei piisa lihtsalt kellegi sõnadest, et üht või teistpidi on parem. Kui on parem siis peaks see ka mingisuguste testidega tõestatav olema. Kas siis tõesti düno väljavõtetega või mingisuguste flow testidega vms.
Igal juhul oleks huvitatud teooria lugemisest, kui kellegil on mingi hea link pakkuda.
Tere.
Kaasaaegseid klappe ei soveldata selle pärast, et sellega rikub nende pinnatöötluse. Pinnatöötlus on seal aga väga õhuke (nt.leekkarastus, mingi pinnakate titaanklappidel). Siis kui see kõva pind otsa saab on järele jäänud pehmem materjal ja klapi kulumine on palju intensiivsem. Siis on tegemist vanakooli klappidega, mida iga 20k km järel tuli uuesti teha. Klapi vahed kaovad kiirelt ära, lõpuks jäävad lahti ja põlevad ära.
Seega lihtne jutt lühidalt - lase klapipesade kuju õigeks lõigata ja paigalda uued klapid, ei ole mingeid probleeme pidamisega. Nii lihtne ongi. Mingit soveldamist ei ole enam vaja, sest kaasaaegsed töötlemismeetodid tagavad piisava täpsuse.
Nukaketist. Nukkvõlli kett on mootori ideaalse toimivuse kohalt väga tähtis detail, sest keti kuludes nihkuvad ka gaasijaotusfaasid paigast. Ma vahetaks keti juba siis ära, kui märke enam ideaalselt paika ei saa. See tähendab jääb silma järgi juba veidi paigast ära. TDMi 70k sõitnud nukvõlli kett oli näiteks pool hammast mööda.
Masintöötlus seda pinnatöötlust ei kahjusta?
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Töödeldakse ainult klapi pesa, klappi ennast ei puuduta üldse. Kui on klapp kulunud, siis viskad prügikasti ja võtad karbist uue.
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Üldiselt püüan ususõdadesse mitte sekkuda, aga kaaskannatajana (kah XJR1300 omanik) oleks teemaalgatajale soe soovitus vähem möla uskuda ja rohkem XJR manuaali lugeda - seal on üheselt kirjas, millal valve&seat "grinding" ja millal "lapping".
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
XL1000 kirjutas:eerikkarts kirjutas:Vot ei nõustu!
On asju mida ise tehes välja ei tule ja mõned tööd tuleb teadja meestel lasta teha.
Pealegi pole see kaane töö midagi nii meeletult kallis. See küll oli 4a tagasi 2sil 10-klapi kaanetöö maksis 1900eek, täna vast kallim, kuid kogu taustal pole see märkimisväärne arvestades tulemust ja läbitehtud tööde hulk
Lõppkokkuvõttes teed ju endale.Ega ei peagi nõustuma,aga lihtsalt huvi pärast küsiks,et mida sellel sinu kaanel selle 1900eeku eest ära tehti.Tol ajal oli keskmine töökojale makstav töötunni hind oli vist umbes 300 eeku.Kui teemaalgataja nüüd saab silindrites surved korda, kolvirõngad sisse sõidetud ja see kestab tal mõned aastad muretuid kilomeetreid,siis tal ju see raha nagu maast leitud ja kogemus töötegemisest veel boonuseks.20-30 aastat tagasi ei olnud klappide sooveldamise vahendeid isegi kõigil võidusõiduga tegelejatel,aga ei jäänud sellepärast küll ükski sõit sõitmata ja mootor kokku panematta.
per klapp oli 150EEK, mootoris 10klappi. Lõigati kõik klapi pesad pandi asi kokku. Kuna klapipesa lõikamisega klapp kukkus sügavamale, et distants seibide sobitamisega ei oleks probleeme töödeldati pisut klapi otsa kah. Klapi otsapinnalt võieti mõni kümnendik mm. Nad oleksid klapi vahed ka paika ajanud lihvides seibid sobivaks, kuid mul ei olnud nukkvõlle jms kaasa antud.
+400EEK'u eest puhastati pea täielikult, klaaskuul pritsiga vms värviti üle ja lihviti pind üle
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
keegimuu kirjutas:Suht viimased jupid said täna tellitud mootori jaoks.
Ja klapiseibide paigaldamise tööriist (mis on lihtne metall kärakas ja maksab mingi 50 usd )
Nüüd ootan nende saabumist. Vahepeal peaks radika ära puhastama ja radika torud ära värvima.
