Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

Siin saab olema järjejutt sellest, kuidas ma läbi talve antud isendi kallal olen askeldanud/askeldan.
Pilt
(kahjuks pole kohe paremast vaatest pilti võtta)

2013 aasta märtsis sai see ostetud. Ennem kui load olemas olid. Seega on see kõige esimene ratas. Okei tiinekana sai ka mingite nõukaaegsete võrridega ringi sõidetud aga see selleks.
Tsikli soetamise idee oli mingil määral ammu olemas aga ühel pimedal märtsi õhtul sai surfitud auto24's jälle tsikleid ja sai otsustatud, et kui nüüd seda ära ei tee siis ei juhtu see kunagi. Tsikli ostmist enne lubade olemasolu õigustasin endale sellega, et kui tsikkel olemas küll siis leian motti load ka ära teha. Nädal hiljem oligi antud isend mul garaazis. Kohale toimetamine oli paras tsirkus. Kesklinnas suurte lumevallide vahel veoautoga manööverdati garaazi sissesõidu ette. Kuna sissesõit oli jäätunud sai sealt sõbraga kahekesi koos tsikliga alla uisutatud. Pärast seda ootasin kannatamatult lume sulamist.

Ostuga läks nii nagu ikka läheb asjadega mida esimest korda tehakse. Esmasel vaatlusel tundus põrsas kotis täitsa kobe olevat. Oli näha mõnigaseid kukkumise jälgi aga üldiselt tundus konditsioon aksepteeritav sellise vanusega ratta kohta.
Mingi aeg ringi sõites hakkasid aga vead selguma.
Sidur libises väga hullusti.
Heeblid olid läbi.
Õli lekkis kolmest erinevast kohast.
Gaasitrossid olid läbi.
Karpa küljest tulev vaakumtoru oli lahendatud mingi piimavoolikuga, mis sulas ülesse kui sai pikemalt kuuma mootoriga ringi sõidetud.

Vaakumtoru oli kõige esimene "parandus" mis ma sellel tsiklil tegin. Selle ülesse ütlemine oli omamoodi seiklus. Käisin õhtul sõitmas ja koju poole pöörates hakkas tsikkel põtkima ja suri välja keset sõitu. Paar korda sain veel käima ja mõnisada meetrit sõidetud kuni lõpuks enam käima ei läinud. Kuna olin just natuke vitsa andnud ka mõtlesin, et nüüd on mingi suurem viga kallal tsiklil ja olen saanud omale täieliku sidruni. Natuke nikerdasin ja püüdsin aru saada, mis toimub kuni avastasin, et kui bensukraan asetata PRI asendisse läheb tsikkel käima. Sõitsin sedasi garaazi ja vaatasin asja lähemalt. Selguski, et vaakumtorusse oli auk sisse sulanud. Kuna tegu oli vaakumkraaniga siis ilmselgelt ei saanud mootor enam bensu peale. PRI asendis tuleb bensu kraanist ka ilma vaakumita ja asi oligi loogiline. Järgmine päev paigaldasin uue kuumakindla vaakumtoru.

Kõige esimese suure asjana sai välja vahetatud sidur. Võimatu oli sõita masinaga, kui väiksemagi väände peale tuurid põhja lendasid ja minekut polnud.
Asendatud sai uue tugevdatud siduriga ja kettad sai ka välja vahetatud, kui kast juba lahti oli. Libisev sidur on antud ratastel muide tüüpviga. Mingil põhjusel on neile paigaldatud liiga nõrk sidur, mis suht kiirelt läheb läbi. Ilmnes, et kes iganes seda tsiklit vahepeal remontinud oli ei olnud viitsinud asjaga väga vaeva näha. Õige tihendi asemel oli mingit silikoonilaadset sitta kaane vahele topitud, mis ei pidanud ja sellepärast oli tekkinud õlileke. Pärast siduri vahetamist olid libisemisega probleemid lahendatud ja õli ka enam ei lekkiknud kaane vahelt.
Ilus uus sinine sidur:
Pilt

Järgmisena läks vahetusse kett ja hammakatering. Eelnevalt sai ka uus ring rehve alla ostetud. Kohas kus uued rehvid alla pandi suudeti mu spidokaspindel kõveraks väänata esirattal. Ratas oli valesti alla pandud ja lihtsalt uuesti kinni kruvitud. Mingi hetk lakkas spidokas töötamast. See sai ka sirgeks tagasi väänatud. Õnneks jäädavat kahjustust polnud. Siit loo moraal, kui lasete tööd oma tsikli kallal teha siis parem natuke kallimalt aga vähemalt usaldusväärses kohas.

