KTM 150cc aretis

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #31 Postitas vootele » 20 Okt 2014, 12:53

Ahjaa, kui keegi oskab juhatada, kust saaks _soodsalt_ sellele rattale kangemat tagavedru, oleks väga tänulik.


Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 808
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #32 Postitas 2stroketaliban » 20 Okt 2014, 13:22

Suurim vedruvalik ilmselt Smartshopi amorditehases aga samas 85cc päris täismehe kaalus vedru ei tehta 8)
http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3100
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: HRQ
Tänanud: 2 korda

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #33 Postitas Pihelgas » 20 Okt 2014, 14:38

mis mõõduga see tagavedru olema peab?

kurikristjan
Postitusi: 1193
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 2 korda

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #34 Postitas kurikristjan » 20 Okt 2014, 18:00

Küll need lamavad mootorid näevad võikad välja.
Hälvik-mootorrattur

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #35 Postitas vootele » 26 Okt 2014, 13:07

Eile tegin raami lõlikult valmis - mootori alla kaks U-profiili raamiga risti, neile 8.5 avad sisse. Mootor kinnitub nelja M8 poldiga nüüd nende külge. Suht rock solid jäi. Tagumine kinnitus käib kiigevõlli külge, ülemist ei tulegi.
Järgmine issue - võiks käiguvahetuse ja kickstarteri tuua tahapoole.
Käiguvahetuse osas on veel mõtlemist, ega see ees asuv pedaal väga ei sega sõitmist.
Kickstarter on hetkel kõige tõsisem showstopper. Käiku on väga vähe, kahtlen, kas selle abil midagi üldse käima saab. Jalatugi jääb täpselt ette.
Mõte siis selline, et raami külge eraldi kickstarter ning keti abil ülekanne mootori külge. Või siis kahe hammas-sektoriga, peab varud üle vaatama, Minski kickstarteri sektoreid peaks leiduma küll. Sel juhul saaks ka kickstarteri koos võlliga kastist välja võluda ja käivitus oleks siis hopis ettepoole.
Teine variant oleks viia jalarauad veidi ettepoole...

Ahjaa - käivad ka väljalaske otsingud.
Tahaks mootori võimalikult vaikseks saada, retsept võiks olla pitbike leegitoru + mingi enduroka summuti.
Kasutaja avatar

Ilgekepp
Postitusi: 159
Liitunud: 11 Juul 2011, 17:37
Tsikkel: Jamaha VIBRAGO
Asukoht: Keset s''tumist

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #36 Postitas Ilgekepp » 26 Okt 2014, 13:20

päris kuul shõukeiss duud.
Ole kasvõi loll aga ole motäkamees! ja teine asi: Tegija kannab kiivrit!
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1200
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #37 Postitas bitter » 26 Okt 2014, 19:25

vootele kirjutas: Teine variant oleks viia jalarauad veidi ettepoole...

Lähtu eelkõige sellest, et sõiduasend oleks sulle sobiv. Sellise rattaga peab olema mugav püsti sõita. Käiguheebel ja tagapidur õiges kohas jne.

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #38 Postitas vootele » 27 Okt 2014, 00:13

Tegelikult kolmas variant on veel, jõnksuga kickstarter.

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #39 Postitas vootele » 28 Okt 2014, 14:38

Karpa jooksis täpselt bensukraani sisse varem.
Tegin CNC pingis 15-sest alumiiniumist vaheplaadi, mis kollektorit pöörab nii, et nüüd vaatab karpa täpselt taha.
Pilt
Pilt
Pilt

Tort
Postitusi: 1205
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 62 korda

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #40 Postitas Tort » 28 Okt 2014, 14:52

Ilus vaadata, kuidas käed käivad ja lahendused tekivad :bsmile:

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #41 Postitas vootele » 09 Dets 2014, 15:10

Täna siis tegin esimese käivituse. Läks kolmandast vändalöögist. Summuti on suvaline pit bike oma, lühemaks tehtud leegitoruga nii et lärmab raisk mis kole.
Sinna tuleb midagi tõhusamat välja mõelda...