Kui kellelgi järgmisel vaja läheb, siis meil on Yamaha klapipaigaldusvahend letis seismas - hinnaks 11,50 eur. (On jah lihtne metallkärakas kahe kruviga komplektis)
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Olen Eerikuga nõus juhul,kui pesad põlenud ja uued klapid plaanis niikui nii panna,loomulikult tuleb siis pesad õigeks lõigata.Kui aga pole uusi klappe ja pesad pole ka põlenud,siis mina küll aru ei saa,miks ei või neid üle käia.Halvemaks ju midagi ei muutu.Inimene teeb tegelikult oma võimete piires ja saab kindlasti parema tulemuse,kui oli.Loomulikult see ei kesta sadattuhandet kilomeetrit,aga kolm-neli hooaega muretult.See osade vahetamine on tänapäeval väga hullult levima hakanud.Selline sõna nagu remont jääb järjest kaugemasse minevikku,kuigi paljud mehaanilised asjad on ka tänapäeval väga hästi remonditavad.
P.S Kui juba mootor lahti laseks mina ka nukaketi vahetusse,kui see just väga heas korras pole.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
XL1000 kirjutas:Olen Eerikuga nõus juhul,kui pesad põlenud ja uued klapid plaanis niikui nii panna,loomulikult tuleb siis pesad õigeks lõigata.Kui aga pole uusi klappe ja pesad pole ka põlenud,siis mina küll aru ei saa,miks ei või neid üle käia.Halvemaks ju midagi ei muutu.Inimene teeb tegelikult oma võimete piires ja saab kindlasti parema tulemuse,kui oli.Loomulikult see ei kesta sadattuhandet kilomeetrit,aga kolm-neli hooaega muretult.See osade vahetamine on tänapäeval väga hullult levima hakanud.Selline sõna nagu remont jääb järjest kaugemasse minevikku,kuigi paljud mehaanilised asjad on ka tänapäeval väga hästi remonditavad.
P.S Kui juba mootor lahti laseks mina ka nukaketi vahetusse,kui see just väga heas korras pole.
Vot mul on jälle raske mõista seda poolikut tegemist. Võtad mootori laiali, soveldad klappe, paned hunniku uusi tihendeid, ja seda kõike selleks, et paari hooaja pärast jälle kõike otsast alata. Siis peab jälle uued tihendid ostma, aega kulutama jne.
Osasid vahetatakse selle pärast, et taastada neid esialgsele kujule on sisuliselt võimatu. Remont võiks siiski tähedada millegi esilagsele kujule taastamist. Mosse klappidega saab seda teha suht lihtsalt aga kaasaaegsed klapid ja üldse paljud mootori osad on üsna keeruline inseneriteadus. Võid ju proovida aga tulemuseks ongi "Mosse"mootor, millel tuli 20k km tagant klappe teha.
-
Teema algataja - Postitusi: 86
- Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
- Tsikkel: xjr 1300
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Sain täna jupid kätte. Sai klapivahed uuesti üle mõõdetud ja uued seibid paigaldatud. Nüüd kõik toleratsides.
Panin uued piibud ka peale.
Klapikambri kaas ka nüüd peal ja mootor hakkab mootori moodi välja nägema vaikselt.
Sisselaskekummid (see sõna kõlab väga valesti) paigaldatud.
Airbox sai kokku monteeritud ja peale pandud.
Starter ja genekas ka küljes.
Seibide vahetamine oli suht nikerdamine aga mitte nii hull kui ootasin. Õige tööriistaga läks täitsa nobedalt. Mitmekordne ülekontrollimine võttis aega.
Klapikambri kaane tihend oli ka selline, et saan täitsa aru miks siin varem postitanud kaaskannatajal see paigaldamisel kortsu läks. Väga ettevaatlikult ja väikeste sammudega oli see vaja ilusti soonde ajada ja vaadata, et kuskil vahele ei jääks.
Järgmiseks on siis karpad, radikas, leegitorud, kollektor ja sumpad.
Vaja veel väljalaske süsteemi jaoks tihendid otsida.
Radikas on ka veel hetkel laiali. Otsustasin radika voolikud puhtaks nühkida ja üle värvida ja radika enda ka ära pesta. Nägi kole armetu välja teine.
Kas kellegil on mingeid soovituse keti osas? Või on kellegil mõtteid miks mul eelmisel aastal tutikas kett kolme kuudki vastu ei pidanud. Võib olla, et tegu oli ebakvaliteetse ketiga?
Ketti pingutasin enda arvates küll manuali järgi aga iga korraga see tundus järjest rohkem veniat.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Osta uus kett suurema tugevusvaruga ,kui ette nähtud.Kas eelmine oli ikka õige tugevusega?Mul sõbral Honda X11,mis ka võimsa mootoriga ja väändega,aga tal kett ikka mõned hooajad ja ühe pikema reisi pidanud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Mina soovitaks EK ZVX-2 ketti, kui seda veel müüakse kuskil. Omal oli see Sv1000 all ja ei pidanud päris pika aja jooksul kordagi pingutama.
-
Teema algataja - Postitusi: 86
- Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
- Tsikkel: xjr 1300
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Pilt just suurem asi pole aga mingi aimu saab.
Vahepeal sai rohkem juppe külge monteeritud.
Kett sai peale
Tagumine plast sai külge
Esituli
Gaasi ja toore trossid
Eile paigaldasin õlifiltri, vana õhufiltri ja õli sisse. Ajasin tühjalt ringi ka mootorit, et kontrollida kas õlipumba võtab järele. Tase hakkas ilusti langema seega eeldan, et selle asjaga on korras. Midagi kahtlast silma/kõrva ei hakanud.
Ära peaks veel tulema uus õhufilter ja kollektoritihendid. Nendega oli mingi ikaldus tellimisel ja ei teagi päris täpselt kunas asjad kätte saab. Põhimõtteliselt polegi peale nende jubinate väga midagi jäänud. Õnneks tuli lumi maha nagu tellitud seega süda väga verd ei tilgu, et sõita ei saa :d
Tahaks veel trossid ära õlitada ja siis saab juba paagi peale visata ja siis hakkabki projekt lõpule jõudma. Peale seda tuleks veel väike sissesõit teha uutele rõngastele ja õli ära vahetada.
-
Teema algataja - Postitusi: 86
- Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
- Tsikkel: xjr 1300
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Mis vahepeal siis uut.
Lasin esimesed amordid ära lappida.
Panin väljalaske süsteemi kokku.
Paak peale.
Eelmine reede oli käivitus. Paras tsirkus oli, kuna aku oli tühi ja traatidega auto pealt ka nagu kohe järgi ei võtnud. Lõpus sai käima lükatud neljanda käiguga. Alguses tegi suhteliselt koledat häält, mis aga sõites paremaks läks kuigi mingi noot ikkagi jäi mis mulle ei meeldinud. Samuti ka kerge kõhklus mootoris kui pöörded olid konstantselt 2500 - 3500 pöörde vahel. Samas kiirendus tundus korras ja mingit väga hullu heli ka mootor ei teinud.
Kerge värin ja paranoia oli endal ka sees sõites. Kõrv ja tagumik proovisid iga väiksemat muutust ja erisust tunnetada
Vahepal siis sai ka avastatud miks uus kett eelmine hooaeg nii kiirelt otsad andis. Tagumine alumine mootorikinnitus oli põhimõtteliselt pooleks. Ma ei tea kas see oli juba ostes nii või minu käes kuidagi selliseks muutunud. Ise kahtlustaks, et ostses, sest mootoril on kukkumisjälgi puruks ribide näol silindril. Tagantjärgi mõeldes tundub kõik loogiline. Kuna kinnitus asus täpselt esihammaka taga siis jõudu rakendades kiskus koguaeg mootorit viltu mis lõpuks ka siis keti sodiks väänas. Tegi ta mul uue ketiga samuti kahtlasi hääli rutskat väänates. Ragises koledasti ja tunne oli nagu viskaks ketti hammaste peale. Pärast kinnituse vahetamist seda enam ei esine ja ülekanne on kõvasti sujuvam.
Karpadel sai segu tuunitud natuke ja vajab veel tuunimist. Segu sai vist liiga rikas. Plödiseb natuke liialt palju tühikäigul.
Mootori kahtlane noot ja tõenäoliselt ka madalamatel pööretel kahtlane käitumine tulenes ühe silindri väljalaske tihendi purunemises paigalduse ajal. Selle sain täna vahetatud. Plaanis on järgi proovida kas sõiduomadused paranesid. Heli läks igaljuhul korda.
Praeguseks olen muidu juba 110km maha sõitnud ja olen rahul. Uus õli sai ka sisse pandud, et kolvirõngaste ja muude jubinate sissesõitmisel tekkivast materjalist ja muust reostustest mis ehitamisel võis mootorisse sattuda võimalikult palju lahti saada.
Igastahes minu projekt on suht läbi ja loodetavast kohtab läbi suve mind Eesti ja välismaa teedel kui kõik ilusti vastu peab.
Meeldivat hooaega ja tänud kriitika ja nõuannete eest ka kõigile kes viitsisid seda anda.
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a
Suur töö tehtud. Rõõm kuulda, et ratas lippab nii nagu peab. Kilomeetreid!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.