Suvel sai ka mõlemad heeblid ja konteinerid välja vahetatud koos vedelikega.

Gaasitrossid vahetasin ka millalgi välja. Väga rõve nikerdamine oli, kui paak ja karpad masinal küljes olid. Seda ei tahaks enam nii pea korrata. Kuidagi ikkagi õnnestus sellega hakkama saada.

Ahjaa, suve keskel sai veel välja vahetatud originaal süüte rootor(?) aftermarket vastu, mis muutis süüdet 4 kraadi varasemaks. Selle loogika seisneb selles, et väidetavalt Yamaha disainis need mootorid väga halva kvaliteediga kütte jaoks ja sättis süüte üsna hiliseks. Süüte varasemaks seadistamine peaks väidetavalt mootori reageerimist ja jõukõvera karakteristikuid natuke paremaks muutma alumiste ja keskmiste pöörete juures.

Suve lõpus oli tutikas kett täiesti sodi. Ma ei tea, kas tegu oli sellega, et kett oli antud väändega masina jaoks liiga nõrk või millegis muus aga kett oli veninud ja paljud O-tihendid olid lülide vahelt kadunud. Igastahes oli lõpuks kilomeetreid mingi 9k ringis kogunenud. Ei kahetsenud ostu kordagi, isegi nende jamade valguses.

Sügisel sai kindlustus otsa ja tekkis plaan talveprojekti raames tsikkel lahti kakkuda mingile. Algselt oli idee ainult klapikambrikaane tihend välja vahetada kuna ka sealt vahelt lekkis korralikult õli. Asjad aga arenesid omasoodu.

Muu tekst ja rohkem pilte järgmises postis.....

Viimati muutis keegimuu, 07 Veebr 2014, 13:12, muudetud 4 korda kokku.



Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

See spidoka "junn" läheb kõveraks imelihtsalt ka siis kui ise ratast alla tagasi kruvid.Been there,done that :)
Ja no minu suu vedas kõrvuni see kui jõudsin lugemisega klapikambrikaane tihendi vahetamiseni :D
Mina vahetasin ühel aastal 3 x seda tihendit ;)
Ma ei ole õel ja loodan,et sinul piirdub ühe korraga see operatsioon :)


Teema algataja
keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

Hardrocker kirjutas:

See spidoka "junn" läheb kõveraks imelihtsalt ka siis kui ise ratast alla tagasi kruvid.Been there,done that :)
Ja no minu suu vedas kõrvuni see kui jõudsin lugemisega klapikambrikaane tihendi vahetamiseni :D
Mina vahetasin ühel aastal 3 x seda tihendit ;)
Ma ei ole õel ja loodan,et sinul piirdub ühe korraga see operatsioon :)

Millest oli tingitud 3x vahetamine?

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Teema algataja
keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

Lugu lähebki edasi siis kuskil oktoobrist kui ma võtsin ette tsikli laiali lammutamise just selle neetud klapikambrikaane tihendi pärast. See lekkis nagu siga keda veristatakse ja plokikaan oli üleni kõrbend õliga kaetud millest ma tahtsin lahti saada. Ega mul kindlat plaani ei olnudki. Hakkasin järjest juppe küljest rapsima, mis aga ette jäid. Üks asi viis teiseni ja lõpuks oligi seis selline:
Pilt

Kõige selle rapsimise käigus puhastasin kõik kiiged ja raamid ja asjad ka ära mis olid pori/pigi/õli ja teab mis muuga kaetud. Seda sodi oli ikka väga palju ja töö oli väga räpane.

Plokikaane võtsin maha kui mootor veel raami küljes oli. See oli väga robustne tegevus. Tihend oli metallist mis jäi kaheksa kinnituspoldi külje ja plokikaane enda poltide külge. Võimatu oli seda sünkroonis liigutada. Närv läks ikka väga mustaks seda tehes. Ütleme nii, et üksinda on neid asju ikka täielik keemia teha. Alati aitab kui on teine paar käsi abiks võtta. See, et mootor veel raami peal oli ei aidanud muidugi kaasa.

Karpad võtsin kõige esimesena ette. Need olid samuti täieliku sopakihiga kaetud. Hulganisti carb cleanerit ja käsitööd läks nende puhastamiseks. Selgus, et karpades mingid vedruga tihendid mis kontrollivad ujukeid olid täiesti läbi. Need sai välja vahetatud ja karpad täielikult puhastatud. Selle töö käigus sai nii palju bensuaure sisse hingatud, et vahepeal oli narkari tunne. Ühe karbussiga juhtus ka õnnetus puhastamisel. Korpus kukkus maha ja külmkäivituse ahela toru paindus kõveraks. Tagasi painutades murdus see hoopiski ära, sest oli tegemist messinguga. Tagantjärgi tarkusena sai mõeldud, et oleks pidanud toru ennem paindekohast kuumutama ja siis tagasi proovida väänata aga noh kool on kool. Selle jama pärast seisis karpade kokkupanemine üsna kaua. Küll ma proovisin seda liimida ja mingite tehismetall määretega seda tagasi kinnitada. Lõpus aitas ikkagi tööõpetuse tund. Sõbra sõbra kaudu sai imepeenikese puuriga vana torujäänus korpusest välja puuritud. E-bayst sai sama läbimõõduga toru ostetud. Toruga oli lisaks see probleem, et toru väljapoole ulatuv ots oli imepisikese auguga. Kuumutasin toru ja vormisin haamriga otsa tömbiks. Siis sai ostetud miski veel imepeenikesem puuri ots (0,8mm vist oli) ja näpuvahel sai torusse augud puuritud. Siis sai toru õigesse mõõtu lõigatud ja keemilise metalliga auku paigaldatud. Tulemus sai üsna originaalilähedane. Selle jama lõppedes saigi karpad uuesti kokku kruvitud. Praegu ootavad kapis oma hetke.

Pilt

Kahjuks laiali lammutatud karpadest pilte pole, sest ma ei suvatsenud projekti alguses pilte teha. See põhjustas muidugi mõningaid ärevaid hetki hilisemal kokkupanemisel.

(väga nukker, et foorum piltidele automaatset resize ei tee. lõikab pooleks kuidagi. kui brauserit pikemaks venitada siis näitab ülejäänud osa ka.)

Viimati muutis keegimuu, 07 Veebr 2014, 13:13, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

Karpade puhastamise vahepeal sai kolvid ette võetud. Kahjuks pole nende algsest seisundist pilte. Need olid ikka väga nõgised. Suurema korra sain maha neid mingis combustion chamber cleaneris leotades. Ülejäänud pask sai maha neid keetes ja siis hambapastaga nühkides ja kraapides.

Vahepealne seis pärast leotust ja keetmist ja kraapimist:
Pilt

Lõpp produkt:
Pilt

Ja uued rõngad ka paigaldatud:
Pilt

Viimati muutis keegimuu, 07 Veebr 2014, 13:17, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

Järgmiseks võtsin ploki ja plokikaane ette. Plaan oli need kuidagi ilusti puhtaks saada. Survepesu ja erinevad kemikaalid nendele väga edukalt peale ei hakanud.

Kõigepealt pidin plokikaanelt klapid eemaldama:
Pilt

Selle tulemusena tekkis terve hunnik juppe mis tuli nummerdada ja pakendada, et need saaksid pärast samasse kohta tagasi:
Pilt

Siit pildilt on hea näha, kui rõve plokikaas ikka välja nägi:
Pilt

Mingi aeg seisid ploki jupid kapis kuniks mõtlesin kuidas need puhtaks saada. Soovitusi netis oli igasuguseid. Alates diislis leotamisest kuni igasuguste pritsideni. Lõpuks otsustasin viia need soodapritsi juurde. Liivaprits ja klaaskuuliprits oleks liiga karm olnud nendele detailidele. Plokk + plokikaas + klapikambrikaas läks maksma 85.- eur 1h töö eest. Arvan, et tulemus oli seda väärt. Igastahes soovitan kõigile, kes sellise küsimuse ees seisavad. Suur-sõjamäel asus see töökoda mis töö tegi (http://www.soodaprits.ee/kontakt/). Asjadele järgi minnes nägin, et seal oli veel teisigi mootoridetaile puhastuses. Ühesõnaga kõik see paakunud kaka sai eemaldatud ja detailid nägid palju värskemad välja. Järgmistelt piltidelt saab ehk natuke aimu ka effektist.

Viimati muutis keegimuu, 07 Veebr 2014, 13:21, muudetud 1 kord kokku.

Tuono

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Said motardist väga heas korras vähe sõitnud ja garantiiga ratta (lol)
Kas motardist soodsamalt varuosi ka nüüd saad?
Edu putitamisel :bsmile:

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Pole sellel rattal häda midagi.

Sidur libises väga hullusti.
Heeblid olid läbi.
Õli lekkis kolmest erinevast kohast.
Gaasitrossid olid läbi.
Karpa küljest tulev vaakumtoru oli lahendatud mingi piimavoolikuga, mis sulas ülesse kui sai pikemalt kuuma mootoriga ringi sõidetud.

Kasutatud ratas ikkagi.
Mis praegu toimub on selge overkill minu arust aga inimesi on ka erinevaid.

edu tegemistes :bsmile:

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Teema algataja
keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

Jah ei vaidle vastu. On targemaid ja paremaid viise raha/aega kulutada ja ei süüdista kedagi, kasutatud asjade ostmisega on nii nagu ikka - caveat emptor...

Ratas ise meeldib ja meeldib ka putitada. Kõike seda oleks saanud kindlasti odavamalt ja paremini korda saata aga kogemus ja kool maksab ka midagi :D

Seega ei pretendeeri millegis absoluutsele tõele. Kõik siin kirjutatu on vaid piiratud inimese piiratud kogemus.

Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas 426f »

yamaha fj1200 mootor on samasugune,mu omal sidur libises selleks et müüa pani papist ketta sidurisse.klapikambri kaane kummitihend oli nagu kivi ja mõrasi täis,silikooniga liimisin kinni ja jäi pidama

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1809
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 216 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas pühak »

yeekim kirjutas:

/.../
Mis praegu toimub on selge overkill minu arust aga inimesi on ka erinevaid.

edu tegemistes :bsmile:

keegimuu kirjutas:

Jah ei vaidle vastu. On targemaid ja paremaid viise raha/aega kulutada ja ei süüdista kedagi, kasutatud asjade ostmisega on nii nagu ikka - caveat emptor...

Ratas ise meeldib ja meeldib ka putitada. Kõike seda oleks saanud kindlasti odavamalt ja paremini korda saata aga kogemus ja kool maksab ka midagi :D

Seega ei pretendeeri millegis absoluutsele tõele. Kõik siin kirjutatu on vaid piiratud inimese piiratud kogemus.

Kui endale teed, siis kõrvalt vaadates ongi overkill. Sest tead, et elu sees ei saa sisse maetud aega ega raha müügiga tagasi. Aga igal juhul kvaliteetaeg ja -investeering võrreldes sama raha eest õlle kõrvale junni laiaks istumisega. Ja kui tulemus on meelepärane, siis on elu vähemalt selle koha pealt ju lausa lill.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Teema algataja
keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

Pärast soodapritsi seisid asjad tükk aega niisama. Kuni kraapisin raha kokku, et jupid ära tellida.

Tellisin:
Uued küünlad
Karteri tihend
Nukkvõlli ketipinguti tihend
Klapikambrikaane tihend
Klapikambrikaane kruvidele tihendid
Plokikaane tihend
Ploki ja mootorikarbi vahel olev tihend
Kolbidele uued sõrmed
Uued sisselaske kummid
Leegitorude tihendid
Õlifiltri korpusele tihendid
Klapi sääre tihendid
Ketipinguti

Kui need kohale jõudsin asusin plokikaane kallale. Algselt ei kavatsenud klappe lapata, kuna nett on vastandlikku infi selle tegevuse kohta täis. Aga kui kõik klapid paika panin ja lekketesti tegin siis otsustasin nad ikkagi käsitsi üle lapata.

Mingi aeg sai ka mootori alumine pool diisliga läbi loputatud. Kõige rohkem kardangi tegelikult seda, et askeldamise käigus on mootorisse liiva või muud jama sattunud, mis hiljem hakkab probleeme tekitama. Kuna töökeskkond oli selline räpane ja mitte kõige ideaalsem on selleks üsna suur võimalus. Püüdsin asja küll tegevuse käigus nii puhtana hoida kui võimalik aga kunagi ei tea, kui pole tervet karpi lahti kakkunud ja kõiki asju eraldi ära puhastanud. Eks tulevik näitab selles osas.

Klapid alguses:
Pilt
Vasakul on siis pärast keemilist leotamist ja paremal on koos nõgiga millega klapid algselt kaetud olid.

Klapid pärast lihvimist:
Pilt

Lihvimine oli ikka jube tüütu töö. Selleks läks vist mingi nädal. Iga õhtu mässasin mingi tunnikese. Kuna iga klapp tuli lihvida uuesti kokku panna, et testida kas peab ja kui lekkis siis koost lahti võtta ja veel natuke lihvima jne. Algselt lekkisid nad kohe kui vedelikku sai kambrisse kallatud aga pärast pidasid ilusti kinni. Loodetavasti oli sellest kasu ka.

Silindreid ma hoonima ei hakanud. See on ka jälle selline teema mille kohta liigub palju folkloori ja naised-saunas-rääkisid tüüpi juttu. Mulle meeldib asju üldiselt ikkagi teha tõendite põhjal mitte kellegi kõhutunde põhjal. Kuna silinder on seest kaetud ka nikasiiliga mis väidetavalt on väga tugev kate ja hoon sellele väga midagi ei tee ning kartuses asja hullemaks teha otsustasin selle asja tegemata jätta. Üks link ka, kus seletab täitsa hästi lahti miks see tehnika soovitatud pole: http://www.snowvalley.20m.com/bikes/dnthone.htm
Ehk teadjamad mehed teavad muud juttu rääkida. Silku ise tundus heas korras olevat. Mingeid kriime ega kahjustusi ei olnud. Käega katsudes tundus ilus sile ja crosshatch oli ka veel kõikides silindrites näha ilusti. Muidigi spetsiaal tööriistadega tolerantse üle ei mõõtnud. Selle poolest natuke poolik töö.

Kui plokikaas lõpuks valmis sai hakkasin asju altpoolt vaikselt paika sättima. Kõigepealt said siis kolvid paigaldatud:
Pilt

Pärast seda tõstsin püti peale:
Pilt

Ütleme nii, et seda tegevust ei soovita kellelgi üksinda teha. Olin selle tegevuse jaoks ostnud kaks tööriista komplekti kus olid rõngastekompressid sees. Minu õnneks selgus paigaldamisel et nende pressidega pole mitte essugi peale hakata kuna need ei mahtunud lihtsalt poltide vahele. Seega sai kogu operatsioon käsitsi läbi viidud. Sõrmedega rõngaid pressitud ja silindrit samal ajal udjades. Kaks kesmist kolbi kõige pealt ja siis äärmised. Tõsine peavalu oli ja korraks tuli täiesti lootusetuse tunne peale, kui rõngad mitmendat korda juba uuest välja olid hüpanud. Lõpuks sain küll kõik ilusti sisse. Ise ka ei tea kuidas see võimalik oli. Loodetavasti midagi paigaldamise käigus ära ei lõhkunud. Vändast sai ringi neid aetud küll ja kõlas normaalselt. Midagi ebatavalist ei tundnud. Aga eks see tuleb välja alles käivitusel või kasutamise ajal.

Viimati muutis keegimuu, 07 Veebr 2014, 13:28, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Lang
Postitusi: 873
Liitunud: 15 Jaan 2007, 22:12
Tsikkel: XV1700 RS WARRIOR
Asukoht: Pärnumaa

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas Lang »

Hea lugeda kui keegi nii tõsiselt asja ette võtnud ja ise teeb. Edu! :bsmile: :bsmile:
Pildimaterjalist - piltide suurused võiksid olla 2x väiksemad, siis mahuvad kenasti foorumi aknasse ära. Praegune 1600pix pikim külg on selgelt liiast.

SREU #0273
Kasutaja avatar

Margus
Postitusi: 317
Liitunud: 15 Dets 2009, 09:46
Tsikkel: CBR600RR
Asukoht: Harjumaa

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas Margus »

Tubli töö, et viitsid põhjalikult asjale läheneda.
Aga soovitaks ära vahetada ka nukaketi kuna asi nagunii lahti :idea:

Tel. 56566665 Margus
Kasutaja avatar

Bullet1222
Postitusi: 155
Liitunud: 20 Apr 2007, 12:45
Tsikkel: Jawa 350, Hayabusa, Diavel
Asukoht: Tallinn

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas Bullet1222 »

Just nii tuleb asjad ette võttagi! Selliseid korralikke teemasid peaks rohkem olema, muidu enamus mingid led suunakate ja tagaporika lõikamise teemad, samas pudeneb mootor rattal peagi laiali. Jõudu tööle! :bsmile:

Riga 13 > Riga Delta > Jawa 360/350 (1972) > Honda VTR1000F Firestorm (1998) > Suzuki GSX1300R Hayabusa (2010) > Ducati Diavel (2017)


Teema algataja
keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

Kui silkud peale oli tõstetud sai silindripea ka paigaldatud. Seda sai kahe kätepaariga tehtud. Ei viitsind üksinda majandada, kuna raami ja poltide vahel oli väga vähe ruumi. Maha saamine oli juba väga rõve tegevus.

Pilt

Pärast paigaldamist sai poldid ka õige momendiga kinni keeratud ja siis oli nukkvõllide kord käes. Nende paigaldamine oli ka paras nikerdamine. Service manualis oli protseduuri ilusti kirjas aga reaalselt seda läbi viia oli keerulisem kui lugeda. Paigaldamine ise polegi keeruline aga nukkvõllide ja väntvõlli ajastamine osutus räigeks keberniitikaks. Ühe korra sain kõik asjad juba kokku ära ja tundus, et ajastus on ka paigas kuniks tegin väntvõllile paar tiiru peale ära. Lõpuks kuidagi paari esimese ebaõnnestunud katsest saadud teadmiste ja pooleldi õnnega sain asja ikka paika.
Pilt
Pilt

Ja põhimõtteliselt sellises seisus tsikkel praegu ongi.

Mõõtsin ka klappide tolerantsid ära ja pean tellima terve hunniku uusi seibe, kuna tolerantsid on paigast ära. Huvitav on fakt, et tolerantsid on kitsamad mitte suuremad. Ma ei tea kas klappide lihvimisest läksid kitsamaks või saab seda kuidagi muud moodi seletada.

Ahjaa, eile sai ka klapikambri kaas värvitud. Otsustasin värvimise kasuks, sest poleerida mul seda ei õnnestundu ja kaas ise nägi üsna õnnetu välja. Värvisin loomulikult toas seda asja. Kuna tegu on kuumakindla värviga, mida peab kuumutama, et see kivistuks pidin detaili ahjus natuke küpsetama. Küpsetamisest ja värvimisest tekkinud aurud lõppesid toreda peavaluga. Aga kuidagi peab asjad tehtud saama seega pole parata. Kui tahad omletti peab paar muna lõhkuma.
Pilt
Pilt

Sellises seisus ta praegu siis on. Mingi hetk tellin seibid ära ja paigaldan need ning mõõdan tolerantsid uuesti. Kui saab hea siis saab lõpuks mootori kokku panna ja proovida asja käivitada.

Kollektori tahan veel ära värvida kuna see on roostes.
Karpad sünkida.
Esimesed amordid vajavad tihendite vahetust.
Uus kett tuleb paigaldada.
Nipet näpet puhastamist on ka veel vaja teostada.

Mingi hetk on veel plaanis originaal lenksud clip-onide vastu vahetada.

Viimati muutis keegimuu, 08 Veebr 2014, 23:49, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

MarekM
Postitusi: 1022
Liitunud: 12 Aug 2007, 20:46
Tsikkel: old oilboiler
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas MarekM »

Vot on mees!!! respect.

フーリガン
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas Loff »

Nukaketti siis ikkagi ei vahetanud?

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

Teema algataja
keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

Nukad ja nukakett jäid vahetamata jep.

Loodetavasti ei tule see hiljem persest hammustama.....


madispilt
Postitusi: 140
Liitunud: 05 Mai 2011, 00:23
Tsikkel: FJ600 '88
Kontakt:

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas madispilt »

Mõõtsin ka klappide tolerantsid ära ja pean tellima terve hunniku uusi seibe, kuna tolerantsid on paigast ära. Huvitav on fakt, et tolerantsid on kitsamad mitte suuremad. Ma ei tea kas klappide lihvimisest läksid kitsamaks või saab seda kuidagi muud moodi seletada.

See on täiesti tavaline, et klapivahe pikapeale väiksemaks läheb kuna klapp teadupärast venib oma töö käigus pikemaks.

Muus osas ei teagi kohe kas naerda või nutta. Aga eks iga mees ise teab kuidas ja milliste vahenditega oma masina eest hoolt kannab.

Kvaliteetset ringraja varustust saad siit.

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas piloot »

madispilt kirjutas:

Mõõtsin ka klappide tolerantsid ära ja pean tellima terve hunniku uusi seibe, kuna tolerantsid on paigast ära. Huvitav on fakt, et tolerantsid on kitsamad mitte suuremad. Ma ei tea kas klappide lihvimisest läksid kitsamaks või saab seda kuidagi muud moodi seletada.

See on täiesti tavaline, et klapivahe pikapeale väiksemaks läheb kuna klapp teadupärast venib oma töö käigus pikemaks.

Muus osas ei teagi kohe kas naerda või nutta..

Ei tea tõesti, kas nutta või naerda aga seda, et klapp ise pikemaks venib kuuleb küll esimest korda :D
Tegelikult kulub töö käigus nii klapp, kui klapi pesa ja sellest tulenevalt tõusevad klapid pikapeale kõrgemale ja klapivahed muutuvad väiksemaks.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Ma ei saa aru teema kummardamisest?
Mis selle lahtivõtmise mõte oli? Kinnipaakunud sita silindripealt puhastamine?
Minul ajab teema kergelt muigama
Kui pole otsest vajadust mootorisse ronida siis ärgu segagu tehnikal töötamast!
Ja kui sisse juba ronisid siis tehku töö korralikult.
Klappide sisse hõõrumine on paras enesepettus.
Klapipesad tuleb sisse lõigata, vähendada klapi puute pinda nii kuis võimalik, sellega suureneb pea voolavus
Selle hõõrumis tegevusega viskasid ca 5heppa prügikasti!
Silindri ellipsit tuleb mõõta! Seda palja silmaga ei näe!
Ellipsis silindris uued kolvirõngad on sama enesepettus!
Ja efekt võib olla hullem kui ilusti sisse kulunud rõngastega! Loodan et rõngad on õieti sees kah.
Mis olid vanade kolvirõngaste pragude vahed olid?
Kas sa kuidagi mõõtsid ikka mootori kulumist kah? Tundub maru raiskamine kui pole midagi mõdetud...

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

Teema algataja
keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

eerikkarts kirjutas:

Ma ei saa aru teema kummardamisest?
Mis selle lahtivõtmise mõte oli? Kinnipaakunud sita silindripealt puhastamine?
Minul ajab teema kergelt muigama
Kui pole otsest vajadust mootorisse ronida siis ärgu segagu tehnikal töötamast!
Ja kui sisse juba ronisid siis tehku töö korralikult.
Klappide sisse hõõrumine on paras enesepettus.
Klapipesad tuleb sisse lõigata, vähendada klapi puute pinda nii kuis võimalik, sellega suureneb pea voolavus
Selle hõõrumis tegevusega viskasid ca 5heppa prügikasti!
Silindri ellipsit tuleb mõõta! Seda palja silmaga ei näe!
Ellipsis silindris uued kolvirõngad on sama enesepettus!
Ja efekt võib olla hullem kui ilusti sisse kulunud rõngastega! Loodan et rõngad on õieti sees kah.
Mis olid vanade kolvirõngaste pragude vahed olid?
Kas sa kuidagi mõõtsid ikka mootori kulumist kah? Tundub maru raiskamine kui pole midagi mõdetud...

Eliptilususe mõõtmise jaoks ei olnud võimalust paraku. Vanad rõngaid jäid ka mõõtmata. Selle peale tulin hiljem, et seda oleks võinud teha :)

Klappide ja hp kaotuse kohta ei oska öelda. Algselt plaanisin nad lappamata jätta aga vaadates kuidas nad vedelikku läbi lasid ja pärast lappamist pidamine oli parem siis loodan, et seis hullemaks ei läinud. Mootori enda service manualis on ka lappamine välja

Klapisääre tihendid olid kindlalt läbi. Kui maha võtsin oli kumm täiesti jäigaks muutunud. Tsikkel suitses ka algsel käivitamisel seega arvatavasti need tihendid lekkisid natuke.


Tuono

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Kas siis paremas korras tsiklit ei olnud müügil, et võtsid esimeseks tsikliks viimase rondi ja siis omastarust teed selle korda?! :roll:
Said ju ostes aru, et tegu on rondiga, kui kirjutad, et suitses.