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #42 Postitas vootele » 10 Dets 2014, 13:01

Ja nüüd ka esimene sõit tehtud.
Originaaliga võrreldes muidugi lahja ja raske.
Kasutaja avatar

Ducar
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Apr 2010, 08:05

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #43 Postitas Ducar » 11 Jaan 2015, 10:36

Nüüd saad hakata mootorit häälestama! ;) Ktmi omaga muidugi samale tasandile ei saa, aga pitbike mootoritest annab nii mõndagi välja tõmmata. Edu ja jaksu!

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #44 Postitas vootele » 15 Jaan 2015, 19:49

Masin sõidab täitsa kenasti. Mingit tuuningut ei viitsi sellele küll tegema hakata. Peaasi, et kestaks ja liiga palju bensu ei võtaks.
Vahepeal sai niipalju tehtud, et tagavedru asendasin veidi kangemaga. Enam ei vaju peale istudes poolde vinna :D
Nüüd tuleb olemasolevale teha täishooldus - pidurid pidurdama, uued tagakiige laagrid, raam liivapritsi ja värvi alla jms.

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #45 Postitas vootele » 18 Jaan 2015, 16:50

Sai ka paar klõpsu täna tehtud.
Pilt
Pilt

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #46 Postitas vootele » 07 Veebr 2015, 12:50

...ja tubane video:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TBMfU9Nd-sk[/youtube]

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #47 Postitas vootele » 17 Juun 2015, 17:24

Masin oli vahepeal laiali võetud - raam, tagakiige, amordi prillid jms. käisid pulbervärvis. Kvaliteedi tagas teada-tuntud Arco Color Sauelt. Tagakiige sai uued nõellaagrid, pidurid said uued klotsid (eelmised olid kulunud poole metallini).
Pidureid veel tööle pole saanud, kuna eelmise omaniku käes on tagapiduri pump, ning sealtpoolt tuleb üks huina-muina stiilis maksa miljon juurde, siis saad. Vaatasin, piti pumbal on täpselt sama poldivahe ja vooliku keere. Ilmselt läheb käiku.
Esipiduriga on ka jamad lood, sadulal suutsin õhutusnipli sisse katki keerata (pinnaga tasa). Nüüd on piduril õhk sees kuidagi oleks vaja ka vedelik ära vahetada. Selline tunne on, nagu pumbal oleks mingi klomp ees vms. - ülevalt pumbates tõmbab alt vaakumi sisse, aga uut vedelikku peale ei tule...
Pilt
Pilt

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #48 Postitas vootele » 19 Juun 2015, 20:23

...ja saingi esipiduri korda!
Väike juhend ka siis, kuidas pidurit õhutada ilma õhutusniplita:
1. Kruvi maha pidurivedeliku anuma kaan.
2. Otsi läbipaistev pleksiklaasi tükk, mis anuma pealmise poole õhutihedalt sulgeks
3. Puuri pleksiklaasi keskele 5.5mm puuriga läbiv ava
4. Lükka avast läbi jupp 6mm Festo suruõhu voolikut
5. Aseta pleksiklaasi tükk tihkelt vastu anuma pealispinda, eri hea kui on veidi vedelikku anuma serva peal, peab paremini
6. Ime vooliku otsast, ise jälgi anumas toimuvat. Samal ajal liiguta kergelt piduriheeblit.
7. Kui mulle enam ei tule ja pidur enam pehme pole, ongi protseduur valmis.
8. Lisa pidurivedelikku normini, sule anuma kaas.
Kasutaja avatar

Hr. Kaaru
Postitusi: 346
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: Suur asi & Sherco 300
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #49 Postitas Hr. Kaaru » 19 Juun 2015, 23:20

Väljalase ei sobi sinna alla nii välimuselt kui ka üle palgi turnimiseks, muidu äge kodus Tehtud mootorratas :bsmile:
I love my bike, it´s amazing machine!