Teema algataja
keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

Tuono kirjutas:

Kas siis paremas korras tsiklit ei olnud müügil, et võtsid esimeseks tsikliks viimase rondi ja siis omastarust teed selle korda?! :roll:
Said ju ostes aru, et tegu on rondiga, kui kirjutad, et suitses.

Ei see suitsemine selgus hiljem. Ära saa valesti aru. See ei olnud päris sedasi, et kui tsikli käivitasin siis oli valge suitsupilv ümber.

Ma ostsin sellise tsikli nagu ma tahtsin. St sellise mis mulle sümpatiseeris värvi, kuju ja iseloomu poolest. Mitte sellise, mis oleks just ilmtingimata kõige paremas tehnilises korras ja mis nõuaks kõige vähem lisa investeeringuid ja resurssi.

See polnud nüüd päris nii ka, et kõik need tegevused mis ma teen oleksid hädavajalikud olnud. See on ikkagi rohkem minu enda isiklik huvi ja perverssus :)

Kõige suurem viga oligi ainult sidur tegelikult. Peale selle oleks saanud tõenäoliselt veel kõvasti kilomeetreid selle tsikli seljas läbi sõita.
Seega ära tee järeldusi selle teema põhjal antud tsikli kohta vaid pigem minu kohta :)

Kasutaja avatar

zidmänn
Postitusi: 85
Liitunud: 01 Mär 2009, 14:41
Tsikkel: Suzaki
Asukoht: Sinu selja taga
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas zidmänn »

Tuono kirjutas:

Kas siis paremas korras tsiklit ei olnud müügil, et võtsid esimeseks tsikliks viimase rondi ja siis omastarust teed selle korda?! :roll:
Said ju ostes aru, et tegu on rondiga, kui kirjutad, et suitses.

Lugeda ei oska we? Esimeses postis on juba vastus olemas... .

keegimuu kirjutas:

Ostuga läks nii nagu ikka läheb asjadega mida esimest korda tehakse. Esmasel vaatlusel tundus põrsas kotis täitsa kobe olevat. Oli näha mõnigaseid kukkumise jälgi aga üldiselt tundus konditsioon aksepteeritav sellise vanusega ratta kohta.
Mingi aeg ringi sõites hakkasid aga vead selguma.

Eks esimene tsikkel lähebki veidi aia taha, enamasti suurest vaimustusest.
Ront ma ka ei ütleks tsikkli kohta. Remontimise kohapealt ütleks, et enamus ei viitsiks ISE mootoritki maha võtta :wack: .

Kena masin on, edu!


Tuono

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Ära targuta, loe paar posti üleval ju ilusti kirjas, et algsel käivitamisel suitses :ner:


Teema algataja
keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

Tuono kirjutas:

Ära targuta, loe paar posti üleval ju ilusti kirjas, et algsel käivitamisel suitses :ner:

See lause oli vist kergelt valesti arusaadav. Ma ei mõelnud, et siis kui ma tsiklit ostmas/vaatamas käisin oli see probleem näha. Seda märkasin hiljem, kui olin tsiklit juba tükk aega omanud ja ega see ei olnud sellisel hulgal, et see kohe silma hakkaks. Lihtsalt hiljem, kui lahti kakkusin mootori ja klapisääre tihendeid nägin siis viisin asjad kokku ja taipasin, et see suitsemine võis sellest tingitud olla.


jürmelo
Postitusi: 19
Liitunud: 31 Mai 2012, 12:14
Tsikkel: motikas
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 1 kord

Re: Kellegi teise XJR1300 SP 2000a

Lugemata postitus Postitas jürmelo »

Hoi, võtaks klappide lihvimise teemal ka sõna, klapp töötab ennast pessa sisse ja ajapikku muutuvad mõlemad kergelt ovaalseks, seda silmaga ei näe, sellest saaba aru siis, kui freesiga pesa lõikama hakkad, kapi tööpinna vigu näeb siis kui klappi pingis lihvid. kui nühkida töötanud klapp töötanud pessa, võid rikkuda ära klapi tööpinna, 45 kraadine nurk muutub mingisuguseks umbmääraseks sooneks. Klapi pessa lihvimine on lõppviimistlus, mis eeldab korralikku klappi ja pesa.

Silindripea OÜ
Mootorrataste ja ATV-de remont ja hooldus, klapitööd.
Turba 5 Pärnu 51 654 81
http://silindripea.ee/
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”