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #50 Postitas vootele » 06 Aug 2016, 22:36

Kuna pitbike summutist tulnud lärm käis juba mõnda aega närvidele, vahetasin summuti püti välja mingi maxirolleri oma vastu. Sai ka natuke normaalsema kujuga, ots kergelt üles. Ja mis peamine, nüüd on asi VAIKNE!

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #51 Postitas vootele » 17 Juun 2017, 21:37

https://goo.gl/photos/kLU9ut3BWBJ9C6F58

Mootoris on tekkinud kolin, külmalt ei ole, nii kui soojaks läheb, tekib selline alumiiniumi kõlks sisse. Kuulake antud lingilt, mis võiks olla. Ise kahtlustan kolvisõrme...

TiitX11
Postitusi: 116
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: x11
Asukoht: tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #52 Postitas TiitX11 » 17 Juun 2017, 22:38

Kõik omaaretused (eriti kui üritada hästi teha) võtab uima aega! Oma kawal läks katki küljekarbi kinnitus, plastist pisiasi. Sõit garaazi 15 min, lõikamine, mõõtmine, puurimine, neetimine j.n.e. ~1,5h, tagasi 15min. Pealepaneku sobitamine, värvimine 1,0h. Kokku 3h, aga siin polnud muud valkut.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 853
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #53 Postitas Kalapea » 18 Juun 2017, 10:06

Tiidu jutust on erinevates teemades alati palju abi olnud, aitäh sulle ka seekord Tiit.

Probleemist rääkides, kõlab üsna "tummise" (väga tehniline termin) kolksuna, mis viitab vända või kepsulaagritele. Pole ka muidugi välistatud kolvisõrm või pistonslap.
PiltPilt

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #54 Postitas vootele » 18 Juun 2017, 23:28

See ei seleta ju, miks külmalt kolksu ei ole. Mulle endale tundub kõige rohkem, et tegu on mingi kolviga seotud nähtusega - kas kolvi kuumenedes tuleb sõrmele lõtk sisse vms.
Lugedes välismaa sarnaseid foorumeid, siis need KX tüüpi peaga mootorid pididki rohkem kolisema ja eriti pidi kolinat tekitama suur klapivahe.
Ehk siis - esimesel võimalusel kontrollin klapivahed üle, äkki pääseb tõesti suuremast lammutamisest.
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 853
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #55 Postitas Kalapea » 19 Juun 2017, 10:36

Külmalt õli paksem ja summutab laagri kolksu, klapi häält võiks iseloomustada pigem tiksumisega.
Muidugi võib juhtuda, et nookuri reguleerkruvi on lahti ja klapivahe on meeter, kuid siis kuuleks sa seda ka külmalt kui klapivahe on kõige suurem.
PiltPilt

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #56 Postitas vootele » 25 Juun 2017, 15:02

Jep. Käisin klapid üle ja pingutasin ka ketitalda. Koliseb ikka.
Tundub olevat seline heledam kõlks, mis vähemalt minu mõtted viib kolvisõrmele.
Egas midagi, tuleb osandama hakata...

Teema algataja
vootele
Postitusi: 136
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #57 Postitas vootele » 25 Okt 2017, 15:08

Müstika.
Võtsin silindri maha ja ei leidnud ühtegi asja, mis seal võiks koliseda. Kolvisõrmel oli võibolla vaevumärgatav lõtk, selle vahetasin välja.
Panin kõik uuesti kokku, kolks on ikka alles, kuigi tundub, et vaiksem. Kusagilt miskit vastu ei käi...
Misasi on piston slap? Pitbike foorumites käib selline termin läbi...
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 294
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: gixxer1000- VN 750 custom
Asukoht: Kostivere-Raasiku-Kuusalu
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 18 korda

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #58 Postitas Kauri » 25 Okt 2017, 15:21

Kui googeldada viitsid sedasama väljendit, siis tuleb materjali mida lugeda mitmeks kuuks.
Lühidalt on see kolvi seeliku löök vastu silindriseina alumisest surnud seisust ülestulemisel. Üldiselt muutub vaiksemaks mootori soojenedes.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250




Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist